quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:50 schreef Moody het volgende:
Sorry. Dacht dat ik de laatste post had...
Kneusquote:
Oké, maar als je een taart koopt en die hard tegen een betonnen muur aan gooit heb je al een betere line-up dan Pinkpop.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Jah....is dat wat qua sfeer? Line-up is aardig zag ik. Beter dan Pink Pop in ieder geval
Het viel me gewoon op.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:52 schreef Moody het volgende:
[..]
Echt niet de bedoeling. Maar je daar druk om maken is nog veeeeel triester toch
Ehh... das moeilijk te zeggen, zo voor aanvang van de eerste editie. Ik hoop het, laat ik het zo zeggen. Het is het enige fijne festival wat dicht bij me in de buurt ligt, dat scheelt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Jah....is dat wat qua sfeer? Line-up is aardig zag ik. Beter dan Pink Pop in ieder geval
Geloof me maar dat ik het niet bewust deed. Ik zag "open nieuw deel staan" en klikte er op.quote:
Je woont in Brabant? Is Werchter niets voor je?quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:53 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ehh... das moeilijk te zeggen, zo voor aanvang van de eerste editie. Ik hoop het, laat ik het zo zeggen. Het is het enige fijne festival wat dicht bij me in de buurt ligt, dat scheelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
Jup, Werchter is toch nog wel een eindje weg, je bent wel een goeie 2.5/3 uur onderweg voordat je op het juiste station staat (auto is iets fijner, maar ik ga niet vaak met de auto naar een festival)quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Je woont in Brabant? Is Werchter niets voor je?
Wat?quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:58 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Jup, Werchter is toch nog wel een eindje weg, je bent wel een goeie 2.5/3 uur onderweg voordat je op het juiste station staat (auto is iets fijner, maar ik ga niet vaak met de auto naar een festival)
Zo groot is Nederland toch niet? Dat klopt dan wel.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat?Ik woon in het noorden van het land en vanaf hier is Werchter ook drie uur of zo. Misschien ietsje langer.
Met de auto ben je veel korter onderweg hoor. uurtje, anderhalf hooguit. Maar het komt zelden voor dat ik met de auto gaquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat?Ik woon in het noorden van het land en vanaf hier is Werchter ook drie uur of zo. Misschien ietsje langer.
Je moet eerder bang zijn dat je haringen weg zwemmen dan dat je ze de grond niet in krijgt.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:01 schreef Bol_Wan het volgende:
Overigens, Het tentje gaat denk ik makkelijk de grond in morgen als ik dat weer zo zie
Net een nieuwe auto, dus die moet ingereden worden. Daarbij is Enschede-Werchter een hel met de trein. Zeker nu wij het grootste openluchtzwembad van Nederland zijnquote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:00 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Met de auto ben je veel korter onderweg hoor. uurtje, anderhalf hooguit. Maar het komt zelden voor dat ik met de auto ga
In mijn ervaring is het vanuit elke plek in Nederland een hel om in Werchter te komen. Vorig jaar meer dan een uur vastgezeten op dat bloedhete station onder glas. Daardoor ook nog Cypress Hill gemistquote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:11 schreef Moody het volgende:
[..]
Net een nieuwe auto, dus die moet ingereden worden. Daarbij is Enschede-Werchter een hel met de trein. Zeker nu wij het grootste openluchtzwembad van Nederland zijn
Heb altijd wel een plekje vrij in de auto....ga meestal met 2 lui. Ik ga via Duitsland (2,5 uur), dus je moet wel naar Pluskut komenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:13 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
In mijn ervaring is het vanuit elke plek in Nederland een hel om in Werchter te komen. Vorig jaar meer dan een uur vastgezeten op dat bloedhete station onder glas. Daardoor ook nog Cypress Hill gemist
Bedankt voor het aanbod, maar ik kan me praktischere dingen voorstellenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:15 schreef Moody het volgende:
[..]
Heb altijd wel een plekje vrij in de auto....ga meestal met 2 lui. Ik ga via Duitsland (2,5 uur), dus je moet wel naar Enschede komen
Praktischer, niet gezelligerquote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:16 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbod, maar ik kan me praktischere dingen voorstellen
Pluskut ja. Geen uitleg nodig toch...of wel?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:16 schreef Bol_Wan het volgende:
edit: wauw, pluskut. Of een hele slecht supermarkt of de beste plaatsnaam ooit. Hoe dan ook![]()
DO2 en ik hadden daarvoor ook al inhoud, hoor. En ik dacht dat je het triest vond je er druk om te maken.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Oja, Boem....hehheh.
Ik had de laatste inhoudelijke post. Dat moet jouw leed verzachten neem ik aan?
Het oudere werk vind ik zelf wel beter. Maar ik vind het opmerkelijk dat zo'n groep na 16 jaar toch weer zo'n aardig album kan maken.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:36 schreef Felagund het volgende:
De Oblivians vond ik ook vrij leuk trouwens, al kan ik daar niet al te vaak naar luisteren.
Kan volgens mij niet exact zoals jij wil. Je kan wel sorteren op nummers die je hebt afgespeeld, maar je kan alleen kiezen uit groter of kleiner dan een x aantal. Je kan bijv. dit wel instellen en "> 10x afgespeeld" kiezen, maar dan is de kans aanwezig dat je van 0 tot x aantal nummers van hetzelfde album paktquote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:57 schreef Tchock het volgende:
Weet iemand hoe ik in iTunes een slimme afspeellijst kan maken die van elk album het meestgeluisterde nummer verzamelt of zo?
Precies. Die heb ik ook wel, trouwens. Maar ik hoopte juist dat ik iets kon fabriceren dat hij het beste nummer per album kan pakkenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:29 schreef Moody het volgende:
[..]
Kan volgens mij niet exact zoals jij wil. Je kan wel sorteren op nummers die je hebt afgespeeld, maar je kan alleen kiezen uit groter of kleiner dan een x aantal. Je kan bijv. dit wel instellen en "> 10x afgespeeld" kiezen, maar dan is de kans aanwezig dat je van 0 tot x aantal nummers van hetzelfde album pakt
Wat is je doel precies? Een lijst maken met nummers die je vaak luistert of goed vindt.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. Die heb ik ook wel, trouwens. Maar ik hoopte juist dat ik iets kon fabriceren dat hij het beste nummer per album kan pakken
Ja, maar dan kan ik het net zo goed helemaal met de hand doen. En het aantrekkelijke van een slimme afspeellijst is juist dat dat niet hoeft.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:33 schreef Moody het volgende:
[..]
Wat is je doel precies? Een lijst maken met nummers die je vaak luistert of goed vindt.
Ik zet een aantal *** in het opmerkingenveld. * voor leuk, ** voor goed, *** voor super.
Kost ff wat tijd, maar op den duur kun je allerlei playlists maken, bijv. alle *** nummers voor 2013 of een huge playlist met * nummers uit de '80 (ik noem maar wat)
Kan ook, maar ik beoordeel albums meestal met 1 druk op de knop. Alle nummers apart raten is zo'n gedoe. Dan pik ik liever 1 of 2 nrs uit een album en rate die * tot ***. Daarbij is de sterbeoordeling van iTunes geen ID3 tag entry en heb je kans wanneer je _ooit_ op een ander systeem overstapt al je ratings kwijt bentquote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, maar dan kan ik het net zo goed helemaal met de hand doen. En het aantrekkelijke van een slimme afspeellijst is juist dat dat niet hoeft.
Trouwens, jouw systeem doe ik gewoon met sterren in iTunes zelf. Veel makkelijker dan in het opmerkingenveld schrijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, nee joh. Ik doe nummers los en albums alleen als ik de nummers niet genoeg individueel onderscheidbaar vind. Je kunt ten slotte ook beide doen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:36 schreef Moody het volgende:
[..]
Kan ook, maar ik beoordeel albums meestal met 1 druk op de knop. Alle nummers apart raten is zo'n gedoe. Dan pik ik liever 1 of 2 nrs uit een album en rate die * tot ***. Daarbij is de sterbeoordeling van iTunes geen ID3 tag entry en heb je kans wanneer je _ooit_ op een ander systeem overstapt al je ratings kwijt bent
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:38 schreef Moody het volgende:
John Vanderslice komt binnenkort met een remake van Diamond Dogs.
Voorproefje:
ik had niet eens op de link geklikt, ik zag gewoon diamond dogsquote:
Jahquote:
snap ik ook welquote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Jah
Diamond Dogs is de naam van het album, stelletje barbaren
Niets zo indie als Bowie.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:51 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Moet mijn indiecred hooghouden toch.
Tering, dat klinkt weer erg lekker.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 00:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja fuck buttons wat mij betreft toch echt wel top hoor.
Denk dat ik de laatste 2 nummers van het album het vetst vind Stalker en Hidden XS dat is echt bijna nooit.
Ruwweg en in willekeurige volgorde:quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:15 schreef methodmich het volgende:
Lees hier van alles over 'playlists' maken en dergelijke. Dat is ongetwijfeld het moderne 'compilaties maken' op cassettebandje of CD (zie High Fidelity).
Stel nu dat je een leuke playlist mocht maken met 25 nummers uit de jaren negentig (dus 1990 t/m 1999), die voor jou een beetje symbool staan voor 'indie / underground' in die periode. Welke 25 zet je daar dan op?
Zelf een voorzichtige aftrap met in willekeurige volgorde een volstrekt objectieve 'nineties playlist':
Weezer - Say It Ain't So
Fiona Apple - Criminal
Beck - Lord Only Knows
Belle & Sebastian - Dog On Wheels
Pavement - Gold Soundz
eels - Guest List
The Flaming Lips - She Don't Use Jelly (Vaseline)
Portishead - Glory Box
Ben Folds Five - Julianne
dEUS - For The Roses
Palace Brothers - You Will Miss Me When I Burn
Jellyfish - The Ghost At Number One
Suede - Beautiful Ones
Nick Cave & The Bad Seeds - Nobody's Baby Now
Blur - Girls & Boys
PJ Harvey - Dress
The Lemonheads - Big Gay Heart
Mercury Rev - Opus 40
Pulp - Babies
The Dandy Warhols - Not If You Were The Last Junkie On Earth
Elliott Smith - Angeles
Sixteen Horsepower - Scrawled In Sap
Counting Crows - Rain King
Supergrass - Moving
Liz Phair - Fuck And Run
Heb nog over Is She Weird van Pixies gedacht, maar dat zie ik toch nog meer als een jaren tachtig band.
Ben benieuwd welke nummers jullie zouden kiezen!![]()
En als er animo voor is, kan je dit ook doen met de jaren tachtig en de jaren 'nul', om maar wat te noemen
Om hier op terug te komen: dit deed ik vroeger ook altijd, op cassettebandjes kon ik nog niet zelf maar wat later wel op CD, en playlists zijn inderdaad de moderne vorm er van. Wat ik alleen zo tof vind aan de (slimme) afspeellijsten van iTunes is dat je er geen nummers in hoeft te doen; je prutst gewoon een tijdje aan de instellingen en de lijst wordt voor je gevuld. Wat tot gevolg heeft dat er allemaal nummers in komen die je totaal was vergeten.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:15 schreef methodmich het volgende:
Lees hier van alles over 'playlists' maken en dergelijke. Dat is ongetwijfeld het moderne 'compilaties maken' op cassettebandje of CD (zie High Fidelity).
Halloquote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:07 schreef Arn0 het volgende:
Person PitchVocals bij Doin' Me Right deden me instant terugdenken aan dat prachtige album.
Ik ben als afleiding - moet eigenlijk huwelijksvermogensrecht leren - die tracks aan het luisteren met de tekst en uitleg van Rapgenius er bij. Jezus, hoe verzin je hetquote:
Ja na een tijdje kennen ze die tracks wel uit hun hoofd hoor. Alleen MF DOOM hecht niet zoveel waarde aan optredens, laat soms andere mensen in zijn plaats optreden. Zijn veel mensen kwaad om geweest. Maar DOOM's teksten zijn niet heel moeilijk om te onthouden hoor. Teksten van Tech N9ne, Pharoahe Monch, Tonedeff, Bone Thugs, Del the Funkee Homosapien zijn al wat moeilijker met die complexe flows ook huhu.quote:Op zondag 23 juni 2013 01:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben als afleiding - moet eigenlijk huwelijksvermogensrecht leren - die tracks aan het luisteren met de tekst en uitleg van Rapgenius er bij. Jezus, hoe verzin je hetIeder nummer is zó uitgebreid en meer verwijzingen dan een gemiddeld seizoen van Community.
Kan hij het live ook rappen? In de studio zal het meestal wel met een blaadje gaan
DOOM rapt meestal redelijk recht-door-zee maar af en toe zit er echt een zin inquote:Op zondag 23 juni 2013 01:43 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja na een tijdje kennen ze die tracks wel uit hun hoofd hoor. Alleen MF DOOM hecht niet zoveel waarde aan optredens, laat soms andere mensen in zijn plaats optreden. Zijn veel mensen kwaad om geweest. Maar DOOM's teksten zijn niet heel moeilijk om te onthouden hoor. Teksten van Tech N9ne, Pharoahe Monch, Tonedeff, Bone Thugs, Del the Funkee Homosapien zijn al wat moeilijker met die complexe flows ook huhu.
Dat is wel knap ja. Heb Jay-Z altijd onuitstaanbaar gevonden maar eigenlijk nooit veel van zijn 'baanbrekende' werk geluisterd.quote:Bij Jay-Z vind ik het dan wel weer knap, die improviseert zijn nummers regel voor regel en dan neemt hij het op, zo onthoudt hij alles wel weer heel erg sterk.
Hehe daar krijg je weinig cred op de straten van hoor.quote:Op zondag 23 juni 2013 01:48 schreef Tchock het volgende:
Tonedeff en Del ken ik trouwens ook. +5 streetcred voor Tchock.
Mine! Mine! Mine!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
HalloZie je niet dat dit DO2's topic is?
Die is nog redelijk bekend geworden toch? Heb zijn eerste album ooit eens van de zolderverdieping van een platenzaak geplukt, na flink zoeken samen met de verkoper. Daar stonden alle platen die niet echt verkochten, zeg maar. Overigens was dat ook helemaal geen radio-onvriendelijk album, dus een kwestie van pech dat hij daarmee niet doorbrak, denk ik.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:43 schreef Moody het volgende:
Nieuwe single van onze Belgische vriend Tom Helsen....
Geen geweldig nummer hoor, maar ik dacht dat-ie gestopt was. Blijkbaar nog niet
quote:As a matter of fact, Love, who owns the Nirvana catalog following her husband Kurt Cobain's death in 1994, just granted Hova permission to use lyrics off of the Seattle band's iconic, game-changing single "Smells Like Teen Spirit." That move comes after she covered Jay-Z's "99 Problems" at a Sundance Film Festival gig in January. "I'm letting Jay-Z use lyrics - Francis would freak [if she knew this.] Jay-Z's huge and we're friends. I mean we're not besties or anything...."
True to form, Love ends the conversation with this: "They [used it] without asking, which is kind of nervy but the business side has been taken care of so it's fine."
Net gepost, realiseer me eigenlijk hoe weinig Wu albums ik eigenlijk gehad heb. Van Ghost moet ik alles nog, van Meth alleen samen met Redman gehad en moet zelfs nog ODB's werk. Heb dan wel weer crap als Pro Tools en Bobby Digital gehad. :/quote:Op zondag 23 juni 2013 15:51 schreef methodmich het volgende:
Kerftminister, dit moet jou toch ook lukken denk ik? MUZ / Top5 van de dag #41
Ik zit er nu aan, maar het kan me totaal niet boeien eigenlijk. Terwijl ik een grote fan ben van Psych-Rock. Maar ik vind het zo repetitief.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:07 schreef Arn0 het volgende:
Person PitchVocals bij Doin' Me Right deden me instant terugdenken aan dat prachtige album.
Vaker luisteren. Serieus.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:32 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik zit er nu aan, maar het kan me totaal niet boeien eigenlijk. Terwijl ik een grote fan ben van Psych-Rock. Maar ik vind het zo repetitief.
Voorlopig nog niet iig.quote:
Vette clip. Sowieso voor mij met afstand het vetste album van het jaar tot nu toe.quote:
quote:Op zondag 23 juni 2013 21:19 schreef Kerftminister het volgende:
Help me out, geen idee wat dit nummer is, maar heb hem al dagen in mijn hoofd. Heb hem ingefloten:
http://vocaroo.com/i/s1R0YK9jCyVX
Deuntje is iets hoger dan mijn gefluit.
Ja ik weet dat ik niet kan fluiten, maar je hoort toch wel het deuntje erin?quote:Op zondag 23 juni 2013 21:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wahpedaal van je gitaar pakken, de input en output omwisselen en je hebt PRECIES dat audiobestand van je.
Ja ik had hem dus ingefloten:quote:Op zondag 23 juni 2013 23:27 schreef Aisumasen het volgende:
Kun je het tempo eens aangeven?
Als ik de beschrijving van een fluit-liedje wat gebruikt werd in een autocommercial lees, moet ik gelijk aan deze denken:
Ik weet het, maar ik moet echt een beetje in het ritme zitten voordat ik me er iets bij kan voorstellen...quote:Op zondag 23 juni 2013 23:34 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja ik had hem dus ingefloten:
Synthesizers in de achtergrond volgens mij en tussendoor komt er iets van nanana of lalala gezongen door kinderen in. Ik dacht dat het van een autocommercial was maar kan niks vinden. Verder is mijn fluitje wat lager dan het echte deuntje.quote:Op zondag 23 juni 2013 23:39 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik moet echt een beetje in het ritme zitten voordat ik me er iets bij kan voorstellen...
Album doet zeker mee voor album van het jaar. Ik heb er 3, nu.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vette clip. Sowieso voor mij met afstand het vetste album van het jaar tot nu toe.
Nu maar hopen op een concert ergens.
Godver, ik weet gewoon waar je op doelt, en nu zit ik met hetzelfde probleem.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:19 schreef Kerftminister het volgende:
Help me out, geen idee wat dit nummer is, maar heb hem al dagen in mijn hoofd. Heb hem ingefloten:
Probeer hem nog eens in te fluiten, maar tik regelmatig met je voet of hand en fluit ook echt in dat ritme. Hier kan ik niets van maken.quote:Op zondag 23 juni 2013 23:34 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja ik had hem dus ingefloten:
Ja ik kan dus niet twee dingen tegelijk enzo, meer kan ik er niet van maken.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Probeer hem nog eens in te fluiten, maar tik regelmatig met je voet of hand en fluit ook echt in dat ritme. Hier kan ik niets van maken.
Bedenk je dat het in jouw hoofd duizend keer duidelijker klinkt dan voor ons
http://www.nyctaper.com is overbelastquote:Op maandag 24 juni 2013 12:19 schreef Norrage het volgende:
Wilco
http://kickingthehabit.nl(...)t-big-star-daft-punk
Een volledige coverset, inclusief Daft Punk
Het einde ook. En het middenstuk. Alleen Less Than You Think nietquote:Op maandag 24 juni 2013 15:55 schreef Felagund het volgende:
Ik ben nu A Ghost is born aan het luisteren, het begin van het album is wel briljant.
De eerste 5 minuten zijn wel leukquote:
Ik heb een festival gehad, de tijd is voor mij opnieuw begonnenquote:Op maandag 24 juni 2013 16:10 schreef Felagund het volgende:
Hadden we deze discussie niet al eerder.Ik wilde een top 5 Wilco voorstellen voor het topic, maar die is al geweest.
quote:Op maandag 24 juni 2013 11:54 schreef Norrage het volgende:
Wat een rust in dit topic! Geen eens een topic vol dit weekendZat iedereen bij BKS ofzo?
Hipster albumquote:Op maandag 24 juni 2013 16:24 schreef Maxerazzi het volgende:
Beste album is natuurlijk Yankee. Hotel. Foxtrot.
9 september me afsluiten van de buitenwereld.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:32 schreef Tchock het volgende:
Nieuw album Arctic Monkeys aangekondigd ooohhhhhh
quote:Op maandag 24 juni 2013 16:32 schreef Arn0 het volgende:
[..]
9 september me afsluiten van de buitenwereld.
Grapje natuurlijk.. Dat doe ik wel op de dag dat het lekt
Alleen zonde dat R U Mine? er op staat. Geweldig nummer vind ik het, maar het is tegen de tijd dat het album uitkomt al 19 maanden oudquote:Op maandag 24 juni 2013 16:35 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]Nieuwe AM is altijd weer een gegadigde voor album van het jaar, die twee (drie?) nummers die ik tot nu toe heb gehoord beloven weer veel goeds
Hij heeft hier al 58 plays in iTunes en dan moet ik eigenlijk de vinyl-plays er nog bij op tellenquote:Op maandag 24 juni 2013 16:40 schreef Bol_Wan het volgende:
Ah, drie dus. Twijfelde al of die erop kwam te staan. Ach, het is een gigantisch goed nummer dus ze mogen em van mij erop zetten. Komt ie ook wat vaker voorbij op mijn ipod
Is dat van Damien Rice?quote:Op maandag 24 juni 2013 17:04 schreef Moody het volgende:
[ afbeelding ]
4 dagen voor de release lag-ie al op de mat. Keer wat anders
Leuk albumpje hoor
Hoogtepunten:
Juniper was het bandjes van Damien Rice, Paul Noonan en de overige bandleden. Daarna is Damien Rice solo gegaan en hebben Paul Noonan en zijn overige bandleden Bell X1 begonnen.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Is dat van Damien Rice?![]()
Alleen dat eerste album dan of niet? Nooit geweten
Goede band, ga me er maar eens meer in verdiepen dan
Ik dacht al, was toch geen Bell X1 maar Juniperquote:Op maandag 24 juni 2013 17:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Juniper was het bandjes van Damien Rice, Paul Noonan en de overige bandleden. Daarna is Damien Rice solo gegaan en hebben Paul Noonan en zijn overige bandleden Bell X1 begonnen.
Sommige solonummers van Rice zijn ook mede geschreven door de rest van de band, zoals:
Vast wel een herkenbare melodieVolcano is ook uit het Juniper tijdperk.
Ja, nummers, maar albums niet toch?quote:Op maandag 24 juni 2013 16:10 schreef Felagund het volgende:
Hadden we deze discussie niet al eerder.Ik wilde een top 5 Wilco voorstellen voor het topic, maar die is al geweest.
Duh. Mensen die dat niet horen hebben poep in hun oren.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:24 schreef Maxerazzi het volgende:
Beste album is natuurlijk Yankee. Hotel. Foxtrot.
Zit ie hier niet tussen? Staan iig genoeg mooie nummers tussen.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:19 schreef Kerftminister het volgende:
Stiekem is het wel de beste jaquote:Op maandag 24 juni 2013 21:05 schreef DO2 het volgende:
[..]
Duh. Mensen die dat niet horen hebben poep in hun oren.
Nop ook niet, over een half jaar ofzo zal ik hem wel ergens toevallig horen.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:23 schreef DO2 het volgende:
[..]
Zit ie hier niet tussen? Staan iig genoeg mooie nummers tussen.
Het zou best eens kunnen dat ie erbij staat...
http://www.pastemagazine.(...)car-commercials.html
Wel jammer dat je hem dan net hebt misgelopen. Begin mei was ie namelijk voor drie concerten nog in Nederland.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 04:52 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik kreeg daarnaast van een Amerikaan een songwriter waar ik nog nooit van gehoord had, John Murry. Klinkt ook fijn moet ik zeggen!![]()
Laat je bevindingen in Japan weten he, ik ga wss in 2015 er een half jaar studeren. Ik prefereer Seoul boven Tokyo eigenlijk, maar onze Universiteit heeft daar geen samenwerkingsverbanden en in Tokyo wel, dus dan maar Tokyo.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 04:52 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik moest wachten op mijn trein naar Osaka, dus heb in 't hostel even mezelf bijgespijkerd op wat releases van de afgelopen weken, en die nieuwe van James Holden, man wat is die ongelooflijk vet op het eerste gehoor!![]()
Ik kreeg daarnaast van een Amerikaan een songwriter waar ik nog nooit van gehoord had, John Murry. Klinkt ook fijn moet ik zeggen!![]()
Wel geinig hoor, eigenlijk gewoon een pop-duo maar net wat origineler.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:17 schreef MaJo het volgende:
Kennen jullie Tegan & Sara? Moet er morgen heen om te recenseren maar ken het eigenlijk nietMoet nog even snel inluisteren dus
dit is voor Jimmy Alterquote:
Ze hebben toch zelfs een nummer met Tiësto gedaan?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:42 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Wel geinig hoor, eigenlijk gewoon een pop-duo maar net wat origineler.
Zeker, nog best een aardig nummer welquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ze hebben toch zelfs een nummer met Tiësto gedaan?
Die kende ik al wel. Het is geen vervelende muziek maar het is ook absoluut niet bijzonder.quote:
Nog niet aan toegekomenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:02 schreef DO2 het volgende:
Waarom is hier vrijwel niemand enthousiast over de nieuwe van Fuck Buttons?
Ik heb 'm hier al dagen op repeat staan,.
Ik ben enthousiast.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:02 schreef DO2 het volgende:
Wel leuk als ze een beetje veel albums hebben natuurlijk.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:11 schreef Norrage het volgende:
nooit aan gedacht dat we al die artiesten die we gehad hebben nog een keer kunnen doen, maar dan met albums
![]()
![]()
Nieuwe Fuck Buttons?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:02 schreef DO2 het volgende:
oooooeh dat wil ik dan wel meteen meemakenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:43 schreef Bol_Wan het volgende:
Primal Scream naar Paradiso. Gillende Fokkers op rij 1?
Hoe weet je dit? Zelfs op Twitter staat er niks overquote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:43 schreef Bol_Wan het volgende:
Primal Scream naar Paradiso. Gillende Fokkers op rij 1?
Er bestaat een kans op verslavingsgevaar.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:52 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor de Tegan & Sara tips, ik ga zo inluisteren
geen probleem, ik hou wel van dingen ontdekkenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:58 schreef methodmich het volgende:
[..]
Er bestaat een kans op verslavingsgevaar.
Mooi. Ben benieuwd hoe je het zult vinden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
geen probleem, ik hou wel van dingen ontdekken
Komt ook in mijn top10quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Tegan & Sara![]()
Tip: heel het nieuwe album. Beste album van het jaar.![]()
Ik kreeg een kickstarter-melding voor 22 November. Nam aan dat het wel kloptequote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hoe weet je dit? Zelfs op Twitter staat er niks over
Nu ja, hij is nog niet officieel uit, geloof ik. Dus je moet een beetje creatief zijn,quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Nieuwe Fuck Buttons?Wat?
Waar?
Hoe?
Een wat? :/quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:55 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ik kreeg een kickstarter-melding voor 22 November. Nam aan dat het wel klopte
Zozo. Ik ga hem eens opzetten. Ik vond ze live niet zo heel boeiend afgelopen weekend, maar die platen vind ik fantastisch. Ben benieuwdquote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:21 schreef DO2 het volgende:
Maar wat een plaat, zeg. Zelfs hard op weg om The Haxan Cloak van z'n troon te stoten.
woeps, typo. Songkick-melding. Kickstarter is iets heel andersquote:
Vond de eerste luisterbeurt vooral de laatste 2 nummers geniaal.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:10 schreef Norrage het volgende:
Hmm ik kan er bij de eerste 2 nummers nog niet helemaal inkomen, maar mijn hoofd staat er nu niet naar denk ik want het klinkt zeker aardigAndere keer nog even proberen.
Ben nu vooral Beak> (in lijn van mijn hernieuwde POrtishead verslaving) aan het luisteren, dat blijft toch ook heerlijk
en niet zomaar een band, gaaf hoor! Geen idee hoeveelste concert dit voor mij wordt, ben de tel inmiddels wel kwijtgeraaktquote:Op woensdag 26 juni 2013 01:18 schreef Kerftminister het volgende:
Heuj ik ga naar mijn eerste concert. QOTSA 26 november.
Oe, dat is speciaal. Leg je de lat wel meteen erg hoogquote:Op woensdag 26 juni 2013 01:18 schreef Kerftminister het volgende:
Heuj ik ga naar mijn eerste concert. QOTSA 26 november.
Zonde. Beterschap.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:05 schreef MaJo het volgende:
Tegan and Sara af moeten zeggen omdat ik nog steeds ziek ben
Ja, zat er wel al aan te komen, wilde eigenlijk naar Wu-Tang gaan eind augustus, aangezien dat mijn eerste geluisterde album ooit was in 2007, mooie traditie zou dat zijn om ook mijn eerste concert van de Wu-Tang te laten zijn maar daar is niks van gekomen, dan maar naar mijn favoriete band.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
en niet zomaar een band, gaaf hoor! Geen idee hoeveelste concert dit voor mij wordt, ben de tel inmiddels wel kwijtgeraaktin ieder geval de vierde keer qotsa
Ja is voorlopig ook wel de enige hoor, wil lekker geld opsparen voor wanneer ik eind van het jaar op kamers ga en 2015 in Seoul/Tokyo ga studeren voor een half jaar. Misschien dat wanneer ik op kamers in Tilburg zit dat ik af en toe eens bij 013 iets meepik.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:34 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Oe, dat is speciaal. Leg je de lat wel meteen erg hoog
Tip: als je wat tijd over hebt gewoon opgeven voor flyeren/vrijwilligen voor de 013. Overal gratis heen en zoveel tijd kost het ook nietquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:22 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja, zat er wel al aan te komen, wilde eigenlijk naar Wu-Tang gaan eind augustus, aangezien dat mijn eerste geluisterde album ooit was in 2007, mooie traditie zou dat zijn om ook mijn eerste concert van de Wu-Tang te laten zijn maar daar is niks van gekomen, dan maar naar mijn favoriete band.
[..]
Ja is voorlopig ook wel de enige hoor, wil lekker geld opsparen voor wanneer ik eind van het jaar op kamers ga en 2015 in Seoul/Tokyo ga studeren voor een half jaar. Misschien dat wanneer ik op kamers in Tilburg zit dat ik af en toe eens bij 013 iets meepik.
Ik zie trouwens dat Wu-Tang nog verre van uitverkocht is, misschien toch nog wel doen.
quote:
De eerste 2 albums zijn idd erg goed.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:31 schreef debeterebob het volgende:
Ik wil hier even The New Pornographers adoreren
Wel eens af en toe een nummer van gehoord, maar nu weet ik pas hoe tof ze echt zijn
De eerste albums moet ik nog aan beginnenquote:Op woensdag 26 juni 2013 18:41 schreef Moody het volgende:
[..]
De eerste 2 albums zijn idd erg goed.
Ik denk dat dit hun meest herkenbare nummer is:
Ja zat zelfs te kijken om er gewoon betaald te gaan werken, kan ik mijn geld needs ook bevredigen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:51 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Tip: als je wat tijd over hebt gewoon opgeven voor flyeren/vrijwilligen voor de 013. Overal gratis heen en zoveel tijd kost het ook niet
Dat is inderdaad helemaal ideaal, maar lastig tussen te komen hoor. Succesquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:07 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja zat zelfs te kijken om er gewoon betaald te gaan werken, kan ik mijn geld needs ook bevredigen.
Zag wel vacatures staan en het is maar voor bijbaantje naast de studie he. Iig wel iets leuks.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:08 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Dat is inderdaad helemaal ideaal, maar lastig tussen te komen hoor. Succes
Ga hier eens kijken MUZ / The New Pornographers en doe er uw voordeel mee!quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:31 schreef debeterebob het volgende:
Ik wil hier even The New Pornographers adoreren
Wel eens af en toe een nummer van gehoord, maar nu weet ik pas hoe tof ze echt zijn
Zag topic ook net. Maar staat weinig boeiends in. Behalve dat je bij eerdere albums moet beginnenquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:22 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ga hier eens kijken MUZ / The New Pornographers en doe er uw voordeel mee!
Nou, volle bak suggesties enzovoort. Noem het maar weinig boeiend.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:24 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zag topic ook net. Maar staat weinig boeiends in. Behalve dat je bij eerdere albums moet beginnen
Zal het eens rustig doorlezen danquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:26 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou, volle bak suggesties enzovoort. Noem het maar weinig boeiend.
Neequote:Op woensdag 26 juni 2013 20:40 schreef DO2 het volgende:
Ja, hallo, dbb... The New Pornographers is een superindie band.
Realiseer je je wel wie daar allemaal inzitten, eigenlijk?
Ik ken niet alleen de leden niet maar ook niet de bands waar ze verder in hebben gezeten.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:40 schreef DO2 het volgende:
Ja, hallo, dbb... The New Pornographers is een superindie band.
Realiseer je je wel wie daar allemaal inzitten, eigenlijk?
Neen. Ik mis sowieso wat achtergrond qua muziekquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:51 schreef DO2 het volgende:
Maar... Jullie kennen AC Newman en Neko Case toch wel?
Nope.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:51 schreef DO2 het volgende:
Maar... Jullie kennen AC Newman en Neko Case toch wel?
Euh... Wat euh, wil je weten?quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:13 schreef debeterebob het volgende:
DO2, ik kan nog wel wat meer onderwijs gebruiken
Was mijn vorige ontdekkingquote:
Bedankt. Al een tijdje niet meer geluisterd en staat me niet meer zo bij.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:24 schreef Tchock het volgende:
Modest Mouse. Luister eerst We Were Dead Before The Ship Even Sank en als je dat leuk vindt kun je in omgekeerd chronologische volgorde de albums luisteren tot je het niet meer kunt hebben.
James Mercer (frontman van The Shins) doet ook een paar nummers op dat album mee, trouwens.
Dan knal ik die er ook inquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:26 schreef DO2 het volgende:
The Fiery Furnaces? ...
Ik vind Blueberry Boat misschien wel de meest briljante knettergekke en vrolijke indieplaat...
Hoewel ie soms ook een donkere ondertoon lijkt te hebben, word ik er persoonlijk altijd erg vrolijk van.
Ken je Miles Kane al?quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:28 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dan knal ik die er ook in
Was wel even toe aan wat nieuwe input
Jep. Komt vooral door het nieuwe albumquote:
Die is ook vetquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:29 schreef Beregd het volgende:
Yoshimi Battles the Pink Robots van flaming lips is voor mij de beste vrolijke indieklassieker
Eerste nummer van het album vind ik maar wazig. Dat is net zo erg als zeg The Knife.quote:
Ik vind het tweede tot en met het laatste nummer waardeloos. Maar daar ben ik redelijk alleen in. Microphones - The Glow Pt. 2 heb ik hier laatst opgepikt; als je NMH kunt waarderen dat misschien ook wel. Heeft niets meer met vrolijke indie te maken, trouwens.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Die is ook vet
Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea is ook wel niceGeloof wel een klassieker hier.
Ik was te vroeg met het oordeel. De eerste minuut zonder zang was toch wel even wtf. Nu is het wel tofquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:33 schreef DO2 het volgende:
Haha. Meen je dat nou? Nu ja, het is wel ietwat experimenteel, dbb.
Maar je moet die plaat echt meerdere keren luisteren, voordat het kwartje valt. Hij is echt briljant.
Ik welquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:35 schreef Tchock het volgende:
Je kunt toch niet muziek beoordelen binnen een minuut, bobbie.
Weet jij waar het intro van Straight Street op lijkt?quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:36 schreef DO2 het volgende:
Ik moest er zelf ook aan wennen, hoor.
Heb er de eerste 3 keer met gemengde gevoelens naar geluisterd. Daarna werd ie met elke luisterbeurt beter en beter.
Ik zie de potentie ook welquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:36 schreef DO2 het volgende:
Nu is het gewoon een indieklassieker, bij mij.
Ik heb nu een beetje het beeld van Yeezus met een operazanger onder hiphopbeatsquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:44 schreef DO2 het volgende:
Ben 'm nu ook weer aan het luisteren. Godver, wat een briljante plaat, zeg. Ik was eigenlijk alweer vergeten hoe goed ie was.
Elk nummer zit tjokvol ideeen en heerlijke twisten. Er gebeurd zo belachelijk veel dat 't amper bij te houden is.
En toch klopt alles.
Sing Me Spanish Techno is fijn, maar over het geheel vind ik de eerste 2 echt beter. Misschien helpt het ook mee dat ik 1 en 2 in de kast heb staan en nummer 3 nietquote:
Soort Depeche Mode meets Belle and Sebestian meets Neutral Milk Hotel.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb nu een beetje het beeld van Yeezus met een operazanger onder hiphopbeats
Ik dacht trouwens serieus dat die vrouw een kerel was op die fotoquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:07 schreef Tchock het volgende:
Qua live-show lijken ze wel wat op The xx met een beatmaker, een gitarist en een zingende bassiste, maar de muziek is totaal anders. Housebeats, heel erg bas-heavy en dansbaar.
[ afbeelding ]
Nogal raar met lang haar en tetten in beeld, maar oké.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:52 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik dacht trouwens serieus dat die vrouw een kerel was op die foto
Ik keek eerst naar haar armenquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nogal raar met lang haar en tetten in beeld, maar oké.
Het is hier toch allemaal opportunismequote:Op woensdag 26 juni 2013 21:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij trekt -heel consequent- te snelle conclusies.
Heb je niet iets van lastfm dat je dit soort dingen weer kan tegenkomen?quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:03 schreef DO2 het volgende:
Neem nu dit nummer... Het is werkelijk absurd hoeveel er in dit ene nummer gebeurt.
9 minuten tjokvol briljante krankzinnigheid afgewisseld met prachtige melodien:
En eigenlijk geldt dat voor het hele album. Godsamme... Wat een plaat.
Goed dat je me er weer aan hebt helpen herinneren, dbb,.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |