abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juli 2013 @ 00:03:01 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129239195
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 juli 2013 @ 00:15:46 #204
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129239626
Van ns.nl:

quote:
Rotterdam C.-Delft
Maandag 22 Juli 20:31

Oorzaak
Tussen Schiedam C. en Delft rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
Er rijden snelbussen tussen Delft en Schiedam C. Er rijden snelbussen tussen Delft en Delft Zuid.
Zo lief...

En om misverstanden te voorkomen: de snelbussen tussen Delft en Delft Zuid stoppen niet op tussengelegen stations. Dat u dat even weet.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 00:17:21 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129239687
quote:
16s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 00:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Van ns.nl:

[..]

Zo lief...

En om misverstanden te voorkomen: de snelbussen tussen Delft en Delft Zuid stoppen niet op tussengelegen stations. Dat u dat even weet.
Dat is like 1700 meter? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 juli 2013 @ 00:21:57 #206
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129239838
Zeau. Terugblik op een schandalige spoorwegdag.

http://www.voorbeterov.nl/130723.php
pi_129239949
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 00:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeau. Terugblik op een schandalige spoorwegdag.

http://www.voorbeterov.nl/130723.php
zeg dat wel, ik heb 1 trein 500 meter verplaatst, de rest alles was uitgevallen :')
  dinsdag 23 juli 2013 @ 01:11:12 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129240976
NS_online twitterde op dinsdag 23-07-2013 om 01:07:53 Rotterdam-Delft: de bovenleiding tussen Delft en Schiedam is hersteld. De treinen gaan weer rijden. http://t.co/hysDWicrPi #SdmDt reageer retweet
  dinsdag 23 juli 2013 @ 01:12:26 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129241004
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 01:11 schreef James1988 het volgende:
NS_online twitterde op dinsdag 23-07-2013 om 01:07:53 Rotterdam-Delft: de bovenleiding tussen Delft en Schiedam is hersteld. De treinen gaan weer rijden. http://t.co/hysDWicrPi #SdmDt reageer retweet
[ afbeelding ]
Moeten we nou op de knieën? 1 van de drukste trajecten ter WERELD heeft er een dag lang uit gelegen, and for what? :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 juli 2013 @ 01:21:25 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129241192
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 01:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Moeten we nou op de knieën? 1 van de drukste trajecten ter WERELD heeft er een dag lang uit gelegen, and for what? :{
Ik ben blij dat de treindienst morgen gewoon normaal kan opstarten. Vooral omdat ik daar langs moet :+ Afkloppen...
  dinsdag 23 juli 2013 @ 07:23:52 #211
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_129243836
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 01:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik ben blij dat de treindienst morgen gewoon normaal kan opstarten. Vooral omdat ik daar langs moet :+ Afkloppen...
Ik zou niet te vroeg juichen want er komt weer een warme dag en meerdere terugkerende storingen afgelopen dagen. ;)
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_129244152
Ohja, om het gefaal van gisteren nog even compleet te maken, reizigers van Tilburg naar Dordrecht kregen gisterenavond met de IC Tilburg - Den Haag (vertrek 22:55) +55 aan hun broek omdat ze deze IC lieten keren op Breda ipv Dordrecht, dit omdat alle tussentreinen naar Dordrecht tot 00:09 op Breda eruit gegooid waren.

Reizigers naar Dordrecht moesten óf wachten tot 00:09 tot er een sprinter naar Dordrecht vertrok, aankomst Dordrecht 00:27 (+60), óf met de extra Fyra (vertrek 23:28) via Rotterdam naar Dordrecht, aankomst 00:21 (+55)

Daarna kwam er nog een persoonsaanrijding tussen Tilburg en Breda bij maar dat had niets met dit verhaal te maken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_129244531
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 00:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeau. Terugblik op een schandalige spoorwegdag.

http://www.voorbeterov.nl/130723.php
Oh, ik heb trouwens inside informatie van een vriendin van mij die in die trein zat, de situatie was een stuk minder schandalig dan er in het nieuws kwam.

quote:
Even naar aanleiding van mijn eerdere bericht, al staat eea al aardig toegelicht in de reacties, ik zat dus in deze trein: http://www.nu.nl/binnenla(...)in-bij-schiedam.html

Het artikel klopt redelijk, met als grootste verschil, dat na een half uur stilstaan zonder airco, flesjes water werden uitgedeeld, door medewerkers van prorail die uit Rotterdam gestuurd waren. Nog een half uur later (dat is totaal dus een uur) is iedereen uit de trein begeleid. Dit met name door het pushen tot toestemming door aanwezig personeel, anders hadden we er misschien nog wel gezeten ;)
Overigens, alle lof voor aanwezig personeel van zowel NS als prorail, iedereen was bijzonder vriendelijk en behulpzaam!
Nadat we uit de trein waren, kon niemand ons vertellen hoe lang we op vervangend vervoer moesten wachten en na een tijdje ben ik, net als een aantal medepassagiers zelf maar een ander alternatief gaan zoeken. We bleken 1km bij een metrostation vandaan te zitten.

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 juli 2013 @ 08:50:50 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129244647
De eerste storing van vandaag is al weer een feit: trein tussen Amersfoort en Barneveld kan door een defect wissel niet rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 juli 2013 @ 09:04:02 #215
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129244848
Interview over ruitjes, airco's en conducteurs...

http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)+verkoeling+in+trein

;)
pi_129245090
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 08:50 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste storing van vandaag is al weer een feit: trein tussen Amersfoort en Barneveld kan door een defect wissel niet rijden
En ook niet de eerste keer deze week :'(
Vraag me toch af hoe ze die wissel steeds repareren...
Deze signature ruimte is te huur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 juli 2013 @ 09:24:13 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129245124
quote:
18s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:22 schreef smartie665 het volgende:

[..]

En ook niet de eerste keer deze week :'(
Vraag me toch af hoe ze die wissel steeds repareren...
ze zeggen even foei en dan doet ie het voorlopig weer. Probleem is dat er iemand van ver moet komen om de donderpreek te houden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 juli 2013 @ 09:44:51 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129245506
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:59 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik zou je gewoon met een taxi laten thuisbezorgen op kosten van de NS.
Ik kon de laatste trein halen zonder te rennen, dus dat ging niet op. Anders hadden ze dat gewoon motte doen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 09:49:09 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129245573
Hoe genereer je vertraging in het Belgische land?

Juist, een IR-trein binnen laten komen in De Panne met 3 stellen Deense Neus. In plaats van om planmatig deze weer terug naar Antwerpen te sturen als IR-trein, komt er 7 minuten na de geplande vertrektijd van de IR-trein naar Antwerpen een HLE21 met ram M4'en en nog een HLE21 (dus zonder stuurstand) uit Gent sint Pieters leeg binnen. Met +22 werd er vertrokken.
Vervolgens zien wij in Gent sint Pieters met +20 dezelfde Deense Neuzen als in De Panne kwamen, ook binnenkomen, leeg. Mochten wij in Gent sint Pieters overstappen op die Deense Neuzen naar Brussel, en werd de M4-ram weer leeg weggereden naar opstelsporen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:09:35 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129245982
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:49 schreef greavy het volgende:
Hoe genereer je vertraging in het Belgische land?

Juist, een IR-trein binnen laten komen in De Panne met 3 stellen Deense Neus. In plaats van om planmatig deze weer terug naar Antwerpen te sturen als IR-trein, komt er 7 minuten na de geplande vertrektijd van de IR-trein naar Antwerpen een HLE21 met ram M4'en en nog een HLE21 (dus zonder stuurstand) uit Gent sint Pieters leeg binnen. Met +22 werd er vertrokken.
Vervolgens zien wij in Gent sint Pieters met +20 dezelfde Deense Neuzen als in De Panne kwamen, ook binnenkomen, leeg. Mochten wij in Gent sint Pieters overstappen op die Deense Neuzen naar Brussel, en werd de M4-ram weer leeg weggereden naar opstelsporen.
Echt hè, wat moeten we met deze info?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_129246098
En jullie mij maar uitlachen dat ik met de auto op vakantie ga. :P
pi_129246286
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:49 schreef greavy het volgende:
Hoe genereer je vertraging in het Belgische land?

Juist, een IR-trein binnen laten komen in De Panne met 3 stellen Deense Neus. In plaats van om planmatig deze weer terug naar Antwerpen te sturen als IR-trein, komt er 7 minuten na de geplande vertrektijd van de IR-trein naar Antwerpen een HLE21 met ram M4'en en nog een HLE21 (dus zonder stuurstand) uit Gent sint Pieters leeg binnen. Met +22 werd er vertrokken.
Vervolgens zien wij in Gent sint Pieters met +20 dezelfde Deense Neuzen als in De Panne kwamen, ook binnenkomen, leeg. Mochten wij in Gent sint Pieters overstappen op die Deense Neuzen naar Brussel, en werd de M4-ram weer leeg weggereden naar opstelsporen.
En extragratis zweten als een otter in die M4's terwijl je ook comfortabel in de airco van een MS96 had kunnen zitten dus. NMBS :')
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:28:01 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129246394
Ja, dat ook nog. Gelukkig heeft M4 Arko, maar het was wel errug heet. En dan dat diezelfde MS96'en uit De Panne pal achter ons aankwamen, en wij daar in Gent sint Pieters weer in mochten ...
pi_129246750
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 23:27 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
"Nee, ik kleed mij pas weer aan wanneer de airco het weer doet."

_O-

Bron
Laatst een keer tijdens mijn stage meegemaakt. Eerste trein om 05u53 komt de HC naar ons toe dat er een naakte man uit de trein was verwijderd. Hij had midden in het gangpad gelegen 8)7 :s)
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:45:37 #225
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129246784
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geïnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.


Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld! 8)7 :N
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:48:59 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129246869
Zondag 21 juli 2013:

DB 225 023 + Unkrautspitzzug + 225 024
Op zondag 21 juli reed DB Netze met een Unkrautspritzzug een rondje door Duitsland, vanaf Hamm via Dortmund en Coesfeld naar Gronau en weer terug.
In Gronau heb ik de trein opgewacht, alwaar hij15 minuten te vroeg weer vertrok richting Coesfeld.


DB 110 406 + IC 2335
Na Gronau zijn wij afgereisd naar Rheine, om aldaar de IC 2335 op de foto te zetten, die vandaag afwijkend met een BR110 zou rijden. Het werd nog mooier, want het zou de 110 406 zijn, die als enige het strakst in de lak zit.
Hier passeert IC 2335 bij Rheine, en is opweg naar Norddeich Mole.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 11:07:07 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129247317
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:48 schreef greavy het volgende:

die als enige het strakst in de lak zit.
Nogal logisch, de strakste is altijd enig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 23 juli 2013 @ 11:26:18 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129247870
ProRail heeft DB Schenker opgedragen vandaag 5 wegsleep-locomotieven permanent te bemensen vanaf 12:00 tot einde dienst. Morgen opnieuw, maar dan vanaf 9:00. De 5 locs worden gestationeerd in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Eindhoven.
Deze maatregel blijft van kracht tijdens de warmte.

Daarbij gaat NSR - net als afgelopen zondag en gister - vandaag 6 treinen per uur rijden tussen Haarlem en Zandvoort, waarbij 2 treinen per uur doorrijden tussen Haarlem en Amsterdam.
Indien de drukte tegenvalt, wordt deze treindienst naar 4 treinen per uur teruggebracht.
pi_129250092
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geïnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.

Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld! 8)7 :N
De NS is het met je eens :)

Bron: Treinreiziger.nl

quote:
NS: ruiten inslaan is onveilig

De NS keert zich tegen de oproep van Voor beter OV om desnoods ruiten in te slaan bij extreme hitte in stilgevallen treinen. De reizigersvereniging dringt daarop in noodgevallen aan, naar aanleiding van een incident maandag in Schiedam, waarbij acht passagiers onwel werden.

"Naar ons oordeel had de conducteur van de gestrande trein in ieder rijtuig en op iedere etage twee tegenovergestelde ramen met een noodhamer moeten inslaan om aldus nog enige natuurlijke koeling en zuurstoftoevoer te verwezenlijken", zo staat in een brief van Voor Beter OV aan de NS-Reizigers directeur Ingrid Thijssen. De organisatie hoopt dat conducteurs direct worden geïnstrueerd.

Volgens NS is het inslaan van ramen bij extreme hitte niet nodig, omdat het personeel de deuren kan openen aan de veilige kant van de trein (de kant waar geen trein kan passeren). Dat moet voor voldoende frisse lucht zorgen. "Dus ruiten inslaan voor frisse lucht is niet aan de orde en niet nodig en bovendien onveilig" reageert een NS woordvoerder.

Verder benadrukt NS dat reizigers vooral niet op eigen houtje een raam moeten gaan inslaan. "De suggestie dat reizigers maar op eigen gezag ruiten moeten gaan inslaan, is erg gevaarlijk. Het brengt de veiligheid van reizigers en personeel in gevaar. Zo kunnen mensen zich verwonden, en komt de veiligheid al snel in het geding'', aldus een woordvoerder van de NS.
pi_129250172
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geïnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.


Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld! 8)7 :N
Dan moeten die deuren wel door het rijdend personeel opengezet worden. Misschien dat dat nu beter gaat, maar een paar jaar geleden was dat toch echt bij heel hoge uitzondering (en dus meestal al veel later dan gewenst of verstandig).

Neemt niet weg dat oproepen tot vandalisme ook niet echt een schoonheidsprijs verdient, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. De NS geeft er tenslotte al jaren blijk van alleen te reageren op shocktherapie.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 23 juli 2013 @ 12:27:15 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129250210
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:24 schreef WhiteJoker het volgende:

Volgens NS is het inslaan van ramen bij extreme hitte niet nodig, omdat het personeel de deuren kan openen aan de veilige kant van de trein (de kant waar geen trein kan passeren).
Daar sta je dan op een middenspoor bij viersporigheid...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_129250287
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar sta je dan op een middenspoor bij viersporigheid...
Of op een brug waar dús geen veilige kant (of evacuatiemogelijkheid) is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 23 juli 2013 @ 12:31:01 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129250373

Ongetwijfeld hier al bekend, die spookstations. Station is duurder dan 1x/week een trein erheen sturen zonder reizigers.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 12:36:53 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129250571
Vrouw valt tussen de trein en perron tijdens de spits in Tokyo, Japan. Personeel op het perron vraagt of men wil helpen de vrouw te bevrijden, door even de trein weg te drukken:


BBC
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 juli 2013 @ 12:40:11 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129250697
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geïnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.

Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld! 8)7 :N
dat ben ik met je eens, maar het is een uiterste noodmogelijkheid. Wat gewoon moet gebeuren is dat een gestrande trein zonder airco zo snel mogelijk geëvacueerd wordt, omdat het binnen al snel veel te heet wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 juli 2013 @ 12:45:38 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129250905
En MVBOV gaat nu zelfs hiermee naar IL&T :{
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 juli 2013 @ 12:48:20 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129250984
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:45 schreef greavy het volgende:
En MVBOV gaat nu zelfs hiermee naar IL&T :{ 8)7 |:(
niet vreemd, omdat er naar de protocollen gekeken moet worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129251120
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

niet vreemd, omdat er naar de protocollen gekeken moet worden
Aan de andere kant, de bewuste trein was al binnen 60 min ontruimd, en reizigers hadden water gekregen van ProRail
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 juli 2013 @ 12:53:38 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129251183
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Aan de andere kant, de bewuste trein was al binnen 60 min ontruimd, en reizigers hadden water gekregen van ProRail
zo jij 60 minuten in een snikhete trein vast willen zitten?

En die 60 minuten was alleen maar omdat de machinist en conducteur ingrepen en na overleg tegen de protocollen in gingen, anders had het nog veel langer geduurd ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129251355
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zo jij 60 minuten in een snikhete trein vast willen zitten?

En die 60 minuten was alleen maar omdat de machinist en conducteur ingrepen en na overleg tegen de protocollen in gingen, anders had het nog veel langer geduurd ...
Hangt geheel van de situatie af, je kan niet zomaar in elke situatie deuren openen en evacueren, zeker niet in geval van kapotte bovenleidingen, ik zeg alleen dat de getroffen reizigers het anders hebben ervaren door handelen van NS en ProRail personeel, dan in de media staat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 juli 2013 @ 13:06:55 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129251626
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hangt geheel van de situatie af, je kan niet zomaar in elke situatie deuren openen en evacueren, zeker niet in geval van kapotte bovenleidingen,
dat ben ik absoluut met je eens, maar gelet op deze temperaturen zou het allemaal wel zo snel mogelijk en op een veilige manier moeten gebeuren.
quote:
ik zeg alleen dat de getroffen reizigers het anders hebben ervaren door handelen van NS en ProRail personeel, dan in de media staat.
dat is waar, maar het is niet een geval dat op zichzelf staat en het kan vaker voorkomen. Daar moet je ook naar kijken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129251827
Het verhaal van Voor Beter OV had wel wat genuanceerder gemogen. Ik vrees voor reizigers die het ramen inslaan gaan interpreteren als "ik als reiziger mag een raam inslaan als de trein is gestrand en de airco doet het niet en de conducteur wil het niet" door hijgerige berichtgeving van RTL en consorten.
pi_129252292
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zo jij 60 minuten in een snikhete trein vast willen zitten?

En die 60 minuten was alleen maar omdat de machinist en conducteur ingrepen en na overleg tegen de protocollen in gingen, anders had het nog veel langer geduurd ...
Het wachten is nu op de sancties voor het niet volgen van de protocollen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:31:03 #244
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129252465
Een reiziger kan toch ook gewoon een deur openen in nood? Bij een dubbel rijtuig kan de conducteur zomaar naar de andere kant.

Vraag: als zo een zwaaizwenk deur open staat, of de zewenkbeweging zelf, is dat binnen profiel?
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:34:39 #245
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129252611
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een reiziger kan toch ook gewoon een deur openen in nood? Bij een dubbel rijtuig kan de conducteur zomaar naar de andere kant.

Vraag: als zo een zwaaizwenk deur open staat, of de zewenkbeweging zelf, is dat binnen profiel?
Ik schat in dat dat binnen profiel blijft.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:54:03 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129253337
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik citeer MVBOV: Graag zouden wij zien, dat met ingang van morgen alle HC’s aldus worden geïnstrueerd. Trein gestrand, temperatuur te hoog en zuurstof te laag? Ruiten inslaan.

Belachelijk deze zinsnede! Met een kapotte ruit kan een trein niet verder met reizigers erin. (En dan valt er weer een trein uit, en dan heb je weer een reden om te schreeuwen) Met een ontgrendelde deur kan je veel makkelijker de boel den ik eenvoudiger heropstarten (nieuw ruitje, zegeling ed). Ook misschien niet serieus bedoeld, je brengt mensen met dit soort zinsnedes op verkeerde ideeën. Ze kunnen beter op eigen iniatief een deur openzetten dan een razm intikken omdat ze dat ergens gelezen hebben. Lekket over nagedacht/goe voorbeeld! 8)7 :N
Hou jij eens een keer je gemak met het kankeren om het kankeren.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:59:36 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129253538
quote:

"Raam inslaan bij gestrande trein"


Conducteurs van een gestrande trein
moeten voortaan de ruiten inslaan als
de airco niet meer werkt en passagiers
te weinig frisse lucht krijgen.Daarvoor
pleit Maatschappij Voor Beter OV.

De organisatie reageert op een incident
van gisteren bij Schiedam.Daar werden
acht mensen onwel toen een trein kwam
stil te staan en de airco uitviel.Beter
OV vindt dat treinstellen ramen moeten
krijgen die conducteurs kunnen openen.

De NS noemt het uitvallen van de airco
uitzonderlijk en ziet niets in het
idee.De NS vindt het gevaarlijk als de
ramen open kunnen,want dan kunnen
reizigers spullen uit het raam gooien.
150 jaar lang was er niets aan de hand, maar nu zijn reizigers ineens een stel criminelen die zich niet kunnen gedragen 8)7 Wat staat NS toch mijlenver van de realiteit af ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:06:54 #248
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_129253837
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:26 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het wachten is nu op de sancties voor het niet volgen van de protocollen.
Daar zijn ze op het van airco voorziene hoofdkantoor met luxe parkeergarage vast al mee bezig...
"Ghehehe, regels, ghehe, sjorsjor"
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:18:20 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129254280
Het uitvallen van airco is allesbehalve bijzonder.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:25:07 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129254532
quote:
8s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 14:18 schreef Duvel het volgende:
Het uitvallen van airco is allesbehalve bijzonder.
Het nog steeds ontbreken van maatregelen tegen de gevolgen daarvan begint wel wat merkwaardig te worden :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 juli 2013 @ 15:01:43 #251
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129255771
quote:
18s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hou jij eens een keer je gemak met het kankeren om het kankeren.
waarom?

Dit is gewoon aanzetten op vandalisme.

Als ik "gekankerd" had ( om die term te gebruiken) op de ns, had je dan ook deze opmerking gemaakt?
pi_129256035
Ik snap dat inslaan van ruiten ook niet hoor. Daarvoor hebben de deuren toch een noodontgrendeling?
  dinsdag 23 juli 2013 @ 15:35:29 #253
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_129256782
Ik denk dat dit meer een manier is om NS en IL&T wakker te schudden dat dit niet zo langer kan, we leven niet meer in 1950 maar in 2013... Er zijn overal wel locs beschikbaar of andere treinen, de infrastructuur rondom de sporen zijn ook goed te noemen. Het mag dan geen uur duren (en dat zelfs op aandringen van de conducteur en machinist) voordat de reizigers geëvacueerd worden.. Daarnaast moeten de accu's wel gewoon kunnen draaien...

NS laat week na week blijk geven dat ze geen reet geven om hun reizigers, maar enkel naar de kosten kijken..
pi_129257190
Misschien is het een optie om in te renoveren/nieuwe treinen enkele ruiten aan te brengen die enkel open kunnen indien er zich een calamiteit als gisteren voordoet? Ruiten die dus, net zoals de deuren, altijd vergrendeld zijn tenzij je een glaasje indrukt of de conducteur een knop omzet oid.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 15:55:27 #255
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129257348
Degelijke noodventilatie doet in combinatie met voldoende drinken een hoop.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 15:58:11 #256
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129257420
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 15:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik denk dat dit meer een manier is om NS en IL&T wakker te schudden dat dit niet zo langer kan, we leven niet meer in 1950 maar in 2013...
Ja, en de reiziger "Pfff wat warm! Geef die brandblusser eens aan, dan beuk ik ff... -Klets leuter zwets- want dat zag ik laatst voorbijkomen in de <insert open brief> "
pi_129257999
Zojuist 3x Plan V als IC naar Maastricht gezien. Wat een feest, wat een feest!
pi_129258019
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:17 schreef remcoP het volgende:
Zojuist 3x Plan V als IC naar Maastricht gezien. Wat een feest, wat een feest!
Zeker feest! Daar is de airco nooit stuk! ^O^
  dinsdag 23 juli 2013 @ 16:26:31 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129258271
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Zeker feest! Daar is de airco nooit stuk! ^O^
EN de ramen kunnen open *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129258282
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Zeker feest! Daar is de airco nooit stuk! ^O^
euh ja, maar die raampjes helpen geen moer. In de SGM iig niet en dat zijn dezelfde soort raampjes. Bovendien: als een VIRM vervangen word door een Plan V is er iets minder plaats en krijg je haringen-in-een-ton-vervoer, wat met dit weer niet zo verfrissend is.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 16:28:18 #261
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129258318
Het voordeel van V als IC is dat ie tenminste doorrijdt, SGMm rijdt kutstoppers en dat koelt niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_129258355
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:28 schreef Duvel het volgende:
Het voordeel van V als IC is dat ie tenminste doorrijdt, SGMm rijdt kutstoppers en dat koelt niet.
SGM tussen Den Bosch en Nijmegen rijdt best lange stukken hoor, en ook daar was het kut met peren.
pi_129258476
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een reiziger kan toch ook gewoon een deur openen in nood? Bij een dubbel rijtuig kan de conducteur zomaar naar de andere kant.
Ik was in de veronderstelling dat de deurbediening normaliter tussen stations niet werkte. Dus tenzij de conducteur dat ontsluit, kan de reiziger niet zoveel zonder rode noodknoppen (met bijbehorende "wij bepalen wel of u hier een boete voor krijgt" labels).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_129258504
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 14:06 schreef MPG het volgende:

[..]

Daar zijn ze op het van airco voorziene hoofdkantoor met luxe parkeergarage vast al mee bezig...
"Ghehehe, regels, ghehe, sjorsjor"
Ik las dit drie keer voordat ik me realiseerde dat het niet van Fles was :o.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 23 juli 2013 @ 17:06:27 #265
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129259422
quote:
8s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 14:18 schreef Duvel het volgende:
Het uitvallen van airco is allesbehalve bijzonder.
Precies, belachelijk dat die techneuten het dan vertikken om toestemming te geven voor een paar ramen die wel open kunnen |:( .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_129259495
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:06 schreef bork het volgende:

[..]

Precies, belachelijk dat die techneuten het dan vertikken om toestemming te geven voor een paar ramen die wel open kunnen |:( .
Ja maar, als de ramen open kunnen, dan gaan ze dadelijk nog... open! En dan haalt je airco zijn beloofde efficiency niet meer.

Heerlijk, dat sturen op targets waarbij "maar wat voor invloed heeft het op de reiziger" de eeuwige ongestelde vraag is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 23 juli 2013 @ 17:17:21 #267
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129259712
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:06 schreef bork het volgende:

[..]

Precies, belachelijk dat die techneuten het dan vertikken om toestemming te geven voor een paar ramen die wel open kunnen |:( .
Doe dan zoals ICRm en ICMm: een paar ramen die open kunnen met een HC-sleutel of zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 23 juli 2013 @ 17:19:24 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129259769
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:29 schreef remcoP het volgende:

[..]

SGM tussen Den Bosch en Nijmegen rijdt best lange stukken hoor, en ook daar was het kut met peren.
Ohw. :D De laatste tijd was het niet zulk goed weer als ik in SGMm zat. Wel gisteren uit een SLeT gestapt. Ten eerste omdat ik het vermoeden had dat de IC naar huis toch eerder zou gaan (fout), ten tweede omdat er een kutwijf van een conductrice op zat die liep te schelden op een klef stelletje dat in de deuropening bleef staan en zo "die airco maar liet werken op kosten van NS". :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 23 juli 2013 @ 17:21:10 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129259824
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:19 schreef Duvel het volgende:

omdat er een kutwijf van een conductrice op zat die liep te schelden op een klef stelletje dat in de deuropening bleef staan en zo "die airco maar liet werken op kosten van NS". :')
Wat? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 juli 2013 @ 17:22:48 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129259868
tot op de laatste cent uitknijpen heet dat :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 juli 2013 @ 17:23:12 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129259876
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat? :D
Geen grap, ze ging echt helemaal los. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 23 juli 2013 @ 17:27:39 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129260012
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Geen grap, ze ging echt helemaal los. :')
Ongeschikt :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 juli 2013 @ 17:28:15 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129260022
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ongeschikt :Y
Mja, de warmte of zo. :{ Iedereen in die trein zat ook echt zo te kijken van: WTF, gek mens?!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 juli 2013 @ 17:28:55 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129260042
het kan zijn dat ze een beetje last had van de warmte :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 juli 2013 @ 17:30:28 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129260077
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
het kan zijn dat ze een beetje last had van de warmte :P
Dan kan ze dat beter een andere kant op "escaleren" :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 juli 2013 @ 17:31:18 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129260095
Ze kwam al stampend binnen om zich in de 1e klas te verschansen. Het personeel is duidelijk niet getest in de Klimaatkamer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_129260164
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ohw. :D De laatste tijd was het niet zulk goed weer als ik in SGMm zat. Wel gisteren uit een SLeT gestapt. Ten eerste omdat ik het vermoeden had dat de IC naar huis toch eerder zou gaan (fout), ten tweede omdat er een kutwijf van een conductrice op zat die liep te schelden op een klef stelletje dat in de deuropening bleef staan en zo "die airco maar liet werken op kosten van NS". :')
Energiezuinig Kaartjes Knippen :Y.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 juli 2013 @ 17:34:26 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129260178
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan kan ze dat beter een andere kant op "escaleren" :Y
voor sommigen is schreeuwen ook een optie om af te koelen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 juli 2013 @ 18:00:49 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129260740
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

voor sommigen is schreeuwen ook een optie om af te koelen
Dat reageert ze maar af op d'r zielige vent of zo. Moet ik eens proberen bij m'n klanten, dit gedrag. :') Eens kijken wat dat met mijn postcount doet!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_129261254
Loslopende koe op spoor tussen Breukelen en Abcoude
pi_129261494

Ik moest er een halfuur voor wachten in de volle zon, en dan nog een schokkerige video. Een combo 151 rijdt over de linkerrijnstrecke met een gemengde goederentrein langs St. Goarshausen nabij Koblenz.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 19:56:02 #282
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129264044
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:17 schreef remcoP het volgende:
Zojuist 3x Plan V als IC naar Maastricht gezien. Wat een feest, wat een feest!
Die passeerden rond 13:15 uur Amstel ook richting Alkmaar...
  dinsdag 23 juli 2013 @ 20:03:10 #283
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129264290
Nog even over dat ruitjetik.

Wij vinden primair dat de HC dat met doen. Die kan bepalen of dat op een veilige manier kan gebeuren. Ik heb steeds benadrukt in een hele waslijst interviews, dat de HC leading is. Sommige media gaan daar wel erg makkelijk aan voorbij. Pas in uiterste nood zou een reiziger iets moeten ondernemen. En heus: wanneer in mijn saunacoupe iemand onderuit gaat, blijf ik niet lijdzaam toekijken.

Opmerkingen als “het duurde maar een uurtje”: mag ik er even op wijzen dat er wel acht mensen onderuit waren gegaan? Geen reden om het incident te bagatelliseren dus.

De NS in zijn verweer: “Er waren drie deuren geopend.” Dat klinkt goed. Tot je even nadenkt. Het was een zesje VIRM. Dan is drie deuren opeens toch wel wat weinig: drie deuren op zes dubbeldeksrijtuigen. Nog een wonder dat er slechts 8 mensen onwel zijn geraakt…
  dinsdag 23 juli 2013 @ 20:30:08 #284
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_129265311
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 20:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Nog even over dat ruitjetik.

Wij vinden primair dat de HC dat met doen. Die kan bepalen of dat op een veilige manier kan gebeuren. Ik heb steeds benadrukt in een hele waslijst interviews, dat de HC leading is. Sommige media gaan daar wel erg makkelijk aan voorbij. Pas in uiterste nood zou een reiziger iets moeten ondernemen. En heus: wanneer in mijn saunacoupe iemand onderuit gaat, blijf ik niet lijdzaam toekijken.

Opmerkingen als “het duurde maar een uurtje”: mag ik er even op wijzen dat er wel acht mensen onderuit waren gegaan? Geen reden om het incident te bagatelliseren dus.

De NS in zijn verweer: “Er waren drie deuren geopend.” Dat klinkt goed. Tot je even nadenkt. Het was een zesje VIRM. Dan is drie deuren opeens toch wel wat weinig: drie deuren op zes dubbeldeksrijtuigen. Nog een wonder dat er slechts 8 mensen onwel zijn geraakt…
Er waren deuren en aan de veilige kant van het spoor. Ik zie daar onder die trein een viaduct met schaduw en misschien bomen in de buurt?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  dinsdag 23 juli 2013 @ 21:24:46 #285
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129267584
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:47 schreef DriekOplopers het volgende:
Wat doe je toch altijd negatief en bijna aanvallend. Waarom toch?
Dat spijt mij voor de vaste stamgasten in dit topic....
  dinsdag 23 juli 2013 @ 21:42:24 #286
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129268349
Lekker zinvol: om half tien omroepen dat er een storing is die vermoedelijk om half tien verholpen is...
pi_129268621
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 21:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat spijt mij voor de vaste stamgasten in dit topic....
Lekker op TP doen dan. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GGGG
pi_129268658
quote:
Ook Rover ontevreden over handelen NS tijdens hittestoringen

Ook Rover ontevreden over handelen NS tijdens hittestoringen
Rover is ontevreden over de manier waarop NS is omgegaan met de storingen die maandag 22 juli het spoor teisterden. Volgens Rover zijn de gevolgen voor reizigers onnodig groot geweest, onder meer doordat NS reizigers niet heeft geïnformeerd over alternatieve verbindingen met de RET en Thalys.

Maandag 22 juli had het spoor veel last van de hitte. Vooral reizigers op het traject Rotterdam – Den Haag kregen te maken met veel vertraging. NS adviseerde reizigers op dit traject om te reizen via Gouda. Onbegrijpelijk, vindt Rover. RandstadRail (van RET) rijdt elk kwartier in een halfuur van Den Haag Centraal naar Rotterdam Centraal en was daarmee een beter alternatief geweest.

Dit alternatief wordt echter nooit aangegeven bij storingen tussen Den Haag en Rotterdam, omdat er tussen NS en RET geen afspraken zijn gemaakt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld tussen NS en GVB.

Ook het opheffen van de Intercity's Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo en de vertraging op het traject Rotterdam - Amsterdam kan bij Rover niet op begrip rekenen. “De bijsturing kan blijkbaar alleen maar treinen opheffen in plaats van naar alternatieven te zoeken”, concludeert Rover-voorzitter Arriën Kruyt in een mail aan NS. Volgens Kruyt hadden treinen ook via Woerden en Breukelen kunnen rijden.

Tot slot wil Rover weten waarom reizigers niet op de Thalys zijn gewezen. Volgens de Europese wet- en regelgeving moet de Thalys gestrande reizigers meenemen. NS heeft echter nagelaten reizigers hierover te informeren.

Behalve Rover uitte ook Voor Beter OV kritiek. Voor Beter OV wil dat conducteurs bij defecte airco's ruiten in slaan om voor verkoeling te zorgen. NS zegt echter dat dit idee niet veilig is en onnodig is, omdat de deuren geopend kunnen worden.

Maandag liet ProRail weten extra voorzorgsmaatregelen te hebben getroffen tegen het warme weer. Desondanks waren er veel storingen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:37:18 #289
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129270798
Het door MVBOV veroorzaakte tumult heeft alvast een eerste resultaat. Het rijdend personeel wordt opnieuw op de afspraken bij strandingen gewezen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:37:57 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129270842
RET rijdt ook een zomerdienst, en tot vandaag waren er ook nog werkzaamheden tussen CS en Beurs. Dus geen rechtstreekse metro's van Slinge naar Den Haag, maar overstappen op CS.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:11:39 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129272413
HTM hanteert ook een zomerdienstregeling, en dat geldt ook voor het OV van/naar Scheveningen. Ik kon vanavond lekker op het treeplankje van een HTM-tram staan omdat ik gewoon niet eens verder de tram in kón...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 juli 2013 @ 23:14:24 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129272530
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:11 schreef James1988 het volgende:
HTM hanteert ook een zomerdienstregeling, en dat geldt ook voor het OV van/naar Scheveningen. Ik kon vanavond lekker op het treeplankje van een HTM-tram staan omdat ik gewoon niet eens verder de tram in kón...
kunnen er op drukke dagen geen meer trams af? Zou toch zeggen dat je er rekening mee moet houden dat het mooie weer veel volk trekt?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin dinsdag 23 juli 2013 @ 23:15:10 #293
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_129272568
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:11 schreef James1988 het volgende:
HTM hanteert ook een zomerdienstregeling, en dat geldt ook voor het OV van/naar Scheveningen. Ik kon vanavond lekker op het treeplankje van een HTM-tram staan omdat ik gewoon niet eens verder de tram in kón...
Ik stond vanmiddag in een GTW, stampesvol, waarvan de airco stuk was. God oh god je zou maar naar Winterswijk moeten vanaf Arnhem met dat ding :{ ik moest een korte stop (Arnhem Wvoort)en ik zweette me al helemaal de pleuris. Was nog een 2 baks apparaat ook

Ik spreek een HC, of zoiets, aan van Arriva die toevallig ook in w'voort uitstapte. ''Oh'' zegt ie, ja dat zal ik even doorgeven. De machinisten hebben hun eigen gescheiden airco _O- die vent zit 'm daar te chillen met 19 graden terwijl mensen achter hem langzaam gaargekookt worden :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_129272592
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 18:24 schreef computergirl het volgende:
Loslopende koe op spoor tussen Breukelen en Abcoude
Aha, was dat het, de informatie die de conducteur wist te vermelden was nogal miniem en de app sprak over "een dier". Doet me eraan denken dat ik mijn claimformulier nog moet invullen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:17:43 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129272698
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

kunnen er op drukke dagen geen meer trams af? Zou toch zeggen dat je er rekening mee moet houden dat het mooie weer veel volk trekt?
Tijdens de normale dienstregeling rijdt er in de spitsen iedere 3 minuten een tram op tramlijn 9. Nu er een zomerdienstregeling is is dat teruggebracht naar iedere 5,5 minuut en dat is op een warme dag als vandaag niet voldoende. De frequentie van busdiensten is ook verlaagd, zo rijdt lijn 22 nog maar 1x per kwartier (normaal tijdens de spits iedere 7,5 minuut) en lijkt het erop dat versterkingslijn 29 helemaal niet meer rijdt.

Ik denk dat er bij HTM veel personeel op vakantie is (daar hebben zij natuurlijk ook recht op), maar waarom bepaalde spitsritten dan niet verlengd worden (zeker tijdens deze warme dagen) is mij niet duidelijk. Misschien kan dat technisch niet?
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:18:55 #296
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129272758
Maar HTM heeft toch op drukke dagen ook nog de "strandpendel" tussen Nootdorp en Scheveningen, toch?

Edit; Rijdt alleen op zondagen }:|
pi_129272770
Had vanochtend treinvervangend vervoer tussen Arnhem & Nijmegen. Lekker warm zo'n bus. De buschauffeur gaf de schuld aan het open staan van de deur bij de halte en dat de bus in Nijmegen wel weer koud zou zijn. Ik heb echt geen zuchtje koude lucht gevoeld. Het was buiten zelfs kouder dan binnen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:22:52 #298
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129272914
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Tijdens de normale dienstregeling rijdt er in de spitsen iedere 3 minuten een tram op tramlijn 9. Nu er een zomerdienstregeling is is dat teruggebracht naar iedere 5,5 minuut en dat is op een warme dag als vandaag niet voldoende. De frequentie van busdiensten is ook verlaagd, zo rijdt lijn 22 nog maar 1x per kwartier (normaal tijdens de spits iedere 7,5 minuut) en lijkt het erop dat versterkingslijn 29 helemaal niet meer rijdt.

Ik denk dat er bij HTM veel personeel op vakantie is (daar hebben zij natuurlijk ook recht op), maar waarom bepaalde spitsritten dan niet verlengd worden (zeker tijdens deze warme dagen) is mij niet duidelijk. Misschien kan dat technisch niet?
Lijn 11? Sta je wel niet aan de pier, maar toch? Scheveningen.

En ja dan heb je ook wel lijn 23 kijkduin -O-
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:24:06 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129272967
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Lijn 11? Sta je wel niet aan de pier, maar toch? Scheveningen.

En ja dan heb je ook wel lijn 23 kijkduin -O-
Ik moet niet naar het strand maar naar halte Javabrug, daar komt alleen lijn 9 (en op zondag lijn 5).

Alternatief is buslijn 22 (bushalte is vrijwel naast de deur), maar die is door de lagere frequentie niet aantrekkelijk (sluit niet goed aan op de trein), of buslijn 18 en een paar minuten lopen. :)
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:24:56 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129273009
Scheveningen verdient in deze periode geen uitgedunde dienst. Zeker met deze warmte niet.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 juli 2013 @ 23:25:01 #301
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129273016
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Tijdens de normale dienstregeling rijdt er in de spitsen iedere 3 minuten een tram op tramlijn 9. Nu er een zomerdienstregeling is is dat teruggebracht naar iedere 5,5 minuut en dat is op een warme dag als vandaag niet voldoende. De frequentie van busdiensten is ook verlaagd, zo rijdt lijn 22 nog maar 1x per kwartier (normaal tijdens de spits iedere 7,5 minuut) en lijkt het erop dat versterkingslijn 29 helemaal niet meer rijdt.

Ik denk dat er bij HTM veel personeel op vakantie is (daar hebben zij natuurlijk ook recht op), maar waarom bepaalde spitsritten dan niet verlengd worden (zeker tijdens deze warme dagen) is mij niet duidelijk. Misschien kan dat technisch niet?
mja, dan kun je beter andere lijnen iets uitdunnen om zo op de strandlijn een hogere frequentie te kunnen bieden indien nodig
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')