waarom?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hou jij eens een keer je gemak met het kankeren om het kankeren.
Ja, en de reiziger "Pfff wat warm! Geef die brandblusser eens aan, dan beuk ik ff... -Klets leuter zwets- want dat zag ik laatst voorbijkomen in de <insert open brief> "quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik denk dat dit meer een manier is om NS en IL&T wakker te schudden dat dit niet zo langer kan, we leven niet meer in 1950 maar in 2013...
Zeker feest! Daar is de airco nooit stuk!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:17 schreef remcoP het volgende:
Zojuist 3x Plan V als IC naar Maastricht gezien. Wat een feest, wat een feest!
EN de ramen kunnen openquote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Zeker feest! Daar is de airco nooit stuk!
euh ja, maar die raampjes helpen geen moer. In de SGM iig niet en dat zijn dezelfde soort raampjes. Bovendien: als een VIRM vervangen word door een Plan V is er iets minder plaats en krijg je haringen-in-een-ton-vervoer, wat met dit weer niet zo verfrissend is.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Zeker feest! Daar is de airco nooit stuk!
SGM tussen Den Bosch en Nijmegen rijdt best lange stukken hoor, en ook daar was het kut met peren.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:28 schreef Duvel het volgende:
Het voordeel van V als IC is dat ie tenminste doorrijdt, SGMm rijdt kutstoppers en dat koelt niet.
Ik was in de veronderstelling dat de deurbediening normaliter tussen stations niet werkte. Dus tenzij de conducteur dat ontsluit, kan de reiziger niet zoveel zonder rode noodknoppen (met bijbehorende "wij bepalen wel of u hier een boete voor krijgt" labels).quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een reiziger kan toch ook gewoon een deur openen in nood? Bij een dubbel rijtuig kan de conducteur zomaar naar de andere kant.
Ik las dit drie keer voordat ik me realiseerde dat het niet van Fles wasquote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:06 schreef MPG het volgende:
[..]
Daar zijn ze op het van airco voorziene hoofdkantoor met luxe parkeergarage vast al mee bezig...
"Ghehehe, regels, ghehe, sjorsjor"
Precies, belachelijk dat die techneuten het dan vertikken om toestemming te geven voor een paar ramen die wel open kunnenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:18 schreef Duvel het volgende:
Het uitvallen van airco is allesbehalve bijzonder.
Ja maar, als de ramen open kunnen, dan gaan ze dadelijk nog... open! En dan haalt je airco zijn beloofde efficiency niet meer.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:06 schreef bork het volgende:
[..]
Precies, belachelijk dat die techneuten het dan vertikken om toestemming te geven voor een paar ramen die wel open kunnen.
Doe dan zoals ICRm en ICMm: een paar ramen die open kunnen met een HC-sleutel of zo.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:06 schreef bork het volgende:
[..]
Precies, belachelijk dat die techneuten het dan vertikken om toestemming te geven voor een paar ramen die wel open kunnen.
Ohw.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:29 schreef remcoP het volgende:
[..]
SGM tussen Den Bosch en Nijmegen rijdt best lange stukken hoor, en ook daar was het kut met peren.
Wat?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:19 schreef Duvel het volgende:
omdat er een kutwijf van een conductrice op zat die liep te schelden op een klef stelletje dat in de deuropening bleef staan en zo "die airco maar liet werken op kosten van NS".
Geen grap, ze ging echt helemaal los.quote:
Mja, de warmte of zo.quote:
Dan kan ze dat beter een andere kant op "escaleren"quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
het kan zijn dat ze een beetje last had van de warmte
Energiezuinig Kaartjes Knippenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ohw.De laatste tijd was het niet zulk goed weer als ik in SGMm zat. Wel gisteren uit een SLeT gestapt. Ten eerste omdat ik het vermoeden had dat de IC naar huis toch eerder zou gaan (fout), ten tweede omdat er een kutwijf van een conductrice op zat die liep te schelden op een klef stelletje dat in de deuropening bleef staan en zo "die airco maar liet werken op kosten van NS".
voor sommigen is schreeuwen ook een optie om af te koelenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan kan ze dat beter een andere kant op "escaleren"
Dat reageert ze maar af op d'r zielige vent of zo. Moet ik eens proberen bij m'n klanten, dit gedrag.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor sommigen is schreeuwen ook een optie om af te koelen
Die passeerden rond 13:15 uur Amstel ook richting Alkmaar...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:17 schreef remcoP het volgende:
Zojuist 3x Plan V als IC naar Maastricht gezien. Wat een feest, wat een feest!
Er waren deuren en aan de veilige kant van het spoor. Ik zie daar onder die trein een viaduct met schaduw en misschien bomen in de buurt?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Nog even over dat ruitjetik.
Wij vinden primair dat de HC dat met doen. Die kan bepalen of dat op een veilige manier kan gebeuren. Ik heb steeds benadrukt in een hele waslijst interviews, dat de HC leading is. Sommige media gaan daar wel erg makkelijk aan voorbij. Pas in uiterste nood zou een reiziger iets moeten ondernemen. En heus: wanneer in mijn saunacoupe iemand onderuit gaat, blijf ik niet lijdzaam toekijken.
Opmerkingen als “het duurde maar een uurtje”: mag ik er even op wijzen dat er wel acht mensen onderuit waren gegaan? Geen reden om het incident te bagatelliseren dus.
De NS in zijn verweer: “Er waren drie deuren geopend.” Dat klinkt goed. Tot je even nadenkt. Het was een zesje VIRM. Dan is drie deuren opeens toch wel wat weinig: drie deuren op zes dubbeldeksrijtuigen. Nog een wonder dat er slechts 8 mensen onwel zijn geraakt…
Dat spijt mij voor de vaste stamgasten in dit topic....quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:47 schreef DriekOplopers het volgende:
Wat doe je toch altijd negatief en bijna aanvallend. Waarom toch?
Lekker op TP doen dan.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat spijt mij voor de vaste stamgasten in dit topic....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GGGG
quote:Ook Rover ontevreden over handelen NS tijdens hittestoringen
Ook Rover ontevreden over handelen NS tijdens hittestoringen
Rover is ontevreden over de manier waarop NS is omgegaan met de storingen die maandag 22 juli het spoor teisterden. Volgens Rover zijn de gevolgen voor reizigers onnodig groot geweest, onder meer doordat NS reizigers niet heeft geïnformeerd over alternatieve verbindingen met de RET en Thalys.
Maandag 22 juli had het spoor veel last van de hitte. Vooral reizigers op het traject Rotterdam – Den Haag kregen te maken met veel vertraging. NS adviseerde reizigers op dit traject om te reizen via Gouda. Onbegrijpelijk, vindt Rover. RandstadRail (van RET) rijdt elk kwartier in een halfuur van Den Haag Centraal naar Rotterdam Centraal en was daarmee een beter alternatief geweest.
Dit alternatief wordt echter nooit aangegeven bij storingen tussen Den Haag en Rotterdam, omdat er tussen NS en RET geen afspraken zijn gemaakt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld tussen NS en GVB.
Ook het opheffen van de Intercity's Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo en de vertraging op het traject Rotterdam - Amsterdam kan bij Rover niet op begrip rekenen. “De bijsturing kan blijkbaar alleen maar treinen opheffen in plaats van naar alternatieven te zoeken”, concludeert Rover-voorzitter Arriën Kruyt in een mail aan NS. Volgens Kruyt hadden treinen ook via Woerden en Breukelen kunnen rijden.
Tot slot wil Rover weten waarom reizigers niet op de Thalys zijn gewezen. Volgens de Europese wet- en regelgeving moet de Thalys gestrande reizigers meenemen. NS heeft echter nagelaten reizigers hierover te informeren.
Behalve Rover uitte ook Voor Beter OV kritiek. Voor Beter OV wil dat conducteurs bij defecte airco's ruiten in slaan om voor verkoeling te zorgen. NS zegt echter dat dit idee niet veilig is en onnodig is, omdat de deuren geopend kunnen worden.
Maandag liet ProRail weten extra voorzorgsmaatregelen te hebben getroffen tegen het warme weer. Desondanks waren er veel storingen.
kunnen er op drukke dagen geen meer trams af? Zou toch zeggen dat je er rekening mee moet houden dat het mooie weer veel volk trekt?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:11 schreef James1988 het volgende:
HTM hanteert ook een zomerdienstregeling, en dat geldt ook voor het OV van/naar Scheveningen. Ik kon vanavond lekker op het treeplankje van een HTM-tram staan omdat ik gewoon niet eens verder de tram in kón...
Ik stond vanmiddag in een GTW, stampesvol, waarvan de airco stuk was. God oh god je zou maar naar Winterswijk moeten vanaf Arnhem met dat dingquote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:11 schreef James1988 het volgende:
HTM hanteert ook een zomerdienstregeling, en dat geldt ook voor het OV van/naar Scheveningen. Ik kon vanavond lekker op het treeplankje van een HTM-tram staan omdat ik gewoon niet eens verder de tram in kón...
Aha, was dat het, de informatie die de conducteur wist te vermelden was nogal miniem en de app sprak over "een dier". Doet me eraan denken dat ik mijn claimformulier nog moet invullen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:24 schreef computergirl het volgende:
Loslopende koe op spoor tussen Breukelen en Abcoude
Tijdens de normale dienstregeling rijdt er in de spitsen iedere 3 minuten een tram op tramlijn 9. Nu er een zomerdienstregeling is is dat teruggebracht naar iedere 5,5 minuut en dat is op een warme dag als vandaag niet voldoende. De frequentie van busdiensten is ook verlaagd, zo rijdt lijn 22 nog maar 1x per kwartier (normaal tijdens de spits iedere 7,5 minuut) en lijkt het erop dat versterkingslijn 29 helemaal niet meer rijdt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kunnen er op drukke dagen geen meer trams af? Zou toch zeggen dat je er rekening mee moet houden dat het mooie weer veel volk trekt?
Lijn 11? Sta je wel niet aan de pier, maar toch? Scheveningen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tijdens de normale dienstregeling rijdt er in de spitsen iedere 3 minuten een tram op tramlijn 9. Nu er een zomerdienstregeling is is dat teruggebracht naar iedere 5,5 minuut en dat is op een warme dag als vandaag niet voldoende. De frequentie van busdiensten is ook verlaagd, zo rijdt lijn 22 nog maar 1x per kwartier (normaal tijdens de spits iedere 7,5 minuut) en lijkt het erop dat versterkingslijn 29 helemaal niet meer rijdt.
Ik denk dat er bij HTM veel personeel op vakantie is (daar hebben zij natuurlijk ook recht op), maar waarom bepaalde spitsritten dan niet verlengd worden (zeker tijdens deze warme dagen) is mij niet duidelijk. Misschien kan dat technisch niet?
Ik moet niet naar het strand maar naar halte Javabrug, daar komt alleen lijn 9 (en op zondag lijn 5).quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Lijn 11? Sta je wel niet aan de pier, maar toch? Scheveningen.
En ja dan heb je ook wel lijn 23 kijkduin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |