ik zou het bijna gaan omschrijven als een normaal dagjequote:Op zondag 21 juli 2013 19:51 schreef Ajaxfan het volgende:
Het spoor heeft weer last van een zomerdip aan de hoeveelheid storingen te zien?
Huh?quote:Op zondag 21 juli 2013 20:00 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik ben altijd maar blij dat ik niet in de omgeving van Gouda of Den Haag woon. Hier valt het vaak nog wel mee.
Euh die zin stond er raar. Ik woon in Diemen zelf en qua storingen valt het hier erg mee. Als ik bij die 2 plaatsen woonde / werkte zou ik helemaal gek worden van de storingen.quote:
Mijn interrailmap geeft 7 euro aan voor 2de klas en 17 voor 1e klas. Reservering is verplicht.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:29 schreef Dven het volgende:
Iemand een idee hoeveel de toeslag is wanneer je met interrailticket gebruik wil maken van de trein tussen kopenhagen en stockholm? Kom er niet geheel aan uit, enige prijzen die ik te zien krijg zijn ruim 75 euro er nog bovenop en dat lijkt me toch wel bijzonder veel...
Mja die prijzen heb ik inderdaad ook ergens gelezen. Maar daarom zo vreemd dat de website van de SJ iets totaal anders zegtquote:Op zondag 21 juli 2013 21:35 schreef James1988 het volgende:
Volgens deze website zijn er in Zweden de volgende toeslagen:
SJ-IC, optionele reservering, ¤ 4,-
SJ-Snåbbtog, verplichte reservering: ¤ 7 (2e klas), ¤ 17 (1e klas)
Veolia, verplichte reservering: ¤ 5,- (2e klas), ¤ 3 (1e klas)
Ik heb even gekeken op de website van SJ met de volgende instellingen:quote:Op zondag 21 juli 2013 21:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Mja die prijzen heb ik inderdaad ook ergens gelezen. Maar daarom zo vreemd dat de website van de SJ iets totaal anders zegt
Dank voor je hulp in ieder geval!
Ik keek voor 3 augustus, dan staan ze op ongeveer 750 kronen. Ik ben bekend met de munt. Heb in Zweden gewoondquote:Op zondag 21 juli 2013 21:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken op de website van SJ met de volgende instellingen:
[ afbeelding ]
Daaruit krijg ik de volgende treinen:
[ afbeelding ]
Lijkt duur, maar wat in de tabel niet staat vermeld is de munteenheid: de Zweedse kroon. 62 SEK = ¤ 7,21
Ja kut. Ik mot me tweewekelijkse kollum voor ovpro schrijfe. Maar ik ken nie tiepen. De tranen lopen over me smoel. Nou mot ik eerst die Ingrid Thijssen mailen om effe te vrage hoe dit ken...quote:Op zondag 21 juli 2013 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
en nog eilandbedrijf ook. Da's wel knap idd
Sommige mensen denken dat ze overal met de euro kunnen betalen, je weet maar nooitquote:Op zondag 21 juli 2013 21:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik keek voor 3 augustus, dan staan ze op ongeveer 750 kronen. Ik ben bekend met de munt. Heb in Zweden gewoond
Op 3 augustus krijg ik de volgende resultaten:quote:Zal in ieder geval een flinke domper zijn als blijkt dat ik inderdaad 150 euro extra mag betalen om van kopenhagen naar stockholm te gaan. Dan is dat hele interrailen niets waard geweest
Stond om 19:00 op spoortje 11. Zou me niets verbazen als deze de werkplaats nog niet had gezien, en morgen nogsteeds niet rijdt.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
voor de liefhebbers: Het Syntusbuffeltje voor de dienst naar Bad Bentheim is ook weer eens stuk
Kčk, 't is netuulijk fčn dajje wat te doen hep, maar 't mot niet op werrek gaan lčke.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja kut. Ik mot me tweewekelijkse kollum voor ovpro schrijfe. Maar ik ken nie tiepen. De tranen lopen over me smoel. Nou mot ik eerst die Ingrid Thijssen mailen om effe te vrage hoe dit ken...
quote:Op zondag 21 juli 2013 21:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kčk, 't is netuulijk fčn dajje wat te doen hep, maar 't mot niet op werrek gaan lčke.
Ah, misschien heb ik in dat rijtje niet gekeken. Moet namelijk normaal gesproken de SJ van 14.29 hebben. Ik zag alleen de 800 900 1100 etc.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Sommige mensen denken dat ze overal met de euro kunnen betalen, je weet maar nooit
[..]
Op 3 augustus krijg ik de volgende resultaten:
[ afbeelding ]
Er zijn zo te zien nog redelijk wat tickets voor 62 SEK te krijgen (onder de kolom 'Refundable')
Bij twijfel HAFAS!quote:Op zondag 21 juli 2013 21:37 schreef greavy het volgende:
Krijg daar toch de rambam bij NSHiSpeed en DB en HAFAS.
IC140, vertrek normaal 20:21 uit Rheine naar Amsterdam. In HAFAS stond een afwijkende tijd van 21:05. NSH meldt 20:21. NS.nl melden normale tijd uit Bentheim. De vertrekbladen en schermen op Rheine melden ook 20:21, en de trein wordt zelfs als binnenkomend aangekondigd, en verdween toen van de schermen.
Na de WFB naar Bentheim om 20:48 weer terug op de schermen, vertrek 21:05, +20.
Door de miscommunicatie en vele fouten dus nu +66. Hopelijk halen we de laatste trein naar huis.
Nah, ik heb er un stukkie uitgeperst. As je een sneak preview mot, mot je me effe PMmen. Dan komp ut goed.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kčk, 't is netuulijk fčn dajje wat te doen hep, maar 't mot niet op werrek gaan lčke.
Asset een grčns op me porem geef...quote:Op zondag 21 juli 2013 22:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nah, ik heb er un stukkie uitgeperst. As je een sneak preview mot, mot je me effe PMmen. Dan komp ut goed.
't Is wat evengoed.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
Wel alle ..... Potverdepotverdepotver !!!. Staan nog in Deventer. Problemen met meerdere overwegen richting Apeldoorn. Onbekend wanneer wij verder mogen.
Benieuwd of ik mijn laatste trein nog haal.
En anders, taxi op kosten van NSquote:Op zondag 21 juli 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
Wel alle ..... Potverdepotverdepotver !!!. Staan nog in Deventer. Problemen met meerdere overwegen richting Apeldoorn. Onbekend wanneer wij verder mogen.
Benieuwd of ik mijn laatste trein nog haal.
Schofterig dat ns.nl dit niet meldt.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
Wel alle ..... Potverdepotverdepotver !!!. Staan nog in Deventer. Problemen met meerdere overwegen richting Apeldoorn. Onbekend wanneer wij verder mogen.
Benieuwd of ik mijn laatste trein nog haal.
Doe da maar is jaquote:Op zondag 21 juli 2013 21:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja kut. Ik mot me tweewekelijkse kollum voor ovpro schrijfe. Maar ik ken nie tiepen. De tranen lopen over me smoel. Nou mot ik eerst die Ingrid Thijssen mailen om effe te vrage hoe dit ken...
Ach, hebben ze die wissels ook weer eens getestquote:Op maandag 22 juli 2013 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
werkzaamheden op station Zwolle. De IC's naar Schiphol/Den Haag en Utrecht/Rotterdam vertrekken vandaag vanaf de perronsporen 9 en 10 en moeten dus het gehele emplacement tweemaal oversteken
Lekker voor de capaciteit.quote:Op maandag 22 juli 2013 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
werkzaamheden op station Zwolle. De IC's naar Schiphol/Den Haag en Utrecht/Rotterdam vertrekken vandaag vanaf de perronsporen 9 en 10 en moeten dus het gehele emplacement tweemaal oversteken
Ik zou je gewoon met een taxi laten thuisbezorgen op kosten van de NS.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
Wel alle ..... Potverdepotverdepotver !!!. Staan nog in Deventer. Problemen met meerdere overwegen richting Apeldoorn. Onbekend wanneer wij verder mogen.
Benieuwd of ik mijn laatste trein nog haal.
stomme vraag wellicht maar, bedoel je terugsteken of een zigzag ala rechts links rechts...?quote:Op maandag 22 juli 2013 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
werkzaamheden op station Zwolle. De IC's naar Schiphol/Den Haag en Utrecht/Rotterdam vertrekken vandaag vanaf de perronsporen 9 en 10 en moeten dus het gehele emplacement tweemaal oversteken
Waarschijnlijk bedoeld hij vķķr het station van de rechte sporen naar het perron aan de linkerkant en na het station weer terug naar de rechtse sporen. Dan heb je twee keer het emplacement overgestoken.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
stomme vraag wellicht maar, bedoel je terugsteken of een zigzag ala rechts links rechts...?
geen zigzag of terugsteken, maar die treinen moeten veel sporen oversteken om bij hun perronsporen te kunnen komen en bij het vertrek moeten ze weer veel sporen oversteken om op het juiste spoor richting Lelydorp/Amersfoort terecht te komen.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
stomme vraag wellicht maar, bedoel je terugsteken of een zigzag ala rechts links rechts...?
quote:Op maandag 22 juli 2013 13:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen zigzag of terugsteken, maar die treinen moeten veel sporen oversteken om bij hun perronsporen te kunnen komen en bij het vertrek moeten ze weer veel sporen oversteken om op het juiste spoor richting Lelydorp/Amersfoort terecht te komen.
Dus wat je eigenlijk wilt zeggen is dat de koele dranjes op drienerlo geen extraatje zijn maar pure noodzaakquote:Op maandag 22 juli 2013 14:30 schreef Regenjas het volgende:
Goed georganiseerd die werkzaamheden in Enschede. Netjes paaltjes voor de OV-Chip neergezet voor het stationsgebouw, partytent van de NS erbij en gelede bussen op de pendeldienst. Voor de vaste reiziger een stempelkaart waarmee ze voor cadeau's kunnen sparen en er worden flesjes gekoeld water uitgedeeld bij Enschede Drienerlo.
Alleen... de intercity's naar Amersfoort en verder hebben nu een korte kering op elkaar en wat doet de bijsturing als de trein naar Enschede vertraging heeft? Dan korten ze hem in tot Hengelo om de trein terug geen vertraging te geven. Jammer dat ze dan geen vervangende trein inzetten tussen Drienerlo en Hengelo, kan je een half uur in de brandende zon staan bakken op Enschede Drienerlo
Lijkt me leuk! Laat maar komenquote:Op maandag 22 juli 2013 12:03 schreef Dven het volgende:
Ik zal trouwens een verslag schrijven over mijn reis van Sofia naar Ornskoldsvik met het nodige aan foto's. Misschien wel interessant om zoiets van een niet-treinfanaat te verkrijgen
Dit is wel vrij hoerig. Ik moet donderdagochtend vroeg naar Enschede en het is voor de baas dus ik moet wel op tijd zijn. Gebeurt dat vaak, dan knippen in Hengelo?quote:Op maandag 22 juli 2013 14:30 schreef Regenjas het volgende:
Goed georganiseerd die werkzaamheden in Enschede. Netjes paaltjes voor de OV-Chip neergezet voor het stationsgebouw, partytent van de NS erbij en gelede bussen op de pendeldienst. Voor de vaste reiziger een stempelkaart waarmee ze voor cadeau's kunnen sparen en er worden flesjes gekoeld water uitgedeeld bij Enschede Drienerlo.
Alleen... de intercity's naar Amersfoort en verder hebben nu een korte kering op elkaar en wat doet de bijsturing als de trein naar Enschede vertraging heeft? Dan korten ze hem in tot Hengelo om de trein terug geen vertraging te geven. Jammer dat ze dan geen vervangende trein inzetten tussen Drienerlo en Hengelo, kan je een half uur in de brandende zon staan bakken op Enschede Drienerlo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |