Ik heb gehoord dat de politie speciale karretjes ontwikkelt om treinen tijdens het rijden staande te kunnen houden. Na een paar mislukkingen met een politieauto kwam men tot de conclusie dat het anders moest.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 06:17 schreef smitjew het volgende:
Ik heb gehoord dat ze ook flitspalen langs het spoor wouden zetten.
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 06:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat de politie speciale karretjes ontwikkelt om treinen tijdens het rijden staande te kunnen houden. Na een paar mislukkingen met een politieauto kwam men tot de conclusie dat het anders moest.
TS normaal gesproken. Of 'ne blauwe. Zou een TR zettenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Wie-o-wie kan de OP aanvullen met onderstaande reports over Lissabon?
Titel: trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2
PTA / Treinentopic #610: Amai, da's Vlaams zenne!
PTA / Treinentopic #610: Amai, da's Vlaams zenne!
Ja, dat had ik al eens gehoord. Ik snap er niks van.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 05:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Raad eens waar DDZ ook ingezet wordt? De stadionpendel tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Stadion bij Feyenoord-wedstrijden.
Had dan de CNL genomen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:37 schreef b2py het volgende:
Verder vannacht 1,5 uur in de file gestaan voor Frankfurt.. (met de auto uiteraard)
oh fijn, ik had hem vanochtend in Deventer al gemist, maar vanavond kan ik het dus ook vergetenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:39 schreef greavy het volgende:
@ Zug ; gaan we vnv regelen
ProRail heeft het de SSN 01 1075 verboden vandaag nog te rijden ivm meerdere bermbrandjes. De 01 staat te Amersfoort, er komt voor de rest van de dag een 6400 voor.
Lol. Die slogan vind ik dan weer wat laf: "Mja, we komen er wel".quote:
Hoe doe je dit dan? Speciale kaartjes of gewoon elke keer een kaartje kopen? Of is de trein in die landen veel goedkoper? :pquote:Op zaterdag 20 juli 2013 07:23 schreef Dven het volgende:
Met een paar weken een flinke tocht per trein maken
Van Sofia naar Belgrado
Van Belgrado naar Budapest
Van Budapest naar Praag
Van Praag naar Berlijn
Van Berlijn naar Hamburg
Van Hamburg naar Kopenhagen
Van Kopenhagen naar Stockholm
Van Stockholm naar Ornskoldsvik
Denk dat ik geen trein meer kan zien als ik daar eenmaal aangekomen ben![]()
Wat doe je toch altijd negatief en bijna aanvallend. Waarom toch?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je vertelde dat je tot en met vrijdag haperende wifi verbinding op vakantie had en dat ja daarom later zou reageren en dergelijke, maar ondertussen zijn er wel meerdere artikelen op de site gekomen, komt je geloofwaardigheid niet ten goede...
Hete aspot ofzoquote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:32 schreef Fixers het volgende:
Er is een fyra gestrand bij Hoofddorp die wegens een technisch defect niet verder mag en zal worden geëvacueerd. Wat kan er zo er erg zijn, dat die trein niet verder kan naar schiphol wegens 'te gevaarlijk'?
in de rook/stoom zitten kleine asdeeltjes en kolen die nog gloeiend heet zijn.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh fijn, ik had hem vanochtend in Deventer al gemist, maar vanavond kan ik het dus ook vergeten![]()
Wel lomp van die bermbrandjes trouwens, hoe komt dat? Er steken toch geen vlammen uit die loc of zo?
tsja, dan is het logisch dat het wat langer duurde ...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:02 schreef Fiorano het volgende:
Hoorde gisteravond nog een verhaal over die Bovenleiding in Barneveld. Een ander portaal is onderaan gescheurd en 2 andere portalen verzwakt. In totaal zijn er 4 nieuwe portalen geplaatst....
precies en de bermen zijn droog. Dan weet je wat er kan gebeurenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:07 schreef greavy het volgende:
[..]
in de rook/stoom zitten kleine asdeeltjes en kolen die nog gloeiend heet zijn.
dat is mooiquote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Parijzenaren zijn goederentreinen zathttp://bit.ly/1bQqOsx
Als hij echt daar ter plekke wordt geëvacueerd zal er wel het nodige aan de hand zijn. De normale gang van zaken is een andere loc eraan hangen en verder slepen naar het eerstvolgende station.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:32 schreef Fixers het volgende:
Er is een fyra gestrand bij Hoofddorp die wegens een technisch defect niet verder mag en zal worden geëvacueerd. Wat kan er zo er erg zijn, dat die trein niet verder kan naar schiphol wegens 'te gevaarlijk'?
quote:Technische mensen zitten ook in deze bus: vastgelopen as, helemaal gescheurd. Kon echt geen meter meer verder rijden.
als dat echt zo is, dan is het logisch dat de trein op die plek geëvacueerd moest worden. Het treintje is in ieder geval niet snel weg dus.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:23 schreef Fixers het volgende:
Ik verneem net dit (een bekende van me zat in die trein);
[..]
Ik probeer me te herinneren welke loc dat was, want ik heb em gerangeerd netquote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:23 schreef Fixers het volgende:
Ik verneem net dit (een bekende van me zat in die trein);
[..]
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:29 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Ik probeer me te herinneren welke loc dat was, want ik heb em gerangeerd net
denk de 116
Van de loc?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:23 schreef Fixers het volgende:
Ik verneem net dit (een bekende van me zat in die trein);
[..]
Interrail hequote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:05 schreef Kakdieusernameisalbezet het volgende:
[..]
Hoe doe je dit dan? Speciale kaartjes of gewoon elke keer een kaartje kopen? Of is de trein in die landen veel goedkoper? :p
De stukken Sofia-Nis, Budapest-Praag, Praag-Dresden en Kopenhagen-Malmö zijn alvast erg de moeite waard.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 07:23 schreef Dven het volgende:
Met een paar weken een flinke tocht per trein maken
Van Sofia naar Belgrado
Van Belgrado naar Budapest
Van Budapest naar Praag
Van Praag naar Berlijn
Van Berlijn naar Hamburg
Van Hamburg naar Kopenhagen
Van Kopenhagen naar Stockholm
Van Stockholm naar Ornskoldsvik
Denk dat ik geen trein meer kan zien als ik daar eenmaal aangekomen ben![]()
Nou inderdaad. Tunnel, water, tunnel, beton. Genieten!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 19:57 schreef Sandrvich het volgende:Kopenhagen-Malmö zijn alvast erg de moeite waard.
Ik gooide vanmiddag ook ietswat achteloos een sigaretje weg langs de baan tussen Ferrara en Padova, in de snikhete zon wachtend op de Frecciargenta en de Italo.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies en de bermen zijn droog. Dan weet je wat er kan gebeuren
Ik loop nog niet zo lang in dit forum (z'n 150 deeltjes), maar zijn die problemen met de 01 1075 al vaak voorgekomen ?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:33 schreef greavy het volgende:
Te Gouda kwam mij het bericht dat er weer problemen waren met smeulende bielzen na passeren van de 01 1075, die zelf geen tractie gaf.
Ja, met stoomtreinen in het algemeen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik loop nog niet zo lang in dit forum (z'n 150 deeltjes), maar zijn die problemen met de 01 1075 al vaak voorgekomen ?
quote:
quote:want een 6400 kan geen elektriciteit en evt verwarming enz leveren
maar er werd in een ver verleden wel met schouwloccen gewerkt bij de wadlopersquote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:52 schreef Duvel het volgende:
Ja, maar daarvoor hingen ze geen e-loc voor die dingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Uit mijn eigen kennis en de daarbij zelf waargenomen gebeurtenissen zou ik zeggen dat er iets met de aspot of de aspotsproeier mis was. Er werd namelijk erg weinig gesproeid ....quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:48 schreef Bitlord het volgende:
Waarom brandde in het stoomtijdperk niet het hele spoorwegnet af? Tegenwoordig zijn er ook heel niet zo veel houten biels meer.
En dat op het kortste traject van Nederlandquote:Kampen-Zwolle
Melding zondag 21 juli 2013, 11:54 uur:
Oorzaak: eerdere verstoring
Tussen Zwolle en Kampen rijden geen treinen door een eerdere verstoring.
Er rijden snelbussen tussen Zwolle en Kampen.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 14:00 uur verholpen.
jazeker: http://en.wikipedia.org/wiki/Ghana_Railway_Corporationquote:Op zondag 21 juli 2013 14:46 schreef Fiorano het volgende:
Morgen gaat ik richting Ghana, hebben ze daar nog iets van treinen rijden? Niet dat ik er gebruik van zal maken...
ik zou het bijna gaan omschrijven als een normaal dagjequote:Op zondag 21 juli 2013 19:51 schreef Ajaxfan het volgende:
Het spoor heeft weer last van een zomerdip aan de hoeveelheid storingen te zien?
Huh?quote:Op zondag 21 juli 2013 20:00 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik ben altijd maar blij dat ik niet in de omgeving van Gouda of Den Haag woon. Hier valt het vaak nog wel mee.
Euh die zin stond er raar. Ik woon in Diemen zelf en qua storingen valt het hier erg mee. Als ik bij die 2 plaatsen woonde / werkte zou ik helemaal gek worden van de storingen.quote:
Mijn interrailmap geeft 7 euro aan voor 2de klas en 17 voor 1e klas. Reservering is verplicht.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:29 schreef Dven het volgende:
Iemand een idee hoeveel de toeslag is wanneer je met interrailticket gebruik wil maken van de trein tussen kopenhagen en stockholm? Kom er niet geheel aan uit, enige prijzen die ik te zien krijg zijn ruim 75 euro er nog bovenop en dat lijkt me toch wel bijzonder veel...
Mja die prijzen heb ik inderdaad ook ergens gelezen. Maar daarom zo vreemd dat de website van de SJ iets totaal anders zegtquote:Op zondag 21 juli 2013 21:35 schreef James1988 het volgende:
Volgens deze website zijn er in Zweden de volgende toeslagen:
SJ-IC, optionele reservering, ¤ 4,-
SJ-Snåbbtog, verplichte reservering: ¤ 7 (2e klas), ¤ 17 (1e klas)
Veolia, verplichte reservering: ¤ 5,- (2e klas), ¤ 3 (1e klas)
Ik heb even gekeken op de website van SJ met de volgende instellingen:quote:Op zondag 21 juli 2013 21:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Mja die prijzen heb ik inderdaad ook ergens gelezen. Maar daarom zo vreemd dat de website van de SJ iets totaal anders zegt
Dank voor je hulp in ieder geval!
Ik keek voor 3 augustus, dan staan ze op ongeveer 750 kronen. Ik ben bekend met de munt. Heb in Zweden gewoondquote:Op zondag 21 juli 2013 21:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken op de website van SJ met de volgende instellingen:
[ afbeelding ]
Daaruit krijg ik de volgende treinen:
[ afbeelding ]
Lijkt duur, maar wat in de tabel niet staat vermeld is de munteenheid: de Zweedse kroon. 62 SEK = ¤ 7,21
Ja kut. Ik mot me tweewekelijkse kollum voor ovpro schrijfe. Maar ik ken nie tiepen. De tranen lopen over me smoel. Nou mot ik eerst die Ingrid Thijssen mailen om effe te vrage hoe dit ken...quote:Op zondag 21 juli 2013 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
en nog eilandbedrijf ook. Da's wel knap idd
Sommige mensen denken dat ze overal met de euro kunnen betalen, je weet maar nooitquote:Op zondag 21 juli 2013 21:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik keek voor 3 augustus, dan staan ze op ongeveer 750 kronen. Ik ben bekend met de munt. Heb in Zweden gewoond
Op 3 augustus krijg ik de volgende resultaten:quote:Zal in ieder geval een flinke domper zijn als blijkt dat ik inderdaad 150 euro extra mag betalen om van kopenhagen naar stockholm te gaan. Dan is dat hele interrailen niets waard geweest
Stond om 19:00 op spoortje 11. Zou me niets verbazen als deze de werkplaats nog niet had gezien, en morgen nogsteeds niet rijdt.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
voor de liefhebbers: Het Syntusbuffeltje voor de dienst naar Bad Bentheim is ook weer eens stuk
Kčk, 't is netuulijk fčn dajje wat te doen hep, maar 't mot niet op werrek gaan lčke.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja kut. Ik mot me tweewekelijkse kollum voor ovpro schrijfe. Maar ik ken nie tiepen. De tranen lopen over me smoel. Nou mot ik eerst die Ingrid Thijssen mailen om effe te vrage hoe dit ken...
quote:Op zondag 21 juli 2013 21:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kčk, 't is netuulijk fčn dajje wat te doen hep, maar 't mot niet op werrek gaan lčke.
Ah, misschien heb ik in dat rijtje niet gekeken. Moet namelijk normaal gesproken de SJ van 14.29 hebben. Ik zag alleen de 800 900 1100 etc.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Sommige mensen denken dat ze overal met de euro kunnen betalen, je weet maar nooit
[..]
Op 3 augustus krijg ik de volgende resultaten:
[ afbeelding ]
Er zijn zo te zien nog redelijk wat tickets voor 62 SEK te krijgen (onder de kolom 'Refundable')
Bij twijfel HAFAS!quote:Op zondag 21 juli 2013 21:37 schreef greavy het volgende:
Krijg daar toch de rambam bij NSHiSpeed en DB en HAFAS.
IC140, vertrek normaal 20:21 uit Rheine naar Amsterdam. In HAFAS stond een afwijkende tijd van 21:05. NSH meldt 20:21. NS.nl melden normale tijd uit Bentheim. De vertrekbladen en schermen op Rheine melden ook 20:21, en de trein wordt zelfs als binnenkomend aangekondigd, en verdween toen van de schermen.
Na de WFB naar Bentheim om 20:48 weer terug op de schermen, vertrek 21:05, +20.
Door de miscommunicatie en vele fouten dus nu +66. Hopelijk halen we de laatste trein naar huis.
Nah, ik heb er un stukkie uitgeperst. As je een sneak preview mot, mot je me effe PMmen. Dan komp ut goed.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kčk, 't is netuulijk fčn dajje wat te doen hep, maar 't mot niet op werrek gaan lčke.
Asset een grčns op me porem geef...quote:Op zondag 21 juli 2013 22:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nah, ik heb er un stukkie uitgeperst. As je een sneak preview mot, mot je me effe PMmen. Dan komp ut goed.
't Is wat evengoed.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
Wel alle ..... Potverdepotverdepotver !!!. Staan nog in Deventer. Problemen met meerdere overwegen richting Apeldoorn. Onbekend wanneer wij verder mogen.
Benieuwd of ik mijn laatste trein nog haal.
En anders, taxi op kosten van NSquote:Op zondag 21 juli 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
Wel alle ..... Potverdepotverdepotver !!!. Staan nog in Deventer. Problemen met meerdere overwegen richting Apeldoorn. Onbekend wanneer wij verder mogen.
Benieuwd of ik mijn laatste trein nog haal.
Schofterig dat ns.nl dit niet meldt.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
Wel alle ..... Potverdepotverdepotver !!!. Staan nog in Deventer. Problemen met meerdere overwegen richting Apeldoorn. Onbekend wanneer wij verder mogen.
Benieuwd of ik mijn laatste trein nog haal.
Doe da maar is jaquote:Op zondag 21 juli 2013 21:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja kut. Ik mot me tweewekelijkse kollum voor ovpro schrijfe. Maar ik ken nie tiepen. De tranen lopen over me smoel. Nou mot ik eerst die Ingrid Thijssen mailen om effe te vrage hoe dit ken...
Ach, hebben ze die wissels ook weer eens getestquote:Op maandag 22 juli 2013 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
werkzaamheden op station Zwolle. De IC's naar Schiphol/Den Haag en Utrecht/Rotterdam vertrekken vandaag vanaf de perronsporen 9 en 10 en moeten dus het gehele emplacement tweemaal oversteken
Lekker voor de capaciteit.quote:Op maandag 22 juli 2013 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
werkzaamheden op station Zwolle. De IC's naar Schiphol/Den Haag en Utrecht/Rotterdam vertrekken vandaag vanaf de perronsporen 9 en 10 en moeten dus het gehele emplacement tweemaal oversteken
Ik zou je gewoon met een taxi laten thuisbezorgen op kosten van de NS.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
Wel alle ..... Potverdepotverdepotver !!!. Staan nog in Deventer. Problemen met meerdere overwegen richting Apeldoorn. Onbekend wanneer wij verder mogen.
Benieuwd of ik mijn laatste trein nog haal.
stomme vraag wellicht maar, bedoel je terugsteken of een zigzag ala rechts links rechts...?quote:Op maandag 22 juli 2013 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
werkzaamheden op station Zwolle. De IC's naar Schiphol/Den Haag en Utrecht/Rotterdam vertrekken vandaag vanaf de perronsporen 9 en 10 en moeten dus het gehele emplacement tweemaal oversteken
Waarschijnlijk bedoeld hij vķķr het station van de rechte sporen naar het perron aan de linkerkant en na het station weer terug naar de rechtse sporen. Dan heb je twee keer het emplacement overgestoken.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
stomme vraag wellicht maar, bedoel je terugsteken of een zigzag ala rechts links rechts...?
geen zigzag of terugsteken, maar die treinen moeten veel sporen oversteken om bij hun perronsporen te kunnen komen en bij het vertrek moeten ze weer veel sporen oversteken om op het juiste spoor richting Lelydorp/Amersfoort terecht te komen.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
stomme vraag wellicht maar, bedoel je terugsteken of een zigzag ala rechts links rechts...?
quote:Op maandag 22 juli 2013 13:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen zigzag of terugsteken, maar die treinen moeten veel sporen oversteken om bij hun perronsporen te kunnen komen en bij het vertrek moeten ze weer veel sporen oversteken om op het juiste spoor richting Lelydorp/Amersfoort terecht te komen.
Dus wat je eigenlijk wilt zeggen is dat de koele dranjes op drienerlo geen extraatje zijn maar pure noodzaakquote:Op maandag 22 juli 2013 14:30 schreef Regenjas het volgende:
Goed georganiseerd die werkzaamheden in Enschede. Netjes paaltjes voor de OV-Chip neergezet voor het stationsgebouw, partytent van de NS erbij en gelede bussen op de pendeldienst. Voor de vaste reiziger een stempelkaart waarmee ze voor cadeau's kunnen sparen en er worden flesjes gekoeld water uitgedeeld bij Enschede Drienerlo.
Alleen... de intercity's naar Amersfoort en verder hebben nu een korte kering op elkaar en wat doet de bijsturing als de trein naar Enschede vertraging heeft? Dan korten ze hem in tot Hengelo om de trein terug geen vertraging te geven. Jammer dat ze dan geen vervangende trein inzetten tussen Drienerlo en Hengelo, kan je een half uur in de brandende zon staan bakken op Enschede Drienerlo
Lijkt me leuk! Laat maar komenquote:Op maandag 22 juli 2013 12:03 schreef Dven het volgende:
Ik zal trouwens een verslag schrijven over mijn reis van Sofia naar Ornskoldsvik met het nodige aan foto's. Misschien wel interessant om zoiets van een niet-treinfanaat te verkrijgen
Dit is wel vrij hoerig. Ik moet donderdagochtend vroeg naar Enschede en het is voor de baas dus ik moet wel op tijd zijn. Gebeurt dat vaak, dan knippen in Hengelo?quote:Op maandag 22 juli 2013 14:30 schreef Regenjas het volgende:
Goed georganiseerd die werkzaamheden in Enschede. Netjes paaltjes voor de OV-Chip neergezet voor het stationsgebouw, partytent van de NS erbij en gelede bussen op de pendeldienst. Voor de vaste reiziger een stempelkaart waarmee ze voor cadeau's kunnen sparen en er worden flesjes gekoeld water uitgedeeld bij Enschede Drienerlo.
Alleen... de intercity's naar Amersfoort en verder hebben nu een korte kering op elkaar en wat doet de bijsturing als de trein naar Enschede vertraging heeft? Dan korten ze hem in tot Hengelo om de trein terug geen vertraging te geven. Jammer dat ze dan geen vervangende trein inzetten tussen Drienerlo en Hengelo, kan je een half uur in de brandende zon staan bakken op Enschede Drienerlo
Dit wordt een totale mislukkingquote:Volgens de huidige inschatting kan het in het oosten en zuiden lokaal 38, en heel misschien wel 39 graden worden. Dus in dat geval komt het landelijke warmterecord inderdaad in gevaar.
Uiteindelijk wordt de hitte woensdagavond en in de nacht naar donderdag met op grote schaal onweersbuien verdreven.
Bericht dateert van 17 juni 2013quote:Op maandag 22 juli 2013 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh laat maar trouwens
http://www.ad.nl/ad/nl/91(...)oken-te-worden.dhtml
[..]
Dit wordt een totale mislukking
http://www.nu.nl/binnenla(...)in-bij-schiedam.htmlquote:Passagiers onwel in gestrande trein bij Schiedam
In een gestrande trein bij Schiedam zijn maandagmiddag 8 mensen onwel geraakt.
Dat meldt de NS.
De trein met ongeveer 200 passagiers was rond 13.30 uur stil komen te staan door een kapotte bovenleiding op het viaduct boven de A20. Doordat er geen stroom meer was viel ook de airco uit, waardoor de mensen onwel raakten.
De onwel geworden personen zijn inmiddels uit de trein gehaald en door ambulancepersoneel behandeld.
Geen treinen
Door de kapotte bovenleiding is momenteel tussen Rotterdam Centraal en Delft geen treinverkeer mogelijk.
Alle passagiers zijn inmiddels met de bus naar Rotterdam Centraal gebracht.
De passagiers zaten ongeveer een halfuur zonder airconditioning in de hete dubbeldekstrein. "In die tijd kan de temperatuur met het huidige weer flink oplopen", aldus de NS-woordvoerder.
In de regio Schiedam was de temperatuur op het moment dat de trein stil viel 31 graden, meldt Weerplaza.
Dat wordt weer een hindernisbaan.twitter:Failra twitterde op maandag 22-07-2013 om 15:38:30#Fyra 948 (V 15:39 vanaf Amsterdam Airport) naar Breda rijdt vandaag niet. #fail Geld terug? Zie http://t.co/MpJjht7C3M reageer retweet
lekker vaag!quote:Op maandag 22 juli 2013 15:29 schreef James1988 het volgende:
Maar..... Den Bosch - Utrecht ligt plat vanwege "meerdere verstoringen", de prognose is 18:00, dus vol in de spits.
Bij IJlst ook al een trein gestrand. Passagiers liepen +60 op en moesten uiteindelijk in Sneek overstappen op de volgende trein. Ze hadden wel de mazzel dat de motoren nog draaiden zodat de airco nog werkte.quote:Op maandag 22 juli 2013 15:24 schreef Viezze het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)in-bij-schiedam.html
Best wel waardeloze situatie daar nu. Ik moest vrijdag naar Dortmund dus via Enschede en ik had echt even een wtf momentje toen ik de bus uitstapte op het hoofdstation van Enschede. Ik dacht mooi nu kom ik niet naar Duitsland totdat ik mij herinnerde dat de treinen naar Duitsland vanaf een afgelegen perron vertrekken. De internationale treinplanner gaf ook helemaal niks aan van die werkzaamheden bij Enschede toen ik mijn reis wou bekijken van Groningen naar Dortmund.quote:Op maandag 22 juli 2013 14:30 schreef Regenjas het volgende:
Goed georganiseerd die werkzaamheden in Enschede. Netjes paaltjes voor de OV-Chip neergezet voor het stationsgebouw, partytent van de NS erbij en gelede bussen op de pendeldienst. Voor de vaste reiziger een stempelkaart waarmee ze voor cadeau's kunnen sparen en er worden flesjes gekoeld water uitgedeeld bij Enschede Drienerlo.
Alleen... de intercity's naar Amersfoort en verder hebben nu een korte kering op elkaar en wat doet de bijsturing als de trein naar Enschede vertraging heeft? Dan korten ze hem in tot Hengelo om de trein terug geen vertraging te geven. Jammer dat ze dan geen vervangende trein inzetten tussen Drienerlo en Hengelo, kan je een half uur in de brandende zon staan bakken op Enschede Drienerlo
Voor tips houd ik me aanbevolen, de nachttreinen Praag - Budapest en Budapest - Belgrado ga ik namelijk ook nemen in oktober.quote:Op maandag 22 juli 2013 12:03 schreef Dven het volgende:
Ik zal trouwens een verslag schrijven over mijn reis van Sofia naar Ornskoldsvik met het nodige aan foto's. Misschien wel interessant om zoiets van een niet-treinfanaat te verkrijgen
Zaterdagnacht vergeten nachttrein naar Warschau te boeken, net dus gedaan alle sparpreis op, dus 283 ballen met z'n 3-en (T3, 1 slaapcoupe voor 3 personen). We vliegen terug voor 70 euro minderquote:Op maandag 22 juli 2013 17:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Voor tips houd ik me aanbevolen, de nachttreinen Praag - Budapest en Budapest - Belgrado ga ik namelijk ook nemen in oktober.
Lekkere puinhoop. Als er nu nog 1 zuchtje wind opsteekt pleurt alles in elkaarquote:Op maandag 22 juli 2013 17:24 schreef remcoP het volgende:
Nog net geen spinnewebben, maar al wel dit:
[ afbeelding ]
THX, had het zelf net ontdekt, hoe komt die punt daar nu?quote:Op maandag 22 juli 2013 18:00 schreef KomtTijd... het volgende:
zonder die punt achter pl gaat het een stuk beter.
Ik laat het je over twee weken allemaal wetenquote:Op maandag 22 juli 2013 17:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Voor tips houd ik me aanbevolen, de nachttreinen Praag - Budapest en Budapest - Belgrado ga ik namelijk ook nemen in oktober.
quote:Op maandag 22 juli 2013 17:58 schreef bork het volgende:
Poolse HSL-plannen (EIC-premium) -> eicpremium
Fixed
thx, dus met 2 powerpacks dan heb je bijvoorbeeld 4/8?quote:Op maandag 22 juli 2013 00:15 schreef James1988 het volgende:
De notatie "2/6" staat voor "aantal aangedreven assen/totaal aantal assen", bij een 2/6 zijn er in totaal 6 assen (rijtuig + powerpack + rijtuig), waarvan er 2 zijn aangedreven. Bij een 2/8 zijn er 2 extra assen, wat neerkomt op een extra rijtuig.
nee, dan is het een 4/10, omdat de middelste bak aan een zijde eigen assen blijft houden en niet gaat zweven tussen de powerpacks.quote:Op maandag 22 juli 2013 18:32 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
thx, dus met 2 powerpacks dan heb je bijvoorbeeld 4/8?
Ja, er is zelfs een 4/12quote:Op maandag 22 juli 2013 18:32 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
thx, dus met 2 powerpacks dan heb je bijvoorbeeld 4/8?
Overigens gebeurt dat bij de Integral wel, zwevende bakken.quote:Op maandag 22 juli 2013 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, dan is het een 4/10, omdat de middelste bak aan een zijde eigen assen blijft houden en niet gaat zweven tussen de powerpacks.
Klopt, en deze week extra veilig: ik heb vakantiequote:Op maandag 22 juli 2013 15:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
In de (ochtend)spits rijden er 4 bussen per uur van Hengelo naar Enschede (lijn 9) volgens mij.
quote:Op maandag 22 juli 2013 19:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klopt, en deze week extra veilig: ik heb vakantie
http://www.twents.nl/dien(...)m=22072013&Tijd=1016
Ja. Wat stel je voor? Dat ze daar de politie voor gaan bellen?quote:Op maandag 22 juli 2013 19:23 schreef Xetran het volgende:
Kreeg laatst trouwens spontaan een noodremming net voordat je het perron op komt, zal wel rood sein zijn. is het normaal dat de trein dan zomaar weer wegrijdt alsof er niets gebeurd is?
Als die niet door de rooie is gereden is er niks aan de handquote:Op maandag 22 juli 2013 19:23 schreef Xetran het volgende:
Kreeg laatst trouwens spontaan een noodremming net voordat je het perron op komt, zal wel rood sein zijn. is het normaal dat de trein dan zomaar weer wegrijdt alsof er niets gebeurd is?
Deportatie naar de Galapagoseilanden. Ik lag bijna met mijn smoelwerk in iemands kruis, man.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Wat stel je voor? Dat ze daar de politie voor gaan bellen?
Kan best leuk zijn daar hoorquote:Op maandag 22 juli 2013 19:27 schreef Xetran het volgende:
[..]
Deportatie naar de Galapagoseilanden. Ik lag bijna met mijn smoelwerk in iemands kruis, man.
Monteur dacht gewoon: De groeten het is al een bende vandaag ik ga naar huis!quote:
gebeurt wel vaker. Meestal is er niets aan de hand, behalve dan dat een trein iets te hard een station binnen komt rijden of een andersoortig foutje van de machinist.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:23 schreef Xetran het volgende:
Kreeg laatst trouwens spontaan een noodremming net voordat je het perron op komt, zal wel rood sein zijn. is het normaal dat de trein dan zomaar weer wegrijdt alsof er niets gebeurd is?
daarom. Je kunt het nooit zeker genoeg wetenquote:Op maandag 22 juli 2013 19:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
"Weet je zeker dat dit stuk is?" --* pakt hamer -- "ja, nu weet ik het zeker!"
Tyfes hoeretreinen allemaalquote:Op maandag 22 juli 2013 19:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
oei, een van de tractiemotoren heeft het begeven van een DDZ, bij Heiloo. geen treinverkeer tussen uitgeest en alkmaar.
Nee, maar ze gaan wel proberen je op Charleroi te droppen terwijl je op Schiphol dacht uit te komenquote:Op maandag 22 juli 2013 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tyfes hoeretreinen allemaal![]()
Als er bij een vliegtuig 1 van de 3 of 4 motoren uitvalt zeggen ze toch ook niet "Ho nee sorry, regeltjes, we pleuren NU pats boem als een bakkei uit de lucht"?![]()
Ambitieloze faal-NS ditdat alles
rustig Fles, denk aan jouw biervoorraadquote:Op maandag 22 juli 2013 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tyfes hoeretreinen allemaal![]()
Als er bij een vliegtuig 1 van de 3 of 4 motoren uitvalt zeggen ze toch ook niet "Ho nee sorry, regeltjes, we pleuren NU pats boem als een bakkei uit de lucht"?![]()
Ambitieloze faal-NS ditdat alles
Heerlijk toch? En de fyra toeslagvrijquote:Op maandag 22 juli 2013 19:53 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee, maar ze gaan wel proberen je op Charleroi te droppen terwijl je op Schiphol dacht uit te komen
Sloterdijk ook niets aan de hand. Paar kleine vertragingen maar het mag geen naam hebben.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Geel en rood, met hele hazelnoot. Nuts!![]()
[ afbeelding ]
en een defect aan het spoor tussen Utrecht-Rotterdam/Den Haagquote:Op maandag 22 juli 2013 19:57 schreef James1988 het volgende:
En door een wisselstoring minder treinen op Schiphol - Hilversum.
Gouda, het middelpunt van een treinvrije periode.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Geel en rood, met hele hazelnoot. Nuts!![]()
[ afbeelding ]
Ja, dat kun je nu veilig roepen, we kunnen je toch niet komen slaan!quote:Op maandag 22 juli 2013 20:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gouda, het middelpunt van een treinvrije periode.
Daar heb ik al eens over geklaagd bij il&t. Twee weken lang een rijtuig zonder verwarming in de winter inzetten, dan ben je ook niet helemaal lekker in je kokosnoot.quote:
Haha, internetheld!quote:Op maandag 22 juli 2013 20:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat kun je nu veilig roepen, we kunnen je toch niet komen slaan!
bij NSH heeft het materieel geen prioriteitquote:Op maandag 22 juli 2013 20:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar heb ik al eens over geklaagd bij il&t. Twee weken lang een rijtuig zonder verwarming in de winter inzetten, dan ben je ook niet helemaal lekker in je kokosnoot.
Wat heeft er dan wel prioriteit? Reizigersquote:Op maandag 22 juli 2013 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij NSH heeft het materieel geen prioriteit
het beperken van het verliesquote:Op maandag 22 juli 2013 20:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat heeft er dan wel prioriteit? Reizigers
Naast de berichten over alle problemen op de weg door de warmte.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:00 schreef DriekOplopers het volgende:
Het is vandaag opnieuw een schandelijke teringzooi. Morgen lawaai over ProRail in de Metro en mogelijk over de NS in de Telegraaf. En op onze site, uiteraard.
Bottom line: SNEEUWTEKORT LEIDT TOT SPOORCHAOS
Een vriendin van mij is van Alphen, met de bus naar Schiphol en vervolgens met de Fyra naar Rotterdam gegaan. Dan ben je niet blij. En de Thalys neemt natuurlijk geen extra reizigers mee.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:00 schreef DriekOplopers het volgende:
Het is vandaag opnieuw een schandelijke teringzooi. Morgen lawaai over ProRail in de Metro en mogelijk over de NS in de Telegraaf. En op onze site, uiteraard.
Bottom line: SNEEUWTEKORT LEIDT TOT SPOORCHAOS
Werkt de nood ontgrendeling bij de deuren eigenlijk op druk of is dat ook stroom? Anders duw je die deur open en loop je naar buiten lijkt mij?quote:Op maandag 22 juli 2013 21:04 schreef Duvel het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)estrande-trein.dhtml
Die foto! Uit 1985!
Ik zou op ze minst de deuren via de noodgreep gewoon op een flinke kier gezet hebben, knappe conducteur die me tegenhoud met deze temperturen in zo'n raamloze spaceshuttlequote:Op maandag 22 juli 2013 21:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
snap die mensen niet,,, blijven ze zitten in die trein met 30+ graden... dan peer je hem toch gewoon.
Dan wordt er dus gewoon niet gereden hč?quote:Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik zou op ze minst de deuren via de noodgreep gewoon op een flinke kier gezet hebben, knappe conducteur die me tegenhoud met deze temperturen in zo'n raamloze spaceshuttle
Er werd nu ook gewoon niet gereden hoorquote:Op maandag 22 juli 2013 21:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan wordt er dus gewoon niet gereden hč?
Er kon niet gereden worden want er was geen stroom? Dat was nou net de reden dat die bak daar stond.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan wordt er dus gewoon niet gereden hč?
Als je aan de noodrem trekt kan je de deuren toch openen? Zo zijn we ook eens met zn allen uit een trein geklommen die vlak voor Bijlmer lang had stil gestaan en toen weer terug naar Utrecht zou gaan wegens wisselstoringquote:Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Werkt de nood ontgrendeling bij de deuren eigenlijk op druk of is dat ook stroom? Anders duw je die deur open en loop je naar buiten lijkt mij?
En wat ik mij van vroeger kan herinneren is dat bij die oude dubbeldekkers je zo'n hendel had en dat dan met een soort perslucht de deuren open gingen. Zijn die treinen die nu nog richting Zandvoort rijden soms.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:23 schreef dennistd het volgende:
Nee: de noodrem is een ander systeem, dat alleen werkt op de remmen
Voor de deuren heb je de noodontgrendeling van de deur, die zit meestal boven de deur achter een glaasje dat je in moet slaan
Zo lief...quote:Rotterdam C.-Delft
Maandag 22 Juli 20:31
Oorzaak
Tussen Schiedam C. en Delft rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
Er rijden snelbussen tussen Delft en Schiedam C. Er rijden snelbussen tussen Delft en Delft Zuid.
Dat is like 1700 meter?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Van ns.nl:
[..]
Zo lief...
En om misverstanden te voorkomen: de snelbussen tussen Delft en Delft Zuid stoppen niet op tussengelegen stations. Dat u dat even weet.
zeg dat wel, ik heb 1 trein 500 meter verplaatst, de rest alles was uitgevallenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeau. Terugblik op een schandalige spoorwegdag.
http://www.voorbeterov.nl/130723.php
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 23-07-2013 om 01:07:53Rotterdam-Delft: de bovenleiding tussen Delft en Schiedam is hersteld. De treinen gaan weer rijden. http://t.co/hysDWicrPi #SdmDt reageer retweet
Moeten we nou op de knieën? 1 van de drukste trajecten ter WERELD heeft er een dag lang uit gelegen, and for what?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:11 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:NS_online twitterde op dinsdag 23-07-2013 om 01:07:53Rotterdam-Delft: de bovenleiding tussen Delft en Schiedam is hersteld. De treinen gaan weer rijden. http://t.co/hysDWicrPi #SdmDt reageer retweet
Ik ben blij dat de treindienst morgen gewoon normaal kan opstarten. Vooral omdat ik daar langs moetquote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moeten we nou op de knieën? 1 van de drukste trajecten ter WERELD heeft er een dag lang uit gelegen, and for what?
Ik zou niet te vroeg juichen want er komt weer een warme dag en meerdere terugkerende storingen afgelopen dagen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat de treindienst morgen gewoon normaal kan opstarten. Vooral omdat ik daar langs moetAfkloppen...
Oh, ik heb trouwens inside informatie van een vriendin van mij die in die trein zat, de situatie was een stuk minder schandalig dan er in het nieuws kwam.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeau. Terugblik op een schandalige spoorwegdag.
http://www.voorbeterov.nl/130723.php
quote:Even naar aanleiding van mijn eerdere bericht, al staat eea al aardig toegelicht in de reacties, ik zat dus in deze trein: http://www.nu.nl/binnenla(...)in-bij-schiedam.html
Het artikel klopt redelijk, met als grootste verschil, dat na een half uur stilstaan zonder airco, flesjes water werden uitgedeeld, door medewerkers van prorail die uit Rotterdam gestuurd waren. Nog een half uur later (dat is totaal dus een uur) is iedereen uit de trein begeleid. Dit met name door het pushen tot toestemming door aanwezig personeel, anders hadden we er misschien nog wel gezeten
Overigens, alle lof voor aanwezig personeel van zowel NS als prorail, iedereen was bijzonder vriendelijk en behulpzaam!
Nadat we uit de trein waren, kon niemand ons vertellen hoe lang we op vervangend vervoer moesten wachten en na een tijdje ben ik, net als een aantal medepassagiers zelf maar een ander alternatief gaan zoeken. We bleken 1km bij een metrostation vandaan te zitten.
En ook niet de eerste keer deze weekquote:Op dinsdag 23 juli 2013 08:50 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste storing van vandaag is al weer een feit: trein tussen Amersfoort en Barneveld kan door een defect wissel niet rijden
ze zeggen even foei en dan doet ie het voorlopig weer. Probleem is dat er iemand van ver moet komen om de donderpreek te houdenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:22 schreef smartie665 het volgende:
[..]
En ook niet de eerste keer deze week![]()
Vraag me toch af hoe ze die wissel steeds repareren...
Ik kon de laatste trein halen zonder te rennen, dus dat ging niet op. Anders hadden ze dat gewoon motte doen.quote:Op maandag 22 juli 2013 12:59 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik zou je gewoon met een taxi laten thuisbezorgen op kosten van de NS.
Echt hč, wat moeten we met deze info?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:49 schreef greavy het volgende:
Hoe genereer je vertraging in het Belgische land?
Juist, een IR-trein binnen laten komen in De Panne met 3 stellen Deense Neus. In plaats van om planmatig deze weer terug naar Antwerpen te sturen als IR-trein, komt er 7 minuten na de geplande vertrektijd van de IR-trein naar Antwerpen een HLE21 met ram M4'en en nog een HLE21 (dus zonder stuurstand) uit Gent sint Pieters leeg binnen. Met +22 werd er vertrokken.
Vervolgens zien wij in Gent sint Pieters met +20 dezelfde Deense Neuzen als in De Panne kwamen, ook binnenkomen, leeg. Mochten wij in Gent sint Pieters overstappen op die Deense Neuzen naar Brussel, en werd de M4-ram weer leeg weggereden naar opstelsporen.
En extragratis zweten als een otter in die M4's terwijl je ook comfortabel in de airco van een MS96 had kunnen zitten dus. NMBSquote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:49 schreef greavy het volgende:
Hoe genereer je vertraging in het Belgische land?
Juist, een IR-trein binnen laten komen in De Panne met 3 stellen Deense Neus. In plaats van om planmatig deze weer terug naar Antwerpen te sturen als IR-trein, komt er 7 minuten na de geplande vertrektijd van de IR-trein naar Antwerpen een HLE21 met ram M4'en en nog een HLE21 (dus zonder stuurstand) uit Gent sint Pieters leeg binnen. Met +22 werd er vertrokken.
Vervolgens zien wij in Gent sint Pieters met +20 dezelfde Deense Neuzen als in De Panne kwamen, ook binnenkomen, leeg. Mochten wij in Gent sint Pieters overstappen op die Deense Neuzen naar Brussel, en werd de M4-ram weer leeg weggereden naar opstelsporen.
Laatst een keer tijdens mijn stage meegemaakt. Eerste trein om 05u53 komt de HC naar ons toe dat er een naakte man uit de trein was verwijderd. Hij had midden in het gangpad gelegenquote:Op maandag 22 juli 2013 23:27 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
"Nee, ik kleed mij pas weer aan wanneer de airco het weer doet."
Bron
Nogal logisch, de strakste is altijd enig.quote:
De NS is het met je eensquote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geīnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.
Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld!![]()
quote:NS: ruiten inslaan is onveilig
De NS keert zich tegen de oproep van Voor beter OV om desnoods ruiten in te slaan bij extreme hitte in stilgevallen treinen. De reizigersvereniging dringt daarop in noodgevallen aan, naar aanleiding van een incident maandag in Schiedam, waarbij acht passagiers onwel werden.
"Naar ons oordeel had de conducteur van de gestrande trein in ieder rijtuig en op iedere etage twee tegenovergestelde ramen met een noodhamer moeten inslaan om aldus nog enige natuurlijke koeling en zuurstoftoevoer te verwezenlijken", zo staat in een brief van Voor Beter OV aan de NS-Reizigers directeur Ingrid Thijssen. De organisatie hoopt dat conducteurs direct worden geīnstrueerd.
Volgens NS is het inslaan van ramen bij extreme hitte niet nodig, omdat het personeel de deuren kan openen aan de veilige kant van de trein (de kant waar geen trein kan passeren). Dat moet voor voldoende frisse lucht zorgen. "Dus ruiten inslaan voor frisse lucht is niet aan de orde en niet nodig en bovendien onveilig" reageert een NS woordvoerder.
Verder benadrukt NS dat reizigers vooral niet op eigen houtje een raam moeten gaan inslaan. "De suggestie dat reizigers maar op eigen gezag ruiten moeten gaan inslaan, is erg gevaarlijk. Het brengt de veiligheid van reizigers en personeel in gevaar. Zo kunnen mensen zich verwonden, en komt de veiligheid al snel in het geding'', aldus een woordvoerder van de NS.
Dan moeten die deuren wel door het rijdend personeel opengezet worden. Misschien dat dat nu beter gaat, maar een paar jaar geleden was dat toch echt bij heel hoge uitzondering (en dus meestal al veel later dan gewenst of verstandig).quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geīnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.
Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld!![]()
Daar sta je dan op een middenspoor bij viersporigheid...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:24 schreef WhiteJoker het volgende:
Volgens NS is het inslaan van ramen bij extreme hitte niet nodig, omdat het personeel de deuren kan openen aan de veilige kant van de trein (de kant waar geen trein kan passeren).
Of op een brug waar dús geen veilige kant (of evacuatiemogelijkheid) is.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar sta je dan op een middenspoor bij viersporigheid...
dat ben ik met je eens, maar het is een uiterste noodmogelijkheid. Wat gewoon moet gebeuren is dat een gestrande trein zonder airco zo snel mogelijk geëvacueerd wordt, omdat het binnen al snel veel te heet wordt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geīnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.
Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld!![]()
niet vreemd, omdat er naar de protocollen gekeken moet wordenquote:
Aan de andere kant, de bewuste trein was al binnen 60 min ontruimd, en reizigers hadden water gekregen van ProRailquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet vreemd, omdat er naar de protocollen gekeken moet worden
zo jij 60 minuten in een snikhete trein vast willen zitten?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Aan de andere kant, de bewuste trein was al binnen 60 min ontruimd, en reizigers hadden water gekregen van ProRail
Hangt geheel van de situatie af, je kan niet zomaar in elke situatie deuren openen en evacueren, zeker niet in geval van kapotte bovenleidingen, ik zeg alleen dat de getroffen reizigers het anders hebben ervaren door handelen van NS en ProRail personeel, dan in de media staat.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo jij 60 minuten in een snikhete trein vast willen zitten?
En die 60 minuten was alleen maar omdat de machinist en conducteur ingrepen en na overleg tegen de protocollen in gingen, anders had het nog veel langer geduurd ...
dat ben ik absoluut met je eens, maar gelet op deze temperaturen zou het allemaal wel zo snel mogelijk en op een veilige manier moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hangt geheel van de situatie af, je kan niet zomaar in elke situatie deuren openen en evacueren, zeker niet in geval van kapotte bovenleidingen,
dat is waar, maar het is niet een geval dat op zichzelf staat en het kan vaker voorkomen. Daar moet je ook naar kijkenquote:ik zeg alleen dat de getroffen reizigers het anders hebben ervaren door handelen van NS en ProRail personeel, dan in de media staat.
Het wachten is nu op de sancties voor het niet volgen van de protocollen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo jij 60 minuten in een snikhete trein vast willen zitten?
En die 60 minuten was alleen maar omdat de machinist en conducteur ingrepen en na overleg tegen de protocollen in gingen, anders had het nog veel langer geduurd ...
Ik schat in dat dat binnen profiel blijft.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een reiziger kan toch ook gewoon een deur openen in nood? Bij een dubbel rijtuig kan de conducteur zomaar naar de andere kant.
Vraag: als zo een zwaaizwenk deur open staat, of de zewenkbeweging zelf, is dat binnen profiel?
Hou jij eens een keer je gemak met het kankeren om het kankeren.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geīnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.
Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld!![]()
150 jaar lang was er niets aan de hand, maar nu zijn reizigers ineens een stel criminelen die zich niet kunnen gedragenquote:
"Raam inslaan bij gestrande trein"
Conducteurs van een gestrande trein
moeten voortaan de ruiten inslaan als
de airco niet meer werkt en passagiers
te weinig frisse lucht krijgen.Daarvoor
pleit Maatschappij Voor Beter OV.
De organisatie reageert op een incident
van gisteren bij Schiedam.Daar werden
acht mensen onwel toen een trein kwam
stil te staan en de airco uitviel.Beter
OV vindt dat treinstellen ramen moeten
krijgen die conducteurs kunnen openen.
De NS noemt het uitvallen van de airco
uitzonderlijk en ziet niets in het
idee.De NS vindt het gevaarlijk als de
ramen open kunnen,want dan kunnen
reizigers spullen uit het raam gooien.
Daar zijn ze op het van airco voorziene hoofdkantoor met luxe parkeergarage vast al mee bezig...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het wachten is nu op de sancties voor het niet volgen van de protocollen.
Het nog steeds ontbreken van maatregelen tegen de gevolgen daarvan begint wel wat merkwaardig te wordenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:18 schreef Duvel het volgende:
Het uitvallen van airco is allesbehalve bijzonder.
waarom?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hou jij eens een keer je gemak met het kankeren om het kankeren.
Ja, en de reiziger "Pfff wat warm! Geef die brandblusser eens aan, dan beuk ik ff... -Klets leuter zwets- want dat zag ik laatst voorbijkomen in de <insert open brief> "quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik denk dat dit meer een manier is om NS en IL&T wakker te schudden dat dit niet zo langer kan, we leven niet meer in 1950 maar in 2013...
Zeker feest! Daar is de airco nooit stuk!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:17 schreef remcoP het volgende:
Zojuist 3x Plan V als IC naar Maastricht gezien. Wat een feest, wat een feest!
EN de ramen kunnen openquote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Zeker feest! Daar is de airco nooit stuk!
euh ja, maar die raampjes helpen geen moer. In de SGM iig niet en dat zijn dezelfde soort raampjes. Bovendien: als een VIRM vervangen word door een Plan V is er iets minder plaats en krijg je haringen-in-een-ton-vervoer, wat met dit weer niet zo verfrissend is.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Zeker feest! Daar is de airco nooit stuk!
SGM tussen Den Bosch en Nijmegen rijdt best lange stukken hoor, en ook daar was het kut met peren.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:28 schreef Duvel het volgende:
Het voordeel van V als IC is dat ie tenminste doorrijdt, SGMm rijdt kutstoppers en dat koelt niet.
Ik was in de veronderstelling dat de deurbediening normaliter tussen stations niet werkte. Dus tenzij de conducteur dat ontsluit, kan de reiziger niet zoveel zonder rode noodknoppen (met bijbehorende "wij bepalen wel of u hier een boete voor krijgt" labels).quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een reiziger kan toch ook gewoon een deur openen in nood? Bij een dubbel rijtuig kan de conducteur zomaar naar de andere kant.
Ik las dit drie keer voordat ik me realiseerde dat het niet van Fles wasquote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:06 schreef MPG het volgende:
[..]
Daar zijn ze op het van airco voorziene hoofdkantoor met luxe parkeergarage vast al mee bezig...
"Ghehehe, regels, ghehe, sjorsjor"
Precies, belachelijk dat die techneuten het dan vertikken om toestemming te geven voor een paar ramen die wel open kunnenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:18 schreef Duvel het volgende:
Het uitvallen van airco is allesbehalve bijzonder.
Ja maar, als de ramen open kunnen, dan gaan ze dadelijk nog... open! En dan haalt je airco zijn beloofde efficiency niet meer.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:06 schreef bork het volgende:
[..]
Precies, belachelijk dat die techneuten het dan vertikken om toestemming te geven voor een paar ramen die wel open kunnen.
Doe dan zoals ICRm en ICMm: een paar ramen die open kunnen met een HC-sleutel of zo.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:06 schreef bork het volgende:
[..]
Precies, belachelijk dat die techneuten het dan vertikken om toestemming te geven voor een paar ramen die wel open kunnen.
Ohw.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:29 schreef remcoP het volgende:
[..]
SGM tussen Den Bosch en Nijmegen rijdt best lange stukken hoor, en ook daar was het kut met peren.
Wat?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:19 schreef Duvel het volgende:
omdat er een kutwijf van een conductrice op zat die liep te schelden op een klef stelletje dat in de deuropening bleef staan en zo "die airco maar liet werken op kosten van NS".
Geen grap, ze ging echt helemaal los.quote:
Mja, de warmte of zo.quote:
Dan kan ze dat beter een andere kant op "escaleren"quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
het kan zijn dat ze een beetje last had van de warmte
Energiezuinig Kaartjes Knippenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ohw.De laatste tijd was het niet zulk goed weer als ik in SGMm zat. Wel gisteren uit een SLeT gestapt. Ten eerste omdat ik het vermoeden had dat de IC naar huis toch eerder zou gaan (fout), ten tweede omdat er een kutwijf van een conductrice op zat die liep te schelden op een klef stelletje dat in de deuropening bleef staan en zo "die airco maar liet werken op kosten van NS".
voor sommigen is schreeuwen ook een optie om af te koelenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan kan ze dat beter een andere kant op "escaleren"
Dat reageert ze maar af op d'r zielige vent of zo. Moet ik eens proberen bij m'n klanten, dit gedrag.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor sommigen is schreeuwen ook een optie om af te koelen
Die passeerden rond 13:15 uur Amstel ook richting Alkmaar...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:17 schreef remcoP het volgende:
Zojuist 3x Plan V als IC naar Maastricht gezien. Wat een feest, wat een feest!
Er waren deuren en aan de veilige kant van het spoor. Ik zie daar onder die trein een viaduct met schaduw en misschien bomen in de buurt?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Nog even over dat ruitjetik.
Wij vinden primair dat de HC dat met doen. Die kan bepalen of dat op een veilige manier kan gebeuren. Ik heb steeds benadrukt in een hele waslijst interviews, dat de HC leading is. Sommige media gaan daar wel erg makkelijk aan voorbij. Pas in uiterste nood zou een reiziger iets moeten ondernemen. En heus: wanneer in mijn saunacoupe iemand onderuit gaat, blijf ik niet lijdzaam toekijken.
Opmerkingen als “het duurde maar een uurtje”: mag ik er even op wijzen dat er wel acht mensen onderuit waren gegaan? Geen reden om het incident te bagatelliseren dus.
De NS in zijn verweer: “Er waren drie deuren geopend.” Dat klinkt goed. Tot je even nadenkt. Het was een zesje VIRM. Dan is drie deuren opeens toch wel wat weinig: drie deuren op zes dubbeldeksrijtuigen. Nog een wonder dat er slechts 8 mensen onwel zijn geraakt…
Dat spijt mij voor de vaste stamgasten in dit topic....quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:47 schreef DriekOplopers het volgende:
Wat doe je toch altijd negatief en bijna aanvallend. Waarom toch?
Lekker op TP doen dan.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat spijt mij voor de vaste stamgasten in dit topic....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GGGG
quote:Ook Rover ontevreden over handelen NS tijdens hittestoringen
Ook Rover ontevreden over handelen NS tijdens hittestoringen
Rover is ontevreden over de manier waarop NS is omgegaan met de storingen die maandag 22 juli het spoor teisterden. Volgens Rover zijn de gevolgen voor reizigers onnodig groot geweest, onder meer doordat NS reizigers niet heeft geīnformeerd over alternatieve verbindingen met de RET en Thalys.
Maandag 22 juli had het spoor veel last van de hitte. Vooral reizigers op het traject Rotterdam – Den Haag kregen te maken met veel vertraging. NS adviseerde reizigers op dit traject om te reizen via Gouda. Onbegrijpelijk, vindt Rover. RandstadRail (van RET) rijdt elk kwartier in een halfuur van Den Haag Centraal naar Rotterdam Centraal en was daarmee een beter alternatief geweest.
Dit alternatief wordt echter nooit aangegeven bij storingen tussen Den Haag en Rotterdam, omdat er tussen NS en RET geen afspraken zijn gemaakt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld tussen NS en GVB.
Ook het opheffen van de Intercity's Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo en de vertraging op het traject Rotterdam - Amsterdam kan bij Rover niet op begrip rekenen. “De bijsturing kan blijkbaar alleen maar treinen opheffen in plaats van naar alternatieven te zoeken”, concludeert Rover-voorzitter Arriën Kruyt in een mail aan NS. Volgens Kruyt hadden treinen ook via Woerden en Breukelen kunnen rijden.
Tot slot wil Rover weten waarom reizigers niet op de Thalys zijn gewezen. Volgens de Europese wet- en regelgeving moet de Thalys gestrande reizigers meenemen. NS heeft echter nagelaten reizigers hierover te informeren.
Behalve Rover uitte ook Voor Beter OV kritiek. Voor Beter OV wil dat conducteurs bij defecte airco's ruiten in slaan om voor verkoeling te zorgen. NS zegt echter dat dit idee niet veilig is en onnodig is, omdat de deuren geopend kunnen worden.
Maandag liet ProRail weten extra voorzorgsmaatregelen te hebben getroffen tegen het warme weer. Desondanks waren er veel storingen.
kunnen er op drukke dagen geen meer trams af? Zou toch zeggen dat je er rekening mee moet houden dat het mooie weer veel volk trekt?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:11 schreef James1988 het volgende:
HTM hanteert ook een zomerdienstregeling, en dat geldt ook voor het OV van/naar Scheveningen. Ik kon vanavond lekker op het treeplankje van een HTM-tram staan omdat ik gewoon niet eens verder de tram in kķn...
Ik stond vanmiddag in een GTW, stampesvol, waarvan de airco stuk was. God oh god je zou maar naar Winterswijk moeten vanaf Arnhem met dat dingquote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:11 schreef James1988 het volgende:
HTM hanteert ook een zomerdienstregeling, en dat geldt ook voor het OV van/naar Scheveningen. Ik kon vanavond lekker op het treeplankje van een HTM-tram staan omdat ik gewoon niet eens verder de tram in kķn...
Aha, was dat het, de informatie die de conducteur wist te vermelden was nogal miniem en de app sprak over "een dier". Doet me eraan denken dat ik mijn claimformulier nog moet invullen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:24 schreef computergirl het volgende:
Loslopende koe op spoor tussen Breukelen en Abcoude
Tijdens de normale dienstregeling rijdt er in de spitsen iedere 3 minuten een tram op tramlijn 9. Nu er een zomerdienstregeling is is dat teruggebracht naar iedere 5,5 minuut en dat is op een warme dag als vandaag niet voldoende. De frequentie van busdiensten is ook verlaagd, zo rijdt lijn 22 nog maar 1x per kwartier (normaal tijdens de spits iedere 7,5 minuut) en lijkt het erop dat versterkingslijn 29 helemaal niet meer rijdt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kunnen er op drukke dagen geen meer trams af? Zou toch zeggen dat je er rekening mee moet houden dat het mooie weer veel volk trekt?
Lijn 11? Sta je wel niet aan de pier, maar toch? Scheveningen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tijdens de normale dienstregeling rijdt er in de spitsen iedere 3 minuten een tram op tramlijn 9. Nu er een zomerdienstregeling is is dat teruggebracht naar iedere 5,5 minuut en dat is op een warme dag als vandaag niet voldoende. De frequentie van busdiensten is ook verlaagd, zo rijdt lijn 22 nog maar 1x per kwartier (normaal tijdens de spits iedere 7,5 minuut) en lijkt het erop dat versterkingslijn 29 helemaal niet meer rijdt.
Ik denk dat er bij HTM veel personeel op vakantie is (daar hebben zij natuurlijk ook recht op), maar waarom bepaalde spitsritten dan niet verlengd worden (zeker tijdens deze warme dagen) is mij niet duidelijk. Misschien kan dat technisch niet?
Ik moet niet naar het strand maar naar halte Javabrug, daar komt alleen lijn 9 (en op zondag lijn 5).quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Lijn 11? Sta je wel niet aan de pier, maar toch? Scheveningen.
En ja dan heb je ook wel lijn 23 kijkduin
mja, dan kun je beter andere lijnen iets uitdunnen om zo op de strandlijn een hogere frequentie te kunnen bieden indien nodigquote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tijdens de normale dienstregeling rijdt er in de spitsen iedere 3 minuten een tram op tramlijn 9. Nu er een zomerdienstregeling is is dat teruggebracht naar iedere 5,5 minuut en dat is op een warme dag als vandaag niet voldoende. De frequentie van busdiensten is ook verlaagd, zo rijdt lijn 22 nog maar 1x per kwartier (normaal tijdens de spits iedere 7,5 minuut) en lijkt het erop dat versterkingslijn 29 helemaal niet meer rijdt.
Ik denk dat er bij HTM veel personeel op vakantie is (daar hebben zij natuurlijk ook recht op), maar waarom bepaalde spitsritten dan niet verlengd worden (zeker tijdens deze warme dagen) is mij niet duidelijk. Misschien kan dat technisch niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |