Ik kon de laatste trein halen zonder te rennen, dus dat ging niet op. Anders hadden ze dat gewoon motte doen.quote:Op maandag 22 juli 2013 12:59 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik zou je gewoon met een taxi laten thuisbezorgen op kosten van de NS.
Echt hè, wat moeten we met deze info?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:49 schreef greavy het volgende:
Hoe genereer je vertraging in het Belgische land?
Juist, een IR-trein binnen laten komen in De Panne met 3 stellen Deense Neus. In plaats van om planmatig deze weer terug naar Antwerpen te sturen als IR-trein, komt er 7 minuten na de geplande vertrektijd van de IR-trein naar Antwerpen een HLE21 met ram M4'en en nog een HLE21 (dus zonder stuurstand) uit Gent sint Pieters leeg binnen. Met +22 werd er vertrokken.
Vervolgens zien wij in Gent sint Pieters met +20 dezelfde Deense Neuzen als in De Panne kwamen, ook binnenkomen, leeg. Mochten wij in Gent sint Pieters overstappen op die Deense Neuzen naar Brussel, en werd de M4-ram weer leeg weggereden naar opstelsporen.
En extragratis zweten als een otter in die M4's terwijl je ook comfortabel in de airco van een MS96 had kunnen zitten dus. NMBSquote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:49 schreef greavy het volgende:
Hoe genereer je vertraging in het Belgische land?
Juist, een IR-trein binnen laten komen in De Panne met 3 stellen Deense Neus. In plaats van om planmatig deze weer terug naar Antwerpen te sturen als IR-trein, komt er 7 minuten na de geplande vertrektijd van de IR-trein naar Antwerpen een HLE21 met ram M4'en en nog een HLE21 (dus zonder stuurstand) uit Gent sint Pieters leeg binnen. Met +22 werd er vertrokken.
Vervolgens zien wij in Gent sint Pieters met +20 dezelfde Deense Neuzen als in De Panne kwamen, ook binnenkomen, leeg. Mochten wij in Gent sint Pieters overstappen op die Deense Neuzen naar Brussel, en werd de M4-ram weer leeg weggereden naar opstelsporen.
Laatst een keer tijdens mijn stage meegemaakt. Eerste trein om 05u53 komt de HC naar ons toe dat er een naakte man uit de trein was verwijderd. Hij had midden in het gangpad gelegenquote:Op maandag 22 juli 2013 23:27 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
"Nee, ik kleed mij pas weer aan wanneer de airco het weer doet."
Bron
Nogal logisch, de strakste is altijd enig.quote:
De NS is het met je eensquote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geïnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.
Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld!![]()
quote:NS: ruiten inslaan is onveilig
De NS keert zich tegen de oproep van Voor beter OV om desnoods ruiten in te slaan bij extreme hitte in stilgevallen treinen. De reizigersvereniging dringt daarop in noodgevallen aan, naar aanleiding van een incident maandag in Schiedam, waarbij acht passagiers onwel werden.
"Naar ons oordeel had de conducteur van de gestrande trein in ieder rijtuig en op iedere etage twee tegenovergestelde ramen met een noodhamer moeten inslaan om aldus nog enige natuurlijke koeling en zuurstoftoevoer te verwezenlijken", zo staat in een brief van Voor Beter OV aan de NS-Reizigers directeur Ingrid Thijssen. De organisatie hoopt dat conducteurs direct worden geïnstrueerd.
Volgens NS is het inslaan van ramen bij extreme hitte niet nodig, omdat het personeel de deuren kan openen aan de veilige kant van de trein (de kant waar geen trein kan passeren). Dat moet voor voldoende frisse lucht zorgen. "Dus ruiten inslaan voor frisse lucht is niet aan de orde en niet nodig en bovendien onveilig" reageert een NS woordvoerder.
Verder benadrukt NS dat reizigers vooral niet op eigen houtje een raam moeten gaan inslaan. "De suggestie dat reizigers maar op eigen gezag ruiten moeten gaan inslaan, is erg gevaarlijk. Het brengt de veiligheid van reizigers en personeel in gevaar. Zo kunnen mensen zich verwonden, en komt de veiligheid al snel in het geding'', aldus een woordvoerder van de NS.
Dan moeten die deuren wel door het rijdend personeel opengezet worden. Misschien dat dat nu beter gaat, maar een paar jaar geleden was dat toch echt bij heel hoge uitzondering (en dus meestal al veel later dan gewenst of verstandig).quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geïnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.
Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld!![]()
Daar sta je dan op een middenspoor bij viersporigheid...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:24 schreef WhiteJoker het volgende:
Volgens NS is het inslaan van ramen bij extreme hitte niet nodig, omdat het personeel de deuren kan openen aan de veilige kant van de trein (de kant waar geen trein kan passeren).
Of op een brug waar dús geen veilige kant (of evacuatiemogelijkheid) is.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar sta je dan op een middenspoor bij viersporigheid...
dat ben ik met je eens, maar het is een uiterste noodmogelijkheid. Wat gewoon moet gebeuren is dat een gestrande trein zonder airco zo snel mogelijk geëvacueerd wordt, omdat het binnen al snel veel te heet wordt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geïnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.
Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld!![]()
niet vreemd, omdat er naar de protocollen gekeken moet wordenquote:
Aan de andere kant, de bewuste trein was al binnen 60 min ontruimd, en reizigers hadden water gekregen van ProRailquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet vreemd, omdat er naar de protocollen gekeken moet worden
zo jij 60 minuten in een snikhete trein vast willen zitten?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Aan de andere kant, de bewuste trein was al binnen 60 min ontruimd, en reizigers hadden water gekregen van ProRail
Hangt geheel van de situatie af, je kan niet zomaar in elke situatie deuren openen en evacueren, zeker niet in geval van kapotte bovenleidingen, ik zeg alleen dat de getroffen reizigers het anders hebben ervaren door handelen van NS en ProRail personeel, dan in de media staat.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo jij 60 minuten in een snikhete trein vast willen zitten?
En die 60 minuten was alleen maar omdat de machinist en conducteur ingrepen en na overleg tegen de protocollen in gingen, anders had het nog veel langer geduurd ...
dat ben ik absoluut met je eens, maar gelet op deze temperaturen zou het allemaal wel zo snel mogelijk en op een veilige manier moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hangt geheel van de situatie af, je kan niet zomaar in elke situatie deuren openen en evacueren, zeker niet in geval van kapotte bovenleidingen,
dat is waar, maar het is niet een geval dat op zichzelf staat en het kan vaker voorkomen. Daar moet je ook naar kijkenquote:ik zeg alleen dat de getroffen reizigers het anders hebben ervaren door handelen van NS en ProRail personeel, dan in de media staat.
Het wachten is nu op de sancties voor het niet volgen van de protocollen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo jij 60 minuten in een snikhete trein vast willen zitten?
En die 60 minuten was alleen maar omdat de machinist en conducteur ingrepen en na overleg tegen de protocollen in gingen, anders had het nog veel langer geduurd ...
Ik schat in dat dat binnen profiel blijft.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een reiziger kan toch ook gewoon een deur openen in nood? Bij een dubbel rijtuig kan de conducteur zomaar naar de andere kant.
Vraag: als zo een zwaaizwenk deur open staat, of de zewenkbeweging zelf, is dat binnen profiel?
Hou jij eens een keer je gemak met het kankeren om het kankeren.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geïnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.
Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld!![]()
150 jaar lang was er niets aan de hand, maar nu zijn reizigers ineens een stel criminelen die zich niet kunnen gedragenquote:
"Raam inslaan bij gestrande trein"
Conducteurs van een gestrande trein
moeten voortaan de ruiten inslaan als
de airco niet meer werkt en passagiers
te weinig frisse lucht krijgen.Daarvoor
pleit Maatschappij Voor Beter OV.
De organisatie reageert op een incident
van gisteren bij Schiedam.Daar werden
acht mensen onwel toen een trein kwam
stil te staan en de airco uitviel.Beter
OV vindt dat treinstellen ramen moeten
krijgen die conducteurs kunnen openen.
De NS noemt het uitvallen van de airco
uitzonderlijk en ziet niets in het
idee.De NS vindt het gevaarlijk als de
ramen open kunnen,want dan kunnen
reizigers spullen uit het raam gooien.
Daar zijn ze op het van airco voorziene hoofdkantoor met luxe parkeergarage vast al mee bezig...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het wachten is nu op de sancties voor het niet volgen van de protocollen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |