Zo lief...quote:Rotterdam C.-Delft
Maandag 22 Juli 20:31
Oorzaak
Tussen Schiedam C. en Delft rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
Er rijden snelbussen tussen Delft en Schiedam C. Er rijden snelbussen tussen Delft en Delft Zuid.
Dat is like 1700 meter?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Van ns.nl:
[..]
Zo lief...
En om misverstanden te voorkomen: de snelbussen tussen Delft en Delft Zuid stoppen niet op tussengelegen stations. Dat u dat even weet.
zeg dat wel, ik heb 1 trein 500 meter verplaatst, de rest alles was uitgevallenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeau. Terugblik op een schandalige spoorwegdag.
http://www.voorbeterov.nl/130723.php
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 23-07-2013 om 01:07:53Rotterdam-Delft: de bovenleiding tussen Delft en Schiedam is hersteld. De treinen gaan weer rijden. http://t.co/hysDWicrPi #SdmDt reageer retweet
Moeten we nou op de knieën? 1 van de drukste trajecten ter WERELD heeft er een dag lang uit gelegen, and for what?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:11 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:NS_online twitterde op dinsdag 23-07-2013 om 01:07:53Rotterdam-Delft: de bovenleiding tussen Delft en Schiedam is hersteld. De treinen gaan weer rijden. http://t.co/hysDWicrPi #SdmDt reageer retweet
Ik ben blij dat de treindienst morgen gewoon normaal kan opstarten. Vooral omdat ik daar langs moetquote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moeten we nou op de knieën? 1 van de drukste trajecten ter WERELD heeft er een dag lang uit gelegen, and for what?
Ik zou niet te vroeg juichen want er komt weer een warme dag en meerdere terugkerende storingen afgelopen dagen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat de treindienst morgen gewoon normaal kan opstarten. Vooral omdat ik daar langs moetAfkloppen...
Oh, ik heb trouwens inside informatie van een vriendin van mij die in die trein zat, de situatie was een stuk minder schandalig dan er in het nieuws kwam.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeau. Terugblik op een schandalige spoorwegdag.
http://www.voorbeterov.nl/130723.php
quote:Even naar aanleiding van mijn eerdere bericht, al staat eea al aardig toegelicht in de reacties, ik zat dus in deze trein: http://www.nu.nl/binnenla(...)in-bij-schiedam.html
Het artikel klopt redelijk, met als grootste verschil, dat na een half uur stilstaan zonder airco, flesjes water werden uitgedeeld, door medewerkers van prorail die uit Rotterdam gestuurd waren. Nog een half uur later (dat is totaal dus een uur) is iedereen uit de trein begeleid. Dit met name door het pushen tot toestemming door aanwezig personeel, anders hadden we er misschien nog wel gezeten
Overigens, alle lof voor aanwezig personeel van zowel NS als prorail, iedereen was bijzonder vriendelijk en behulpzaam!
Nadat we uit de trein waren, kon niemand ons vertellen hoe lang we op vervangend vervoer moesten wachten en na een tijdje ben ik, net als een aantal medepassagiers zelf maar een ander alternatief gaan zoeken. We bleken 1km bij een metrostation vandaan te zitten.
En ook niet de eerste keer deze weekquote:Op dinsdag 23 juli 2013 08:50 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste storing van vandaag is al weer een feit: trein tussen Amersfoort en Barneveld kan door een defect wissel niet rijden
ze zeggen even foei en dan doet ie het voorlopig weer. Probleem is dat er iemand van ver moet komen om de donderpreek te houdenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:22 schreef smartie665 het volgende:
[..]
En ook niet de eerste keer deze week![]()
Vraag me toch af hoe ze die wissel steeds repareren...
Ik kon de laatste trein halen zonder te rennen, dus dat ging niet op. Anders hadden ze dat gewoon motte doen.quote:Op maandag 22 juli 2013 12:59 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik zou je gewoon met een taxi laten thuisbezorgen op kosten van de NS.
Echt hè, wat moeten we met deze info?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:49 schreef greavy het volgende:
Hoe genereer je vertraging in het Belgische land?
Juist, een IR-trein binnen laten komen in De Panne met 3 stellen Deense Neus. In plaats van om planmatig deze weer terug naar Antwerpen te sturen als IR-trein, komt er 7 minuten na de geplande vertrektijd van de IR-trein naar Antwerpen een HLE21 met ram M4'en en nog een HLE21 (dus zonder stuurstand) uit Gent sint Pieters leeg binnen. Met +22 werd er vertrokken.
Vervolgens zien wij in Gent sint Pieters met +20 dezelfde Deense Neuzen als in De Panne kwamen, ook binnenkomen, leeg. Mochten wij in Gent sint Pieters overstappen op die Deense Neuzen naar Brussel, en werd de M4-ram weer leeg weggereden naar opstelsporen.
En extragratis zweten als een otter in die M4's terwijl je ook comfortabel in de airco van een MS96 had kunnen zitten dus. NMBSquote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:49 schreef greavy het volgende:
Hoe genereer je vertraging in het Belgische land?
Juist, een IR-trein binnen laten komen in De Panne met 3 stellen Deense Neus. In plaats van om planmatig deze weer terug naar Antwerpen te sturen als IR-trein, komt er 7 minuten na de geplande vertrektijd van de IR-trein naar Antwerpen een HLE21 met ram M4'en en nog een HLE21 (dus zonder stuurstand) uit Gent sint Pieters leeg binnen. Met +22 werd er vertrokken.
Vervolgens zien wij in Gent sint Pieters met +20 dezelfde Deense Neuzen als in De Panne kwamen, ook binnenkomen, leeg. Mochten wij in Gent sint Pieters overstappen op die Deense Neuzen naar Brussel, en werd de M4-ram weer leeg weggereden naar opstelsporen.
Laatst een keer tijdens mijn stage meegemaakt. Eerste trein om 05u53 komt de HC naar ons toe dat er een naakte man uit de trein was verwijderd. Hij had midden in het gangpad gelegenquote:Op maandag 22 juli 2013 23:27 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
"Nee, ik kleed mij pas weer aan wanneer de airco het weer doet."
Bron
Nogal logisch, de strakste is altijd enig.quote:
De NS is het met je eensquote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geïnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.
Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld!![]()
quote:NS: ruiten inslaan is onveilig
De NS keert zich tegen de oproep van Voor beter OV om desnoods ruiten in te slaan bij extreme hitte in stilgevallen treinen. De reizigersvereniging dringt daarop in noodgevallen aan, naar aanleiding van een incident maandag in Schiedam, waarbij acht passagiers onwel werden.
"Naar ons oordeel had de conducteur van de gestrande trein in ieder rijtuig en op iedere etage twee tegenovergestelde ramen met een noodhamer moeten inslaan om aldus nog enige natuurlijke koeling en zuurstoftoevoer te verwezenlijken", zo staat in een brief van Voor Beter OV aan de NS-Reizigers directeur Ingrid Thijssen. De organisatie hoopt dat conducteurs direct worden geïnstrueerd.
Volgens NS is het inslaan van ramen bij extreme hitte niet nodig, omdat het personeel de deuren kan openen aan de veilige kant van de trein (de kant waar geen trein kan passeren). Dat moet voor voldoende frisse lucht zorgen. "Dus ruiten inslaan voor frisse lucht is niet aan de orde en niet nodig en bovendien onveilig" reageert een NS woordvoerder.
Verder benadrukt NS dat reizigers vooral niet op eigen houtje een raam moeten gaan inslaan. "De suggestie dat reizigers maar op eigen gezag ruiten moeten gaan inslaan, is erg gevaarlijk. Het brengt de veiligheid van reizigers en personeel in gevaar. Zo kunnen mensen zich verwonden, en komt de veiligheid al snel in het geding'', aldus een woordvoerder van de NS.
Dan moeten die deuren wel door het rijdend personeel opengezet worden. Misschien dat dat nu beter gaat, maar een paar jaar geleden was dat toch echt bij heel hoge uitzondering (en dus meestal al veel later dan gewenst of verstandig).quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geïnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.
Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld!![]()
Daar sta je dan op een middenspoor bij viersporigheid...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:24 schreef WhiteJoker het volgende:
Volgens NS is het inslaan van ramen bij extreme hitte niet nodig, omdat het personeel de deuren kan openen aan de veilige kant van de trein (de kant waar geen trein kan passeren).
Of op een brug waar dús geen veilige kant (of evacuatiemogelijkheid) is.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar sta je dan op een middenspoor bij viersporigheid...
dat ben ik met je eens, maar het is een uiterste noodmogelijkheid. Wat gewoon moet gebeuren is dat een gestrande trein zonder airco zo snel mogelijk geëvacueerd wordt, omdat het binnen al snel veel te heet wordt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geïnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.
Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld!![]()
niet vreemd, omdat er naar de protocollen gekeken moet wordenquote:
Aan de andere kant, de bewuste trein was al binnen 60 min ontruimd, en reizigers hadden water gekregen van ProRailquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet vreemd, omdat er naar de protocollen gekeken moet worden
zo jij 60 minuten in een snikhete trein vast willen zitten?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Aan de andere kant, de bewuste trein was al binnen 60 min ontruimd, en reizigers hadden water gekregen van ProRail
Hangt geheel van de situatie af, je kan niet zomaar in elke situatie deuren openen en evacueren, zeker niet in geval van kapotte bovenleidingen, ik zeg alleen dat de getroffen reizigers het anders hebben ervaren door handelen van NS en ProRail personeel, dan in de media staat.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo jij 60 minuten in een snikhete trein vast willen zitten?
En die 60 minuten was alleen maar omdat de machinist en conducteur ingrepen en na overleg tegen de protocollen in gingen, anders had het nog veel langer geduurd ...
dat ben ik absoluut met je eens, maar gelet op deze temperaturen zou het allemaal wel zo snel mogelijk en op een veilige manier moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hangt geheel van de situatie af, je kan niet zomaar in elke situatie deuren openen en evacueren, zeker niet in geval van kapotte bovenleidingen,
dat is waar, maar het is niet een geval dat op zichzelf staat en het kan vaker voorkomen. Daar moet je ook naar kijkenquote:ik zeg alleen dat de getroffen reizigers het anders hebben ervaren door handelen van NS en ProRail personeel, dan in de media staat.
Het wachten is nu op de sancties voor het niet volgen van de protocollen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo jij 60 minuten in een snikhete trein vast willen zitten?
En die 60 minuten was alleen maar omdat de machinist en conducteur ingrepen en na overleg tegen de protocollen in gingen, anders had het nog veel langer geduurd ...
Ik schat in dat dat binnen profiel blijft.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een reiziger kan toch ook gewoon een deur openen in nood? Bij een dubbel rijtuig kan de conducteur zomaar naar de andere kant.
Vraag: als zo een zwaaizwenk deur open staat, of de zewenkbeweging zelf, is dat binnen profiel?
Hou jij eens een keer je gemak met het kankeren om het kankeren.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geïnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.
Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld!![]()
150 jaar lang was er niets aan de hand, maar nu zijn reizigers ineens een stel criminelen die zich niet kunnen gedragenquote:
"Raam inslaan bij gestrande trein"
Conducteurs van een gestrande trein
moeten voortaan de ruiten inslaan als
de airco niet meer werkt en passagiers
te weinig frisse lucht krijgen.Daarvoor
pleit Maatschappij Voor Beter OV.
De organisatie reageert op een incident
van gisteren bij Schiedam.Daar werden
acht mensen onwel toen een trein kwam
stil te staan en de airco uitviel.Beter
OV vindt dat treinstellen ramen moeten
krijgen die conducteurs kunnen openen.
De NS noemt het uitvallen van de airco
uitzonderlijk en ziet niets in het
idee.De NS vindt het gevaarlijk als de
ramen open kunnen,want dan kunnen
reizigers spullen uit het raam gooien.
Daar zijn ze op het van airco voorziene hoofdkantoor met luxe parkeergarage vast al mee bezig...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het wachten is nu op de sancties voor het niet volgen van de protocollen.
Het nog steeds ontbreken van maatregelen tegen de gevolgen daarvan begint wel wat merkwaardig te wordenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:18 schreef Duvel het volgende:
Het uitvallen van airco is allesbehalve bijzonder.
waarom?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hou jij eens een keer je gemak met het kankeren om het kankeren.
Ja, en de reiziger "Pfff wat warm! Geef die brandblusser eens aan, dan beuk ik ff... -Klets leuter zwets- want dat zag ik laatst voorbijkomen in de <insert open brief> "quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik denk dat dit meer een manier is om NS en IL&T wakker te schudden dat dit niet zo langer kan, we leven niet meer in 1950 maar in 2013...
Zeker feest! Daar is de airco nooit stuk!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:17 schreef remcoP het volgende:
Zojuist 3x Plan V als IC naar Maastricht gezien. Wat een feest, wat een feest!
EN de ramen kunnen openquote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Zeker feest! Daar is de airco nooit stuk!
euh ja, maar die raampjes helpen geen moer. In de SGM iig niet en dat zijn dezelfde soort raampjes. Bovendien: als een VIRM vervangen word door een Plan V is er iets minder plaats en krijg je haringen-in-een-ton-vervoer, wat met dit weer niet zo verfrissend is.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Zeker feest! Daar is de airco nooit stuk!
SGM tussen Den Bosch en Nijmegen rijdt best lange stukken hoor, en ook daar was het kut met peren.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:28 schreef Duvel het volgende:
Het voordeel van V als IC is dat ie tenminste doorrijdt, SGMm rijdt kutstoppers en dat koelt niet.
Ik was in de veronderstelling dat de deurbediening normaliter tussen stations niet werkte. Dus tenzij de conducteur dat ontsluit, kan de reiziger niet zoveel zonder rode noodknoppen (met bijbehorende "wij bepalen wel of u hier een boete voor krijgt" labels).quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een reiziger kan toch ook gewoon een deur openen in nood? Bij een dubbel rijtuig kan de conducteur zomaar naar de andere kant.
Ik las dit drie keer voordat ik me realiseerde dat het niet van Fles wasquote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:06 schreef MPG het volgende:
[..]
Daar zijn ze op het van airco voorziene hoofdkantoor met luxe parkeergarage vast al mee bezig...
"Ghehehe, regels, ghehe, sjorsjor"
Precies, belachelijk dat die techneuten het dan vertikken om toestemming te geven voor een paar ramen die wel open kunnenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:18 schreef Duvel het volgende:
Het uitvallen van airco is allesbehalve bijzonder.
Ja maar, als de ramen open kunnen, dan gaan ze dadelijk nog... open! En dan haalt je airco zijn beloofde efficiency niet meer.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:06 schreef bork het volgende:
[..]
Precies, belachelijk dat die techneuten het dan vertikken om toestemming te geven voor een paar ramen die wel open kunnen.
Doe dan zoals ICRm en ICMm: een paar ramen die open kunnen met een HC-sleutel of zo.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:06 schreef bork het volgende:
[..]
Precies, belachelijk dat die techneuten het dan vertikken om toestemming te geven voor een paar ramen die wel open kunnen.
Ohw.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:29 schreef remcoP het volgende:
[..]
SGM tussen Den Bosch en Nijmegen rijdt best lange stukken hoor, en ook daar was het kut met peren.
Wat?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:19 schreef Duvel het volgende:
omdat er een kutwijf van een conductrice op zat die liep te schelden op een klef stelletje dat in de deuropening bleef staan en zo "die airco maar liet werken op kosten van NS".
Geen grap, ze ging echt helemaal los.quote:
Mja, de warmte of zo.quote:
Dan kan ze dat beter een andere kant op "escaleren"quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
het kan zijn dat ze een beetje last had van de warmte
Energiezuinig Kaartjes Knippenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ohw.De laatste tijd was het niet zulk goed weer als ik in SGMm zat. Wel gisteren uit een SLeT gestapt. Ten eerste omdat ik het vermoeden had dat de IC naar huis toch eerder zou gaan (fout), ten tweede omdat er een kutwijf van een conductrice op zat die liep te schelden op een klef stelletje dat in de deuropening bleef staan en zo "die airco maar liet werken op kosten van NS".
voor sommigen is schreeuwen ook een optie om af te koelenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan kan ze dat beter een andere kant op "escaleren"
Dat reageert ze maar af op d'r zielige vent of zo. Moet ik eens proberen bij m'n klanten, dit gedrag.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor sommigen is schreeuwen ook een optie om af te koelen
Die passeerden rond 13:15 uur Amstel ook richting Alkmaar...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:17 schreef remcoP het volgende:
Zojuist 3x Plan V als IC naar Maastricht gezien. Wat een feest, wat een feest!
Er waren deuren en aan de veilige kant van het spoor. Ik zie daar onder die trein een viaduct met schaduw en misschien bomen in de buurt?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Nog even over dat ruitjetik.
Wij vinden primair dat de HC dat met doen. Die kan bepalen of dat op een veilige manier kan gebeuren. Ik heb steeds benadrukt in een hele waslijst interviews, dat de HC leading is. Sommige media gaan daar wel erg makkelijk aan voorbij. Pas in uiterste nood zou een reiziger iets moeten ondernemen. En heus: wanneer in mijn saunacoupe iemand onderuit gaat, blijf ik niet lijdzaam toekijken.
Opmerkingen als “het duurde maar een uurtje”: mag ik er even op wijzen dat er wel acht mensen onderuit waren gegaan? Geen reden om het incident te bagatelliseren dus.
De NS in zijn verweer: “Er waren drie deuren geopend.” Dat klinkt goed. Tot je even nadenkt. Het was een zesje VIRM. Dan is drie deuren opeens toch wel wat weinig: drie deuren op zes dubbeldeksrijtuigen. Nog een wonder dat er slechts 8 mensen onwel zijn geraakt…
Dat spijt mij voor de vaste stamgasten in dit topic....quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:47 schreef DriekOplopers het volgende:
Wat doe je toch altijd negatief en bijna aanvallend. Waarom toch?
Lekker op TP doen dan.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat spijt mij voor de vaste stamgasten in dit topic....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GGGG
quote:Ook Rover ontevreden over handelen NS tijdens hittestoringen
Ook Rover ontevreden over handelen NS tijdens hittestoringen
Rover is ontevreden over de manier waarop NS is omgegaan met de storingen die maandag 22 juli het spoor teisterden. Volgens Rover zijn de gevolgen voor reizigers onnodig groot geweest, onder meer doordat NS reizigers niet heeft geïnformeerd over alternatieve verbindingen met de RET en Thalys.
Maandag 22 juli had het spoor veel last van de hitte. Vooral reizigers op het traject Rotterdam – Den Haag kregen te maken met veel vertraging. NS adviseerde reizigers op dit traject om te reizen via Gouda. Onbegrijpelijk, vindt Rover. RandstadRail (van RET) rijdt elk kwartier in een halfuur van Den Haag Centraal naar Rotterdam Centraal en was daarmee een beter alternatief geweest.
Dit alternatief wordt echter nooit aangegeven bij storingen tussen Den Haag en Rotterdam, omdat er tussen NS en RET geen afspraken zijn gemaakt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld tussen NS en GVB.
Ook het opheffen van de Intercity's Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo en de vertraging op het traject Rotterdam - Amsterdam kan bij Rover niet op begrip rekenen. “De bijsturing kan blijkbaar alleen maar treinen opheffen in plaats van naar alternatieven te zoeken”, concludeert Rover-voorzitter Arriën Kruyt in een mail aan NS. Volgens Kruyt hadden treinen ook via Woerden en Breukelen kunnen rijden.
Tot slot wil Rover weten waarom reizigers niet op de Thalys zijn gewezen. Volgens de Europese wet- en regelgeving moet de Thalys gestrande reizigers meenemen. NS heeft echter nagelaten reizigers hierover te informeren.
Behalve Rover uitte ook Voor Beter OV kritiek. Voor Beter OV wil dat conducteurs bij defecte airco's ruiten in slaan om voor verkoeling te zorgen. NS zegt echter dat dit idee niet veilig is en onnodig is, omdat de deuren geopend kunnen worden.
Maandag liet ProRail weten extra voorzorgsmaatregelen te hebben getroffen tegen het warme weer. Desondanks waren er veel storingen.
kunnen er op drukke dagen geen meer trams af? Zou toch zeggen dat je er rekening mee moet houden dat het mooie weer veel volk trekt?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:11 schreef James1988 het volgende:
HTM hanteert ook een zomerdienstregeling, en dat geldt ook voor het OV van/naar Scheveningen. Ik kon vanavond lekker op het treeplankje van een HTM-tram staan omdat ik gewoon niet eens verder de tram in kón...
Ik stond vanmiddag in een GTW, stampesvol, waarvan de airco stuk was. God oh god je zou maar naar Winterswijk moeten vanaf Arnhem met dat dingquote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:11 schreef James1988 het volgende:
HTM hanteert ook een zomerdienstregeling, en dat geldt ook voor het OV van/naar Scheveningen. Ik kon vanavond lekker op het treeplankje van een HTM-tram staan omdat ik gewoon niet eens verder de tram in kón...
Aha, was dat het, de informatie die de conducteur wist te vermelden was nogal miniem en de app sprak over "een dier". Doet me eraan denken dat ik mijn claimformulier nog moet invullen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:24 schreef computergirl het volgende:
Loslopende koe op spoor tussen Breukelen en Abcoude
Tijdens de normale dienstregeling rijdt er in de spitsen iedere 3 minuten een tram op tramlijn 9. Nu er een zomerdienstregeling is is dat teruggebracht naar iedere 5,5 minuut en dat is op een warme dag als vandaag niet voldoende. De frequentie van busdiensten is ook verlaagd, zo rijdt lijn 22 nog maar 1x per kwartier (normaal tijdens de spits iedere 7,5 minuut) en lijkt het erop dat versterkingslijn 29 helemaal niet meer rijdt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kunnen er op drukke dagen geen meer trams af? Zou toch zeggen dat je er rekening mee moet houden dat het mooie weer veel volk trekt?
Lijn 11? Sta je wel niet aan de pier, maar toch? Scheveningen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tijdens de normale dienstregeling rijdt er in de spitsen iedere 3 minuten een tram op tramlijn 9. Nu er een zomerdienstregeling is is dat teruggebracht naar iedere 5,5 minuut en dat is op een warme dag als vandaag niet voldoende. De frequentie van busdiensten is ook verlaagd, zo rijdt lijn 22 nog maar 1x per kwartier (normaal tijdens de spits iedere 7,5 minuut) en lijkt het erop dat versterkingslijn 29 helemaal niet meer rijdt.
Ik denk dat er bij HTM veel personeel op vakantie is (daar hebben zij natuurlijk ook recht op), maar waarom bepaalde spitsritten dan niet verlengd worden (zeker tijdens deze warme dagen) is mij niet duidelijk. Misschien kan dat technisch niet?
Ik moet niet naar het strand maar naar halte Javabrug, daar komt alleen lijn 9 (en op zondag lijn 5).quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Lijn 11? Sta je wel niet aan de pier, maar toch? Scheveningen.
En ja dan heb je ook wel lijn 23 kijkduin
mja, dan kun je beter andere lijnen iets uitdunnen om zo op de strandlijn een hogere frequentie te kunnen bieden indien nodigquote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tijdens de normale dienstregeling rijdt er in de spitsen iedere 3 minuten een tram op tramlijn 9. Nu er een zomerdienstregeling is is dat teruggebracht naar iedere 5,5 minuut en dat is op een warme dag als vandaag niet voldoende. De frequentie van busdiensten is ook verlaagd, zo rijdt lijn 22 nog maar 1x per kwartier (normaal tijdens de spits iedere 7,5 minuut) en lijkt het erop dat versterkingslijn 29 helemaal niet meer rijdt.
Ik denk dat er bij HTM veel personeel op vakantie is (daar hebben zij natuurlijk ook recht op), maar waarom bepaalde spitsritten dan niet verlengd worden (zeker tijdens deze warme dagen) is mij niet duidelijk. Misschien kan dat technisch niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |