Rijverbod is heel erg handig wil je straks AnsaldoBreda keihard naaien in een rechtszaak.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik snap dat hele rijverbod niet, die dingen moeten uiteindelijk ergens heen, bij het aanvragen van een rijverbod heeft niemand baat.
Want wie wint er nou wat mee...![]()
Wat een bedrijf.quote:Delivery of 83 IC4 trainsets for the Danish State Railways DSB was originally planned for 2003-2006. As of March 2013, 22 trainsets have still not been delivered,[21] and only 19 of the trains delivered were deemed sufficiently reliable to transport passengers by the operator.[22] In December 2011, it was reported that one of the missing IC4 trainsets planned for delivery in Denmark was found in Libya.[23] Reportedly, AnsaldoBreda and then Italian prime minister Silvio Berlusconi gave Libyan dictator Muammar Gaddafi the trainset as a present on the occasion of the 40th anniversary of Gaddafi's revolution in 2009. [24][25]
Maar je kan je afvragen of de laagprijs te verantwoorden valt in de Tweede kamer met de consequente begrotingstekorten. Ik denk dat de haalbaarheid van het plan zoals je dat schetst het nulpunt benaderd.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
klopt, maar de hoofdprijs gaat het ministerie zeker niet meer krijgen. Het gaat voor een aantal partijen pas interessant worden wanneer de gebruikersvergoeding omlaag gaat. Deze is nu veel te hoog om een meer hoogfrequentere en tegelijk ook rendabele dienst op te zetten.
dat zou heel goed kunnen, maar je wilt in ieder geval ook niet terug naar de concessie zoals die is aanbesteed en waarin van alles mis is gegaan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar je kan je afvragen of de laagprijs te verantwoorden valt in de Tweede kamer met de consequente begrotingstekorten. Ik denk dat de haalbaarheid van het plan zoals je dat schetst het nulpunt benaderd.
NS wilde ruim op tijd zelf met V160 over de HSL Brussel-Amsterdam rijden. De Belgen hebben dat tegengehouden. NS heeft sinds de jaren '90 eigenlijk onvoldoende kennis in huis om goed toezicht te kunnen houden op de bouw van treinen. Dat past ook in het beeld van een afnemer van treinen bij een leverancier zoals dat tegenwoordig gaat. De V250 heeft in de Amsterdam-Rotterdampendel laten zien dat die trein best aardig kan functioneren. In je verhaal zijn te makkelijk gaten te schieten om jouw "oplossing" (wat het feitelijk niet is) zondermeer over te nemen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:14 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
NS heeft dat probleem zelf feitelijk genegeerd.
1. NS heeft onvoldoende toezicht gehouden op de bouw
2. NS heeft zich doof gehouden voor alle waarschuwingen, met name ook om de Benelux niet op te heffen voordat V250 zijn betrouwbaarheid had bewezen
Dusssss.
Het verbod was door MVBOV gevraagd om omstanders (reizigers op perrons, inzittenden andere treinen) te beschermen tegen rondvliegende onderdelen en neergehaalde bovenleidingen. Dat was de reden, niet het dwarsbomen van het naar de schroothoop rijden van die dingen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik snap dat hele rijverbod niet, die dingen moeten uiteindelijk ergens heen, bij het aanvragen van een rijverbod heeft niemand baat.
Want wie wint er nou wat mee...![]()
Bronquote:Woordvoerder: "Het gebruik van de naam Fyra zorgt voor verwarring. Mensen lazen overal dat we zijn gestopt met de Fyra en vervolgens zagen ze in onze advertentie dat die toch nog rijdt in Nederland."
De verwarring komt volgens de NS doordat de door problemen geplaagde V250-treinstellen uit Italië en de Fyra als hetzelfde worden gezien. Maar de Fyra die nu in Nederland rijdt is geen V250, maar een locomotief die rijtuigen trekt. Omdat deze trein op een apart spoor rijdt en sneller (160 kilometer per uur) gaat dan de reguliere treinen, wordt wel tijdwinst behaald. Op de rijtuigen staat nog wel Fyra, maar de woordvoerder verwacht dat dit nog wordt aangepast. Als uiteindelijk een vervanger voor de V250 wordt gevonden, vervangt die ook de getrokken rijtuigen.
Eh, hoezo? Ook als AmRo-pendel ging dat ding om de haverklap naar de klote. Dat dit wat minder opviel komt doordat de werkplaats altijd vlakbij was, waar minstens 2 vervangende treinen ter beschikking stonden. En omdat het 'verrassingsinzet' was, ofwel "Als alle treinen naar de klote zijn rijden we een dagje niet".quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De V250 heeft in de Amsterdam-Rotterdampendel laten zien dat die trein best aardig kan functioneren.
Best aardig kan functioneren je lijkt wel een politicus, zo'n nieuw ding moet gewoon goed functioneren en niet best aardig. Daar zit niemand op te wachten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
NS wilde ruim op tijd zelf met V160 over de HSL Brussel-Amsterdam rijden. De Belgen hebben dat tegengehouden. NS heeft sinds de jaren '90 eigenlijk onvoldoende kennis in huis om goed toezicht te kunnen houden op de bouw van treinen. Dat past ook in het beeld van een afnemer van treinen bij een leverancier zoals dat tegenwoordig gaat. De V250 heeft in de Amsterdam-Rotterdampendel laten zien dat die trein best aardig kan functioneren. In je verhaal zijn te makkelijk gaten te schieten om jouw "oplossing" (wat het feitelijk niet is) zondermeer over te nemen.
Dat er één prutsend bedrijf is betekent niet dat de hele groep meteen incompetent is. Ansaldo STS levert over het algemeen prima werk af, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:47 schreef de_ier het volgende:
Er bestaat ook een bedrijf die heet Ansaldo Nucleare S.p.A.
Ummmm.....
Ik denk gewoon de huidige, bekende namen uitbreiden. Is wel zo herkenbaar voor de klanten. NS Intercity bestaat al, dus de Fyra kunnen ze omdopen in NS Interdit.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:47 schreef KnightSolaire het volgende:
NS Hispeed stopt inderdaad met gebruik van de naam Fyra.
[..]
Bron
Nou jongens en meisjes, verzin 's een mooie nieuwe naam.
"Fyra is Zweeds voor het cijfer vier. Het staat voor de vier steden waartussen gereden wordt: Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen en Brussel."quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:47 schreef KnightSolaire het volgende:
NS Hispeed stopt inderdaad met gebruik van de naam Fyra.
[..]
Bron
Nou jongens en meisjes, verzin 's een mooie nieuwe naam.
Stappen ja. Met de benenwagen zal het wordenquote:
In breda vertrekt ie nog tijdelijk van spoor 4 ookquote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:56 schreef arkkey het volgende:
[..]
"Fyra is Zweeds voor het cijfer vier. Het staat voor de vier steden waartussen gereden wordt: Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen en Brussel."
Handig, die afspraken die maar één kant op hoeven te worden gehandhaafdquote:NS wil hogesnelheidslijn blijven exploiteren
''Wij hebben een afspraak tot 2024 en die geldt nog steeds'', zegt een NS-woordvoerder.
NS heeft geen recht van spreken.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:00 schreef Litpho het volgende:
[..]
Handig, die afspraken die maar één kant op hoeven te worden gehandhaafd.
Interdit?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:55 schreef de_ier het volgende:
[..]
Ik denk gewoon de huidige, bekende namen uitbreiden. Is wel zo herkenbaar voor de klanten. NS Intercity bestaat al, dus de Fyra kunnen ze omdopen in NS Interdit.
Eh, de inzet ging gestaag steeds beter. Dat is wat wat anders dan om de haverklap naar de klote wat suggereert dat het over de gehele periode prut met peren was. Dat is aanwijsbaar onjuist en zelfs over Amsterdam-Brussel is het bevestigd door Descheemaecker dat het steeds beter ging, ondanks nieuwe problemen, tot het punt kwam dat het niet meer kon door sneeuwproblemen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eh, hoezo? Ook als AmRo-pendel ging dat ding om de haverklap naar de klote. Dat dit wat minder opviel komt doordat de werkplaats altijd vlakbij was, waar minstens 2 vervangende treinen ter beschikking stonden. En omdat het 'verrassingsinzet' was, ofwel "Als alle treinen naar de klote zijn rijden we een dagje niet".
ICK, ook zulk lekker rijvaardig spulquote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebber: er is een sleepje ICK onderweg vanuit Roosendaal naar Emmerich en uiteindelijk Hamm.
http://somda.nl/forum/13541/p453167/Opvallende+dingen+4+juni/
Er kwamen gestaag meer treinen beschikbaar waardoor de hoeveelheid beschikbaar reservematerieel toenam. Voor Amsterdam - Rotterdam v.v. heb je 1 stel nodig, als er dan nog 5 staan te slapen op de Watergraafsmeer kun je het makkelijk opvangen als er eentje uitvalt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Eh, de inzet ging gestaag steeds beter. Dat is wat wat anders dan om de haverklap naar de klote wat suggereert dat het over de gehele periode prut met peren was.
De tweede en derde week ging het inderdaad iets beter dan de eerste week, dat zie je altijd bij een nieuwe dienstregeling. Dat iedereen even moet wennen aan het nieuwe materieel, de nieuwe dienstregeling, de nieuwe route, enzovoorts kan ik me voorstellen. Betrouwbaar is de V250 nooit geweest.quote:Dat is aanwijsbaar onjuist en zelfs over Amsterdam-Brussel is het bevestigd door Descheemaecker dat het steeds beter ging, ondanks nieuwe problemen, tot het punt kwam dat het niet meer kon door sneeuwproblemen.
Heb je überhaupt geluisterd naar wat Descheemaecker afgelopen vrijdag zoal vertelde? Er zitten structurele ontwerpfouten in de V250, waaronder een compleet ongeschikt laagspanningsnet en een remsysteem dat niet ontworpen was voor 250 km/h bij winterse situaties. Dat is toch echt wel uitzonderlijk.quote:De V250 is niets vreemd wat bij ander materieel ook voorkomt. Alleen de schaal waarop het voorkomt is groter en de slijtage is veel groter. Dat laatste is het echte probleem en dat veroorzaakt ook weer het eerste.
De V250 heeft de nodige ontwerpfouten en slijt veel sneller dan voorzien, maar dat zijn geen problemen die de dagelijkse dienstuitvoering in de weg staan.quote:Dat laatste zou ook bij onvolledige controles en niet structureel veel onderhoud op termijn leiden tot onveiligheid. Dat is echt wat anders dan dat het alleen maar kommer en kwel is en was, wat pertinent onjuist is.
met welke treinen gaan ze dat doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:00 schreef Litpho het volgende:
[..]
Handig, die afspraken die maar één kant op hoeven te worden gehandhaafd.
Ambtenaar voor het Ministerie van Financiën zijn doet wonderen, blijkbaar.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
met welke treinen gaan ze dat doen.![]()
Toch wel knap dat je dan tot 2024 mag blijven prutsen terwijl je nog nooit de gestelde eisen bereikt hebt.
Mooi he, net of je een schaakpartij zit te lezenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:25 schreef arkkey het volgende:
Mijn god nu snap ik wat bedoeld wordt met cijfertjesfetisjisten. Ik snap echt helemaal geen ruk van die somda-link :s
d2-d4quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi he, net of je een schaakpartij zit te lezen
Er werden tegelijkertijd wel op grote schaal ook opleidingsritten gereden. Dat betekent dus dat de reserve in werkelijkheid veel lager was dan je hier stelt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er kwamen gestaag meer treinen beschikbaar waardoor de hoeveelheid beschikbaar reservematerieel toenam. Voor Amsterdam - Rotterdam v.v. heb je 1 stel nodig, als er dan nog 5 staan te slapen op de Watergraafsmeer kun je het makkelijk opvangen als er eentje uitvalt.
Betrouwbaar genoeg om qua punctualiteit de Thalys te overtreffen. Dat is toch iets....quote:De tweede en derde week ging het inderdaad iets beter dan de eerste week, dat zie je altijd bij een nieuwe dienstregeling. Dat iedereen even moet wennen aan het nieuwe materieel, de nieuwe dienstregeling, de nieuwe route, enzovoorts kan ik me voorstellen. Betrouwbaar is de V250 nooit geweest.
Ja, ik wat wat hij heeft gezegd. Dat doet echter niets af aan het feit dat er ook een andere kant aan het hele verhaal zit. Ik ageer hier met name tegen de opgestapelde zwartkijkerij zonder dat er ook naar achterliggende zaken gekeken wordt of naar dingen die logisch zijn of helemaal zo slecht nog niet waren.quote:Heb je überhaupt geluisterd naar wat Descheemaecker afgelopen vrijdag zoal vertelde? Er zitten structurele ontwerpfouten in de V250, waaronder een compleet ongeschikt laagspanningsnet en een remsysteem dat niet ontworpen was voor 250 km/h bij winterse situaties. Dat is toch echt wel uitzonderlijk.
Vertel eens wat het inzetniveau van SLT in het eerste jaar is geweest? "Nee, dat vertel ik er niet bij omdat het dan net lijkt alsof het met de V250 meevalt, dan zou ik mijn stellingname moeten nuanceren en daar heb ik geen zin in."quote:De V250 is echt een ontzettend onbetrouwbare trein gebleken.
Soms vraag ik me af of die woordvoerders enig verstand hebben. Op dit moment zou ik m'n mond houden en niet laconiek zeggen: Ach we mogen toch tot 2024 door!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
met welke treinen gaan ze dat doen.![]()
Toch wel knap dat je dan tot 2024 mag blijven prutsen terwijl je nog nooit de gestelde eisen bereikt hebt.
Het wakker worden komt later pas denk ik.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:41 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Soms vraag ik me af of die woordvoerders enig verstand hebben. Op dit moment zou ik m'n mond houden en niet laconiek zeggen: Ach we mogen toch tot 2024 door!
2025?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het wakker worden komt later pas denk ik.
Ja, die opleidingsritten zijn natuurlijk belangrijk, maar de reiziger die gewoon vervoerd wil worden heeft daar geen boodschap aan (nog los van het feit dat NSH dat niet kon verkopen). Net zo min als de reiziger zit te wachten op "TSL heeft een technische storing dus uw OV-chipkaart kan niet opgeladen worden". Als dienstverlener moet je je interne voorbereidingen/oplossingen/uitbestedingen niet proberen af te wentelen op de klant, want die kan daar niets mee. En het is alleen een monopolist die daar echt mee wegkomt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er werden tegelijkertijd wel op grote schaal ook opleidingsritten gereden. Dat betekent dus dat de reserve in werkelijkheid veel lager was dan je hier stelt.
De trein scoorde 1157 strafpunten waar 10 toegestaan zijn. Ik weet natuurlijk niet op welke punten dit precies is, maar dat klinkt alsof er weinig ruimte is voor dingen die 'helemaal zo slecht nog niet' zijn. Ook de opsomming van problemen uit die persconferentie lijkt niet alleen maar betrekking te hebben op de dienst naar België of het rijden met 250 km/h.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ja, ik wat wat hij heeft gezegd. Dat doet echter niets af aan het feit dat er ook een andere kant aan het hele verhaal zit. Ik ageer hier met name tegen de opgestapelde zwartkijkerij zonder dat er ook naar achterliggende zaken gekeken wordt of naar dingen die logisch zijn of helemaal zo slecht nog niet waren.
Een andere halve trein toch, niet de helft van dezelfde trein?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:
die 1157 punten waren overigens voor een HALVE trein, van 4 bakken.
die 2019 waren voor de andere HALVE trein.
Dat opleiden gebeurde op treinen in reizigersdienst, bij stilstand op de Watergraafsmeer, of met stellen die nog niet waren afgenomen. Een deel van de opleiding gebeurde bij stilstand op de Watergraafsmeer, indien nodig zou er dus 'gewoon' van materieel gewisseld kunnen worden om de dienstuitvoering niet in gevaar te brengen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er werden tegelijkertijd wel op grote schaal ook opleidingsritten gereden. Dat betekent dus dat de reserve in werkelijkheid veel lager was dan je hier stelt.
De Thalys legt veel grotere afstanden af, heeft veel complexere materieel- en personeelsomlopen, en mag altijd door de slangenkuil die de Brusselse NZV is. Het zou dieptriest zijn als de V250 níet punctueler zou zijn dan de Thalys.quote:Betrouwbaar genoeg om qua punctualiteit de Thalys te overtreffen. Dat is toch iets....
Noem dan eens wat? Die hele trein is vakkundig met de grond gelijk gemaakt door Descheemaecker en de experts van Mott MacDonald en Concept Risk.quote:Ja, ik wat wat hij heeft gezegd. Dat doet echter niets af aan het feit dat er ook een andere kant aan het hele verhaal zit. Ik ageer hier met name tegen de opgestapelde zwartkijkerij zonder dat er ook naar achterliggende zaken gekeken wordt of naar dingen die logisch zijn of helemaal zo slecht nog niet waren.
Je doet het voorkomen alsof ik oogkleppen op heb, dat is niet waar en vind ik ook niet fair van je.quote:Vertel eens wat het inzetniveau van SLT in het eerste jaar is geweest? "Nee, dat vertel ik er niet bij omdat het dan net lijkt alsof het met de V250 meevalt, dan zou ik mijn stellingname moeten nuanceren en daar heb ik geen zin in."
Goed punt ja, zou er een maximum aantal strafpunten zijn? Iemand enig idee op hoeveel punten een trein wordt gecontroleerd?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso kun je stellen dat er aan die eerste halve trein voor ruim 800 punten NIET mis ging wat, getuige de tweede halve trein, wel mis had kunnen gaan. Dat is best wel goed natuurlijk
Ik denk dat ze na die 4 bakken maar gestopt zijn omdat ze al meer dan 100x het aantal toegestane strafpunten hadden verzameld.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Goed punt ja, zou er een maximum aantal strafpunten zijn? Iemand enig idee op hoeveel punten een trein wordt gecontroleerd?
Die dingen hebben jaren in Nijmegen gestaan, zijn vervolgens via Lage Zwaluwe in Roosendaal terecht gekomen en rijden nu weer via Nijmegen naar Duitsland?! Waar is dat nutteloze gesleep voor nodig?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebber: er is een sleepje ICK onderweg vanuit Roosendaal naar Emmerich en uiteindelijk Hamm.
http://somda.nl/forum/13541/p453167/Opvallende+dingen+4+juni/
Dat klopt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Een andere halve trein toch, niet de helft van dezelfde trein?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |