ik denk dat de verkochte rijtuigen uit Nijmegen weg moesten. Hun plaats is inmiddels ingenomen door nog wat extra DDM-1quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:53 schreef J.B. het volgende:
[..]
Die dingen hebben jaren in Nijmegen gestaan, zijn vervolgens via Lage Zwaluwe in Roosendaal terecht gekomen en rijden nu weer via Nijmegen naar Duitsland?! Waar is dat nutteloze gesleep voor nodig?
Testritten en ontwerpen zijn ALTIJD anders dan rijden in de reizigersdienst. Je mag de tijdsperiode voor inzet dus NOOIT als argument gebruiken waarom een treinstel het na de eerste inzet het meteen goed zou moeten doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:50 schreef James1988 het volgende:
Je doet het voorkomen alsof ik oogkleppen op heb, dat is niet waar en vind ik ook niet fair van je.
De eerste inzetperiode van SLT was ook niet briljant, met de winterproblemen als dieptepunt (2/3e van de vloot aan de kant door kortsluiting door opgezogen sneeuw), maar dit probleem is vakkundig verholpen door Bombardier en Siemens. De SLT was ook nog niet in de klimaatkamer geweest voordat de trein massaal werd ingezet.
Bij de V250 zit het toch echt anders: de Italianen hebben meer dan 5 jaar de tijd gehad om de trein te ontwerpen, er is meer dan 3 jaar testritten uitgevoerd, en de trein heeft allerlei testen ondergaan in Velím en de klimaatkamer. Toch zakte hij tijdens de winter hard door het ijs.
De testperiode van V250 bedroeg 3,5 jaar. In de periode juli - december heeft men zelfs de luxe gehad om in reizigersdienst te testen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Testritten en ontwerpen zijn ALTIJD anders dan rijden in de reizigersdienst. Je mag de tijdsperiode voor inzet dus NOOIT als argument gebruiken waarom een treinstel het na de eerste inzet het meteen goed zou moeten doen.
Dit gaan ze niet meer oplossen, dit bedrijf lijkt heel andere intenties te hebben.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De trein scoorde 1157 strafpunten waar 10 toegestaan zijn. Ik weet natuurlijk niet op welke punten dit precies is, maar dat klinkt alsof er weinig ruimte is voor dingen die 'helemaal zo slecht nog niet' zijn. Ook de opsomming van problemen uit die persconferentie lijkt niet alleen maar betrekking te hebben op de dienst naar België of het rijden met 250 km/h.
Testperiode => Drogreden. De periode Juli-December: Klopt, echter andere omstandigheden dan Amsterdam-Brussel.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
De testperiode van V250 bedroeg 3,5 jaar. In de periode juli - december heeft men zelfs de luxe gehad om in reizigersdienst te testen.
Soort van "wat je zegt ben je zelf"quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Testperiode => Drogreden. [..] slecht onderbouwd
twitter:Jeroenkoot twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 11:55:35Rekensom: de #Fyra kostte ¤ 100 mln en vervoerde 139.000 reizigers. Omgerekend is dat is ¤ 700(!) per reiziger. Treinkaartje was ¤54 #FD #ai reageer retweet
Oh okee. Daar was ik gisteren al naar op zoek eigenlijkquote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Naar het schijnt het bedrag dat NS tot nu toe heeft overgemaakt naar AnsaldoBreda.
http://nos.nl/artikel/514177-parlementaire-enquete-naar-fyra.htmlquote:De Tweede Kamer houdt een parlementaire enquête naar de Fyra. Verschillende oppositiepartijen pleiten daar al langer voor en nu hebben ook de regeringspartijen VVD en PvdA zich achter het voorstel geschaard. Daardoor is er een meerderheid voor in de Kamer.
De Kamer wil weten hoe het zover heeft kunnen komen dat treinen met zoveel technische problemen zijn aangeschaft. Bij een enquête kunnen getuigen on der ede worden gehoord. De problemen rond de Fyra komen zometeen ook aan de orde in het vragenuur in de Kamer.
Nog meer geld down the drainquote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:19 schreef De_Hertog het volgende:
Er komt een parlementaire enquete:
[..]
http://nos.nl/artikel/514177-parlementaire-enquete-naar-fyra.html
ik hoop live op tv!quote:
Ding dongggg...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:58 schreef Maegrim het volgende:
[..]
In breda vertrekt ie nog tijdelijk van spoor 4 ook
Johannes Vermeerquote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:23 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ding dongggg...
Dames en heren, Bert Meerstadt vertrekt van spoor 4A.
Fixed.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dat is aanwijsbaar onjuist en zelfs over Amsterdam-Brussel is het bevestigd door Descheemaecker dat het steeds beter ging, ondanks nieuwe problemen, tot het punt kwam dat het niet meer kon door sneeuwproblemen constructiefouten.
Hoorzittingen kunnen live uitgezonden worden op tv/Politiek24/via de website van de Tweede Kamer. Het kan ook dat hoorzittingen besloten plaatsvinden. Die worden logischerwijs niet uitgezonden.quote:
quote:Op maandag 3 juni 2013 23:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Opnieuw veegt de NS pijnlijke waarheden onder het tapijt.
In het persbericht van vanavond over het stoppen met de schrootreparatie van de V250 wordt een belangrijk detail verzwegen.
De Inspectie Leefomgeving en Transport heeft voor V250 een rijverbod afgekondigd, ook voor proefritten. Met dank aan MVBOV.
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
zolang de voorraad strekt, en die strekt niet zo verquote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:43 schreef Sandrvich het volgende:
http://www.belgianrail.be(...)campaign=pass-action
Actie bij NMBS: Als je je volle GoPass-10 inlevert krijg je één gratis rit.
Wat doe je bijdehand? Het is gewoon zo.quote:
De Belgen hebben de problemen met de treinen als excuus gebruikt om er vanaf te komen, ik vermoed zelfs dat ze heel blij zijn dat ze dit (niet onafhankelijke) rapport hiervoor konden gebruiken., de NS wordt als het ware gechanteerd, omdat de belgen de trein "verbieden" over hun spoor te rijden. Ik heb er grote vraagtekens bij of de treinen zo slecht zijn als gesuggereerd, hier zijn andere belangen in het geding. Ik hoop dat dit ook uit die parlementaire enquete komt. Natuurlijk zijn er problemen met de treinen, maar ik geloof niet dat die niet oplosbaar zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er werden tegelijkertijd wel op grote schaal ook opleidingsritten gereden. Dat betekent dus dat de reserve in werkelijkheid veel lager was dan je hier stelt.
[..]
Betrouwbaar genoeg om qua punctualiteit de Thalys te overtreffen. Dat is toch iets....
[..]
Ja, ik wat wat hij heeft gezegd. Dat doet echter niets af aan het feit dat er ook een andere kant aan het hele verhaal zit. Ik ageer hier met name tegen de opgestapelde zwartkijkerij zonder dat er ook naar achterliggende zaken gekeken wordt of naar dingen die logisch zijn of helemaal zo slecht nog niet waren.
[..]
Vertel eens wat het inzetniveau van SLT in het eerste jaar is geweest? "Nee, dat vertel ik er niet bij omdat het dan net lijkt alsof het met de V250 meevalt, dan zou ik mijn stellingname moeten nuanceren en daar heb ik geen zin in."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |