Peterselieman | woensdag 9 oktober 2013 @ 20:37 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of Voyages-SNCF. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
Peterselieman | woensdag 9 oktober 2013 @ 20:41 |
We kennen de contracten niet, dus we weten niet welke kant het op gaat vallen. Wel heeft Ansaldo zwakte getoond door nu met de verbeterde V250 te komen en niet binnen de drie maanden, terwijl ze in die periode wel met fatsoenlijke plannen hadden moeten komen. De NS heeft als voordeel dat het de juridische strijd vol kan houden, dat kan Ansaldo niet, waardoor de NS er geen probleem mee heeft als het iets van de hele lange adem wordt. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 9 oktober 2013 @ 21:13 |
Mooie TT. Zo beschouwend. | |
b2py | woensdag 9 oktober 2013 @ 21:15 |
![]() "Optimus Prima neemt nieuwe vorm aan in Transformers 4" | |
Feno | woensdag 9 oktober 2013 @ 21:17 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2013 @ 21:21 |
Wauw jezus. Hoe doe je DAT? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 oktober 2013 @ 21:26 |
is enkele jaren geleden een stevige botsing geweest, waarbij de lading de loc kromgedrukt heeft. Die lading zie je niet meer, want die is al weggesleept. | |
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2013 @ 21:33 |
Merkwaardige manier van impact opvangen iig ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 oktober 2013 @ 21:37 |
mja, er komt bij die aanrijding zoveel energie vrij dat het ergens heen moet. Het kromtrekken van de loc kan een van de gevolgen zijn. Zie bijvoorbeeld ook Barendrecht waar ook minimaal 1 loc kromgetrokken was. | |
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2013 @ 21:40 |
ja maar het is wat anders dan een kreukelende kreukelzone zeg maar ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2013 @ 22:00 |
Hangt er al een jaar of wat, maar niemand heeft er last van ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 oktober 2013 @ 22:04 |
![]() Het is Lievelde, niets meer, niets minder | |
b2py | woensdag 9 oktober 2013 @ 22:05 |
![]() De Ski Railjet. Koningtrein. Vindt de kleurstelling overigens niet zo erg geslaagd als ik eerlijk ben.. | |
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2013 @ 22:14 |
Daar wonen precies 6 man, een kip en een geit ![]() | |
James1988 | woensdag 9 oktober 2013 @ 22:30 |
De Fyra telt mee in die statistieken... ![]() Maar zelfs zonder Fyra blijft het een treurig dieptepunt, wat voor mijn gevoel aangeeft dat er iets structureel mis is op het Belgische spoor. | |
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2013 @ 22:33 |
En nu maar wachten op de fanboys die dit klaarkomend gaan uitleggen als "Kijk eens hoe geweldig NS het doet!" ![]() ![]() b2py weet wel wie ik bedoel. | |
James1988 | woensdag 9 oktober 2013 @ 22:36 |
NS doet het ook zeker niet slecht hoor, maar er is nog volop ruimte voor verbetering. En die ruimte wordt niet benut ![]() | |
b2py | woensdag 9 oktober 2013 @ 22:42 |
Nouja, de Belgen zijn nog wel een slagje erger dan de NS.. | |
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2013 @ 22:42 |
Ja, de Malinezen ook. Rijdt Bamako-Dakar alweer? Nou dan. In België rijdt nog WEL af en toe ene trein ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 oktober 2013 @ 22:46 |
bij zulke getallen ga je toch afvragen of er überhaupt nog wel eens iets rijdt? | |
b2py | woensdag 9 oktober 2013 @ 22:46 |
True. Ik ben wel benieuwd naar een paar cijfers. Hoeveel procent van de treinuitval heeft NS aan zichzelf te wijten? Hoeveel procent van de treinen rijdt op een dag niet met de geplande samenstelling? (inclusief en exclusief storingsgevolgen). | |
James1988 | woensdag 9 oktober 2013 @ 22:49 |
Volgens mij zijn er toch wel aardig wat mooie oplossingen te bedenken voor het 'Belgisch probleem'. Zomaar wat losse flodders: 1) Volledige verkoop B-Logistics (NMBS Cargo): verlieslatend, kan niet goed inspelen op marktsituatie. Personeel kan kiezen: mee, of blijven 2) Afschaffing van 'ieder dorp een trein naar Brussel', maar inrichting van de dienstregeling volgens een knooppuntmodel waar mogelijk. 3) Invoering van minimumfrequentie van 1 trein per uur op rustige lijntjes, 7 dagen per week, ook in het weekend. 4) Grotere dorpen en steden minimaal 2 treinen per uur. Alle intercityverbindingen minimaal 2x per uur. Na 21:00 eventueel uitdunning naar 1x per uur, afhankelijk van reizigersaanbod. 5) Invoering van een nachtnetwerk tussen Antwerpen - Brussel - Charleroi (via Luchthaven) en Luik - Leuven - Brussel - Gent | |
b2py | woensdag 9 oktober 2013 @ 22:54 |
En asjeblieft een einde aan die wafelijzerpolitiek. Straks krijg je nog een wafelijzerdienstregeling. | |
KnightSolaire | woensdag 9 oktober 2013 @ 23:14 |
Er was toch al een wafelijzer-Thalys ofzo? ![]() | |
Peter | woensdag 9 oktober 2013 @ 23:14 |
Wordt die niet geofferd aan een extra thalys naar Amsterdam? | |
Peterselieman | woensdag 9 oktober 2013 @ 23:33 |
meerdere ![]() | |
Straatcommando. | woensdag 9 oktober 2013 @ 23:33 |
Zit nu voor het eerst in een DDZ, verwachtte eigenlijk een SGM maar dit ding dook op. Mooi spul is dat geworden zeg. ![]() | |
bork | donderdag 10 oktober 2013 @ 00:29 |
Ik waan we me in een Zeeman filiaal, maar ja ach wie ben ik ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 oktober 2013 @ 00:48 |
Die hoekbanken zijn echt VET relaxt ![]() | |
James1988 | donderdag 10 oktober 2013 @ 00:55 |
Ik vind de stoelen bij het raam op de benedenverdieping verrot door die gekke balk aan de zijkant ![]() ![]() De klapzitting 1e klas is ook wel redelijk kansloos... ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 oktober 2013 @ 00:57 |
gekke balk? ![]() Klapstoeltjes in de 1e klas kan echt niet idd. Toonbeeld nummer 78658764 van hoe hard NS zijn reet veegt met reizigers. Kankerbedrijf. | |
James1988 | donderdag 10 oktober 2013 @ 00:59 |
Dat ding onder de prullenbak vind ik zwaar irritant. Ik zit het liefste bij het raam op de benedenverdieping, maar ik kan mijn benen niet goed kwijt door dat ding. ![]()
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 oktober 2013 @ 01:00 |
En nou is het niet alsof jij 2 meter 15 bent ![]() | |
James1988 | donderdag 10 oktober 2013 @ 01:04 |
Ik moet met mijn benen een beetje opzij gaan zitten, maar dat zit weer oncomfortabel omdat de rest van m'n lichaam wel gewoon rechtop in die stoel wil zitten. Ik snap niet echt waarom die balk er zit, en waarom hij schuin is gemaakt ![]() De balk op zich zal iets te maken hebben met de constructie van de bak, want in DD-AR zat er al een soortgelijke balk: ![]() Belangrijkste verschil: de bovenkant was plat, zodat ik er tenminste mijn voet op kon zetten... | |
Frenk3nstein | donderdag 10 oktober 2013 @ 01:45 |
ICM heeft ook zoiets soortgelijks. DDZ vind ik van binnen ook wel mooi en lijkt ruimer dan dat ie daadwerkelijk is ![]() | |
b2py | donderdag 10 oktober 2013 @ 06:27 |
VIRM heeft hem ook.. | |
James1988 | donderdag 10 oktober 2013 @ 08:29 |
ICRm heeft ook zo'n balk, maar daar zit hij zo ver aan de zijkant dat ik er geen last van heb ![]() | |
b2py | donderdag 10 oktober 2013 @ 09:54 |
Je doet gewoon nog niet autistisch genoeg om er knap in te gaan zitten man! ![]() | |
Ajaxfan | donderdag 10 oktober 2013 @ 10:31 |
Ik moet daar met mijn 2 meter echt in een vage bocht gaan zitten om mijn benen kwijt te kunnen. Eigenlijk kan er dan niet eens iemand naast mij zitten omdat ik scheef zit. | |
_JdM_ | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:41 |
Ik vind het wel fijn om met een poot op die balk te zetten eigenlijk. Bij Vtjes mis ik die balk eigenlijk... ![]() | |
Fiorano | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:53 |
Me 2! | |
Straatcommando. | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:16 |
Het is hoe dan ook 100 keer beter dan de muffe groene bankjes in een claustrofobische ruimte ![]() En echt geleerd hebben ze ook niet. Deuren ''waaien'' nog steeds open wanneer de trein optrekt. ![]() | |
KomtTijd... | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:22 |
Dat zeker, echt een flinke verbetering. Overigens wel apart dat die dingen op veel trajecten gewoon de stoptreindienst rijden die ze vroeger ook reden. Ik dacht toch dat ze ze alleen als IC in wouden zetten? Daar is het interieur iig wel op gebouwd. | |
Peterselieman | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:31 |
ja, maar de NS heeft nu te veel IC-materieel en te weinig stoptreinmaterieel. | |
bork | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:49 |
Spoorbomen Driebergen-Zeist langer dicht vanwege het herfstweer, naast deze doet prorail ook die bij Den Dolder langer dicht, ik vraag me dan af waar de andere zeer beperkt aantal overwegen zijn die ook langer dicht blijven. | |
KomtTijd... | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:49 |
fixed that for you. Genoeg IC-diensten die makkelijk 2x zo lang zouden mogen in de spits. | |
remcoP | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:52 |
Waarschijnlijk alle station waar een trein kan doorglijden op de overweg. Bunnik, Bilthoven, Veenendaal-West, en zo zijn er vast nog wel meer. | |
bork | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:54 |
Lijkt me inderdaad wel zo logisch, ik kwam ook Soest tegen, ken de situatie station/overweg daar alleen niet | |
bork | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:02 |
PTA / Treinentopic #630: Zonder betonbaan Dat is weer gelukkig weer gewoon Prorail geworden, rare actie imho. | |
b2py | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:04 |
Alle overwegen met een stop-door schakeling. | |
Peterselieman | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:08 |
dat ook ja en niet alleen in de spits, maar ook er vlak buiten en in de weekenden. De verhouding tussen IC-materieel en stoptreinmaterieel is wat krom op dit moment, omdat DD-AR naar DDZ verbouwd is. De reden dat dit materieel naar de IC's gaat is dat stoptreinmaterieel een gelijkvloerse instap moet hebben in de toekomst. Sprinter Nieuwe Generatie moet dat gat opvullen. In de tussentijd blijven er in ieder geval ook nog V'tjes rijden | |
KomtTijd... | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:09 |
ja als ze genoeg sprinters zouden hebben om de DDZ's als intercity in te kunnen zetten, was dat probleem natuurlijk ook opgelost. | |
dennistd | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:19 |
Borne is een voorbeeld (in beide richtingen zelfs) | |
spectrumanalyser | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:23 |
"Hoe had U het gehad willen hebben. Gaan we gewoon rustig uitstappen of gaan we problemen maken" | |
Fiorano | donderdag 10 oktober 2013 @ 14:58 |
"U kunt iniedergeval goed Nederlands" ![]() | |
Straatcommando. | donderdag 10 oktober 2013 @ 15:03 |
Hoe meer van dat soort filmpjes online komen te staan te beter. Nu nog dat mensen weer initiatief tonen om zelf ook in te springen en dan kán het nog wat gaan worden in ons land. | |
b2py | donderdag 10 oktober 2013 @ 16:54 |
In Heerhugowaard zijn rond het station drie overwegen aangepast. (Twee vallen onder dezelfde schakeling maar dat telt niet ![]() | |
jappas | donderdag 10 oktober 2013 @ 17:42 |
Dat mensen niet in grijpen zal deels iets zijn van "ik heb er geen last van dus laat maar" maar denk dat een deel van de mensen ook niet in durft te grijpen. Ik heb dergelijke verhalen wel eens gehoord, maar die mensen zeggen je weet ook nooit wat zo'n idioot allemaal op zak heeft en hoe agressief hij kan worden. | |
Peter | donderdag 10 oktober 2013 @ 17:43 |
Ik vind zelf praten/schreeuwen niet genoeg om in te grijpen. Als iemand een ander gaat aanraken/slaan dan zou ik wel ingrijpen. | |
greavy | donderdag 10 oktober 2013 @ 17:54 |
De Heimwee Express gaat dit weekend NIET rijden. Volgens de website in verband met een technisch mankement. [ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 10-10-2013 18:08:11 ] | |
Fiorano | donderdag 10 oktober 2013 @ 18:05 |
Pf weer lekker proppen in 6 balken icm tussen Schiphol en Enschede... Heerlijk benauwd op het balkon staan. | |
Woods | donderdag 10 oktober 2013 @ 18:15 |
Is er toevallig een modelspoor topic? | |
greavy | donderdag 10 oktober 2013 @ 18:19 |
PTA / Modelspoor, deel IX | |
Peter | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:02 |
Geen ATB-NG? ![]() | |
greavy | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:05 |
Nog 2 plaatjes van 20 juli 2013:![]() LTE 186 237 + 186 238 met keteltrein Ter hoogte van de Koppelpoort passeert de fotografen de LTE 186 237 met in opzending de 186 238 met een lange sleep ketelwagens richting de Waalhaven. ![]() Metrans 186 289 + Praag-shuttle Op zaterdag 20 juli 2013 passeert de Metrans 186 289 met de Praag-shuttle de fotografen ter hoogte van de Koppelpoort, vlak voor station Amersfoort. De trein is opweg richting de Rotterdamse Waalhaven. | |
Peterselieman | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:07 |
daar heb je veel aan als het een eloc betreft ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:08 |
gewoon melden bij het meldpunt volle treinen | |
KomtTijd... | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:23 |
Ik snap dat nooit, mensen gaan altijd allemaal op het balkon staan. Fucking druk, geen airco en als er plaats vrij komt ben je als laatste aan de beurt. En je staat in de weg met het in/uitstappen. | |
Fiorano | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:26 |
Dus als de gangpaden vol staan blijf je lekker op het perron staan wachten? ![]() | |
James1988 | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:27 |
Zo'n trein laat ik inderdaad aan me voorbij gaan. ![]() | |
b2py | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:28 |
En dan is de volgende nog VIRM ook en moet je weer wachten! | |
greavy | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:29 |
Jij snapt um! ![]() | |
James1988 | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:31 |
![]() | |
b2py | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:34 |
Ze voorspellen! | |
greavy | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:34 |
Ik stap tegenwoordig wel vaker in een IRM hoor. Ik plan het zelfs zo soms, omdat ICM een uur eerder of later is oid. | |
Viezze | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:36 |
"Helaas hebben wij vandaag niet het minimaal aantal verstoringen gehaald. Om deze reden zullen we preventief een seinstoring veroorzaken" | |
Peterselieman | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:37 |
je bent van je geloof gevallen? | |
greavy | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:39 |
Als het kan, mijdt ik het. Maar ik ben er wel anders over gaan denken. Maakt het reizen een stuk relaxter. | |
greavy | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:41 |
Maar ik mijdt soms wel het IRM, dat ik wel even wacht. Ik ga niet van Dordrecht naar Venlo met IRM, of van Rotterdam naar Leeuwarden als ik bijvoorbeeld een halfuur eerder kan vertrekken. Maar ik wacht tegenwoordig geen 2,5 uur meer oid. Reizen is wel relaxter, maar ik blijf bij mijn standpunt: Of bij Hoek van Holland Strand de zee inkarren, of naar Tata Steel. | |
Peterselieman | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:42 |
![]() | |
Zug-Chef | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:51 |
Je woont gewoon verkeerd. Mijn trein heeft een heerlijke 10 bakken VIRM tussen Heerenveen en Leeuwarden om 17:00. Een dikke vinger naar de rest van NL die moet staan in hun te korte IC... | |
Ireyon | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:55 |
Er zat vanmiddag zowaar VIRM in de stoppert Weert - Tilburg | |
KomtTijd... | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:05 |
| |
Straatcommando. | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:05 |
Ook regelmatig gezien. Vandaag ook weer een ICM in de stoppert Nijmegen - Zutphen. Waarom is er nooit gekozen om Plan V net als SGMm te moderniseren? Gezien er nu een tekort aan stopmaterieel is.. | |
Fiorano | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:06 |
Het betrof overigens een ICM. En ik weiger om nog een half uur later thuis te zijn... | |
GlenSpey | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:06 |
Waarschijnlijk het verkeerde topic, maar weet iemand wat deze '8' in graffiti betekend? Ik ben dit cijfer/logo nou onderhand al zovaak tegengekomen langs of bij het spoor.... het staat ook echt door het hele land heen...![]() | |
V2 | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:08 |
Met Plan T hebben ze dat gedaan. Was niet bepaald een succes. Claustrofobie ten top, en pijnlijke knieën. | |
b2py | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:08 |
"Afremmen naar 80" | |
Straatcommando. | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:10 |
Plan T interieur was om te janken, maar dat noem ik niet een concept ala SGM. Da's met open balkonnen, veel ruiten en open ruimtes. Daar was bij een Plan T echt geen sprake van nee ![]() Als het met DDAR kan, dan met V ook. | |
b2py | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:10 |
Ik vermoed trouwens dat het een storing is geweest die in de spits er in is gekomen en dat ze maar hebben gewacht tot na de spits om het baanvak dicht te gooien.. | |
V2 | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:10 |
Maar in de Plan T-revisie-tijd bestonden die ideeen nog neit echt ofzo. Denk ik. | |
KomtTijd... | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:11 |
ze hebben trouwens wat nieuws op schiphol: | |
Straatcommando. | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:12 |
Kan ik me voorstellen. Dat tekort van nu is ook een gevolg van natuurlijk. | |
Peterselieman | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:12 |
klopt. Diverse treinen hebben ze er al tussenuit gegooid, voordat ze het helemaal platlegden. Hoorde dat de 9100 in Meppel af en toe zelfs negatief op zichzelf keerde richting Groningen | |
GlenSpey | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:13 |
![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:15 |
het is een tag van iemand wiens aars met verf volgespoten moet worden | |
Peterselieman | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:26 |
GlenSpey | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:28 |
Oh, is dat van gangs of groeperingen ofzo die op die manier 'hun territorium' markeren? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:32 |
het is zien en gezien worden ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:35 |
Koekjes klikken lijkt me nuttiger ![]() | |
greavy | donderdag 10 oktober 2013 @ 21:10 |
Inmiddels is vrijwel zeker dat de machinist van Crossrail met zijn autotrein het sein verkeerd had "gelezen", en daardoor dus bij Voeren op een stilstaande trein was gereden. | |
Dr_Flash | donderdag 10 oktober 2013 @ 21:41 |
Toch wel STS dus. Alleen dacht hij dat het groen was. Of zo ![]() | |
b2py | donderdag 10 oktober 2013 @ 22:03 |
1,45 miljard/s ![]() | |
James1988 | donderdag 10 oktober 2013 @ 22:07 |
Wat ik heb begrepen is dat hij een voorsein zou hebben aangezien voor een hoofdsein. | |
Ireyon | donderdag 10 oktober 2013 @ 22:11 |
Dus ik vraag bij de Starbucks wat nou een hele cake zou moeten kosten (omdat Toffee Apple Cake echt fucking lekker is).. 42 euro. Ja doei ![]() | |
James1988 | donderdag 10 oktober 2013 @ 22:13 |
42 euro? ![]() | |
Ireyon | donderdag 10 oktober 2013 @ 22:15 |
Ja gewoon de prijs van alle losse stukken samen. 1 stuk is ¤3.50, 1 cake is 12 stukken. | |
Peterselieman | donderdag 10 oktober 2013 @ 22:15 |
pff, er is geen dealtje mogelijk? | |
James1988 | donderdag 10 oktober 2013 @ 22:16 |
![]() Die hebben duidelijk het idee achter kwantumkorting niet begrepen. edit: Hier, een recept voor toffee-apple-cake, http://www.bbc.co.uk/food/recipes/toffee_apple_upside_down_02328 | |
Ireyon | donderdag 10 oktober 2013 @ 22:17 |
12 voor de prijs van 11 is wel het minste wat je zou mogen verwachten ja ![]() | |
Salatrel | donderdag 10 oktober 2013 @ 22:18 |
3,50 voor een plakkie cake ![]() | |
b2py | donderdag 10 oktober 2013 @ 22:19 |
Maar daar zit geen logo Starbucks op ... ![]() | |
James1988 | donderdag 10 oktober 2013 @ 22:19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Via Railcolor | |
Peterselieman | donderdag 10 oktober 2013 @ 22:20 |
vlaai en slagroom komen en dan uit protest op het starsuckslogo drukken ![]() | |
Ireyon | donderdag 10 oktober 2013 @ 22:21 |
Een klassieker: ![]() | |
b2py | donderdag 10 oktober 2013 @ 22:23 |
Cool. | |
bork | donderdag 10 oktober 2013 @ 23:07 |
De eerste rit op het traject ICE Bonn/Siegburg - Frankfurt was ook een parallelfahrt, ik kan daar alleen geen filmpje van vinden ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 oktober 2013 @ 23:08 |
Er is op DSO ook zo'n foto met 2 kruisende ICE's met een relatieve snelheid van ruim 500 km/h die perfect op het juiste moment geschoten is ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 10-10-2013 23:49:33 ] | |
bork | donderdag 10 oktober 2013 @ 23:25 |
me wants it ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 oktober 2013 @ 23:39 |
joepie. Alphen - Gouda wordt openbaar aanbesteed. De nieuwe vervoerder moet er vanaf december 2016 rijden. http://www.alphens.nl/nie(...)ct-alphen-gouda.html | |
Dr_Flash | donderdag 10 oktober 2013 @ 23:48 |
Ik heb hem helaas moeten mirroren omdat de originele baas hem helaas op PlaatjesSchuur geplaatst had. En dat kan natuurlijk niet. ![]() | |
bork | donderdag 10 oktober 2013 @ 23:49 |
thx! | |
bork | donderdag 10 oktober 2013 @ 23:50 |
nou dat zal volle zalen trekken ![]() | |
bork | donderdag 10 oktober 2013 @ 23:52 |
Ik hoop ooit 4 treinen op de Darwindreef te platen als ik daar in de buurt moet zijn, ben stop ik altijd mijn TZ20 in de jaszak. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:23 |
Ik zit erover te denken om de EOS maar weer eens mee te nemen als ik komend weekend naar Warszawa ga. | |
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:29 |
dan moet je wel heel veel mazzel hebben. De IC uit Amersfoort moet dan iets te laat zijn. De stopper naar Zwolle moet kruipen, terwijl de IC naar Amersfoort bovenlangs voorbij zoeft en dan moet je ook nog eens een trein uit de richting Hilversum treffen. Het kan, maar vaak loopt het net mis | |
Dr_Flash | vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:33 |
Ik vind die van die 2 ICE's ook al een verschrikkelijke bazenplaat hoor. Ga maar na hoeveel ruimte er is voor afwijkingen. Dat houdt met een kwart seconde maximaal echt op. ![]() Als 1 van beide treinen perfect op tijd rijdt en 1 rijdt echt EEN seconde te laat, dan is de kruising al 100 meter verderop. Is de andere EEN seconde te vroeg dan kruisen ze achter de fotograaf. Dit is echt razend knap. Ik geloof ook best dat die gast er een poging of 20 aan heeft moeten wagen. | |
b2py | vrijdag 11 oktober 2013 @ 06:31 |
Je hebt planmatig ieder kwartier vier treinen naast elkaar te Overbrakerpolder aansluiting, nabij de Zaanstraat. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:47 |
Waar blijft het nieuwe Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System voor 2013/2014, ik moet verdomme plannetjes maken voor eind December ![]() | |
b2py | vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:50 |
Ik moet wachten met boeken trein naar Berlijn tot 15 oktober voor ene trip rond de kerst.. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:50 |
Why? ![]() | |
James1988 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:50 |
Verder heb ik nog twee plaatjes: ![]() Stop, kijk en luister. Er kan zo een trein komen. ![]() Twee HST's van First Great Western kruisen elkaar kort voor Didcot. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:53 |
zou ik aan die twitterlui ook kunnen vragen of de HAFAS voor volgend jaar weer gratis is? en zoja, waneer die release is? Kekke kiekjes trouwens :p | |
James1988 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:57 |
Gewoon vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen. En thanks ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:04 |
| |
James1988 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:05 |
Ja, want Frans gaan die Duitsers echt snappen ja ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:06 |
Wat, de HAFAS is in het Frans ![]() | |
James1988 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:06 |
Je bent zelf Frans. Mijn HAFAS is Engelstalig ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:06 |
Vaag ![]() | |
James1988 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:07 |
Dat is vast ergens een instelling. | |
b2py | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:08 |
Dan pas gaan reserveringen voor Internationale treinen open.. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:10 |
Zo tevreden Snorremans?
![]() | |
James1988 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:10 |
![]() | |
bork | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:32 |
Dat klopt maar het kan theoretisch ![]() ![]() | |
bork | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:33 |
thx, dw waarom zijn daar geen filmopnames van ![]() ![]() | |
bork | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:39 |
Ik mag met the missus naar Keulen voor mijn verjaardag op 17-12, een weekje uitgesteld vanwege haar agenda, dus aftellen tot de 15e oktober, gaat problemen geven denk ik. Vorig jaar kon ik 's nachts een minuut na 12 nog alleen maar voor een fantsoenlijke prijs 1e klas kaartjes kopen naar Freiburg met kerst ipv 2e klas. Al die tokoos als de treinreiswinkel enzo doen dan hun bestellingen die ze al hebben klaarstaan. tip: toen was Hispeed aanmerkelijk goedkoper dan de DB wat nog nooit eerder was gebeurd. | |
b2py | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:43 |
Thanks, ik ga het wel zien. Komt wel goed ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:46 |
Ze zullen in Oost-Nederland blij zijn met het voornemen voor extra cargo's aldaar. Sommigen krijgen dan een vier meter hoog geluidsscherm voor hun deur volgens de bijgeleverde kaartjes ![]() http://rheden.nieuws.nl/n(...)ijzondere-uitkomsten | |
b2py | vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:49 |
Ook raildempers? Ik stel voor dat we versneld geluidsarme wagons gaan invoeren bij cargoboeren. | |
ReisT | vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:52 |
Maak die wagons dan ook gelijk geschikt voor hogere snelheden. | |
dennistd | vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:52 |
Ik stel voor dat de geluidsregels gewoon versoepeld gaan worden, en dat mensen die een huis in de buurt van het spoor kopen verplicht een contract moeten tekenen dat ze niet zullen gaan klagen over geluidsoverlast in de toekomst. Stelletje nimby's ![]() Oh ja: en gemeentes verbieden in de buurt van het spoor nieuwe wijken te bouwen | |
greavy | vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:13 |
gewoon HAFAS in het Duits gebruiken. Net als de DB-site | |
Peter | vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:37 |
Lees de reacties daar eens met al hun rare wereldbeelden.. Ik moest lachen ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:42 |
Andersom neem ik aan? Voorseinen tonen geen rood. | |
Straatcommando. | vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:58 |
Verder alles goed? ![]() Ik woon hemelsbreed misschien 20 meter van het spoor af in Velp. Ik heb nu nauwelijks last van de treinen, alleen de cargotreintjes die om half 2 en half 3 's nachts langskomen, kan ik soms ''last'' hebben. Nu willen ze dus én gigantisch veel meer goederenzooi hier langs laten kachelen én een gigantisch lelijke muur van 4 meter neerzetten. Even verderop wonen vrienden van mij en die kijken met hun koophuis uit op het spoor.(en die wonen nog dichter aan het spoor ook) Die zouden gaan uitkijken op een muur van 4 meter hoog. Die mensen wonen er al dik 20 jaar. Ook maar gewoon de bek snoeren en volbouwen? Oh en als ik de plannen bekijk, de mensen in Presikhaaf kunnen maar de vinkentering krijgen? En we bouwen voor het gemak geen muur tussen de open overbruggingen tussen de dorpen? ![]() Dat laatste zeg ik omdat ik opgegroeid ben in Presikhaaf, geen spoor in de buurt te bekennen en als de wind goed stond was het net alsof er cargo langs je huis raasde, vooral leuk icm de westervoortsebrug (galmen!) | |
Darkwing_Duck | vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:04 |
Hoe zat dat ook alweer met het NRW ticket shoenertag? Wel naar Enschede, niet naar venlo? | |
bork | vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:18 |
Allebei mogen ![]() | |
James1988 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:24 |
Ik heb al eens zo'n rondje gedaan, best een leuke rit ![]() | |
dennistd | vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:33 |
Op de site van het Locov staat inmiddels een aanvraag voor ontheffingen mbt de concessie-eisen voor komend jaar, hieruit is al wat af te leiden: - De 5000 (sprinter Den Haag-Breda) en 5100 (sprinter Den Haag-Roosendaal) worden omgedraaid wat pad betreft - De 7000 (sprinter Enschede-Apeldoorn) gaat in Rijssen ingehaald worden door de 140 (IC Berlijn):
| |
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:33 |
voor de liefhebber is er weer wat leesvoer. Ditmaal een WOB-verzoek over de contracten tussen de NS en NMBS over de HSL http://www.rijksoverheid.(...)gesnelheidslijn.html | |
Duvel | vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:42 |
Leuk, eisen aan de hogesnelheidstreinen (later de Fyra) zitten er ook bij. | |
_JdM_ | vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:49 |
Is het alleen van de sprinter van 8.29 uit Rijssen of ook die van 2 uur later (en 4, en 6 en 8 en 10 uur later etc)? | |
dennistd | vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:58 |
Ik neem aan van wel: er rijdt immers niet meer of minder op andere uren | |
Fiorano | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:02 |
http://nos.nl/artikel/561(...)-bij-vertraging.html Dat dit ook gewoon toegegeven wordt ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:08 |
De veelal krappe keringen moeten worden gehaald. Ook kan drukte ervoor zorgen dat stations over worden geslagen. Goed voor het imago is het iig niet | |
Regenjas | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:10 |
Dat is niet half zo interessant als de opmerking bij Utrecht Lunetten, daaruit blijkt wat al enige tijd als gerucht de ronde ging: het station gaat voor enkele jaren terug naar een halfuursdienst. | |
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:20 |
komt dit vanwege het opheffen van de doorgaande sporen 16/17 in Utrecht? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:20 |
Ik ga er vanuit dat er dan ook geen kaartjesknipper meer voorbijkomt in de trein als dat gebeurt voor een "servicerondje"? ![]() | |
b2py | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:28 |
Zo spannend is dat toch niet? Zat binnenstedelijk busvervoer.. | |
Salatrel | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:36 |
SPR naar den Haag c vertrektijd uit Rotterdam c 13:47 met virm6 bij Barendrecht had ie al +2 | |
mschol | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:39 |
ergens moet extra tijd vandaan gehaald worden, wat niet ingepland is door de hoge piefen, een station overslaan is dan eigenlijk helemaal geen gek idee ![]() dat het niet kan en vrij idioot is is dan ook wel weer zo ![]() | |
ReisT | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:41 |
Komt het goederenpad richting het zuiden dan tussen de IC en de sprinter te liggen? De punctualiteit van de IC uit Amsterdam, en daarmee de haalbaarheid van cross-platformaansluitingen in Utrecht, zou er wel beter van worden. | |
Ireyon | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:06 |
Prima zaak, onterechte klacht. | |
Fiorano | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:12 |
![]() | |
Regenjas | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:12 |
Het komt niet door de verbouwing van Utrecht maar door het niet meer structureel mogen afwijken van de plannormen. Daar komt ook het verhaal van Rijssen vandaan. | |
Bitlord | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:14 |
Mn vader had dat ook eens, toen de IC Utrecht - Den Haag het toenmalige IC-station Voorburg over ging slaan. Hij had daar geen trek in en trok daarom aan de noodrem. | |
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:17 |
genoeg technische mogelijkheden om de plannormen aan te scherpen. Moet je alleen wel durven investeren | |
Mr_Klaasje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:18 |
Tip: Er zijn ontzettend veel wereldbeelden. Dat een wereldbeeld van iemand niet op die van jou aansluit wil nog niet zeggen dat die persoon onzin vertelt. | |
KomtTijd... | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:23 |
Tuurlijk is het wel een gek idee. De gemiddelde vertraging voor een reiziger wordt er alleen maar groter op op deze manier. Het enige wat hier beter van wordt zijn de theoretische punctualiteitscijfers van de NS waardoor ze hun kaartjes weer duurder kunnen maken. | |
DriekOplopers | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:28 |
Blafbrief naar Reizigersdirecteur Ingrid Thijssen gestuurd en verlangd dat die flauwekul vanaf maandag tot het verleden behoort. Mensen die de brief vertrouwelijk willen, mailen naar info@voorbeterov.nl. | |
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:31 |
kan me goed voorstellen dat je boos bent, want het ronduit toegeven lijkt niet te getuigen van beleid dat erop gericht is om reizigers te vervoeren, maar dat erop gericht is om treintjes te rijden. Zijn namelijk twee heel verschillende dingen. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:36 |
Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten moet worden als die wordt opgediend: De IC Roosendaal-Zwolle is erg vertragingsgevoelig en bij vertraging versterkt dat ding zijn eigen vertraging. Dat ontspoort heel makkelijk en daar heeft geen enkele reiziger wat aan. Het alternatief is het opheffen van de trein. Het overslaan van de stops gebeurt daar al jaren dus het is vreemd dat dat nu ineens een issue is. De verbinding Utrecht-Bussum is een leuke.. Er rijdt daar een sprinter die structureel niet stopt op Bussum Zuid, Hilversum Noord en Hollandse Rading naast de sprinter die wel overal stopt. Als die wat vertraagd is stapt een reiziger vrij eenvoudig in die trein en heeft het gevoel een onterecht een station over te slaan terwijl dat feitelijk niet eens het geval hoeft te zijn. | |
Fiorano | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:37 |
NS geeft het nu zelf toe heh? Dat vind ik toch wel ernstig... | |
Bitlord | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:38 |
Vindt het een beetje vrijheidsberoving en daarnaast word je verplicht tot zwartrijden, aangezien ze je tegen de reisrichting in laten reizen. | |
Straatcommando. | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:42 |
Dan moeten ze die treinserie aanpassen. Begin bij het begin en noem dat ding geen intercity, want een intercity stopt niet in Elst, Lent, Arnhem-Zuid. Men bied gewoon een dienst aan die ze, blijkbaar, niet kunnen leveren. Niet zo punctueel als ze zelf aangeven in ieder geval. Dan pas je of de dienst aan, of je laat de serie standaard niet stoppen op deze stations. Dit is natuurlijk van de zotte en een zelf gecreëerd probleem. | |
Straatcommando. | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:43 |
En dit. Ik durf er haast geld op in te zetten dat er ook mensen voor bekeurd zijn... maar da's wel een beetje onderbuikpraat. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:43 |
Op Arnhem-Nijmegen is het beleid. Dat is duidelijk. Ze zijn daar ooit meer gaan stoppen met de IC omdat hij tijd over had tussen Arnhem en Nijmegen. Dan is het klantvriendelijker om daar te stopperen omdat je dan de stopstations een kwartierdienst geeft. Dat zou best wel eens onder de voorwaarde gedaan kunnen zijn dat die stations bij vertraging overgeslagen zouden worden. Dat is vast terug te vinden in het vervoersplan 2007. Op de andere lijnen is het overduidelijk geen beleid. Zoals ik al zei kan het bij Utrecht-Bussum makkelijk komen doordat een reiziger in de verkeerde trein is gestapt. De andere stations zijn stations waar een trein in ieder geval niet door de seinen gestopt wordt. Het zou kunnen zijn dat een machinist zich vergist. Dat er een klacht is geweest bij ROVER na een oproep wil nog niet zeggen dat daarmee vaststaat dat het opzettelijk was. | |
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:45 |
Dat ding fietst werkelijk tussen alle knopen door ![]() Zeker op het noordelijk deel liggen de enkelsporigheden en de stationnementen zodanig dat vertraging in de ene richting de andere richting beïnvloedt, maar was niet de bedoeling van de dienstregeling om deze robuust te maken? Korte keringen op de eindpunten dragen in ieder geval niet aan de robuustheid bij | |
dcm360 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:45 |
Dat werkt inderdaad voor geen meter. Vanochtend zag ik in Rijswijk ook al een VIRM stoppen, met een ruime +5. | |
Straatcommando. | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:46 |
Het is beleid om willekeurig stations over te slaan als de vertraging te groot wordt? Iets wat je van te voren als reiziger niet echt kan weten? Sta je dan op zo'n tochtig stationnetje een half uur te wachten omdat de punctualiteitscijfers er meer toe doen dan klantenservice. Ik kan er met m'n hoofd niet bij. | |
DriekOplopers | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:47 |
Mag ik nu wat brommen over de pokkebende die de NS dus van zijn materieelinzet weet te maken? | |
Fiorano | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:48 |
Mag jij! | |
Straatcommando. | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:48 |
Gisteren ICM en DDZ gespot in de stoppert nijmegen zutphen, dus wat mij betreft mag je ![]() Vooral de DDZ was laat. Wat ik vreemd vind, eigenlijk ![]() | |
Fiorano | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:49 |
Oke, ik bekijk het gewoon vanuit de niet "treinen-gek" (Sorry mede-forum-genoten) blik, en dan vind ik dit ronduitbelachelijk. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:49 |
Als het beleid is om vooraf gekozen stations over te slaan is er toch niets willekeurigs aan? | |
Mr_Klaasje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:50 |
Als jij ff een extra spoor in Zwolle aanlegt. ![]() | |
ReisT | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:51 |
Geen half uur, een kwartiertje maar. Volgens NS is dat acceptabel. Dat zeggen ze ook over het niet-wachten op aansluiting in Utrecht: het is niet erg, over een kwartier gaat de volgende... | |
dcm360 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:51 |
Ik meende ergens gelezen te hebben dat er geexperimenteerd wordt met VIRM in sprinterdiensten om te kijken of dat lukt. Nu hadden ze daar op Dordrecht - Den Haag Centraal geen experiment voor hoeven doen, ik heb al wel eens vaker VIRM niet stipt zien rijden op dat traject, en dan nog wel in de avond wanneer er al minder treinen rijden (zit het elkaar minder in de weg). Wat mij betreft is het niet echt een probleem tenzij er vaker VIRM gaat rijden. | |
Frozen-assassin | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:52 |
NS zegt dat er op enkele trajecten, ENKELE, een kwartiersdienst is waardoor de reizigers maximaal 15 minuten hoeven te wachten voordat ze kunnen keren naar hun station. Maar op de halfuurdiensten mag de reiziger gewoon maximaal een half uur wachten.. | |
Straatcommando. | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:52 |
Dus als het beleid is, is het goed? ![]() Prima, een kwartier. Een kwartier die er misschien voor zorgt dat je een andere aansluiting niet haalt etc etc.. belachelijk gewoon ![]() ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:53 |
Dus dan schrap je de stops structureel zodat je als reiziger altijd dat extra kwartier kwijt bent. Opgelost. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:54 |
je snapt wel wat ik bedoel. Treinen die structureel in de plus rijden en dan na een korte kering weer in de plus vertrekken en ook op de terugweg vertraging veroorzaken of juist bij zo'n keringsstation vertraging oplopen zoals bijvoorbeeld Den Haag Centraal richting Leiden en verder | |
Straatcommando. | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:54 |
Dat is in ieder geval betrouwbaarder. Ook geen beste oplossing natuurlijk. Laten we eerlijk zijn. Lent, Elst, Arnhem Zuid zijn geen IC stations.. dan kun je dat ding ook wel laten stoppen in Velp, Rheden want dat ligt tussen Dieren in ![]() Ik vraag me ook echt af waarom die stations een kwartierdienst nodig hebben. Vooral zuid is maar een kansloos station met weinig reizigers. ok, dat zou ik dan weer graag willen ![]() | |
ReisT | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:55 |
Welke norm wordt daar nu dan structureel niet gehaald en hoe kan het dat dit een kwartier later geen probleem is? Het is toch een strakke kwartierdienst hier. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:59 |
Er zijn genoeg stations waar het door gebrekkige infracapaciteit gewoon niet mogelijk is om lang te keren. Zolang je daar niets mee doet heeft het geen zin om dat als optie mee te geven. Het alternatief is het traject halverwege knippen. Dan rijdt de trein in ieder geval op tijd, en zijn de regionale reizigers goed bediend. Helaas heeft dat gevolgen voor reizigers op langere afstanden. Soms moet je nou eenmaal keuzes maken. | |
bork | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:04 |
Zijn jullie aan het dollen of hoe zit het? Je schrijft het zelf (DW) PTA / Treinentopic #639: Het spoor bijster Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System | |
Mr_Klaasje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:05 |
Dat snap ik wel. Het zit met die trein als volgt: Je hebt als het ware twee delen.. De verbinding Zwolle-Arnhem met de knoop Zwolle, knoop Zutphen, enkelspoor bij Deventer en aansluitingen in Arnhem. Die dwingen de tijden af. Daarmee kan je wel stoppen tussen Zwolle en Deventer maar niet tussen Zutphen en Arnhem. Dan heb je het stuk Roosendaal-Nijmegen waarvan ik het fijne niet weet maar waar iets soortgelijks speelt. Als je die twee met elkaar verbindt voor bijvoorbeeld reizigers van Zutphen naar Nijmegen of Oss, dan heb je tussen Arnhem en Nijmegen tijd over als de trein op tijd rijdt. Zoveel tijd dat er zelfs vier keer gestopt zou kunnen worden. | |
Salatrel | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:05 |
mag ik dan terugbrommen dat ik liever 2 minuten later arriveer in een trein met wifi, comfortabele stoelen en toilet dan dat de trein opgeheven is ivm defect materieel? | |
Mr_Klaasje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:05 |
Er zitten een goederentrein en een sprinter tegelijkertijd in Lunetten. Zolang dat niet vaker dan 7 keer per dag is mag dat echter volgens de netverklaring van Prorail. | |
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:08 |
zolang dat structurele keuzes zijn die goed uit te leggen zijn hoeft dat geen probleem zijn. | |
Straatcommando. | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:14 |
Verhelderend. Dank je wel! Stiekem is het gewoon een te lang traject dus. Hoewel je met het opknippen van de lijn ook weer een heleboel mensen tegen de schenen stoot. | |
DriekOplopers | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:20 |
Okee. Ik zal even uitleggen waarom het bij wijze van optijdmaatregel voorbijrijden van geplande stops per definitie onaanvaardbaar is: De reizigers zijn bij de grote dienstregelingswijziging van een paar jaar geleden opgezadeld met een generieke verlangzaming van de treindienst. Op veel trajecten werden langere rijtijden en stationnementen ingevoerd. Want dan werd de dienstregeling “robuust”. Dit valt op geen enkele wijze te rijmen met de beschamende vertoning (want er blijkt dus toch iets iets niet zo robuust te zijn) die thans wordt opgevoerd. Gewoon helemaal absoluut totaal niet. Punt. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:24 |
Vrijwel al die verruimingen zijn de laatste jaren meer dan teruggedraaid. | |
Salatrel | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:26 |
Bovenleiding problemen tussen woerden en gouda | |
Mr_Klaasje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:28 |
Jup. ![]() Op veel trajecten is knippen wat makkelijker. Zo kan je Lelystad-Vlissingen makkelijk in Amsterdam CS knippen zolang Lelystad maar een verbinding met Sloterdijk krijgt op een andere manier. | |
James1988 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:42 |
Dat terwijl je kunt omreizen via Alphen a/d Rijn... ![]() | |
Litpho | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:52 |
Als je een station op die manier overslaat, leg je ook extra druk op het rijdend personeel. Die moeten de gedupeerde reizigers uitleggen waarom ze plotseling veel meer reistijd krijgen. Die moeten ook weten dat ze gedupeerde reizigers niet moeten belasten met boetes. Agressie tegen rijdend personeel is tenslotte wel in alle gevallen ontoelaatbaar, maar ergens bereik je wel een niveau waar mensen er meer begrip voor gaan krijgen. | |
Sandrvich | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:55 |
Mooie reactie van De Speld over dat gezeur met doorrijdende sprinters: NS Introduceert de non-stoptrein http://www.speld.nl/2013/10/11/ns-introduceert-de-non-stoptrein/ ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:56 |
De NS heeft een verwachting geschept bij de reiziger (ik kom om xx.xx met een IC trein die naar Roosendaal rijdt en stopt op stations a, b en c). De reiziger verwacht daar dus van op aan te kunnen, want die heeft gezegd: "Ok. Ik maak daarvan gebruik" door een kaartje te kopen en op een bepaalde tijd op het station te staan. Als dan NS ineens vlak voor vertrek (want dat is het natuurlijk wel) zegt: "Sorry, maar ik stop nu niet", dan is dat gewoon niet goed. Ja, er kan altijd wat gebeuren waardoor er geen treinverkeer kan rijden. Nu ben je iets later en dan stop je niet. | |
Litpho | vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:07 |
Uiteraard is er een wereld van verschil tussen een paar minuten vertraging er niet uit kunnen rijden en de trein maar direkt moeten opheffen. Dat zou in ieder geval een verschil moeten zijn zo gauw de NS minder triggerhappy wordt. | |
Litpho | vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:09 |
Vooral omdat er geen enkele garantie is dat de volgende trein er wel stopt (als er geen sprinteralternatieven zijn). Als dit stelselmatig wordt, gaat het mensen de trein uitjagen. | |
James1988 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:30 |
Frankrijk gaat haar spoorsysteem hervormen: de huidige structuur (regie: RFF, onderhoud: SNCF Infra, capaciteitsverdeling door DCF, exploitatie door SNCF) voldoet niet aan de wensen van de regering, dus gaat er een nieuwe structuur komen. Als ik het goed begrijp (mijn Frans is een beetje roestig) komt het neer op het volgende: RFF, SNCF Infra en DCF worden samengevoegd en terug toegevoegd aan SNCF, wat als een soort holding gaat functioneren (zoals DB). Dit zou de efficiëntie moeten verbeteren, de vakbonden geruststellen, en kosten moeten verlagen. Het openen van de markt voor concurrentie (wat al een feit is) zou gewaarborgd moeten worden door het onafhankelijk handelen van de te vormen infrabeheerder. Bron: SNCF.com: reforme ferroviaire | |
James1988 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:14 |
![]() ![]() ![]() | |
remcoP | vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:35 |
Met een beetje topografische kennis snap je toch wel dat Utrecht - Rotterdam nooit het snelst via Schiphol is? ![]() | |
James1988 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:36 |
De meest logische route is via Alphen aan de Rijn en (voor Den Haag) Leiden... maar daar zal het nu wel propvol zijn ![]() | |
b2py | vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:38 |
Ik ga straks naar Amsterdam, als dat maar goed gaat. | |
DriekOplopers | vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:39 |
Fixed. ![]() | |
Litpho | vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:39 |
Als reiziger die niet weet wat er nu weer allemaal uit ligt? Ik weet het niet. Het is geen Maastricht via Groningen of zo. | |
remcoP | vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:41 |
Ja ok, op de computer heb je een mooi spoorkaartje, maar de app heeft die idd niet. | |
KomtTijd... | vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:42 |
Als er tussen Utrecht en woerden iets gebeurd is, heb je weinig andere keus. Als de fyra het doet valt het nog best mee hoeveel langer het is. | |
James1988 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:42 |
Het is Woerden - Gouda wat eruit ligt. | |
Litpho | vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:43 |
Utrecht - Den Bosch - Breda - Rotterdam? ![]() | |
b2py | vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:45 |
Ik zie morgen meer met wanhopen tegemoed. ![]() | |
KomtTijd... | vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:45 |
Ook goed, bedoelde eigenlijk utrecht-gouda. Dat hele traject is zo'n beetje single point of failure die kant op. Is dat sneller? Kan het me haast niet voorstellen. Voor mensen die door naar Amersfoort of verder moeten is via Schiphol sowieso veel sneller. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:47 |
Ajoh.. 8:26 op Duivendrecht moet goedkomen. | |
Litpho | vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:47 |
Het is topografie met dienstregeling ![]() | |
KomtTijd... | vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:49 |
Via schiphol (of leiden) is bijna een half uur sneller. | |
Litpho | vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:53 |
Yup, maar Schiphol ligt er vaker uit dan Woerden, dus elk backupplan over Schiphol heeft een backupplan nodig ![]() | |
b2py | vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:06 |
Stop ik op Duivendrecht? | |
ArnosL | vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:11 |
Een vriend van me heeft nu een uur vertraging doordat z'n station werd overgeslagen. Z'n trein had drie minuten vertraging.. Hij mag dus een uur wachten op station Lent. | |
James1988 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:21 |
Overstap op een of andere bus zeker? Dan krijgt hij niet eens geld terug vanwege vertraging ![]() | |
b2py | vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:30 |
Dat was zonder nieuwsbericht ook wel gelukt hoor.. | |
ArnosL | vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:32 |
Hij is student en heeft een OV-chipkaart, dus dan kan hij niet eens geld terug vragen toch? Zal best, maar het verhaal dat het alleen bij uitzonderlijke situaties gebeurt is wel erg onwaarschijnlijk lijkt me dan. | |
James1988 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:33 |
Jawel, iets van ¤ 2,40 krijg je dan. | |
KnightSolaire | vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:38 |
¤2,27 bij 30-59 minuten minuten en ¤4,54 bij 60 minuten of meer vertraging. Voor de oude rotten onder ons: respectievelijk 5 en 10 gulden ![]() | |
b2py | vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:39 |
Lees het bericht van Klaasje maar, zo zit het nou eenmaal. Ik heb trouwens de goden verzocht, want alles sprong ineens op rood te Heerhugowaard en daarna kwam alles op zicht binnen gereden.. Edit: het bleek ene spoorloper te zijn. | |
KomtTijd... | vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:51 |
http://www.speld.nl/2013/10/11/ns-introduceert-de-non-stoptrein/ | |
Mr_Klaasje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:16 |
Morgen stop je bij de parel van de stadsregio ja. | |
b2py | vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:17 |
Oh mijn God. Dat betekend in de avond ook een knappe overstap naar huus vanaf de Pimpel. Whoopp. | |
KomtTijd... | vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:39 |
Mijn stoptrein heeft +6 en ik moet er op een klein klotestation uit, wat kost zo'n noodrem tegenwoordig? | |
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:50 |
Mijn trein had zitplaatsen genoeg, maar ik reisde dan ook bewust met de 16.20 uit Groningen naar Leeuwarden. Met 2x GTW 2/8 heeft deze genoeg capaciteit | |
MissMSX | vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:12 |
Hallo treinliefhebbers ![]() In mei heb ik hier een vraag gepost over reizen met de trein naar Spanje. Uiteindelijk besloten om toch met het vliegtuig te gaan aangezien de grensovergang tussen Frankrijk en Spanje hoe dan ook omslachtig bleek te zijn. Wel zijn we met de AVE van Girona naar Madrid gereisd. Ik was blij dat we op station Girona maar vast richting het perron zijn gelopen in plaats van te blijven wachten in de centrale hal. Anders hadden we echt de trein gemist! Ik had er geen idee van dat het ten eerste een flink eind lopen zou zijn naar de AVE-sporen, en ten tweede dat er een vliegveldwaardige veiligheidscontrole plaats zou vinden. Naief misschien, maar ik ben Japan gewend en daar werkt het heel anders. Achteraf gezien is het natuurlijk wel logisch ![]() De reis zelf is prima verlopen. Zelfs mijn GPS bleek op grote delen te werken en die gaaf ook keurig aan dat we over de 300 km/uur zijn gegaan. Het blijft grappig dat je er geen idee van hebt dat je zo hard gaat als je in de trein zit. Grappig was wel dat de trein net uit Girona wegreed toen een TV-ploeg een (deel van) een item naast ons neus ging staan opnemen. Met mijn gebrekkige Spaans maakte ik eruit op dat het ging over de verbinding tussen Frankrijk en Spanje, maar wat er precies werd gezegd kon ik niet volgen. Ik weet wel dat het al jaren een onderwerp van discussie is, dus wie weet ging het erover dat de directe hogesnelheidsverbinding er nu eindelijk echt gaat komen. ![]() | |
greavy | vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:16 |
Die gaat er komen, zou dit jaar al gestart moeten zijn, maar door problemen op de lijn en met het materieel is het uitgesteld. Huidige prognose is begin 2014. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:18 |
Sorry maar ik snap je post niet? | |
James1988 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:19 |
Begin dienstregeling 2014, dus ongeveer halverwege december voor zover ik weet. De nachttrein (Elipsos Trenhotel) sneuvelt dan wel... | |
bork | vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:24 |
Ik leidde uit jullie discussie af dat jullie niet wisten waar HAFAS voor stond of dat jullie aan het dollen waren ![]() | |
MissMSX | vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:29 |
Dit is overigens het filmpje: http://www.tv3.cat/videos(...)Barcelona-amb-Paris# Uit de begeleidende tekst haal ik dat het een item is 'ter ere' van het eenjarig jubileum van de verbinding Barcelona-Figueres, terwijl de verbinding met Frankrijk nog steeds niet geregeld is zoals afgesproken. Precies wat jij zegt dus greavy ![]() | |
MissMSX | vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:31 |
Als de verbinding er inderdaad volgend jaar is ga ik dan een nieuwe poging wagen. Ik vind reizen met de trein echt heel fijn ![]() | |
James1988 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:47 |
2 treinen per dag per richting: ![]() | |
MissMSX | vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:53 |
Briljant! En Girona is natuurlijk nog een stuk korter. Ik heb er nu al zin in ![]() | |
MissMSX | vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:54 |
Nu alleen nog een directe verbinding vanaf Amsterdam en het is helemaal feest ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:16 |
treintje huren, alleen zelfs dan zou het met overstap worden, omdat ik geen treinstellen ken die zowel het Nederlandse als het Spaanse beveiligingssysteem aan boord hebben | |
DriekOplopers | vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:21 |
Wij hebben NS opheldering gevraagd over het begrip "bij hoge uitzondering". Ze komen maandag met een nauwkeuriger indicatie. Zie ook: http://www.voorbeterov.nl/page9.php | |
Dr_Flash | vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:44 |
EuroNicht 447 boendert inmiddels met +20 door de Nordrhein-Westfälische nacht. Proost! ![]() | |
bork | vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:48 |
Viel spass! Staat die toevallig ook op deze foto? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:49 |
veel plezier en neem er eentje op | |
Mr_Klaasje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:57 |
Wisten jullie dat met de plannen om 200 km/h op de Hanzelijn te gaan rijden en met de plannen om Weesp 8-sporig te maken de mogelijkheid ontstaat om Zwolle-Amsterdam CS in 2021 in 57 minuten te doen? Zwolle-Amsterdam Zuid wordt dan 56 minuten. | |
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:59 |
Dan boek je richting Amsterdam-Zuid dus een winst van 7 minuten. Is nog behoorlijk fors te noemen | |
Mr_Klaasje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:01 |
Dat is gecombineerd met het overslaan van Duivendrecht. Dat wel. Niet dat ik daar een enorm voorstander van ben maar zolang dat station niet viersporig wordt is het met de hoge frequenties van rond die tijd ondoenlijk om daar te blijven stoppen. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:03 |
Oh, anders rij je tussen Emmerich en Duisburg even een kwartier dicht of het niks is ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:04 |
is wel zonde, want Duivendrecht is een handig station om richting Bijlmer ArenA te reizen, hoewel je ook via Zuid kan als er een IC vanaf Schiphol in aantocht is | |
Mr_Klaasje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:13 |
Vanuit Almere is het op zich geen ramp aangezien er best wat plannen zijn om de busdiensten op Amsterdam te verrobuusten en versnellen. Die bussen rijden allemaal naar Amstel en Bijlmer Arena. Daarnaast gaan de sprinters frequenter rijden terwijl ze niet trager worden dan ze nu al zijn. Van verder is het wel vervelend maar dat is dan inderdaad terugsteken vanaf station Zuid met de trein of metro. [ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 11-10-2013 22:28:28 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:17 |
Wat een heerlijke systeemautistenterm ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:17 |
Dat woord verzin ik. In ieder geval minder vertragingsgevoelig maken. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:24 |
Ja dat snap ik ook wel ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:25 |
ik zou het met een r extra schrijven ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:32 |
Ja, je hebt gelijk. | |
Bitlord | vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:11 |
Met slaapwagon? | |
James1988 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:17 |
Met een Euroduplex zou het in theorie moeten kunnen, al missen die dingen waarschijnlijk Memor en ATB (beide als STM leverbaar). Wat ik niet weet is of de Euroduplex in België toegelaten wordt, ik meen me te herinneren dat de TGV Duplex niet in België is toegelaten i.v.m. een te hoge aslast. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:35 |
Ja hehe, Tuurlijk met slaapwagon ![]() | |
b2py | vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:46 |
Lijkt me sterk, Europa breed wordt dezelfde aslast gehanteerd. | |
b2py | vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:47 |
Fijn weekend man! Helemaal vergeten even een smsje te sturen ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:49 |
Dezelfde categoriëen.. Maar wij hebben in Nederland maar één spoorlijn waar structureel de categorie E toegelaten is. | |
b2py | zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:15 |
HSL Zuid of BR? | |
Peterselieman | zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:23 |
Betuweroute. De HSL is categorie C2 | |
b2py | zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:24 |
Ok, ik ken die categorieën niet ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:27 |
nu wel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Beladingsklasse | |
James1988 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:28 |
Daar wou ik net mee aankomen ![]() | |
b2py | zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:47 |
Oh wacht, daar heb ik vanmiddag wat over gelezen in een OVS. | |
James1988 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:48 |
En dat was je nu alweer vergeten? ![]() | |
Viezze | zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:53 |
Ging lekker net, vanaf Bijlmer Arena naar Eindhoven. Trein had al vertraging (10 minuten) en dat werd iets meer omdat het knetterdruk was na de wedstrijd. Toen een bezet spoor in Utrecht waardoor de vertraging 25 minuten werd ![]() Reizigersspreiding blijft moeilijk (werd zelfs nog omgeroepen om meer te verspreiden ![]() | |
James1988 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:28 |
Dag Grenslandexpress ![]() ![]() | |
dennistd | zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:47 |
Dat was al enige tijd bekend | |
b2py | zaterdag 12 oktober 2013 @ 06:48 |
Het was niet waar ik naar op zoek was :p | |
b2py | zaterdag 12 oktober 2013 @ 07:08 |
Kwam trouwens gisteravond laat deze zeer diepe en inhoudelijke tekst tegen in een toilet. Wat een woordkunstenaars reizen er met het OV zeg:![]() | |
Salatrel | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:32 |
ze hadden best Utrecht C over kunnen slaan om vertraging in te lopen | |
#ANONIEM | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:13 |
Ik ben inmiddels in Sofia aanbeland na o.a. een heel erg fijne nachttrein van Belgrado naar Skopje. Bedankt voor de tip, het was echt een prima slaapwagon. Ik ga nu nog naar Plovdiv, Veliko Tarnavo en vanuit laatstgenoemde plaats neem ik de nachttrein naar Boekarest. Iemand ervaring met de bedden in dat ding? [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2013 09:13:38 ] | |
Pinnenmutske | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:32 |
chinees voor me ![]() weet je wat ik nu wel handig vind? ze hebben de perrons achter de overweg gelegd omdat anders de slagbomen te lang dicht blijven. ik hoop dat ik het zo juist heb uitgelegd ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:23 |
Nee, ik heb eigenlijk nooit bij stilgestaan dat HAFAS Franstalig was bij me en bij James Engelstalig... Maar blijkbaar is HAFAS in staat om je de juiste taal toe te passen... | |
Darkwing_Duck | zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:24 |
Weet iemand of de H-Bahn bij Dortmund op de Campus in de vakantie open is? | |
Darkwing_Duck | zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:24 |
En vol... |