abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128963143
Ik vermoed dat Spotify, in ruil voor muziek, aandelen aan de platenmaatschappijen moeten geven.
Aldus.
pi_128963421
Misschien dat Godrich een blog kan schrijven, want dit is gewoon een gammel verhaal met wat tweets. Ook een ontzettende drogreden om Pink Floyd uit de jaren '70 erbij te halen.
pi_128963476
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2013 09:53 schreef Z het volgende:
Ik vermoed dat Spotify, in ruil voor muziek, aandelen aan de platenmaatschappijen moeten geven.
Naar mijn weten is Spotify juist opgestart vanuit de platenmaatschappijen (heb hier niet direct bronnen voor, behalve dat ik heb gehoord van iemand uit de muziekindustrie die ik goed vertrouw).
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_128963733
Kraftwerk voor 2 concerten naar Eindhoven :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_128965782
Tja ben een arme student, dus ik ben voor piraterij. Mocht ik over wat jaren wat meer geld hebben zou ik gewoon een muziekcollectie opbouwen, maar dat krijg ik nu financieel niet voor elkaar. :P
pi_128965831
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 01:07 schreef Tchock het volgende:
Four Tet heeft ook al zijn muziek van Spotify gehaald.
Daar was ik ook net achter gekomen. Alle muziek die ik net wil luisteren gaat er ineens af :P
  maandag 15 juli 2013 @ 11:56:01 #32
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_128965876
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 01:13 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Anno 2013 zijn voor álle artiesten optredens het belangrijkste inkomen. En ik weet niet waar het shareholder verhaal vandaan komt, misschien heb ik iets gemist, maar aan Spotify maakt voor zover ik weet niémand winst. Het is enorm verliesgevend, zonder kapitaalsinjecties was het al lang over geweest.

Het is inderdaad zo dat het verdienmodel niet klopt, maar vooralsnog niet qua artiesten-uitbetaling. Hetgeen ze moeten veranderen is de gratis accounts wegdoen, ik geloof dat maar 25% van de gebruikers betaalt, wat véél te weinig is. Spotify moet eerst winst maken, en dan kan er gekeken worden naar grotere uitbetalingen naar artiesten.

Ja, artiesten verdienen énorm weinig aan Spotify. Maar dat is ook niet anders mogelijk, en vooralsnog moeten we vooral blij zijn dat we een prachtig medium hebben om gemakkelijk muziek uit te wisselen, nieuwe dingen te ontdekken etc zonder daarvoor naar de piratenbaai te surfen (wat iedereen die AMOK nu wil luisteren gaat doen met andere woorden).
^O^
Het gaat niet om het verschil tussen opbrengst uit spotify en cd/lp opbrengsten van voor het internet, maar tussen spotify en geen opbrengst omdat mensen het gratis downen
pi_128965925
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

^O^
Het gaat niet om het verschil tussen opbrengst uit spotify en cd/lp opbrengsten van voor het internet, maar tussen spotify en geen opbrengst omdat mensen het gratis downen
Of mensen die wel andere muziek gaan luisteren :7

Zolang 95% van de muziek die ik wil luisteren er op staat blijf ik wel bij spotify.
  maandag 15 juli 2013 @ 11:58:41 #34
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_128965930
Ik moest wel lachen om zo'n gast die zei: 'Onze band tourt niet, dus nu hebben wij helemaal geen inkomsten meer!'. Ja, vreemd is dat dan :'). Helaas kan niet iedereen leven van muziek.
pi_128966519
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:58 schreef BoerBert het volgende:
Ik moest wel lachen om zo'n gast die zei: 'Onze band tourt niet, dus nu hebben wij helemaal geen inkomsten meer!'. Ja, vreemd is dat dan :'). Helaas kan niet iedereen leven van muziek.
Nou ja, als zo'n band tienduizend plays krijgt op de radio of veel CD-sales maak je er winst op. Op Spotify vrijwel niets.
pi_128966566
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

^O^
Ik denk wel degelijk dat Spotify slecht is voor de verkopen. Wat betreft illegale downloaders gaat de vlieger nog op dat downloaders dingen ontdekken die ze vervolgens gaan kopen, maar Spotify'ers hebben gewoon betaald voor hun muziek. Wie gaat er vervolgens NOG een keer betalen?

quote:
99s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:52 schreef Kerftminister het volgende:
Tja ben een arme student, dus ik ben voor piraterij. Mocht ik over wat jaren wat meer geld hebben zou ik gewoon een muziekcollectie opbouwen, maar dat krijg ik nu financieel niet voor elkaar. :P
Oh, vanuit ons oogpunt is het ook hemels. :P Ik geef zo veel mogelijk uit aan muziek als ik op kan brengen en dat is nog geen fractie van alles wat ik luister ;( Ooit heb ik een platenkast zo groot... :~
pi_128966749
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk wel degelijk dat Spotify slecht is voor de verkopen. Wat betreft illegale downloaders gaat de vlieger nog op dat downloaders dingen ontdekken die ze vervolgens gaan kopen, maar Spotify'ers hebben gewoon betaald voor hun muziek. Wie gaat er vervolgens NOG een keer betalen?

[..]

Oh, vanuit ons oogpunt is het ook hemels. :P Ik geef zo veel mogelijk uit aan muziek als ik op kan brengen en dat is nog geen fractie van alles wat ik luister ;( Ooit heb ik een platenkast zo groot... :~
Zeker ja, mja ik ben sowieso nog aan het ontdekken wat ik nu echt vette muziek vind enzo. :P
pi_128966772
quote:
99s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:33 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Zeker ja, mja ik ben sowieso nog aan het ontdekken wat ik nu echt vette muziek vind enzo. :P
Als ik alle albums zou kopen die ik leuk vind :D

50x15=750 euro :D
pi_128966788
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:34 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Als ik alle albums zou kopen die ik leuk vind :D

50x15=750 euro :D
Ik geef deze maand meer uit aan muziek (downloads, platen en tickets) dan aan eten en drinken :')
pi_128966801
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik geef deze maand meer uit aan muziek (downloads, platen en tickets) dan aan eten en drinken :')
Luister je alles legaal?

Als ik mag vragen: hoeveel geef je aan beide uit?
pi_128966845
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:35 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Luister je alles legaal?
Nee joh. Bij lange na niet. En dan bedoel ik echt in de verste verte niet.
quote:
Als ik mag vragen: hoeveel geef je aan beide uit?
Downloads incidenteel als ik iets niet via andere wegen kan vinden, koop muziek voor ongeveer ¤30-40 per maand gok ik en dan nog gemiddeld 1 of 2 concerten. Deze maand met Werchter is het een beetje duurder :')
pi_128966904
Dan eet en drink je wel weinig. Moeten we ons zorgen maken?
pi_128966918
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:39 schreef Agger het volgende:
Dan eet en drink je wel weinig. Moeten we ons zorgen maken?
Deze maand komt er dus ¤200 Werchterticket bij, bedoelde ik. Normale maand red ik het niet :D
pi_128966921
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee joh. Bij lange na niet. En dan bedoel ik echt in de verste verte niet.

[..]

Downloads incidenteel als ik iets niet via andere wegen kan vinden, koop muziek voor ongeveer ¤30-40 per maand gok ik en dan nog gemiddeld 1 of 2 concerten. Deze maand met Werchter is het een beetje duurder :')
Je geeft gewoon weinig uit aan eten :D Je woont blijkbaar niet op jezelf, want ik kom wel op 150euro per maand aan eten en drinken :')
pi_128966980
Ik heb her en der ook wel een cd'tje liggen en nog de platenverzameling van mijn vader, maar verder geef ik ook amper wat uit aan muziek. Toevallig paar week terug nog een album gekocht, maar dan houdt het er ook mee op. Maar dat ligt puur aan de financiën natuurlijk, wat Kerft al zegt. Later, wanneer ik een rijke baan heb en veel geld heb, mooi een platenverzameling opbouwen *O*
pi_128966988
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:39 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Je geeft gewoon weinig uit aan eten :D Je woont blijkbaar niet op jezelf, want ik kom wel op 150euro per maand aan eten en drinken :')
Wat zei ik nou net :{
pi_128967131
LCD Soundsystem eens aan begonnen. Verwachtte er weinig van, maar wat een leuke plaat. :D
pi_128967159
quote:
99s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:47 schreef Kerftminister het volgende:
LCD Soundsystem eens aan begonnen. Verwachtte er weinig van, maar wat een leuke plaat. :D
Ik kom er nooit zo goed doorheen :{ Daft Punk..., All My Friends en North American Scum zijn geweldig maar als ik een LCD S-plaat helemaal probeer te luisteren gaat het me erg snel vervelen.
pi_128967196
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik kom er nooit zo goed doorheen :{ Daft Punk..., All My Friends en North American Scum zijn geweldig maar als ik een LCD S-plaat helemaal probeer te luisteren gaat het me erg snel vervelen.
Ja dat het anderhalf uur duurt is wel wat jammer inderdaad. Maar zitten een paar erg leuke nummertjes tussen. Moet op momenten aan Eagles of Death Metal denken, geen idee waarom. :P
pi_128967216
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat zei ik nou net :{
Ik mis even wat...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')