ik had niet eens op de link geklikt, ik zag gewoon diamond dogsquote:
Jahquote:
snap ik ook welquote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Jah
Diamond Dogs is de naam van het album, stelletje barbaren
Niets zo indie als Bowie.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:51 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Moet mijn indiecred hooghouden toch.
Tering, dat klinkt weer erg lekker.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 00:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja fuck buttons wat mij betreft toch echt wel top hoor.
Denk dat ik de laatste 2 nummers van het album het vetst vind Stalker en Hidden XS dat is echt bijna nooit.
Ruwweg en in willekeurige volgorde:quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:15 schreef methodmich het volgende:
Lees hier van alles over 'playlists' maken en dergelijke. Dat is ongetwijfeld het moderne 'compilaties maken' op cassettebandje of CD (zie High Fidelity).
Stel nu dat je een leuke playlist mocht maken met 25 nummers uit de jaren negentig (dus 1990 t/m 1999), die voor jou een beetje symbool staan voor 'indie / underground' in die periode. Welke 25 zet je daar dan op?
Zelf een voorzichtige aftrap met in willekeurige volgorde een volstrekt objectieve 'nineties playlist':
Weezer - Say It Ain't So
Fiona Apple - Criminal
Beck - Lord Only Knows
Belle & Sebastian - Dog On Wheels
Pavement - Gold Soundz
eels - Guest List
The Flaming Lips - She Don't Use Jelly (Vaseline)
Portishead - Glory Box
Ben Folds Five - Julianne
dEUS - For The Roses
Palace Brothers - You Will Miss Me When I Burn
Jellyfish - The Ghost At Number One
Suede - Beautiful Ones
Nick Cave & The Bad Seeds - Nobody's Baby Now
Blur - Girls & Boys
PJ Harvey - Dress
The Lemonheads - Big Gay Heart
Mercury Rev - Opus 40
Pulp - Babies
The Dandy Warhols - Not If You Were The Last Junkie On Earth
Elliott Smith - Angeles
Sixteen Horsepower - Scrawled In Sap
Counting Crows - Rain King
Supergrass - Moving
Liz Phair - Fuck And Run
Heb nog over Is She Weird van Pixies gedacht, maar dat zie ik toch nog meer als een jaren tachtig band.
Ben benieuwd welke nummers jullie zouden kiezen!![]()
En als er animo voor is, kan je dit ook doen met de jaren tachtig en de jaren 'nul', om maar wat te noemen
Om hier op terug te komen: dit deed ik vroeger ook altijd, op cassettebandjes kon ik nog niet zelf maar wat later wel op CD, en playlists zijn inderdaad de moderne vorm er van. Wat ik alleen zo tof vind aan de (slimme) afspeellijsten van iTunes is dat je er geen nummers in hoeft te doen; je prutst gewoon een tijdje aan de instellingen en de lijst wordt voor je gevuld. Wat tot gevolg heeft dat er allemaal nummers in komen die je totaal was vergeten.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:15 schreef methodmich het volgende:
Lees hier van alles over 'playlists' maken en dergelijke. Dat is ongetwijfeld het moderne 'compilaties maken' op cassettebandje of CD (zie High Fidelity).
Halloquote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:07 schreef Arn0 het volgende:
Person PitchVocals bij Doin' Me Right deden me instant terugdenken aan dat prachtige album.
Ik ben als afleiding - moet eigenlijk huwelijksvermogensrecht leren - die tracks aan het luisteren met de tekst en uitleg van Rapgenius er bij. Jezus, hoe verzin je hetquote:
Ja na een tijdje kennen ze die tracks wel uit hun hoofd hoor. Alleen MF DOOM hecht niet zoveel waarde aan optredens, laat soms andere mensen in zijn plaats optreden. Zijn veel mensen kwaad om geweest. Maar DOOM's teksten zijn niet heel moeilijk om te onthouden hoor. Teksten van Tech N9ne, Pharoahe Monch, Tonedeff, Bone Thugs, Del the Funkee Homosapien zijn al wat moeilijker met die complexe flows ook huhu.quote:Op zondag 23 juni 2013 01:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben als afleiding - moet eigenlijk huwelijksvermogensrecht leren - die tracks aan het luisteren met de tekst en uitleg van Rapgenius er bij. Jezus, hoe verzin je hetIeder nummer is zó uitgebreid en meer verwijzingen dan een gemiddeld seizoen van Community.
Kan hij het live ook rappen? In de studio zal het meestal wel met een blaadje gaan
DOOM rapt meestal redelijk recht-door-zee maar af en toe zit er echt een zin inquote:Op zondag 23 juni 2013 01:43 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja na een tijdje kennen ze die tracks wel uit hun hoofd hoor. Alleen MF DOOM hecht niet zoveel waarde aan optredens, laat soms andere mensen in zijn plaats optreden. Zijn veel mensen kwaad om geweest. Maar DOOM's teksten zijn niet heel moeilijk om te onthouden hoor. Teksten van Tech N9ne, Pharoahe Monch, Tonedeff, Bone Thugs, Del the Funkee Homosapien zijn al wat moeilijker met die complexe flows ook huhu.
Dat is wel knap ja. Heb Jay-Z altijd onuitstaanbaar gevonden maar eigenlijk nooit veel van zijn 'baanbrekende' werk geluisterd.quote:Bij Jay-Z vind ik het dan wel weer knap, die improviseert zijn nummers regel voor regel en dan neemt hij het op, zo onthoudt hij alles wel weer heel erg sterk.
Hehe daar krijg je weinig cred op de straten van hoor.quote:Op zondag 23 juni 2013 01:48 schreef Tchock het volgende:
Tonedeff en Del ken ik trouwens ook. +5 streetcred voor Tchock.
Mine! Mine! Mine!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
HalloZie je niet dat dit DO2's topic is?
Die is nog redelijk bekend geworden toch? Heb zijn eerste album ooit eens van de zolderverdieping van een platenzaak geplukt, na flink zoeken samen met de verkoper. Daar stonden alle platen die niet echt verkochten, zeg maar. Overigens was dat ook helemaal geen radio-onvriendelijk album, dus een kwestie van pech dat hij daarmee niet doorbrak, denk ik.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:43 schreef Moody het volgende:
Nieuwe single van onze Belgische vriend Tom Helsen....
Geen geweldig nummer hoor, maar ik dacht dat-ie gestopt was. Blijkbaar nog niet
quote:As a matter of fact, Love, who owns the Nirvana catalog following her husband Kurt Cobain's death in 1994, just granted Hova permission to use lyrics off of the Seattle band's iconic, game-changing single "Smells Like Teen Spirit." That move comes after she covered Jay-Z's "99 Problems" at a Sundance Film Festival gig in January. "I'm letting Jay-Z use lyrics - Francis would freak [if she knew this.] Jay-Z's huge and we're friends. I mean we're not besties or anything...."
True to form, Love ends the conversation with this: "They [used it] without asking, which is kind of nervy but the business side has been taken care of so it's fine."
Net gepost, realiseer me eigenlijk hoe weinig Wu albums ik eigenlijk gehad heb. Van Ghost moet ik alles nog, van Meth alleen samen met Redman gehad en moet zelfs nog ODB's werk. Heb dan wel weer crap als Pro Tools en Bobby Digital gehad. :/quote:Op zondag 23 juni 2013 15:51 schreef methodmich het volgende:
Kerftminister, dit moet jou toch ook lukken denk ik? MUZ / Top5 van de dag #41
Ik zit er nu aan, maar het kan me totaal niet boeien eigenlijk. Terwijl ik een grote fan ben van Psych-Rock. Maar ik vind het zo repetitief.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:07 schreef Arn0 het volgende:
Person PitchVocals bij Doin' Me Right deden me instant terugdenken aan dat prachtige album.
Vaker luisteren. Serieus.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:32 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik zit er nu aan, maar het kan me totaal niet boeien eigenlijk. Terwijl ik een grote fan ben van Psych-Rock. Maar ik vind het zo repetitief.
Voorlopig nog niet iig.quote:
Vette clip. Sowieso voor mij met afstand het vetste album van het jaar tot nu toe.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |