abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128942398
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel LXXXIV

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat.

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met "indie" te maken heeft!

Lijst met indie-gerelateerde links:
Pitchfork
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
Delusions of Adequacy
Liability
Popmatters
Metacritic
Brooklyn Vegan
Stereogum
Gorilla vs Bear
Shoot The Player
Blogotheque

Voor specifieke vragen over indie-uitgaansgelegenheden, of voor slowchat over populaire Britse indiebands kun je terecht in ons zustertopic:
MUZ / I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #49

Jaarlijstjes:
MUZ / Beste cd 2001
MUZ / Beste Fok-CD 2002 Verkiezing!
MUZ / 2003 - eindlijstjes
MUZ / Jaarlijstjes 2004
MUZ / Jaarlijstjes 2005!
MUZ / Jaarlijstjes 2006!
MUZ / Jaarlijstjes 2007!
MUZ / Jaarlijstjes 2008!
MUZ / Jaarlijstjes 2009!
MUZ / Jaarlijstjes 2010!
MUZ / Jaarlijstjes 2011!
MUZ / Jaarlijstjes 2012!

En het pre-lijstjes topic voor 2013 *O*
MUZ / Beste albums van 2013 (pré-jaarlijstjes topic)

Andere interessante topics:
MUZ / De Hypes van 2006
MUZ / CD Releases 2009

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:
MUZ / The Slacker Take-Over Plot (Centraal Indie Topic)
MUZ / The Slacker Take-Over Plot (Indie Central II)
MUZ / Indie Rockers Talk Acid! (Indie Central III)
MUZ / The State Of Indiependence (Indie Central IV)
MUZ / Lift Your Indie Fists (Indie Central V)
MUZ / In the kingdom of indie (Indie Central VI)
MUZ / Indie has the Right to Children (Indie Central VII)
MUZ / Clap Your Hands Say Indie (Indie Central VIII)
MUZ / No Indie No Beep Beep (Indie Central IX)
MUZ / This Forum's Saving Grace (Indie Central X)
MUZ / Ik wil in die rok (Indie Central XI)
MUZ / Indie Ah Um (Indie Central XII)
MUZ / It's Indie, Dad. (Indie Central XIII)
MUZ / Come On! Feel the Indie Noise! (Indie Central XIV)
MUZ / Indie Aeroplane Over The Sea (Indie Central XV)
MUZ / Le Slackre du Printemps (Indie Central XVI)
MUZ / Kill Pop Stars (Indie Central XVII)
MUZ / We have the facts and we're voting Indie! (Indie XVIII)
MUZ / I Love You But I've Chosen Indie (Indie Central XIX)
MUZ / Indie For The Painfully Alone (Indie Central XX)
MUZ / At War With The Critics (Indie Central XXI)
MUZ / How I Learned To Write Indie (Indie Central XXII)
MUZ / Indiefans please try harder (Indie Central XXIII)
MUZ / Return to Indie Mountain (Indie Central XXIV)
MUZ / Indie Rarities (Indie Central XXV)
MUZ / Songs for Indie singalong (Indie Central XXVI)
MUZ / We Were Indie Before the Ship Even Sank (IndieCentral XXVII)
MUZ / Au Revoir Indie (Indie Central XXVIII)
MUZ / You! Me! Indie! (Indie Central XXIX)
MUZ / From Here We Go Indie! (Indie Central XXX)
MUZ / Strawberry Indie (Indie Central XXXI)
MUZ / Le Diable Avec Son Indie! (Indie Central XXXII)
MUZ / Hercules and Indie Affair (Indie Central XXXIII)
MUZ / Oracular Indie-tacular (Indie Central XXXIV)
MUZ / Indie is a Grotesque Animal (Indie Central XXXV)
MUZ / A Heart Full of Indie (Indie Central XXXVI)
MUZ / Merriweather Indie Pavilion (Indie Central XXXVII)
MUZ / The Hazards of Indie (Indie Central XXXVIII)
MUZ / The Pains of Being Indie at the Heart (Indie Central XXXIX)
MUZ / Broken Side of Indie (Indie Central XL)
MUZ / Indie (The Topic) (Indie Central XLI)
MUZ / Infinite Indie (Indie Central XLII)
MUZ / Indiespeaker (Indie Central XLIII)
MUZ / Indienator (Indie Central XLIV)
MUZ / I Am Very Indie (Indie Central XLV)
MUZ / Omdat Norrage Indie Wil (Indie Central XLVI)
MUZ / Put Your Back N 2 Indie (Indie Central XLVII)
MUZ / Kill For Indie (Indie Central XLVIII)
MUZ / An Awesome Indie (Indie Central XLIX)
MUZ / Indielittle (Indie Central L)
MUZ / Indie Great Wide Open (Indie Central LI)
MUZ / Until the Indie Comes (Indie Central LII)
MUZ / Allelujah! Don't Bend! Indie! (Indie Central LIII)
MUZ / Unknown Indie Orchestra (Indie Central LIV)
MUZ / We Are the 21st Century Ambassadors of Indie (Indie Central LV)
MUZ / It's in the Rhye of the Beholder (Indie Central LVI)
MUZ / Songs: Indie (Indie Central LVII)
MUZ / Love, Peace & Peter: Indie (Indie Central LVIII)
MUZ / (Indie Central LIX) Turn on the Bright Indie
MUZ / (Indie Central LXI) There is an indie that never goes out
MUZ / (Indie Central LXIII) Indie has the Right to Children
MUZ / (Indie Central LXIV) Indie Only Knows Good Vibrations
MUZ / (Indie Central LXV) Modern Indie of the Fok!-forum
MUZ / (Indie Central LXVI) We Were Indie Before The Genre Even Existed
MUZ / (Indie Central LXVII) Indie !!!
MUZ / ( Indie Central LXVIII) Random Access Memorindies
MUZ / (Indie Central LXIX) You've Got An Indie Scene There Man!
MUZ / (Indie Central LXX) I Think of Indie
MUZ / (Indie Central LXXIII) The Indie Cloak
MUZ / (Indie Central LXXV) Indie Kids
MUZ / (Indie Central LXXVI) More Indie
MUZ / (Indie Central LXXVII) Primal Indie
MUZ / (Indie Central LXXVIII) Indie is Kinky
MUZ / (Indie Central LXXIX) Tomorrow's Indie
MUZ / (Indie Central LXXX) Kveikur-Indie
MUZ / (Indie Central LXXXI) Jagwar Indie
MUZ / (Indie Central LXXXII) The New Indiegraphers
MUZ / (Indie Central LXXXIII) Indie Silence
MUZ / (Indie Central LXXXIV) Indie's High Flying Turds
pi_128942408
quote:
15s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:08 schreef debeterebob het volgende:

[..]

BA<
Wat
pi_128942429
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat
Even dichtgooien. Alleen toen wist ik geen TT :')__
pi_128942444
quote:
15s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:14 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Even dichtgooien. Alleen toen wist ik geen TT :')__
Het is nog steeds geen album zoals je vorige keer gevraagd is maar het is een stap in de goede richting :')

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:46 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

Haha, ja oké, al staat het tot in de eeuwigheid in de lijst. Het zou alleen wel leuk zijn als iedereen zich een beetje aan de ongeschreven regel houdt dat het een woordspeling moet zijn op indie en een recent/bekend indie-album. Ik ga er niet van PMS-en ofzo, maar zo kunnen we ons steeds minder verheven voelen boven de rest van het Fok!-grut :)
pi_128942448
Deze titel is al stukken beter dan de vorige ja.
pi_128942489
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:14 schreef Tchock het volgende:
Het is nog steeds geen album zoals je vorige keer gevraagd is maar het is een stap in de goede richting

Hoeft ook niet per se een album te zijn :')
pi_128942525
quote:
15s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:16 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Hoeft ook niet per se een album te zijn :')
Ooit was dat wel de bedoeling maar dat is ondertussen ook al goed verneukt in dit topic _O-
Maar jij spant de kroon ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_128942556
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:17 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ooit was dat wel de bedoeling maar dat is ondertussen ook al goed verneukt in dit topic _O-
Maar jij spant de kroon ^O^
Ik dacht laat ik me een keer inhouden, is het weer niet goed :')
pi_128943326
Zwaar leven, bob. Zwaar leven :P
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_128943421
quote:
10s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:41 schreef Bol_Wan het volgende:
Zwaar leven, bob. Zwaar leven :P
Zooooooo'n zwaar leven. Ik trek het echt niet meer ;(
pi_128943573
Leuke woordspeling is wat mij betreft al leuk genoeg hoor.

Nu aan Polysics trouwens, die hebben nog een nummer in Fifa gehad. _O-
  zondag 14 juli 2013 @ 20:36:42 #12
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_128947420
https://soundcloud.com/smallpools/mason-jar
Nieuwe van smallpools, wederom een leuk nummer voor de zomer imo. :)
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_128947875
De nieuwe Pet Shop Boys is fijn. Nadert de grens van camp, maar gaat er zelden overheen :)
pi_128949040
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:54 schreef MaJo het volgende:
Zie dat ik een Arcade Fire discussie heb gemist. Opvallend dat jullie the Suburbs zo goed vinden :o Voor mij blijft Funeral ultiem, snel gevolgd door Neon Bible en the Suburbs een stuk verder daar achter. Er staan goede nummers op maar in het geheel vind ik het geen fantastische plaat.

Hier trouwens nog mijn Edward Sharpe recensie zoals beloofd: http://www.podiuminfo.nl/review/2801/Edward_Sharpe_-_97_-_Tivoli/

De nieuwe White Lies is veelbelovend trouwens *O*
Om hier nog even op terug te komen. Als ik een kritiekpuntje mag aandragen. Voor mij voelt de recensie niet als af. Je omschrijft alleen wat je ziet, maar niet wat je er van vindt.
  zondag 14 juli 2013 @ 22:01:14 #15
379412 LuciferRising
Wake Bake Skate
pi_128951639
Volgende week maandag in de uitverkochte bitterzoet:
heb dr zin an *O* *O* *O* *O*
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
pi_128953606
Dat album van ze schijnt erg goed te zijn, de nieuwste. Eens luisteren deze week. :P
pi_128958406
Nigel Godrich heeft een epische rant gedaan tegen Spotify op twitter vanmiddag. En om zijn mening kracht bij te zetten is alle muziek van Thom Yorke (solo) en Atoms for Peace er vanaf gehaald. Stelletje helden O+

Pitchfork vat het samen voor de mensen die geen tientallen tweets door willen buffelen: http://pitchfork.com/news(...)heir-business-model/

quote:
The music industry is being taken over by the back door.. and if we don’t try and make it fair for new music producers and artists… then the art will suffer. Make no mistake. These are all the same old industry bods trying to get a stranglehold on the delivery system..
The numbers don’t even add up for spotify yet.. But it’s not about that.. It’s about establishing the model which will be extremely valuable. Meanwhile small labels and new artists can't even keep their lights on. It's just not right. Plus people are scared to speak up or not take part as they are told they will lose invaluable exposure if they don't play ball.
"If people had been listening to spotify instead of buying records in 1973... I doubt very much if [Pink Floyd's Dark Side of the Moon] would have been made.. It would just be too expensive.
Goed dat iemand zich zo uitspreekt. En Nigel is misschien geen enorme naam, maar met Yorke aan zijn zijde wel groot genoeg om gehoord te worden. Ben benieuwd of er nog iets met de Radiohead-catalogus gaat gebeuren, volgens mij zijn alleen van In Rainbows en The King of Limbs de rechten in de handen van York en co.

edit: Ik dacht trouwens dat ik al lang vanmiddag hier over gepost had toen Godrich bezig was met praten maar dat was in een ander topic :') :D
pi_128958505
Eikels :')

Ik wilde gisteren net AMOK gaan luisteren :')
pi_128958725
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:51 schreef debeterebob het volgende:
Eikels :')

Ik wilde gisteren net AMOK gaan luisteren :')
Dat kan ook via talloze andere manieren. Waarvan de beste natuurlijk is de cd kopen.
pi_128958814
Spotify chanteert artiesten. Je krijgt de keuze tussen een groot publiek missen of als artiest je muziek afstaan, terwijl de enigen die er rijk van worden de shareholders zijn. An sich is het idee niet verkeerd, maar het verdienmodel klopt niet. En voor nieuwe artiesten zijn verkoopopbrengsten de grootste inkomsten, niet optredens.
pi_128958931
Four Tet heeft ook al zijn muziek van Spotify gehaald.
  maandag 15 juli 2013 @ 01:13:51 #22
159761 Arn0
Abbey Road
pi_128959097
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 01:03 schreef Tchock het volgende:
Spotify chanteert artiesten. Je krijgt de keuze tussen een groot publiek missen of als artiest je muziek afstaan, terwijl de enigen die er rijk van worden de shareholders zijn. An sich is het idee niet verkeerd, maar het verdienmodel klopt niet. En voor nieuwe artiesten zijn verkoopopbrengsten de grootste inkomsten, niet optredens.
Anno 2013 zijn voor álle artiesten optredens het belangrijkste inkomen. En ik weet niet waar het shareholder verhaal vandaan komt, misschien heb ik iets gemist, maar aan Spotify maakt voor zover ik weet niémand winst. Het is enorm verliesgevend, zonder kapitaalsinjecties was het al lang over geweest.

Het is inderdaad zo dat het verdienmodel niet klopt, maar vooralsnog niet qua artiesten-uitbetaling. Hetgeen ze moeten veranderen is de gratis accounts wegdoen, ik geloof dat maar 25% van de gebruikers betaalt, wat véél te weinig is. Spotify moet eerst winst maken, en dan kan er gekeken worden naar grotere uitbetalingen naar artiesten.

Ja, artiesten verdienen énorm weinig aan Spotify. Maar dat is ook niet anders mogelijk, en vooralsnog moeten we vooral blij zijn dat we een prachtig medium hebben om gemakkelijk muziek uit te wisselen, nieuwe dingen te ontdekken etc zonder daarvoor naar de piratenbaai te surfen (wat iedereen die AMOK nu wil luisteren gaat doen met andere woorden).
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_128960641
Ironisch, komend van een multimiljonair die z'n in eerste instantie door EMI gefinancierde muziek gratis aanbood in een tijd dat hij z'n schaapjes op het droge had, en daarmee het signaal afgaf dat er in het algemeen niet betaald zou hoeven te worden voor muziek.
pi_128962600
Dat is een flauwe redenatie. Je klinkt als ene platenmaatschappij.
Aldus.
pi_128962872
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 01:13 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Anno 2013 zijn voor álle artiesten optredens het belangrijkste inkomen. En ik weet niet waar het shareholder verhaal vandaan komt, misschien heb ik iets gemist, maar aan Spotify maakt voor zover ik weet niémand winst. Het is enorm verliesgevend, zonder kapitaalsinjecties was het al lang over geweest.

Het is inderdaad zo dat het verdienmodel niet klopt, maar vooralsnog niet qua artiesten-uitbetaling. Hetgeen ze moeten veranderen is de gratis accounts wegdoen, ik geloof dat maar 25% van de gebruikers betaalt, wat véél te weinig is. Spotify moet eerst winst maken, en dan kan er gekeken worden naar grotere uitbetalingen naar artiesten.

Ja, artiesten verdienen énorm weinig aan Spotify. Maar dat is ook niet anders mogelijk, en vooralsnog moeten we vooral blij zijn dat we een prachtig medium hebben om gemakkelijk muziek uit te wisselen, nieuwe dingen te ontdekken etc zonder daarvoor naar de piratenbaai te surfen (wat iedereen die AMOK nu wil luisteren gaat doen met andere woorden).
Dit...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_128963143
Ik vermoed dat Spotify, in ruil voor muziek, aandelen aan de platenmaatschappijen moeten geven.
Aldus.
pi_128963421
Misschien dat Godrich een blog kan schrijven, want dit is gewoon een gammel verhaal met wat tweets. Ook een ontzettende drogreden om Pink Floyd uit de jaren '70 erbij te halen.
pi_128963476
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2013 09:53 schreef Z het volgende:
Ik vermoed dat Spotify, in ruil voor muziek, aandelen aan de platenmaatschappijen moeten geven.
Naar mijn weten is Spotify juist opgestart vanuit de platenmaatschappijen (heb hier niet direct bronnen voor, behalve dat ik heb gehoord van iemand uit de muziekindustrie die ik goed vertrouw).
pi_128963733
Kraftwerk voor 2 concerten naar Eindhoven :D
pi_128965782
Tja ben een arme student, dus ik ben voor piraterij. Mocht ik over wat jaren wat meer geld hebben zou ik gewoon een muziekcollectie opbouwen, maar dat krijg ik nu financieel niet voor elkaar. :P
pi_128965831
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 01:07 schreef Tchock het volgende:
Four Tet heeft ook al zijn muziek van Spotify gehaald.
Daar was ik ook net achter gekomen. Alle muziek die ik net wil luisteren gaat er ineens af :P
  maandag 15 juli 2013 @ 11:56:01 #32
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_128965876
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 01:13 schreef Arn0 het volgende:

[..]

^O^
Het gaat niet om het verschil tussen opbrengst uit spotify en cd/lp opbrengsten van voor het internet, maar tussen spotify en geen opbrengst omdat mensen het gratis downen
pi_128965925
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

^O^
Het gaat niet om het verschil tussen opbrengst uit spotify en cd/lp opbrengsten van voor het internet, maar tussen spotify en geen opbrengst omdat mensen het gratis downen
Of mensen die wel andere muziek gaan luisteren :7

Zolang 95% van de muziek die ik wil luisteren er op staat blijf ik wel bij spotify.
  maandag 15 juli 2013 @ 11:58:41 #34
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_128965930
Ik moest wel lachen om zo'n gast die zei: 'Onze band tourt niet, dus nu hebben wij helemaal geen inkomsten meer!'. Ja, vreemd is dat dan :'). Helaas kan niet iedereen leven van muziek.
pi_128966519
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:58 schreef BoerBert het volgende:
Ik moest wel lachen om zo'n gast die zei: 'Onze band tourt niet, dus nu hebben wij helemaal geen inkomsten meer!'. Ja, vreemd is dat dan :'). Helaas kan niet iedereen leven van muziek.
Nou ja, als zo'n band tienduizend plays krijgt op de radio of veel CD-sales maak je er winst op. Op Spotify vrijwel niets.
pi_128966566
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

^O^
Ik denk wel degelijk dat Spotify slecht is voor de verkopen. Wat betreft illegale downloaders gaat de vlieger nog op dat downloaders dingen ontdekken die ze vervolgens gaan kopen, maar Spotify'ers hebben gewoon betaald voor hun muziek. Wie gaat er vervolgens NOG een keer betalen?

quote:
99s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:52 schreef Kerftminister het volgende:
Tja ben een arme student, dus ik ben voor piraterij. Mocht ik over wat jaren wat meer geld hebben zou ik gewoon een muziekcollectie opbouwen, maar dat krijg ik nu financieel niet voor elkaar. :P
Oh, vanuit ons oogpunt is het ook hemels. :P Ik geef zo veel mogelijk uit aan muziek als ik op kan brengen en dat is nog geen fractie van alles wat ik luister ;( Ooit heb ik een platenkast zo groot... :~
pi_128966749
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk wel degelijk dat Spotify slecht is voor de verkopen. Wat betreft illegale downloaders gaat de vlieger nog op dat downloaders dingen ontdekken die ze vervolgens gaan kopen, maar Spotify'ers hebben gewoon betaald voor hun muziek. Wie gaat er vervolgens NOG een keer betalen?

[..]

Oh, vanuit ons oogpunt is het ook hemels. :P Ik geef zo veel mogelijk uit aan muziek als ik op kan brengen en dat is nog geen fractie van alles wat ik luister ;( Ooit heb ik een platenkast zo groot... :~
Zeker ja, mja ik ben sowieso nog aan het ontdekken wat ik nu echt vette muziek vind enzo. :P
pi_128966772
quote:
99s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:33 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Zeker ja, mja ik ben sowieso nog aan het ontdekken wat ik nu echt vette muziek vind enzo. :P
Als ik alle albums zou kopen die ik leuk vind :D

50x15=750 euro :D
pi_128966788
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:34 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Als ik alle albums zou kopen die ik leuk vind :D

50x15=750 euro :D
Ik geef deze maand meer uit aan muziek (downloads, platen en tickets) dan aan eten en drinken :')
pi_128966801
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik geef deze maand meer uit aan muziek (downloads, platen en tickets) dan aan eten en drinken :')
Luister je alles legaal?

Als ik mag vragen: hoeveel geef je aan beide uit?
pi_128966845
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:35 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Luister je alles legaal?
Nee joh. Bij lange na niet. En dan bedoel ik echt in de verste verte niet.
quote:
Als ik mag vragen: hoeveel geef je aan beide uit?
Downloads incidenteel als ik iets niet via andere wegen kan vinden, koop muziek voor ongeveer ¤30-40 per maand gok ik en dan nog gemiddeld 1 of 2 concerten. Deze maand met Werchter is het een beetje duurder :')
pi_128966904
Dan eet en drink je wel weinig. Moeten we ons zorgen maken?
pi_128966918
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:39 schreef Agger het volgende:
Dan eet en drink je wel weinig. Moeten we ons zorgen maken?
Deze maand komt er dus ¤200 Werchterticket bij, bedoelde ik. Normale maand red ik het niet :D
pi_128966921
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee joh. Bij lange na niet. En dan bedoel ik echt in de verste verte niet.

[..]

Downloads incidenteel als ik iets niet via andere wegen kan vinden, koop muziek voor ongeveer ¤30-40 per maand gok ik en dan nog gemiddeld 1 of 2 concerten. Deze maand met Werchter is het een beetje duurder :')
Je geeft gewoon weinig uit aan eten :D Je woont blijkbaar niet op jezelf, want ik kom wel op 150euro per maand aan eten en drinken :')
pi_128966980
Ik heb her en der ook wel een cd'tje liggen en nog de platenverzameling van mijn vader, maar verder geef ik ook amper wat uit aan muziek. Toevallig paar week terug nog een album gekocht, maar dan houdt het er ook mee op. Maar dat ligt puur aan de financiën natuurlijk, wat Kerft al zegt. Later, wanneer ik een rijke baan heb en veel geld heb, mooi een platenverzameling opbouwen *O*
pi_128966988
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:39 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Je geeft gewoon weinig uit aan eten :D Je woont blijkbaar niet op jezelf, want ik kom wel op 150euro per maand aan eten en drinken :')
Wat zei ik nou net :{
pi_128967131
LCD Soundsystem eens aan begonnen. Verwachtte er weinig van, maar wat een leuke plaat. :D
pi_128967159
quote:
99s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:47 schreef Kerftminister het volgende:
LCD Soundsystem eens aan begonnen. Verwachtte er weinig van, maar wat een leuke plaat. :D
Ik kom er nooit zo goed doorheen :{ Daft Punk..., All My Friends en North American Scum zijn geweldig maar als ik een LCD S-plaat helemaal probeer te luisteren gaat het me erg snel vervelen.
pi_128967196
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik kom er nooit zo goed doorheen :{ Daft Punk..., All My Friends en North American Scum zijn geweldig maar als ik een LCD S-plaat helemaal probeer te luisteren gaat het me erg snel vervelen.
Ja dat het anderhalf uur duurt is wel wat jammer inderdaad. Maar zitten een paar erg leuke nummertjes tussen. Moet op momenten aan Eagles of Death Metal denken, geen idee waarom. :P
pi_128967216
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat zei ik nou net :{
Ik mis even wat...
pi_128967286
Nieuwe album van Vive La Fête aan het luisteren. Is wel geinig.

Het eerste nummer is denk ik het best, hoewel de rest ook fijn is.

Electro, synth, Belgisch
pi_128967289
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:49 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik mis even wat...
Dat is deze maand met werchter ruim over mijn etenskosten (ook ongeveer ¤150) heen ga. Normale maand red ik dat niet. ;)
pi_128967324
Maar, om nog even terug te komen op de discussie: ik vind het ook belachelijk hoe duur muziek is, en dat het nog steeds steeds duurder aan het worden is. CD's lijken iets te dalen maar vinyl wordt ieder jaar duurder terwijl de sales juist omhoog schieten.
pi_128967344
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:52 schreef debeterebob het volgende:

Electro, synth, Belgisch
Niets voor mij. Klinkt als The Bloodhound Gang ft. Yelle.
pi_128967348
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is deze maand met werchter ruim over mijn etenskosten (ook ongeveer ¤150) heen ga. Normale maand red ik dat niet. ;)
Duidelijk. Ik las het anders ;)
pi_128967362
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:55 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Duidelijk. Ik las het anders ;)
Hoe oud ben jij eigenlijk, Bob?
pi_128967381
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij eigenlijk, Bob?
Begin 20
pi_128967399
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:56 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Begin 20
Hmm, oké.
pi_128967415
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hmm, oké.
Waarom ik dan nog niet kan lezen? Of ga je me nu niet dissen of zo?
pi_128967421
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:57 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Huh? Nee, vroeg het me gewoon af. :P
pi_128967445
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:57 schreef debeterebob het volgende:

[..]

:D

Ik vraag me overigens wel af waarom er 20 minuten op rij het nummer Yeah aan de beurt is nu.
pi_128967458
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Huh? Nee, vroeg het me gewoon af. :P
:P

Ik denk dat ik wel een beetje op het gemiddelde hier zit ;)

Ik kom jou ook in elk topic tegen trouwens :P
pi_128967460
quote:
99s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:58 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ik vraag me overigens wel af waarom er 20 minuten op rij het nummer Yeah aan de beurt is nu.
Omdat 'ie er twee keer op staat, eentje van 9 minuten en eentje van 11 minuten. :D
pi_128967489
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Omdat 'ie er twee keer op staat, eentje van 9 minuten en eentje van 11 minuten. :D
Ja maar waarom zijn die versies zo ontiegelijk lang. _O-
pi_128967538
quote:
99s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:00 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Geen idee. Laatste drie nummers duren gewoon een half uur samen :') :D
pi_128967558
quote:
99s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:00 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Dat heb ik wel vaker met muziek :D

Heb je de remix van Daft Punk gehoord _O-

10 minuten Get Lucky en vrijwel niks veranderd :D Ik kan het niet luisteren.
pi_128967575
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Geen idee. Laatste drie nummers duren gewoon een half uur samen :') :D
Vind dat echt kut, te lange nummers. Ondanks dat je zo'n nummer dan vet vindt voel je je toch geremd het niet op te zetten omdat je dan gewoon 10 minuten verder bent.
pi_128974700
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:52 schreef debeterebob het volgende:

Electro, synth, Belgisch
Altijd leuk, Vive La Fête. Al vond ik de laatste wat minder dan het oudere werk, begint nu soms toch een herhaling van zetten te worden. Maar goed, niks mis mee!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_128974924
Heel interessant stuk in de hele Spotify-discussie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies wat er mis is met streamingdiensten. En een stuk beter verwoord dan Nigel dat deed.
pi_128979370
Hoho heb weer een band gevonden die ik erg kan waarderen. Japanse surfrock met vrouwelijke vocalist:

pi_128980673
Spotify is nu zelfs een item op het journaal met Yorke als uitgangspunt. _O-
pi_128980751
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:12 schreef Maxerazzi het volgende:
:') _O-
pi_128987876
Last.fm ligt er al de gehele dag uit, gruwelijk irritant.
pi_128987995
quote:
99s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:51 schreef Kerftminister het volgende:
Last.fm ligt er al de gehele dag uit, gruwelijk irritant.
Dat ie niet scrobbelt bedoel je? Bij mij deed ie het 2 uur niet en ineens was alles gescrobbeld :D
pi_128988143
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:54 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Dat ie niet scrobbelt bedoel je? Bij mij deed ie het 2 uur niet en ineens was alles gescrobbeld :D
Ja sinds 3 uur deed hij het niet meer, alle tracks zijn wel cached. Net is alles tot anderhalf uur geleden doorgevoerd, dus komt wel goed. :D
pi_128989047
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:12 schreef Maxerazzi het volgende:
Slim van Godrich dat hij York er bij heeft gehaald. Iedereen natuurlijk in de stress dat Radiohead ook wordt verwijderd, onwetend dat dat helemaal niet kan omdat de rechten van het overgrote deel van EMI zijn. :')
pi_128989666
Bij mij scrobblet hij niet meer sinds uur of 4. Beetje jammer eigenlijk, want scrobbles die erna kwamen zijn ook niet meer toegevoegd.
  maandag 15 juli 2013 @ 23:30:37 #78
39793 Moody
el moody
pi_128989670
Andrew Stockdale, het kloppend hart van Wolfmother, levert een prima solo-albumpje af. Flink iets meer pop dan Wolfmother, maar zeer genietbaar :) Voor liefhebbers van The Black Keys zeg maar...

[ Bericht 6% gewijzigd door Moody op 15-07-2013 23:50:24 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  dinsdag 16 juli 2013 @ 00:32:17 #79
39793 Moody
el moody
pi_128992045
Al eerder proberen te pluggen...probeer het gewoon nog een keer.

Machtig mooi nummer van het Franse bandje AaRON:

Ook verantwoordelijke voor deze prachtige nummers:
etc. etc.

[ Bericht 8% gewijzigd door Moody op 16-07-2013 00:40:55 ]
'13 |
'14
  dinsdag 16 juli 2013 @ 00:51:27 #80
39793 Moody
el moody
pi_128992564
Nog een lekker nummertje:

Klaar voor vandaag :)
'13 |
'14
pi_129001598
Zo we zijn weer door onze albums heen, tijd voor nieuw spul. :D
pi_129003088
quote:
^O^
Toffe band!
pi_129004328
quote:
Goede tip ^O^
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:15:16 #85
159761 Arn0
Abbey Road
pi_129007613
"Jazeker, dit gaat echt gebeuren: in navolging van Record Store Day (met speciale releases op vinyl), zal op 7 september Cassette Store Day plaatsvinden. Er zullen die dag cassettebandjes worden uitgebracht van onder andere Deerhunter, The Flaming Lips en At The Drive-In."
http://cassettestoreday.com/

pi_129008111
On-Nederlands goed is zo'n rukterm :N
pi_129008141
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:28 schreef Bol_Wan het volgende:
Ernstig he....
pi_129015089
Ik vind dat Nederland nou niet voorop loopt in het uitbrengen van kwalitatief hoogstaande muziek.
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 18:57:49 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129015631
quote:
15s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:13 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Om hier nog even op terug te komen. Als ik een kritiekpuntje mag aandragen. Voor mij voelt de recensie niet als af. Je omschrijft alleen wat je ziet, maar niet wat je er van vindt.
Leuk punt, ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik daarmee wil. Ik vind mijn mening namelijk niet zo relevant, ik schrijf gewoon wat ik zie. En ik laat wel merken hoor als ik iets niks vind of juist heel goed maar soms vind ik iets niks omdat het mijn stijl niet is maar het publiek vindt het wel tof, wie ben ik dan om het af te kraken?

Morgen interview met White Lies, de nieuwe plaat is echt leuk *O* Stuk vrolijker en meer richting indie pop, I like :s)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_129016396
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:39 schreef Vatta het volgende:
Ik vind dat Nederland nou niet voorop loopt in het uitbrengen van kwalitatief hoogstaande muziek.
Vooruitlopen kan als relatief klein land ook niet. Maar er is in mijn ogen meer dan genoeg prima Nederlandse muziek te vinden!
www.thuisuiteten.nl
pi_129016443
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Leuk punt, ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik daarmee wil. Ik vind mijn mening namelijk niet zo relevant, ik schrijf gewoon wat ik zie. En ik laat wel merken hoor als ik iets niks vind of juist heel goed maar soms vind ik iets niks omdat het mijn stijl niet is maar het publiek vindt het wel tof, wie ben ik dan om het af te kraken?

Morgen interview met White Lies, de nieuwe plaat is echt leuk *O* Stuk vrolijker en meer richting indie pop, I like :s)
In welk van de vorige delen, die steeds in rap tempo worden volgeblaft, stond de link naar je recensie? Ben ook wel benieuwd.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:08:15 #92
13973 ranja
image means nothing
pi_129018133
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:28 schreef Bol_Wan het volgende:
typisch nederlandse term helaas :(
pi_129018205
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:08 schreef ranja het volgende:

[..]

Typisch Nederlands is dan ook weer zo'n typisch Nederlandse term.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_129018248
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:08 schreef ranja het volgende:

[..]

Ik voorzie het in een Nederland-Belgie discussie ontaarden O-)
pi_129018421
Sommige nieuwe nummers klinken live niet slecht.

I've got a room outside with a bed and a big tv.
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 20:23:13 #96
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129018624
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:20 schreef methodmich het volgende:

[..]

In welk van de vorige delen, die steeds in rap tempo worden volgeblaft, stond de link naar je recensie? Ben ook wel benieuwd.
http://www.podiuminfo.nl/review/2801/Edward_Sharpe_-_97_-_Tivoli/

Als het goed is staat BRMC zo ook online, zal die ook even posten :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:25:17 #97
39793 Moody
el moody
pi_129018705
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:29 schreef Kerftminister het volgende:
Zo we zijn weer door onze albums heen, tijd voor nieuw spul. :D
Heb me best gedaan, weinig respons helaas :P
'13 |
'14
pi_129018828
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:25 schreef Moody het volgende:

[..]

Heb me best gedaan, weinig respons helaas :P
Heb al je tips geluisterd, ouwe :P
pi_129018945
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

http://www.podiuminfo.nl/review/2801/Edward_Sharpe_-_97_-_Tivoli/

Als het goed is staat BRMC zo ook online, zal die ook even posten :)
Heb deze en die van Unknown Mortal Orchestra even gelezen. Leuke recensies, inderdaad zoals debeterebob zegt vooral beschrijvend en minder gericht op je persoonlijke mening. Vind ik totaal niet storend, zeker niet bij een concert. Is anders dan een recensie over een album. Dus ik mis dat niet.

Wel zag ik een paar taalkundige dingetjes die anders hadden gemoeten, maar goed, het totaalplaatje vind ik zeker lezenswaardig.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:33:05 #100
39793 Moody
el moody
pi_129018981
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:29 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Heb al je tips geluisterd, ouwe :P
Respect :)
Allemaal bagger? :P
'13 |
'14
pi_129019012
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:33 schreef Moody het volgende:

[..]

Respect :)
Allemaal bagger? :P
Die gevoelige Fransman en die Artic Monkeys coverband waren wel aardig :7
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:35:25 #102
39793 Moody
el moody
pi_129019073
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:33 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Die gevoelige Fransman en die Artic Monkeys coverband waren wel aardig :7
Jawel.

Misschien moet ik ze ook eerst zelf luisteren voordat ik ze hier neerplant :P
'13 |
'14
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 20:36:18 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129019103
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:32 schreef methodmich het volgende:

[..]

Heb deze en die van Unknown Mortal Orchestra even gelezen. Leuke recensies, inderdaad zoals debeterebob zegt vooral beschrijvend en minder gericht op je persoonlijke mening. Vind ik totaal niet storend, zeker niet bij een concert. Is anders dan een recensie over een album. Dus ik mis dat niet.

Wel zag ik een paar taalkundige dingetjes die anders hadden gemoeten, maar goed, het totaalplaatje vind ik zeker lezenswaardig.
Bij een concert vind ik mijn mening inderdaad minder belangrijk. Als ik het slecht vind laat ik het wel doorschemeren ;) Maar ik beschrijf inderdaad meer wat ik zie :Y

En taalkundige dingen mag je me op wijzen hoor, daar leer ik alleen maar van! Ik had al begrijpend dat lijdend voorwerp met een lange ij is, ik blijf het raar vinden :D
pi_129019254
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bij een concert vind ik mijn mening inderdaad minder belangrijk. Als ik het slecht vind laat ik het wel doorschemeren ;) Maar ik beschrijf inderdaad meer wat ik zie :Y

En taalkundige dingen mag je me op wijzen hoor, daar leer ik alleen maar van! Ik had al begrijpend dat lijdend voorwerp met een lange ij is, ik blijf het raar vinden :D
Ja, die zag ik inderdaad. En bij Unknown Mortal Orchestra kon ik je keuze voor het woord 'opgelaten' niet helemaal plaatsen. Ik denk eigenlijk dat je daar bedoelde dat de aanwezigen 'opgetogen' de zaal verlieten.
www.thuisuiteten.nl
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 20:43:13 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129019370
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:40 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ja, die zag ik inderdaad. En bij Unknown Mortal Orchestra kon ik je keuze voor het woord 'opgelaten' niet helemaal plaatsen. Ik denk eigenlijk dat je daar bedoelde dat de aanwezigen 'opgetogen' de zaal verlieten.
Heb ik echt opgelaten staan? :D Damn moet inderdaad opgetogen zijn _O- Eens kijken of ik dat nog aan kan passen, net als het lijdend voorwerp :@
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 20:48:49 #106
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129019651
Aangepast O-)
pi_129019769
Goed zo! :) Ben benieuwd naar de volgende, altijd leuk om te lezen. :)
www.thuisuiteten.nl
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 20:52:07 #108
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129019813
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:51 schreef methodmich het volgende:
Goed zo! :) Ben benieuwd naar de volgende, altijd leuk om te lezen. :)
BRMC zal vanavond ergens online moeten komen, ik zal hem hier ook neerzetten :)
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 22:14:42 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129023991
White Lies nu bij 3FM :)
pi_129024027
Ohja...nog even een reactie op de posts in de vorige topics:

White Lies :r
Dat die ooit groot zijn geworden, ik snap er geen reet van. :P
pi_129025527
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:15 schreef Norrage het volgende:

Vond die nieuwe single ook niet wat. Rest van hen ken ik niet. Ik ga het album eens proberen, maar denk dat het hem niet wordt :P

quote:
Dat die ooit groot zijn geworden, ik snap er geen reet van.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:14 schreef MaJo het volgende:
White Lies nu bij 3FM :)
Het is de schuld van 3FM :P
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:43:36 #112
39793 Moody
el moody
pi_129025681
Is White Lies groot dan? Ik hoor er geen drol meer van. Zie ze ook niet op festivals ofzo.
Ze hebben zichzelf de das omgedaan met dat waardeloze 2e album.
'13 |
'14
pi_129025754
Is het nieuwe album van White Lies al gelekt?
pi_129025790
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:11 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Dat is niet eens belangrijk, ik vind België bijvoorbeeld een stuk beter (oeps :P ), maar iets on-Nederlands goed noemen doet eigenlijk al meteen af aan de artiesten en een muziekland als geheel. klinkt een beetje hetzelfde als "Voor Nederlandse maatsteven een prima album" :') Ik weet niet hoe jou oren werken maar die van mij zijn best globaal georiënteerd. ;)
pi_129025876
quote:

Naja, het debuutalbum was niet slecht, maar die tweede was belachelijk. Ga die nieuwe ook weer proberen maar ik verwacht er niet zo veel meer van. Live ook niet geweldig, vond ik. Zanger zit er váák naast.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:53:55 #116
39793 Moody
el moody
pi_129026198
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:45 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

Dat is niet eens belangrijk, ik vind België bijvoorbeeld een stuk beter (oeps :P ), maar iets on-Nederlands goed noemen doet eigenlijk al meteen af aan de artiesten en een muziekland als geheel. klinkt een beetje hetzelfde als "Voor Nederlandse maatsteven een prima album" :') Ik weet niet hoe jou oren werken maar die van mij zijn best globaal georiënteerd. ;)
Eens.
Nederland heeft sterke periodes gehad. Jaren '60, jaren '90 en de laatste 5-6 jaar komen we weer aardig in de buurt van België.

Ik denk dat België meer talent heeft cq. goede albums aflevert door hun andere mentaliteit. Ze zijn wat vrijer en minder gestressed dan "wij".
'13 |
'14
pi_129026248
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:53 schreef Moody het volgende:

[..]

Eens.
Nederland heeft sterke periodes gehad. Jaren '60, jaren '90 en de laatste 5-6 jaar komen we weer aardig in de buurt van België.

Ik denk dat België meer talent heeft cq. goede albums aflevert door hun andere mentaliteit. Ze zijn wat vrijer en minder gestressed dan "wij".
En fatsoenlijke aandacht voor muziek en kunst op de middelbare scholen, ook niet onbelangrijk
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:58:16 #118
39793 Moody
el moody
pi_129026437
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:54 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

En fatsoenlijke aandacht voor muziek en kunst op de middelbare scholen, ook niet onbelangrijk
Oh dat weet ik niet, nooit op een Belgische school gezeten :)
Maar dat zou ook een goede reden kunnen zijn idd.

De Belgen in de grote steden (de grootste bron van talent meestal) zijn vriendelijker en relaxter dan de lui uit ons landsdeel met de meeste inwoners (red: Randstad). In Antwerpen worden straatmuzikanten toegelachen, in Amsterdam worden ze bespuugd.
'13 |
'14
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:02:15 #119
39793 Moody
el moody
pi_129026673
Stream van het nieuwe album van Edward Sharpe:
http://www.npr.org/2013/0(...)d-the-magnetic-zeros
'13 |
'14
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 23:02:55 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129026709
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:43 schreef Moody het volgende:
Is White Lies groot dan? Ik hoor er geen drol meer van. Zie ze ook niet op festivals ofzo.
Ze hebben zichzelf de das omgedaan met dat waardeloze 2e album.
Ze hebben twee jaar niks gedaan inderdaad, verwacht wel weer wat aandacht met dit derde album :)

quote:
5s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:45 schreef Maxerazzi het volgende:
Is het nieuwe album van White Lies al gelekt?
Nope :D Maar vind hem al erg goed *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:47 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

Naja, het debuutalbum was niet slecht, maar die tweede was belachelijk. Ga die nieuwe ook weer proberen maar ik verwacht er niet zo veel meer van. Live ook niet geweldig, vond ik. Zanger zit er váák naast.
Zanger heeft niet de beste reputatie inderdaad. Heb ze zelf op Werchter gezien met de debuutplaat, toen vond ik ze wel goed. Tweede keer vond ik ze minder.
pi_129026713
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:45 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

Is dit globaal? Wel meer Nederlands dan Belgisch, maar dat komt met name door wat Nederlandse klassiekertjes.

Ik vind eigenlijk dat groot deel van Scandinavie veel te bieden heeft en dan met name Noorwegen, Zweden en IJsland :) Denemarken is wel een beetje het lelijke eendje daar :P

Ik probeer wel om niet te veel goede Nederlandse bandjes mis te lopen, dus die geef ik misschien wat eerder kans.

Qua Nederlandstalig valt het niet echt mee.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:06:39 #122
39793 Moody
el moody
pi_129026926
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:02 schreef debeterebob het volgende:

Ik vind eigenlijk dat groot deel van Scandinavie veel te bieden heeft en dan met name Noorwegen, Zweden en IJsland :)
Je noemt alle landen behalve Finland :P
Maar er komt idd weinig noemenswaardigs uit Finland.

Zweden staat wel dik bovenaan, Noorwegen daar vlak achter (Madrugada he...)
'13 |
'14
pi_129026987
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:02 schreef debeterebob het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Is dit globaal? Wel meer Nederlands dan Belgisch, maar dat komt met name door wat Nederlandse klassiekertjes.

Ik vind eigenlijk dat groot deel van Scandinavie veel te bieden heeft en dan met name Noorwegen, Zweden en IJsland :) Denemarken is wel een beetje het lelijke eendje daar :P
Haha, dat is niet precies wat ik bedoelde. Ik bedoelde meer dat ik muziek niet beoordeel op hoe het klinkt voor het land waaruit het komt, maar meer op de muziek zelf. Dat je meer bands uit Engeland tof vindt (heb ik ook) heeft meer met smaak te maken dan met mijn punt :P
pi_129027015
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:06 schreef Moody het volgende:

[..]

Zweden staat wel dik bovenaan, Noorwegen daar vlak achter (Madrugada he...)
Finland is wel goed op metalgebied, net als Zweden :7
pi_129027062
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:06 schreef Moody het volgende:

[..]

Lordi!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:09:19 #126
39793 Moody
el moody
pi_129027074
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:08 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Finland is wel goed op metalgebied, net als Zweden :7
Dat is niet aan mij besteed :P
'13 |
'14
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:09:30 #127
39793 Moody
el moody
pi_129027087
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:09 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Lordi!
Jah, aardig.
'13 |
'14
pi_129027111
Zweden natuurlijk om Ace Of Base, Avicii en Europe :7
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:10:11 #129
39793 Moody
el moody
pi_129027125
Het is trouwens ook alweer 2 jaar sinds de laatste Black Keys. Staat er een nieuw album in de planning? Altijd wel een fijne snack tussendoor.
'13 |
'14
pi_129027142
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:09 schreef Moody het volgende:

[..]

Jah, aardig.
Hard Rock Hallelujah :7
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:10:48 #131
39793 Moody
el moody
pi_129027157
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:09 schreef debeterebob het volgende:
Zweden natuurlijk om Ace Of Base, Avicii en Europe :7
Grootste exportproduct van Zweden is Abba.
'13 |
'14
pi_129027179
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:09 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Lordi!
Precies! Dat is ook het eerste wat me bij Finland te binnen schiet. Maar ook dus Nightwish, Children of Bodom, Apacoliptica en HIM.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:12:17 #133
39793 Moody
el moody
pi_129027240
Friska Viljor, Razorlight, The Knife. Ook Zweeds, en aardig.
'13 |
'14
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:13:02 #134
39793 Moody
el moody
pi_129027282
Oja, en gayband The Ark :D

Toch stiekem wel fijn :P
'13 |
'14
pi_129027300
Tallest Man On Earth is ook Zweden, toch?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:13:46 #136
39793 Moody
el moody
pi_129027324
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:13 schreef Maxerazzi het volgende:
Tallest Man On Earth is ook Zweden, toch?
Dacht het wel.
'13 |
'14
pi_129027378
Noorwegen is toch wel mijn favoriet met Royksopp, Kings of Convenience, Drape, Kakkmaddafakka, Moddi, Sivert Høyem, Madraguda, Motopshyco en a-ha :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:15:09 #138
39793 Moody
el moody
pi_129027411
Shout Out Louds, Moneybrother, Caesars, Fever Ray, Miike Snow.
'13 |
'14
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:15:32 #139
39793 Moody
el moody
pi_129027427
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:14 schreef debeterebob het volgende:
Noorwegen is toch wel mijn favoriet met Royksopp, Kings of Convenience, Drape, Kakkmaddafakka, Moddi, Sivert Høyem, Madraguda, Motopshyco en a-ha :)
editje nog! :P
'13 |
'14
pi_129027456
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:15 schreef Moody het volgende:
Shout Out Louds, Moneybrother, Caesars, Fever Ray, Miike Snow.
Fever Ray kwam ik laatst toevallig tegen, wat een epische muziek is dat _O_
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:17:59 #141
39793 Moody
el moody
pi_129027546
Zweden > Noorwegen > IJsland > Finland

Zoiets? :P

Al kun je twijfelen over IJsland en Finland. Sigur Ros en Björk zorgen voor de punten voor IJsland.
'13 |
'14
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:21:53 #142
39793 Moody
el moody
pi_129027760
Hebben wij als Nederland trouwens niet wereldwijd het grootste exportproduct in de vorm van Tiesto en Armin van Buren?

Of zullen de inkomsten via de rechten van The Beatles hoger zijn?
'13 |
'14
pi_129027778
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:17 schreef Moody het volgende:
Zweden > Noorwegen > IJsland > Finland

Zoiets? :P

Al kun je twijfelen over IJsland en Finland. Sigur Ros en Björk zorgen voor de punten voor IJsland.
Noorwegen > Zweden > IJsland > Finland > Denemarken

IJsland heeft natuurlijk Sigur Ros _O_ Bjork waardeer ik niet zo.

Ze hebben ook nog Ólafur Arnalds _O_
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:22:25 #144
39793 Moody
el moody
pi_129027787
Oja Denemarken :')
'13 |
'14
pi_129027802
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:21 schreef Moody het volgende:
Hebben wij als Nederland trouwens niet wereldwijd het grootste exportproduct in de vorm van Tiesto en Armin van Buren?

WIJ HEBBEN NIELS GEUSEBROEK _O__O_O_O_O_

TIESTO IS PASSE :')__
pi_129027822
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:22 schreef Moody het volgende:
Oja Denemarken :')
Eén middelmatig songfestivalliedje :')
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:23:14 #147
39793 Moody
el moody
pi_129027830
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:22 schreef debeterebob het volgende:

[..]

WIJ HEBBEN NIELS GEUSEBROEK _O__O_O_O_O_

TIESTO IS PASSE :')__
Oh...weet ik veel. Geusebroek, is dat niet die Tukker? :P
'13 |
'14
pi_129027886
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:23 schreef Moody het volgende:

[..]

Oh...weet ik veel. Geusebroek, is dat niet die Tukker? :P
Weet ik veel. Succes is hem wel gegund verder en de Nederlanders doen het best aardig inderdaad, maar verder...
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:25:21 #149
39793 Moody
el moody
pi_129027934
Deense toppers:

Efterklang, Choir of Young Believers, Figurines

En jawel, Olsen Brothers :D

We kunnen Denemarken makkelijk aan!!
'13 |
'14
pi_129027963
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:21 schreef Moody het volgende:

XTC is volgens mij nog altijd het grootste exportproduct :P

Maar Thijs en Armin zullen aardig wat binnenharken. De dance-scene is Nederland is wereldtop, dat moge duidelijk zijn.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:29:02 #151
13973 ranja
image means nothing
pi_129028125
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:25 schreef Moody het volgende:
Deense toppers:

Raveonettes, King Diamond/Mercyful Fate, Aqua...
pi_129028165
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:25 schreef Moody het volgende:
Deense toppers:

Nouja ze hebben wel ietsjes meer;
Alphabeat, Volbeat en vooral Kashmir
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:29:51 #153
39793 Moody
el moody
pi_129028171
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:29 schreef ranja het volgende:

[..]

Raveonettes, King Diamond/Mercyful Fate, Aqua...
Aqua is jammer. Raveonettes kan erbij. King Diamond ga ik opzoeken :)
'13 |
'14
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:30:41 #154
13973 ranja
image means nothing
pi_129028219
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:53 schreef Moody het volgende:
Eens.

_O- ik reageer maar niet meer, lijtk me beter
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:31:23 #155
39793 Moody
el moody
pi_129028256
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:30 schreef ranja het volgende:

[..]

Ik sta open voor afwijkende mening hoor :) Dit is geen Noord-Korea.
Ben wel benieuwd waar je het zo oneens mee bent.
'13 |
'14
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:31:58 #156
39793 Moody
el moody
pi_129028285
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:29 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Nouja ze hebben wel ietsjes meer;
Alphabeat, Volbeat en vooral Kashmir
Kashmir ben ik vergeten idd! :(
'13 |
'14
pi_129028299
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:30 schreef ranja het volgende:

[..]

Ik zou snel naar je eigen topic vluchten :D

Ik ga voor jou wel even Voicst luisteren :P
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:33:13 #158
13973 ranja
image means nothing
pi_129028369
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:32 schreef debeterebob het volgende:

Ik ga voor jou wel even Voicst luisteren :P
onnederlands slecht :P
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:34:26 #159
39793 Moody
el moody
pi_129028434
Oh je gaat niet meer reageren dus? :P

" _O- " hoort toch wel gecombineerd te worden met een soort van uitleg :P
'13 |
'14
pi_129028624
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:34 schreef Moody het volgende:
Oh je gaat niet meer reageren dus? :P

" _O- " hoort toch wel gecombineerd te worden met een soort van uitleg :P
Pssst om te gaan stoken moet je nu dEUS, Balthazar, Zita Swoon e.d. gaan verheerlijken :P
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:38:34 #161
39793 Moody
el moody
pi_129028640
Liefhebbers van soul/pop/Timberlake hebben al gemerkt dat Mayer Hawthorne een nieuw album heeft?

Niet mijn ding, maar kan me voorstellen dat dit geluisterd wordt.
'13 |
'14
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:39:53 #162
39793 Moody
el moody
pi_129028696
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:38 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Pssst om te gaan stoken moet je nu dEUS, Balthazar, Zita Swoon e.d. gaan verheerlijken :P
Oh Ranja is anti-Belgie? Nooit geweten :P

Jacques Brel is ook bagger? :P
'13 |
'14
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 23:41:13 #163
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129028755
Vergeet Agnes Obel niet, ook Deens ;)

Whitest Boy Alive is toch ook Zweeds ofzo?
pi_129028764
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:39 schreef Moody het volgende:

[..]

Jacques Brel is ook bagger? :P
Nee. Ranja kent heel veel goede Nederlandse muziek en vindt het daarom zo jammer dat het zo ondergewaardeerd wordt door mensen zoals jij.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:41:50 #165
39793 Moody
el moody
pi_129028792
Ozark Henry, Gorki, Hooverphonic, Selah Sue, The Black Box Revelation

Heerlijk allemaal.
'13 |
'14
pi_129028806
Ik ken trouwens een album en daar ben ik gewoon de enige fan van _O_
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:43:15 #167
39793 Moody
el moody
pi_129028858
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:41 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Nee. Ranja kent heel veel goede Nederlandse muziek en vindt het daarom zo jammer dat het zo ondergewaardeerd wordt door mensen zoals jij.
Ik ben de laatste die Nederlandse muziek onderwaardeert :P
Ik ben wel van mening van België net iets boven NL staat op de pop/rock-ladder. Mag toch? :)
'13 |
'14
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:43:43 #168
39793 Moody
el moody
pi_129028878
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:42 schreef debeterebob het volgende:
Ik ken trouwens een album en daar ben ik gewoon de enige fan van _O_
*Like*

Welke? :D
'13 |
'14
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 23:44:04 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129028897
Shout out Louds is mijn favoriete Scandinavische band O+

En Razorlight is gewoon in Engeland opgericht, behalve de afkomst van twee van de bandleden is er weinig Zweeds aan :)
pi_129028956
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:43 schreef Moody het volgende:

[..]

*Like*

Welke? :D
We Used To Be Gunslingers - Tourism
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:45:30 #171
39793 Moody
el moody
pi_129028959
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:44 schreef MaJo het volgende:
Shout out Louds is mijn favoriete Scandinavische band O+

En Razorlight is gewoon in Engeland opgericht, behalve de afkomst van twee van de bandleden is er weinig Zweeds aan :)
Oh, dacht dat Razorlight Zweeds was. Het is idd net hoe je dat bepaalt. Het land van oprichting wordt soms met strategische of economische redenen gekozen. (subsidies e.d.)
'13 |
'14
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:46:10 #172
39793 Moody
el moody
pi_129028987
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:45 schreef debeterebob het volgende:
We Used To Be Gunslingers - Tourism
Tssss zo NIET indie.
Ze hebben al 55 likers :')
https://www.facebook.com/WeUsedToBeGunslingers

'13 |
'14
pi_129029016
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:46 schreef Moody het volgende:

[..]

Tssss zo NIET indie.
Ze hebben al 55 likers :')
https://www.facebook.com/WeUsedToBeGunslingers

3 listeners all time 7 scrobbles all time

3 scrobbles waren van mij :P Rest op Youtube geluisterd of niet gescrobbeld of zo :')

Last fm :D
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:47:28 #174
39793 Moody
el moody
pi_129029038
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:46 schreef debeterebob het volgende:

[..]

3
listeners all time
7
scrobbles all time

Maar wel een goed bandje verder of pure bagger? :P
'13 |
'14
pi_129029065
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:47 schreef Moody het volgende:

[..]

Maar wel een goed bandje verder of pure bagger? :P
Voor mijn gevoel is het wel catchy, maar ik ben niet echt een scherpe hoorder. Kan ook dat het heel vals is :') Hij heeft wel een opvallende stem, maar is zeker wel leuk :P

Zoek maar op op Spotify :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:49:10 #176
39793 Moody
el moody
pi_129029085
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:48 schreef debeterebob het volgende:
Zoek maar op op Spotify :)
Moet ik nog 1x zeggen dat ik geen Spotify heb! :(
:)
'13 |
'14
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 23:49:37 #177
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129029100
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:45 schreef Moody het volgende:

[..]

Oh, dacht dat Razorlight Zweeds was. Het is idd net hoe je dat bepaalt. Het land van oprichting wordt soms met strategische of economische redenen gekozen. (subsidies e.d.)
de zanger is behoorlijk Engels ;)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:50:25 #178
39793 Moody
el moody
pi_129029130
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

de zanger is behoorlijk Engels ;)
Ok jij wint :P

Daarbij is het gewoon een middelmatig bandje. Al is Sugar van zijn side-projectje wel een fijn nummertje.
'13 |
'14
pi_129029133
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:49 schreef Moody het volgende:

[..]

Moet ik nog 1x zeggen dat ik geen Spotify heb! :(
Ik zoek het even voor je op :)
pi_129029191

Voor Moody :P Enige liedje wat ik op YT kan vinden :')
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 23:53:01 #181
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129029231
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:50 schreef Moody het volgende:

[..]

Ok jij wint :P

Daarbij is het gewoon een middelmatig bandje. Al is Sugar van zijn side-projectje wel een fijn nummertje.
ik vond ze ooit heel leuk, totdat ik bedacht dat ik ze eigenlijk best kut vond en ze voor de zoveelste keer ging zien omdat ik al kaarten gekocht had toen ik nog dacht dat ik ze leuk vond :') zanger heeft een irritante stem maar ze hebben wel wat catchy nummers.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:53:03 #182
39793 Moody
el moody
pi_129029234
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:52 schreef debeterebob het volgende:

Voor Moody :P Enige liedje wat ik op YT kan vinden :')
Eerste indruk: Niet slecht :)
'13 |
'14
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:53:21 #183
39793 Moody
el moody
pi_129029249
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:53 schreef MaJo het volgende:

[..]

ik vond ze ooit heel leuk, totdat ik bedacht dat ik ze eigenlijk best kut vond en ze voor de zoveelste keer ging zien omdat ik al kaarten gekocht had toen ik nog dacht dat ik ze leuk vond :') zanger heeft een irritante stem maar ze hebben wel wat catchy nummers.
AmericaAmericaaaaa :P
'13 |
'14
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:53:44 #184
13973 ranja
image means nothing
pi_129029261
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:39 schreef Moody het volgende:

niet anti Belgie, wel anti-anti Nederland :)
En ik ken relatief weinig goede belgische bands. Zullen er vast zijn maar die worden dan net weer niet gehypt in Nederland
pi_129029299
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:53 schreef Moody het volgende:

[..]

Eerste indruk: Niet slecht :)
Zeker niet beste nummer :P Daarom hele album opzoeken ergens :')

(spotify)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:54:51 #186
39793 Moody
el moody
pi_129029302
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:53 schreef ranja het volgende:

[..]

niet anti Belgie, wel anti-anti Nederland :)
En ik ken relatief weinig goede belgische bands. Zullen er vast zijn maar die worden dan net weer niet gehypt in Nederland
Er zijn er net wel wat genoemd.

dEUS, Balthazar, Selah Sue en Triggerfinger zijn momenteel wel aardig hip.
'13 |
'14
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 23:54:56 #187
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129029306
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:53 schreef Moody het volgende:

[..]

AmericaAmericaaaaa :P
Dat is echt hun allerkutste nummer :r In the Morning is wel leuk *O* Hebben ze ooit eigenlijk wat uitgebracht na het eerste album? Ben werkelijk alle interesse in ze verloren destijds :') Ik sta trouwens nog met ze op de foto :@ :')
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:55:20 #188
39793 Moody
el moody
pi_129029320
Oja, en Jonas Winterland!!!! Misschien wel mijn nr1 van 2013....wie weet.
'13 |
'14
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:55:50 #189
13973 ranja
image means nothing
pi_129029343
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:54 schreef Moody het volgende:

[..]

Er zijn er net wel wat genoemd.

dEUS, Balthazar, Selah Sue en Triggerfinger zijn momenteel wel aardig hip.
hip hoef je niet perse goed te vinden :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:56:59 #190
39793 Moody
el moody
pi_129029382
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:55 schreef ranja het volgende:

[..]

hip hoef je niet perse goed te vinden :)
Ik wil ermee zeggen dat menschen ze wel kunnen waarderen.

Ik zeg niet dat België Nederland de pan uit roeleert :)
'13 |
'14
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:57:51 #191
13973 ranja
image means nothing
pi_129029417
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:56 schreef Moody het volgende:

Ik wil ermee zeggen dat menschen ze wel kunnen waarderen.

Ik zeg niet dat België Nederland de pan uit roeleert :)
ik zeg alleen maar dat ik relatief weinig goede belgische bands ken. niet dat anderen ze niet waarderen :)

hoewel dat bij een hoop bands ook niet veel verder gaat dan 1 hit of 1 album...
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:02:34 #192
39793 Moody
el moody
pi_129029589
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:57 schreef ranja het volgende:

[..]

ik zeg alleen maar dat ik relatief weinig goede belgische bands ken. niet dat anderen ze niet waarderen :)
Je zoek specifiek naar Belgische bands met vrouwtje? Of heb je ook iets aan namen als dEUS en Balthazar? Niet beroerd om te helpen hoor :)

Ik vind Admiral Freebee een zeer goed Belgisch bandje.

'13 |
'14
pi_129029601
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:11 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Hihi :P
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:03:53 #194
13973 ranja
image means nothing
pi_129029625
van Deus vind ik Suds and Soda geweldig en de meeste rest helemaal niks :P
al die deus afspliltsingen doen me ook niks.
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:04:15 #195
39793 Moody
el moody
pi_129029641
quote:
17s.gif Op woensdag 17 juli 2013 00:03 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Hihi :P
Discussies zijn goed voor topics natuurlijk :)

Maar geen reden tot die discussie, want er is volgens mij geen onenigheid. Kan ook niet, want het gaat over smaak.
'13 |
'14
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:05:57 #196
39793 Moody
el moody
pi_129029705
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 00:03 schreef ranja het volgende:
van Deus vind ik Suds and Soda geweldig en de meeste rest helemaal niks :P
al die deus afspliltsingen doen me ook niks.
Selah Sue? Isbells?
'13 |
'14
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:06:01 #197
13973 ranja
image means nothing
pi_129029709
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juli 2013 00:02 schreef Moody het volgende:

Ik vind Admiral Freebee een zeer goed Belgisch bandje.
als je mijn smaak een beetje kent weet je dat ik absoluut niet tegen dit soort muziek kan :)
overigens wel precies een schoolvoorbeeld van de stijl die ik met belgie associeer.
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:07:49 #198
39793 Moody
el moody
pi_129029768
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 00:06 schreef ranja het volgende:

[..]

als je mijn smaak een beetje kent weet je dat ik absoluut niet tegen dit soort muziek kan :)
overigens wel precies een schoolvoorbeeld van de stijl die ik met belgie associeer.
Vandaar de phrase "ik vind" :)
Mijn volgende opties komen beter in de buurt :P
'13 |
'14
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:09:17 #199
159761 Arn0
Abbey Road
pi_129029818
Wat ik zo cool vind aan de Nederlandse muziekwereld is 3voor12. Oké nieuwe site is lelijk, maar staat echt heel veel nieuws op qua lokale artiesten en gefilmde sessies / interviews (al dan niet nationaal). Dat mist België zeker :P
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:10:26 #200
39793 Moody
el moody
pi_129029863
Dez Mona is nog zo'n geweldig bandje uit België....

'13 |
'14
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:18:34 #201
13973 ranja
image means nothing
pi_129030125
Liever De Bossen

staat dan weer bijna niks van op youtube... irritant is dat

of deze, new wave uit de 80s... ook al door een hoop vergeten
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:22:21 #202
13973 ranja
image means nothing
pi_129030258
en waarom Triggerfinger wel gehypt is en El Guapo Stuntteam niet?
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:27:43 #203
39793 Moody
el moody
pi_129030419
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 00:22 schreef ranja het volgende:
en waarom Triggerfinger wel gehypt is en El Guapo Stuntteam niet?
De Bossen mwah. El Guapo Stuntteam is een goede tip :) Thnx.

Triggerfinger hyped nu met de hulp van de media (m.n. DWDD). Zo gaat dat in deze tijd. Dat geluk hadden de bands in de '90 niet.
'13 |
'14
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:30:05 #204
13973 ranja
image means nothing
pi_129030484
Nou ja, ik ken in veel stijlen die ik goed vind wel 1 of 2 goede tot aardige belgische bands maar in dezelfde stijl dan wel 5 nederlandse bands die ik vaak nog beter vind :)
pi_129030504
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 00:30 schreef ranja het volgende:
Nou ja, ik ken in veel stijlen die ik goed vind wel 1 of 2 goede tot aardige belgische bands maar in dezelfde stijl dan wel 5 nederlandse bands die ik vaak nog beter vind :)
Dat zijn de statements ^O^
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:33:40 #206
39793 Moody
el moody
pi_129030603
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 00:30 schreef ranja het volgende:
Betekent dat dat er meer betere Nederlandse bands zijn of dat je meer betere Nederlandse bands kent? :)
Goed, beide landen zijn vrij vergelijkbaar qua kwaliteit volgens mij.
'13 |
'14
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:34:13 #207
13973 ranja
image means nothing
pi_129030621
Ik mis alleen een belgische Yori Swart / Marike Jager / Eefje de Visser / Stevie Ann achtige.
Selah Sue en An Pierle zijn het toch niet helemaal wat mij betreft.
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:35:18 #208
13973 ranja
image means nothing
pi_129030650
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juli 2013 00:33 schreef Moody het volgende:

Betekent dat dat er meer betere Nederlandse bands zijn of dat je meer betere Nederlandse bands kent? :)
dat laatste natuurlijk... er zal vast een bloeiende belgische undergroundscene zijn die in nederland net zo genegeerd wordt als de nederlandse :)
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:36:57 #209
39793 Moody
el moody
pi_129030693
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 00:35 schreef ranja het volgende:

[..]

dat laatste natuurlijk... er zal vast een bloeiende belgische undergroundscene zijn die in nederland net zo genegeerd wordt als de nederlandse :)
Eigenlijk gek en vreselijk ouderwets dat er nog grenzen zijn op dat gebied in landen met dezelfde taal toch?
'13 |
'14
pi_129031661
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:46 schreef debeterebob het volgende:

[..]

3 listeners all time 7 scrobbles all time

3 scrobbles waren van mij :P Rest op Youtube geluisterd of niet gescrobbeld of zo :')

Ik was de eerste scrobbler ooit van Kutzooi. :D
pi_129031728

En deze man slechts 162 listeners. Schande!
pi_129037236
Ik zit Home Life van Andrew Cedermark te luisteren. Dat is echt een lekkere plaat. :Y Tamelijk onbekende songwriter (ik had er ook nog nooit van gehoord), als ik 't zo zie.

Home Life, an album by Andrew Cedermark on Spotify.

Hier een oud nummer van 'm, wat ook best wel heel erg _O_ -waardig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxerazzi op 17-07-2013 11:13:40 ]
pi_129038766
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 00:34 schreef ranja het volgende:
Ik mis alleen een belgische Yori Swart / Marike Jager / Eefje de Visser / Stevie Ann achtige.
Moet zeggen dat ik persoonlijk weer weinig met die vier Nederlandse zangeressen heb en An Pierlé weer wel kan waarderen. Selah Sue doet me ook niks.

Maar misschien een paar die je eventueel zou kunnen waarderen:

Ellen Schoenaerts Kwartet (wel een beetje een love it or hate it)

of
Reena Riot

Thou

Intergalactic Lovers

en
Few Bits

[ Bericht 20% gewijzigd door methodmich op 17-07-2013 13:17:29 ]
www.thuisuiteten.nl
pi_129041583
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 00:34 schreef ranja het volgende:
Trixie Whitley doet het ook niet voor je?
pi_129041724
Overigens vandaag weer een bak nieuwe platen geluisterd. Veruit de leukste waren Deap Vally (Vrouwelijke Black Keys met flink wat peper in de reet) en Emily Barker and the Red Clay Halo (vriendjes met Frank Turner, denk Stevie Ann meets The Webb Sisters o.i.d.)

Moderator woensdag 17 juli 2013 @ 13:53:29 #216
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129042755
Zo interview met White Lies, ik ga een klein beetje dood :')
pi_129043113
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:53 schreef MaJo het volgende:
Zo interview met White Lies, ik ga een klein beetje dood :')
Je moet ze even vragen wat ze bezielde om zo'n verschrikkelijk 2e album te maken ;)
  Moderator woensdag 17 juli 2013 @ 14:16:28 #218
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129043525
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:03 schreef Norrage het volgende:

[..]

Je moet ze even vragen wat ze bezielde om zo'n verschrikkelijk 2e album te maken ;)
ik ga dat in wat meet ingepakte vorm wel vragen ja :D het gekke is alleen dat als ik de recensies van dat album lees dat het wel meevalt, het zijn met name de fans die het helemaal niks vonden. Ik kan dus niet zomaar stellen dat het album slecht ontvangen is, misschien horen ze dat wel voor het eerst :')
pi_129044371
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:16 schreef MaJo het volgende:

[..]

ik ga dat in wat meet ingepakte vorm wel vragen ja :D het gekke is alleen dat als ik de recensies van dat album lees dat het wel meevalt, het zijn met name de fans die het helemaal niks vonden. Ik kan dus niet zomaar stellen dat het album slecht ontvangen is, misschien horen ze dat wel voor het eerst :')
Pitchfork (en nee, dat is niet uit vijf maar uit tien):

SPIN:

En zo kan ik nog wel even door gaan. :D Geloof me, ze weten het.
pi_129044461
Maar op AMG heeft ie vreemdgenoeg weer 4/5 sterren. En P4K gaf het eerste album ook al een 4/10.
pi_129044543
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:43 schreef Norrage het volgende:
Maar op AMG heeft ie vreemdgenoeg weer 4/5 sterren. En P4K gaf het eerste album ook al een 4/10.
White Lies is sowieso een band waar de meningen over verdeeld zijn. Volgens Metacritic scoort Ritual gemiddeld een 6 en To Lose My Life gemiddeld een 5,8.
pi_129044544
Pitchfork is wel de laatste site die ik als maatstaf neem. My Beautiful Dark Twisted Fantasy beste album ooit volgens hun, volle 10. _O-
  Moderator woensdag 17 juli 2013 @ 14:45:57 #223
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129044555
En op NME kreeg het een zes, niet fantastisch maar wel voldoende. Maar ga er wel iets over vragen, iig wat ze van de kritiek vonden :)
pi_129044599
quote:
99s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:45 schreef Kerftminister het volgende:
Pitchfork is wel de laatste site die ik als maatstaf neem. My Beautiful Dark Twisted Fantasy beste album ooit volgens hun, volle 10. _O-
Pitchfork lijkt soms te vergeten dat er nog getallen tussen de 3 en de 9 zitten. :')
  Moderator woensdag 17 juli 2013 @ 14:49:18 #225
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129044692
quote:
99s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:45 schreef Kerftminister het volgende:
van wie is dat album? Naam komt me bekend voor.

Ik besterf het echt in de tram onderweg :')
  Moderator woensdag 17 juli 2013 @ 14:49:48 #226
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129044715
Oh en nog een recensie zoals beloofd:

http://www.jimmyalter.nl/(...)ub-imponeert-tivoli/
pi_129044718
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Kanye West, wel een goed album, maar een album met Nicki Minaj kan je toch geen 10 geven. _O-
pi_129044719
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Kanye. En relax, het zijn maar mensen. Mensen die ietsje vaker muziek maken dan jij.
  Moderator woensdag 17 juli 2013 @ 14:51:01 #229
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129044761
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kanye. En relax, het zijn maar mensen. Mensen die ietsje vaker muziek maken dan jij.
ow ja dat was het. Ik ben niet eens bang voor hun maar bang dat ik dichtklap en opeens geen Engels meer kan :')
pi_129044772
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Pitchfork lijkt soms te vergeten dat er nog getallen tussen de 3 en de 9 zitten. :')
Dit. Daarnaast komen Britse bandjes er ook altijd bekaaider vanaf op Pitchfork.
  Moderator woensdag 17 juli 2013 @ 14:51:46 #231
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129044791
quote:
99s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:49 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Kanye West, wel een goed album, maar een album met Nicki Minaj kan je toch geen 10 geven. _O-
ik vond het echt helemaal niks, ik kan die stem van hem niet uitstaan :X
pi_129044859
@Pagina's terug. Zoveel goede Scandinavische artiesten noemen en dan geen Ane Brun :?
  woensdag 17 juli 2013 @ 15:22:32 #233
13973 ranja
image means nothing
pi_129046026
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:00 schreef methodmich het volgende:
Moet zeggen dat ik persoonlijk weer weinig met die vier Nederlandse zangeressen heb en An Pierlé weer wel kan waarderen. Selah Sue doet me ook niks.

Reena Riot
interessant... ben op zoek gegaan naar iets niet acoustisch of live, klintk wel goed
https://soundcloud.com/reena-riot/sets/reena-riot-ep

overigens is dit meer wat voor het zangeressen topic natuurlijk :)

[ Bericht 9% gewijzigd door ranja op 17-07-2013 15:30:21 ]
  woensdag 17 juli 2013 @ 15:25:18 #234
13973 ranja
image means nothing
pi_129046130
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:49 schreef MaJo het volgende:
Oh en nog een recensie zoals beloofd:

http://www.jimmyalter.nl/(...)ub-imponeert-tivoli/
Goed... maar

quote:
hun bekendste nummer Beat the Devil’s Tattoo
Echt? die moet ik dan maar eens opzoeken.

Overigens ook mooi dat Vox von Braun positief genoemd wordt, toen ik zag dat zij voorprogramma zouden zijn ging ik nog twijfelen of ik toch niet heenwilde.
pi_129046255
Raad me nog eens wat albums aan, ik ben mijn inspiratie kwijt. Toch gek, kom zoveel dingen tegen waarvan ik denk dat ik het moet luisteren, dan heb ik ruimte voor nieuwe dingen, weet ik niks meer. :')
  Moderator woensdag 17 juli 2013 @ 15:30:28 #236
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129046348
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:25 schreef ranja het volgende:

[..]

Goed... maar

[..]

Echt? die moet ik dan maar eens opzoeken.

Overigens ook mooi dat Vox von Braun positief genoemd wordt, toen ik zag dat zij voorprogramma zouden zijn ging ik nog twijfelen of ik toch niet heenwilde.
gebaseerd op de meeste listens op spotify ;) van echte hits kun je niet spreken maar dit is wel hun bekendste denk ik :)
pi_129046411
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

gebaseerd op de meeste listens op spotify ;) van echte hits kun je niet spreken maar dit is wel hun bekendste denk ik :)
Whatever Happened To My Rock 'n' Roll is hun bekendste nummer zou ik zeggen.
  Moderator woensdag 17 juli 2013 @ 16:19:22 #238
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129048328
Interview met White Lies ging prima *O* had een gesprek met de bassist, leuke gast! Nu nog 3 weken wachten voor jullie want het mag nog niet gepubliceerd worden ;)
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:21:37 #239
159761 Arn0
Abbey Road
pi_129048424
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:19 schreef MaJo het volgende:
Interview met White Lies ging prima *O* had een gesprek met de bassist, leuke gast! Nu nog 3 weken wachten voor jullie want het mag nog niet gepubliceerd worden ;)
Ja, dat is wel het meeste relaxte voor een interviewer, een 1 op 1 :P
  Moderator woensdag 17 juli 2013 @ 16:26:44 #240
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129048633
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:21 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, dat is wel het meeste relaxte voor een interviewer, een 1 op 1 :P
was er ook wel blij mee! Ook met de keuze van de bassist aangezien hij de meeste muziek en de teksten schrijft. Ook nog even het tweede album besproken, hij reageerde er heel nuchter op :)
pi_129049692
Loop er hier geloof ik al maanden over te raven, maar het album van Jackson Scott zal eindelijk uitgebracht worden (via Fat Possum) en de releasedatum in Nederland is 9 september, sowieso al een dag om naar uit te kijken. Eén van mijn favoriete platen van het jaar tot nu toe, ook sinds deze week te streamen (Amerikaanse release-datum is deze maand al): http://pitchfork.com/advance/166-melbourne/

Zo te horen wordt het gewoon in de oorspronkelijke versie uitgebracht. En we hebben geluk, hij komt gelijk al onze kant op: 11 augustus in het MC Theater.
pi_129058107
Iemand bekend met Friska Viljor? Is echt zeer relaxte Indie uit Zweden :) Ik word er vrolijk en rustig van :7 Ze hebben nieuw album waar deze twee liedjes ook van zijn.

woensdag 17 juli 2013 @ 21:02:09 #243
13973 ranja
image means nothing
pi_129059704
Friska Viljor stonden op de Beschaving waar ze werden aangekondigd als de band waar de meeste verzoeken voor binnen gekomen waren. Ik heb het geloof ik een half nummer aangezien.
pi_129060452
Ik vind het een beetje niksig. Zeker de zang is echt net niks
pi_129069895
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:19 schreef MaJo het volgende:
Klinkt goed. Wat doe je voor werk? Sorry als ik het niet heb meegekregen btw.
  Moderator donderdag 18 juli 2013 @ 07:40:02 #246
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_129072399
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:52 schreef Agger het volgende:

[..]

Klinkt goed. Wat doe je voor werk? Sorry als ik het niet heb meegekregen btw.
geen probleem :) ik werk als journalist voor onder andere 3voor12/Utrecht, festivalinfo en Jimmy Alter. Dit was voor de laatste :)
pi_129075555
Godverdomme wat hebben ze met de AMG site gedaan? Ongelooflijk, wat lelijk en onoverzichtelijk nu ;(
pi_129075749
Het is niets inderdaad.
Aldus.
pi_129075799
En ze hadden het onlangs, paar maandjes terug, nog veranderd en dat was echt mooi en goed!
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:01:16 #250
13973 ranja
image means nothing
pi_129076680
Die Robin Thicke had ik veel van verwacht, maar wat een gezapig album zeg _O-
Ach, we hebben de single nog :D
pi_129076765
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:22 schreef ranja het volgende:

[..]

interessant... ben op zoek gegaan naar iets niet acoustisch of live, klintk wel goed
https://soundcloud.com/reena-riot/sets/reena-riot-ep

overigens is dit meer wat voor het zangeressen topic natuurlijk :)
Ja, maar mocht hier ook wel, gezien de discussie. ;) Maar aangezien je daar Mazzy Star plugt, denk ik dat Few Bits je toch ook zou moeten aanspreken. :)
www.thuisuiteten.nl
pi_129076773
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:27 schreef Norrage het volgende:
Die Robin Thicke had ik veel van verwacht, maar wat een gezapig album zeg _O-
Ach, we hebben de single nog :D

Sowieso zijn al die bewerkingen lachwekkend :') _O-

Ik hoorde op radio continu een versie waar ze in het Nederlands doorheen 'rappen' :D Kan die alleen niet vinden _O-
pi_129076868
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:30 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Sowieso zijn al die bewerkingen lachwekkend :') _O-

Ik hoorde op radio continu een versie waar ze in het Nederlands doorheen 'rappen' :D Kan die alleen niet vinden _O-
_O-
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:38:34 #255
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_129077068
André Pronk _O-.
pi_129077644

Deze parodie is nog best tof :D Behalve dat die man zo kut zingt als maar kan.
pi_129077985
Is er iemand die Narcissus Road van The Hours bezit? (Digitaal) :P
pi_129078094
quote:
99s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:07 schreef Kerftminister het volgende:
Spotify :P
pi_129078108
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:12 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Spotify :P
Dat is de eerste keer volgens mij dat Spotify me aftroeft ipv andersom. _O-

Nee, maar ik gebruik dat niet.
pi_129078120
quote:
99s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:12 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Dat is de eerste keer volgens mij dat Spotify me aftroeft ipv andersom. _O-

Nee, maar ik gebruik dat niet.
Kan je hem zo afspelen:

Narcissus Road, a song by The Hours on Spotify.
pi_129078181
quote:
Dan scrobbled ie niet. :P

Ja, ik ben heel moeilijk daarmee huhu, Komt wel goed, hoop ik.
pi_129079436
Man, het scrobblen is bij jou dus belangrijker dan de muziek. Laat het los zou ik zeggen.
Aldus.
pi_129080175
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:48 schreef Z het volgende:
Man, het scrobblen is bij jou dus belangrijker dan de muziek. Laat het los zou ik zeggen.
Niet helemaal, maar vind het leuk en vooral erg handig om bij te houden en zo nodig hoef ik het album ook weer niet te horen.
pi_129080371
Gewoon Spotify installeren dus, dan scrobbelt ie wel.
pi_129080396
quote:
99s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:04 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Niet helemaal, maar vind het leuk en vooral erg handig om bij te houden en zo nodig hoef ik het album ook weer niet te horen.
Wel goed album tho

gescrobbled via spotify
pi_129080423
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:09 schreef Norrage het volgende:
Gewoon Spotify installeren dus, dan scrobbelt ie wel.
Op Spotify kan ik geen Beatles, K-Pop, allerlei wat minder bekende dingen en nog wat dingen die zomaar ontbreken niet luisteren. :D
pi_129080560
quote:
99s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:10 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Op Spotify kan ik geen Beatles, K-Pop, allerlei wat minder bekende dingen en nog wat dingen die zomaar ontbreken niet luisteren. :D
Het is niet alsof als je spotify hebt dat je de rest niet meer mag gebruiken :')
pi_129080638
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:14 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Het is niet alsof als je spotify hebt dat je de rest niet meer mag gebruiken :')
Tja voor die 1 á 2 dingen die ik niet kan vinden en wel op Spotify staan lijkt het me ook overbodig. Verder ben ik dol op mijn eigen muziekbibliotheek waar ik lekker kan shufflen en titels en artiestennamen kan aanpassen. Skits kan je eruitknippen etc.

Verder moet ik ook mijn telefoon kunnen blijven supplien met nieuwe nummers.
pi_129081826
quote:
99s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:16 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Tja voor die 1 á 2 dingen die ik niet kan vinden en wel op Spotify staan lijkt het me ook overbodig. Verder ben ik dol op mijn eigen muziekbibliotheek waar ik lekker kan shufflen en titels en artiestennamen kan aanpassen. Skits kan je eruitknippen etc.

Verder moet ik ook mijn telefoon kunnen blijven supplien met nieuwe nummers.
Dit inderdaad. En je kunt natuurlijk wel Spotify gebruiken en een ander programma er naast maar dat is weer zo omslachtig.
pi_129081913
wat een gezeik zeg _O-
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:26:19 #271
159761 Arn0
Abbey Road
pi_129083425
pi_129083558
quote:
Wat een waardeloos artikel. _O- Dat slaat echt nergens op.
pi_129083660
Ik ben absoluut geen blinde Spotify-hater, zo wil ik ook helemaal niet overkomen. En ik heb zat goede artikelen en posts van jullie vóór Spotify gelezen. Maar de conclusie van die schrijver slaat als een tang op een varken, terwijl Forbes toch wel een kwaliteitsmedium is over het algemeen.
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:35:19 #274
159761 Arn0
Abbey Road
pi_129083757
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat een waardeloos artikel. _O- Dat slaat echt nergens op.
Integendeel, eindelijk een artikel dat geen appels met peren vergelijkt.

Als jij blind je favoriete muzikanten wilt volgen in hun kritiek moet jij dat weten, maar enige objectiviteit kan geen kwaad :P
pi_129083802
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:35 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Integendeel, eindelijk een artikel dat geen appels met peren vergelijkt.

Als jij blind je favoriete muzikanten wilt volgen in hun kritiek moet jij dat weten, maar enige objectiviteit kan geen kwaad :P
Jammer dat je mijn volgende post dan niet leest. :P Bovendien, ik heb nu alleen commentaar op dat artikel, niet op Spotify zelf. Dus dat is per definitie niet 'blind mijn favoriete muzikanten volgen'.
pi_129084241
Radio is een promotiemedium. Spotify is dat niet. Radio (en bijbehorende verschijnselen als charts en singles) hebben als doel verkoop te stimuleren. Spotify doet dat niet, want het is zelf al verkoop (zoals een CD mensen ook niet aanzet tot het kopen van die CD). Je kunt dat onmogelijk met elkaar vergelijken - ten positieve of ten negatieve. Je zult mij ook nooit horen zeggen dat Spotify weinig betaalt in vergelijking met radio.

En zelfs als je die krakkemikkige vergelijking wél in stand wil houden, dan moet je het goed doen ook. Waarom reken je in Spotify met het aantal plays, en op de radio met aantal luisteraars? Nee, dan moet je onderzoeken hoe veel mensen gemiddeld samen naar één spotify-play luisteren en dat getal aanhouden. Dat is natuurlijk niet te doen.

Kortom: ongeacht je standpunt in de Spotify-discussie (of ongeacht wat je favoriete muzikant is) slaat het stuk helemaal nergens op. Dat had je zelf ook kunnen bedenken, en ik vind het jammer dat je mij vervolgens verwijt blind een ander te volgen.
pi_129084333
Ik heb zelf verder niks tegen Spotify ofzo, alleen iTunes ligt me beter. Dat is natuurlijk ook volledig afhankelijk van je luistergedrag en van de muziek die je luistert.
pi_129084405
quote:
99s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:49 schreef Kerftminister het volgende:
Ik heb zelf verder niks tegen Spotify ofzo, alleen iTunes ligt me beter. Dat is natuurlijk ook volledig afhankelijk van je luistergedrag en van de muziek die je luistert.
Over iTunes gesproken: ik mis de cover flow :'( Vind een aantal dingen in de nieuwste versie echt bagger. Zoeken is ook ineens vrij krakkemikkig ;(
pi_129084648
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Over iTunes gesproken: ik mis de cover flow :'( Vind een aantal dingen in de nieuwste versie echt bagger. Zoeken is ook ineens vrij krakkemikkig ;(
Ik download pas nieuwe versies als men positief erover is, heb zelf nu de op een na nieuwste en die bevalt goed. :P
Deed ik ook pas toen iemand me het aanraadde.
pi_129084774
quote:
99s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:57 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ik download pas nieuwe versies als men positief erover is, heb zelf nu de op een na nieuwste en die bevalt goed. :P
Deed ik ook pas toen iemand me het aanraadde.
Stap NIET over. :') Het ziet er allemaal wat smoother en slicker uit maar andere dingen zijn echt heel erg raar.
pi_129084784
Ik haat iTunes.
Aldus.
pi_129084827
quote:
6s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:01 schreef Z het volgende:
Ik haat iTunes.
Begrijpelijk. Ik vind het een heel fijn programma - zolang het precies doet wat het moet doen. Als er problemen zijn is het echt afschuwelijk. Plus natuurlijk dat ik jaren geleden door aankoop van een iPod er in geforceerd ben en nu niet meer weg kan.
pi_129084876
itunes was fantastisch, maar die nieuwe iTunes is echt ronduit verschrikkelijk. Echt te erg, wie ze daarop hebben gezet hebben moet echt een randdebiel zijn. Waarschijnlijk dezelfde randdebiel die de AMG website verneukt heeft.
pi_129084925
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:03 schreef Norrage het volgende:
itunes was fantastisch, maar die nieuwe iTunes is echt ronduit verschrikkelijk. Echt te erg, wie ze daarop hebben gezet hebben moet echt een randdebiel zijn. Waarschijnlijk dezelfde randdebiel die de AMG website verneukt heeft.
Hahah :D Misschien hebben ze een centraal team daarvoor. Producten: Windows Vista, Apple Maps, iTunes 11.0, AMG...
  donderdag 18 juli 2013 @ 15:05:24 #285
13973 ranja
image means nothing
pi_129084940
Nou ja, het klopt wel wat ze zeggen... Sam Duckworth verdient weinig aan spotify. Maar Sam Duckworth wordt waarschijnlijk ook niet op de radio gedraaid dus van de radio krijgt-ie helemaal niks.

Dat is al net als die leuke verhalen van de BUMA over hoe goed ze zijn voor de artiesten... Marco Borsato krijgt een hoop geld omdat die per dag minstens 2x op radio 2 en 5x op Sky radio voorbij komt.
Een band als Space Siren of The Machine echter kost het alleen maar geld, wat ze nog verplicht zijn te betalen ook anders is hun cd illegaal.
  donderdag 18 juli 2013 @ 15:15:20 #286
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_129085336
quote:
99s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:07 schreef Kerftminister het volgende:
Tssk. Gewoon op CD hier uiteraard.
  donderdag 18 juli 2013 @ 15:16:48 #287
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_129085404
Geen zin om tig pagina's door te spitten, maar deze al voorbij gekomen? Comeback-single van The Dismemberment Plan. https://t.co/alMBULohTy
pi_129085707
Trouwens, Arctic Monkeys komen maandag met een nieuwe single en dit is de b-side.

Het is afschuwelijk en tof tegelijk. :D Ze doen dat wel vaker, knotsgekke b-kantjes. Lol spat er van af. O+
  donderdag 18 juli 2013 @ 15:26:30 #289
13973 ranja
image means nothing
pi_129085820
Arctic Monkeys is zo'n band waarvan ik eigenlijk met smart op een 'best of' zit te wachten :')
pi_129086043
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:26 schreef ranja het volgende:
Arctic Monkeys is zo'n band waarvan ik eigenlijk met smart op een 'best of' zit te wachten :')
Ik vind ze echt geweldig :D En een best of duurt nog wel even... hoop ik. Vind altijd zo sneu als een band (meestal doet de maatschappij dat) met een paar albums op zak een best of uitgeeft. :') Welke band was dat nou laatst...

edit: Oh ja! Gorillaz _O-
pi_129089074
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:16 schreef Grobbel het volgende:
Geen zin om tig pagina's door te spitten, maar deze al voorbij gekomen? Comeback-single van The Dismemberment Plan. https://t.co/alMBULohTy
Hmm. Nummertje van niks toch?.
Aldus.
pi_129089165
Uit de oude doos: 1150 woorden voor een 0,0

http://pitchfork.com/reviews/albums/5607-travistan/

Travis Morrison is de zanger van The Dismemberment Plan.
Aldus.
pi_129089474
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:33 schreef Z het volgende:

_O-
pi_129089546
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:33 schreef Z het volgende:

_O_
  donderdag 18 juli 2013 @ 16:47:40 #295
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_129089916

Klinkt best lekker, eigenlijk, :D.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_129090047
Je zet jezelf als recensent natuurlijk ook wel een beetje voor lul als je een album een 0,0 geeft. :P Maar het is wel komisch.
  donderdag 18 juli 2013 @ 16:54:32 #297
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_129090292
Popmatters geeft 'm ook een 0, blijkbaar. Hoewel ik nergens een cijfer kan terugvinden.
http://www.popmatters.com/pm/review/morrisontravis-travistan/
-

Maar goed, een 0 is natuurlijk flauwekul. Zo slecht kan het onmogelijk zijn.
  donderdag 18 juli 2013 @ 16:54:44 #298
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_129090301
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:50 schreef Tchock het volgende:
Je zet jezelf als recensent natuurlijk ook wel een beetje voor lul als je een album een 0,0 geeft. :P Maar het is wel komisch.
Tsja, dat ciijfer was vooral ingegeven door teleurstelling over de slechte teksten, en het heeft ook min of meer Travis' complete solocarrière naar de vaantjes geholpen. Als je de lijn vanuit The Dismemberment Plan doortrekt naar zijn soloplaten is ie in 2 stappen van een 9.6 naar een 0 gegaan. _O-
http://pitchfork.com/reviews/albums/2338-emergency-i/

edit: de plaat daartussen was ook een 8.3. :P
http://pitchfork.com/reviews/albums/2339-change/
pi_129090662
Op Metacritic heeft Travistan nog gewoon een voldoende.
  donderdag 18 juli 2013 @ 17:01:10 #300
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_129090664
Ik vind dat nummer hierboven eerlijk gezegd beter klinken dan het gros dat ik voorbij hoor komen in de hitparades.
Niet dat dat per se een prestatie is, natuurlijk. Maar toch...
  donderdag 18 juli 2013 @ 17:03:32 #301
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_129090786
quote:
6s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:47 schreef DO2 het volgende:

Klinkt best lekker, eigenlijk, :D.
Ik luister eigenlijk zelden naar teksten, dus ik kon dit nummer (en nummers als 'Change' en 'The Word Cop') ook wel echt waarderen. Al snap ik op zich wel een deel van de kritiek; de teksten waren erg simpel, en misschien had ie het minder op flauwe humor moeten stoelen. Hij had eigenlijk net zo goed een kindvriendelijke plaat kunnen opnemen a la They Might Be Giants.

'As We Proceed' van de plaat daarna was trouwens wel echt geweldig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')