Doe da maar is jaquote:Op zondag 21 juli 2013 21:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja kut. Ik mot me tweewekelijkse kollum voor ovpro schrijfe. Maar ik ken nie tiepen. De tranen lopen over me smoel. Nou mot ik eerst die Ingrid Thijssen mailen om effe te vrage hoe dit ken...
Ach, hebben ze die wissels ook weer eens getestquote:Op maandag 22 juli 2013 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
werkzaamheden op station Zwolle. De IC's naar Schiphol/Den Haag en Utrecht/Rotterdam vertrekken vandaag vanaf de perronsporen 9 en 10 en moeten dus het gehele emplacement tweemaal oversteken
Lekker voor de capaciteit.quote:Op maandag 22 juli 2013 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
werkzaamheden op station Zwolle. De IC's naar Schiphol/Den Haag en Utrecht/Rotterdam vertrekken vandaag vanaf de perronsporen 9 en 10 en moeten dus het gehele emplacement tweemaal oversteken
Ik zou je gewoon met een taxi laten thuisbezorgen op kosten van de NS.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
Wel alle ..... Potverdepotverdepotver !!!. Staan nog in Deventer. Problemen met meerdere overwegen richting Apeldoorn. Onbekend wanneer wij verder mogen.
Benieuwd of ik mijn laatste trein nog haal.
stomme vraag wellicht maar, bedoel je terugsteken of een zigzag ala rechts links rechts...?quote:Op maandag 22 juli 2013 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
werkzaamheden op station Zwolle. De IC's naar Schiphol/Den Haag en Utrecht/Rotterdam vertrekken vandaag vanaf de perronsporen 9 en 10 en moeten dus het gehele emplacement tweemaal oversteken
Waarschijnlijk bedoeld hij vóór het station van de rechte sporen naar het perron aan de linkerkant en na het station weer terug naar de rechtse sporen. Dan heb je twee keer het emplacement overgestoken.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
stomme vraag wellicht maar, bedoel je terugsteken of een zigzag ala rechts links rechts...?
geen zigzag of terugsteken, maar die treinen moeten veel sporen oversteken om bij hun perronsporen te kunnen komen en bij het vertrek moeten ze weer veel sporen oversteken om op het juiste spoor richting Lelydorp/Amersfoort terecht te komen.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
stomme vraag wellicht maar, bedoel je terugsteken of een zigzag ala rechts links rechts...?
quote:Op maandag 22 juli 2013 13:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen zigzag of terugsteken, maar die treinen moeten veel sporen oversteken om bij hun perronsporen te kunnen komen en bij het vertrek moeten ze weer veel sporen oversteken om op het juiste spoor richting Lelydorp/Amersfoort terecht te komen.
Dus wat je eigenlijk wilt zeggen is dat de koele dranjes op drienerlo geen extraatje zijn maar pure noodzaakquote:Op maandag 22 juli 2013 14:30 schreef Regenjas het volgende:
Goed georganiseerd die werkzaamheden in Enschede. Netjes paaltjes voor de OV-Chip neergezet voor het stationsgebouw, partytent van de NS erbij en gelede bussen op de pendeldienst. Voor de vaste reiziger een stempelkaart waarmee ze voor cadeau's kunnen sparen en er worden flesjes gekoeld water uitgedeeld bij Enschede Drienerlo.
Alleen... de intercity's naar Amersfoort en verder hebben nu een korte kering op elkaar en wat doet de bijsturing als de trein naar Enschede vertraging heeft? Dan korten ze hem in tot Hengelo om de trein terug geen vertraging te geven. Jammer dat ze dan geen vervangende trein inzetten tussen Drienerlo en Hengelo, kan je een half uur in de brandende zon staan bakken op Enschede Drienerlo
Lijkt me leuk! Laat maar komenquote:Op maandag 22 juli 2013 12:03 schreef Dven het volgende:
Ik zal trouwens een verslag schrijven over mijn reis van Sofia naar Ornskoldsvik met het nodige aan foto's. Misschien wel interessant om zoiets van een niet-treinfanaat te verkrijgen
Dit is wel vrij hoerig. Ik moet donderdagochtend vroeg naar Enschede en het is voor de baas dus ik moet wel op tijd zijn. Gebeurt dat vaak, dan knippen in Hengelo?quote:Op maandag 22 juli 2013 14:30 schreef Regenjas het volgende:
Goed georganiseerd die werkzaamheden in Enschede. Netjes paaltjes voor de OV-Chip neergezet voor het stationsgebouw, partytent van de NS erbij en gelede bussen op de pendeldienst. Voor de vaste reiziger een stempelkaart waarmee ze voor cadeau's kunnen sparen en er worden flesjes gekoeld water uitgedeeld bij Enschede Drienerlo.
Alleen... de intercity's naar Amersfoort en verder hebben nu een korte kering op elkaar en wat doet de bijsturing als de trein naar Enschede vertraging heeft? Dan korten ze hem in tot Hengelo om de trein terug geen vertraging te geven. Jammer dat ze dan geen vervangende trein inzetten tussen Drienerlo en Hengelo, kan je een half uur in de brandende zon staan bakken op Enschede Drienerlo
Dit wordt een totale mislukkingquote:Volgens de huidige inschatting kan het in het oosten en zuiden lokaal 38, en heel misschien wel 39 graden worden. Dus in dat geval komt het landelijke warmterecord inderdaad in gevaar.
Uiteindelijk wordt de hitte woensdagavond en in de nacht naar donderdag met op grote schaal onweersbuien verdreven.
Bericht dateert van 17 juni 2013quote:Op maandag 22 juli 2013 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh laat maar trouwens
http://www.ad.nl/ad/nl/91(...)oken-te-worden.dhtml
[..]
Dit wordt een totale mislukking
http://www.nu.nl/binnenla(...)in-bij-schiedam.htmlquote:Passagiers onwel in gestrande trein bij Schiedam
In een gestrande trein bij Schiedam zijn maandagmiddag 8 mensen onwel geraakt.
Dat meldt de NS.
De trein met ongeveer 200 passagiers was rond 13.30 uur stil komen te staan door een kapotte bovenleiding op het viaduct boven de A20. Doordat er geen stroom meer was viel ook de airco uit, waardoor de mensen onwel raakten.
De onwel geworden personen zijn inmiddels uit de trein gehaald en door ambulancepersoneel behandeld.
Geen treinen
Door de kapotte bovenleiding is momenteel tussen Rotterdam Centraal en Delft geen treinverkeer mogelijk.
Alle passagiers zijn inmiddels met de bus naar Rotterdam Centraal gebracht.
De passagiers zaten ongeveer een halfuur zonder airconditioning in de hete dubbeldekstrein. "In die tijd kan de temperatuur met het huidige weer flink oplopen", aldus de NS-woordvoerder.
In de regio Schiedam was de temperatuur op het moment dat de trein stil viel 31 graden, meldt Weerplaza.
Dat wordt weer een hindernisbaan.twitter:Failra twitterde op maandag 22-07-2013 om 15:38:30#Fyra 948 (V 15:39 vanaf Amsterdam Airport) naar Breda rijdt vandaag niet. #fail Geld terug? Zie http://t.co/MpJjht7C3M reageer retweet
lekker vaag!quote:Op maandag 22 juli 2013 15:29 schreef James1988 het volgende:
Maar..... Den Bosch - Utrecht ligt plat vanwege "meerdere verstoringen", de prognose is 18:00, dus vol in de spits.
Bij IJlst ook al een trein gestrand. Passagiers liepen +60 op en moesten uiteindelijk in Sneek overstappen op de volgende trein. Ze hadden wel de mazzel dat de motoren nog draaiden zodat de airco nog werkte.quote:Op maandag 22 juli 2013 15:24 schreef Viezze het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)in-bij-schiedam.html
Best wel waardeloze situatie daar nu. Ik moest vrijdag naar Dortmund dus via Enschede en ik had echt even een wtf momentje toen ik de bus uitstapte op het hoofdstation van Enschede. Ik dacht mooi nu kom ik niet naar Duitsland totdat ik mij herinnerde dat de treinen naar Duitsland vanaf een afgelegen perron vertrekken. De internationale treinplanner gaf ook helemaal niks aan van die werkzaamheden bij Enschede toen ik mijn reis wou bekijken van Groningen naar Dortmund.quote:Op maandag 22 juli 2013 14:30 schreef Regenjas het volgende:
Goed georganiseerd die werkzaamheden in Enschede. Netjes paaltjes voor de OV-Chip neergezet voor het stationsgebouw, partytent van de NS erbij en gelede bussen op de pendeldienst. Voor de vaste reiziger een stempelkaart waarmee ze voor cadeau's kunnen sparen en er worden flesjes gekoeld water uitgedeeld bij Enschede Drienerlo.
Alleen... de intercity's naar Amersfoort en verder hebben nu een korte kering op elkaar en wat doet de bijsturing als de trein naar Enschede vertraging heeft? Dan korten ze hem in tot Hengelo om de trein terug geen vertraging te geven. Jammer dat ze dan geen vervangende trein inzetten tussen Drienerlo en Hengelo, kan je een half uur in de brandende zon staan bakken op Enschede Drienerlo
Voor tips houd ik me aanbevolen, de nachttreinen Praag - Budapest en Budapest - Belgrado ga ik namelijk ook nemen in oktober.quote:Op maandag 22 juli 2013 12:03 schreef Dven het volgende:
Ik zal trouwens een verslag schrijven over mijn reis van Sofia naar Ornskoldsvik met het nodige aan foto's. Misschien wel interessant om zoiets van een niet-treinfanaat te verkrijgen
Zaterdagnacht vergeten nachttrein naar Warschau te boeken, net dus gedaan alle sparpreis op, dus 283 ballen met z'n 3-en (T3, 1 slaapcoupe voor 3 personen). We vliegen terug voor 70 euro minderquote:Op maandag 22 juli 2013 17:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Voor tips houd ik me aanbevolen, de nachttreinen Praag - Budapest en Budapest - Belgrado ga ik namelijk ook nemen in oktober.
Lekkere puinhoop. Als er nu nog 1 zuchtje wind opsteekt pleurt alles in elkaarquote:Op maandag 22 juli 2013 17:24 schreef remcoP het volgende:
Nog net geen spinnewebben, maar al wel dit:
[ afbeelding ]
THX, had het zelf net ontdekt, hoe komt die punt daar nu?quote:Op maandag 22 juli 2013 18:00 schreef KomtTijd... het volgende:
zonder die punt achter pl gaat het een stuk beter.
Ik laat het je over twee weken allemaal wetenquote:Op maandag 22 juli 2013 17:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Voor tips houd ik me aanbevolen, de nachttreinen Praag - Budapest en Budapest - Belgrado ga ik namelijk ook nemen in oktober.
quote:Op maandag 22 juli 2013 17:58 schreef bork het volgende:
Poolse HSL-plannen (EIC-premium) -> eicpremium
Fixed
thx, dus met 2 powerpacks dan heb je bijvoorbeeld 4/8?quote:Op maandag 22 juli 2013 00:15 schreef James1988 het volgende:
De notatie "2/6" staat voor "aantal aangedreven assen/totaal aantal assen", bij een 2/6 zijn er in totaal 6 assen (rijtuig + powerpack + rijtuig), waarvan er 2 zijn aangedreven. Bij een 2/8 zijn er 2 extra assen, wat neerkomt op een extra rijtuig.
nee, dan is het een 4/10, omdat de middelste bak aan een zijde eigen assen blijft houden en niet gaat zweven tussen de powerpacks.quote:Op maandag 22 juli 2013 18:32 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
thx, dus met 2 powerpacks dan heb je bijvoorbeeld 4/8?
Ja, er is zelfs een 4/12quote:Op maandag 22 juli 2013 18:32 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
thx, dus met 2 powerpacks dan heb je bijvoorbeeld 4/8?
Overigens gebeurt dat bij de Integral wel, zwevende bakken.quote:Op maandag 22 juli 2013 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, dan is het een 4/10, omdat de middelste bak aan een zijde eigen assen blijft houden en niet gaat zweven tussen de powerpacks.
Klopt, en deze week extra veilig: ik heb vakantiequote:Op maandag 22 juli 2013 15:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
In de (ochtend)spits rijden er 4 bussen per uur van Hengelo naar Enschede (lijn 9) volgens mij.
quote:Op maandag 22 juli 2013 19:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klopt, en deze week extra veilig: ik heb vakantie
http://www.twents.nl/dien(...)m=22072013&Tijd=1016
Ja. Wat stel je voor? Dat ze daar de politie voor gaan bellen?quote:Op maandag 22 juli 2013 19:23 schreef Xetran het volgende:
Kreeg laatst trouwens spontaan een noodremming net voordat je het perron op komt, zal wel rood sein zijn. is het normaal dat de trein dan zomaar weer wegrijdt alsof er niets gebeurd is?
Als die niet door de rooie is gereden is er niks aan de handquote:Op maandag 22 juli 2013 19:23 schreef Xetran het volgende:
Kreeg laatst trouwens spontaan een noodremming net voordat je het perron op komt, zal wel rood sein zijn. is het normaal dat de trein dan zomaar weer wegrijdt alsof er niets gebeurd is?
Deportatie naar de Galapagoseilanden. Ik lag bijna met mijn smoelwerk in iemands kruis, man.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Wat stel je voor? Dat ze daar de politie voor gaan bellen?
Kan best leuk zijn daar hoorquote:Op maandag 22 juli 2013 19:27 schreef Xetran het volgende:
[..]
Deportatie naar de Galapagoseilanden. Ik lag bijna met mijn smoelwerk in iemands kruis, man.
Monteur dacht gewoon: De groeten het is al een bende vandaag ik ga naar huis!quote:
gebeurt wel vaker. Meestal is er niets aan de hand, behalve dan dat een trein iets te hard een station binnen komt rijden of een andersoortig foutje van de machinist.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:23 schreef Xetran het volgende:
Kreeg laatst trouwens spontaan een noodremming net voordat je het perron op komt, zal wel rood sein zijn. is het normaal dat de trein dan zomaar weer wegrijdt alsof er niets gebeurd is?
daarom. Je kunt het nooit zeker genoeg wetenquote:Op maandag 22 juli 2013 19:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
"Weet je zeker dat dit stuk is?" --* pakt hamer -- "ja, nu weet ik het zeker!"
Tyfes hoeretreinen allemaalquote:Op maandag 22 juli 2013 19:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
oei, een van de tractiemotoren heeft het begeven van een DDZ, bij Heiloo. geen treinverkeer tussen uitgeest en alkmaar.
Nee, maar ze gaan wel proberen je op Charleroi te droppen terwijl je op Schiphol dacht uit te komenquote:Op maandag 22 juli 2013 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tyfes hoeretreinen allemaal![]()
Als er bij een vliegtuig 1 van de 3 of 4 motoren uitvalt zeggen ze toch ook niet "Ho nee sorry, regeltjes, we pleuren NU pats boem als een bakkei uit de lucht"?![]()
Ambitieloze faal-NS ditdat alles
rustig Fles, denk aan jouw biervoorraadquote:Op maandag 22 juli 2013 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tyfes hoeretreinen allemaal![]()
Als er bij een vliegtuig 1 van de 3 of 4 motoren uitvalt zeggen ze toch ook niet "Ho nee sorry, regeltjes, we pleuren NU pats boem als een bakkei uit de lucht"?![]()
Ambitieloze faal-NS ditdat alles
Heerlijk toch? En de fyra toeslagvrijquote:Op maandag 22 juli 2013 19:53 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee, maar ze gaan wel proberen je op Charleroi te droppen terwijl je op Schiphol dacht uit te komen
Sloterdijk ook niets aan de hand. Paar kleine vertragingen maar het mag geen naam hebben.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Geel en rood, met hele hazelnoot. Nuts!![]()
[ afbeelding ]
en een defect aan het spoor tussen Utrecht-Rotterdam/Den Haagquote:Op maandag 22 juli 2013 19:57 schreef James1988 het volgende:
En door een wisselstoring minder treinen op Schiphol - Hilversum.
Gouda, het middelpunt van een treinvrije periode.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Geel en rood, met hele hazelnoot. Nuts!![]()
[ afbeelding ]
Ja, dat kun je nu veilig roepen, we kunnen je toch niet komen slaan!quote:Op maandag 22 juli 2013 20:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gouda, het middelpunt van een treinvrije periode.
Daar heb ik al eens over geklaagd bij il&t. Twee weken lang een rijtuig zonder verwarming in de winter inzetten, dan ben je ook niet helemaal lekker in je kokosnoot.quote:
Haha, internetheld!quote:Op maandag 22 juli 2013 20:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat kun je nu veilig roepen, we kunnen je toch niet komen slaan!
bij NSH heeft het materieel geen prioriteitquote:Op maandag 22 juli 2013 20:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar heb ik al eens over geklaagd bij il&t. Twee weken lang een rijtuig zonder verwarming in de winter inzetten, dan ben je ook niet helemaal lekker in je kokosnoot.
Wat heeft er dan wel prioriteit? Reizigersquote:Op maandag 22 juli 2013 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij NSH heeft het materieel geen prioriteit
het beperken van het verliesquote:Op maandag 22 juli 2013 20:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat heeft er dan wel prioriteit? Reizigers
Naast de berichten over alle problemen op de weg door de warmte.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:00 schreef DriekOplopers het volgende:
Het is vandaag opnieuw een schandelijke teringzooi. Morgen lawaai over ProRail in de Metro en mogelijk over de NS in de Telegraaf. En op onze site, uiteraard.
Bottom line: SNEEUWTEKORT LEIDT TOT SPOORCHAOS
Een vriendin van mij is van Alphen, met de bus naar Schiphol en vervolgens met de Fyra naar Rotterdam gegaan. Dan ben je niet blij. En de Thalys neemt natuurlijk geen extra reizigers mee.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:00 schreef DriekOplopers het volgende:
Het is vandaag opnieuw een schandelijke teringzooi. Morgen lawaai over ProRail in de Metro en mogelijk over de NS in de Telegraaf. En op onze site, uiteraard.
Bottom line: SNEEUWTEKORT LEIDT TOT SPOORCHAOS
Werkt de nood ontgrendeling bij de deuren eigenlijk op druk of is dat ook stroom? Anders duw je die deur open en loop je naar buiten lijkt mij?quote:Op maandag 22 juli 2013 21:04 schreef Duvel het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)estrande-trein.dhtml
Die foto! Uit 1985!
Ik zou op ze minst de deuren via de noodgreep gewoon op een flinke kier gezet hebben, knappe conducteur die me tegenhoud met deze temperturen in zo'n raamloze spaceshuttlequote:Op maandag 22 juli 2013 21:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
snap die mensen niet,,, blijven ze zitten in die trein met 30+ graden... dan peer je hem toch gewoon.
Dan wordt er dus gewoon niet gereden hè?quote:Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik zou op ze minst de deuren via de noodgreep gewoon op een flinke kier gezet hebben, knappe conducteur die me tegenhoud met deze temperturen in zo'n raamloze spaceshuttle
Er werd nu ook gewoon niet gereden hoorquote:Op maandag 22 juli 2013 21:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan wordt er dus gewoon niet gereden hè?
Er kon niet gereden worden want er was geen stroom? Dat was nou net de reden dat die bak daar stond.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan wordt er dus gewoon niet gereden hè?
Als je aan de noodrem trekt kan je de deuren toch openen? Zo zijn we ook eens met zn allen uit een trein geklommen die vlak voor Bijlmer lang had stil gestaan en toen weer terug naar Utrecht zou gaan wegens wisselstoringquote:Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Werkt de nood ontgrendeling bij de deuren eigenlijk op druk of is dat ook stroom? Anders duw je die deur open en loop je naar buiten lijkt mij?
En wat ik mij van vroeger kan herinneren is dat bij die oude dubbeldekkers je zo'n hendel had en dat dan met een soort perslucht de deuren open gingen. Zijn die treinen die nu nog richting Zandvoort rijden soms.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:23 schreef dennistd het volgende:
Nee: de noodrem is een ander systeem, dat alleen werkt op de remmen
Voor de deuren heb je de noodontgrendeling van de deur, die zit meestal boven de deur achter een glaasje dat je in moet slaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |