b2py | dinsdag 3 september 2013 @ 18:30 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
Dr_Flash | dinsdag 3 september 2013 @ 18:32 |
Een kaarsje, een lucifer, een stukje fosfor en een rood stukje glas ![]() | |
bork | dinsdag 3 september 2013 @ 18:32 |
Dat dit allemaal gebeurt terwijl Driek goede vriendjes aan het worden was met ProRail ![]() | |
b2py | dinsdag 3 september 2013 @ 18:36 |
Die woordvoerder heeft hem ook nog voorgelogen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 september 2013 @ 18:37 |
Nietsontziende pathologische leugenaars zijn het wel. Net als de Nazi's ![]() | |
b2py | dinsdag 3 september 2013 @ 18:38 |
Dat gaat me wat ver.. | |
b2py | dinsdag 3 september 2013 @ 18:41 |
Twee pagina's leesvoer: PHS Goederenroute oost Rijksoverheid.nl | |
dennistd | dinsdag 3 september 2013 @ 18:46 |
Nouja, ik bedoel dus op het punt waar ook de inrijseinen van station Enschede staan, maar die staan natuurlijk gezien vanuit Hengelo en de borden staan er gezien vanuit Enschede. | |
DriekOplopers | dinsdag 3 september 2013 @ 18:51 |
Wat ik ook erg vind, is dat ik vandaag de toezegging heb gekregen, nader te worden ingelicht. Dat is vervolgens niet gebeurd. | |
b2py | dinsdag 3 september 2013 @ 18:53 |
De dag is nog niet af ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 september 2013 @ 19:21 |
De Inktpot dan ook maar twee dagen sluiten? ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 3 september 2013 @ 19:24 |
Woordvoerderstruukje: zo laat antwoorden, dat commentaar niet meer mee kan met de krant van morgen. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 september 2013 @ 19:28 |
jij laat je toch niet uit het veld slaan door zoiets? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 september 2013 @ 19:28 |
Joh ga niet uit van kwade opzet. Het is gewoon pure onkunde ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 3 september 2013 @ 19:35 |
Nee zeker niet. ![]() | |
b2py | dinsdag 3 september 2013 @ 20:02 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 september 2013 @ 20:10 |
aan wie geven ze die? Aan de Mansveldjes van deze planeet? :"0 | |
Bitlord | dinsdag 3 september 2013 @ 20:31 |
Maar ik neem toch aan dat op de Hanzelijn bij elk sein ATB-VV ligt? Heb ik nou verkeerd begrepen dat je dan niet meer kan STS-en? | |
Zug-Chef | dinsdag 3 september 2013 @ 20:31 |
Hoe kan een open gereden wissel leiden tot 3 dagen geen treinen op dat stuk spoor? | |
Peterselieman | dinsdag 3 september 2013 @ 20:33 |
De onderdelen niet meer op voorraad, waardoor ze uit het buitenland moeten komen | |
Bitlord | dinsdag 3 september 2013 @ 20:34 |
Ik lees net dat Herik Rail in 2014 wil gaan herstarten met de Overnight Express. Met matig succes reed NS Internationaal deze gemengde goederen- en nachtpassagierstrein tussen Amsterdam en Milaan rond de eeuwwisseling.![]() | |
Bitlord | dinsdag 3 september 2013 @ 20:34 |
0 verwijtbare storingen wilden ze naartoe toch? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 3 september 2013 @ 20:35 |
Ja, heel erg verkeerd begrepen. ATB-vv werkt niet boven de 70 km/h. En het voorkomt ook niet dat je door rood rijdt als je met een redelijk tempo komt aanrijden. Wat het wel voorkomt is dat je bij een nadering met 40 km/h door rood heen komt en het zorgt ervoor dat een reizigerstrein bij dit soort aansluitingen vanuit 70 km/h voor de wissels stilstaat. | |
Peterselieman | dinsdag 3 september 2013 @ 20:35 |
klopt | |
Mr_Klaasje | dinsdag 3 september 2013 @ 20:35 |
NS rijdt door rood. Hoezo verwijtbaar? Pas de definitie van verwijtbaar aan en je bent een heel eind. | |
James1988 | dinsdag 3 september 2013 @ 20:38 |
ProRail heeft dit weliswaar niet veroorzaakt, maar ze kunnen het ook niet metee herstellen omdat een onderdeel niet op voorraad is. Zo ontzettend zeldzaam is dat soort hogesnelheidswissels toch ook weer niet? | |
eti | dinsdag 3 september 2013 @ 20:46 |
Wow, Milaan komt terug! Nou ja, misschien dan. Dat er gemengd goederen en passagiers bestaan had, wist ik niet. Ze zijn met die nachttreinen nooit zo heel slim bezig, vind ik zelf. Je moet de populaire bestemmingen aanbieden en concurreren tegen het vliegverkeer. Een nachttrein naar Bourg Saint-Maurice lijkt mij veel aantrekkelijker dan een Thalys die om 5 uur 's morgens uit Amsterdam vertrekt, maar de enige optie is een onhandige overstap in Parijs. En Milaan? Dat zou moeten doorrijden naar Florence en Rome. En/of naar het Gardameer (goed, in de buurt van) en Venetië. Nachttreinen moeten het voor een groot deel van toeristen hebben, en Milaan zelf is nou niet echt een toeristische hotspot. Is er enige kans dat de Europese hogesnelheidslijnen nachtverbindingen gaan aanbieden op echt grote afstanden? Op het moment dat je in, zeg, 12 uur inclusief een nacht in Madrid, Rome of bv. van Londen in Wenen of Boedapest kunt zijn, wordt het pas echt interessant natuurlijk. Maar voorlopig is de traditie dat nachttreinen de allertraagste treinen zijn en de hogesnelheidstrein vaak echt 2x zo snel. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 3 september 2013 @ 20:47 |
Er zijn er een stuk of veertig. Meer dan de helft op kritische locaties. | |
remcoP | dinsdag 3 september 2013 @ 20:49 |
verkeerde topic ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 september 2013 @ 20:50 |
Ik mis geloof ik echt iets hoor ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 september 2013 @ 20:52 |
Ja, hoe moet ik dat zien, dat jij bij overboekingen tussen de badslippers mag gaan liggen? Of dat bij vertraging langer dan 21 uur, iedereen een gratis setje badslippers mag meenemen? ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 september 2013 @ 20:52 |
Die kans is klein, want de meeste hogesnelheidslijnen zijn 's nachts gesloten voor onderhoud. Als de laatste Thalys uit Parijs flink vertraagd is wordt hij in Nederland niet eens meer op de HSL toegestaan vanwege die onderhoudsvensters. 12 uur? Als er een beetje fatsoenlijk spoor ligt haal je veel grotere afstanden in de helft van de tijd. Over een aantal jaar zal een nieuwe HSL in zuid-Frankrijk worden geopend, Parijs - Madrid kun je dan in 6 uur afleggen. Londen - Wenen via Parijs en Geneve En er is geen reservevoorraadje, waarschijnlijk omdat er maar 2 HS-wissels per PCA-gebied liggen waardoor het voor de aannemers niet interessant is om een reserve te hebben? 't is een satire-account. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 september 2013 @ 20:55 |
Ja, ik zal m'n Nederlandse gevoel voor humor wel verloren hebben inmiddels ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 september 2013 @ 20:55 |
![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 3 september 2013 @ 20:56 |
Dit is zo'n beetje de strekking van de brandbrief die wij eerder vanavond aan Gout stuurden. Mensen die de brief onder embargo willen hebben, sturen even een PM. Groeten, Driek | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 september 2013 @ 20:57 |
Ja sorry hoor, maar die van NS Miscommunicatie is zoveel beter... ![]() | |
Bitlord | dinsdag 3 september 2013 @ 21:00 |
In China, het land dat de laatste jaren ook behoorlijk aan de (spoor)weg timmert, zijn sinds enkele jaren de CRH1E en CRH2E in dienst. Dit zijn volgens mij hogesnelheidsslaaptreinen. Iemand die daar nog iets nuttigs over kan zeggen, bijvoorbeeld over Chinees spooronderhoud ofzo? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 3 september 2013 @ 21:18 |
Het zou mij echt niet verbazen. | |
Frozen-assassin | dinsdag 3 september 2013 @ 21:22 |
Dan zou ProRail zelf een voorraadje moeten aanmaken als de aannemers dat niet willen doen.. | |
Peterselieman | dinsdag 3 september 2013 @ 21:30 |
is het ook | |
Peterselieman | dinsdag 3 september 2013 @ 21:30 |
is gewoon een kwestie van kosten ![]() | |
b2py | dinsdag 3 september 2013 @ 21:31 |
70 zelfs geloof ik . | |
b2py | dinsdag 3 september 2013 @ 21:31 |
Ze doen het geen van allen. Gevolg van '95, je moet nu bij Voestalpine Railpro zijn. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 3 september 2013 @ 21:34 |
Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen. | |
Peterselieman | dinsdag 3 september 2013 @ 21:35 |
ProRail zou er wel een regierol in moeten hebben dat er gewoon een bepaalde noodvoorraad aanwezig is om verstoringen tot een x grootte snel te kunnen verhelpen. | |
b2py | dinsdag 3 september 2013 @ 21:36 |
Mag niet van de ACM. | |
b2py | dinsdag 3 september 2013 @ 21:37 |
Ja, en aannemer a heeft slechts 10 HSL wissels terwijl aannemer b er 40 heeft. Hoe ga je dat oplossen in het geval dat ze er allebei eentje nodig hebben? Aannemer b omdat die meer betaald of aannemer a omdat de ernst van het defect erger is? En hier sluiten de volgende posts wel bij aan: http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+3+september/ en http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+3+september/ | |
Mr_Klaasje | dinsdag 3 september 2013 @ 21:39 |
Daar kan je prima een deal vooraf over maken. Inclusief financiële regeling. Zeggen dat het niet kan is gewoon je klant (Prorail) in het hemd zetten. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 3 september 2013 @ 21:40 |
Kolder. Er is geen sprake van marktverstoring. | |
b2py | dinsdag 3 september 2013 @ 21:40 |
Het is niet de taak van de aannemer om dat te regelen. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 3 september 2013 @ 21:41 |
Je wordt verantwoordelijk gehouden voor storingsherstel. Als je alleen aan de eisen kan voldoen als je veel kosten maakt, kan het handig zijn hier een kostenreducerende oplossing voor te vinden. Je gaat veel te kort door de bocht. | |
Peterselieman | dinsdag 3 september 2013 @ 21:42 |
dat is onzin. Als je met goede argumenten aankomt en die zijn er in dit geval dan mag dit zeker. Het belang van het spoorvervoer in zijn algemeenheid staat voorop. | |
b2py | dinsdag 3 september 2013 @ 21:43 |
En vervolgens gaat de ACM zichzelf tegenspreken omdat ze vonden dat in '95 het geheel uit elkaar getrokken moest worden? Railpro was vroeger voor de splitsing gewoon onderdeel van NS. | |
DriekOplopers | dinsdag 3 september 2013 @ 21:46 |
Zo. De brief aan Gout, waar ik eerder al wat over schreef hiero, is inmiddels openbaar. Leest allen de brief en geeft uw mening! http://www.voorbeterov.nl/120812.php | |
Peterselieman | dinsdag 3 september 2013 @ 21:46 |
nee, hier ga je veel te kort door de bocht. waar ik op doel is iets dat helemaal geen marktverstoring veroorzaakt, maar slechts het algemeen belang dient. In de verste verte is er geen sprake van het geheel bij elkaar brengen. | |
b2py | dinsdag 3 september 2013 @ 21:47 |
Een onderdeel ligt sowieso niet bij ProRail op voorraad zoals gesteld wordt. En op wat voor manier is ProRail dan verwijtbaar, omdat een leverancier een onderdeel niet op voorraad heeft? Dat bedrijf werkt ook gewoon met 0 voorraad net als iedere leverancier anno 2013. Zo min mogelijk in huis. En ohja, als de betreffende machinist geen STS had veroorzaakt, was dat hele puntstuk niet stuk gegaan, dus wie mag je eigenlijk als eerste verwijten in dit geval? [ Bericht 11% gewijzigd door b2py op 03-09-2013 21:55:42 ] | |
Mr_Klaasje | dinsdag 3 september 2013 @ 21:54 |
Netjes. | |
DriekOplopers | dinsdag 3 september 2013 @ 21:58 |
ProRail zou in het onderhoudsbestek tijdige beschikbaarheid van reserve-onderdelen en plaatsing daarvan kunnen/moeten afdwingen indien ProRail niet zelf het beheer doet over de voorraad van strategische onderdelen. Daar zegt de brief ook iets over. Dat het stuk is gegaan, valt ProRail niet te verwijten, dat reparatie veel te lang duurt, verwijten we ProRail wel. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 september 2013 @ 21:58 |
laatste zin was niet echt nodig maar okee. Punt blijft vooral wat Klaasje al eerder zei. ALS je nou met alle geweld daar een HS wissel wilt neerleggen om zo veel mogelijk reizigers ten dienste te zijn, zorg dan ook dat je dat binnen de kortst mogelijke tijd opgelost hebt in geval van storingen. En dan heb ik het over 4 uur, MAXIMAAL. Niet 4 dagen, op z'n minst. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 3 september 2013 @ 22:00 |
Ieder normaal bedrijf wat afhankelijk is van een bepaald proces, wat absoluut door moet gaan, heeft maatregelen getroffen om te zorgen dat er bij een verstoring zo snel mogelijk het proces hervat kan worden. Dat kan met een voorraad of goed Just in Timemanagement. Daar is hier allebei geen sprake van. Een STS-passage mag je niet maken om nog een veel belangrijker reden dan de storing. Maar dat iemand anders de fout in gaat ontslaat je niet van de verplichting als spoorbeheerder om de boel snel weer op de rit te krijgen. Sterker nog. Op het moment dat je zo begint af te schuiven neem je je eigen taak niet serieus. Dat is misschien nog wel veel erger dan de hele situatie op zichzelf. | |
b2py | dinsdag 3 september 2013 @ 22:00 |
1) Zal ongetwijfeld iets over gezegd zijn ja, inhoudelijk geen idee. 2) Conclusie is wel dat hij de ProRail ingaat als 'ons is niets te verwijten'. | |
DriekOplopers | dinsdag 3 september 2013 @ 22:01 |
Die zin staat er omdat we niet willen suggereren dat indien ProRail de zaken beter voor mekaar heeft qua wissels, we opeens hartstochtelijk voorstander van die sanering zijn. Zodoende. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 3 september 2013 @ 22:02 |
Je moet soms inderdaad piketpaaltjes slaan. Dat klopt. Helaas eigenlijk. | |
DriekOplopers | dinsdag 3 september 2013 @ 22:03 |
Voor de volle 100% mee eens. Vandaar dat ook de woorden 'gevaarpunt' en 'ILT' in de brief staan. Ook dat aspect zal nog wel een staartje krijgen, denk ik zo. Het had lelijk mis kunnen gaan met een heel erg nare flankaanrijding. ![]() | |
b2py | dinsdag 3 september 2013 @ 22:04 |
Amai. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 3 september 2013 @ 22:04 |
Gelukkig komt dit type STS maar één of twee keer per jaar voor maar als het een keer fout gaat, gaat het ook goed fout. | |
b2py | dinsdag 3 september 2013 @ 22:05 |
Twee keer teveel. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 3 september 2013 @ 22:07 |
Ieder verkeersdode is er ook een te veel. Vertel eens wat nieuws. | |
b2py | dinsdag 3 september 2013 @ 22:08 |
We doen ook ons best om dat terug te dringen, of niet dan? Dan kunnen we die twee ook proberen naar 0 te krijgen. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 september 2013 @ 22:09 |
Het wegverkeer laat zich nou eenmaal niet in alfa alfa beta communicatie en strakke ATB regeltjes vangen als het spoorverkeer. In het spoorverkeer kan simpelweg geen enkele fout nog geaccepteerd worden. En dat is niet nu ineens zo, dat is al sinds 1962 zo. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 3 september 2013 @ 22:10 |
Daar geven we als land 2 miljard aan uit geloof ik. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 3 september 2013 @ 22:12 |
Wat de werkelijke vraag is.. Staan de kosten die voor een hoger veiligheidsniveau zorgen wel in verhouding tot het resultaat? In plaats van 2 miljard uit te geven aan ERTMS kan je dat ook uitgeven aan het opheffen van overwegen. Ik weet zeker dat we onszelf daar veel meer doden en gewonden mee besparen. Het verschil is alleen, bij een treinongeval schrikken we landelijk en haalt het de voorpagina, een dode op een overweg haalt alleen de regionale krant. | |
b2py | dinsdag 3 september 2013 @ 22:15 |
We moeten de overwegdoden ook op de voorkant van de Telegraaf hebben zeg je eigenlijk? (En iets met overwegen saneren) | |
Mr_Klaasje | dinsdag 3 september 2013 @ 22:18 |
Omdat de aandacht verschilt, verschilt de hoeveelheid geld die wordt uitgegeven aan beide veiligheidskwesties. Wat eigenlijk heel erg hypocriet is omdat een dode gewoon een dode is. | |
b2py | dinsdag 3 september 2013 @ 22:20 |
En een sein voorbij rijden vaak een menselijke fout is van iemand in de spoorsector, terwijl een aanrijding op een overweg vrijwel nooit aan te schrijven is voor de spoorsector. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 3 september 2013 @ 22:21 |
Het gaat er toch om dat er geen mensen onnodig sterven in plaats van wie het doet? | |
b2py | dinsdag 3 september 2013 @ 22:23 |
Welkom in de grote mensen wereld. | |
DeaDLocK2K | woensdag 4 september 2013 @ 07:42 |
Dat is dus de omgekeerde wereld. | |
b2py | woensdag 4 september 2013 @ 09:27 |
De wereld op zijn kop. | |
Bitlord | woensdag 4 september 2013 @ 10:11 |
Goede brief Rikus! | |
WhiteJoker | woensdag 4 september 2013 @ 10:25 |
De NS planner is de weg een beetje kwijt. Hij weet soms niet meer dat er een rechtstreekse trein tussen Apeldoorn en Amsterdam Sloterdijk rijdt. Gelukkig staan er nog vertrekstaten op de website. | |
Pinnenmutske | woensdag 4 september 2013 @ 10:26 |
gisteren een grote stroompanne in Brussel-Zuid maar niet goed genoeg om het nieuws te halen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 10:30 |
bron: http://www.oogtv.nl/2013/(...)ningen-blijft-van-ns Dit betekent dat eigenlijk alleen de Limburgse stoptreindiensten aanbesteed zullen gaan worden, zoals al eerder was besloten | |
ReisT | woensdag 4 september 2013 @ 10:34 |
Er staat wel steeds meer onzin op die vertrekstaten zeg. http://www.ns.nl/vertrekstaten/apd2.pdf, waarom bijvoorbeeld de tekst "reserveren buitenland aanbevolen" bij een trein van Apeldoorn naar Amsterdam? (Ik zie overigens de doorgaande treinen naar Sloterdijk wel gewoon netjes terug in de reisplanner) | |
Darkwing_Duck | woensdag 4 september 2013 @ 10:41 |
Ik met mn grote bek op twitter. En prorail gewoon terugtwitteren... ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 10:49 |
![]() ik denk dat ze erop doelen dat het spoor daar licht gebogen is, omdat het wissel niet bepaald op vlak terrein ligt en daardoor niet helemaal standaard is, maar dan nog zou het niet zo lang moeten duren voordat reparatie een feit is | |
dennistd | woensdag 4 september 2013 @ 10:54 |
Gaat Zwolle-Enschede ook niet meer door dan? Deze is namelijk al in handen van de provincie volgens mij en onderhands aan NS gegund | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 10:59 |
die aanbesteding gaat volgens mij ook gewoon door. Maar eerst moet duidelijk worden wat er met die lijn gaat gebeuren | |
bork | woensdag 4 september 2013 @ 11:15 |
linkje? | |
Darkwing_Duck | woensdag 4 september 2013 @ 11:37 |
PSM? Kan jij dat? Ik zit op een faalberry te poekelen... | |
WhiteJoker | woensdag 4 september 2013 @ 11:42 |
Alsjeblieft
| |
DeaDLocK2K | woensdag 4 september 2013 @ 11:46 |
Maakt niet uit. Ik vind het heel raar dat zoiets twee dagen moet duren. | |
bork | woensdag 4 september 2013 @ 11:50 |
Waarom gebruiken ze geen standaardhogesnelheidswissel? | |
ReisT | woensdag 4 september 2013 @ 11:59 |
Dat Zwolle-Enschede wordt aanbesteed staat al jaren vast. De vraag was nu alleen nog of er nog méér delen van het hoofdrailnet aanbesteed zouden kunnen/mogen worden. | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 12:05 |
zie mijn post hier ergens boven. De locatie die geen standaardhogesnelheidswissel toe lijkt te laten | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 12:12 |
enkelspoor | |
dennistd | woensdag 4 september 2013 @ 12:17 |
Het nieuwe perron in Deventer loop vertraging op door een oude riolering: http://www.prorailpersberichten.nl/bericht/662/ | |
Dr_Flash | woensdag 4 september 2013 @ 12:20 |
how about: dan zorg je maar dat er een op maat gemaakte opvoorraad ligt? Het is nogal belangrijk namelijk. | |
dennistd | woensdag 4 september 2013 @ 12:21 |
En een verhaaltje van onze vingerververs over Nijmegen(-)Lent: https://www.prorail.nl/ni(...)ent-of-nijmegen-lent | |
Dr_Flash | woensdag 4 september 2013 @ 12:28 |
Geneuzel weer. | |
James1988 | woensdag 4 september 2013 @ 12:44 |
Komend weekend rijdt Fyra 1x per uur tussen Breda en Schiphol, dit i.v.m. werkzaamheden ten noorden van de luchthaven. Ik verwacht dat Fyra met twee locomotieven zal rijden, dus wellicht levert dat leuke plaatjes op. | |
Dr_Flash | woensdag 4 september 2013 @ 13:01 |
Waarom? | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 13:12 |
in dit geval kan ik me voorstellen dat zoiets niet rendabel is omdat beide hogesnelheidswissels bij Hattemerbroek aansluiting niet helemaal standaard zijn en ook onderling nog stevig verschillen. Wat wel kan is dat je met de fabrikant afspreekt dat bij een defect er binnen bijvoorbeeld 48 uur vervangende onderdelen ter plekke zijn. Dat is flink sneller dan deze week gepresteerd wordt | |
ReisT | woensdag 4 september 2013 @ 13:21 |
Met een loc voor én achter is het heel wat makkelijker kopmaken in Schiphol. Dat verklaart ook meteen waarom ze dan nog maar een uurdienst rijden. | |
DriekOplopers | woensdag 4 september 2013 @ 13:21 |
Dat zegt ProRail misschien, maar ik geloof daar niets van. Het gaat om een nieuw aangelegde splitsing in een ruim bemeten stuk boerenland zonder in de weg staande bebouwing of anderszins. | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 13:28 |
Het is een wissel dat niet helemaal vlak ligt, maar ik dacht dat het minder standaard was dan uit onderstaand filmpje lijkt te blijken. | |
Mr_Klaasje | woensdag 4 september 2013 @ 13:52 |
Bij Prorail hebben een verschrikkelijke allergie tegen alles wat niet standaard is. Daarom worden niet-standaardwissels eigenlijk vrijwel nooit toegepast. Zeker niet bij nieuwbouw in zo'n weiland zoals Driek al aangeeft. De reden dat ze niet niet-standaard willen is overigens een beetje frappant in deze context: Zo is het makkelijker om spullen op voorraad te houden t.b.v. snel storingsherstel. Dat blijkt in de praktijk dus toch iets anders te zijn. | |
bork | woensdag 4 september 2013 @ 13:59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 4 september 2013 @ 14:31 |
Het is wel reizigersvriendelijker als ze toch een locwissel uitvoeren op Schiphol. Je kan met die Traxx prima heen en weer rijden naar Hoofddorp en op Schiphol bezet-spoor binnenkomen. Zo druk is het daar dit weekend toch niet. | |
Dr_Flash | woensdag 4 september 2013 @ 14:45 |
Wat kan het die reizigers nou schelen of er 1 of 2 locs aan die trein zitten? ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 4 september 2013 @ 14:46 |
Waarom is het reizigersvriendelijker om een loc om te laten rijden, dan om een machinist over het perron naar de andere kant van de trein te laten lopen? | |
Litpho | woensdag 4 september 2013 @ 14:46 |
Hoe lelijk is de geplande machinist? | |
James1988 | woensdag 4 september 2013 @ 14:48 |
Nu rijdt maar de helft van de Fyra's omdat iedere trein met twee locs rijdt. Als je maar 1 loc per trein nodig hebt kun je meer treinen laten rijden. | |
Mr_Klaasje | woensdag 4 september 2013 @ 14:52 |
Omdat je dan twee keer per uur kunt rijden. | |
#ANONIEM | woensdag 4 september 2013 @ 14:56 |
Sinds gister woon ik in Lissabon en als er animo voor is wil ik wel kijken of ik wat foto's van treinen/stations kan maken ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 14:56 |
foto's zijn altijd welkom ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 september 2013 @ 15:11 |
Gewoon genoeg locs op voorraad nemen om elke trein met 2 locs te kunnen laten rijden DUH!! ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 4 september 2013 @ 15:22 |
Dan kunnen ze bij de afdeling ijzerschuiven extra veel ijzer verschuiven zeker. ![]() | |
Litpho | woensdag 4 september 2013 @ 15:36 |
Ik zie een thema. | |
Dr_Flash | woensdag 4 september 2013 @ 15:41 |
Impliceer je nou dat er ook andere afdelingen zijn? ![]() | |
daanski82 | woensdag 4 september 2013 @ 15:48 |
Was deze al langs geweest? Gisteren in Almelo. ![]() Ik kan de context even niet vinden. | |
Mr_Klaasje | woensdag 4 september 2013 @ 15:56 |
Geld binnenharken, reizigertje pesten en natuurlijk: Net doen alsof we belangrijk zijn. | |
James1988 | woensdag 4 september 2013 @ 15:58 |
Vergeet de afdeling heteluchtballonnen niet, waar ze overtuigd zijn dat niemand anders kan bieden wat NS biedt. | |
_serial_ | woensdag 4 september 2013 @ 16:01 |
God, 4 baks VIRM Den Haag - Venlo, dat wordt lachen... Vanmorgen al 4 baks VIRM Roosendaal - Lelystad als eerste trein, dat was ooit 12 bakken, mensen moesten al staan vanaf Rotterdam | |
James1988 | woensdag 4 september 2013 @ 16:02 |
Hoe laat ben je vertrokken vanaf welk station? Dan weet ik of ik straks een korte VIRM kan verwachten in mijn trein :x | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 16:17 |
in de categorie: hoe krijg je het voor elkaar ... | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 16:20 |
even een linkje dat ik via een ander forum hier door kreeg: http://werkenbijprorail.n(...)_accepts_cookies=yes![]() | |
Litpho | woensdag 4 september 2013 @ 16:20 |
Kan iemand me uitleggen waarom de SLT naar Dronten ook direkt in lengte gehalveerd is als men omroept dat er minder treinen rijden? | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 16:21 |
gewoon, omdat het kan | |
Dr_Flash | woensdag 4 september 2013 @ 16:23 |
Ja man gewoon die balg openzagen na drie bakken ![]() | |
MPG | woensdag 4 september 2013 @ 16:32 |
Hoe laat vertrokken van welk station ![]() | |
b2py | woensdag 4 september 2013 @ 16:59 |
Het woord reizigersvriendelijk komt niet voor in het woordenboek van NS hoor.. | |
Ireyon | woensdag 4 september 2013 @ 17:02 |
De colleges zijn weer begonnen. Wat doe je dan op station Eindhoven waar gigantisch veel studenten dagelijks met de trein komen? De helft van de OV-Chippaaltjes afschermen natuurlijk. Vanochtend een rij van 20 man voor één zo'n kutpaaltje ![]() | |
Straatcommando. | woensdag 4 september 2013 @ 17:17 |
4 plan V stellen gespot in de sprinter Zutphen Nijmegen. Wat een treinen ook. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 17:20 |
spul dat al vervangen had moeten zijn | |
Straatcommando. | woensdag 4 september 2013 @ 17:24 |
Deze wel ja: ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 4 september 2013 @ 17:35 |
De reserveonderdelen liggen in Noord-Korea, net als van ProRail. Een team een taak. | |
DriekOplopers | woensdag 4 september 2013 @ 18:06 |
Vanmiddag weer contact met ProRail gehad. Het wissel is toch een standaard hogesnelheidswissel. Puntstuk blijkt toch voorradig te zijn. Problemen nu: Er moet ook een tong worden vervangen. Die zijn standaard, maar gaten moeten ter plaatse worden geboord. Het werk heeft een buitendienststelling van 12 uur nodig. Bekeken wordt nu, of het in etappes kan, zodat het in een paar nachten kan geschieden. Morgen weer een update. Tot uw dienst. ![]() Rikus [ Bericht 93% gewijzigd door DriekOplopers op 04-09-2013 22:57:18 ] | |
b2py | woensdag 4 september 2013 @ 18:10 |
Want van 7 tot 7 BD geven is geen optie? Boren in de tong kan je volgens mij ook naast het spoor doen. | |
Dr_Flash | woensdag 4 september 2013 @ 18:18 |
Ondertussen is men dus al 3 dagen bezig om duidelijk te krijgen wat het probleem precies is ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 4 september 2013 @ 18:19 |
Zal dat in de toekomst vaker voorkomen? Er zijn meer locs besteld, immers... Zal ongetwijfeld een positief effect hebben op punctualiteit en uitval. Misschien niet het meest efficiënt, maar ja, hè. | |
KnightSolaire | woensdag 4 september 2013 @ 18:20 |
Eindhoven - Weert is geen Limburg ![]() Of bedoel je een andere dienst? En dat is trouwens toch niet niet definitief? | |
James1988 | woensdag 4 september 2013 @ 18:22 |
Ten noorden van Schiphol zal er wel vaker een buitendienststelling zijn (vanwege OV SAAL), dan zal Fyra wel hetzelfde doen (uurdienst met twee locs). In de gewone dienst verwacht ik dat niet, want die locomotieven zijn hard nodig om de treinen te trekken. Als er straks een IC naar Brussel over de HSL rijdt zijn daar ook locomotieven voor nodig. | |
b2py | woensdag 4 september 2013 @ 18:33 |
Ik denk dat een 30' dienst ook wel haalbaar is op Breda - Schiphol. | |
Peter | woensdag 4 september 2013 @ 18:37 |
| |
Dr_Flash | woensdag 4 september 2013 @ 18:40 |
Vandaag? ![]() | |
Peter | woensdag 4 september 2013 @ 18:41 |
Yep. Het TV-seizoen is deze week weer begonnen na de zomerstop. | |
Dr_Flash | woensdag 4 september 2013 @ 18:42 |
Toppie, zin an ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 4 september 2013 @ 18:46 |
Zeker weer 1 nieuwe aflevering, en de rest weer afgestoft? ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 4 september 2013 @ 18:51 |
Is het technisch zo lastig om de sprinters + intercity's bij Lelystad te laten eindigen en van daar bussen in te zetten? Is 1 dag ergernis en dan ben je meteen klaar. | |
_serial_ | woensdag 4 september 2013 @ 19:04 |
15:58 vanaf Den Haag HS | |
b2py | woensdag 4 september 2013 @ 19:05 |
Je moet zowel de veluwetak als de hanzetak lam leggen voor dit herstel. | |
Dr_Flash | woensdag 4 september 2013 @ 19:11 |
Het moeilijkste aan dat soort oplossingen is het bedenken ervan ![]() | |
Litpho | woensdag 4 september 2013 @ 19:22 |
Als Schiphol plat kan in het midden van de vakantieperiode... | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 19:26 |
In ieder geval Sittard - Heerlen en Roermond - Maastricht. Weet niet of de rest er ook onder valt | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 19:28 |
straks moet je ook nog de handen uit de mouwen steken om het op te lossen, Driek ![]() Het wissel op het noordelijke spoor lijkt me trouwens geen standaard hogesnelheidswissel. Mogelijk dat de verwarring daardoor is gekomen. | |
Frozen-assassin | woensdag 4 september 2013 @ 19:32 |
Nu pas erachter komen dat het toch gewoon een standaard hogesnelheidswissel is ProRail ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 19:35 |
bij twijfel bekijk je eerst een cabinerit. Is wel handig dat die dingen op YouTube staan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 september 2013 @ 19:38 |
Bij twijfel ga je gewoon kijken wat er loos is. En niet er na 3 dagen achter komen dat het toch een standaard onderdeel is ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 september 2013 @ 19:40 |
Ze weten welke trein het was, ze weten welk sein die gepasseerd is, ze weten welk wissel dat is. Ze hebben ZELF de infra aangelegd. Ze hadden niet eens hoeven te gaan kijken maar meteen uit hun systeem moeten kunnen lepelen wat voor wissel daar stuk is en welke onderdelen erbij horen. De onkunde knettert er weer metersdik vanaf godverdomme falende faalfalers ![]() ![]() | |
ReisT | woensdag 4 september 2013 @ 19:46 |
Het gaat alleen om die twee. Of ze moeten het plan doorzetten voor een stoptrein tussen Weert en Roermond (na eerst een paar nieuwe stationnetjes te bouwen natuurlijk) dan zou die er ook bij horen. | |
Litpho | woensdag 4 september 2013 @ 19:54 |
Eerst een aanbesteding doen voor een aannemer om te gaan kijken. Als die aannemer gerapporteerd heeft, doe je een nieuwe aanbesteding (op Europees niveau natuurlijk) om te zien wie het mag repareren. Drie dagen is razendsnel. | |
DriekOplopers | woensdag 4 september 2013 @ 20:03 |
Ow nee. Mooi niet. Ik heb heel tere, zachte ambtenarenhandjes. Nog van vroeger. ![]() | |
daanski82 | woensdag 4 september 2013 @ 20:09 |
Omg waar o WAAR zit verdomme die NS saboteur!!!!!! 3e dag na de vakantie dat het ruk is op het traject Enschede - Amersfoort - Enschede. Vandaag met de buffel van Zwolle naar Enschede gegaan. De NS heeft mijn 1e klas kaartje gekocht! | |
MPG | woensdag 4 september 2013 @ 20:11 |
Dan heeft ie mooi een uurtje voor mijn trein uitgereden ![]() | |
b2py | woensdag 4 september 2013 @ 20:16 |
Kunnen ze ook wel hoor. Ze wisten het ook wel zonder jullie hulp, maar ze vonden het wel fijn zoveel duidelijkheid te hebben. | |
Darkwing_Duck | woensdag 4 september 2013 @ 20:22 |
Zeg James, mag ik ze platschelden op twitter? | |
James1988 | woensdag 4 september 2013 @ 20:24 |
Had ik ook, heerlijk bij het raam gezeten om te kijken naar de passerende Thalys van 18:58 ![]() Als jij daar blij van wordt. ![]() | |
daanski82 | woensdag 4 september 2013 @ 20:25 |
*like* Weinig hoop dat het werkt. | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 20:34 |
gaat niet helpen. Zeggen dat ze vaker naar Driek moeten luisteren misschien wel, want het is toch van den zotte dat een reizigersvereniging ProRail erop moet uitleggen hoe het allemaal werkt? | |
Litpho | woensdag 4 september 2013 @ 20:35 |
Het is van den zotte dat ProRail luistert. Wat hebben zij nou te maken net reizigers? | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 20:38 |
als je eerst twee dagen met de handen in de lucht moet wapperen voordat je weet wat er aan de hand is ... vroeger zouden meteen de handen uit de mouwen zijn gestoken om het op te lossen. Dat moet nu ook kunnen, als je er maar capabele mensen hebt zitten die van wanten weten | |
Darkwing_Duck | woensdag 4 september 2013 @ 21:27 |
![]() | |
daanski82 | woensdag 4 september 2013 @ 22:00 |
Zo mijn "geld terug bij vertraging" is aangevraagt. NS ![]() ![]() | |
bork | woensdag 4 september 2013 @ 22:04 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 22:05 |
gewoon een aantal die hier zitten inhuren ![]() | |
greavy | woensdag 4 september 2013 @ 22:06 |
En dan gaan we gelijk na het herstel van het wissel even diverse badslipperexpressen via Almere sturen om het wissel te testen, een soort van ETMET ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 22:07 |
wel even toeteren naar Klaasje ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 september 2013 @ 22:08 |
Daar heeft NS dan weer niks mee te maken ![]() | |
b2py | woensdag 4 september 2013 @ 22:09 |
Voor mij een nieuwe aankondiging wat betreft stationsverbouwingen 'Spoorzone Ede' heeft een nieuwe omgeving nodig inclusief terminal, dus is er een ingenieursbureau nodig die de komende tijd voorontwerpen en kostenramingen gaat maken. Bron | |
greavy | woensdag 4 september 2013 @ 22:09 |
Vooral naar al die apen van Beterspoor Almere. ![]() ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 4 september 2013 @ 22:12 |
Oja, gemeente Lelystad ging bij ProRail vragen of zij nu ook gevaarlijke stoffen per spoor kunnen gaan verwachten. Want "dat kan daar niet midden door de stad" ![]() | |
bork | woensdag 4 september 2013 @ 22:15 |
Leg je daar nu maar bij neer greavy, en andere goederenwankers niemand wil een goederentrein door zijn achtertuin/voortuin/dorp/stad/straat/dorp, alleen jullie. Dus koop die panden op naast het betreffende spoor zo niet nu er over op houden, we weten het nu wel. No offence, mocht je je beledigd voelen, hierbij alvast mijn excuses maar ik weet het nu wel hoor! | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 22:28 |
Het is een dorp. Een stad zullen ze nooit worden ![]() | |
Xetran | woensdag 4 september 2013 @ 22:33 |
Werkt dat studenten ov-schipbreukkaart ding nu eindelijk voor alle vervoerders eigenlijk? Ik geloof dat daar eerst allemaal regeltjes voor waren.. | |
ReisT | woensdag 4 september 2013 @ 22:39 |
Voor mij niets nieuws, gemeente Ede is al jaren plannen aan het voorbereiden. Plannen die nogal vaak zijn gewijzigd (ze wilden eerst verdiept spoor maar dat was natuurlijk veel te duur). | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 22:41 |
het werkt, maar daar heb je alles mee gezegd. Je hebt nu allemaal ov-eilandjes in plaats van één landelijk tarief voor een vervoersmodaliteit | |
Xetran | woensdag 4 september 2013 @ 22:43 |
Ja, er hebben hier een hele tijd stickers gehangen dat je verplicht moet inchecken. Maar daar heb je dus weinig aan als die paaltjes niet werken. ![]() ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 4 september 2013 @ 22:51 |
Slecht nieuws. Omdat ik hier veel sympathieke mensen zie, wil ik hier nog wel eens wat info uit de eerste hand neerzetten. Zoals de info hierboven. Die staat -op verzoek van ProRail- nog niet pontificaal op voorbeterov.nl. Wel jammer dat ik deze informatie nu elders op internet zie opduiken. Dat betekent tot mijn grote spijt, dat ik hier dus niet meer zo scheutig met info kan zijn. Ik had het graag anders gewild, maar dat is dus helaas niet mogelijk. Sorry. | |
DriekOplopers | woensdag 4 september 2013 @ 22:54 |
Fixed. ![]() | |
Litpho | woensdag 4 september 2013 @ 22:55 |
Sorry Driek, maar dat is nou eenmaal zo als je iets open op internet zet. Beter om dit soort dingen met "pm me als je geinteresseerd bent" te houden. Als er dán iemand uit de school klapt zou het me nog verbazen, maar hier - open en bloot voor Google en aanverwanten, niet echt. | |
DriekOplopers | woensdag 4 september 2013 @ 22:58 |
Die tip neem ik mee. | |
Dr_Flash | woensdag 4 september 2013 @ 23:08 |
Je was dus een beetje naïef ![]() Kan iedereen overkomen he. Leermomentje. | |
Frozen-assassin | woensdag 4 september 2013 @ 23:11 |
Iedereen kan natuurlijk hier meekijken en kopiëren en elders plakken | |
Dr_Flash | woensdag 4 september 2013 @ 23:13 |
Tuurlijk. En alle zoekmachines indexeren het ook meteen. Hoeft niet eens aan een persoon van hier te liggen. | |
Litpho | woensdag 4 september 2013 @ 23:23 |
Dus voortaan moet Driek het nieuws maar in KPD posten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 september 2013 @ 23:24 |
Keigeile Prorail Drek. Goede plek voor zulks. | |
Litpho | woensdag 4 september 2013 @ 23:26 |
Ik dacht aan Kommunikatie ProRail Driek, maar dat werkt ook. | |
Mr_Klaasje | woensdag 4 september 2013 @ 23:45 |
Ik probeer te slapen ja! ![]() | |
Peter | donderdag 5 september 2013 @ 00:51 |
In ABO of crewfora kan ook ![]() | |
daanski82 | donderdag 5 september 2013 @ 06:45 |
Pffff tis weer zo ver. Dag 4 en iemand kopt een trein op mijn traject. Opgelost 9:20 uur :-( | |
b2py | donderdag 5 september 2013 @ 07:29 |
Het zit je niet mee hè | |
Ajaxfan | donderdag 5 september 2013 @ 07:30 |
Wat is de reden dat er soms zo vaag over de oplostijd word gedaan? [ Bericht 10% gewijzigd door Ajaxfan op 05-09-2013 12:52:40 ] | |
WhiteJoker | donderdag 5 september 2013 @ 07:31 |
Dat is mijn traject ook Daanski. Dag 4 van m'n afstuderen. Nu de bus naar Arnhem. Ik liep station Apeldoorn op terwijl de mededeling: "Wij vinden het vervelend dat [onverstaanbaar]. U kunt gratis koffie krijgen bij de kiosk. Excuses voor het ongemak." door de speakers klonk. Uiteraard wordt dan meteen m'n argwaan gewekt. | |
daanski82 | donderdag 5 september 2013 @ 07:35 |
Toch binnenkort maar eens de kachel aanmaken met de Politie waarom het zo achterlijk duurt. Die "sporen" onderzoek kan veel korter! Voor ik een flame krijg dit geld voor dingen die in middel of fucking no where een trein koppen! Een daadwerkelijke ongeval een andere verhaal. | |
DeaDLocK2K | donderdag 5 september 2013 @ 07:35 |
Reizigers tussen Amersfoort en Deventer vv hebben nog nooit zo vaak Zwolle gezien als deze week ![]() ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 5 september 2013 @ 07:38 |
Via Zwolle moest ik 4x overstappen terwijl mijn traject normaal overstaploos is. | |
daanski82 | donderdag 5 september 2013 @ 07:42 |
En de grap is dat dit pas sinds maandag begonnen is. Vakantie volledig over en trammelant op het spoor. Terwel ik tussen juli en eind aug niets had :-( | |
Q. | donderdag 5 september 2013 @ 07:45 |
Tja, treinkopper deze keer, kan NSR weinig aan doen. Of ProRail for that matter. | |
WhiteJoker | donderdag 5 september 2013 @ 07:49 |
Ze kunnen wel hun best doen om de gevolgen te verkleinen. Bussen inzetten, proberen het onderzoek te verkorten. Misschien zelfs de trein omleiden. | |
Q. | donderdag 5 september 2013 @ 08:01 |
Ja want je hebt zomaar even een extra pad aangevraagd op het enkelsporige Deventer - Olst voor die trein of midden in de spits even tientallen bussen geregeld, die staan toch altijd klaar met duimendraaiende buschauffeurs die toch niets te doen hebben. ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 5 september 2013 @ 08:03 |
Je kan die rotsmiley wel plaatsen, maar zo denken reizigers. Ooit had de NS een proef met eigen bussen die door kantoorpersoneel werden gereden. Hoe dat is afgelopen weet ik niet. | |
Q. | donderdag 5 september 2013 @ 08:17 |
Goed idee, dat kantoorpersoneel is toch wel misbaar, die kunnen rustig even een paar uurtjes met bussen heen en weer gaan rijden. Er is toch genoeg NS-kantoorpersoneel in de regio Deventer aanwezig. | |
WhiteJoker | donderdag 5 september 2013 @ 08:23 |
Het was mijn proef niet hè. Dat was door de NS zelf opgezet met gelede bussen van Syntus die in Zutphen gestald waren. Je kan dan wel anoniem zo lekker neerbuigend doen, maar dat helpt niemand en daar heb ik geen behoefte aan. Dat doe je maar met je vriendjes. De proef was blijkbaar een succes, desondanks is deze wel stopgezet. Zie Treinreiziger.nl [ Bericht 9% gewijzigd door WhiteJoker op 05-09-2013 08:29:31 ] | |
DeaDLocK2K | donderdag 5 september 2013 @ 09:01 |
Die bussen werden ook gereden door rijdend personeel en de proef was een succes maar kreeg geen vervolg. | |
DeaDLocK2K | donderdag 5 september 2013 @ 09:02 |
In de regio Zwolle is genoeg personeel aanwezig. | |
greavy | donderdag 5 september 2013 @ 09:48 |
Onder andere gingen de vervoerders die NSR normaal inhuurt nu klagen dat zij benadeeld werden. Heb ook wel eens gehoord dat de NMA niet akkoord ging hiermee, maar of dat klopte, weet ik niet. | |
greavy | donderdag 5 september 2013 @ 09:51 |
In Bremen is weer eens een trein ontspoord. Ditmaal was het Metronom met een br146 met Dosto's. Geen gewonden. http://www.radiobremen.de(...)-entgleisung100.html ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 september 2013 @ 11:14 |
Zand in je kut of zo? ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 5 september 2013 @ 11:24 |
De eerste keer had hij een punt, de tweede keer toch echt niet. Ik legde uit dat NS ooit een proef heeft gehad ermee, en ik vroeg me af wat er mee was gebeurd. Dat heb ik toch echt geen behoefte aan die kritiek die erop volgt, want het was niet mijn idee. | |
bork | donderdag 5 september 2013 @ 11:37 |
Zugradar (beta) realtime treinen volgen in Duitsland ![]() | |
greavy | donderdag 5 september 2013 @ 11:38 |
Door de komst van de nieuwe kaartautomaten in België moesten er al 40 loketten gaan sluiten, maar dat worden er waarschijnlijk nog 20 loketten extra op de kleinere stations. Essen staat ook op de nominatie gesloten te worden op zaterdag+zondag, maandag-vrijdag blijft wel open. Stations met minder dan 100 klanten per dag aan het loket, en waar geen extra taken zijn voor de loketbediende, gaan sluiten. Daarbij zijn er nog stations waar wél meer klanten bij het loket komen, maar daar worden de openingsuren beperkt. Schaarbeek heeft NMBS gesloten "want het loket op Brussen Noord, Centraal of Zuid is dichtbij" en daardoor was Schaarbeek niet meer interessant om open te houden. De nieuwe kaartautomaten schijnen ook met de Nederlandse MAESTRO-bankpassen overweg te kunnen. | |
greavy | donderdag 5 september 2013 @ 11:39 |
(was al aangehaald hier). Zelfde concept als Kubus, is niet 100% live. Gebaseerd op de dienstregeling met de daarbij geregistreerde vertraging enz. Wel lekker uitgebreid. | |
bork | donderdag 5 september 2013 @ 11:40 |
Sorry was 3 weken zonder jullie, kreeg het net van de DB in mijn mailbox. ![]() Voor wie een Iphone heeft is er nu nieuwe versie van DB Navigator, Android ab Herbst 2013. | |
ReisT | donderdag 5 september 2013 @ 11:44 |
Bij mijn weten is het net andersom: in verband met de geplande sluiting van die loketten worden er nu automaten geplaatst. | |
greavy | donderdag 5 september 2013 @ 11:48 |
Zo kan je het inderdaad ook zien. Zodra de automaten geplaatst waren en in dienst zijn, gaan de loketten vrij snel al dicht. | |
ReisT | donderdag 5 september 2013 @ 12:01 |
Omdat ze het sluiten van die loketten uitgesteld hebben tot het moment dat er een alternatief voorhanden is. | |
dennistd | donderdag 5 september 2013 @ 12:01 |
Het grote minpunt is dat niet DB-treinen niet getoond worden | |
Peterselieman | donderdag 5 september 2013 @ 12:03 |
kennen jullie dat verhaal over de liften op station Naarden-Bussum die in 2010 in gebruik zouden worden genomen? Die zijn er nog steeds niet ![]() http://www.prorail.nl/nie(...)en-in-naarden-bussum | |
dennistd | donderdag 5 september 2013 @ 12:04 |
Laten we zeggen dat een loket in dat geval 8 uur per dag geopend is, dan zijn dat 12 mensen per uur aan het loket. Dat kan toch nooit uit? | |
greavy | donderdag 5 september 2013 @ 12:05 |
Daardoor heet het ook een DB Zugradar, die uiteraard van DB zelf is. | |
greavy | donderdag 5 september 2013 @ 12:15 |
edit: spuit 11 [ Bericht 98% gewijzigd door greavy op 05-09-2013 12:26:49 ] | |
Peterselieman | donderdag 5 september 2013 @ 12:18 |
zie een paar posts boven je ![]() | |
Q. | donderdag 5 september 2013 @ 12:21 |
Dan kan je beter je FOK!-account opzeggen. ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 5 september 2013 @ 13:11 |
Ik kan wel tegen kritiek, maar je kritiek is richting de verkeerde persoon. De NS heeft die proef zelf ooit gedaan. Ze zijn er alleen mee gestopt, hoewel de proef succesvol was. | |
Peterselieman | donderdag 5 september 2013 @ 13:18 |
zou dit er gebeurd zijn bij Hattemerbroek aansluiting? http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+5+september/ Het zou in ieder geval een verklaring kunnen zijn voor de hoge snelheid waarmee het wissel genomen werd | |
bork | donderdag 5 september 2013 @ 13:42 |
Waar reden deze wagons vroeger? ![]() | |
JDude | donderdag 5 september 2013 @ 13:47 |
Die rode en groene lijntjes voor de klassenindeling, da's Frans toch? | |
bork | donderdag 5 september 2013 @ 13:49 |
Ik geloof van wel, je bent in ieder geval warm. | |
Ajaxfan | donderdag 5 september 2013 @ 13:55 |
Erg goed advies aangezien bij Den Haag ook 2 storingen zijn. | |
James1988 | donderdag 5 september 2013 @ 13:59 |
Haha, zeg dat wel ![]() Dordrecht - Den Haag, minder treinen door een gestrande trein (STS-passage?) Den Haag - Leiden, geen treinen door defecte bovenleiding Alphen a/d Rijn - Leiden, geen treinen door een gestrande trein (STS-passage?) Dat wordt een chaotische namiddag ![]() | |
JDude | donderdag 5 september 2013 @ 14:01 |
Volgens mij kun je met IC's nog gewoon Rotterdam-Den Haag-Gouda doen, prima advies dus. | |
Straatcommando. | donderdag 5 september 2013 @ 14:06 |
Gisteren in Velp nog een klein treintje gespot met een oude loc voorop. Ik ben, zoals jullie weten, geen kenner, maar ik vond hem op een 1250 lijken. Verweerd rood met verweerd geel. Op sleeptouw had 'ie een stuk of 5 blauwe, oude reizigerswagons. Ik had helaas geen tijd om er een foto van te maken, ondanks dat 'ie met 5km/u voorbij kwam kachelen. Oja, en hij was lehe. edit volgens mij dit ding ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 5 september 2013 @ 14:24 |
Zeer waarschijnlijk heeft de machinist komende vanaf de hanzelijn alleen maar de ATB-tevreden gesteld. Wel vraag ik mij af waar die dan helemaal mee bezig was want na een gele lamp die je op kilometers afstand nog ziet, een ping en een rode lamp die je op kilometers afstand nog ziet zou je toch verwachten dat je een keertje behoorlijk aan het remmen bent. Het wissel ligt daar zelfs veel meer dan de voorgeschreven 200 meter achter het sein. Bijna op een afstand waar een snelremming van een VIRM in past. | |
AverageJoe | donderdag 5 september 2013 @ 14:55 |
Ik vind het wel een stoere ontwikkeling. Wat dat betreft hebben onze oosterburen het prima voor elkaar qua spoor. Het voelt een beetje als landverraad, maar ik zou het niet erg vinden als de DB de NS zou overnemen. Prachtig materieel hebben ze daar. | |
Peterselieman | donderdag 5 september 2013 @ 15:00 |
verwachtingspatroon misschien? | |
Mr_Klaasje | donderdag 5 september 2013 @ 15:04 |
Ik heb al een paar keer meegmaakt dat ik daar voor de paal belande. Het verwachtingspatroon zou dus "ik weet niet wat ik te zien krijg" moeten zijn. | |
Peterselieman | donderdag 5 september 2013 @ 15:06 |
dat zou het bij elk sein dat je passeert moeten zijn, zelfs al is het groen en rij je de baanvaksnelheid. | |
Mr_Klaasje | donderdag 5 september 2013 @ 15:52 |
Dat is de theorie maar niet de praktijk. En dat dat niet de praktijk is, is omdat mensen gewoon niet in staat zijn om goed en langdurig op te letten. | |
Dr_Flash | donderdag 5 september 2013 @ 15:53 |
Wel leuk dat die ene piegem zich laatdunkend uitlaat over "mensen die zich ongefundeerde uitspraken laten ontlokken" maar zelf is hij gewoon geen haar beter. Laten we het ILT-rapport maar afwachten. Overigens mag ik hopen dat daarin ook gekeken zal worden naar waarom dit zo lang moest duren, want daar kloppen ook dingen niet natuurlijk. | |
Dr_Flash | donderdag 5 september 2013 @ 15:55 |
Waarom rijden automobilisten elkaar dan niet dagelijks met duizenden tegelijk de dood in? ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 5 september 2013 @ 15:59 |
Omdat de situatie op de weg veel meer fluctueert waardoor je beter alert blijft. | |
Peterselieman | donderdag 5 september 2013 @ 16:05 |
oh zeker en daarom hou ik nog een slag om de arm bij wat er gebeurd is. Dat het zo lang duurt is niet aan het ILT, maar aan de staatssecretaris die met de vuist op tafel moet slaan, maar waarschijnlijk raakt ze de tafel niet | |
James1988 | donderdag 5 september 2013 @ 16:14 |
Tilburg - Breda ligt plat i.v.m. bermbranden. edit: ook Lage Zwaluwe - Breda en Roosendaal - Breda liggen plat. Prognose 17:30. [ Bericht 28% gewijzigd door James1988 op 05-09-2013 16:21:57 ] | |
b2py | donderdag 5 september 2013 @ 16:37 |
Cargotje of weer een stomer die de boel plat legt? | |
James1988 | donderdag 5 september 2013 @ 16:44 |
Geen idee, maar de prognose is nu al 19:00... | |
b2py | donderdag 5 september 2013 @ 16:53 |
Bij Roosendaal een brandende dwarsligger
| |
b2py | donderdag 5 september 2013 @ 17:20 |
Feest is compleet. Reparatie van het wissel te Hattemerbroek Aansluiting is inmiddels op 'onbekend gezet. Dit gaat dus nog wel even een tijdje duren. Bron | |
James1988 | donderdag 5 september 2013 @ 17:24 |
Die intercity wat vaker laten stoppen is te moeilijk zeker? | |
b2py | donderdag 5 september 2013 @ 17:26 |
Sloop je je aansluitingen, en dan benadeel je veel meer mensen dan die reizigers tussen Dronten, Kampen Zuid en Zwolle. | |
James1988 | donderdag 5 september 2013 @ 17:28 |
Ohja, die gekke knoop in Zwolle. | |
b2py | donderdag 5 september 2013 @ 17:34 |
Jaarverslag van de Nederlandse Autoriteit voor Spoorveiligheid Leesvoer rijksoverheid.nl | |
James1988 | donderdag 5 september 2013 @ 17:38 |
Prognose voor dat wissel: een week ![]() http://t.co/VeYka9kZfs | |
Litpho | donderdag 5 september 2013 @ 17:39 |
Je kan geen landverrader zijn van een commercieel bedrijf ![]() | |
Litpho | donderdag 5 september 2013 @ 17:40 |
En vooral: nu nog een week ![]() | |
James1988 | donderdag 5 september 2013 @ 17:41 |
Vooral dat ja ![]() | |
b2py | donderdag 5 september 2013 @ 17:52 |
En gaat er zeker nog een ruim deel van de dag verloren vanwege het herstel. | |
Peterselieman | donderdag 5 september 2013 @ 17:53 |
iedere dag dat het duurt is er een te veel ... | |
Fiorano | donderdag 5 september 2013 @ 18:02 |
Ic Schiphol - Enschede is ook structureel te kort. Praktisch altijd staan tussen Duivendrecht en Hilversum... | |
Dr_Flash | donderdag 5 september 2013 @ 18:09 |
Die prognose heeft dus nog een week de tijd om verder opgeschoven te worden naar een maand of een half jaar dus. Als men na 4 dagen nog steeds nieuwe dingen ontdekt aan wat er stuk is of zou kunnen zijn. Gaat goed hoor! | |
Anno1982 | donderdag 5 september 2013 @ 18:14 |
Dat is zeer waarschijnlijk gebeurd, ja. Bij een STS-passage op sein 2824 valt 2826 terug naar rood. Dus niet verwonderlijk dat iemand dat sein heeft zien afvallen. De 'beveiliger bij NS' is wel een zwetser overigens, waarschijnlijk van de categorie die na de privatisering is overgegaan naar Securitas zeker? | |
Peter | donderdag 5 september 2013 @ 18:20 |
Dan hebben ze een 'standaardwissel' moet er alsnog vanalles opgemeten worden en op maat gemaakt worden. Hoezo standaard? | |
Dr_Flash | donderdag 5 september 2013 @ 18:23 |
Straks staan ze daar met alle toeters en bellen bij dat spoor, gaan ze beginnen..... Oh, verkeerde wissel besteld. Oepsie, ga maar weer naar huis allemaal ![]() | |
Litpho | donderdag 5 september 2013 @ 18:57 |
En uiteindelijk huilie doen als mensen met heimwee terug denken aan die professionele jongens van Ansaldo Breda. | |
DriekOplopers | donderdag 5 september 2013 @ 20:08 |
![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 5 september 2013 @ 20:18 |
Bah, gezellig warm hier in de 'intercity' Zwolle - Roosendaal: 3x Plan V ![]() | |
James1988 | donderdag 5 september 2013 @ 20:27 |
De trein die om 18:51 uit Roosendaal is vertrokken rijdt met één ICM-drietje. Ook gezellig. | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 september 2013 @ 20:31 |
Prorail...t zal wel mijn fantaserend vermorgen zijn, maar als ik dit lees, en ik laat mijn Fantasie de vrije loop... Willekeurige wijk in de Noordoostpolder DINGDONG! "Hallo mevrouwtje, misschien heeft u het al gehoord op radio of tv, maar dit is de prorail collecteweek. Heeft u toevallig nog overbodige onderdelen in de schuur staan? U zou niet alleen ons maar ook de reizigers een groot plezier mee doen" *Collectebus doet rammelrammel* | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 5 september 2013 @ 20:33 |
Ja, die zag ik net Zwolle binnenkomen gelukkig, maar die heeft tenminste airco! ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 september 2013 @ 20:38 |
spoorzoeken ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 5 september 2013 @ 20:39 |
Dat was gisteren dus ook zo toen er een omreisadvies gold tussen Deventer en Amersfoort via Zwolle. Drie bakken ICM in de trein die om 16:47 uit Deventer vertrekt. Ik heb de bus genomen. HoerenNS. Serieus geef dan geen omreisadvies. | |
DeaDLocK2K | donderdag 5 september 2013 @ 20:39 |
De wanhoop op de gezichten van de NS medewerkers op het perron was tekenend. | |
DriekOplopers | donderdag 5 september 2013 @ 20:42 |
Snedige commentaren op de te korte treinen staan in een brief van MVBOV aan NS. Mensen die dat willen zien, doen dus effe een PM. Voor degenen met meer geduld: de brief staat morgen op onze site. | |
Dr_Flash | donderdag 5 september 2013 @ 20:48 |
Ik dacht meer aan mensen die met een stok door het gras in de berm slaan. kijken of ze ergens wat zien liggen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 september 2013 @ 20:49 |
Ik ken iemand die zegt "in principe past het" ![]() ![]() | |
Litpho | donderdag 5 september 2013 @ 20:50 |
Is ook met regelmaat een ondankbare baan, lijkt me zo. | |
Straatcommando. | donderdag 5 september 2013 @ 20:55 |
Ik zie regelmatig veel te korte treinen in de spits, en buiten de spits de meest idioot lange treinen. Vrijwel leeg. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 september 2013 @ 20:57 |
Klopt ja, ik ook. Heb je ervan he, als je van je materieel- en personeelsomlooproosters volstrekt onnodig een gigacomplex bord spaghetti maakt. Doe mij maar friet. Zie je tenminste duidelijk waar elk lijntje begint en eindigt en je weet wat er gebeurt als je ergens begint te trekken ![]() | |
James1988 | donderdag 5 september 2013 @ 20:58 |
Je krijgt alle frustraties van reizigers over je uitgestort. Ik kan me wel voorstellen dat treinpersoneel op een gegeven moment een "fluiten, sluiten, snel het HC-hok in"-houding aanneemt. 't is toch nooit goed. Of de kaartjes zijn te duur, of de trein is te vol, of de trein is vertraagd, of er zitten mensen in de 1e klas met een 2e klas-kaartje "want als de 2e klas vol is mag je eerste klas zitten", of iemand heeft een aansluiting gemist... | |
Litpho | donderdag 5 september 2013 @ 20:59 |
Dan hoeft er maar één treindienstleider tussen te zitten die "het is patàt!" als motto heeft en je bent weer terug bij af. | |
Mr_Klaasje | donderdag 5 september 2013 @ 21:01 |
Omdat het spoor onder zo'n wissel verzakt. Het luistert allemaal erg nauw bij een hogesnelheidswissel. De boog mag niet te krap zijn en dus zijn de wisseltongen voor een deel extreem dun en lang, zo dun dat de boel ook meteen breekt wanneer niet niet goed wordt afgesteld. Dat kost wat tijd. | |
KnightSolaire | donderdag 5 september 2013 @ 21:07 |
Het komt voor, maar ik zie ook geregeld dat er in de spits extra stellen aan elkaar worden gekoppeld terwijl daar buiten de spits niet mee gereden wordt. In de avondspits rijden de IC's uit Utrecht richting Eindhoven (- Maastricht) bv. allemaal met 1x VIRM-IV + 1x VIRM-VI of 2 x VIRM-IV. | |
Litpho | donderdag 5 september 2013 @ 21:10 |
Met als hoogtepunt mensen die op het perron moeten blijven staan omdat meer dan de helft van de wagons op slot blijft bij gebrek aan rijdend personeel ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 5 september 2013 @ 21:11 |
Als ik ze zie rijden zitten er toch echt mensen zowel in het voorste als achterste stel ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 september 2013 @ 21:12 |
Mayo op de rails ![]() | |
Litpho | donderdag 5 september 2013 @ 21:13 |
Meestal wel, maar het is me wel eens gebeurd dat de trein wel de stellen maar niet de toegang had. Nog zoiets waar je als rijdend personeel niet op zit te wachten om honderd keer uit te leggen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 september 2013 @ 21:16 |
dat komt dan omdat er maar één HC op de trein zit in plaats van twee. Dan willen ze nog wel eens een stelletje afsluiten | |
Litpho | donderdag 5 september 2013 @ 21:18 |
Yup. Op zich is daar vanuit het oogpunt van sociale veiligheid ook niet echt veel op af te dingen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 september 2013 @ 21:18 |
Wat voor draak van een logica zit daar dan weer achter? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 september 2013 @ 21:19 |
Ja alle reizigers zijn criminelen en 1 HC op 3 bakken maakt een wereld van verschil nou goed ![]() | |
James1988 | donderdag 5 september 2013 @ 21:22 |
Tsja, de treinen van "die anderen" rijden veelal zonder conducteur rond. Kan best. |