Het is nog steeds geen album zoals je vorige keer gevraagd is maar het is een stap in de goede richtingquote:Op zondag 14 juli 2013 18:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Even dichtgooien. Alleen toen wist ik geen TT__
quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:46 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Haha, ja oké, al staat het tot in de eeuwigheid in de lijst. Het zou alleen wel leuk zijn als iedereen zich een beetje aan de ongeschreven regel houdt dat het een woordspeling moet zijn op indie en een recent/bekend indie-album. Ik ga er niet van PMS-en ofzo, maar zo kunnen we ons steeds minder verheven voelen boven de rest van het Fok!-grut
Hoeft ook niet per se een album te zijnquote:Op zondag 14 juli 2013 18:14 schreef Tchock het volgende:
Het is nog steeds geen album zoals je vorige keer gevraagd is maar het is een stap in de goede richting
Ooit was dat wel de bedoeling maar dat is ondertussen ook al goed verneukt in dit topicquote:Op zondag 14 juli 2013 18:16 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hoeft ook niet per se een album te zijn
Ik dacht laat ik me een keer inhouden, is het weer niet goedquote:Op zondag 14 juli 2013 18:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ooit was dat wel de bedoeling maar dat is ondertussen ook al goed verneukt in dit topic
Maar jij spant de kroon
Om hier nog even op terug te komen. Als ik een kritiekpuntje mag aandragen. Voor mij voelt de recensie niet als af. Je omschrijft alleen wat je ziet, maar niet wat je er van vindt.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:54 schreef MaJo het volgende:
Zie dat ik een Arcade Fire discussie heb gemist. Opvallend dat jullie the Suburbs zo goed vindenVoor mij blijft Funeral ultiem, snel gevolgd door Neon Bible en the Suburbs een stuk verder daar achter. Er staan goede nummers op maar in het geheel vind ik het geen fantastische plaat.
Hier trouwens nog mijn Edward Sharpe recensie zoals beloofd: http://www.podiuminfo.nl/review/2801/Edward_Sharpe_-_97_-_Tivoli/
De nieuwe White Lies is veelbelovend trouwens
Goed dat iemand zich zo uitspreekt. En Nigel is misschien geen enorme naam, maar met Yorke aan zijn zijde wel groot genoeg om gehoord te worden. Ben benieuwd of er nog iets met de Radiohead-catalogus gaat gebeuren, volgens mij zijn alleen van In Rainbows en The King of Limbs de rechten in de handen van York en co.quote:The music industry is being taken over by the back door.. and if we don’t try and make it fair for new music producers and artists… then the art will suffer. Make no mistake. These are all the same old industry bods trying to get a stranglehold on the delivery system..
The numbers don’t even add up for spotify yet.. But it’s not about that.. It’s about establishing the model which will be extremely valuable. Meanwhile small labels and new artists can't even keep their lights on. It's just not right. Plus people are scared to speak up or not take part as they are told they will lose invaluable exposure if they don't play ball.
"If people had been listening to spotify instead of buying records in 1973... I doubt very much if [Pink Floyd's Dark Side of the Moon] would have been made.. It would just be too expensive.
Dat kan ook via talloze andere manieren. Waarvan de beste natuurlijk is de cd kopen.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:51 schreef debeterebob het volgende:
Eikels![]()
Ik wilde gisteren net AMOK gaan luisteren
Anno 2013 zijn voor álle artiesten optredens het belangrijkste inkomen. En ik weet niet waar het shareholder verhaal vandaan komt, misschien heb ik iets gemist, maar aan Spotify maakt voor zover ik weet niémand winst. Het is enorm verliesgevend, zonder kapitaalsinjecties was het al lang over geweest.quote:Op maandag 15 juli 2013 01:03 schreef Tchock het volgende:
Spotify chanteert artiesten. Je krijgt de keuze tussen een groot publiek missen of als artiest je muziek afstaan, terwijl de enigen die er rijk van worden de shareholders zijn. An sich is het idee niet verkeerd, maar het verdienmodel klopt niet. En voor nieuwe artiesten zijn verkoopopbrengsten de grootste inkomsten, niet optredens.
Dit...quote:Op maandag 15 juli 2013 01:13 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Anno 2013 zijn voor álle artiesten optredens het belangrijkste inkomen. En ik weet niet waar het shareholder verhaal vandaan komt, misschien heb ik iets gemist, maar aan Spotify maakt voor zover ik weet niémand winst. Het is enorm verliesgevend, zonder kapitaalsinjecties was het al lang over geweest.
Het is inderdaad zo dat het verdienmodel niet klopt, maar vooralsnog niet qua artiesten-uitbetaling. Hetgeen ze moeten veranderen is de gratis accounts wegdoen, ik geloof dat maar 25% van de gebruikers betaalt, wat véél te weinig is. Spotify moet eerst winst maken, en dan kan er gekeken worden naar grotere uitbetalingen naar artiesten.
Ja, artiesten verdienen énorm weinig aan Spotify. Maar dat is ook niet anders mogelijk, en vooralsnog moeten we vooral blij zijn dat we een prachtig medium hebben om gemakkelijk muziek uit te wisselen, nieuwe dingen te ontdekken etc zonder daarvoor naar de piratenbaai te surfen (wat iedereen die AMOK nu wil luisteren gaat doen met andere woorden).
Naar mijn weten is Spotify juist opgestart vanuit de platenmaatschappijen (heb hier niet direct bronnen voor, behalve dat ik heb gehoord van iemand uit de muziekindustrie die ik goed vertrouw).quote:Op maandag 15 juli 2013 09:53 schreef Z het volgende:
Ik vermoed dat Spotify, in ruil voor muziek, aandelen aan de platenmaatschappijen moeten geven.
Daar was ik ook net achter gekomen. Alle muziek die ik net wil luisteren gaat er ineens afquote:Op maandag 15 juli 2013 01:07 schreef Tchock het volgende:
Four Tet heeft ook al zijn muziek van Spotify gehaald.
quote:Op maandag 15 juli 2013 01:13 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Anno 2013 zijn voor álle artiesten optredens het belangrijkste inkomen. En ik weet niet waar het shareholder verhaal vandaan komt, misschien heb ik iets gemist, maar aan Spotify maakt voor zover ik weet niémand winst. Het is enorm verliesgevend, zonder kapitaalsinjecties was het al lang over geweest.
Het is inderdaad zo dat het verdienmodel niet klopt, maar vooralsnog niet qua artiesten-uitbetaling. Hetgeen ze moeten veranderen is de gratis accounts wegdoen, ik geloof dat maar 25% van de gebruikers betaalt, wat véél te weinig is. Spotify moet eerst winst maken, en dan kan er gekeken worden naar grotere uitbetalingen naar artiesten.
Ja, artiesten verdienen énorm weinig aan Spotify. Maar dat is ook niet anders mogelijk, en vooralsnog moeten we vooral blij zijn dat we een prachtig medium hebben om gemakkelijk muziek uit te wisselen, nieuwe dingen te ontdekken etc zonder daarvoor naar de piratenbaai te surfen (wat iedereen die AMOK nu wil luisteren gaat doen met andere woorden).
Of mensen die wel andere muziek gaan luisterenquote:Op maandag 15 juli 2013 11:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]![]()
Het gaat niet om het verschil tussen opbrengst uit spotify en cd/lp opbrengsten van voor het internet, maar tussen spotify en geen opbrengst omdat mensen het gratis downen
Nou ja, als zo'n band tienduizend plays krijgt op de radio of veel CD-sales maak je er winst op. Op Spotify vrijwel niets.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:58 schreef BoerBert het volgende:
Ik moest wel lachen om zo'n gast die zei: 'Onze band tourt niet, dus nu hebben wij helemaal geen inkomsten meer!'. Ja, vreemd is dat dan. Helaas kan niet iedereen leven van muziek.
Ik denk wel degelijk dat Spotify slecht is voor de verkopen. Wat betreft illegale downloaders gaat de vlieger nog op dat downloaders dingen ontdekken die ze vervolgens gaan kopen, maar Spotify'ers hebben gewoon betaald voor hun muziek. Wie gaat er vervolgens NOG een keer betalen?quote:Op maandag 15 juli 2013 11:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]![]()
Het gaat niet om het verschil tussen opbrengst uit spotify en cd/lp opbrengsten van voor het internet, maar tussen spotify en geen opbrengst omdat mensen het gratis downen
Oh, vanuit ons oogpunt is het ook hemels.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:52 schreef Kerftminister het volgende:
Tja ben een arme student, dus ik ben voor piraterij. Mocht ik over wat jaren wat meer geld hebben zou ik gewoon een muziekcollectie opbouwen, maar dat krijg ik nu financieel niet voor elkaar.
Zeker ja, mja ik ben sowieso nog aan het ontdekken wat ik nu echt vette muziek vind enzo.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk wel degelijk dat Spotify slecht is voor de verkopen. Wat betreft illegale downloaders gaat de vlieger nog op dat downloaders dingen ontdekken die ze vervolgens gaan kopen, maar Spotify'ers hebben gewoon betaald voor hun muziek. Wie gaat er vervolgens NOG een keer betalen?
[..]
Oh, vanuit ons oogpunt is het ook hemels.Ik geef zo veel mogelijk uit aan muziek als ik op kan brengen en dat is nog geen fractie van alles wat ik luister
Ooit heb ik een platenkast zo groot...
Als ik alle albums zou kopen die ik leuk vindquote:Op maandag 15 juli 2013 12:33 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Zeker ja, mja ik ben sowieso nog aan het ontdekken wat ik nu echt vette muziek vind enzo.
Ik geef deze maand meer uit aan muziek (downloads, platen en tickets) dan aan eten en drinkenquote:Op maandag 15 juli 2013 12:34 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Als ik alle albums zou kopen die ik leuk vind
50x15=750 euro
Luister je alles legaal?quote:Op maandag 15 juli 2013 12:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik geef deze maand meer uit aan muziek (downloads, platen en tickets) dan aan eten en drinken
Nee joh. Bij lange na niet. En dan bedoel ik echt in de verste verte niet.quote:
Downloads incidenteel als ik iets niet via andere wegen kan vinden, koop muziek voor ongeveer ¤30-40 per maand gok ik en dan nog gemiddeld 1 of 2 concerten. Deze maand met Werchter is het een beetje duurderquote:Als ik mag vragen: hoeveel geef je aan beide uit?
Deze maand komt er dus ¤200 Werchterticket bij, bedoelde ik. Normale maand red ik het nietquote:Op maandag 15 juli 2013 12:39 schreef Agger het volgende:
Dan eet en drink je wel weinig. Moeten we ons zorgen maken?
Je geeft gewoon weinig uit aan etenquote:Op maandag 15 juli 2013 12:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee joh. Bij lange na niet. En dan bedoel ik echt in de verste verte niet.
[..]
Downloads incidenteel als ik iets niet via andere wegen kan vinden, koop muziek voor ongeveer ¤30-40 per maand gok ik en dan nog gemiddeld 1 of 2 concerten. Deze maand met Werchter is het een beetje duurder
Wat zei ik nou netquote:Op maandag 15 juli 2013 12:39 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Je geeft gewoon weinig uit aan etenJe woont blijkbaar niet op jezelf, want ik kom wel op 150euro per maand aan eten en drinken
Ik kom er nooit zo goed doorheenquote:Op maandag 15 juli 2013 12:47 schreef Kerftminister het volgende:
LCD Soundsystem eens aan begonnen. Verwachtte er weinig van, maar wat een leuke plaat.
Ja dat het anderhalf uur duurt is wel wat jammer inderdaad. Maar zitten een paar erg leuke nummertjes tussen. Moet op momenten aan Eagles of Death Metal denken, geen idee waarom.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kom er nooit zo goed doorheenDaft Punk..., All My Friends en North American Scum zijn geweldig maar als ik een LCD S-plaat helemaal probeer te luisteren gaat het me erg snel vervelen.
Dat is deze maand met werchter ruim over mijn etenskosten (ook ongeveer ¤150) heen ga. Normale maand red ik dat niet.quote:
Niets voor mij. Klinkt als The Bloodhound Gang ft. Yelle.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:52 schreef debeterebob het volgende:
Nieuwe album van Vive La Fête aan het luisteren. Is wel geinig.
Het eerste nummer is denk ik het best, hoewel de rest ook fijn is.
Electro, synth, Belgisch
Duidelijk. Ik las het andersquote:Op maandag 15 juli 2013 12:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is deze maand met werchter ruim over mijn etenskosten (ook ongeveer ¤150) heen ga. Normale maand red ik dat niet.
Huh? Nee, vroeg het me gewoon af.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:57 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Waarom ik dan nog niet kan lezen? Of ga je me nu niet dissen of zo?
quote:Op maandag 15 juli 2013 12:57 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Waarom ik dan nog niet kan lezen? Of ga je me nu niet dissen of zo?
quote:
Omdat 'ie er twee keer op staat, eentje van 9 minuten en eentje van 11 minuten.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:58 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik vraag me overigens wel af waarom er 20 minuten op rij het nummer Yeah aan de beurt is nu.
Ja maar waarom zijn die versies zo ontiegelijk lang.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat 'ie er twee keer op staat, eentje van 9 minuten en eentje van 11 minuten.
Geen idee. Laatste drie nummers duren gewoon een half uur samenquote:Op maandag 15 juli 2013 13:00 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja maar waarom zijn die versies zo ontiegelijk lang.
Dat heb ik wel vaker met muziekquote:Op maandag 15 juli 2013 13:00 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja maar waarom zijn die versies zo ontiegelijk lang.
Vind dat echt kut, te lange nummers. Ondanks dat je zo'n nummer dan vet vindt voel je je toch geremd het niet op te zetten omdat je dan gewoon 10 minuten verder bent.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen idee. Laatste drie nummers duren gewoon een half uur samen![]()
Altijd leuk, Vive La Fête. Al vond ik de laatste wat minder dan het oudere werk, begint nu soms toch een herhaling van zetten te worden. Maar goed, niks mis mee!quote:Op maandag 15 juli 2013 12:52 schreef debeterebob het volgende:
Nieuwe album van Vive La Fête aan het luisteren. Is wel geinig.
Het eerste nummer is denk ik het best, hoewel de rest ook fijn is.
Electro, synth, Belgisch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Precies wat er mis is met streamingdiensten. En een stuk beter verwoord dan Nigel dat deed.
quote:Op maandag 15 juli 2013 20:12 schreef Maxerazzi het volgende:
Spotify is nu zelfs een item op het journaal met Yorke als uitgangspunt.
Dat ie niet scrobbelt bedoel je? Bij mij deed ie het 2 uur niet en ineens was alles gescrobbeldquote:Op maandag 15 juli 2013 22:51 schreef Kerftminister het volgende:
Last.fm ligt er al de gehele dag uit, gruwelijk irritant.
Ja sinds 3 uur deed hij het niet meer, alle tracks zijn wel cached. Net is alles tot anderhalf uur geleden doorgevoerd, dus komt wel goed.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:54 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat ie niet scrobbelt bedoel je? Bij mij deed ie het 2 uur niet en ineens was alles gescrobbeld
Slim van Godrich dat hij York er bij heeft gehaald. Iedereen natuurlijk in de stress dat Radiohead ook wordt verwijderd, onwetend dat dat helemaal niet kan omdat de rechten van het overgrote deel van EMI zijn.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:12 schreef Maxerazzi het volgende:
Spotify is nu zelfs een item op het journaal met Yorke als uitgangspunt.
Ernstig he....quote:
Leuk punt, ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik daarmee wil. Ik vind mijn mening namelijk niet zo relevant, ik schrijf gewoon wat ik zie. En ik laat wel merken hoor als ik iets niks vind of juist heel goed maar soms vind ik iets niks omdat het mijn stijl niet is maar het publiek vindt het wel tof, wie ben ik dan om het af te kraken?quote:Op zondag 14 juli 2013 21:13 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen. Als ik een kritiekpuntje mag aandragen. Voor mij voelt de recensie niet als af. Je omschrijft alleen wat je ziet, maar niet wat je er van vindt.
Vooruitlopen kan als relatief klein land ook niet. Maar er is in mijn ogen meer dan genoeg prima Nederlandse muziek te vinden!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:39 schreef Vatta het volgende:
Ik vind dat Nederland nou niet voorop loopt in het uitbrengen van kwalitatief hoogstaande muziek.
In welk van de vorige delen, die steeds in rap tempo worden volgeblaft, stond de link naar je recensie? Ben ook wel benieuwd.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Leuk punt, ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik daarmee wil. Ik vind mijn mening namelijk niet zo relevant, ik schrijf gewoon wat ik zie. En ik laat wel merken hoor als ik iets niks vind of juist heel goed maar soms vind ik iets niks omdat het mijn stijl niet is maar het publiek vindt het wel tof, wie ben ik dan om het af te kraken?
Morgen interview met White Lies, de nieuwe plaat is echt leukStuk vrolijker en meer richting indie pop, I like
Typisch Nederlands is dan ook weer zo'n typisch Nederlandse term.quote:
http://www.podiuminfo.nl/review/2801/Edward_Sharpe_-_97_-_Tivoli/quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:20 schreef methodmich het volgende:
[..]
In welk van de vorige delen, die steeds in rap tempo worden volgeblaft, stond de link naar je recensie? Ben ook wel benieuwd.
Heb me best gedaan, weinig respons helaasquote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:29 schreef Kerftminister het volgende:
Zo we zijn weer door onze albums heen, tijd voor nieuw spul.
Heb al je tips geluisterd, ouwequote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Heb me best gedaan, weinig respons helaas
Heb deze en die van Unknown Mortal Orchestra even gelezen. Leuke recensies, inderdaad zoals debeterebob zegt vooral beschrijvend en minder gericht op je persoonlijke mening. Vind ik totaal niet storend, zeker niet bij een concert. Is anders dan een recensie over een album. Dus ik mis dat niet.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
http://www.podiuminfo.nl/review/2801/Edward_Sharpe_-_97_-_Tivoli/
Als het goed is staat BRMC zo ook online, zal die ook even posten
Jawel.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:33 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Die gevoelige Fransman en die Artic Monkeys coverband waren wel aardig
Bij een concert vind ik mijn mening inderdaad minder belangrijk. Als ik het slecht vind laat ik het wel doorschemerenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:32 schreef methodmich het volgende:
[..]
Heb deze en die van Unknown Mortal Orchestra even gelezen. Leuke recensies, inderdaad zoals debeterebob zegt vooral beschrijvend en minder gericht op je persoonlijke mening. Vind ik totaal niet storend, zeker niet bij een concert. Is anders dan een recensie over een album. Dus ik mis dat niet.
Wel zag ik een paar taalkundige dingetjes die anders hadden gemoeten, maar goed, het totaalplaatje vind ik zeker lezenswaardig.
Ja, die zag ik inderdaad. En bij Unknown Mortal Orchestra kon ik je keuze voor het woord 'opgelaten' niet helemaal plaatsen. Ik denk eigenlijk dat je daar bedoelde dat de aanwezigen 'opgetogen' de zaal verlieten.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bij een concert vind ik mijn mening inderdaad minder belangrijk. Als ik het slecht vind laat ik het wel doorschemerenMaar ik beschrijf inderdaad meer wat ik zie
En taalkundige dingen mag je me op wijzen hoor, daar leer ik alleen maar van! Ik had al begrijpend dat lijdend voorwerp met een lange ij is, ik blijf het raar vinden
Heb ik echt opgelaten staan?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:40 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, die zag ik inderdaad. En bij Unknown Mortal Orchestra kon ik je keuze voor het woord 'opgelaten' niet helemaal plaatsen. Ik denk eigenlijk dat je daar bedoelde dat de aanwezigen 'opgetogen' de zaal verlieten.
BRMC zal vanavond ergens online moeten komen, ik zal hem hier ook neerzettenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:51 schreef methodmich het volgende:
Goed zo!Ben benieuwd naar de volgende, altijd leuk om te lezen.
Vond die nieuwe single ook niet wat. Rest van hen ken ik niet. Ik ga het album eens proberen, maar denk dat het hem niet wordtquote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:15 schreef Norrage het volgende:
Ohja...nog even een reactie op de posts in de vorige topics:
White Lies
Dat die ooit groot zijn geworden, ik snap er geen reet van.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:15 schreef Norrage het volgende:
Het is de schuld van 3FMquote:
Dat is niet eens belangrijk, ik vind België bijvoorbeeld een stuk beter (oepsquote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:11 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik voorzie het in een Nederland-Belgie discussie ontaarden
Naja, het debuutalbum was niet slecht, maar die tweede was belachelijk. Ga die nieuwe ook weer proberen maar ik verwacht er niet zo veel meer van. Live ook niet geweldig, vond ik. Zanger zit er váák naast.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:15 schreef Norrage het volgende:
Ohja...nog even een reactie op de posts in de vorige topics:
White Lies
Eens.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:45 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Dat is niet eens belangrijk, ik vind België bijvoorbeeld een stuk beter (oeps), maar iets on-Nederlands goed noemen doet eigenlijk al meteen af aan de artiesten en een muziekland als geheel. klinkt een beetje hetzelfde als "Voor Nederlandse maatsteven een prima album"
Ik weet niet hoe jou oren werken maar die van mij zijn best globaal georiënteerd.
En fatsoenlijke aandacht voor muziek en kunst op de middelbare scholen, ook niet onbelangrijkquote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Eens.
Nederland heeft sterke periodes gehad. Jaren '60, jaren '90 en de laatste 5-6 jaar komen we weer aardig in de buurt van België.
Ik denk dat België meer talent heeft cq. goede albums aflevert door hun andere mentaliteit. Ze zijn wat vrijer en minder gestressed dan "wij".
Oh dat weet ik niet, nooit op een Belgische school gezetenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:54 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
En fatsoenlijke aandacht voor muziek en kunst op de middelbare scholen, ook niet onbelangrijk
Ze hebben twee jaar niks gedaan inderdaad, verwacht wel weer wat aandacht met dit derde albumquote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:43 schreef Moody het volgende:
Is White Lies groot dan? Ik hoor er geen drol meer van. Zie ze ook niet op festivals ofzo.
Ze hebben zichzelf de das omgedaan met dat waardeloze 2e album.
Nopequote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:45 schreef Maxerazzi het volgende:
Is het nieuwe album van White Lies al gelekt?
Zanger heeft niet de beste reputatie inderdaad. Heb ze zelf op Werchter gezien met de debuutplaat, toen vond ik ze wel goed. Tweede keer vond ik ze minder.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:47 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Naja, het debuutalbum was niet slecht, maar die tweede was belachelijk. Ga die nieuwe ook weer proberen maar ik verwacht er niet zo veel meer van. Live ook niet geweldig, vond ik. Zanger zit er váák naast.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:45 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Dat is niet eens belangrijk, ik vind België bijvoorbeeld een stuk beter (oeps), maar iets on-Nederlands goed noemen doet eigenlijk al meteen af aan de artiesten en een muziekland als geheel. klinkt een beetje hetzelfde als "Voor Nederlandse maatsteven een prima album"
Ik weet niet hoe jou oren werken maar die van mij zijn best globaal georiënteerd.
Je noemt alle landen behalve Finlandquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:02 schreef debeterebob het volgende:
Ik vind eigenlijk dat groot deel van Scandinavie veel te bieden heeft en dan met name Noorwegen, Zweden en IJsland
Haha, dat is niet precies wat ik bedoelde. Ik bedoelde meer dat ik muziek niet beoordeel op hoe het klinkt voor het land waaruit het komt, maar meer op de muziek zelf. Dat je meer bands uit Engeland tof vindt (heb ik ook) heeft meer met smaak te maken dan met mijn puntquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:02 schreef debeterebob het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is dit globaal? Wel meer Nederlands dan Belgisch, maar dat komt met name door wat Nederlandse klassiekertjes.
Ik vind eigenlijk dat groot deel van Scandinavie veel te bieden heeft en dan met name Noorwegen, Zweden en IJslandDenemarken is wel een beetje het lelijke eendje daar
Finland is wel goed op metalgebied, net als Zwedenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Je noemt alle landen behalve Finland
Maar er komt idd weinig noemenswaardigs uit Finland.
Zweden staat wel dik bovenaan, Noorwegen daar vlak achter (Madrugada he...)
Lordi!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Je noemt alle landen behalve Finland
Maar er komt idd weinig noemenswaardigs uit Finland.
Dat is niet aan mij besteedquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:08 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Finland is wel goed op metalgebied, net als Zweden
Grootste exportproduct van Zweden is Abba.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:09 schreef debeterebob het volgende:
Zweden natuurlijk om Ace Of Base, Avicii en Europe
Precies! Dat is ook het eerste wat me bij Finland te binnen schiet. Maar ook dus Nightwish, Children of Bodom, Apacoliptica en HIM.quote:
editje nog!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:14 schreef debeterebob het volgende:
Noorwegen is toch wel mijn favoriet met Royksopp, Kings of Convenience, Drape, Kakkmaddafakka, Moddi, Sivert Høyem, Madraguda, Motopshyco en a-ha
Fever Ray kwam ik laatst toevallig tegen, wat een epische muziek is datquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:15 schreef Moody het volgende:
Shout Out Louds, Moneybrother, Caesars, Fever Ray, Miike Snow.
Noorwegen > Zweden > IJsland > Finland > Denemarkenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:17 schreef Moody het volgende:
Zweden > Noorwegen > IJsland > Finland
Zoiets?
Al kun je twijfelen over IJsland en Finland. Sigur Ros en Björk zorgen voor de punten voor IJsland.
WIJ HEBBEN NIELS GEUSEBROEKquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:21 schreef Moody het volgende:
Hebben wij als Nederland trouwens niet wereldwijd het grootste exportproduct in de vorm van Tiesto en Armin van Buren?
Of zullen de inkomsten via de rechten van The Beatles hoger zijn?
Oh...weet ik veel. Geusebroek, is dat niet die Tukker?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:22 schreef debeterebob het volgende:
[..]
WIJ HEBBEN NIELS GEUSEBROEK_O_O_O_O_
TIESTO IS PASSE__
Weet ik veel. Succes is hem wel gegund verder en de Nederlanders doen het best aardig inderdaad, maar verder...quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:23 schreef Moody het volgende:
[..]
Oh...weet ik veel. Geusebroek, is dat niet die Tukker?
XTC is volgens mij nog altijd het grootste exportproductquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:21 schreef Moody het volgende:
Hebben wij als Nederland trouwens niet wereldwijd het grootste exportproduct in de vorm van Tiesto en Armin van Buren?
Of zullen de inkomsten via de rechten van The Beatles hoger zijn?
Raveonettes, King Diamond/Mercyful Fate, Aqua...quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:25 schreef Moody het volgende:
Deense toppers:
Efterklang, Choir of Young Believers, Figurines
En jawel, Olsen Brothers
We kunnen Denemarken makkelijk aan!!
Nouja ze hebben wel ietsjes meer;quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:25 schreef Moody het volgende:
Deense toppers:
Efterklang, Choir of Young Believers, Figurines
En jawel, Olsen Brothers
We kunnen Denemarken makkelijk aan!!
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:53 schreef Moody het volgende:
Eens.
Nederland heeft sterke periodes gehad. Jaren '60, jaren '90 en de laatste 5-6 jaar komen we weer aardig in de buurt van België.
Ik denk dat België meer talent heeft cq. goede albums aflevert door hun andere mentaliteit. Ze zijn wat vrijer en minder gestressed dan "wij".
Kashmir ben ik vergeten idd!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:29 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Nouja ze hebben wel ietsjes meer;
Alphabeat, Volbeat en vooral Kashmir
Ik zou snel naar je eigen topic vluchtenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:30 schreef ranja het volgende:
[..]ik reageer maar niet meer, lijtk me beter
onnederlands slechtquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:32 schreef debeterebob het volgende:
Ik ga voor jou wel even Voicst luisteren
Pssst om te gaan stoken moet je nu dEUS, Balthazar, Zita Swoon e.d. gaan verheerlijkenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:34 schreef Moody het volgende:
Oh je gaat niet meer reageren dus?
"" hoort toch wel gecombineerd te worden met een soort van uitleg
Oh Ranja is anti-Belgie? Nooit gewetenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:38 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Pssst om te gaan stoken moet je nu dEUS, Balthazar, Zita Swoon e.d. gaan verheerlijken
Nee. Ranja kent heel veel goede Nederlandse muziek en vindt het daarom zo jammer dat het zo ondergewaardeerd wordt door mensen zoals jij.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Oh Ranja is anti-Belgie? Nooit geweten
Jacques Brel is ook bagger?
Ik ben de laatste die Nederlandse muziek onderwaardeertquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:41 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Nee. Ranja kent heel veel goede Nederlandse muziek en vindt het daarom zo jammer dat het zo ondergewaardeerd wordt door mensen zoals jij.
*Like*quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:42 schreef debeterebob het volgende:
Ik ken trouwens een album en daar ben ik gewoon de enige fan van
Oh, dacht dat Razorlight Zweeds was. Het is idd net hoe je dat bepaalt. Het land van oprichting wordt soms met strategische of economische redenen gekozen. (subsidies e.d.)quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:44 schreef MaJo het volgende:
Shout out Louds is mijn favoriete Scandinavische band
En Razorlight is gewoon in Engeland opgericht, behalve de afkomst van twee van de bandleden is er weinig Zweeds aan
3 listeners all time 7 scrobbles all timequote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Tssss zo NIET indie.
Ze hebben al 55 likers
https://www.facebook.com/WeUsedToBeGunslingers
Maar wel een goed bandje verder of pure bagger?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:46 schreef debeterebob het volgende:
[..]
3
listeners all time
7
scrobbles all time
Last fm
Voor mijn gevoel is het wel catchy, maar ik ben niet echt een scherpe hoorder. Kan ook dat het heel vals isquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Maar wel een goed bandje verder of pure bagger?
de zanger is behoorlijk Engelsquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:45 schreef Moody het volgende:
[..]
Oh, dacht dat Razorlight Zweeds was. Het is idd net hoe je dat bepaalt. Het land van oprichting wordt soms met strategische of economische redenen gekozen. (subsidies e.d.)
Ik zoek het even voor je opquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Moet ik nog 1x zeggen dat ik geen Spotify heb!
ik vond ze ooit heel leuk, totdat ik bedacht dat ik ze eigenlijk best kut vond en ze voor de zoveelste keer ging zien omdat ik al kaarten gekocht had toen ik nog dacht dat ik ze leuk vondquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Ok jij wint
Daarbij is het gewoon een middelmatig bandje. Al is Sugar van zijn side-projectje wel een fijn nummertje.
Eerste indruk: Niet slechtquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:52 schreef debeterebob het volgende:
Voor MoodyEnige liedje wat ik op YT kan vinden
AmericaAmericaaaaaquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik vond ze ooit heel leuk, totdat ik bedacht dat ik ze eigenlijk best kut vond en ze voor de zoveelste keer ging zien omdat ik al kaarten gekocht had toen ik nog dacht dat ik ze leuk vondzanger heeft een irritante stem maar ze hebben wel wat catchy nummers.
niet anti Belgie, wel anti-anti Nederlandquote:
Er zijn er net wel wat genoemd.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:53 schreef ranja het volgende:
[..]
niet anti Belgie, wel anti-anti Nederland
En ik ken relatief weinig goede belgische bands. Zullen er vast zijn maar die worden dan net weer niet gehypt in Nederland
Dat is echt hun allerkutste nummerquote:
hip hoef je niet perse goed te vindenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:54 schreef Moody het volgende:
[..]
Er zijn er net wel wat genoemd.
dEUS, Balthazar, Selah Sue en Triggerfinger zijn momenteel wel aardig hip.
ik zeg alleen maar dat ik relatief weinig goede belgische bands ken. niet dat anderen ze niet waarderenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:56 schreef Moody het volgende:
Ik wil ermee zeggen dat menschen ze wel kunnen waarderen.
Ik zeg niet dat België Nederland de pan uit roeleert
Je zoek specifiek naar Belgische bands met vrouwtje? Of heb je ook iets aan namen als dEUS en Balthazar? Niet beroerd om te helpen hoorquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:57 schreef ranja het volgende:
[..]
ik zeg alleen maar dat ik relatief weinig goede belgische bands ken. niet dat anderen ze niet waarderen
Hihiquote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:11 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik voorzie het in een Nederland-Belgie discussie ontaarden
quote:
als je mijn smaak een beetje kent weet je dat ik absoluut niet tegen dit soort muziek kanquote:Op woensdag 17 juli 2013 00:02 schreef Moody het volgende:
Ik vind Admiral Freebee een zeer goed Belgisch bandje.
Vandaar de phrase "ik vind"quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:06 schreef ranja het volgende:
[..]
als je mijn smaak een beetje kent weet je dat ik absoluut niet tegen dit soort muziek kan
overigens wel precies een schoolvoorbeeld van de stijl die ik met belgie associeer.
De Bossen mwah. El Guapo Stuntteam is een goede tipquote:Op woensdag 17 juli 2013 00:22 schreef ranja het volgende:
en waarom Triggerfinger wel gehypt is en El Guapo Stuntteam niet?
Dat zijn de statementsquote:Op woensdag 17 juli 2013 00:30 schreef ranja het volgende:
Nou ja, ik ken in veel stijlen die ik goed vind wel 1 of 2 goede tot aardige belgische bands maar in dezelfde stijl dan wel 5 nederlandse bands die ik vaak nog beter vind
Betekent dat dat er meer betere Nederlandse bands zijn of dat je meer betere Nederlandse bands kent?quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:30 schreef ranja het volgende:
Nou ja, ik ken in veel stijlen die ik goed vind wel 1 of 2 goede tot aardige belgische bands maar in dezelfde stijl dan wel 5 nederlandse bands die ik vaak nog beter vind
dat laatste natuurlijk... er zal vast een bloeiende belgische undergroundscene zijn die in nederland net zo genegeerd wordt als de nederlandsequote:Op woensdag 17 juli 2013 00:33 schreef Moody het volgende:
Betekent dat dat er meer betere Nederlandse bands zijn of dat je meer betere Nederlandse bands kent?![]()
Eigenlijk gek en vreselijk ouderwets dat er nog grenzen zijn op dat gebied in landen met dezelfde taal toch?quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:35 schreef ranja het volgende:
[..]
dat laatste natuurlijk... er zal vast een bloeiende belgische undergroundscene zijn die in nederland net zo genegeerd wordt als de nederlandse
Ik was de eerste scrobbler ooit van Kutzooi.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:46 schreef debeterebob het volgende:
[..]
3 listeners all time 7 scrobbles all time
3 scrobbles waren van mijRest op Youtube geluisterd of niet gescrobbeld of zo
Last fm
Moet zeggen dat ik persoonlijk weer weinig met die vier Nederlandse zangeressen heb en An Pierlé weer wel kan waarderen. Selah Sue doet me ook niks.quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:34 schreef ranja het volgende:
Ik mis alleen een belgische Yori Swart / Marike Jager / Eefje de Visser / Stevie Ann achtige.
Selah Sue en An Pierle zijn het toch niet helemaal wat mij betreft.
Trixie Whitley doet het ook niet voor je?quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:34 schreef ranja het volgende:
Ik mis alleen een belgische Yori Swart / Marike Jager / Eefje de Visser / Stevie Ann achtige.
Selah Sue en An Pierle zijn het toch niet helemaal wat mij betreft.
Je moet ze even vragen wat ze bezielde om zo'n verschrikkelijk 2e album te makenquote:Op woensdag 17 juli 2013 13:53 schreef MaJo het volgende:
Zo interview met White Lies, ik ga een klein beetje dood
ik ga dat in wat meet ingepakte vorm wel vragen jaquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je moet ze even vragen wat ze bezielde om zo'n verschrikkelijk 2e album te maken
Pitchfork (en nee, dat is niet uit vijf maar uit tien):quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik ga dat in wat meet ingepakte vorm wel vragen jahet gekke is alleen dat als ik de recensies van dat album lees dat het wel meevalt, het zijn met name de fans die het helemaal niks vonden. Ik kan dus niet zomaar stellen dat het album slecht ontvangen is, misschien horen ze dat wel voor het eerst
White Lies is sowieso een band waar de meningen over verdeeld zijn. Volgens Metacritic scoort Ritual gemiddeld een 6 en To Lose My Life gemiddeld een 5,8.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:43 schreef Norrage het volgende:
Maar op AMG heeft ie vreemdgenoeg weer 4/5 sterren. En P4K gaf het eerste album ook al een 4/10.
Pitchfork lijkt soms te vergeten dat er nog getallen tussen de 3 en de 9 zitten.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:45 schreef Kerftminister het volgende:
Pitchfork is wel de laatste site die ik als maatstaf neem. My Beautiful Dark Twisted Fantasy beste album ooit volgens hun, volle 10.
van wie is dat album? Naam komt me bekend voor.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:45 schreef Kerftminister het volgende:
Pitchfork is wel de laatste site die ik als maatstaf neem. My Beautiful Dark Twisted Fantasy beste album ooit volgens hun, volle 10.
Kanye West, wel een goed album, maar een album met Nicki Minaj kan je toch geen 10 geven.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
van wie is dat album? Naam komt me bekend voor.
Ik besterf het echt in de tram onderweg
Kanye. En relax, het zijn maar mensen. Mensen die ietsje vaker muziek maken dan jij.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
van wie is dat album? Naam komt me bekend voor.
Ik besterf het echt in de tram onderweg
ow ja dat was het. Ik ben niet eens bang voor hun maar bang dat ik dichtklap en opeens geen Engels meer kanquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kanye. En relax, het zijn maar mensen. Mensen die ietsje vaker muziek maken dan jij.
Dit. Daarnaast komen Britse bandjes er ook altijd bekaaider vanaf op Pitchfork.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pitchfork lijkt soms te vergeten dat er nog getallen tussen de 3 en de 9 zitten.
ik vond het echt helemaal niks, ik kan die stem van hem niet uitstaanquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:49 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Kanye West, wel een goed album, maar een album met Nicki Minaj kan je toch geen 10 geven.
interessant... ben op zoek gegaan naar iets niet acoustisch of live, klintk wel goedquote:Op woensdag 17 juli 2013 12:00 schreef methodmich het volgende:
Moet zeggen dat ik persoonlijk weer weinig met die vier Nederlandse zangeressen heb en An Pierlé weer wel kan waarderen. Selah Sue doet me ook niks.
Reena Riot
Goed... maarquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:49 schreef MaJo het volgende:
Oh en nog een recensie zoals beloofd:
http://www.jimmyalter.nl/(...)ub-imponeert-tivoli/
Echt? die moet ik dan maar eens opzoeken.quote:hun bekendste nummer Beat the Devil’s Tattoo
gebaseerd op de meeste listens op spotifyquote:Op woensdag 17 juli 2013 15:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Goed... maar
[..]
Echt? die moet ik dan maar eens opzoeken.
Overigens ook mooi dat Vox von Braun positief genoemd wordt, toen ik zag dat zij voorprogramma zouden zijn ging ik nog twijfelen of ik toch niet heenwilde.
Whatever Happened To My Rock 'n' Roll is hun bekendste nummer zou ik zeggen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
gebaseerd op de meeste listens op spotifyvan echte hits kun je niet spreken maar dit is wel hun bekendste denk ik
Ja, dat is wel het meeste relaxte voor een interviewer, een 1 op 1quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:19 schreef MaJo het volgende:
Interview met White Lies ging primahad een gesprek met de bassist, leuke gast! Nu nog 3 weken wachten voor jullie want het mag nog niet gepubliceerd worden
was er ook wel blij mee! Ook met de keuze van de bassist aangezien hij de meeste muziek en de teksten schrijft. Ook nog even het tweede album besproken, hij reageerde er heel nuchter opquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:21 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, dat is wel het meeste relaxte voor een interviewer, een 1 op 1
Klinkt goed. Wat doe je voor werk? Sorry als ik het niet heb meegekregen btw.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:19 schreef MaJo het volgende:
Interview met White Lies ging primahad een gesprek met de bassist, leuke gast! Nu nog 3 weken wachten voor jullie want het mag nog niet gepubliceerd worden
geen probleemquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:52 schreef Agger het volgende:
[..]
Klinkt goed. Wat doe je voor werk? Sorry als ik het niet heb meegekregen btw.
Ja, maar mocht hier ook wel, gezien de discussie.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:22 schreef ranja het volgende:
[..]
interessant... ben op zoek gegaan naar iets niet acoustisch of live, klintk wel goed
https://soundcloud.com/reena-riot/sets/reena-riot-ep
overigens is dit meer wat voor het zangeressen topic natuurlijk
quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:27 schreef Norrage het volgende:
Die Robin Thicke had ik veel van verwacht, maar wat een gezapig album zeg
Ach, we hebben de single nog
quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:30 schreef debeterebob het volgende:
[..]![]()
Sowieso zijn al die bewerkingen lachwekkend![]()
Ik hoorde op radio continu een versie waar ze in het Nederlands doorheen 'rappen'Kan die alleen niet vinden
Spotifyquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:07 schreef Kerftminister het volgende:
Is er iemand die Narcissus Road van The Hours bezit? (Digitaal)
Dat is de eerste keer volgens mij dat Spotify me aftroeft ipv andersom.quote:
Kan je hem zo afspelen:quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:12 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dat is de eerste keer volgens mij dat Spotify me aftroeft ipv andersom.
Nee, maar ik gebruik dat niet.
Dan scrobbled ie niet.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:13 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Kan je hem zo afspelen:
Narcissus Road, a song by The Hours on Spotify.
Niet helemaal, maar vind het leuk en vooral erg handig om bij te houden en zo nodig hoef ik het album ook weer niet te horen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:48 schreef Z het volgende:
Man, het scrobblen is bij jou dus belangrijker dan de muziek. Laat het los zou ik zeggen.
Wel goed album thoquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:04 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Niet helemaal, maar vind het leuk en vooral erg handig om bij te houden en zo nodig hoef ik het album ook weer niet te horen.
Op Spotify kan ik geen Beatles, K-Pop, allerlei wat minder bekende dingen en nog wat dingen die zomaar ontbreken niet luisteren.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:09 schreef Norrage het volgende:
Gewoon Spotify installeren dus, dan scrobbelt ie wel.
Het is niet alsof als je spotify hebt dat je de rest niet meer mag gebruikenquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:10 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Op Spotify kan ik geen Beatles, K-Pop, allerlei wat minder bekende dingen en nog wat dingen die zomaar ontbreken niet luisteren.
Tja voor die 1 á 2 dingen die ik niet kan vinden en wel op Spotify staan lijkt het me ook overbodig. Verder ben ik dol op mijn eigen muziekbibliotheek waar ik lekker kan shufflen en titels en artiestennamen kan aanpassen. Skits kan je eruitknippen etc.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Het is niet alsof als je spotify hebt dat je de rest niet meer mag gebruiken
Dit inderdaad. En je kunt natuurlijk wel Spotify gebruiken en een ander programma er naast maar dat is weer zo omslachtig.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:16 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja voor die 1 á 2 dingen die ik niet kan vinden en wel op Spotify staan lijkt het me ook overbodig. Verder ben ik dol op mijn eigen muziekbibliotheek waar ik lekker kan shufflen en titels en artiestennamen kan aanpassen. Skits kan je eruitknippen etc.
Verder moet ik ook mijn telefoon kunnen blijven supplien met nieuwe nummers.
Wat een waardeloos artikel.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:26 schreef Arn0 het volgende:
Speciaal voor de haters:
http://www.forbes.com/sit(...)hat-thom-yorke-says/
Integendeel, eindelijk een artikel dat geen appels met peren vergelijkt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een waardeloos artikel.Dat slaat echt nergens op.
Jammer dat je mijn volgende post dan niet leest.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:35 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Integendeel, eindelijk een artikel dat geen appels met peren vergelijkt.
Als jij blind je favoriete muzikanten wilt volgen in hun kritiek moet jij dat weten, maar enige objectiviteit kan geen kwaad
Over iTunes gesproken: ik mis de cover flowquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:49 schreef Kerftminister het volgende:
Ik heb zelf verder niks tegen Spotify ofzo, alleen iTunes ligt me beter. Dat is natuurlijk ook volledig afhankelijk van je luistergedrag en van de muziek die je luistert.
Ik download pas nieuwe versies als men positief erover is, heb zelf nu de op een na nieuwste en die bevalt goed.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Over iTunes gesproken: ik mis de cover flowVind een aantal dingen in de nieuwste versie echt bagger. Zoeken is ook ineens vrij krakkemikkig
Stap NIET over.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:57 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik download pas nieuwe versies als men positief erover is, heb zelf nu de op een na nieuwste en die bevalt goed.
Deed ik ook pas toen iemand me het aanraadde.
Begrijpelijk. Ik vind het een heel fijn programma - zolang het precies doet wat het moet doen. Als er problemen zijn is het echt afschuwelijk. Plus natuurlijk dat ik jaren geleden door aankoop van een iPod er in geforceerd ben en nu niet meer weg kan.quote:
Hahahquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:03 schreef Norrage het volgende:
itunes was fantastisch, maar die nieuwe iTunes is echt ronduit verschrikkelijk. Echt te erg, wie ze daarop hebben gezet hebben moet echt een randdebiel zijn. Waarschijnlijk dezelfde randdebiel die de AMG website verneukt heeft.
Tssk. Gewoon op CD hier uiteraard.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:07 schreef Kerftminister het volgende:
Is er iemand die Narcissus Road van The Hours bezit? (Digitaal)
Ik vind ze echt geweldigquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:26 schreef ranja het volgende:
Arctic Monkeys is zo'n band waarvan ik eigenlijk met smart op een 'best of' zit te wachten
Hmm. Nummertje van niks toch?.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:16 schreef Grobbel het volgende:
Geen zin om tig pagina's door te spitten, maar deze al voorbij gekomen? Comeback-single van The Dismemberment Plan. https://t.co/alMBULohTy
quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:33 schreef Z het volgende:
Uit de oude doos: 1150 woorden voor een 0,0
http://pitchfork.com/reviews/albums/5607-travistan/
Travis Morrison is de zanger van The Dismemberment Plan.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:33 schreef Z het volgende:
Uit de oude doos: 1150 woorden voor een 0,0
http://pitchfork.com/reviews/albums/5607-travistan/
Travis Morrison is de zanger van The Dismemberment Plan.
Tsja, dat ciijfer was vooral ingegeven door teleurstelling over de slechte teksten, en het heeft ook min of meer Travis' complete solocarrière naar de vaantjes geholpen. Als je de lijn vanuit The Dismemberment Plan doortrekt naar zijn soloplaten is ie in 2 stappen van een 9.6 naar een 0 gegaan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:50 schreef Tchock het volgende:
Je zet jezelf als recensent natuurlijk ook wel een beetje voor lul als je een album een 0,0 geeft.Maar het is wel komisch.
Ik luister eigenlijk zelden naar teksten, dus ik kon dit nummer (en nummers als 'Change' en 'The Word Cop') ook wel echt waarderen. Al snap ik op zich wel een deel van de kritiek; de teksten waren erg simpel, en misschien had ie het minder op flauwe humor moeten stoelen. Hij had eigenlijk net zo goed een kindvriendelijke plaat kunnen opnemen a la They Might Be Giants.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |