Ik ben het met je eens qua looksquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:33 schreef kurk_droog het volgende:
Ik vind het trouwens wel een prachtige trein om te zien ( moet je wel even langs de mankementen kijken ). Ik kijk er trouwens met hetzelfde gevoel naar als ik de Titanic zie op foto's
V250![]()
[ afbeelding ]
Relevant:quote:Op maandag 3 juni 2013 23:14 schreef ArnosL het volgende:
Kwam net op m'n Facebook langs, ik vond hem leuk gevonden
Je zou de website mobiel moeten maken, dit is voor mij althans geen lezenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Indien Wilma Mansveld de HSL-concessie niet intrekt is er sprake van kartelvorming en stapt MVBOV naar Brussel. MVBOV had al eerder geklaagd bij de ACM en nu dus ook bij de staatssecretaris.
NS stapelde fout op fout en kan niet meer als serieus te nemen HSL-exploitant worden beschouwd.
Lees hier de uitvoerige brief:
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Als je het goed doet, zet je meteen de vraag uit om ambtenaren van een slechte concessieverlenende overheid te laten ontslaan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Indien Wilma Mansveld de HSL-concessie niet intrekt is er sprake van kartelvorming en stapt MVBOV naar Brussel. MVBOV had al eerder geklaagd bij de ACM en nu dus ook bij de staatssecretaris.
NS stapelde fout op fout en kan niet meer als serieus te nemen HSL-exploitant worden beschouwd.
NS heeft dat probleem zelf feitelijk genegeerd.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Verder moet je toch eens uitleggen hoe een vervoerder zonder materieel een vervoersdienst moet leveren. Dat is mij niet helemaal duidelijk.
Dit was ook bij mij het omslagpunt, geholpen door James, want die zei, en ik citeer:quote:Op dinsdag 4 juni 2013 02:36 schreef Bitlord het volgende:
Mijn afkeer jegens NS Hispeed begon na deze video
http://nos.nl/video/lq/44(...)nen-beneluxlijn.html
quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze babbelt, ze voert het woord... en ze is volkomen van de pot gerukt en staat met een grote grijns te vertellen dat veel reizigers in de stront kunnen zakken.
Is het voor de reiziger niet beter integratie met het HRN te bepleiten? Daar hebben veel meer reizigers baat bij dan een losse concessie.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Of je bedenkt een nieuwe IC Max-constructie die je in zijn geheel aanbesteedt. De rest is dan voor NS.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Is het voor de reiziger niet beter integratie met het HRN te bepleiten? Daar hebben veel meer reizigers baat bij dan een losse concessie.
Ja, het is misschien zuur omdat het lijkt alsof je NS altijd maar beschermt ongeacht de prestaties. Maar de verantwoordelijkheid voor het gedoe met de V250 ligt niet alleen bij NS. Zoals hier de afgelopen dagen meermaals is langsgekomen was het eerste plan van NS eigenlijk erg goed (met de Intercity Max), maar dat werd destijds afgeschoten door de minister. Een nieuwe Intercity Max-plan lijkt mij de beste oplossing voor de reiziger.
Ik weet niet in hoeverre e.e.a. juridisch mogelijk is, maar aanbesteding van de diensten Amsterdam - Brussel en Amsterdam - Breda in combinatie met de mogelijkheid voor NS om binnenlandse diensten (deels) over de HSL te laten rijden is voor mij ook een prima optie. Dan heb je misschien het beste van twee werelden.
Ik denk dat het voor de reiziger eerder beter is om de "boehoehoe, anderen rijden binnenlandse diensten op het HSL-tracé"-clausule te laten vallen. Zolang men van plan is om het HSL-tracé alleen in te zetten voor toeslagtreinen is een integratie met het HRN volgens mij sowieso niet nodig, behalve dan om de NS te belonen met nog minder ondernemersrisico.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:31 schreef KnightSolaire het volgende:
Is het voor de reiziger niet beter integratie met het HRN te bepleiten? Daar hebben veel meer reizigers baat bij dan een losse concessie.
Dat verbod werd gevraagd door MVBOV en uitgevaardigd door ILT voordat de NS bekendmaakte, de stekker eruit te trekken. Dus.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:21 schreef bloodysunday het volgende:
Grappig, er mogen geen testritten meer gedaan worden met de Fyra. Ze gaan kijken wanneer die weer gestart mogen worden. Beetje overbodig?
of een IC Max-idee dat bij het binnenlandse net gaat en dan de diensten naar België aanbesteden.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Of je bedenkt een nieuwe IC Max-constructie die je in zijn geheel aanbesteedt. De rest is dan voor NS.
Dat laatste is juridisch-economisch erg lastig. Je kan geen monopolie op basis van een concessie voor Amsterdam-Brussel vestigen door Europese regels. Daarmee komt de economische positie van een inschrijver in gevaar omdat die zomaar geconfronteerd kan worden met concurrentie over dezelfde HSL. Het gevolg is een risicoreservering in het bod van de aanbesteding die je terug gaat zien via of een slecht aanbod of en lage inschrijfprijs.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of een IC Max-idee dat bij het binnenlandse net gaat en dan de diensten naar België aanbesteden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |