Ik heb gehoord dat de politie speciale karretjes ontwikkelt om treinen tijdens het rijden staande te kunnen houden. Na een paar mislukkingen met een politieauto kwam men tot de conclusie dat het anders moest.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 06:17 schreef smitjew het volgende:
Ik heb gehoord dat ze ook flitspalen langs het spoor wouden zetten.
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 06:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat de politie speciale karretjes ontwikkelt om treinen tijdens het rijden staande te kunnen houden. Na een paar mislukkingen met een politieauto kwam men tot de conclusie dat het anders moest.
TS normaal gesproken. Of 'ne blauwe. Zou een TR zettenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Wie-o-wie kan de OP aanvullen met onderstaande reports over Lissabon?
Titel: trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2
PTA / Treinentopic #610: Amai, da's Vlaams zenne!
PTA / Treinentopic #610: Amai, da's Vlaams zenne!
Ja, dat had ik al eens gehoord. Ik snap er niks van.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 05:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Raad eens waar DDZ ook ingezet wordt? De stadionpendel tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Stadion bij Feyenoord-wedstrijden.
Had dan de CNL genomen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:37 schreef b2py het volgende:
Verder vannacht 1,5 uur in de file gestaan voor Frankfurt.. (met de auto uiteraard)
oh fijn, ik had hem vanochtend in Deventer al gemist, maar vanavond kan ik het dus ook vergetenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:39 schreef greavy het volgende:
@ Zug ; gaan we vnv regelen
ProRail heeft het de SSN 01 1075 verboden vandaag nog te rijden ivm meerdere bermbrandjes. De 01 staat te Amersfoort, er komt voor de rest van de dag een 6400 voor.
Lol. Die slogan vind ik dan weer wat laf: "Mja, we komen er wel".quote:
Hoe doe je dit dan? Speciale kaartjes of gewoon elke keer een kaartje kopen? Of is de trein in die landen veel goedkoper? :pquote:Op zaterdag 20 juli 2013 07:23 schreef Dven het volgende:
Met een paar weken een flinke tocht per trein maken
Van Sofia naar Belgrado
Van Belgrado naar Budapest
Van Budapest naar Praag
Van Praag naar Berlijn
Van Berlijn naar Hamburg
Van Hamburg naar Kopenhagen
Van Kopenhagen naar Stockholm
Van Stockholm naar Ornskoldsvik
Denk dat ik geen trein meer kan zien als ik daar eenmaal aangekomen ben![]()
Wat doe je toch altijd negatief en bijna aanvallend. Waarom toch?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je vertelde dat je tot en met vrijdag haperende wifi verbinding op vakantie had en dat ja daarom later zou reageren en dergelijke, maar ondertussen zijn er wel meerdere artikelen op de site gekomen, komt je geloofwaardigheid niet ten goede...
Hete aspot ofzoquote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:32 schreef Fixers het volgende:
Er is een fyra gestrand bij Hoofddorp die wegens een technisch defect niet verder mag en zal worden geëvacueerd. Wat kan er zo er erg zijn, dat die trein niet verder kan naar schiphol wegens 'te gevaarlijk'?
in de rook/stoom zitten kleine asdeeltjes en kolen die nog gloeiend heet zijn.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh fijn, ik had hem vanochtend in Deventer al gemist, maar vanavond kan ik het dus ook vergeten![]()
Wel lomp van die bermbrandjes trouwens, hoe komt dat? Er steken toch geen vlammen uit die loc of zo?
tsja, dan is het logisch dat het wat langer duurde ...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:02 schreef Fiorano het volgende:
Hoorde gisteravond nog een verhaal over die Bovenleiding in Barneveld. Een ander portaal is onderaan gescheurd en 2 andere portalen verzwakt. In totaal zijn er 4 nieuwe portalen geplaatst....
precies en de bermen zijn droog. Dan weet je wat er kan gebeurenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:07 schreef greavy het volgende:
[..]
in de rook/stoom zitten kleine asdeeltjes en kolen die nog gloeiend heet zijn.
dat is mooiquote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Parijzenaren zijn goederentreinen zathttp://bit.ly/1bQqOsx
Als hij echt daar ter plekke wordt geëvacueerd zal er wel het nodige aan de hand zijn. De normale gang van zaken is een andere loc eraan hangen en verder slepen naar het eerstvolgende station.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:32 schreef Fixers het volgende:
Er is een fyra gestrand bij Hoofddorp die wegens een technisch defect niet verder mag en zal worden geëvacueerd. Wat kan er zo er erg zijn, dat die trein niet verder kan naar schiphol wegens 'te gevaarlijk'?
quote:Technische mensen zitten ook in deze bus: vastgelopen as, helemaal gescheurd. Kon echt geen meter meer verder rijden.
als dat echt zo is, dan is het logisch dat de trein op die plek geëvacueerd moest worden. Het treintje is in ieder geval niet snel weg dus.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:23 schreef Fixers het volgende:
Ik verneem net dit (een bekende van me zat in die trein);
[..]
Ik probeer me te herinneren welke loc dat was, want ik heb em gerangeerd netquote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:23 schreef Fixers het volgende:
Ik verneem net dit (een bekende van me zat in die trein);
[..]
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:29 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Ik probeer me te herinneren welke loc dat was, want ik heb em gerangeerd net
denk de 116
Van de loc?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:23 schreef Fixers het volgende:
Ik verneem net dit (een bekende van me zat in die trein);
[..]
Interrail hequote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:05 schreef Kakdieusernameisalbezet het volgende:
[..]
Hoe doe je dit dan? Speciale kaartjes of gewoon elke keer een kaartje kopen? Of is de trein in die landen veel goedkoper? :p
De stukken Sofia-Nis, Budapest-Praag, Praag-Dresden en Kopenhagen-Malmö zijn alvast erg de moeite waard.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 07:23 schreef Dven het volgende:
Met een paar weken een flinke tocht per trein maken
Van Sofia naar Belgrado
Van Belgrado naar Budapest
Van Budapest naar Praag
Van Praag naar Berlijn
Van Berlijn naar Hamburg
Van Hamburg naar Kopenhagen
Van Kopenhagen naar Stockholm
Van Stockholm naar Ornskoldsvik
Denk dat ik geen trein meer kan zien als ik daar eenmaal aangekomen ben![]()
Nou inderdaad. Tunnel, water, tunnel, beton. Genieten!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 19:57 schreef Sandrvich het volgende:Kopenhagen-Malmö zijn alvast erg de moeite waard.
Ik gooide vanmiddag ook ietswat achteloos een sigaretje weg langs de baan tussen Ferrara en Padova, in de snikhete zon wachtend op de Frecciargenta en de Italo.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies en de bermen zijn droog. Dan weet je wat er kan gebeuren
Ik loop nog niet zo lang in dit forum (z'n 150 deeltjes), maar zijn die problemen met de 01 1075 al vaak voorgekomen ?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:33 schreef greavy het volgende:
Te Gouda kwam mij het bericht dat er weer problemen waren met smeulende bielzen na passeren van de 01 1075, die zelf geen tractie gaf.
Ja, met stoomtreinen in het algemeen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik loop nog niet zo lang in dit forum (z'n 150 deeltjes), maar zijn die problemen met de 01 1075 al vaak voorgekomen ?
quote:
quote:want een 6400 kan geen elektriciteit en evt verwarming enz leveren
maar er werd in een ver verleden wel met schouwloccen gewerkt bij de wadlopersquote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:52 schreef Duvel het volgende:
Ja, maar daarvoor hingen ze geen e-loc voor die dingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Uit mijn eigen kennis en de daarbij zelf waargenomen gebeurtenissen zou ik zeggen dat er iets met de aspot of de aspotsproeier mis was. Er werd namelijk erg weinig gesproeid ....quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:48 schreef Bitlord het volgende:
Waarom brandde in het stoomtijdperk niet het hele spoorwegnet af? Tegenwoordig zijn er ook heel niet zo veel houten biels meer.
En dat op het kortste traject van Nederlandquote:Kampen-Zwolle
Melding zondag 21 juli 2013, 11:54 uur:
Oorzaak: eerdere verstoring
Tussen Zwolle en Kampen rijden geen treinen door een eerdere verstoring.
Er rijden snelbussen tussen Zwolle en Kampen.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 14:00 uur verholpen.
jazeker: http://en.wikipedia.org/wiki/Ghana_Railway_Corporationquote:Op zondag 21 juli 2013 14:46 schreef Fiorano het volgende:
Morgen gaat ik richting Ghana, hebben ze daar nog iets van treinen rijden? Niet dat ik er gebruik van zal maken...
ik zou het bijna gaan omschrijven als een normaal dagjequote:Op zondag 21 juli 2013 19:51 schreef Ajaxfan het volgende:
Het spoor heeft weer last van een zomerdip aan de hoeveelheid storingen te zien?
Huh?quote:Op zondag 21 juli 2013 20:00 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik ben altijd maar blij dat ik niet in de omgeving van Gouda of Den Haag woon. Hier valt het vaak nog wel mee.
Euh die zin stond er raar. Ik woon in Diemen zelf en qua storingen valt het hier erg mee. Als ik bij die 2 plaatsen woonde / werkte zou ik helemaal gek worden van de storingen.quote:
Mijn interrailmap geeft 7 euro aan voor 2de klas en 17 voor 1e klas. Reservering is verplicht.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:29 schreef Dven het volgende:
Iemand een idee hoeveel de toeslag is wanneer je met interrailticket gebruik wil maken van de trein tussen kopenhagen en stockholm? Kom er niet geheel aan uit, enige prijzen die ik te zien krijg zijn ruim 75 euro er nog bovenop en dat lijkt me toch wel bijzonder veel...
Mja die prijzen heb ik inderdaad ook ergens gelezen. Maar daarom zo vreemd dat de website van de SJ iets totaal anders zegtquote:Op zondag 21 juli 2013 21:35 schreef James1988 het volgende:
Volgens deze website zijn er in Zweden de volgende toeslagen:
SJ-IC, optionele reservering, ¤ 4,-
SJ-Snåbbtog, verplichte reservering: ¤ 7 (2e klas), ¤ 17 (1e klas)
Veolia, verplichte reservering: ¤ 5,- (2e klas), ¤ 3 (1e klas)
Ik heb even gekeken op de website van SJ met de volgende instellingen:quote:Op zondag 21 juli 2013 21:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Mja die prijzen heb ik inderdaad ook ergens gelezen. Maar daarom zo vreemd dat de website van de SJ iets totaal anders zegt
Dank voor je hulp in ieder geval!
Ik keek voor 3 augustus, dan staan ze op ongeveer 750 kronen. Ik ben bekend met de munt. Heb in Zweden gewoondquote:Op zondag 21 juli 2013 21:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken op de website van SJ met de volgende instellingen:
[ afbeelding ]
Daaruit krijg ik de volgende treinen:
[ afbeelding ]
Lijkt duur, maar wat in de tabel niet staat vermeld is de munteenheid: de Zweedse kroon. 62 SEK = ¤ 7,21
Ja kut. Ik mot me tweewekelijkse kollum voor ovpro schrijfe. Maar ik ken nie tiepen. De tranen lopen over me smoel. Nou mot ik eerst die Ingrid Thijssen mailen om effe te vrage hoe dit ken...quote:Op zondag 21 juli 2013 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
en nog eilandbedrijf ook. Da's wel knap idd
Sommige mensen denken dat ze overal met de euro kunnen betalen, je weet maar nooitquote:Op zondag 21 juli 2013 21:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik keek voor 3 augustus, dan staan ze op ongeveer 750 kronen. Ik ben bekend met de munt. Heb in Zweden gewoond
Op 3 augustus krijg ik de volgende resultaten:quote:Zal in ieder geval een flinke domper zijn als blijkt dat ik inderdaad 150 euro extra mag betalen om van kopenhagen naar stockholm te gaan. Dan is dat hele interrailen niets waard geweest
Stond om 19:00 op spoortje 11. Zou me niets verbazen als deze de werkplaats nog niet had gezien, en morgen nogsteeds niet rijdt.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
voor de liefhebbers: Het Syntusbuffeltje voor de dienst naar Bad Bentheim is ook weer eens stuk
Kèk, 't is netuulijk fèn dajje wat te doen hep, maar 't mot niet op werrek gaan lèke.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja kut. Ik mot me tweewekelijkse kollum voor ovpro schrijfe. Maar ik ken nie tiepen. De tranen lopen over me smoel. Nou mot ik eerst die Ingrid Thijssen mailen om effe te vrage hoe dit ken...
quote:Op zondag 21 juli 2013 21:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kèk, 't is netuulijk fèn dajje wat te doen hep, maar 't mot niet op werrek gaan lèke.
Ah, misschien heb ik in dat rijtje niet gekeken. Moet namelijk normaal gesproken de SJ van 14.29 hebben. Ik zag alleen de 800 900 1100 etc.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Sommige mensen denken dat ze overal met de euro kunnen betalen, je weet maar nooit
[..]
Op 3 augustus krijg ik de volgende resultaten:
[ afbeelding ]
Er zijn zo te zien nog redelijk wat tickets voor 62 SEK te krijgen (onder de kolom 'Refundable')
Bij twijfel HAFAS!quote:Op zondag 21 juli 2013 21:37 schreef greavy het volgende:
Krijg daar toch de rambam bij NSHiSpeed en DB en HAFAS.
IC140, vertrek normaal 20:21 uit Rheine naar Amsterdam. In HAFAS stond een afwijkende tijd van 21:05. NSH meldt 20:21. NS.nl melden normale tijd uit Bentheim. De vertrekbladen en schermen op Rheine melden ook 20:21, en de trein wordt zelfs als binnenkomend aangekondigd, en verdween toen van de schermen.
Na de WFB naar Bentheim om 20:48 weer terug op de schermen, vertrek 21:05, +20.
Door de miscommunicatie en vele fouten dus nu +66. Hopelijk halen we de laatste trein naar huis.
Nah, ik heb er un stukkie uitgeperst. As je een sneak preview mot, mot je me effe PMmen. Dan komp ut goed.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kèk, 't is netuulijk fèn dajje wat te doen hep, maar 't mot niet op werrek gaan lèke.
Asset een grèns op me porem geef...quote:Op zondag 21 juli 2013 22:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nah, ik heb er un stukkie uitgeperst. As je een sneak preview mot, mot je me effe PMmen. Dan komp ut goed.
't Is wat evengoed.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
Wel alle ..... Potverdepotverdepotver !!!. Staan nog in Deventer. Problemen met meerdere overwegen richting Apeldoorn. Onbekend wanneer wij verder mogen.
Benieuwd of ik mijn laatste trein nog haal.
En anders, taxi op kosten van NSquote:Op zondag 21 juli 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
Wel alle ..... Potverdepotverdepotver !!!. Staan nog in Deventer. Problemen met meerdere overwegen richting Apeldoorn. Onbekend wanneer wij verder mogen.
Benieuwd of ik mijn laatste trein nog haal.
Schofterig dat ns.nl dit niet meldt.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
Wel alle ..... Potverdepotverdepotver !!!. Staan nog in Deventer. Problemen met meerdere overwegen richting Apeldoorn. Onbekend wanneer wij verder mogen.
Benieuwd of ik mijn laatste trein nog haal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |