abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juli 2013 @ 23:27:15 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129237655

"Nee, ik kleed mij pas weer aan wanneer de airco het weer doet."

_O-

Bron
  dinsdag 23 juli 2013 @ 00:00:28 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129239091
terecht. Of heet dit nu ook al "extreem weer"? Het is fucking eind juli ja. Dan hoort het zomer te zijn 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 juli 2013 @ 00:03:01 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129239195
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 juli 2013 @ 00:15:46 #204
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129239626
Van ns.nl:

quote:
Rotterdam C.-Delft
Maandag 22 Juli 20:31

Oorzaak
Tussen Schiedam C. en Delft rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
Er rijden snelbussen tussen Delft en Schiedam C. Er rijden snelbussen tussen Delft en Delft Zuid.
Zo lief...

En om misverstanden te voorkomen: de snelbussen tussen Delft en Delft Zuid stoppen niet op tussengelegen stations. Dat u dat even weet.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 00:17:21 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129239687
quote:
16s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 00:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Van ns.nl:

[..]

Zo lief...

En om misverstanden te voorkomen: de snelbussen tussen Delft en Delft Zuid stoppen niet op tussengelegen stations. Dat u dat even weet.
Dat is like 1700 meter? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 juli 2013 @ 00:21:57 #206
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129239838
Zeau. Terugblik op een schandalige spoorwegdag.

http://www.voorbeterov.nl/130723.php
pi_129239949
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 00:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeau. Terugblik op een schandalige spoorwegdag.

http://www.voorbeterov.nl/130723.php
zeg dat wel, ik heb 1 trein 500 meter verplaatst, de rest alles was uitgevallen :')
  dinsdag 23 juli 2013 @ 01:11:12 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129240976
NS_online twitterde op dinsdag 23-07-2013 om 01:07:53 Rotterdam-Delft: de bovenleiding tussen Delft en Schiedam is hersteld. De treinen gaan weer rijden. http://t.co/hysDWicrPi #SdmDt reageer retweet
  dinsdag 23 juli 2013 @ 01:12:26 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129241004
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 01:11 schreef James1988 het volgende:
NS_online twitterde op dinsdag 23-07-2013 om 01:07:53 Rotterdam-Delft: de bovenleiding tussen Delft en Schiedam is hersteld. De treinen gaan weer rijden. http://t.co/hysDWicrPi #SdmDt reageer retweet
[ afbeelding ]
Moeten we nou op de knieën? 1 van de drukste trajecten ter WERELD heeft er een dag lang uit gelegen, and for what? :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 juli 2013 @ 01:21:25 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129241192
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 01:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Moeten we nou op de knieën? 1 van de drukste trajecten ter WERELD heeft er een dag lang uit gelegen, and for what? :{
Ik ben blij dat de treindienst morgen gewoon normaal kan opstarten. Vooral omdat ik daar langs moet :+ Afkloppen...
  dinsdag 23 juli 2013 @ 07:23:52 #211
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_129243836
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 01:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik ben blij dat de treindienst morgen gewoon normaal kan opstarten. Vooral omdat ik daar langs moet :+ Afkloppen...
Ik zou niet te vroeg juichen want er komt weer een warme dag en meerdere terugkerende storingen afgelopen dagen. ;)
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_129244152
Ohja, om het gefaal van gisteren nog even compleet te maken, reizigers van Tilburg naar Dordrecht kregen gisterenavond met de IC Tilburg - Den Haag (vertrek 22:55) +55 aan hun broek omdat ze deze IC lieten keren op Breda ipv Dordrecht, dit omdat alle tussentreinen naar Dordrecht tot 00:09 op Breda eruit gegooid waren.

Reizigers naar Dordrecht moesten óf wachten tot 00:09 tot er een sprinter naar Dordrecht vertrok, aankomst Dordrecht 00:27 (+60), óf met de extra Fyra (vertrek 23:28) via Rotterdam naar Dordrecht, aankomst 00:21 (+55)

Daarna kwam er nog een persoonsaanrijding tussen Tilburg en Breda bij maar dat had niets met dit verhaal te maken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_129244531
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 00:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeau. Terugblik op een schandalige spoorwegdag.

http://www.voorbeterov.nl/130723.php
Oh, ik heb trouwens inside informatie van een vriendin van mij die in die trein zat, de situatie was een stuk minder schandalig dan er in het nieuws kwam.

quote:
Even naar aanleiding van mijn eerdere bericht, al staat eea al aardig toegelicht in de reacties, ik zat dus in deze trein: http://www.nu.nl/binnenla(...)in-bij-schiedam.html

Het artikel klopt redelijk, met als grootste verschil, dat na een half uur stilstaan zonder airco, flesjes water werden uitgedeeld, door medewerkers van prorail die uit Rotterdam gestuurd waren. Nog een half uur later (dat is totaal dus een uur) is iedereen uit de trein begeleid. Dit met name door het pushen tot toestemming door aanwezig personeel, anders hadden we er misschien nog wel gezeten ;)
Overigens, alle lof voor aanwezig personeel van zowel NS als prorail, iedereen was bijzonder vriendelijk en behulpzaam!
Nadat we uit de trein waren, kon niemand ons vertellen hoe lang we op vervangend vervoer moesten wachten en na een tijdje ben ik, net als een aantal medepassagiers zelf maar een ander alternatief gaan zoeken. We bleken 1km bij een metrostation vandaan te zitten.

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 juli 2013 @ 08:50:50 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129244647
De eerste storing van vandaag is al weer een feit: trein tussen Amersfoort en Barneveld kan door een defect wissel niet rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 juli 2013 @ 09:04:02 #215
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129244848
Interview over ruitjes, airco's en conducteurs...

http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)+verkoeling+in+trein

;)
pi_129245090
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 08:50 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste storing van vandaag is al weer een feit: trein tussen Amersfoort en Barneveld kan door een defect wissel niet rijden
En ook niet de eerste keer deze week :'(
Vraag me toch af hoe ze die wissel steeds repareren...
Deze signature ruimte is te huur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 juli 2013 @ 09:24:13 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129245124
quote:
18s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:22 schreef smartie665 het volgende:

[..]

En ook niet de eerste keer deze week :'(
Vraag me toch af hoe ze die wissel steeds repareren...
ze zeggen even foei en dan doet ie het voorlopig weer. Probleem is dat er iemand van ver moet komen om de donderpreek te houden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 juli 2013 @ 09:44:51 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129245506
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:59 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik zou je gewoon met een taxi laten thuisbezorgen op kosten van de NS.
Ik kon de laatste trein halen zonder te rennen, dus dat ging niet op. Anders hadden ze dat gewoon motte doen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 09:49:09 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129245573
Hoe genereer je vertraging in het Belgische land?

Juist, een IR-trein binnen laten komen in De Panne met 3 stellen Deense Neus. In plaats van om planmatig deze weer terug naar Antwerpen te sturen als IR-trein, komt er 7 minuten na de geplande vertrektijd van de IR-trein naar Antwerpen een HLE21 met ram M4'en en nog een HLE21 (dus zonder stuurstand) uit Gent sint Pieters leeg binnen. Met +22 werd er vertrokken.
Vervolgens zien wij in Gent sint Pieters met +20 dezelfde Deense Neuzen als in De Panne kwamen, ook binnenkomen, leeg. Mochten wij in Gent sint Pieters overstappen op die Deense Neuzen naar Brussel, en werd de M4-ram weer leeg weggereden naar opstelsporen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:09:35 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129245982
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:49 schreef greavy het volgende:
Hoe genereer je vertraging in het Belgische land?

Juist, een IR-trein binnen laten komen in De Panne met 3 stellen Deense Neus. In plaats van om planmatig deze weer terug naar Antwerpen te sturen als IR-trein, komt er 7 minuten na de geplande vertrektijd van de IR-trein naar Antwerpen een HLE21 met ram M4'en en nog een HLE21 (dus zonder stuurstand) uit Gent sint Pieters leeg binnen. Met +22 werd er vertrokken.
Vervolgens zien wij in Gent sint Pieters met +20 dezelfde Deense Neuzen als in De Panne kwamen, ook binnenkomen, leeg. Mochten wij in Gent sint Pieters overstappen op die Deense Neuzen naar Brussel, en werd de M4-ram weer leeg weggereden naar opstelsporen.
Echt hè, wat moeten we met deze info?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_129246098
En jullie mij maar uitlachen dat ik met de auto op vakantie ga. :P
pi_129246286
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:49 schreef greavy het volgende:
Hoe genereer je vertraging in het Belgische land?

Juist, een IR-trein binnen laten komen in De Panne met 3 stellen Deense Neus. In plaats van om planmatig deze weer terug naar Antwerpen te sturen als IR-trein, komt er 7 minuten na de geplande vertrektijd van de IR-trein naar Antwerpen een HLE21 met ram M4'en en nog een HLE21 (dus zonder stuurstand) uit Gent sint Pieters leeg binnen. Met +22 werd er vertrokken.
Vervolgens zien wij in Gent sint Pieters met +20 dezelfde Deense Neuzen als in De Panne kwamen, ook binnenkomen, leeg. Mochten wij in Gent sint Pieters overstappen op die Deense Neuzen naar Brussel, en werd de M4-ram weer leeg weggereden naar opstelsporen.
En extragratis zweten als een otter in die M4's terwijl je ook comfortabel in de airco van een MS96 had kunnen zitten dus. NMBS :')
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:28:01 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129246394
Ja, dat ook nog. Gelukkig heeft M4 Arko, maar het was wel errug heet. En dan dat diezelfde MS96'en uit De Panne pal achter ons aankwamen, en wij daar in Gent sint Pieters weer in mochten ...
pi_129246750
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 23:27 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
"Nee, ik kleed mij pas weer aan wanneer de airco het weer doet."

_O-

Bron
Laatst een keer tijdens mijn stage meegemaakt. Eerste trein om 05u53 komt de HC naar ons toe dat er een naakte man uit de trein was verwijderd. Hij had midden in het gangpad gelegen 8)7 :s)
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:45:37 #225
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129246784
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geïnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.


Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld! 8)7 :N
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:48:59 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129246869
Zondag 21 juli 2013:

DB 225 023 + Unkrautspitzzug + 225 024
Op zondag 21 juli reed DB Netze met een Unkrautspritzzug een rondje door Duitsland, vanaf Hamm via Dortmund en Coesfeld naar Gronau en weer terug.
In Gronau heb ik de trein opgewacht, alwaar hij15 minuten te vroeg weer vertrok richting Coesfeld.


DB 110 406 + IC 2335
Na Gronau zijn wij afgereisd naar Rheine, om aldaar de IC 2335 op de foto te zetten, die vandaag afwijkend met een BR110 zou rijden. Het werd nog mooier, want het zou de 110 406 zijn, die als enige het strakst in de lak zit.
Hier passeert IC 2335 bij Rheine, en is opweg naar Norddeich Mole.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 11:07:07 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129247317
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:48 schreef greavy het volgende:

die als enige het strakst in de lak zit.
Nogal logisch, de strakste is altijd enig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 23 juli 2013 @ 11:26:18 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129247870
ProRail heeft DB Schenker opgedragen vandaag 5 wegsleep-locomotieven permanent te bemensen vanaf 12:00 tot einde dienst. Morgen opnieuw, maar dan vanaf 9:00. De 5 locs worden gestationeerd in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Eindhoven.
Deze maatregel blijft van kracht tijdens de warmte.

Daarbij gaat NSR - net als afgelopen zondag en gister - vandaag 6 treinen per uur rijden tussen Haarlem en Zandvoort, waarbij 2 treinen per uur doorrijden tussen Haarlem en Amsterdam.
Indien de drukte tegenvalt, wordt deze treindienst naar 4 treinen per uur teruggebracht.
pi_129250092
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geïnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.

Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld! 8)7 :N
De NS is het met je eens :)

Bron: Treinreiziger.nl

quote:
NS: ruiten inslaan is onveilig

De NS keert zich tegen de oproep van Voor beter OV om desnoods ruiten in te slaan bij extreme hitte in stilgevallen treinen. De reizigersvereniging dringt daarop in noodgevallen aan, naar aanleiding van een incident maandag in Schiedam, waarbij acht passagiers onwel werden.

"Naar ons oordeel had de conducteur van de gestrande trein in ieder rijtuig en op iedere etage twee tegenovergestelde ramen met een noodhamer moeten inslaan om aldus nog enige natuurlijke koeling en zuurstoftoevoer te verwezenlijken", zo staat in een brief van Voor Beter OV aan de NS-Reizigers directeur Ingrid Thijssen. De organisatie hoopt dat conducteurs direct worden geïnstrueerd.

Volgens NS is het inslaan van ramen bij extreme hitte niet nodig, omdat het personeel de deuren kan openen aan de veilige kant van de trein (de kant waar geen trein kan passeren). Dat moet voor voldoende frisse lucht zorgen. "Dus ruiten inslaan voor frisse lucht is niet aan de orde en niet nodig en bovendien onveilig" reageert een NS woordvoerder.

Verder benadrukt NS dat reizigers vooral niet op eigen houtje een raam moeten gaan inslaan. "De suggestie dat reizigers maar op eigen gezag ruiten moeten gaan inslaan, is erg gevaarlijk. Het brengt de veiligheid van reizigers en personeel in gevaar. Zo kunnen mensen zich verwonden, en komt de veiligheid al snel in het geding'', aldus een woordvoerder van de NS.
pi_129250172
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geïnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.


Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld! 8)7 :N
Dan moeten die deuren wel door het rijdend personeel opengezet worden. Misschien dat dat nu beter gaat, maar een paar jaar geleden was dat toch echt bij heel hoge uitzondering (en dus meestal al veel later dan gewenst of verstandig).

Neemt niet weg dat oproepen tot vandalisme ook niet echt een schoonheidsprijs verdient, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. De NS geeft er tenslotte al jaren blijk van alleen te reageren op shocktherapie.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 23 juli 2013 @ 12:27:15 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129250210
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:24 schreef WhiteJoker het volgende:

Volgens NS is het inslaan van ramen bij extreme hitte niet nodig, omdat het personeel de deuren kan openen aan de veilige kant van de trein (de kant waar geen trein kan passeren).
Daar sta je dan op een middenspoor bij viersporigheid...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_129250287
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar sta je dan op een middenspoor bij viersporigheid...
Of op een brug waar dús geen veilige kant (of evacuatiemogelijkheid) is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 23 juli 2013 @ 12:31:01 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129250373

Ongetwijfeld hier al bekend, die spookstations. Station is duurder dan 1x/week een trein erheen sturen zonder reizigers.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 12:36:53 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129250571
Vrouw valt tussen de trein en perron tijdens de spits in Tokyo, Japan. Personeel op het perron vraagt of men wil helpen de vrouw te bevrijden, door even de trein weg te drukken:


BBC
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 juli 2013 @ 12:40:11 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129250697
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geïnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.

Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld! 8)7 :N
dat ben ik met je eens, maar het is een uiterste noodmogelijkheid. Wat gewoon moet gebeuren is dat een gestrande trein zonder airco zo snel mogelijk geëvacueerd wordt, omdat het binnen al snel veel te heet wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 juli 2013 @ 12:45:38 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129250905
En MVBOV gaat nu zelfs hiermee naar IL&T :{
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 juli 2013 @ 12:48:20 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129250984
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:45 schreef greavy het volgende:
En MVBOV gaat nu zelfs hiermee naar IL&T :{ 8)7 |:(
niet vreemd, omdat er naar de protocollen gekeken moet worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129251120
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

niet vreemd, omdat er naar de protocollen gekeken moet worden
Aan de andere kant, de bewuste trein was al binnen 60 min ontruimd, en reizigers hadden water gekregen van ProRail
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 juli 2013 @ 12:53:38 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129251183
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Aan de andere kant, de bewuste trein was al binnen 60 min ontruimd, en reizigers hadden water gekregen van ProRail
zo jij 60 minuten in een snikhete trein vast willen zitten?

En die 60 minuten was alleen maar omdat de machinist en conducteur ingrepen en na overleg tegen de protocollen in gingen, anders had het nog veel langer geduurd ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129251355
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zo jij 60 minuten in een snikhete trein vast willen zitten?

En die 60 minuten was alleen maar omdat de machinist en conducteur ingrepen en na overleg tegen de protocollen in gingen, anders had het nog veel langer geduurd ...
Hangt geheel van de situatie af, je kan niet zomaar in elke situatie deuren openen en evacueren, zeker niet in geval van kapotte bovenleidingen, ik zeg alleen dat de getroffen reizigers het anders hebben ervaren door handelen van NS en ProRail personeel, dan in de media staat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 juli 2013 @ 13:06:55 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129251626
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hangt geheel van de situatie af, je kan niet zomaar in elke situatie deuren openen en evacueren, zeker niet in geval van kapotte bovenleidingen,
dat ben ik absoluut met je eens, maar gelet op deze temperaturen zou het allemaal wel zo snel mogelijk en op een veilige manier moeten gebeuren.
quote:
ik zeg alleen dat de getroffen reizigers het anders hebben ervaren door handelen van NS en ProRail personeel, dan in de media staat.
dat is waar, maar het is niet een geval dat op zichzelf staat en het kan vaker voorkomen. Daar moet je ook naar kijken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129251827
Het verhaal van Voor Beter OV had wel wat genuanceerder gemogen. Ik vrees voor reizigers die het ramen inslaan gaan interpreteren als "ik als reiziger mag een raam inslaan als de trein is gestrand en de airco doet het niet en de conducteur wil het niet" door hijgerige berichtgeving van RTL en consorten.
pi_129252292
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zo jij 60 minuten in een snikhete trein vast willen zitten?

En die 60 minuten was alleen maar omdat de machinist en conducteur ingrepen en na overleg tegen de protocollen in gingen, anders had het nog veel langer geduurd ...
Het wachten is nu op de sancties voor het niet volgen van de protocollen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:31:03 #244
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129252465
Een reiziger kan toch ook gewoon een deur openen in nood? Bij een dubbel rijtuig kan de conducteur zomaar naar de andere kant.

Vraag: als zo een zwaaizwenk deur open staat, of de zewenkbeweging zelf, is dat binnen profiel?
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:34:39 #245
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129252611
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een reiziger kan toch ook gewoon een deur openen in nood? Bij een dubbel rijtuig kan de conducteur zomaar naar de andere kant.

Vraag: als zo een zwaaizwenk deur open staat, of de zewenkbeweging zelf, is dat binnen profiel?
Ik schat in dat dat binnen profiel blijft.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:54:03 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129253337
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geïnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.

Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld! 8)7 :N
Hou jij eens een keer je gemak met het kankeren om het kankeren.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:59:36 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129253538
quote:

"Raam inslaan bij gestrande trein"


Conducteurs van een gestrande trein
moeten voortaan de ruiten inslaan als
de airco niet meer werkt en passagiers
te weinig frisse lucht krijgen.Daarvoor
pleit Maatschappij Voor Beter OV.

De organisatie reageert op een incident
van gisteren bij Schiedam.Daar werden
acht mensen onwel toen een trein kwam
stil te staan en de airco uitviel.Beter
OV vindt dat treinstellen ramen moeten
krijgen die conducteurs kunnen openen.

De NS noemt het uitvallen van de airco
uitzonderlijk en ziet niets in het
idee.De NS vindt het gevaarlijk als de
ramen open kunnen,want dan kunnen
reizigers spullen uit het raam gooien.
150 jaar lang was er niets aan de hand, maar nu zijn reizigers ineens een stel criminelen die zich niet kunnen gedragen 8)7 Wat staat NS toch mijlenver van de realiteit af ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:06:54 #248
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_129253837
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:26 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het wachten is nu op de sancties voor het niet volgen van de protocollen.
Daar zijn ze op het van airco voorziene hoofdkantoor met luxe parkeergarage vast al mee bezig...
"Ghehehe, regels, ghehe, sjorsjor"
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:18:20 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129254280
Het uitvallen van airco is allesbehalve bijzonder.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:25:07 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129254532
quote:
8s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 14:18 schreef Duvel het volgende:
Het uitvallen van airco is allesbehalve bijzonder.
Het nog steeds ontbreken van maatregelen tegen de gevolgen daarvan begint wel wat merkwaardig te worden :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')