Vond het een goed verhaal in Nieuwsuur. Niet alleen NS aanwijzen als schuldige, maar helder aangeven dat de verantwoordelijkheid (deels) ook bij het ministerie - en breder gezien de politiek - ligt.quote:
Marketing. NS Hispeed is de handelsnaam voor NS Internationaal B.V., het losstaande NS-bedrijf dat de internationale verbinding voor z'n rekening neemt. Alle activiteiten op de HSL vallen, via HSA, onder verantwoordelijkheid van NSI.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:56 schreef GSMboy het volgende:
Waarom is er eigenlijk NS HiSpeed ontstaan? En waarom is de NS niet onder eigen naam die HSL gaan exploiteren?
Van een oud vrouwtje geweestquote:Op maandag 3 juni 2013 23:47 schreef GSMboy het volgende:
QFT:
[ afbeelding ]
http://link.marktplaats.nl/684285429
Ik mis de "Van een oud vrouwtje geweest." en "Heeft altijd binnen gestaan."quote:
parlementaire enquete is dan ook noodzakelijkquote:Op maandag 3 juni 2013 23:55 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Vond het een goed verhaal in Nieuwsuur. Niet alleen NS aanwijzen als schuldige, maar helder aangeven dat de verantwoordelijkheid (deels) ook bij het ministerie - en breder gezien de politiek - ligt.
Zou wel overlap hebben met de conclusies van het onderzoek van de Eerste Kamer over privatisering.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
parlementaire enquete is dan ook noodzakelijk
Op Somda las ik dat eind vorige week de laatste proefrit met de V250 was gespot, dus ik ga er vanuit dat de steeksleutels massaal worden neergelegd, en dat het dertig-tal Ansaldobreda'ertjes massaal het vliegtuig kunnen pakken naar huis?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Opnieuw veegt de NS pijnlijke waarheden onder het tapijt.
In het persbericht van vanavond over het stoppen met de schrootreparatie van de V250 wordt een belangrijk detail verzwegen.
De Inspectie Leefomgeving en Transport heeft voor V250 een rijverbod afgekondigd, ook voor proefritten. Met dank aan MVBOV.
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Waarom betreurt BeterOV het zo dat de NS niet meldt dat de treinen een rijverbod hebben voor proefritten? De NS is er toch mee gestopt, en dat is het belangrijkste. Dan ga je er toch ook vanuit dat er niet alsnog proefritten mee worden gereden?quote:De NS verzwijgt in zijn bekendmaking over het stoppen met het oplappen van de AnsaldoBredatreinen het rijverbod dat maandagmorgen voor deze treinen -ook voor proefritten- van kracht is geworden. Op verzoek van de Maatschappij Voor Beter OV heeft de Inspectie Leefomgeving en Transport een voorlopig rijverbod afgekondigd voor de Fyra-treinen die zijn gebouwd door AnsaldoBreda. Voor Beter OV is blij met deze maatregel en betreurt het dat de NS over dit rijverbod in alle talen zwijgt.
Jaja...quote:
Een bug.... die toeter, dat klopt nietquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:09 schreef NikkelCobalt het volgende:
Voor het nageslacht, de interactieve V250 module:
http://fyra.powerscriptzone.nl/
(Silverlight alert)
Omdat de NS in het hele dossier al halve waarheden vertelt of feiten verdoezelt. We hebben schoon genoeg van die spindoctorij.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:01 schreef GSMboy het volgende:
Waarom betreurt BeterOV het zo dat de NS niet meldt dat de treinen een rijverbod hebben voor proefritten?
Begrijp ik, maar er is ook relevantie. Waarom zou je in de media weigeren te vertellen dat er een totaal rijverbod is, terwijl daarvoor al bekend gemaakt is dat de NS met de trein gaat stoppen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:22 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Omdat de NS in het hele dossier al halve waarheden vertelt of feiten verdoezelt. We hebben schoon genoeg van die spindoctorij.
Ook dat hardnekkig blijven roepen dat ze in januari de dienst hadden gestaakt. Hoezo, gestaakt? Rijverbod van de Belgen!
Omdat het rijverbod er eerder was dan het besluit ermee te stoppen? Er ligen hier een hoop bijna-kip-ei-situaties op de loerquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:24 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar er is ook relevantie. Waarom zou je in de media weigeren te vertellen dat er een totaal rijverbod is, terwijl daarvoor al bekend gemaakt is dat de NS met de trein gaat stoppen.
Vrijdag is het ingediend, en nu is het pas bekend? Wanneer is het dan ingegaan?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat het rijverbod er eerder was dan het besluit ermee te stoppen? Er ligen hier een hoop bijna-kip-ei-situaties op de loer
Ik noem maar wat hoor. Zo zou het best gegaan kunnen zijn namelijk. Zo ging het in januari ook namelijk. Eerst hadden de Belgen de ballen om te zeggen "En die troep raajt ginne meter waajer nondetjuu" en pas daarna kwam NS heel stoer zeggen "dat ze de dienst gestaakt hebben!". Alsof ze het zelf bedacht haddenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:36 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Vrijdag is het ingediend, en nu is het pas bekend? Wanneer is het dan ingegaan?
Ik neem aan dat deze V250-crap nog wel weggesleept mag worden naar Italië of de sloper? Of is hij ook niet meer sleepvaardig?
Alles in 1 keer het land uit. Perronlengtes zijn toch niet meer boeiend, oplazeren met die paardeshitquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:39 schreef James1988 het volgende:
Het rolt (nog), dus afvoer zal ook wel mogelijk zijn.
Ik denk dat de 10 stellen die nog niet zijn afgenomen binnenkort het land wel eens zouden kunnen gaan verlaten. NS en NMBS willen ze niet meer, en ze vallen nog onder verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda die er dus ook stallingskosten voor moet betalen. Afvoer naar Italïe zal ongetwijfeld goedkoper dan opstelruimte op de Watergraafsmeer, Dijksgracht of Nijmegen moeten huren van ProRail. Dat kan nog wel wat leuke transporten opleveren.
Dan krijg je meer dan 2 kilometer aan trein, gekquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alles in 1 keer het land uit. Perronlengtes zijn toch niet meer boeiend, oplazeren met die paardeshit
Kun je een wedstrijdje organiseren tussen DB Schenker, Captrain en TXL: "wie brengt die meuk als eerste naar Pistoia?"quote:
Nou en gek. Dat boeit niks. Traxxje ervoor en gassen met die hap.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan krijg je meer dan 2 kilometer aan trein, gek
Nou meer "wie brengt de meeste onderdelen in 1 keer naar Pistoia?"quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kun je een wedstrijdje organiseren tussen DB Schenker, Captrain en TXL: "wie brengt die meuk als eerste naar Pistoia?"
10 strafpunten per verloren onderdeel. 50 strafpunten als je daarmee een infrastoring veroorzaakt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou meer "wie brengt de meeste onderdelen in 1 keer naar Pistoia?"
Waarom? Vanwege lengte van passeersporen of zo?quote:
behalve als het spul in Italië staat, dan krijg je bonuspunten voor een storingquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
10 strafpunten per verloren onderdeel. 50 strafpunten als je daarmee een infrastoring veroorzaakt.
Kratje van mij als ze DAN WEL onder de 3176 strafpunten blijvenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
10 strafpunten per verloren onderdeel. 50 strafpunten als je daarmee een infrastoring veroorzaakt.
Ja, maar straks komt er niks in Pistoia aan omdat alle onderdelen over het hele spoor liggen...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
10 strafpunten per verloren onderdeel. 50 strafpunten als je daarmee een infrastoring veroorzaakt.
uhuh. Max 750 meter per trein toch?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom? Vanwege lengte van passeersporen of zo?
als ik het geld had gehad dan was het zeker een leuk idee geweest om een cowboyrace te organiserenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kun je een wedstrijdje organiseren tussen DB Schenker, Captrain en TXL: "wie brengt die meuk als eerste naar Pistoia?"
Verplicht iedere 100 km elk stel op een weegbrug om te kijken of alles er nog aan zitquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:47 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Ja, maar straks komt er niks in Pistoia aan omdat alle onderdelen over het hele spoor liggen...
Wait, whut, we kunnenzo wel het record van 19 februari 1989 verbreken, met de langste trein van Nederland, we kunnen er zelfs bijschrijven dat het de langste en kortste in dienst gestelde trein isquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Max 750 meter per trein toch?
Dat is wel een beetje het risico jaquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:47 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Ja, maar straks komt er niks in Pistoia aan omdat alle onderdelen over het hele spoor liggen...
Vertrekpunt Amsterdam, eentje via Bentheim, nummer twee gaat via Venlo en de derde via Emmerich het land uit.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als ik het geld had gehad dan was het zeker een leuk idee geweest om een cowboyrace te organiseren
Het is zelfs een wereldrecord. De langste sleep levensgevaarlijk wrakijzer ooit.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:49 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Wait, whut, we kunnenzo wel het record van 19 februari 1989 verbreken, met de langste trein van Nederland, we kunnen er zelfs bijschrijven dat het de langste en kortste in dienst gestelde trein is![]()
![]()
![]()
![]()
Win win....
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou meer "wie brengt de meeste onderdelen in 1 keer naar Pistoia?"
Er gaan er minimaal 2 botsen ergensquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vertrekpunt Amsterdam, eentje via Bentheim, nummer twee gaat via Venlo en de derde via Emmerich het land uit.
opruimen van verloren onderdelen komt voor rekening van de Italianen, dus je hoeft daar geen rekening mee te houden, behalve dan dat meer dan de halve trein in Pistoria aan moet komenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verplicht iedere 100 km elk stel op een weegbrug om te kijken of alles er nog aan zit
Eigenlijk moet er ergens in het buitenland een stukje spoor met veel bochten zijn waar je keihard met de V250 Fyra overheen kan rijden, net zo lang tot die helemaal afgeragd is en uit elkaar valt...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje het risico ja![]()
Het zal wel een soort caravanrace worden die je in Valkenswaard vroeger nog weleens zag. Als je maar over de finish kwam met IETS aan je trekhaak was het al goed of zo
Met 250 km/h door de kleinste ring in Velím, is toch maar een testbaanquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:52 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Eigenlijk moet er ergens in het buitenland een stukje spoor met veel bochten zijn waar je keihard met de V250 Fyra overheen kan rijden, net zo lang tot die helemaal afgeragd is en uit elkaar valt...
dat lijkt me gaaf
Doe niet zo raar.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
opruimen van verloren onderdelen komt voor rekening van de Italianen, dus je hoeft daar geen rekening mee te houden, behalve dan dat meer dan de halve trein in Pistoria aan moet komen
Ik zeg: Doen!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met 250 km/h door de kleinste ring in Velím, is toch maar een testbaan
het moet wel rollend over de streep komen hequote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe niet zo raar.
Meer dan een half stel voor iedere trein van 3 stellen, dat is redelijk.
Dat lijkt me met een uurtje wel voormekaar eigenlijkquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:52 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Eigenlijk moet er ergens in het buitenland een stukje spoor met veel bochten zijn waar je keihard met de V250 Fyra overheen kan rijden, net zo lang tot die helemaal afgeragd is en uit elkaar valt...
dat lijkt me gaaf
Waarom?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het moet wel rollend over de streep komen he
knoop dan alle in Nederland zijnde V250's aan elkaar, enkele locs ervoor en dan via een groene golf het land uit.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is zelfs een wereldrecord. De langste sleep levensgevaarlijk wrakijzer ooit.
Uurtje? Bij de eerste bocht ligt de trein al in puin... als hij rijdt...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me met een uurtje wel voormekaar eigenlijk
Gewoon ergens kopmaken (Stuttgart of zo) en van daaraf geduwd gaan rijden. Komt er plomp aan? Loskoppelen en loc remmenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
knoop dan alle in Nederland zijnde V250's aan elkaar, enkele locs ervoor en dan via een groene golf het land uit.
Enige probleempje kan het hoge water zijn dat momenteel in Zuid-Duitsland heerst
Van de losse onderdelen kan je vast nog een brug bouwenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
knoop dan alle in Nederland zijnde V250's aan elkaar, enkele locs ervoor en dan via een groene golf het land uit.
Enige probleempje kan het hoge water zijn dat momenteel in Zuid-Duitsland heerst
Oh ja was er niet ooit wat met die sleutel van die fabriek?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet ze zo de fabriek in kunnen duwen he
Ik zeg: Binnentredend water.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
knoop dan alle in Nederland zijnde V250's aan elkaar, enkele locs ervoor en dan via een groene golf het land uit.
Enige probleempje kan het hoge water zijn dat momenteel in Zuid-Duitsland heerst
Je kan beter gaan barbecuen. Roosters zat. Accuutje eronder voor het vuur, voilaquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:56 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Van de losse onderdelen kan je vast nog een brug bouwen
Dat zei die projectmanager in een interview met NRC ofzo. "Als het 2010 wordt kun je de sleutel van de fabriek krijgen"quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja was er niet ooit wat met die sleutel van die fabriek?
"2008 garandeer ik zeker, als het 2009 wordt kun je de sleutel van de fabriek van me krijgen" zoiets toch?
Of die batterijen, die fikken zo door...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kan beter gaan barbecuen. Roosters zat. Accuutje eronder voor het vuur, voila
Dus... AnsaldoSchubbekutteveentilburg heeft blijkbaar de sleutel al aan de NS gegeven, waarna opeens zomaar de boel achteruit hard ging?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zei die projectmanager in een interview met NRC ofzo. "Als het 2010 wordt kun je de sleutel van de fabriek krijgen"
Waarschijnlijk zijn ze "as we speak" ten onder aan het gaan. 1 keer schreeuwen in de ruimte lukt dan nog wel, maar ook maar DAAR een vervolg aan geven zal te veel gevraagd zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:03 schreef GSMboy het volgende:
Verbaast me dat ze nog geen statement op Twitter hebben geplaatst? Bij de Belgen waren ze er als de hazen bij....
https://twitter.com/AnsaldoBredaSpA
Bron: Treinreiziger.nlquote:Kunt u dan in ieder geval verzekeren dat de treinen op 1 januari 2008 zullen rijden?
"De datum die ik kan geven is een datum die hoe dan ook afhankelijk zou zijn van andere data. Op dit moment zijn er geen absolute data. Laten we zeggen dat we eraan werken om al in 2007 de eerste leveringen te realiseren. Maar alles is afhankelijk van het moment waarop de trein op de lijn kan rijden en getest kan worden. We moeten geen valse verwachtingen voeden met valse informatie. We zijn daar heel transparant in."
2010?
"Als het 2010 wordt krijg je de sleutel van deze fabriek. Dan kunnen we wel sluiten."
2009?
"Daar durf ik om te wedden."
Wacht maar met het WK volgend jaar, of het daarop volgende EK. Dan maken we Italië zelf eens in met voetbalquote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:11 schreef Dr_Flash het volgende:
En die lulkoek van "vergelijk onze treinen maar met anderen, we komen als 1 van de besten uit de bus" is natuurlijk totale onzin, maar ja wat verwacht je dan? "Ja nee het klopt we kunnen er geen ene tiefes van en we hadden wel zin in die knaken van die domme kortzichtige hollanders, zijn ze er toch mooi ingetrapt haha"?
En het loshangende deurtje....quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:29 schreef RichardHammond het volgende:
Op 3:25 komt de befaamde gele tape ook voorbij.
[ afbeelding ]
Het Belgische besluit maakt dan ook geen indruk lijkt mij. Die van de NS blaast meteen alles inclusief het bedrijf op.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:03 schreef GSMboy het volgende:
Verbaast me dat ze nog geen statement op Twitter hebben geplaatst? Bij de Belgen waren ze er als de hazen bij....
https://twitter.com/AnsaldoBredaSpA
Ik ben het met je eens qua looksquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:33 schreef kurk_droog het volgende:
Ik vind het trouwens wel een prachtige trein om te zien ( moet je wel even langs de mankementen kijken ). Ik kijk er trouwens met hetzelfde gevoel naar als ik de Titanic zie op foto's
V250![]()
[ afbeelding ]
Relevant:quote:Op maandag 3 juni 2013 23:14 schreef ArnosL het volgende:
Kwam net op m'n Facebook langs, ik vond hem leuk gevonden
Je zou de website mobiel moeten maken, dit is voor mij althans geen lezenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Indien Wilma Mansveld de HSL-concessie niet intrekt is er sprake van kartelvorming en stapt MVBOV naar Brussel. MVBOV had al eerder geklaagd bij de ACM en nu dus ook bij de staatssecretaris.
NS stapelde fout op fout en kan niet meer als serieus te nemen HSL-exploitant worden beschouwd.
Lees hier de uitvoerige brief:
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Als je het goed doet, zet je meteen de vraag uit om ambtenaren van een slechte concessieverlenende overheid te laten ontslaan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Indien Wilma Mansveld de HSL-concessie niet intrekt is er sprake van kartelvorming en stapt MVBOV naar Brussel. MVBOV had al eerder geklaagd bij de ACM en nu dus ook bij de staatssecretaris.
NS stapelde fout op fout en kan niet meer als serieus te nemen HSL-exploitant worden beschouwd.
Lees hier de uitvoerige brief:
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
NS heeft dat probleem zelf feitelijk genegeerd.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Verder moet je toch eens uitleggen hoe een vervoerder zonder materieel een vervoersdienst moet leveren. Dat is mij niet helemaal duidelijk.
Dit was ook bij mij het omslagpunt, geholpen door James, want die zei, en ik citeer:quote:Op dinsdag 4 juni 2013 02:36 schreef Bitlord het volgende:
Mijn afkeer jegens NS Hispeed begon na deze video
http://nos.nl/video/lq/44(...)nen-beneluxlijn.html
quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze babbelt, ze voert het woord... en ze is volkomen van de pot gerukt en staat met een grote grijns te vertellen dat veel reizigers in de stront kunnen zakken.
Is het voor de reiziger niet beter integratie met het HRN te bepleiten? Daar hebben veel meer reizigers baat bij dan een losse concessie.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Indien Wilma Mansveld de HSL-concessie niet intrekt is er sprake van kartelvorming en stapt MVBOV naar Brussel. MVBOV had al eerder geklaagd bij de ACM en nu dus ook bij de staatssecretaris.
NS stapelde fout op fout en kan niet meer als serieus te nemen HSL-exploitant worden beschouwd.
Lees hier de uitvoerige brief:
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Of je bedenkt een nieuwe IC Max-constructie die je in zijn geheel aanbesteedt. De rest is dan voor NS.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Is het voor de reiziger niet beter integratie met het HRN te bepleiten? Daar hebben veel meer reizigers baat bij dan een losse concessie.
Ja, het is misschien zuur omdat het lijkt alsof je NS altijd maar beschermt ongeacht de prestaties. Maar de verantwoordelijkheid voor het gedoe met de V250 ligt niet alleen bij NS. Zoals hier de afgelopen dagen meermaals is langsgekomen was het eerste plan van NS eigenlijk erg goed (met de Intercity Max), maar dat werd destijds afgeschoten door de minister. Een nieuwe Intercity Max-plan lijkt mij de beste oplossing voor de reiziger.
Ik weet niet in hoeverre e.e.a. juridisch mogelijk is, maar aanbesteding van de diensten Amsterdam - Brussel en Amsterdam - Breda in combinatie met de mogelijkheid voor NS om binnenlandse diensten (deels) over de HSL te laten rijden is voor mij ook een prima optie. Dan heb je misschien het beste van twee werelden.
Ik denk dat het voor de reiziger eerder beter is om de "boehoehoe, anderen rijden binnenlandse diensten op het HSL-tracé"-clausule te laten vallen. Zolang men van plan is om het HSL-tracé alleen in te zetten voor toeslagtreinen is een integratie met het HRN volgens mij sowieso niet nodig, behalve dan om de NS te belonen met nog minder ondernemersrisico.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:31 schreef KnightSolaire het volgende:
Is het voor de reiziger niet beter integratie met het HRN te bepleiten? Daar hebben veel meer reizigers baat bij dan een losse concessie.
Dat verbod werd gevraagd door MVBOV en uitgevaardigd door ILT voordat de NS bekendmaakte, de stekker eruit te trekken. Dus.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:21 schreef bloodysunday het volgende:
Grappig, er mogen geen testritten meer gedaan worden met de Fyra. Ze gaan kijken wanneer die weer gestart mogen worden. Beetje overbodig?
of een IC Max-idee dat bij het binnenlandse net gaat en dan de diensten naar België aanbesteden.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Of je bedenkt een nieuwe IC Max-constructie die je in zijn geheel aanbesteedt. De rest is dan voor NS.
Dat laatste is juridisch-economisch erg lastig. Je kan geen monopolie op basis van een concessie voor Amsterdam-Brussel vestigen door Europese regels. Daarmee komt de economische positie van een inschrijver in gevaar omdat die zomaar geconfronteerd kan worden met concurrentie over dezelfde HSL. Het gevolg is een risicoreservering in het bod van de aanbesteding die je terug gaat zien via of een slecht aanbod of en lage inschrijfprijs.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of een IC Max-idee dat bij het binnenlandse net gaat en dan de diensten naar België aanbesteden.
Rijverbod is heel erg handig wil je straks AnsaldoBreda keihard naaien in een rechtszaak.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik snap dat hele rijverbod niet, die dingen moeten uiteindelijk ergens heen, bij het aanvragen van een rijverbod heeft niemand baat.
Want wie wint er nou wat mee...![]()
Wat een bedrijf.quote:Delivery of 83 IC4 trainsets for the Danish State Railways DSB was originally planned for 2003-2006. As of March 2013, 22 trainsets have still not been delivered,[21] and only 19 of the trains delivered were deemed sufficiently reliable to transport passengers by the operator.[22] In December 2011, it was reported that one of the missing IC4 trainsets planned for delivery in Denmark was found in Libya.[23] Reportedly, AnsaldoBreda and then Italian prime minister Silvio Berlusconi gave Libyan dictator Muammar Gaddafi the trainset as a present on the occasion of the 40th anniversary of Gaddafi's revolution in 2009. [24][25]
Maar je kan je afvragen of de laagprijs te verantwoorden valt in de Tweede kamer met de consequente begrotingstekorten. Ik denk dat de haalbaarheid van het plan zoals je dat schetst het nulpunt benaderd.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
klopt, maar de hoofdprijs gaat het ministerie zeker niet meer krijgen. Het gaat voor een aantal partijen pas interessant worden wanneer de gebruikersvergoeding omlaag gaat. Deze is nu veel te hoog om een meer hoogfrequentere en tegelijk ook rendabele dienst op te zetten.
dat zou heel goed kunnen, maar je wilt in ieder geval ook niet terug naar de concessie zoals die is aanbesteed en waarin van alles mis is gegaan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar je kan je afvragen of de laagprijs te verantwoorden valt in de Tweede kamer met de consequente begrotingstekorten. Ik denk dat de haalbaarheid van het plan zoals je dat schetst het nulpunt benaderd.
NS wilde ruim op tijd zelf met V160 over de HSL Brussel-Amsterdam rijden. De Belgen hebben dat tegengehouden. NS heeft sinds de jaren '90 eigenlijk onvoldoende kennis in huis om goed toezicht te kunnen houden op de bouw van treinen. Dat past ook in het beeld van een afnemer van treinen bij een leverancier zoals dat tegenwoordig gaat. De V250 heeft in de Amsterdam-Rotterdampendel laten zien dat die trein best aardig kan functioneren. In je verhaal zijn te makkelijk gaten te schieten om jouw "oplossing" (wat het feitelijk niet is) zondermeer over te nemen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:14 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
NS heeft dat probleem zelf feitelijk genegeerd.
1. NS heeft onvoldoende toezicht gehouden op de bouw
2. NS heeft zich doof gehouden voor alle waarschuwingen, met name ook om de Benelux niet op te heffen voordat V250 zijn betrouwbaarheid had bewezen
Dusssss.
Het verbod was door MVBOV gevraagd om omstanders (reizigers op perrons, inzittenden andere treinen) te beschermen tegen rondvliegende onderdelen en neergehaalde bovenleidingen. Dat was de reden, niet het dwarsbomen van het naar de schroothoop rijden van die dingen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik snap dat hele rijverbod niet, die dingen moeten uiteindelijk ergens heen, bij het aanvragen van een rijverbod heeft niemand baat.
Want wie wint er nou wat mee...![]()
Bronquote:Woordvoerder: "Het gebruik van de naam Fyra zorgt voor verwarring. Mensen lazen overal dat we zijn gestopt met de Fyra en vervolgens zagen ze in onze advertentie dat die toch nog rijdt in Nederland."
De verwarring komt volgens de NS doordat de door problemen geplaagde V250-treinstellen uit Italië en de Fyra als hetzelfde worden gezien. Maar de Fyra die nu in Nederland rijdt is geen V250, maar een locomotief die rijtuigen trekt. Omdat deze trein op een apart spoor rijdt en sneller (160 kilometer per uur) gaat dan de reguliere treinen, wordt wel tijdwinst behaald. Op de rijtuigen staat nog wel Fyra, maar de woordvoerder verwacht dat dit nog wordt aangepast. Als uiteindelijk een vervanger voor de V250 wordt gevonden, vervangt die ook de getrokken rijtuigen.
Eh, hoezo? Ook als AmRo-pendel ging dat ding om de haverklap naar de klote. Dat dit wat minder opviel komt doordat de werkplaats altijd vlakbij was, waar minstens 2 vervangende treinen ter beschikking stonden. En omdat het 'verrassingsinzet' was, ofwel "Als alle treinen naar de klote zijn rijden we een dagje niet".quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De V250 heeft in de Amsterdam-Rotterdampendel laten zien dat die trein best aardig kan functioneren.
Best aardig kan functioneren je lijkt wel een politicus, zo'n nieuw ding moet gewoon goed functioneren en niet best aardig. Daar zit niemand op te wachten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
NS wilde ruim op tijd zelf met V160 over de HSL Brussel-Amsterdam rijden. De Belgen hebben dat tegengehouden. NS heeft sinds de jaren '90 eigenlijk onvoldoende kennis in huis om goed toezicht te kunnen houden op de bouw van treinen. Dat past ook in het beeld van een afnemer van treinen bij een leverancier zoals dat tegenwoordig gaat. De V250 heeft in de Amsterdam-Rotterdampendel laten zien dat die trein best aardig kan functioneren. In je verhaal zijn te makkelijk gaten te schieten om jouw "oplossing" (wat het feitelijk niet is) zondermeer over te nemen.
Dat er één prutsend bedrijf is betekent niet dat de hele groep meteen incompetent is. Ansaldo STS levert over het algemeen prima werk af, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:47 schreef de_ier het volgende:
Er bestaat ook een bedrijf die heet Ansaldo Nucleare S.p.A.
Ummmm.....
Ik denk gewoon de huidige, bekende namen uitbreiden. Is wel zo herkenbaar voor de klanten. NS Intercity bestaat al, dus de Fyra kunnen ze omdopen in NS Interdit.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:47 schreef KnightSolaire het volgende:
NS Hispeed stopt inderdaad met gebruik van de naam Fyra.
[..]
Bron
Nou jongens en meisjes, verzin 's een mooie nieuwe naam.
"Fyra is Zweeds voor het cijfer vier. Het staat voor de vier steden waartussen gereden wordt: Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen en Brussel."quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:47 schreef KnightSolaire het volgende:
NS Hispeed stopt inderdaad met gebruik van de naam Fyra.
[..]
Bron
Nou jongens en meisjes, verzin 's een mooie nieuwe naam.
Stappen ja. Met de benenwagen zal het wordenquote:
In breda vertrekt ie nog tijdelijk van spoor 4 ookquote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:56 schreef arkkey het volgende:
[..]
"Fyra is Zweeds voor het cijfer vier. Het staat voor de vier steden waartussen gereden wordt: Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen en Brussel."
Handig, die afspraken die maar één kant op hoeven te worden gehandhaafdquote:NS wil hogesnelheidslijn blijven exploiteren
''Wij hebben een afspraak tot 2024 en die geldt nog steeds'', zegt een NS-woordvoerder.
NS heeft geen recht van spreken.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:00 schreef Litpho het volgende:
[..]
Handig, die afspraken die maar één kant op hoeven te worden gehandhaafd.
Interdit?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:55 schreef de_ier het volgende:
[..]
Ik denk gewoon de huidige, bekende namen uitbreiden. Is wel zo herkenbaar voor de klanten. NS Intercity bestaat al, dus de Fyra kunnen ze omdopen in NS Interdit.
Eh, de inzet ging gestaag steeds beter. Dat is wat wat anders dan om de haverklap naar de klote wat suggereert dat het over de gehele periode prut met peren was. Dat is aanwijsbaar onjuist en zelfs over Amsterdam-Brussel is het bevestigd door Descheemaecker dat het steeds beter ging, ondanks nieuwe problemen, tot het punt kwam dat het niet meer kon door sneeuwproblemen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eh, hoezo? Ook als AmRo-pendel ging dat ding om de haverklap naar de klote. Dat dit wat minder opviel komt doordat de werkplaats altijd vlakbij was, waar minstens 2 vervangende treinen ter beschikking stonden. En omdat het 'verrassingsinzet' was, ofwel "Als alle treinen naar de klote zijn rijden we een dagje niet".
ICK, ook zulk lekker rijvaardig spulquote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebber: er is een sleepje ICK onderweg vanuit Roosendaal naar Emmerich en uiteindelijk Hamm.
http://somda.nl/forum/13541/p453167/Opvallende+dingen+4+juni/
Er kwamen gestaag meer treinen beschikbaar waardoor de hoeveelheid beschikbaar reservematerieel toenam. Voor Amsterdam - Rotterdam v.v. heb je 1 stel nodig, als er dan nog 5 staan te slapen op de Watergraafsmeer kun je het makkelijk opvangen als er eentje uitvalt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Eh, de inzet ging gestaag steeds beter. Dat is wat wat anders dan om de haverklap naar de klote wat suggereert dat het over de gehele periode prut met peren was.
De tweede en derde week ging het inderdaad iets beter dan de eerste week, dat zie je altijd bij een nieuwe dienstregeling. Dat iedereen even moet wennen aan het nieuwe materieel, de nieuwe dienstregeling, de nieuwe route, enzovoorts kan ik me voorstellen. Betrouwbaar is de V250 nooit geweest.quote:Dat is aanwijsbaar onjuist en zelfs over Amsterdam-Brussel is het bevestigd door Descheemaecker dat het steeds beter ging, ondanks nieuwe problemen, tot het punt kwam dat het niet meer kon door sneeuwproblemen.
Heb je überhaupt geluisterd naar wat Descheemaecker afgelopen vrijdag zoal vertelde? Er zitten structurele ontwerpfouten in de V250, waaronder een compleet ongeschikt laagspanningsnet en een remsysteem dat niet ontworpen was voor 250 km/h bij winterse situaties. Dat is toch echt wel uitzonderlijk.quote:De V250 is niets vreemd wat bij ander materieel ook voorkomt. Alleen de schaal waarop het voorkomt is groter en de slijtage is veel groter. Dat laatste is het echte probleem en dat veroorzaakt ook weer het eerste.
De V250 heeft de nodige ontwerpfouten en slijt veel sneller dan voorzien, maar dat zijn geen problemen die de dagelijkse dienstuitvoering in de weg staan.quote:Dat laatste zou ook bij onvolledige controles en niet structureel veel onderhoud op termijn leiden tot onveiligheid. Dat is echt wat anders dan dat het alleen maar kommer en kwel is en was, wat pertinent onjuist is.
met welke treinen gaan ze dat doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:00 schreef Litpho het volgende:
[..]
Handig, die afspraken die maar één kant op hoeven te worden gehandhaafd.
Ambtenaar voor het Ministerie van Financiën zijn doet wonderen, blijkbaar.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
met welke treinen gaan ze dat doen.![]()
Toch wel knap dat je dan tot 2024 mag blijven prutsen terwijl je nog nooit de gestelde eisen bereikt hebt.
Mooi he, net of je een schaakpartij zit te lezenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:25 schreef arkkey het volgende:
Mijn god nu snap ik wat bedoeld wordt met cijfertjesfetisjisten. Ik snap echt helemaal geen ruk van die somda-link :s
d2-d4quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi he, net of je een schaakpartij zit te lezen
Er werden tegelijkertijd wel op grote schaal ook opleidingsritten gereden. Dat betekent dus dat de reserve in werkelijkheid veel lager was dan je hier stelt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er kwamen gestaag meer treinen beschikbaar waardoor de hoeveelheid beschikbaar reservematerieel toenam. Voor Amsterdam - Rotterdam v.v. heb je 1 stel nodig, als er dan nog 5 staan te slapen op de Watergraafsmeer kun je het makkelijk opvangen als er eentje uitvalt.
Betrouwbaar genoeg om qua punctualiteit de Thalys te overtreffen. Dat is toch iets....quote:De tweede en derde week ging het inderdaad iets beter dan de eerste week, dat zie je altijd bij een nieuwe dienstregeling. Dat iedereen even moet wennen aan het nieuwe materieel, de nieuwe dienstregeling, de nieuwe route, enzovoorts kan ik me voorstellen. Betrouwbaar is de V250 nooit geweest.
Ja, ik wat wat hij heeft gezegd. Dat doet echter niets af aan het feit dat er ook een andere kant aan het hele verhaal zit. Ik ageer hier met name tegen de opgestapelde zwartkijkerij zonder dat er ook naar achterliggende zaken gekeken wordt of naar dingen die logisch zijn of helemaal zo slecht nog niet waren.quote:Heb je überhaupt geluisterd naar wat Descheemaecker afgelopen vrijdag zoal vertelde? Er zitten structurele ontwerpfouten in de V250, waaronder een compleet ongeschikt laagspanningsnet en een remsysteem dat niet ontworpen was voor 250 km/h bij winterse situaties. Dat is toch echt wel uitzonderlijk.
Vertel eens wat het inzetniveau van SLT in het eerste jaar is geweest? "Nee, dat vertel ik er niet bij omdat het dan net lijkt alsof het met de V250 meevalt, dan zou ik mijn stellingname moeten nuanceren en daar heb ik geen zin in."quote:De V250 is echt een ontzettend onbetrouwbare trein gebleken.
Soms vraag ik me af of die woordvoerders enig verstand hebben. Op dit moment zou ik m'n mond houden en niet laconiek zeggen: Ach we mogen toch tot 2024 door!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
met welke treinen gaan ze dat doen.![]()
Toch wel knap dat je dan tot 2024 mag blijven prutsen terwijl je nog nooit de gestelde eisen bereikt hebt.
Het wakker worden komt later pas denk ik.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:41 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Soms vraag ik me af of die woordvoerders enig verstand hebben. Op dit moment zou ik m'n mond houden en niet laconiek zeggen: Ach we mogen toch tot 2024 door!
2025?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het wakker worden komt later pas denk ik.
Ja, die opleidingsritten zijn natuurlijk belangrijk, maar de reiziger die gewoon vervoerd wil worden heeft daar geen boodschap aan (nog los van het feit dat NSH dat niet kon verkopen). Net zo min als de reiziger zit te wachten op "TSL heeft een technische storing dus uw OV-chipkaart kan niet opgeladen worden". Als dienstverlener moet je je interne voorbereidingen/oplossingen/uitbestedingen niet proberen af te wentelen op de klant, want die kan daar niets mee. En het is alleen een monopolist die daar echt mee wegkomt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er werden tegelijkertijd wel op grote schaal ook opleidingsritten gereden. Dat betekent dus dat de reserve in werkelijkheid veel lager was dan je hier stelt.
De trein scoorde 1157 strafpunten waar 10 toegestaan zijn. Ik weet natuurlijk niet op welke punten dit precies is, maar dat klinkt alsof er weinig ruimte is voor dingen die 'helemaal zo slecht nog niet' zijn. Ook de opsomming van problemen uit die persconferentie lijkt niet alleen maar betrekking te hebben op de dienst naar België of het rijden met 250 km/h.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ja, ik wat wat hij heeft gezegd. Dat doet echter niets af aan het feit dat er ook een andere kant aan het hele verhaal zit. Ik ageer hier met name tegen de opgestapelde zwartkijkerij zonder dat er ook naar achterliggende zaken gekeken wordt of naar dingen die logisch zijn of helemaal zo slecht nog niet waren.
Een andere halve trein toch, niet de helft van dezelfde trein?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:
die 1157 punten waren overigens voor een HALVE trein, van 4 bakken.
die 2019 waren voor de andere HALVE trein.
Dat opleiden gebeurde op treinen in reizigersdienst, bij stilstand op de Watergraafsmeer, of met stellen die nog niet waren afgenomen. Een deel van de opleiding gebeurde bij stilstand op de Watergraafsmeer, indien nodig zou er dus 'gewoon' van materieel gewisseld kunnen worden om de dienstuitvoering niet in gevaar te brengen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er werden tegelijkertijd wel op grote schaal ook opleidingsritten gereden. Dat betekent dus dat de reserve in werkelijkheid veel lager was dan je hier stelt.
De Thalys legt veel grotere afstanden af, heeft veel complexere materieel- en personeelsomlopen, en mag altijd door de slangenkuil die de Brusselse NZV is. Het zou dieptriest zijn als de V250 níet punctueler zou zijn dan de Thalys.quote:Betrouwbaar genoeg om qua punctualiteit de Thalys te overtreffen. Dat is toch iets....
Noem dan eens wat? Die hele trein is vakkundig met de grond gelijk gemaakt door Descheemaecker en de experts van Mott MacDonald en Concept Risk.quote:Ja, ik wat wat hij heeft gezegd. Dat doet echter niets af aan het feit dat er ook een andere kant aan het hele verhaal zit. Ik ageer hier met name tegen de opgestapelde zwartkijkerij zonder dat er ook naar achterliggende zaken gekeken wordt of naar dingen die logisch zijn of helemaal zo slecht nog niet waren.
Je doet het voorkomen alsof ik oogkleppen op heb, dat is niet waar en vind ik ook niet fair van je.quote:Vertel eens wat het inzetniveau van SLT in het eerste jaar is geweest? "Nee, dat vertel ik er niet bij omdat het dan net lijkt alsof het met de V250 meevalt, dan zou ik mijn stellingname moeten nuanceren en daar heb ik geen zin in."
Goed punt ja, zou er een maximum aantal strafpunten zijn? Iemand enig idee op hoeveel punten een trein wordt gecontroleerd?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso kun je stellen dat er aan die eerste halve trein voor ruim 800 punten NIET mis ging wat, getuige de tweede halve trein, wel mis had kunnen gaan. Dat is best wel goed natuurlijk
Ik denk dat ze na die 4 bakken maar gestopt zijn omdat ze al meer dan 100x het aantal toegestane strafpunten hadden verzameld.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Goed punt ja, zou er een maximum aantal strafpunten zijn? Iemand enig idee op hoeveel punten een trein wordt gecontroleerd?
Die dingen hebben jaren in Nijmegen gestaan, zijn vervolgens via Lage Zwaluwe in Roosendaal terecht gekomen en rijden nu weer via Nijmegen naar Duitsland?! Waar is dat nutteloze gesleep voor nodig?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebber: er is een sleepje ICK onderweg vanuit Roosendaal naar Emmerich en uiteindelijk Hamm.
http://somda.nl/forum/13541/p453167/Opvallende+dingen+4+juni/
Dat klopt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Een andere halve trein toch, niet de helft van dezelfde trein?
ik denk dat de verkochte rijtuigen uit Nijmegen weg moesten. Hun plaats is inmiddels ingenomen door nog wat extra DDM-1quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:53 schreef J.B. het volgende:
[..]
Die dingen hebben jaren in Nijmegen gestaan, zijn vervolgens via Lage Zwaluwe in Roosendaal terecht gekomen en rijden nu weer via Nijmegen naar Duitsland?! Waar is dat nutteloze gesleep voor nodig?
Testritten en ontwerpen zijn ALTIJD anders dan rijden in de reizigersdienst. Je mag de tijdsperiode voor inzet dus NOOIT als argument gebruiken waarom een treinstel het na de eerste inzet het meteen goed zou moeten doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:50 schreef James1988 het volgende:
Je doet het voorkomen alsof ik oogkleppen op heb, dat is niet waar en vind ik ook niet fair van je.
De eerste inzetperiode van SLT was ook niet briljant, met de winterproblemen als dieptepunt (2/3e van de vloot aan de kant door kortsluiting door opgezogen sneeuw), maar dit probleem is vakkundig verholpen door Bombardier en Siemens. De SLT was ook nog niet in de klimaatkamer geweest voordat de trein massaal werd ingezet.
Bij de V250 zit het toch echt anders: de Italianen hebben meer dan 5 jaar de tijd gehad om de trein te ontwerpen, er is meer dan 3 jaar testritten uitgevoerd, en de trein heeft allerlei testen ondergaan in Velím en de klimaatkamer. Toch zakte hij tijdens de winter hard door het ijs.
De testperiode van V250 bedroeg 3,5 jaar. In de periode juli - december heeft men zelfs de luxe gehad om in reizigersdienst te testen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Testritten en ontwerpen zijn ALTIJD anders dan rijden in de reizigersdienst. Je mag de tijdsperiode voor inzet dus NOOIT als argument gebruiken waarom een treinstel het na de eerste inzet het meteen goed zou moeten doen.
Dit gaan ze niet meer oplossen, dit bedrijf lijkt heel andere intenties te hebben.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De trein scoorde 1157 strafpunten waar 10 toegestaan zijn. Ik weet natuurlijk niet op welke punten dit precies is, maar dat klinkt alsof er weinig ruimte is voor dingen die 'helemaal zo slecht nog niet' zijn. Ook de opsomming van problemen uit die persconferentie lijkt niet alleen maar betrekking te hebben op de dienst naar België of het rijden met 250 km/h.
Testperiode => Drogreden. De periode Juli-December: Klopt, echter andere omstandigheden dan Amsterdam-Brussel.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
De testperiode van V250 bedroeg 3,5 jaar. In de periode juli - december heeft men zelfs de luxe gehad om in reizigersdienst te testen.
Soort van "wat je zegt ben je zelf"quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Testperiode => Drogreden. [..] slecht onderbouwd
twitter:Jeroenkoot twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 11:55:35Rekensom: de #Fyra kostte ¤ 100 mln en vervoerde 139.000 reizigers. Omgerekend is dat is ¤ 700(!) per reiziger. Treinkaartje was ¤54 #FD #ai reageer retweet
Oh okee. Daar was ik gisteren al naar op zoek eigenlijkquote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Naar het schijnt het bedrag dat NS tot nu toe heeft overgemaakt naar AnsaldoBreda.
http://nos.nl/artikel/514177-parlementaire-enquete-naar-fyra.htmlquote:De Tweede Kamer houdt een parlementaire enquête naar de Fyra. Verschillende oppositiepartijen pleiten daar al langer voor en nu hebben ook de regeringspartijen VVD en PvdA zich achter het voorstel geschaard. Daardoor is er een meerderheid voor in de Kamer.
De Kamer wil weten hoe het zover heeft kunnen komen dat treinen met zoveel technische problemen zijn aangeschaft. Bij een enquête kunnen getuigen on der ede worden gehoord. De problemen rond de Fyra komen zometeen ook aan de orde in het vragenuur in de Kamer.
Nog meer geld down the drainquote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:19 schreef De_Hertog het volgende:
Er komt een parlementaire enquete:
[..]
http://nos.nl/artikel/514177-parlementaire-enquete-naar-fyra.html
ik hoop live op tv!quote:
Ding dongggg...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:58 schreef Maegrim het volgende:
[..]
In breda vertrekt ie nog tijdelijk van spoor 4 ook
Johannes Vermeerquote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:23 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ding dongggg...
Dames en heren, Bert Meerstadt vertrekt van spoor 4A.
Fixed.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dat is aanwijsbaar onjuist en zelfs over Amsterdam-Brussel is het bevestigd door Descheemaecker dat het steeds beter ging, ondanks nieuwe problemen, tot het punt kwam dat het niet meer kon door sneeuwproblemen constructiefouten.
Hoorzittingen kunnen live uitgezonden worden op tv/Politiek24/via de website van de Tweede Kamer. Het kan ook dat hoorzittingen besloten plaatsvinden. Die worden logischerwijs niet uitgezonden.quote:
quote:Op maandag 3 juni 2013 23:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Opnieuw veegt de NS pijnlijke waarheden onder het tapijt.
In het persbericht van vanavond over het stoppen met de schrootreparatie van de V250 wordt een belangrijk detail verzwegen.
De Inspectie Leefomgeving en Transport heeft voor V250 een rijverbod afgekondigd, ook voor proefritten. Met dank aan MVBOV.
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
zolang de voorraad strekt, en die strekt niet zo verquote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:43 schreef Sandrvich het volgende:
http://www.belgianrail.be(...)campaign=pass-action
Actie bij NMBS: Als je je volle GoPass-10 inlevert krijg je één gratis rit.
Wat doe je bijdehand? Het is gewoon zo.quote:
De Belgen hebben de problemen met de treinen als excuus gebruikt om er vanaf te komen, ik vermoed zelfs dat ze heel blij zijn dat ze dit (niet onafhankelijke) rapport hiervoor konden gebruiken., de NS wordt als het ware gechanteerd, omdat de belgen de trein "verbieden" over hun spoor te rijden. Ik heb er grote vraagtekens bij of de treinen zo slecht zijn als gesuggereerd, hier zijn andere belangen in het geding. Ik hoop dat dit ook uit die parlementaire enquete komt. Natuurlijk zijn er problemen met de treinen, maar ik geloof niet dat die niet oplosbaar zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er werden tegelijkertijd wel op grote schaal ook opleidingsritten gereden. Dat betekent dus dat de reserve in werkelijkheid veel lager was dan je hier stelt.
[..]
Betrouwbaar genoeg om qua punctualiteit de Thalys te overtreffen. Dat is toch iets....
[..]
Ja, ik wat wat hij heeft gezegd. Dat doet echter niets af aan het feit dat er ook een andere kant aan het hele verhaal zit. Ik ageer hier met name tegen de opgestapelde zwartkijkerij zonder dat er ook naar achterliggende zaken gekeken wordt of naar dingen die logisch zijn of helemaal zo slecht nog niet waren.
[..]
Vertel eens wat het inzetniveau van SLT in het eerste jaar is geweest? "Nee, dat vertel ik er niet bij omdat het dan net lijkt alsof het met de V250 meevalt, dan zou ik mijn stellingname moeten nuanceren en daar heb ik geen zin in."
O dat zal best, moet gewoon om die club lachen. Er kan nooit wat positiefs van af. Gedurende de 10 jaar dat ik met de trein ga nog nooit een probleem gehad.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat doe je bijdehand? Het is gewoon zo.
[ afbeelding ]
Waarom denk je dat dat rapport niet onafhankelijk is?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De Belgen hebben de problemen met de treinen als excuus gebruikt om er vanaf te komen, ik vermoed zelfs dat ze heel blij zijn dat ze dit (niet onafhankelijke) rapport hiervoor konden gebruiken.,
Waarom? Heb je die foto's niet gezien?quote:Ik heb er grote vraagtekens bij of de treinen zo slecht zijn als gesuggereerd,
Waarom denk je dat?quote:hier zijn andere belangen in het geding.
Nou, niet door AB in ieder geval. En al zouden alle huidige problemen opgelost worden, dannog wordt het onderhoud een heidens karwei aangezien al die treinen op een andere manier in elkaar gestoken zijn. Of geloof je dat ook niet?quote:Ik hoop dat dit ook uit die parlementaire enquete komt. Natuurlijk zijn er problemen met de treinen, maar ik geloof niet dat die niet oplosbaar zijn.
Oh, mooi. Laat die parlementaire enquête maar zitten, internetgebruiker BloodhoundFromHell weet het alquote:De ware schuldigen van dit debacle zijn de politici uit de jaren 90 (Netelenbos en co) die door de aanbestedingsprocedures en het verkopen van de concessie van het Nederlandse HSL spoor onverantwoorde risico's hebben genomen.
Heel eerlijk gezegd, ben ik best wel een beetje trots op dit plaatje.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat doe je bijdehand? Het is gewoon zo.
[ afbeelding ]
O nee?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:53 schreef Travel. het volgende:
[..]
O dat zal best, moet gewoon om die club lachen. Er kan nooit wat positiefs van af. (...)Alleen maar klagen op de NS, dat is wat die kan.
Fyra +1 = Fem.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:47 schreef KnightSolaire het volgende:
NS Hispeed stopt inderdaad met gebruik van de naam Fyra.
[..]
Nou jongens en meisjes, verzin 's een mooie nieuwe naam.
De ETR 500 is gebouwd nog voordat Ansaldo en Breda fuseerden, en hierbij waren ook andere partijen betrokken. Bij de V300 doet AnsaldoBreda weinig meer dan assemblage, de engineering en kwaliteitscontrole worden gedaan door Bombardier. Dat AnsaldoBreda ermee 'mag' pronken is omdat dit goede reclame is voor Italië en Italiaanse producten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ze maken ,weliswaar in samenwerking met andere fabrikanten, onder andere ook de etr500 en v300, die snelheden kan halen tot 380 km/h , deze treinen zijn gewoon in bedrijf.
Nou, de Pendolino's voor Cisalpino (ETR 470) zijn behoorlijk brak en gaan vervroegd uit dienst. Ook de 2e generatie Pendolino (ETR 600/610) kende redelijk wat problemen. Virgin schijnt wel heel tevreden te zijn over hun Pendolino'squote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:24 schreef Duvel het volgende:
Goede HST's worden in Italië gebouwd bij FIAT, toch?
Prachtige treinen van Alstom en Bombardier zijn dat inderdaad.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ze maken ,weliswaar in samenwerking met andere fabrikanten, onder andere ook de etr500 en v300, die snelheden kan halen tot 380 km/h
als ze van Bombardier de assemblage mogen doen van de V300 en ze maakten voor de fusie de betrouwbare etr500 dan hebben ze genoeg kennis en ervaring om de V250 te maken lijkt me. Geen reden om de fabrikant ongeschikt te verklaren. De problemen met de V250 zijn gewoon binnen redelijke tijd oplosbaar en deze trein kan dan ook gewoon ingezet worden. Het besluit de 9 treinen af te schrijven is paniekvoetbal, ingegeven door de chantage van de Belgen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ETR 500 is gebouwd nog voordat Ansaldo en Breda fuseerden, en hierbij waren ook andere partijen betrokken. Bij de V300 doet AnsaldoBreda weinig meer dan assemblage, de engineering en kwaliteitscontrole worden gedaan door Bombardier. Dat AnsaldoBreda ermee 'mag' pronken is omdat dit goede reclame is voor Italië en Italiaanse producten.
Kinderziektes zijn er altijd inderdaad, maar ze zijn nu al een aantal jaar te laat, hebben een product afgeleverd dat op verscheidene punten ver tekortschiet(understatement), en hebben het in een paar maanden blijkbaar nog niet opgelost, terwijl ze zelf zeiden dat het in een kortere tijd gefixt zou zijn en het zal nog steeds een poos duren voor ze bedrijfsklaar zijn(2 jaar). Aan de hand van de foto's en uitkomsten van rapporten kun je m.i. één ding zeggen en dat is dat het prutswerk isquote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De Belgen hebben belang bij het stoppen van de Fyra en hebben een onderzoek laten doen waarvan de uitkomst al vast stond, zodat zij er op die basis de stekker uit konden trekken. Natuurlijk waren er problemen aan de trein, maar die zijn zeker niet onoplosbaar. Ansaldobreda heeft wel degelijk kennis on huis van hogesnelheidslijnen. Ze maken ,weliswaar in samenwerking met andere fabrikanten, onder andere ook de etr500 en v300, die snelheden kan halen tot 380 km/h , deze treinen zijn gewoon in bedrijf. Verder hebben alle nieuwe producten problemen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de defensiematerieelprojecten zoals de NH90, JSF .
Ook de ICE's en TGV's hebben de nodige problemen gehad tijdens de opstart. Als je weet dat je een nieuw ontwikkeld product koopt, dan weet je ook dat jaren vertraging en kinderziektes gebruikelijk zijn, er is een bewust risico genomen. Nu de treinen al deels geleverd worden, moet je de fabrikant ook fatsoenlijk de tijd geven deze op te lossen en niet na een paar maanden de stekker eruit trekken. De Belgen spelen een raar spel, want zij hebben geen kosten en door het verbod van de trein op hun rails dwingen ze als het ware af dat de NS er ook maar mee moet stoppen, terwijl die al 9 treinen hebben die dan in 1 klap waardeloos worden. Hier wordt een spel gespeeld, waar de Belgen wat dat betreft veel slimmer in zijn dan wij. In een veel eerder stadium, werd de bestelling al teruggeschroeft van 11 naar 3 treinen, toen had er bij de NS al een lampje moeten gaan branden dat de Belgen dit wel eens op deze manier zouden kunnen gaan spelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cancel dan het contract voor de overige treinen en laat ansaldobreda zonder gezichtsverlies de V250's opknappen, dan heb je in ieder straks geval 9 rijdende treinen rijden die toch al betaald zijn. Nu worden er zulke stellingen ingenomen dat de verliezen vele malen groter zullen zijn, er ellenlange juridische procedures gaan volgen en de 9 treinen nooit meer afgemaakt zullen worden. Ik vind het vrij dom om zo makkelijk de Belgen te volgen terwijl je weet dat die hele andere belangen hebben. Van dit soort spelletjes hebben we in Nederland echt weinig kaas gegeten lijkt het.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:28 schreef James1988 het volgende:
Assemblage betekent componenten in elkaar klikken. Het engineering-proces ("hoe moet dit werken? hoe stevig moet die plaat zijn? hoe wordt het geplaatst? hoe reduceer ik het gewicht?") hebben ze niet begrepen.
De problemen met de V250 zijn wel oplosbaar, maar dit gaat jaren duren. Daar wilden NS en NMBS niet meer op wachten.
De NMBS wilde al heel lang van de V250 af ;-)quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:28 schreef James1988 het volgende:
Assemblage betekent componenten in elkaar klikken. Het engineering-proces ("hoe moet dit werken? hoe stevig moet die plaat zijn? hoe wordt het geplaatst? hoe reduceer ik het gewicht?") hebben ze niet begrepen.
De problemen met de V250 zijn wel oplosbaar, maar dit gaat jaren duren. Daar wilden NS en NMBS niet meer op wachten.
De NS kan zelf reservedelen monteren en hebben een uitgebreide technische dienst, ze hebben een bewust risico genomen door met een relatief kleine speler in zee te gaan, ze hadden de treinen ook kunnen kopen bij een bedrijf waar ze al zaken mee deden.. De vraag of de NS überhaupt wel hogesnelheidstreinen nodig heeft voor dat kleine stukje spoor moet natuurlijk ook gesteld worden. Je zou dit eventuele probleem ook met de Italiaanse overheid kunnen bespreken, zij kunnen gewoon dat bedrijf overeind houden, of het kan worden overgenomen door een grote fabrikant als Fiat of Bombardier.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:34 schreef James1988 het volgende:
Het probleem met de 9 treinen die al geleverd zijn, is dat ze allemaal afwijkend zijn gebouwd. Bij trein A zit een draadje aan de linkerkant vastgeschroefd, bij trein B aan de rechterkant en bij trein C ontbreekt dat draadje helemaal. Volgens Meerstadt en het rapport van Mott MacDonald zou iedere trein z'n eigen onderhoudsboekje nodig hebben.
Onderdelen verslijten erg snel, en gezien de financiële positie van AnsaldoHoogezandSappemeer is het onzeker of het bedrijf over 5 jaar nog bestaat, wat de levering van reserveonderdelen zou bemoeilijken. Ik kan me voorstellen dat NS er weinig voor voelt om een vloot van 9 dure treinen aan te houden, die om de haverklap defect zijn en bijna 24/7 aandacht nodig hebben.
Om nog maar niet te spreken over de tekortkomingen als het laagspanningsnet dat totaal opnieuw opgebouwd moet worden, of de batterijbranden die er zijn geweest.
tot op welke hoogte is iedere trein anders, ook dit punt wordt schromelijk overdreven.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:47 schreef James1988 het volgende:
Het monteren van reserveonderdelen is geen probleem, NedTrain doet niet anders. Wat wel van belang is, is dat de treinen uniform zijn van opbouw zodat reparaties snel kunnen worden uitgevoerd en de opleiding van een monteur van toepassing is op alle treinen. Als iedere trein anders is wordt het veel moeilijker en duurder om goed onderhoud uit te voeren.
Zoals Dr_Flash eerder ook al vroeg, waarom denk je dit? Heb je informatie die wij niet hebben?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
tot op welke hoogte is iedere trein anders, ook dit punt wordt schromelijk overdreven.
Uit de NMBS-presentatie is op te maken dat iedere monteur er een eigen werkwijze op nahield en onderdelen monteerde of aansloot daar waar hij 't vond passen. Dat geintje hebben ze ook geflikt bij de Deense IC4's.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
tot op welke hoogte is iedere trein anders, ook dit punt wordt schromelijk overdreven.
Ik neem aan dat jij je dan ook onthoudt van verder commentaar en anderen er ook op zal wijzen dat ze niets mogen zeggen/geen mening mogen hebben totdat de parlementaire enquête afgelopen is? Ik heb alle vertrouwen in de intelligentie van onze volksvertegenwoordigers, ministers en staatssecretarissenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, mooi. Laat die parlementaire enquête maar zitten, internetgebruiker BloodhoundFromHell weet het al
Hoe kom je er in godsnaam bij dat er sprake is van kartelvorming 'als er niets gebeurd'. Het is hooguit overtreding van de spelregels van de aanbesteding maar dat ligt tussen de concessieverlener en -houder.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:40 schreef DriekOplopers het volgende:
Even over die parlementaire enquête: prima dat daar ene Kamermeerderheid voor is.
Maar het mag het dringend noodzakelijke snelle ingrijpen van Mansveld niet vertragen.
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Ons ultimatum "vrijdag beslissing of anders gaan we naar Brussel" blijft gewoon staan.
precies en dat maakt de onderhoudbaarheid gewoon erg lastig. Wil je dat verbeteren dan moet je eerst de stellen gelijk aan elkaar maken om van daaruit verbeteringen aan te kunnen brengen. Is een kostbaar en tijdrovend karweiquote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Uit de NMBS-presentatie is op te maken dat iedere monteur er een eigen werkwijze op nahield en onderdelen monteerde of aansloot daar waar hij 't vond passen. Dat geintje hebben ze ook geflikt bij de Deense IC4's.
De eerste 14 IC4's waren allemaal afwijkend van elkaar, de 15e is toen als basis genomen voor de rest. IC4's 16 t/m 83 zijn op dezelfde manier gemonteerd, en 1 t/m 14 zijn later door DSB geretrofit om overeen te komen met #15.
Dat klinkt wel wat vreemd. Je moet aanbesteden van "europa" , maar vervolgens mag je wel een jaar of 20 de regels aan je r**t vegen zolang de verlener en houder maar handjeklap doen. Dan kan je toch net zo goed geen aanbesteding doen?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe kom je er in godsnaam bij dat er sprake is van kartelvorming 'als er niets gebeurd'. Het is hooguit overtreding van de spelregels van de aanbesteding maar dat ligt tussen de concessieverlener en -houder.
Daar is best wat voor te zeggen ja. Hoera, kogel door de kerk, er komt een PE. Nou, wij hebben er hier al zo'n beetje alles over gezegd wat erover te zeggen is, een keer of zes ook gemiddeld, laten we nu maar eens die PE afwachtenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij je dan ook onthoudt van verder commentaar
Nee hoor, dat is mijn taak niet. Iedereen mag brullen wat ie wil in dit landquote:en anderen er ook op zal wijzen dat ze niets mogen zeggen/geen mening mogen hebben totdat de parlementaire enquête afgelopen is?
Moet jij wetenquote:Ik heb alle vertrouwen in de intelligentie van onze volksvertegenwoordigers, ministers en staatssecretarissenFred *kuch* Teeven *kuch*
Zal ik jou iets verklappen? In vrijwel geen enkele ov-concessie wordt het contract goed nageleefd en gehandhaafd. Dat is ondoenlijk. Overigens was in dit geval geen aanbesteding verplicht. NS had ook onderhands een gunning mogen krijgen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:00 schreef arkkey het volgende:
[..]
Dat klinkt wel wat vreemd. Je moet aanbesteden van "europa" , maar vervolgens mag je wel een jaar of 20 de regels aan je r**t vegen zolang de verlener en houder maar handjeklap doen. Dan kan je toch net zo goed geen aanbesteding doen?Laat de NS dan intekenen voor 1 miljard dan winnen ze zeker, vervolgens spreek je af dat je elkaar er lekker niet aan houdt. Dat kan natuurlijk niet.
Europa kan alleen ingrijpen bij overtreding van de aanbestedingsregels. Vooralsnog houdt de NS zich overal keurig aan alleen kunnen ze door overmacht niet aan het bestek zelf voldoen. De overmachtssituatie is ontstaan omdat er een of andere tyfus-VVD'er de NS buitenspel probeerde te zetten en de boel aan de Fransen wilden geven en de NS die daardoor in paniek raakte.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:00 schreef arkkey het volgende:
[..]
Dat klinkt wel wat vreemd. Je moet aanbesteden van "europa" , maar vervolgens mag je wel een jaar of 20 de regels aan je r**t vegen zolang de verlener en houder maar handjeklap doen. Dan kan je toch net zo goed geen aanbesteding doen?Laat de NS dan intekenen voor 1 miljard dan winnen ze zeker, vervolgens spreek je af dat je elkaar er lekker niet aan houdt. Dat kan natuurlijk niet.
Dan moeten die onderdelen er wel zijn. Er is al één trein tot pluktrein gedegradeerd als ik het goed begrepen heb, die wordt gebruikt om de andere stellen op te lappen en rijdend te houden.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
De NS kan zelf reservedelen monteren en hebben een uitgebreide technische dienst.
Nou laten ze dat dan ook maar meteen in de parlementaire enquete meenemen, want al die zaken gaan allemaal vaak ten koste van de passagiers. En juist deze zouden centraal moeten staan binnen een OV systeem.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zal ik jou iets verklappen? In vrijwel geen enkele ov-concessie wordt het contract goed nageleefd en gehandhaafd. Dat is ondoenlijk. Overigens was in dit geval geen aanbesteding verplicht. NS had ook onderhands een gunning mogen krijgen.
Er werden gisteren een aantal artikelen gelinkt, enkelen naar volkskrant.nl en eentje naar nrc.nl. Die van de Volkskrant staat de hele voorgeschiedenis vanaf 1989 zo'n beetje in beschreven en ook dat de ambtenaren van toen nog VWS naar het buitenland gingen om proberen de NS buiten spel te zetten, waarna de NMBS het in de krant voor de NS heeft opgenomen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:04 schreef arkkey het volgende:
Ok, da's nieuw voor me. Ook dat aanbesteding in dit geval niet hoefde. Ik zal me nog eens in de geschiedenis verdiepen
Vaak valt de schaal an sich nog wel mee maar er zijn een paar voorbeelden waar het heel stevig uit de hand is gelopen. Denk aan NSH maar een ander goed voorbeeld is Veolia in Limburg die bijna op de fles gingen omdat ze te laag hadden ingeschreven. Uiteindelijk is de provincie daar bijgesprongen. Ondertussen is het juist de directeur van dat bedrijf die de grootste mond heeft over NSH van alle directeuren in de OV-sector. Beetje ongeloofwaardig in mijn ogen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou laten ze dat dan ook maar meteen in de parlementaire enquete meenemen, want al die zaken gaan allemaal vaak ten koste van de passagiers. En juist deze zouden centraal moeten staan binnen een OV systeem.
Nee, wist ik niet, bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:13 schreef James1988 het volgende:
Misschien is het hier al bekend, misschien niet. Het Britse National Express gaat - voor het eerst - treinen rijden in Duitsland, hiervoor hebben ze eerder dit jaar een aanbesteding gewonnen. Bombardier gaat hiervoor 35 TALENT 2-treinen leveren:
[ afbeelding ]
Bombardier Wins Order to Supply TALENT 2 Trains for National Express
Wat een leuke treinstelletjes zijn die TALENT2's tochquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:13 schreef James1988 het volgende:
Misschien is het hier al bekend, misschien niet. Het Britse National Express gaat - voor het eerst - treinen rijden in Duitsland, hiervoor hebben ze eerder dit jaar een aanbesteding gewonnen. Bombardier gaat hiervoor 35 TALENT 2-treinen leveren:
[ afbeelding ]
Bombardier Wins Order to Supply TALENT 2 Trains for National Express
En wat dacht je van deze?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:20 schreef arkkey het volgende:
Leuk voor in de tuin zo'n ding! Het schaalmodel dus
Nee.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:20 schreef KnightSolaire het volgende:
Nou, een andere woordvoerder van NS Hispeed stelt dat de merknaam Fyra toch NIET gaat verdwijnen... Snapt u 'm nog?
de beerput gaat open, ik zal even het artikel plakken dat leest wat makkelijker:quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
Teringjantje...
NMBS speelt Fyra-dossier door aan OM
quote:'Toen ik in 2003 toetrad tot het directiecomité van de NMBS, was ik al tegen de aankoop van de Fyra-treinen', verklaarde Descheemaecker dinsdagnamiddag in de Kamercomissie Infrastructuur. 'Ik ben blij dat we er nu van af zijn.'
Descheemaecker blijkt het spel daarbij hard te hebben gespeeld. Op 22 februari bestelde hij bij Ernst & Young een audit naar de aankoopprocedure voor de rampzalige hst. Hij bracht daarbij zijn eigen directiecomité niet op de hoogte. Op 30 mei legde hij dat rapport voor aan zijn raad van bestuur, die het op 31 mei bestudeerde.
Wat er in staat, is niet bekend. Maar blijkbaar is het toch ophefmakend, want op 3 juni werd beslist om het door te geven aan de procureur des Konings van Brussel. Dat gebeurde in het kader van artikel 29 van het Wetboek van Strafvordering, dat bepaalt dat een overheid, een overheidsinstantie of een ambtenaar melding moet maken van elke 'misdaad of wanbedrijf' waarvan die op de hoogte is.
Dit probleem, zij het wellicht wat minder extreem dan voorgesteld, zal NSH ongetwijfeld blijven achtervolgen als ze de merknaam Fyra blijven handhaven.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:22 schreef MPG het volgende:
[..]
Nee.
Maar als onwetende reiziger zou ik dus mooi niet meer in die V160 stappen hoor. Onverantwoord dat ze met een trein rijden waar Fyra op staat. De Fyra heeft immers een rijverbod, aldus de Televaag?
Is qua interieur vrijwel hetzelfde als de Talent (diesel) stellen. En ze worden op lange verbindingen ingezet, dus krijg je klachten over het (zit)comfort en dergelijke.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Die Talent2 hamsters schijnen niet zo gewaardeerd te worden door de reizigers geloof ik he?
Een interessant stukje over die idiote aanbestedingsprocedure geeft inzicht in de absurde ideeen over het rendement dat men dacht te halen met dit stukje spoor. De NS had het gewoon helemaal niet moeten doen als je ziet wat een smerig spelletje Netelenbos uithaalde. Net als de betuwelijk is ook het HSL spoor natuurlijk een enorm financieel fiasco, nog helemaal afgezien van de fyra problematiek.quote:Kamer kreeg in HSL-zaak
andere informatie
door Jeroen Hendriks en Dominique Weesie-
DEN HAAG, woensdag
Minister Netelenbos (Verkeer) heeft de Tweede Kamer andere informatie verstrekt dan aan de Nederlandse Spoorwegen. Het betreft de voorwaarden waaronder het spoorbedrijf de Hogesnelheidslijn mocht exploiteren.
Dit blijkt uit het vertrouwelijke contract dat de bewindsvrouw de NS op 12 november jl. als laatste kans heeft toegestuurd, onmiddellijk nadat het NS-bod voor de exploitatie van de HSL-Zuid door het kabinet als ondermaats was verworpen.
Voorwaarde
In dit negen pagina's tellende contract, dat al was ondertekend door Netelenbos, wordt onder artikel 1.6 uitdrukkelijk gesteld dat de NS bij ondertekening recht krijgt op de exploitatie van het binnenlandse vervoer, maar dan moet afzien van het bieden op het lucratieve internationale vervoer over de HSL-Zuid. Bronnen op het departement hebben dit bevestigd.
Deze zinsnede staat echter haaks op wat de bewindsvrouw de Tweede Kamer heeft geschreven. In een eveneens op 12 november gedateerde brief schrijft zij aan de Kamer dat de NS nog één kans heeft gekregen voor de exploitatie van het binnenlands vervoer over het flitstreinentracé, op door de Staat gestelde voorwaarden.
Zij vervolgt: "Het internationaal vervoer over de HSL-Zuid wordt openbaar aanbesteed. Het staat de NS vrij deel te nemen aan deze aanbesteding..." De Tweede Kamer wil opheldering van minister Netelenbos over dit opmerkelijke verschil.
PvdA-woordvoerder Van Gijzel kondigt desgevraagd aan de kwestie bij het eerstvolgende overleg met de minister over de HSL, waarschijnlijk dinsdag, aan de orde te zullen stellen. Ook in het vertrouwelijke overleg vandaag tussen de Kamer en de NS zal het besproken worden.
Drie opties
Uit het contract, dat door Spoorwegen als 'wurgcontract' is afgewezen, blijkt verder dat wanneer de NS het document had ondertekend, de nieuwe exploitant voor het internationale vervoer alle bedrijfseconomische gegevens over het huidige vervoer (Intercity, Benelux en Thalys) zonder tegenprestatie van de NS had moeten krijgen.
Mede door deze eisen besloot de NS-directie vorige maand niet in te gaan op de herkansing van de minister. Volgens Netelenbos was dit contract - optie 1 - echter de meeste geschikte van de door haar geboden drie opties.
Optie 2 behelsde een samenwerking met de winnaar van de openbare aanbesteding voor al het vervoer, waarin de NS voor maximaal vijftig procent mocht deelnemen, zonder inspraak te hebben over operationele beslissingen op commercieel gebied.
De derde optie was een openbare aanbesteding, waarin de NS de strijd aan kon gaan met kapitaal krachtige buitenlandse vervoersbedrijven.
Vergunning
Daarnaast blijkt uit het door Netelenbos opgestelde contract dat NS een 10-jarige vergunning zou krijgen voor het binnenlands vervoer over de HSL-Zuid, in plaats van de 30 jaar die NS wilde om de investeringen terug te verdienen.
Hiervoor diende het spoorbedrijf het eerste jaar 123 miljoen gulden te betalen oplopend tot 175 miljoen gulden in het laatste jaar. Daarbovenop zou NS jaarlijks een 'infraheffing' van zo'n 70 miljoen gulden moeten betalen plus een vergoeding voor de energiekosten.
In totaal zou NS ruim 2,3 miljard gulden moeten betalen om tien jaar de binnenlandse flitstreinen te mogen rijden. Uit het tenderplan dat de minister afgelopen week vertrouwelijk naar de Kamer heeft gestuurd gaat ze inmiddels uit van 10 tot 15 jaar.
Bovendien zou de NS na het aflopen van deze concessie zijn materieel aan een eventuele nieuwe aanbieder ver onder de dan resterende waarde, als ware het materieel twintig in plaats van tien jaar oud, moeten verkopen. NS-topman Den Besten liet Netelenbos weten de toekomst van het bedrijf op het spel te zetten, wanneer hij was gezwicht voor de eisen van Netelenbos.
De bewindsvrouw wilde gisteravond niet inhoudelijk op de feiten ingaan. "Ik wil alleen kwijt dat ik zeer bedroefd ben dat er van de twee exemplaren van dit contract, waarvan er één bij de NS ligt, informatie bij De Telegraaf terecht is gekomen", aldus Netelenbos.
Geen idee in welke richting ik het dan moet zoeken, maar er is blijkbaar wel "iets ernstigs" aan de hand danquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
de beerput gaat open, ik zal even het artikel plakken dat leest wat makkelijker:
[..]
Ik zag er net nog een op Amsterdam c staan, met logoquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Nieuwsbrief: FYRA Amsterdam - Breda rijdt onveranderd 2 keer per uur. FYRA dus. Nog geen rebadging in zicht..
Enig verband tussen de ramen en de plaatsing van de stoelen is bij te Talent2 ook ver te zoeken. Terwijl dat bij de oude Talent gek genoeg wel gewoon klopt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:37 schreef greavy het volgende:
[..]
Is qua interieur vrijwel hetzelfde als de Talent (diesel) stellen. En ze worden op lange verbindingen ingezet, dus krijg je klachten over het (zit)comfort en dergelijke.
Je bent de enige niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:59 schreef James1988 het volgende:
Ik begin inmiddels wel weer een beetje Fyra-moe te worden trouwens.
Zoek het verschil:quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zal ik jou iets verklappen? In vrijwel geen enkele ov-concessie wordt het contract goed nageleefd en gehandhaafd. Dat is ondoenlijk. Overigens was in dit geval geen aanbesteding verplicht. NS had ook onderhands een gunning mogen krijgen.
Klinkt als een bekwame directeur die handelt wanneer nodig.quote:De opdracht voor het onderzoek kwam van NMBS-topman Marc Descheemaecker. Hij handelde op eigen initiatief en zou zijn directiecomité niet op de hoogte hebben gebracht.
Ik heb jou nog nooit iets horen zeggen over het geval Limburg. Hou het commentaar daarin voor je graag.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:34 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zoek het verschil:
* niet helemaal
* helemaal niet
klinkt meer als iemand die koste wat kost zijn eigen zin door wilde drammen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klinkt als een bekwame directeur die handelt wanneer nodig.
Ook Veolia en de provincie Limburg hebben er regelmatig van langs gehad van mij.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik heb jou nog nooit iets horen zeggen over het geval Limburg. Hou het commentaar daarin voor je graag.
Dat kan best eens hetzelfde zijn hoorquote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
klinkt meer als iemand die koste wat kost zijn eigen zin door wilde drammen.
Lever dan geen trein die wél een Vmax heeft van 250 km/hquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:10 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBreda: "Onze treinen zijn goed, je had er niet zo hard mee moeten rijden!"
Donderdag naar Napels voor persco. Popcorn mee nemenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:10 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBreda: "Onze treinen zijn goed, je had er niet zo hard mee moeten rijden!"
Wel goed lezen he. Er had geen 250 mee moeten zijn gereden tijdens zware sneeuwval.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:10 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBreda: "Onze treinen zijn goed, je had er niet zo hard mee moeten rijden!"
Ik overdreef een beetjequote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wel goed lezen he. Er had geen 250 mee moeten zijn gereden tijdens zware sneeuwval.
Volgens de rapporten van de NMBS wordt de schade deels ook veroorzaakt door opspattende stenen van het ballastbed. Je kan er dus gewoon geen 250 km/u mee rijden terwijl hij daar juist voor gemaakt zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wel goed lezen he. Er had geen 250 mee moeten zijn gereden tijdens zware sneeuwval.
ik denk dat ansaldobreda best wel eens een punt zou kunnen hebben. het belangrijkste punt dat ze maken is dat er andere redenen zijn om het contract te verbreken, dat geloof ik direct. Er zullen ongetwijfeld langslepende rechtszaken volgen,waar ik nog maar moet zien of de NMBS en NS in het gelijk worden gesteld.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wel goed lezen he. Er had geen 250 mee moeten zijn gereden tijdens zware sneeuwval.
ja klopt. EEN zo'n supermario had dat even tegen de machinisten moeten zeggen en er was geen vuiltje aan de lucht geweest iddquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wel goed lezen he. Er had geen 250 mee moeten zijn gereden tijdens zware sneeuwval.
Sowieso is het remsysteem maar geschikt voor 160 km/hquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens de rapporten van de NMBS wordt de schade deels ook veroorzaakt door opspattende stenen van het ballastbed. Je kan er dus gewoon geen 250 km/u mee rijden terwijl hij daar juist voor gemaakt zou moeten zijn.
Nee, het was wel opgekalefaterd voor 250 km/u maar dan wel met heel veel slijtage.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso is het remsysteem maar geschikt voor 160 km/h
Thalys had heel erg last van sneeuwval.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:31 schreef Igen het volgende:
O ja, de Thalys reed toen wel gewoon hè. Dus hoezo, hevige sneeuwval waar 'other operators' ook last van hadden?
quote:Geen technische reden achter de uitspraken van de klanten. AnsaldoBreda wil een schadevergoeding eisen.
Op donderdag persconferentie in Napels.
AnsaldoBreda verwerpt alle beschuldigingen stevig gericht op de inhoud van de opdracht uitvoeren met de opdrachtgever Belgische NMBS met betrekking tot de levering van de drie hogesnelheidstreinen heet Fyra.
De verklaringen van de CEO van de NMBS en die opgenomen in het persbericht van NS zijn in tegenspraak met elkaar.
Het publiek moet weten en had de trein dus veilig, zoals getest, is gecertificeerd en gecontroleerd door internationale autoriteiten die belast zijn. Het project dat "aanvaardbaar" zo door NS in de brief van 3 juni aan de staatssecretaris van Infrastructuur en aan de minister van Financiën beschouwd.
De V250 (Fyra) heeft inderdaad alle internationale certificeringen voor de ingebruikname het overwinnen van zware beproevingen. De toestemming van de opdrachtgever is vrijgegeven van de trein zijn volledig in overeenstemming met art. 26 Richtlijn 2008/57/EG van de Accor Ding om de beoordeling en de certificeringen Verkregen van derden (Lloyds Register Belgorail en de Nederlandse en Belgische Agentschap Railway).
De tegenslag van januari - kwam tijdens een zware sneeuwval - Welke is niet, echter, had geen effect op mensen of dingen die veroorzaakt door de te hoge snelheid van de trein (250 km / h), onvoorzichtig en onverantwoordelijk chirurgie, welke werd uitgevoerd meerdere keer ondanks de automatische interventie van de on-board systemen thathave herhaaldelijk geactiveerd de noodstop, en in volledige minachting van wat nodig is de specificatie van de klant heeft de juiste manier beperkt de maximale snelheid van de trein in het geval van zware sneeuwval, zoals in de dag van het evenement en hoe het gebeurd is - op dezelfde dag - op de treinen van andere operatoren.
De storing die slechts een voorwendsel om de levering te stoppen, vooral door de operator in België. De werkelijke redenen heeft geleid tot het verzoek tot annulering van de overeenkomst door de NMBS en de houding van de NS zijn niet gebaseerd op technische fundamenten, maar op een ander kind.
AnsaldoBreda is een van de belangrijkste actoren in de bouw van rollend materieel, en heeft meer dan vijfentwintig jaar ervaring op het gebied van hoge snelheid, zowel in termen van veiligheid en betrouwbaarheid en, daarom, heeft alle state of the art Railway Technology vaardigheden. In de wereld, voor de jaren, hond rood van AB producten worden elke dag veilig lopen.
Deze vertaling wordt u aangeboden door Google Translate.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
even het hele persbericht van AB
[..]
Typisch kutverhaal idd. Loop het dan even na zou je denken. BloodhoundFromPistoia.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Deze vertaling wordt u aangeboden door Google Translate.
quote:ANSALDOBREDA: We reject any accusation on the Fyra matter.
No technical reason behind the statements of the customers. AnsaldoBreda will sue for damages.
On Thursday press conference in Naples.
AnsaldoBreda firmly rejects all accusations addressed on the matter of the contract execution with the Belgian client NMBS related to the supply of the three high-speed trains called Fyra.
The statements made by the CEO of NMBS and those included in the press release of NS are in contradiction with each other.
The public needs to know that the train is safe and, as such, it has been certified and verified by international authorities in charge. The project was considered "acceptable" also by NS in the letter of the 3rd of June to the State Secretary of Infrastructure and to the Minister of Finance.
The V250 (Fyra) has indeed all the international certifications for the commissioning overcoming severe tests. The authorization of commissioning has been released being the train fully in compliance with art. 26 of the Directive 2008/57/EC according to the assessment and to the certifications obtained from third parties (Lloyds Register, Belgorail and the Dutch and Belgian Railway Security Agencies).
The setback of January - occurred during a heavy snowfall - which has not, however, had any effect on people or things, was caused by the excessive speed of the train (250 km/h), incautious and irresponsible operation, which was performed several times despite the automatic intervention of the on-board systems that have repeatedly activated the emergency braking, and in complete disregard of what required the specification of the customer that properly limits the maximum speed of the train in case of heavy snowfall, as in the day of the event and how it happened - the same day - on the trains of other operators.
The malfunction was only a pretext to stop the supply, especially by the operator in Belgium. The real reasons that led to the request for cancellation of the contract by NMBS and to the stance of NS are not based on technical foundations, but on another kind.
AnsaldoBreda is one of the most important operators in the construction of rolling stock, and has more than twenty five years of experience in the field of high-speed, both in terms of safety and reliability and, therefore, has all the state of the art railway technology skills. In the world, for years, hundreds of AB products are running every day safely.
sorrie, goede quote staat er al, meestal is de vertaling beterquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Typisch kutverhaal idd. Loop het dan even na zou je denken. BloodhoundFromPistoia.
Die hele HSL is toch ballastloos?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens de rapporten van de NMBS wordt de schade deels ook veroorzaakt door opspattende stenen van het ballastbed. Je kan er dus gewoon geen 250 km/u mee rijden terwijl hij daar juist voor gemaakt zou moeten zijn.
Ik had wel +120 btw in een Thalys met die sneeuwquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:31 schreef Igen het volgende:
O ja, de Thalys reed toen wel gewoon hè. Dus hoezo, hevige sneeuwval waar 'other operators' ook last van hadden?
Ik had het op hun site ook al gelezen iddquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
sorrie, goede quote staat er al, meestal is de vertaling beter
Oh dit gaat sowieso een hoop geld kosten jaquote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:01 schreef arkkey het volgende:
Het enige waar ik ze wel gelijk in geef is dat ik het vreemd vind dat die rammelbakken goedgekeurd waren door de veiligheidskeuring. Ga ik me toch ernstig afvragen waar die lui op keuren! Hoe dan ook verwacht ik wel dat NL (terecht of onterecht) aan het kortste eind trekt en dit weer honderden miljoenen gaat kosten.
Zou er werkelijk zo'n kwaliteitsverschil tussen de stellen dan?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:03 schreef Bitlord het volgende:
Tsja, tenzij de certificering plaatsvond op basis van één treinstel, ik gok de 4806, en de andere treinen anders van constructie en van slechtere kwaliteit waren.
Als ik een slechtgebouwde Volkswagen Golf koop die wel eentypegoedkeuring heeft, dan hoef ik die toch ook niet te accepteren?
Lees meerquote:Verwachtingspatroon en Planningsconflict oorzaken van bijna botsing na STS-passage Utrecht CS
Op woensdagmiddag 25 april 2012 deed zich op het emplacement van Utrecht CS een bijna-botsing voor tussen een sprinter van NS Reizigers die een stop tonend sein passeerde en een uit tegengestelde richting passerende goederentrein van Strukton. Het verwachtingspatroon van de NS-machinist bij het waarnemen van seinen, het gebrek aan risicoreducerende maatregelen bij een verhoogd STS-risico door ProRail en NS en te weinig marge in de planning bij een vertraging veroorzaakten dit incident. Dat concludeert de Inspectie Leefomgeving en Transport in haar onderzoek naar de bijna-botsing op het emplacement van Utrecht CS.
Virgin, DB. Dat soort clubs.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
een andere vervoerder op de HSL....
Lovers-rail ?
Dat is ook een steeds terugkerend ritueel idd. Telkens als er zoiets is, blijkt dat het sein slecht te zien was, in een bocht of achter palen of whatever, de machinist een verwachtingspatroon heeft etc etc.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:19 schreef greavy het volgende:
En even iets heel anders: ILenT heeft weer een nieuwe publicatie:
[..]
Lees meer
Het bijhorende rapport (PDF)
Er ligt niet eens ballast op onze HSLquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens de rapporten van de NMBS wordt de schade deels ook veroorzaakt door opspattende stenen van het ballastbed. Je kan er dus gewoon geen 250 km/u mee rijden terwijl hij daar juist voor gemaakt zou moeten zijn.
Als die HSL gewoon, zoals België wilde, langs Roosendaal had gelegen, was alles meteen goed gegaanquote:
Tussen knooppunt Galder (A16/A58) en Antwerpen ligt er gewoon ballast hoor. De ondergrond is daar stukken beter, een zettingsvrije plaat was daar niet nodig.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:27 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er ligt niet eens ballast op onze HSL. Dit gaat dus over snelheden van 140km/h.
spuit12
alsof bij 160 km/h de sneeuw niet tussen de elektronica had kunnen komen ...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
even het hele persbericht van AB
[..]
Misschien niet inderdaad. Ik gis maar, maar wellicht komt pas boven de 200+ de rijwind boven een kritiek punt voor sommige afschermende onderdelen. Ofzo.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alsof bij 160 km/h de sneeuw niet tussen de elektronica had kunnen komen ...
mja, het was een gaatjespan dat het afschermde, dus daar was de stuifsneeuw ook bij lagere snelheden wel in gekomen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Misschien niet inderdaad. Ik gis maar, maar wellicht komt pas boven de 200+ de rijwind boven een kritiek punt voor sommige afschermende onderdelen. Ofzo.
Dus als het dan stormt en je maakt een bocht tegen de windrichting in dan moet je gaan remmen?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Misschien niet inderdaad. Ik gis maar, maar wellicht komt pas boven de 200+ de rijwind boven een kritiek punt voor sommige afschermende onderdelen. Ofzo.
Volgens de fabrikant blijkbaar wel dus.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus als het dan stormt en je maakt een bocht tegen de windrichting in dan moet je gaan remmen?
Daar heeft (of had) de ICE ook last van op het Belgische spoor.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens de rapporten van de NMBS wordt de schade deels ook veroorzaakt door opspattende stenen van het ballastbed.
ICE had er helemaal geen LAST van. Het verschijnsel trad wel op maar een ICE heeft een stevige bodemPLAAT en niet zoeen wibraroostertje.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:36 schreef ReisT het volgende:
[..]
Daar heeft (of had) de ICE ook last van op het Belgische spoor.
Je kunt je afvragen of dat dan aan de trein ligt of aan het spoor.
"Nog voor dit weekend fatsoenlijk kapsel Mansveld."quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:48 schreef Ireyon het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)oplossing-Fyra.dhtml
Vóór dit weekend. Wie durft in te zetten?
Ik ga voor de treinquote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Nog voor dit weekend fatsoenlijk kapsel Mansveld."
Als je nou op allebei wedt, win je er vast wel één
Ik kan me de reactie van Travel wel voorstellen....quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:53 schreef Travel. het volgende:
[..]
O dat zal best, moet gewoon om die club lachen. Er kan nooit wat positiefs van af. Gedurende de 10 jaar dat ik met de trein ga nog nooit een probleem gehad.
Alleen maar klagen op de NS, dat is wat die kan.
daar doet dat ene positieve berichtje niet aan af....quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:09 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
O nee?
http://www.voorbeterov.nl/130426.php
Als u dus blijkbaar meer te doen is om dit plaatje dan om het resultaat van uw schrijven bent u met de verkeerde insteek bezig mij inziensquote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:04 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Heel eerlijk gezegd, ben ik best wel een beetje trots op dit plaatje.
Ik weet niet waar je het over hebt maar ik ga gelijk in een hoekje zitten huilen, okay?quote:
Watte?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Driek Oplopers handelt vanuit zijn hard
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |