abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 juli 2013 @ 15:07:51 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129154614
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

oh fijn, ik had hem vanochtend in Deventer al gemist, maar vanavond kan ik het dus ook vergeten -O-

Wel lomp van die bermbrandjes trouwens, hoe komt dat? Er steken toch geen vlammen uit die loc of zo? :?
in de rook/stoom zitten kleine asdeeltjes en kolen die nog gloeiend heet zijn.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 juli 2013 @ 15:11:07 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129154751
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:02 schreef Fiorano het volgende:
Hoorde gisteravond nog een verhaal over die Bovenleiding in Barneveld. Een ander portaal is onderaan gescheurd en 2 andere portalen verzwakt. In totaal zijn er 4 nieuwe portalen geplaatst....
tsja, dan is het logisch dat het wat langer duurde ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 juli 2013 @ 15:12:31 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129154813
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 15:07 schreef greavy het volgende:

[..]

in de rook/stoom zitten kleine asdeeltjes en kolen die nog gloeiend heet zijn.
precies en de bermen zijn droog. Dan weet je wat er kan gebeuren
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 juli 2013 @ 15:13:00 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129154828
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 12:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Parijzenaren zijn goederentreinen zat :P http://bit.ly/1bQqOsx
dat is mooi ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 20 juli 2013 @ 15:15:46 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129154905
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:32 schreef Fixers het volgende:
Er is een fyra gestrand bij Hoofddorp die wegens een technisch defect niet verder mag en zal worden geëvacueerd. Wat kan er zo er erg zijn, dat die trein niet verder kan naar schiphol wegens 'te gevaarlijk'?
Als hij echt daar ter plekke wordt geëvacueerd zal er wel het nodige aan de hand zijn. De normale gang van zaken is een andere loc eraan hangen en verder slepen naar het eerstvolgende station.
pi_129155121
Ik verneem net dit (een bekende van me zat in die trein);

quote:
Technische mensen zitten ook in deze bus: vastgelopen as, helemaal gescheurd. Kon echt geen meter meer verder rijden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 juli 2013 @ 15:28:26 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129155254
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 15:23 schreef Fixers het volgende:
Ik verneem net dit (een bekende van me zat in die trein);

[..]

als dat echt zo is, dan is het logisch dat de trein op die plek geëvacueerd moest worden. Het treintje is in ieder geval niet snel weg dus.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129155291
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 15:23 schreef Fixers het volgende:
Ik verneem net dit (een bekende van me zat in die trein);

[..]

Ik probeer me te herinneren welke loc dat was, want ik heb em gerangeerd net :+

denk de 116
pi_129155329
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 15:29 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Ik probeer me te herinneren welke loc dat was, want ik heb em gerangeerd net :+

denk de 116
:o Je hebt 'm stuk gemaakt! Gesaboteerd!! :P
  zaterdag 20 juli 2013 @ 16:03:03 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129156288
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 15:23 schreef Fixers het volgende:
Ik verneem net dit (een bekende van me zat in die trein);

[..]

Van de loc?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 20 juli 2013 @ 19:28:15 #36
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_129162926
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:05 schreef Kakdieusernameisalbezet het volgende:

[..]

Hoe doe je dit dan? Speciale kaartjes of gewoon elke keer een kaartje kopen? Of is de trein in die landen veel goedkoper? :p
Interrail he :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_129163612
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 07:23 schreef Dven het volgende:
Met een paar weken een flinke tocht per trein maken :)

Van Sofia naar Belgrado
Van Belgrado naar Budapest
Van Budapest naar Praag
Van Praag naar Berlijn
Van Berlijn naar Hamburg
Van Hamburg naar Kopenhagen
Van Kopenhagen naar Stockholm
Van Stockholm naar Ornskoldsvik

Denk dat ik geen trein meer kan zien als ik daar eenmaal aangekomen ben ;( :D
De stukken Sofia-Nis, Budapest-Praag, Praag-Dresden en Kopenhagen-Malmö zijn alvast erg de moeite waard. :)
  zaterdag 20 juli 2013 @ 20:04:23 #38
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129163822
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 19:57 schreef Sandrvich het volgende:Kopenhagen-Malmö zijn alvast erg de moeite waard. :)
Nou inderdaad. Tunnel, water, tunnel, beton. Genieten! :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129165704
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 15:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies en de bermen zijn droog. Dan weet je wat er kan gebeuren
Ik gooide vanmiddag ook ietswat achteloos een sigaretje weg langs de baan tussen Ferrara en Padova, in de snikhete zon wachtend op de Frecciargenta en de Italo.

Ik kon na een minuut de beginnende bermbrand nog uittrappen gelukkig...
  zaterdag 20 juli 2013 @ 21:33:50 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129167322
Het transport van de 01 1075 werd om 17:18 aangevangen vanaf Amersfoort, met een TRDL die niet helder nadacht: De Sprinter van 17:17 naar Utrecht kreeg +4 bij vertrek, IC van 17:26 naar Rotterdam had bij aankomst Utrecht +5.
Te Gouda kwam mij het bericht dat er weer problemen waren met smeulende bielzen na passeren van de 01 1075, die zelf geen tractie gaf. Gelukkig kon dat snel opgelost worden door een geattendeerde machinist van de daarachter rijdende IC even te laten stoppen.

De trein van Westfalendampf is met een BR189 naar Bad Bentheim onderweg, had bij vertrek Amsterdam +67 op de klok.
pi_129168365
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 21:33 schreef greavy het volgende:
Te Gouda kwam mij het bericht dat er weer problemen waren met smeulende bielzen na passeren van de 01 1075, die zelf geen tractie gaf.
Ik loop nog niet zo lang in dit forum (z'n 150 deeltjes), maar zijn die problemen met de 01 1075 al vaak voorgekomen ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:03:23 #42
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129168463
Nee, niet zover ik weet specifiek alleen voor de 01. Waar het aan lag, durf ik niet te zeggen. Ja, grote droogte. En misschien een probleem met de asbaksproeier. Dat zal vast nog uitgezocht worden door mijn collega's die aan de 01 sleutelen.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:03:24 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129168464
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik loop nog niet zo lang in dit forum (z'n 150 deeltjes), maar zijn die problemen met de 01 1075 al vaak voorgekomen ?
Ja, met stoomtreinen in het algemeen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:10:27 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129168745
Vandaag met de trein + bus naar het gat "Notter" afgereisd, en daarna naar Apeldoorn en Amersfoort. Hierbij alvast 2 foto's.


SSN 01 1075 + rijtuigenstam (38000)
Vandaag werd door de Westfalendampf een Sonderzug gereden naar Amsterdam en terug. In Duitsland was de tractie de fraaie E18 047, en in Nederland werd de SSN 01 1075 ingeroepen. Het verliep allemaal aardig soepel, maar door de enorme droogte kwamen er alleen al tussen Apeldoorn en Amersfoort dertien (13!) bermbrandjes en nog een aantal smeulende bielzen ...
Hierop heeft ProRail de stoomtrein verboden nog te rijden, en is met de 6430 naar Amsterdam doorgereden. Terug met een BR189, want een 6400 kan geen elektriciteit en evt verwarming enz leveren.
Hier passeert de stoomtrein de 2 fotografen te Notter als trein 38100.


DBS 6461 + SSN 01 1075 gesleept
Te Amersfoort stond rond 5 uur de gele 6461 met de SSN 01 1075, om overgebracht te worden naar Rotterdam Noord Goederen, alwaar het SSN-depot ook gevestigd is.
De 01 1075 kon door de vele veroorzaakte bermbrandjes vandaag niet meer op eigen kracht rijden, vond ProRail. Maar ondanks de dieselvoorspan alsnog enkele smeulende bielzen gehad tijdens het transport, die om 17:18 uit Amersfoort via Utrecht naar het depot voer.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:47:00 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129170258
Verwarming?!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 juli 2013 @ 22:51:24 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129170455
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:47 schreef Duvel het volgende:
Verwarming?!
Bij wadlopers was dat in de zomer de norm ja :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:52:27 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129170518
Ja, maar daarvoor hingen ze geen e-loc voor die dingen. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:53:06 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129170558
Nu ook niet voor de verwarming
  zaterdag 20 juli 2013 @ 23:09:22 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129171337
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:53 schreef greavy het volgende:
Nu ook niet voor de verwarming
quote:
want een 6400 kan geen elektriciteit en evt verwarming enz leveren
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 juli 2013 @ 23:13:43 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129171599
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:52 schreef Duvel het volgende:
Ja, maar daarvoor hingen ze geen e-loc voor die dingen. :')
maar er werd in een ver verleden wel met schouwloccen gewerkt bij de wadlopers :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')