Vond het een goed verhaal in Nieuwsuur. Niet alleen NS aanwijzen als schuldige, maar helder aangeven dat de verantwoordelijkheid (deels) ook bij het ministerie - en breder gezien de politiek - ligt.quote:
Marketing. NS Hispeed is de handelsnaam voor NS Internationaal B.V., het losstaande NS-bedrijf dat de internationale verbinding voor z'n rekening neemt. Alle activiteiten op de HSL vallen, via HSA, onder verantwoordelijkheid van NSI.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:56 schreef GSMboy het volgende:
Waarom is er eigenlijk NS HiSpeed ontstaan? En waarom is de NS niet onder eigen naam die HSL gaan exploiteren?
Van een oud vrouwtje geweestquote:Op maandag 3 juni 2013 23:47 schreef GSMboy het volgende:
QFT:
[ afbeelding ]
http://link.marktplaats.nl/684285429
Ik mis de "Van een oud vrouwtje geweest." en "Heeft altijd binnen gestaan."quote:
parlementaire enquete is dan ook noodzakelijkquote:Op maandag 3 juni 2013 23:55 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Vond het een goed verhaal in Nieuwsuur. Niet alleen NS aanwijzen als schuldige, maar helder aangeven dat de verantwoordelijkheid (deels) ook bij het ministerie - en breder gezien de politiek - ligt.
Zou wel overlap hebben met de conclusies van het onderzoek van de Eerste Kamer over privatisering.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
parlementaire enquete is dan ook noodzakelijk
Op Somda las ik dat eind vorige week de laatste proefrit met de V250 was gespot, dus ik ga er vanuit dat de steeksleutels massaal worden neergelegd, en dat het dertig-tal Ansaldobreda'ertjes massaal het vliegtuig kunnen pakken naar huis?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Opnieuw veegt de NS pijnlijke waarheden onder het tapijt.
In het persbericht van vanavond over het stoppen met de schrootreparatie van de V250 wordt een belangrijk detail verzwegen.
De Inspectie Leefomgeving en Transport heeft voor V250 een rijverbod afgekondigd, ook voor proefritten. Met dank aan MVBOV.
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Waarom betreurt BeterOV het zo dat de NS niet meldt dat de treinen een rijverbod hebben voor proefritten? De NS is er toch mee gestopt, en dat is het belangrijkste. Dan ga je er toch ook vanuit dat er niet alsnog proefritten mee worden gereden?quote:De NS verzwijgt in zijn bekendmaking over het stoppen met het oplappen van de AnsaldoBredatreinen het rijverbod dat maandagmorgen voor deze treinen -ook voor proefritten- van kracht is geworden. Op verzoek van de Maatschappij Voor Beter OV heeft de Inspectie Leefomgeving en Transport een voorlopig rijverbod afgekondigd voor de Fyra-treinen die zijn gebouwd door AnsaldoBreda. Voor Beter OV is blij met deze maatregel en betreurt het dat de NS over dit rijverbod in alle talen zwijgt.
Jaja...quote:
Een bug.... die toeter, dat klopt nietquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:09 schreef NikkelCobalt het volgende:
Voor het nageslacht, de interactieve V250 module:
http://fyra.powerscriptzone.nl/
(Silverlight alert)
Omdat de NS in het hele dossier al halve waarheden vertelt of feiten verdoezelt. We hebben schoon genoeg van die spindoctorij.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:01 schreef GSMboy het volgende:
Waarom betreurt BeterOV het zo dat de NS niet meldt dat de treinen een rijverbod hebben voor proefritten?
Begrijp ik, maar er is ook relevantie. Waarom zou je in de media weigeren te vertellen dat er een totaal rijverbod is, terwijl daarvoor al bekend gemaakt is dat de NS met de trein gaat stoppen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:22 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Omdat de NS in het hele dossier al halve waarheden vertelt of feiten verdoezelt. We hebben schoon genoeg van die spindoctorij.
Ook dat hardnekkig blijven roepen dat ze in januari de dienst hadden gestaakt. Hoezo, gestaakt? Rijverbod van de Belgen!
Omdat het rijverbod er eerder was dan het besluit ermee te stoppen? Er ligen hier een hoop bijna-kip-ei-situaties op de loerquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:24 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar er is ook relevantie. Waarom zou je in de media weigeren te vertellen dat er een totaal rijverbod is, terwijl daarvoor al bekend gemaakt is dat de NS met de trein gaat stoppen.
Vrijdag is het ingediend, en nu is het pas bekend? Wanneer is het dan ingegaan?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat het rijverbod er eerder was dan het besluit ermee te stoppen? Er ligen hier een hoop bijna-kip-ei-situaties op de loer
Ik noem maar wat hoor. Zo zou het best gegaan kunnen zijn namelijk. Zo ging het in januari ook namelijk. Eerst hadden de Belgen de ballen om te zeggen "En die troep raajt ginne meter waajer nondetjuu" en pas daarna kwam NS heel stoer zeggen "dat ze de dienst gestaakt hebben!". Alsof ze het zelf bedacht haddenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:36 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Vrijdag is het ingediend, en nu is het pas bekend? Wanneer is het dan ingegaan?
Ik neem aan dat deze V250-crap nog wel weggesleept mag worden naar Italië of de sloper? Of is hij ook niet meer sleepvaardig?
Alles in 1 keer het land uit. Perronlengtes zijn toch niet meer boeiend, oplazeren met die paardeshitquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:39 schreef James1988 het volgende:
Het rolt (nog), dus afvoer zal ook wel mogelijk zijn.
Ik denk dat de 10 stellen die nog niet zijn afgenomen binnenkort het land wel eens zouden kunnen gaan verlaten. NS en NMBS willen ze niet meer, en ze vallen nog onder verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda die er dus ook stallingskosten voor moet betalen. Afvoer naar Italïe zal ongetwijfeld goedkoper dan opstelruimte op de Watergraafsmeer, Dijksgracht of Nijmegen moeten huren van ProRail. Dat kan nog wel wat leuke transporten opleveren.
Dan krijg je meer dan 2 kilometer aan trein, gekquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alles in 1 keer het land uit. Perronlengtes zijn toch niet meer boeiend, oplazeren met die paardeshit
Kun je een wedstrijdje organiseren tussen DB Schenker, Captrain en TXL: "wie brengt die meuk als eerste naar Pistoia?"quote:
Nou en gek. Dat boeit niks. Traxxje ervoor en gassen met die hap.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan krijg je meer dan 2 kilometer aan trein, gek
Nou meer "wie brengt de meeste onderdelen in 1 keer naar Pistoia?"quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kun je een wedstrijdje organiseren tussen DB Schenker, Captrain en TXL: "wie brengt die meuk als eerste naar Pistoia?"
10 strafpunten per verloren onderdeel. 50 strafpunten als je daarmee een infrastoring veroorzaakt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou meer "wie brengt de meeste onderdelen in 1 keer naar Pistoia?"
Waarom? Vanwege lengte van passeersporen of zo?quote:
behalve als het spul in Italië staat, dan krijg je bonuspunten voor een storingquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
10 strafpunten per verloren onderdeel. 50 strafpunten als je daarmee een infrastoring veroorzaakt.
Kratje van mij als ze DAN WEL onder de 3176 strafpunten blijvenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
10 strafpunten per verloren onderdeel. 50 strafpunten als je daarmee een infrastoring veroorzaakt.
Ja, maar straks komt er niks in Pistoia aan omdat alle onderdelen over het hele spoor liggen...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
10 strafpunten per verloren onderdeel. 50 strafpunten als je daarmee een infrastoring veroorzaakt.
uhuh. Max 750 meter per trein toch?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom? Vanwege lengte van passeersporen of zo?
als ik het geld had gehad dan was het zeker een leuk idee geweest om een cowboyrace te organiserenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kun je een wedstrijdje organiseren tussen DB Schenker, Captrain en TXL: "wie brengt die meuk als eerste naar Pistoia?"
Verplicht iedere 100 km elk stel op een weegbrug om te kijken of alles er nog aan zitquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:47 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Ja, maar straks komt er niks in Pistoia aan omdat alle onderdelen over het hele spoor liggen...
Wait, whut, we kunnenzo wel het record van 19 februari 1989 verbreken, met de langste trein van Nederland, we kunnen er zelfs bijschrijven dat het de langste en kortste in dienst gestelde trein isquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Max 750 meter per trein toch?
Dat is wel een beetje het risico jaquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:47 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Ja, maar straks komt er niks in Pistoia aan omdat alle onderdelen over het hele spoor liggen...
Vertrekpunt Amsterdam, eentje via Bentheim, nummer twee gaat via Venlo en de derde via Emmerich het land uit.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als ik het geld had gehad dan was het zeker een leuk idee geweest om een cowboyrace te organiseren
Het is zelfs een wereldrecord. De langste sleep levensgevaarlijk wrakijzer ooit.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:49 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Wait, whut, we kunnenzo wel het record van 19 februari 1989 verbreken, met de langste trein van Nederland, we kunnen er zelfs bijschrijven dat het de langste en kortste in dienst gestelde trein is![]()
![]()
![]()
![]()
Win win....
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou meer "wie brengt de meeste onderdelen in 1 keer naar Pistoia?"
Er gaan er minimaal 2 botsen ergensquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vertrekpunt Amsterdam, eentje via Bentheim, nummer twee gaat via Venlo en de derde via Emmerich het land uit.
opruimen van verloren onderdelen komt voor rekening van de Italianen, dus je hoeft daar geen rekening mee te houden, behalve dan dat meer dan de halve trein in Pistoria aan moet komenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verplicht iedere 100 km elk stel op een weegbrug om te kijken of alles er nog aan zit
Eigenlijk moet er ergens in het buitenland een stukje spoor met veel bochten zijn waar je keihard met de V250 Fyra overheen kan rijden, net zo lang tot die helemaal afgeragd is en uit elkaar valt...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje het risico ja![]()
Het zal wel een soort caravanrace worden die je in Valkenswaard vroeger nog weleens zag. Als je maar over de finish kwam met IETS aan je trekhaak was het al goed of zo
Met 250 km/h door de kleinste ring in Velím, is toch maar een testbaanquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:52 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Eigenlijk moet er ergens in het buitenland een stukje spoor met veel bochten zijn waar je keihard met de V250 Fyra overheen kan rijden, net zo lang tot die helemaal afgeragd is en uit elkaar valt...
dat lijkt me gaaf
Doe niet zo raar.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
opruimen van verloren onderdelen komt voor rekening van de Italianen, dus je hoeft daar geen rekening mee te houden, behalve dan dat meer dan de halve trein in Pistoria aan moet komen
Ik zeg: Doen!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met 250 km/h door de kleinste ring in Velím, is toch maar een testbaan
het moet wel rollend over de streep komen hequote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe niet zo raar.
Meer dan een half stel voor iedere trein van 3 stellen, dat is redelijk.
Dat lijkt me met een uurtje wel voormekaar eigenlijkquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:52 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Eigenlijk moet er ergens in het buitenland een stukje spoor met veel bochten zijn waar je keihard met de V250 Fyra overheen kan rijden, net zo lang tot die helemaal afgeragd is en uit elkaar valt...
dat lijkt me gaaf
Waarom?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het moet wel rollend over de streep komen he
knoop dan alle in Nederland zijnde V250's aan elkaar, enkele locs ervoor en dan via een groene golf het land uit.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is zelfs een wereldrecord. De langste sleep levensgevaarlijk wrakijzer ooit.
Uurtje? Bij de eerste bocht ligt de trein al in puin... als hij rijdt...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me met een uurtje wel voormekaar eigenlijk
Gewoon ergens kopmaken (Stuttgart of zo) en van daaraf geduwd gaan rijden. Komt er plomp aan? Loskoppelen en loc remmenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
knoop dan alle in Nederland zijnde V250's aan elkaar, enkele locs ervoor en dan via een groene golf het land uit.
Enige probleempje kan het hoge water zijn dat momenteel in Zuid-Duitsland heerst
Van de losse onderdelen kan je vast nog een brug bouwenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
knoop dan alle in Nederland zijnde V250's aan elkaar, enkele locs ervoor en dan via een groene golf het land uit.
Enige probleempje kan het hoge water zijn dat momenteel in Zuid-Duitsland heerst
Oh ja was er niet ooit wat met die sleutel van die fabriek?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet ze zo de fabriek in kunnen duwen he
Ik zeg: Binnentredend water.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
knoop dan alle in Nederland zijnde V250's aan elkaar, enkele locs ervoor en dan via een groene golf het land uit.
Enige probleempje kan het hoge water zijn dat momenteel in Zuid-Duitsland heerst
Je kan beter gaan barbecuen. Roosters zat. Accuutje eronder voor het vuur, voilaquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:56 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Van de losse onderdelen kan je vast nog een brug bouwen
Dat zei die projectmanager in een interview met NRC ofzo. "Als het 2010 wordt kun je de sleutel van de fabriek krijgen"quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja was er niet ooit wat met die sleutel van die fabriek?
"2008 garandeer ik zeker, als het 2009 wordt kun je de sleutel van de fabriek van me krijgen" zoiets toch?
Of die batterijen, die fikken zo door...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kan beter gaan barbecuen. Roosters zat. Accuutje eronder voor het vuur, voila
Dus... AnsaldoSchubbekutteveentilburg heeft blijkbaar de sleutel al aan de NS gegeven, waarna opeens zomaar de boel achteruit hard ging?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zei die projectmanager in een interview met NRC ofzo. "Als het 2010 wordt kun je de sleutel van de fabriek krijgen"
Waarschijnlijk zijn ze "as we speak" ten onder aan het gaan. 1 keer schreeuwen in de ruimte lukt dan nog wel, maar ook maar DAAR een vervolg aan geven zal te veel gevraagd zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:03 schreef GSMboy het volgende:
Verbaast me dat ze nog geen statement op Twitter hebben geplaatst? Bij de Belgen waren ze er als de hazen bij....
https://twitter.com/AnsaldoBredaSpA
Bron: Treinreiziger.nlquote:Kunt u dan in ieder geval verzekeren dat de treinen op 1 januari 2008 zullen rijden?
"De datum die ik kan geven is een datum die hoe dan ook afhankelijk zou zijn van andere data. Op dit moment zijn er geen absolute data. Laten we zeggen dat we eraan werken om al in 2007 de eerste leveringen te realiseren. Maar alles is afhankelijk van het moment waarop de trein op de lijn kan rijden en getest kan worden. We moeten geen valse verwachtingen voeden met valse informatie. We zijn daar heel transparant in."
2010?
"Als het 2010 wordt krijg je de sleutel van deze fabriek. Dan kunnen we wel sluiten."
2009?
"Daar durf ik om te wedden."
Wacht maar met het WK volgend jaar, of het daarop volgende EK. Dan maken we Italië zelf eens in met voetbalquote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:11 schreef Dr_Flash het volgende:
En die lulkoek van "vergelijk onze treinen maar met anderen, we komen als 1 van de besten uit de bus" is natuurlijk totale onzin, maar ja wat verwacht je dan? "Ja nee het klopt we kunnen er geen ene tiefes van en we hadden wel zin in die knaken van die domme kortzichtige hollanders, zijn ze er toch mooi ingetrapt haha"?
En het loshangende deurtje....quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:29 schreef RichardHammond het volgende:
Op 3:25 komt de befaamde gele tape ook voorbij.
[ afbeelding ]
Het Belgische besluit maakt dan ook geen indruk lijkt mij. Die van de NS blaast meteen alles inclusief het bedrijf op.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:03 schreef GSMboy het volgende:
Verbaast me dat ze nog geen statement op Twitter hebben geplaatst? Bij de Belgen waren ze er als de hazen bij....
https://twitter.com/AnsaldoBredaSpA
Ik ben het met je eens qua looksquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:33 schreef kurk_droog het volgende:
Ik vind het trouwens wel een prachtige trein om te zien ( moet je wel even langs de mankementen kijken ). Ik kijk er trouwens met hetzelfde gevoel naar als ik de Titanic zie op foto's
V250![]()
[ afbeelding ]
Relevant:quote:Op maandag 3 juni 2013 23:14 schreef ArnosL het volgende:
Kwam net op m'n Facebook langs, ik vond hem leuk gevonden
Je zou de website mobiel moeten maken, dit is voor mij althans geen lezenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Indien Wilma Mansveld de HSL-concessie niet intrekt is er sprake van kartelvorming en stapt MVBOV naar Brussel. MVBOV had al eerder geklaagd bij de ACM en nu dus ook bij de staatssecretaris.
NS stapelde fout op fout en kan niet meer als serieus te nemen HSL-exploitant worden beschouwd.
Lees hier de uitvoerige brief:
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Als je het goed doet, zet je meteen de vraag uit om ambtenaren van een slechte concessieverlenende overheid te laten ontslaan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Indien Wilma Mansveld de HSL-concessie niet intrekt is er sprake van kartelvorming en stapt MVBOV naar Brussel. MVBOV had al eerder geklaagd bij de ACM en nu dus ook bij de staatssecretaris.
NS stapelde fout op fout en kan niet meer als serieus te nemen HSL-exploitant worden beschouwd.
Lees hier de uitvoerige brief:
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
NS heeft dat probleem zelf feitelijk genegeerd.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Verder moet je toch eens uitleggen hoe een vervoerder zonder materieel een vervoersdienst moet leveren. Dat is mij niet helemaal duidelijk.
Dit was ook bij mij het omslagpunt, geholpen door James, want die zei, en ik citeer:quote:Op dinsdag 4 juni 2013 02:36 schreef Bitlord het volgende:
Mijn afkeer jegens NS Hispeed begon na deze video
http://nos.nl/video/lq/44(...)nen-beneluxlijn.html
quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze babbelt, ze voert het woord... en ze is volkomen van de pot gerukt en staat met een grote grijns te vertellen dat veel reizigers in de stront kunnen zakken.
Is het voor de reiziger niet beter integratie met het HRN te bepleiten? Daar hebben veel meer reizigers baat bij dan een losse concessie.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Indien Wilma Mansveld de HSL-concessie niet intrekt is er sprake van kartelvorming en stapt MVBOV naar Brussel. MVBOV had al eerder geklaagd bij de ACM en nu dus ook bij de staatssecretaris.
NS stapelde fout op fout en kan niet meer als serieus te nemen HSL-exploitant worden beschouwd.
Lees hier de uitvoerige brief:
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Of je bedenkt een nieuwe IC Max-constructie die je in zijn geheel aanbesteedt. De rest is dan voor NS.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Is het voor de reiziger niet beter integratie met het HRN te bepleiten? Daar hebben veel meer reizigers baat bij dan een losse concessie.
Ja, het is misschien zuur omdat het lijkt alsof je NS altijd maar beschermt ongeacht de prestaties. Maar de verantwoordelijkheid voor het gedoe met de V250 ligt niet alleen bij NS. Zoals hier de afgelopen dagen meermaals is langsgekomen was het eerste plan van NS eigenlijk erg goed (met de Intercity Max), maar dat werd destijds afgeschoten door de minister. Een nieuwe Intercity Max-plan lijkt mij de beste oplossing voor de reiziger.
Ik weet niet in hoeverre e.e.a. juridisch mogelijk is, maar aanbesteding van de diensten Amsterdam - Brussel en Amsterdam - Breda in combinatie met de mogelijkheid voor NS om binnenlandse diensten (deels) over de HSL te laten rijden is voor mij ook een prima optie. Dan heb je misschien het beste van twee werelden.
Ik denk dat het voor de reiziger eerder beter is om de "boehoehoe, anderen rijden binnenlandse diensten op het HSL-tracé"-clausule te laten vallen. Zolang men van plan is om het HSL-tracé alleen in te zetten voor toeslagtreinen is een integratie met het HRN volgens mij sowieso niet nodig, behalve dan om de NS te belonen met nog minder ondernemersrisico.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:31 schreef KnightSolaire het volgende:
Is het voor de reiziger niet beter integratie met het HRN te bepleiten? Daar hebben veel meer reizigers baat bij dan een losse concessie.
Dat verbod werd gevraagd door MVBOV en uitgevaardigd door ILT voordat de NS bekendmaakte, de stekker eruit te trekken. Dus.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:21 schreef bloodysunday het volgende:
Grappig, er mogen geen testritten meer gedaan worden met de Fyra. Ze gaan kijken wanneer die weer gestart mogen worden. Beetje overbodig?
of een IC Max-idee dat bij het binnenlandse net gaat en dan de diensten naar België aanbesteden.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Of je bedenkt een nieuwe IC Max-constructie die je in zijn geheel aanbesteedt. De rest is dan voor NS.
Dat laatste is juridisch-economisch erg lastig. Je kan geen monopolie op basis van een concessie voor Amsterdam-Brussel vestigen door Europese regels. Daarmee komt de economische positie van een inschrijver in gevaar omdat die zomaar geconfronteerd kan worden met concurrentie over dezelfde HSL. Het gevolg is een risicoreservering in het bod van de aanbesteding die je terug gaat zien via of een slecht aanbod of en lage inschrijfprijs.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of een IC Max-idee dat bij het binnenlandse net gaat en dan de diensten naar België aanbesteden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |