abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:30:49 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127410143
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens de rapporten van de NMBS wordt de schade deels ook veroorzaakt door opspattende stenen van het ballastbed. Je kan er dus gewoon geen 250 km/u mee rijden terwijl hij daar juist voor gemaakt zou moeten zijn.
Sowieso is het remsysteem maar geschikt voor 160 km/h 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_127410151
O ja, de Thalys reed toen wel gewoon hè. Dus hoezo, hevige sneeuwval waar 'other operators' ook last van hadden?
pi_127410174
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sowieso is het remsysteem maar geschikt voor 160 km/h 8)7
Nee, het was wel opgekalefaterd voor 250 km/u maar dan wel met heel veel slijtage.

Maar bij sneeuw had eigenlijk maar 230 km/u mogen worden gereden met dit remsysteem, volgens dat rapport van de NMBS.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:32:07 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127410178
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:31 schreef Igen het volgende:
O ja, de Thalys reed toen wel gewoon hè. Dus hoezo, hevige sneeuwval waar 'other operators' ook last van hadden?
Thalys had heel erg last van sneeuwval.

2 maanden later, toen in Frankrijk de sneeuw 50 centimeter hoog lag en je het spoor niet eens meer zag.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:34:37 #255
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127410260
even het hele persbericht van AB

quote:
Geen technische reden achter de uitspraken van de klanten. AnsaldoBreda wil een schadevergoeding eisen.

Op donderdag persconferentie in Napels.

AnsaldoBreda verwerpt alle beschuldigingen stevig gericht op de inhoud van de opdracht uitvoeren met de opdrachtgever Belgische NMBS met betrekking tot de levering van de drie hogesnelheidstreinen heet Fyra.

De verklaringen van de CEO van de NMBS en die opgenomen in het persbericht van NS zijn in tegenspraak met elkaar.

Het publiek moet weten en had de trein dus veilig, zoals getest, is gecertificeerd en gecontroleerd door internationale autoriteiten die belast zijn. Het project dat "aanvaardbaar" zo door NS in de brief van 3 juni aan de staatssecretaris van Infrastructuur en aan de minister van Financiën beschouwd.

De V250 (Fyra) heeft inderdaad alle internationale certificeringen voor de ingebruikname het overwinnen van zware beproevingen. De toestemming van de opdrachtgever is vrijgegeven van de trein zijn volledig in overeenstemming met art. 26 Richtlijn 2008/57/EG van de Accor Ding om de beoordeling en de certificeringen Verkregen van derden (Lloyds Register Belgorail en de Nederlandse en Belgische Agentschap Railway).

De tegenslag van januari - kwam tijdens een zware sneeuwval - Welke is niet, echter, had geen effect op mensen of dingen die veroorzaakt door de te hoge snelheid van de trein (250 km / h), onvoorzichtig en onverantwoordelijk chirurgie, welke werd uitgevoerd meerdere keer ondanks de automatische interventie van de on-board systemen thathave herhaaldelijk geactiveerd de noodstop, en in volledige minachting van wat nodig is de specificatie van de klant heeft de juiste manier beperkt de maximale snelheid van de trein in het geval van zware sneeuwval, zoals in de dag van het evenement en hoe het gebeurd is - op dezelfde dag - op de treinen van andere operatoren.

De storing die slechts een voorwendsel om de levering te stoppen, vooral door de operator in België. De werkelijke redenen heeft geleid tot het verzoek tot annulering van de overeenkomst door de NMBS en de houding van de NS zijn niet gebaseerd op technische fundamenten, maar op een ander kind.

AnsaldoBreda is een van de belangrijkste actoren in de bouw van rollend materieel, en heeft meer dan vijfentwintig jaar ervaring op het gebied van hoge snelheid, zowel in termen van veiligheid en betrouwbaarheid en, daarom, heeft alle state of the art Railway Technology vaardigheden. In de wereld, voor de jaren, hond rood van AB producten worden elke dag veilig lopen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:37:45 #256
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_127410378
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
even het hele persbericht van AB

[..]

Deze vertaling wordt u aangeboden door Google Translate. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:38:55 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127410422
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Deze vertaling wordt u aangeboden door Google Translate. :')
Typisch kutverhaal idd. Loop het dan even na zou je denken. BloodhoundFromPistoia.
pi_127410437
door google translate gehaald? dit is onleesbaar, zo irritant om te lezen met al die fouten erin.
iedereen kan toch wel engels hier neem ik aan.
hier direct van de site van AnsaldoBreda
quote:
ANSALDOBREDA: We reject any accusation on the Fyra matter.

No technical reason behind the statements of the customers. AnsaldoBreda will sue for damages.

On Thursday press conference in Naples.

AnsaldoBreda firmly rejects all accusations addressed on the matter of the contract execution with the Belgian client NMBS related to the supply of the three high-speed trains called Fyra.

The statements made by the CEO of NMBS and those included in the press release of NS are in contradiction with each other.

The public needs to know that the train is safe and, as such, it has been certified and verified by international authorities in charge. The project was considered "acceptable" also by NS in the letter of the 3rd of June to the State Secretary of Infrastructure and to the Minister of Finance.

The V250 (Fyra) has indeed all the international certifications for the commissioning overcoming severe tests. The authorization of commissioning has been released being the train fully in compliance with art. 26 of the Directive 2008/57/EC according to the assessment and to the certifications obtained from third parties (Lloyds Register, Belgorail and the Dutch and Belgian Railway Security Agencies).

The setback of January - occurred during a heavy snowfall - which has not, however, had any effect on people or things, was caused by the excessive speed of the train (250 km/h), incautious and irresponsible operation, which was performed several times despite the automatic intervention of the on-board systems that have repeatedly activated the emergency braking, and in complete disregard of what required the specification of the customer that properly limits the maximum speed of the train in case of heavy snowfall, as in the day of the event and how it happened - the same day - on the trains of other operators.

The malfunction was only a pretext to stop the supply, especially by the operator in Belgium. The real reasons that led to the request for cancellation of the contract by NMBS and to the stance of NS are not based on technical foundations, but on another kind.

AnsaldoBreda is one of the most important operators in the construction of rolling stock, and has more than twenty five years of experience in the field of high-speed, both in terms of safety and reliability and, therefore, has all the state of the art railway technology skills. In the world, for years, hundreds of AB products are running every day safely.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:42:59 #259
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127410554
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Typisch kutverhaal idd. Loop het dan even na zou je denken. BloodhoundFromPistoia.
sorrie, goede quote staat er al, meestal is de vertaling beter
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Redactie Sport dinsdag 4 juni 2013 @ 18:44:00 #260
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127410589
quote:

[..]

Volgens de rapporten van de NMBS wordt de schade deels ook veroorzaakt door opspattende stenen van het ballastbed. Je kan er dus gewoon geen 250 km/u mee rijden terwijl hij daar juist voor gemaakt zou moeten zijn.
Die hele HSL is toch ballastloos?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:44:57 #261
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_127410609
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:44 schreef dennistd het volgende:

[..]

Niet de hele HSL.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:46:41 #262
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127410674
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:31 schreef Igen het volgende:
Ik had wel +120 btw in een Thalys met die sneeuw :6
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:47:52 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127410706
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:44 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee hoor. Ballastloos stuk begint na de dive-under bij de A16.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:55:15 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127410992
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

sorrie, goede quote staat er al, meestal is de vertaling beter
Ik had het op hun site ook al gelezen idd ^O^
pi_127411201
Het enige waar ik ze wel gelijk in geef is dat ik het vreemd vind dat die rammelbakken goedgekeurd waren door de veiligheidskeuring. Ga ik me toch ernstig afvragen waar die lui op keuren! Hoe dan ook verwacht ik wel dat NL (terecht of onterecht) aan het kortste eind trekt en dit weer honderden miljoenen gaat kosten.
pi_127411256
Tsja, tenzij de certificering plaatsvond op basis van één treinstel, ik gok de 4806, en de andere treinen anders van constructie en van slechtere kwaliteit waren.

Als ik een slechtgebouwde Volkswagen Golf koop die wel eentypegoedkeuring heeft, dan hoef ik die toch ook niet te accepteren?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:04:03 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127411276
Belgisch spoorwegen naar justitie om Fyra
De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS gaat een rapport van Ernst & Young over de Belgische aankoopprocedure van de Fyra overdragen aan Justitie in Brussel.

Dat meldt de Vlaamse krant De Tijd dinsdag. NMBS-topman Marc De Scheemaecker, die nooit voor de aankoop was van de treinen, vroeg in februari op eigen gezag een audit aan bij Ernst & Young naar de gang van zaken rond de aankoop van de defecte treinstellen uit Italië.
Misdaad of 'wanbedrijf'
Wat er in dat rapport staat, is niet bekend. Maar de inhoud is kennelijk dermate spraakmakend dat maandag werd besloten om het rapport door te sluizen naar de procureur des Konings van Brussel. De melding bij het parket gebeurde op basis van een wetsartikel dat ambtenaren verplicht elke misdaad of 'wanbedrijf' door te geven waarvan hij op de hoogte is.

http://fd.nl/economie-pol(...)aar-justitie-om-fyra
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:06:08 #268
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127411346
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:01 schreef arkkey het volgende:
Het enige waar ik ze wel gelijk in geef is dat ik het vreemd vind dat die rammelbakken goedgekeurd waren door de veiligheidskeuring. Ga ik me toch ernstig afvragen waar die lui op keuren! Hoe dan ook verwacht ik wel dat NL (terecht of onterecht) aan het kortste eind trekt en dit weer honderden miljoenen gaat kosten.
Oh dit gaat sowieso een hoop geld kosten ja :Y Maar ik vrees dat er niet echt een lang eind zal zijn om aan te trekken. Hier komen gewoon geen winnaars uit. Geen vervoerder, geen overheid, geen belastingbetaler, geen treinenbouwer en geen reiziger wordt hier blij van. Maar hoe het precies zit wil iedereen nu weleens weten en daarom komt er die parlementaire enquete.

Ben overigens wel heel benieuwd wie er in die commissie gaan zitten bijvoorbeeld. Stientje v V ligt voor de hand, Duco H misschien. Farshad B? Daar kun je toch je vraagtekens bij hebben :@
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:10:49 #269
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_127411528
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:03 schreef Bitlord het volgende:
Tsja, tenzij de certificering plaatsvond op basis van één treinstel, ik gok de 4806, en de andere treinen anders van constructie en van slechtere kwaliteit waren.

Als ik een slechtgebouwde Volkswagen Golf koop die wel eentypegoedkeuring heeft, dan hoef ik die toch ook niet te accepteren?
Zou er werkelijk zo'n kwaliteitsverschil tussen de stellen dan?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_127411805
een andere vervoerder op de HSL....
Lovers-rail ? :')
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:19:04 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127411880
En even iets heel anders: ILenT heeft weer een nieuwe publicatie:

quote:
Verwachtingspatroon en Planningsconflict oorzaken van bijna botsing na STS-passage Utrecht CS
Op woensdagmiddag 25 april 2012 deed zich op het emplacement van Utrecht CS een bijna-botsing voor tussen een sprinter van NS Reizigers die een stop tonend sein passeerde en een uit tegengestelde richting passerende goederentrein van Strukton. Het verwachtingspatroon van de NS-machinist bij het waarnemen van seinen, het gebrek aan risicoreducerende maatregelen bij een verhoogd STS-risico door ProRail en NS en te weinig marge in de planning bij een vertraging veroorzaakten dit incident. Dat concludeert de Inspectie Leefomgeving en Transport in haar onderzoek naar de bijna-botsing op het emplacement van Utrecht CS.
Lees meer

Het bijhorende rapport (PDF)
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:19:14 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127411888
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
een andere vervoerder op de HSL....
Lovers-rail ? :')
Virgin, DB. Dat soort clubs.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:21:07 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127411945
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:19 schreef greavy het volgende:
En even iets heel anders: ILenT heeft weer een nieuwe publicatie:

[..]

Lees meer

Het bijhorende rapport (PDF)
Dat is ook een steeds terugkerend ritueel idd. Telkens als er zoiets is, blijkt dat het sein slecht te zien was, in een bocht of achter palen of whatever, de machinist een verwachtingspatroon heeft etc etc.

En toch blijft dit met enige regelmaat gebeuren.
pi_127412116
quote:

[..]

Er ligt niet eens ballast op onze HSL :') . Dit gaat dus over snelheden van 140km/h.

spuit12

[ Bericht 1% gewijzigd door Ireyon op 04-06-2013 19:28:28 (-) ]
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:28:46 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127412163
Bij jullie in Roosendaal niet zeker :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: