ik had niet eens op de link geklikt, ik zag gewoon diamond dogsquote:
Jahquote:
snap ik ook welquote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Jah
Diamond Dogs is de naam van het album, stelletje barbaren
Niets zo indie als Bowie.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:51 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Moet mijn indiecred hooghouden toch.
Tering, dat klinkt weer erg lekker.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 00:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja fuck buttons wat mij betreft toch echt wel top hoor.
Denk dat ik de laatste 2 nummers van het album het vetst vind Stalker en Hidden XS dat is echt bijna nooit.
Ruwweg en in willekeurige volgorde:quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:15 schreef methodmich het volgende:
Lees hier van alles over 'playlists' maken en dergelijke. Dat is ongetwijfeld het moderne 'compilaties maken' op cassettebandje of CD (zie High Fidelity).
Stel nu dat je een leuke playlist mocht maken met 25 nummers uit de jaren negentig (dus 1990 t/m 1999), die voor jou een beetje symbool staan voor 'indie / underground' in die periode. Welke 25 zet je daar dan op?
Zelf een voorzichtige aftrap met in willekeurige volgorde een volstrekt objectieve 'nineties playlist':
Weezer - Say It Ain't So
Fiona Apple - Criminal
Beck - Lord Only Knows
Belle & Sebastian - Dog On Wheels
Pavement - Gold Soundz
eels - Guest List
The Flaming Lips - She Don't Use Jelly (Vaseline)
Portishead - Glory Box
Ben Folds Five - Julianne
dEUS - For The Roses
Palace Brothers - You Will Miss Me When I Burn
Jellyfish - The Ghost At Number One
Suede - Beautiful Ones
Nick Cave & The Bad Seeds - Nobody's Baby Now
Blur - Girls & Boys
PJ Harvey - Dress
The Lemonheads - Big Gay Heart
Mercury Rev - Opus 40
Pulp - Babies
The Dandy Warhols - Not If You Were The Last Junkie On Earth
Elliott Smith - Angeles
Sixteen Horsepower - Scrawled In Sap
Counting Crows - Rain King
Supergrass - Moving
Liz Phair - Fuck And Run
Heb nog over Is She Weird van Pixies gedacht, maar dat zie ik toch nog meer als een jaren tachtig band.
Ben benieuwd welke nummers jullie zouden kiezen!![]()
En als er animo voor is, kan je dit ook doen met de jaren tachtig en de jaren 'nul', om maar wat te noemen
Om hier op terug te komen: dit deed ik vroeger ook altijd, op cassettebandjes kon ik nog niet zelf maar wat later wel op CD, en playlists zijn inderdaad de moderne vorm er van. Wat ik alleen zo tof vind aan de (slimme) afspeellijsten van iTunes is dat je er geen nummers in hoeft te doen; je prutst gewoon een tijdje aan de instellingen en de lijst wordt voor je gevuld. Wat tot gevolg heeft dat er allemaal nummers in komen die je totaal was vergeten.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:15 schreef methodmich het volgende:
Lees hier van alles over 'playlists' maken en dergelijke. Dat is ongetwijfeld het moderne 'compilaties maken' op cassettebandje of CD (zie High Fidelity).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |