abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127402524
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 14:40 schreef DriekOplopers het volgende:
Even over die parlementaire enquête: prima dat daar ene Kamermeerderheid voor is.

Maar het mag het dringend noodzakelijke snelle ingrijpen van Mansveld niet vertragen.

http://www.voorbeterov.nl/121213.php

Ons ultimatum "vrijdag beslissing of anders gaan we naar Brussel" blijft gewoon staan.
Hoe kom je er in godsnaam bij dat er sprake is van kartelvorming 'als er niets gebeurd'. Het is hooguit overtreding van de spelregels van de aanbesteding maar dat ligt tussen de concessieverlener en -houder.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_127402535
Door dit soort gemekker, dat verplichte aanbesteden, is deze hele situatie ontstaan...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 juni 2013 @ 14:57:48 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127402536
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 14:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Uit de NMBS-presentatie is op te maken dat iedere monteur er een eigen werkwijze op nahield en onderdelen monteerde of aansloot daar waar hij 't vond passen. Dat geintje hebben ze ook geflikt bij de Deense IC4's.

De eerste 14 IC4's waren allemaal afwijkend van elkaar, de 15e is toen als basis genomen voor de rest. IC4's 16 t/m 83 zijn op dezelfde manier gemonteerd, en 1 t/m 14 zijn later door DSB geretrofit om overeen te komen met #15.
precies en dat maakt de onderhoudbaarheid gewoon erg lastig. Wil je dat verbeteren dan moet je eerst de stellen gelijk aan elkaar maken om van daaruit verbeteringen aan te kunnen brengen. Is een kostbaar en tijdrovend karwei
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 juni 2013 @ 14:59:35 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127402608
Ik begin inmiddels wel weer een beetje Fyra-moe te worden trouwens. :{
pi_127402627
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 14:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoe kom je er in godsnaam bij dat er sprake is van kartelvorming 'als er niets gebeurd'. Het is hooguit overtreding van de spelregels van de aanbesteding maar dat ligt tussen de concessieverlener en -houder.
Dat klinkt wel wat vreemd. Je moet aanbesteden van "europa" , maar vervolgens mag je wel een jaar of 20 de regels aan je r**t vegen zolang de verlener en houder maar handjeklap doen. Dan kan je toch net zo goed geen aanbesteding doen? :? Laat de NS dan intekenen voor 1 miljard dan winnen ze zeker, vervolgens spreek je af dat je elkaar er lekker niet aan houdt. Dat kan natuurlijk niet.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 15:00:25 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127402633
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 14:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij je dan ook onthoudt van verder commentaar
Daar is best wat voor te zeggen ja. Hoera, kogel door de kerk, er komt een PE. Nou, wij hebben er hier al zo'n beetje alles over gezegd wat erover te zeggen is, een keer of zes ook gemiddeld, laten we nu maar eens die PE afwachten ^O^

quote:
en anderen er ook op zal wijzen dat ze niets mogen zeggen/geen mening mogen hebben totdat de parlementaire enquête afgelopen is?
Nee hoor, dat is mijn taak niet. Iedereen mag brullen wat ie wil in dit land :s)

quote:
Ik heb alle vertrouwen in de intelligentie van onze volksvertegenwoordigers, ministers en staatssecretarissen :') Fred *kuch* Teeven *kuch*
Moet jij weten :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_127402662
Komende zomer ga ik gedurende 2,5 maand wonen en werken in Lyon. Toen ik gisteren ging kijken voor treintickets zonk me de moed in de schoenen (Brussel-Valence TGV voor ¤90,- & Brussel-Lyon voor ¤110,- in dezelfde trein 8)7 ), maar vanochtend heb ik toch mooi m'n slag kunnen slaan: Brussel-Lyon in 1e klas voor ¤49,-. ^O^

Op m'n zoektocht naar mogelijke reismogelijkheden kwam ik ook nog de TER Paris-Lyon tegen trouwens :D : http://hafas.bene-system.(...)21379114.1370350759&

SNCF blijft zo onvoorspelbaar als de pest. Ik ben blij dat ik in Lyon in ieder geval niet afhankelijk ben van de SNCF. :')
  dinsdag 4 juni 2013 @ 15:02:35 #208
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_127402718
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:00 schreef arkkey het volgende:

[..]

Dat klinkt wel wat vreemd. Je moet aanbesteden van "europa" , maar vervolgens mag je wel een jaar of 20 de regels aan je r**t vegen zolang de verlener en houder maar handjeklap doen. Dan kan je toch net zo goed geen aanbesteding doen? :? Laat de NS dan intekenen voor 1 miljard dan winnen ze zeker, vervolgens spreek je af dat je elkaar er lekker niet aan houdt. Dat kan natuurlijk niet.
Zal ik jou iets verklappen? In vrijwel geen enkele ov-concessie wordt het contract goed nageleefd en gehandhaafd. Dat is ondoenlijk. Overigens was in dit geval geen aanbesteding verplicht. NS had ook onderhands een gunning mogen krijgen.
pi_127402749
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:00 schreef arkkey het volgende:

[..]

Europa kan alleen ingrijpen bij overtreding van de aanbestedingsregels. Vooralsnog houdt de NS zich overal keurig aan alleen kunnen ze door overmacht niet aan het bestek zelf voldoen. De overmachtssituatie is ontstaan omdat er een of andere tyfus-VVD'er de NS buitenspel probeerde te zetten en de boel aan de Fransen wilden geven en de NS die daardoor in paniek raakte.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 15:04:25 #210
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_127402803
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 14:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

De NS kan zelf reservedelen monteren en hebben een uitgebreide technische dienst.
Dan moeten die onderdelen er wel zijn. Er is al één trein tot pluktrein gedegradeerd als ik het goed begrepen heb, die wordt gebruikt om de andere stellen op te lappen en rijdend te houden.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_127402807
Ok, da's nieuw voor me. Ook dat aanbesteding in dit geval niet hoefde. Ik zal me nog eens in de geschiedenis verdiepen ^O^
pi_127402863
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zal ik jou iets verklappen? In vrijwel geen enkele ov-concessie wordt het contract goed nageleefd en gehandhaafd. Dat is ondoenlijk. Overigens was in dit geval geen aanbesteding verplicht. NS had ook onderhands een gunning mogen krijgen.
Nou laten ze dat dan ook maar meteen in de parlementaire enquete meenemen, want al die zaken gaan allemaal vaak ten koste van de passagiers. En juist deze zouden centraal moeten staan binnen een OV systeem.
pi_127402897
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:04 schreef arkkey het volgende:
Ok, da's nieuw voor me. Ook dat aanbesteding in dit geval niet hoefde. Ik zal me nog eens in de geschiedenis verdiepen ^O^
Er werden gisteren een aantal artikelen gelinkt, enkelen naar volkskrant.nl en eentje naar nrc.nl. Die van de Volkskrant staat de hele voorgeschiedenis vanaf 1989 zo'n beetje in beschreven en ook dat de ambtenaren van toen nog VWS naar het buitenland gingen om proberen de NS buiten spel te zetten, waarna de NMBS het in de krant voor de NS heeft opgenomen.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 15:11:12 #214
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_127403048
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou laten ze dat dan ook maar meteen in de parlementaire enquete meenemen, want al die zaken gaan allemaal vaak ten koste van de passagiers. En juist deze zouden centraal moeten staan binnen een OV systeem.
Vaak valt de schaal an sich nog wel mee maar er zijn een paar voorbeelden waar het heel stevig uit de hand is gelopen. Denk aan NSH maar een ander goed voorbeeld is Veolia in Limburg die bijna op de fles gingen omdat ze te laag hadden ingeschreven. Uiteindelijk is de provincie daar bijgesprongen. Ondertussen is het juist de directeur van dat bedrijf die de grootste mond heeft over NSH van alle directeuren in de OV-sector. Beetje ongeloofwaardig in mijn ogen.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 15:13:56 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127403141
Misschien is het hier al bekend, misschien niet. Het Britse National Express gaat - voor het eerst - treinen rijden in Duitsland, hiervoor hebben ze eerder dit jaar een aanbesteding gewonnen. Bombardier gaat hiervoor 35 TALENT 2-treinen leveren:

Bombardier Wins Order to Supply TALENT 2 Trains for National Express
  dinsdag 4 juni 2013 @ 15:15:35 #216
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127403197
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:13 schreef James1988 het volgende:
Misschien is het hier al bekend, misschien niet. Het Britse National Express gaat - voor het eerst - treinen rijden in Duitsland, hiervoor hebben ze eerder dit jaar een aanbesteding gewonnen. Bombardier gaat hiervoor 35 TALENT 2-treinen leveren:

[ afbeelding ]

Nee, wist ik niet, bedankt voor de tip :) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_127403215
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:13 schreef James1988 het volgende:

[ afbeelding ]

Wat een leuke treinstelletjes zijn die TALENT2's toch :Y
  dinsdag 4 juni 2013 @ 15:16:30 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127403227
Die Talent2 hamsters schijnen niet zo gewaardeerd te worden door de reizigers geloof ik he? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_127403353
Leuk voor in de tuin zo'n ding! Het schaalmodel dus :)
  dinsdag 4 juni 2013 @ 15:20:08 #220
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127403355
Nou, een andere woordvoerder van NS Hispeed stelt dat de merknaam Fyra toch NIET gaat verdwijnen... Snapt u 'm nog?

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:20 schreef arkkey het volgende:
Leuk voor in de tuin zo'n ding! Het schaalmodel dus :)
En wat dacht je van deze? :7

dinsdag 4 juni 2013 @ 15:22:07 #221
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_127403435
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:20 schreef KnightSolaire het volgende:
Nou, een andere woordvoerder van NS Hispeed stelt dat de merknaam Fyra toch NIET gaat verdwijnen... Snapt u 'm nog?
Nee.

Maar als onwetende reiziger zou ik dus mooi niet meer in die V160 stappen hoor :N . Onverantwoord dat ze met een trein rijden waar Fyra op staat. De Fyra heeft immers een rijverbod, aldus de Televaag?
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  dinsdag 4 juni 2013 @ 15:22:39 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
  dinsdag 4 juni 2013 @ 15:29:42 #223
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127403687
quote:
de beerput gaat open, ik zal even het artikel plakken dat leest wat makkelijker:

quote:
'Toen ik in 2003 toetrad tot het directiecomité van de NMBS, was ik al tegen de aankoop van de Fyra-treinen', verklaarde Descheemaecker dinsdagnamiddag in de Kamercomissie Infrastructuur. 'Ik ben blij dat we er nu van af zijn.'

Descheemaecker blijkt het spel daarbij hard te hebben gespeeld. Op 22 februari bestelde hij bij Ernst & Young een audit naar de aankoopprocedure voor de rampzalige hst. Hij bracht daarbij zijn eigen directiecomité niet op de hoogte. Op 30 mei legde hij dat rapport voor aan zijn raad van bestuur, die het op 31 mei bestudeerde.

Wat er in staat, is niet bekend. Maar blijkbaar is het toch ophefmakend, want op 3 juni werd beslist om het door te geven aan de procureur des Konings van Brussel. Dat gebeurde in het kader van artikel 29 van het Wetboek van Strafvordering, dat bepaalt dat een overheid, een overheidsinstantie of een ambtenaar melding moet maken van elke 'misdaad of wanbedrijf' waarvan die op de hoogte is.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 4 juni 2013 @ 15:32:01 #224
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127403764
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:22 schreef MPG het volgende:

[..]

Nee.

Maar als onwetende reiziger zou ik dus mooi niet meer in die V160 stappen hoor :N . Onverantwoord dat ze met een trein rijden waar Fyra op staat. De Fyra heeft immers een rijverbod, aldus de Televaag?
Dit probleem, zij het wellicht wat minder extreem dan voorgesteld, zal NSH ongetwijfeld blijven achtervolgen als ze de merknaam Fyra blijven handhaven.

Eigenlijk had de binnenlandse dienst altijd al een andere naam moeten hebben.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 15:37:27 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127403995
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Die Talent2 hamsters schijnen niet zo gewaardeerd te worden door de reizigers geloof ik he? :?
Is qua interieur vrijwel hetzelfde als de Talent (diesel) stellen. En ze worden op lange verbindingen ingezet, dus krijg je klachten over het (zit)comfort en dergelijke.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')