abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 juni 2013 @ 23:54:19 #1
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127386751

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Vooral al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Schijnt om 19:30 wat te zeggen in het RTL-Nieuws
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
ouigoo.png Darkwing_Duck, beoefent zijn spoorhobby in de regio Parijs.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250_60x60.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al u Kruidvatkaartjes over de grens.


Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen.

update:
Op 31 mei maakte de NMBS bij monde van NMBS-topman Marc Descheemaecker bekend dat de NMBS het contract ontbindt met constructeur van de Fyra. (hierbij wordt de V250 van AnsaldoBreda bedoeld). Bij stofkam-analyses worden punten gegeven voor alle technische fouten of gevaren voor de veiligheid die ontdekt worden. Een trein die 10 punten krijgt, wordt meestal al afgekeurd voor gebruik. 'De eerste trein die onderzocht werd, behaalde 1157 punten, de tweede 2019', bekende Descheemaecker.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
  maandag 3 juni 2013 @ 23:55:51 #3
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127386822
quote:
Vond het een goed verhaal in Nieuwsuur. Niet alleen NS aanwijzen als schuldige, maar helder aangeven dat de verantwoordelijkheid (deels) ook bij het ministerie - en breder gezien de politiek - ligt.
  maandag 3 juni 2013 @ 23:56:25 #4
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127386850
Opnieuw veegt de NS pijnlijke waarheden onder het tapijt.

In het persbericht van vanavond over het stoppen met de schrootreparatie van de V250 wordt een belangrijk detail verzwegen.

De Inspectie Leefomgeving en Transport heeft voor V250 een rijverbod afgekondigd, ook voor proefritten. Met dank aan MVBOV.

http://www.voorbeterov.nl/121213.php
pi_127386865
Waarom is er eigenlijk NS HiSpeed ontstaan? En waarom is de NS niet onder eigen naam die HSL gaan exploiteren?
  maandag 3 juni 2013 @ 23:58:02 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127386919
quote:
17s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:56 schreef GSMboy het volgende:
Waarom is er eigenlijk NS HiSpeed ontstaan? En waarom is de NS niet onder eigen naam die HSL gaan exploiteren?
Marketing. NS Hispeed is de handelsnaam voor NS Internationaal B.V., het losstaande NS-bedrijf dat de internationale verbinding voor z'n rekening neemt. Alle activiteiten op de HSL vallen, via HSA, onder verantwoordelijkheid van NSI.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 23:58:10 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127386929
quote:
Van een oud vrouwtje geweest :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 3 juni 2013 @ 23:58:53 #8
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127386961
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Van een oud vrouwtje geweest :P
Haha, ja. 'Weinig kilometers op de teller; zo goed als nieuw'
pi_127386974
quote:
17s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:55 schreef GSMboy het volgende:
Even een schopje omdat nieuw topic:

[..]

Ik mis de "Van een oud vrouwtje geweest." en "Heeft altijd binnen gestaan."

Peterselieman was me voor.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 juni 2013 @ 00:00:38 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127387046
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:55 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Vond het een goed verhaal in Nieuwsuur. Niet alleen NS aanwijzen als schuldige, maar helder aangeven dat de verantwoordelijkheid (deels) ook bij het ministerie - en breder gezien de politiek - ligt.
parlementaire enquete is dan ook noodzakelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:01:25 #11
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127387079
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

parlementaire enquete is dan ook noodzakelijk
Zou wel overlap hebben met de conclusies van het onderzoek van de Eerste Kamer over privatisering.
pi_127387080
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Opnieuw veegt de NS pijnlijke waarheden onder het tapijt.

In het persbericht van vanavond over het stoppen met de schrootreparatie van de V250 wordt een belangrijk detail verzwegen.

De Inspectie Leefomgeving en Transport heeft voor V250 een rijverbod afgekondigd, ook voor proefritten. Met dank aan MVBOV.

http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Op Somda las ik dat eind vorige week de laatste proefrit met de V250 was gespot, dus ik ga er vanuit dat de steeksleutels massaal worden neergelegd, en dat het dertig-tal Ansaldobreda'ertjes massaal het vliegtuig kunnen pakken naar huis?

quote:
De NS verzwijgt in zijn bekendmaking over het stoppen met het oplappen van de AnsaldoBredatreinen het rijverbod dat maandagmorgen voor deze treinen -ook voor proefritten- van kracht is geworden. Op verzoek van de Maatschappij Voor Beter OV heeft de Inspectie Leefomgeving en Transport een voorlopig rijverbod afgekondigd voor de Fyra-treinen die zijn gebouwd door AnsaldoBreda. Voor Beter OV is blij met deze maatregel en betreurt het dat de NS over dit rijverbod in alle talen zwijgt.
Waarom betreurt BeterOV het zo dat de NS niet meldt dat de treinen een rijverbod hebben voor proefritten? De NS is er toch mee gestopt, en dat is het belangrijkste. Dan ga je er toch ook vanuit dat er niet alsnog proefritten mee worden gereden?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:06:30 #13
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_127387300
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Van een oud vrouwtje geweest :P
Jaja...
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_127387414
Voor het nageslacht, de interactieve V250 module:

http://fyra.powerscriptzone.nl/

(Silverlight alert)
hula
pi_127387744
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:09 schreef NikkelCobalt het volgende:
Voor het nageslacht, de interactieve V250 module:

http://fyra.powerscriptzone.nl/

(Silverlight alert)
Een bug.... die toeter, dat klopt niet :P
Die moet juist niks laten horen :P
pi_127387780
Zit sneeuw in :-P
hula
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:22:55 #17
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127387815
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:01 schreef GSMboy het volgende:

Waarom betreurt BeterOV het zo dat de NS niet meldt dat de treinen een rijverbod hebben voor proefritten?
Omdat de NS in het hele dossier al halve waarheden vertelt of feiten verdoezelt. We hebben schoon genoeg van die spindoctorij.

Ook dat hardnekkig blijven roepen dat ze in januari de dienst hadden gestaakt. Hoezo, gestaakt? Rijverbod van de Belgen!
pi_127387824
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:21 schreef NikkelCobalt het volgende:
Zit sneeuw in :-P
Dan moet je juist niks horen :P
pi_127387859
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:22 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Omdat de NS in het hele dossier al halve waarheden vertelt of feiten verdoezelt. We hebben schoon genoeg van die spindoctorij.

Ook dat hardnekkig blijven roepen dat ze in januari de dienst hadden gestaakt. Hoezo, gestaakt? Rijverbod van de Belgen!
Begrijp ik, maar er is ook relevantie. Waarom zou je in de media weigeren te vertellen dat er een totaal rijverbod is, terwijl daarvoor al bekend gemaakt is dat de NS met de trein gaat stoppen.
pi_127388092
Ik vind het trouwens wel een prachtige trein om te zien ( moet je wel even langs de mankementen kijken ). Ik kijk er trouwens met hetzelfde gevoel naar als ik de Titanic zie op foto's :')

V250 O+
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:35:12 #21
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127388141
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:24 schreef GSMboy het volgende:

[..]

Begrijp ik, maar er is ook relevantie. Waarom zou je in de media weigeren te vertellen dat er een totaal rijverbod is, terwijl daarvoor al bekend gemaakt is dat de NS met de trein gaat stoppen.
Omdat het rijverbod er eerder was dan het besluit ermee te stoppen? Er ligen hier een hoop bijna-kip-ei-situaties op de loer ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_127388187
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Omdat het rijverbod er eerder was dan het besluit ermee te stoppen? Er ligen hier een hoop bijna-kip-ei-situaties op de loer ;)
Vrijdag is het ingediend, en nu is het pas bekend? Wanneer is het dan ingegaan?
Ik neem aan dat deze V250-crap nog wel weggesleept mag worden naar Italië of de sloper? Of is hij ook niet meer sleepvaardig?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:39:51 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127388258
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:36 schreef GSMboy het volgende:

[..]

Vrijdag is het ingediend, en nu is het pas bekend? Wanneer is het dan ingegaan?
Ik neem aan dat deze V250-crap nog wel weggesleept mag worden naar Italië of de sloper? Of is hij ook niet meer sleepvaardig?
Ik noem maar wat hoor. Zo zou het best gegaan kunnen zijn namelijk. Zo ging het in januari ook namelijk. Eerst hadden de Belgen de ballen om te zeggen "En die troep raajt ginne meter waajer nondetjuu" en pas daarna kwam NS heel stoer zeggen "dat ze de dienst gestaakt hebben!". Alsof ze het zelf bedacht hadden :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:39:59 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127388260
Het rolt (nog), dus afvoer zal ook wel mogelijk zijn. _O-

Ik denk dat de 10 stellen die nog niet zijn afgenomen binnenkort het land wel eens zouden kunnen gaan verlaten. NS en NMBS willen ze niet meer, en ze vallen nog onder verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda die er dus ook stallingskosten voor moet betalen. Afvoer naar Italïe zal ongetwijfeld goedkoper dan opstelruimte op de Watergraafsmeer, Dijksgracht of Nijmegen moeten huren van ProRail. Dat kan nog wel wat leuke transporten opleveren.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:41:31 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127388297
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:39 schreef James1988 het volgende:
Het rolt (nog), dus afvoer zal ook wel mogelijk zijn. _O-

Ik denk dat de 10 stellen die nog niet zijn afgenomen binnenkort het land wel eens zouden kunnen gaan verlaten. NS en NMBS willen ze niet meer, en ze vallen nog onder verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda die er dus ook stallingskosten voor moet betalen. Afvoer naar Italïe zal ongetwijfeld goedkoper dan opstelruimte op de Watergraafsmeer, Dijksgracht of Nijmegen moeten huren van ProRail. Dat kan nog wel wat leuke transporten opleveren.
Alles in 1 keer het land uit. Perronlengtes zijn toch niet meer boeiend, oplazeren met die paardeshit :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:43:43 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127388328
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Alles in 1 keer het land uit. Perronlengtes zijn toch niet meer boeiend, oplazeren met die paardeshit :W
Dan krijg je meer dan 2 kilometer aan trein, gek _O-
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 juni 2013 @ 00:44:14 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127388338
je kunt er maar 3 per keer afvoeren
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:45:19 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127388360
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:44 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt er maar 3 per keer afvoeren
Kun je een wedstrijdje organiseren tussen DB Schenker, Captrain en TXL: "wie brengt die meuk als eerste naar Pistoia?" *)
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:45:43 #29
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127388370
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan krijg je meer dan 2 kilometer aan trein, gek _O-
Nou en gek. Dat boeit niks. Traxxje ervoor en gassen met die hap.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:46:14 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127388382
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kun je een wedstrijdje organiseren tussen DB Schenker, Captrain en TXL: "wie brengt die meuk als eerste naar Pistoia?" *)
Nou meer "wie brengt de meeste onderdelen in 1 keer naar Pistoia?" :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:46:41 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127388397
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou meer "wie brengt de meeste onderdelen in 1 keer naar Pistoia?" :')
10 strafpunten per verloren onderdeel. 50 strafpunten als je daarmee een infrastoring veroorzaakt.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:47:06 #32
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127388409
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:44 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt er maar 3 per keer afvoeren
Waarom? Vanwege lengte van passeersporen of zo? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 juni 2013 @ 00:47:25 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127388415
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

10 strafpunten per verloren onderdeel. 50 strafpunten als je daarmee een infrastoring veroorzaakt.
behalve als het spul in Italië staat, dan krijg je bonuspunten voor een storing :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:47:32 #34
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127388417
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

10 strafpunten per verloren onderdeel. 50 strafpunten als je daarmee een infrastoring veroorzaakt.
Kratje van mij als ze DAN WEL onder de 3176 strafpunten blijven _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_127388423
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

10 strafpunten per verloren onderdeel. 50 strafpunten als je daarmee een infrastoring veroorzaakt.
Ja, maar straks komt er niks in Pistoia aan omdat alle onderdelen over het hele spoor liggen... :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 juni 2013 @ 00:47:47 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127388424
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom? Vanwege lengte van passeersporen of zo? :?
uhuh. Max 750 meter per trein toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 juni 2013 @ 00:49:00 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127388442
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kun je een wedstrijdje organiseren tussen DB Schenker, Captrain en TXL: "wie brengt die meuk als eerste naar Pistoia?" *)
als ik het geld had gehad dan was het zeker een leuk idee geweest om een cowboyrace te organiseren :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:49:13 #38
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127388447
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:47 schreef GSMboy het volgende:

[..]

Ja, maar straks komt er niks in Pistoia aan omdat alle onderdelen over het hele spoor liggen... :')
Verplicht iedere 100 km elk stel op een weegbrug om te kijken of alles er nog aan zit :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_127388452
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

uhuh. Max 750 meter per trein toch?
Wait, whut, we kunnenzo wel het record van 19 februari 1989 verbreken, met de langste trein van Nederland, we kunnen er zelfs bijschrijven dat het de langste en kortste in dienst gestelde trein is w/ w/ w/ w/

Win win....
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:50:26 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127388477
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:47 schreef GSMboy het volgende:

[..]

Ja, maar straks komt er niks in Pistoia aan omdat alle onderdelen over het hele spoor liggen... :')
Dat is wel een beetje het risico ja :)

Het zal wel een soort caravanrace worden die je in Valkenswaard vroeger nog weleens zag. Als je maar over de finish kwam met IETS aan je trekhaak was het al goed of zo :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:51:06 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127388492
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als ik het geld had gehad dan was het zeker een leuk idee geweest om een cowboyrace te organiseren :P
Vertrekpunt Amsterdam, eentje via Bentheim, nummer twee gaat via Venlo en de derde via Emmerich het land uit. _O-
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:51:24 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127388500
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:49 schreef GSMboy het volgende:

[..]

Wait, whut, we kunnenzo wel het record van 19 februari 1989 verbreken, met de langste trein van Nederland, we kunnen er zelfs bijschrijven dat het de langste en kortste in dienst gestelde trein is w/ w/ w/ w/

Win win....
Het is zelfs een wereldrecord. De langste sleep levensgevaarlijk wrakijzer ooit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:51:32 #43
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127388507
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou meer "wie brengt de meeste onderdelen in 1 keer naar Pistoia?" :')
_O_
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:51:50 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127388514
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vertrekpunt Amsterdam, eentje via Bentheim, nummer twee gaat via Venlo en de derde via Emmerich het land uit. _O-
Er gaan er minimaal 2 botsen ergens :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 juni 2013 @ 00:51:55 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127388517
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Verplicht iedere 100 km elk stel op een weegbrug om te kijken of alles er nog aan zit :P
opruimen van verloren onderdelen komt voor rekening van de Italianen, dus je hoeft daar geen rekening mee te houden, behalve dan dat meer dan de halve trein in Pistoria aan moet komen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_127388519
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje het risico ja :)

Het zal wel een soort caravanrace worden die je in Valkenswaard vroeger nog weleens zag. Als je maar over de finish kwam met IETS aan je trekhaak was het al goed of zo :)
Eigenlijk moet er ergens in het buitenland een stukje spoor met veel bochten zijn waar je keihard met de V250 Fyra overheen kan rijden, net zo lang tot die helemaal afgeragd is en uit elkaar valt...
dat lijkt me gaaf _O_
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:52:35 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127388530
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:52 schreef GSMboy het volgende:

[..]

Eigenlijk moet er ergens in het buitenland een stukje spoor met veel bochten zijn waar je keihard met de V250 Fyra overheen kan rijden, net zo lang tot die helemaal afgeragd is en uit elkaar valt...
dat lijkt me gaaf _O_
Met 250 km/h door de kleinste ring in Velím, is toch maar een testbaan _O-
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:52:58 #48
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127388538
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

opruimen van verloren onderdelen komt voor rekening van de Italianen, dus je hoeft daar geen rekening mee te houden, behalve dan dat meer dan de halve trein in Pistoria aan moet komen :+
Doe niet zo raar.

Meer dan een half stel voor iedere trein van 3 stellen, dat is redelijk. :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_127388540
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Met 250 km/h door de kleinste ring in Velím, is toch maar een testbaan _O-
Ik zeg: Doen! _O_
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 juni 2013 @ 00:53:31 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127388549
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doe niet zo raar.

Meer dan een half stel voor iedere trein van 3 stellen, dat is redelijk. :)
het moet wel rollend over de streep komen he :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:53:45 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127388553
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:52 schreef GSMboy het volgende:

[..]

Eigenlijk moet er ergens in het buitenland een stukje spoor met veel bochten zijn waar je keihard met de V250 Fyra overheen kan rijden, net zo lang tot die helemaal afgeragd is en uit elkaar valt...
dat lijkt me gaaf _O_
Dat lijkt me met een uurtje wel voormekaar eigenlijk :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:54:09 #52
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127388558
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het moet wel rollend over de streep komen he :P
Waarom? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_127388570
Komt de V250 ook voor Marklin uit?
Moet goedkoop modelletje worden. Motor niet nodig, geen functies nodig, geen verlichting... :+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 juni 2013 @ 00:55:04 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127388573
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is zelfs een wereldrecord. De langste sleep levensgevaarlijk wrakijzer ooit.
knoop dan alle in Nederland zijnde V250's aan elkaar, enkele locs ervoor en dan via een groene golf het land uit.

Enige probleempje kan het hoge water zijn dat momenteel in Zuid-Duitsland heerst
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_127388578
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat lijkt me met een uurtje wel voormekaar eigenlijk :{
Uurtje? Bij de eerste bocht ligt de trein al in puin... als hij rijdt... :D
Of werd hij gesleept?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 juni 2013 @ 00:55:55 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127388588
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom? :+
je moet ze zo de fabriek in kunnen duwen he :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:56:21 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127388594
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

knoop dan alle in Nederland zijnde V250's aan elkaar, enkele locs ervoor en dan via een groene golf het land uit.

Enige probleempje kan het hoge water zijn dat momenteel in Zuid-Duitsland heerst
Gewoon ergens kopmaken (Stuttgart of zo) en van daaraf geduwd gaan rijden. Komt er plomp aan? Loskoppelen en loc remmen *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_127388595
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

knoop dan alle in Nederland zijnde V250's aan elkaar, enkele locs ervoor en dan via een groene golf het land uit.

Enige probleempje kan het hoge water zijn dat momenteel in Zuid-Duitsland heerst
Van de losse onderdelen kan je vast nog een brug bouwen :+
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:57:32 #59
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127388616
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je moet ze zo de fabriek in kunnen duwen he :+
Oh ja was er niet ooit wat met die sleutel van die fabriek?

"2008 garandeer ik zeker, als het 2009 wordt kun je de sleutel van de fabriek van me krijgen" zoiets toch? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:57:49 #60
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127388620
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

knoop dan alle in Nederland zijnde V250's aan elkaar, enkele locs ervoor en dan via een groene golf het land uit.

Enige probleempje kan het hoge water zijn dat momenteel in Zuid-Duitsland heerst
Ik zeg: Binnentredend water.

Allez...
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:58:05 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127388625
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:56 schreef GSMboy het volgende:

[..]

Van de losse onderdelen kan je vast nog een brug bouwen :+
Je kan beter gaan barbecuen. Roosters zat. Accuutje eronder voor het vuur, voila *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:59:10 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127388638
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja was er niet ooit wat met die sleutel van die fabriek?

"2008 garandeer ik zeker, als het 2009 wordt kun je de sleutel van de fabriek van me krijgen" zoiets toch? :?
Dat zei die projectmanager in een interview met NRC ofzo. "Als het 2010 wordt kun je de sleutel van de fabriek krijgen"
pi_127388641
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je kan beter gaan barbecuen. Roosters zat. Accuutje eronder voor het vuur, voila *O*
Of die batterijen, die fikken zo door... :P
Eend op de BBQ :P
  dinsdag 4 juni 2013 @ 01:00:13 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127388658
ja accu batterijen. Poteeto potaato.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 juni 2013 @ 01:00:34 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127388661
De onderdelenrapers zijn ook al gevonden. Zijn na het weekend toch werkloos: http://nos.nl/video/513173-de-ballos-van-roland-garros.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_127388664
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zei die projectmanager in een interview met NRC ofzo. "Als het 2010 wordt kun je de sleutel van de fabriek krijgen"
Dus... AnsaldoSchubbekutteveentilburg heeft blijkbaar de sleutel al aan de NS gegeven, waarna opeens zomaar de boel achteruit hard ging? :+
pi_127388714
Verbaast me dat ze nog geen statement op Twitter hebben geplaatst? Bij de Belgen waren ze er als de hazen bij....

https://twitter.com/AnsaldoBredaSpA :?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 01:09:42 #68
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127388820
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:03 schreef GSMboy het volgende:
Verbaast me dat ze nog geen statement op Twitter hebben geplaatst? Bij de Belgen waren ze er als de hazen bij....

https://twitter.com/AnsaldoBredaSpA :?
Waarschijnlijk zijn ze "as we speak" ten onder aan het gaan. 1 keer schreeuwen in de ruimte lukt dan nog wel, maar ook maar DAAR een vervolg aan geven zal te veel gevraagd zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_127388836
quote:
Kunt u dan in ieder geval verzekeren dat de treinen op 1 januari 2008 zullen rijden?
"De datum die ik kan geven is een datum die hoe dan ook afhankelijk zou zijn van andere data. Op dit moment zijn er geen absolute data. Laten we zeggen dat we eraan werken om al in 2007 de eerste leveringen te realiseren. Maar alles is afhankelijk van het moment waarop de trein op de lijn kan rijden en getest kan worden. We moeten geen valse verwachtingen voeden met valse informatie. We zijn daar heel transparant in."

2010?
"Als het 2010 wordt krijg je de sleutel van deze fabriek. Dan kunnen we wel sluiten."

2009?
"Daar durf ik om te wedden."
Bron: Treinreiziger.nl

Tsja, volgens mij is iemand z'n sleutel van de fabriek verschuldigd.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 01:11:04 #70
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127388849
En die lulkoek van "vergelijk onze treinen maar met anderen, we komen als 1 van de besten uit de bus" is natuurlijk totale onzin, maar ja wat verwacht je dan? "Ja nee het klopt we kunnen er geen ene tiefes van en we hadden wel zin in die knaken van die domme kortzichtige hollanders, zijn ze er toch mooi ingetrapt haha"? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_127388980
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:11 schreef Dr_Flash het volgende:
En die lulkoek van "vergelijk onze treinen maar met anderen, we komen als 1 van de besten uit de bus" is natuurlijk totale onzin, maar ja wat verwacht je dan? "Ja nee het klopt we kunnen er geen ene tiefes van en we hadden wel zin in die knaken van die domme kortzichtige hollanders, zijn ze er toch mooi ingetrapt haha"? :?
Wacht maar met het WK volgend jaar, of het daarop volgende EK. Dan maken we Italië zelf eens in met voetbal })
  dinsdag 4 juni 2013 @ 01:20:28 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127389028
Nou, daar zullen ze van wakker liggen -O- Die zijn veel drukker met een of andere gek van 80 met teveel geld die minderjarige marokkanenhoertjes neukt. Maar we hadden het over treinen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 juni 2013 @ 01:29:58 #73
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_127389175
Op 3:25 komt de befaamde gele tape ook voorbij.


pi_127389259
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:29 schreef RichardHammond het volgende:
Op 3:25 komt de befaamde gele tape ook voorbij.


[ afbeelding ]
En het loshangende deurtje....
pi_127389290
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:03 schreef GSMboy het volgende:
Verbaast me dat ze nog geen statement op Twitter hebben geplaatst? Bij de Belgen waren ze er als de hazen bij....

https://twitter.com/AnsaldoBredaSpA :?
Het Belgische besluit maakt dan ook geen indruk lijkt mij. Die van de NS blaast meteen alles inclusief het bedrijf op.
pi_127389397
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:33 schreef kurk_droog het volgende:
Ik vind het trouwens wel een prachtige trein om te zien ( moet je wel even langs de mankementen kijken ). Ik kijk er trouwens met hetzelfde gevoel naar als ik de Titanic zie op foto's :')

V250 O+
[ afbeelding ]
Ik ben het met je eens qua looks :), wie weet is hij nog te redden voor lokaal verkeer met normale snelheden want qua looks is hij best uniek te noemen. Zag hem graag staan op het station. Jammer dat het zo zuur af is gelopen.
pi_127389462
Deze zomer op vakantie naar Italië. We gaan heel toevallig maar eens in de buurt van Pistoia op een camping zitten waarbij ik met een beetje geluk nog wat spook-V250'en kan fotograferen die nooit in Nederland zijn geweest.

Misschien is er trouwens nog een ver oostblokland geinteresseerd in deze treinen, waar het klimaat mogelijk beter is, de veiligheidseisen lager en het personeel om het op te knappen een stuk goedkoper.
pi_127389535
Van mij mag deze trein wel in het Spoorwegmuseum komen te staan, ondanks alle pech of misschien wel juist dankzij alle pech is het een zeer benoemingswaardige trein geweest en de eerste poging van de NS om een HSL naar eigen wens te krijgen.
Het geld zijn ze toch al hoogstwaarschijnlijk kwijt en de schroopkosten zullen ook niet al te hoog zijn.
De wagons kan je altijd nog ombouwen en de bak waar de machinist zit, ach, 1 zo een bak doneren zal toch niet al te veel zijn?
pi_127389558
Ik denk dat de kans nog groter is dat we hem ergens in Amsterdam-Noord tegenkomen dan in het spoorwegmuseum.


pi_127389658
Mijn afkeer jegens NS Hispeed begon na deze video

http://nos.nl/video/lq/44(...)nen-beneluxlijn.html
pi_127390292
Ik heb er helemaal geen bezwaar tegen dat Timo Huges meer dan de Balkenendenorm krijgt. Als hij tenminste een trend inzet dat de NS zich niet meer verschuilt achter "wij zijn een overheidsbedrijf als het ons uitkomt". Als Financiën dan ook nog stuurt op het maatschappelijk belang in plaats van het huidige "privébedrijf, privébedrijf, niets mee te maken, privébedrijf, NOODREM!!!?!?!!?" zou het helemaal geweldig zijn.

Als dat niet haalbaar is, dan wordt Huges gewoon een topambtenaar en is het dus een ander verhaal.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_127390350
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:14 schreef ArnosL het volgende:

Kwam net op m'n Facebook langs, ik vond hem leuk gevonden :P
Relevant:
http://what-if.xkcd.com/43/
  dinsdag 4 juni 2013 @ 08:13:04 #83
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127390563
De Belgen staken weer. Ditmaal depot Charleroi, waarbij sporen bezet worden gehouden.

Edit: De wilde staking is weer voorbij .......

[ Bericht 25% gewijzigd door greavy op 04-06-2013 08:48:44 ]
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:02:55 #84
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127391292
Zo. Indien Wilma Mansveld de HSL-concessie niet intrekt is er sprake van kartelvorming en stapt MVBOV naar Brussel. MVBOV had al eerder geklaagd bij de ACM en nu dus ook bij de staatssecretaris.

NS stapelde fout op fout en kan niet meer als serieus te nemen HSL-exploitant worden beschouwd.

Lees hier de uitvoerige brief:

http://www.voorbeterov.nl/121213.php
pi_127391424
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Indien Wilma Mansveld de HSL-concessie niet intrekt is er sprake van kartelvorming en stapt MVBOV naar Brussel. MVBOV had al eerder geklaagd bij de ACM en nu dus ook bij de staatssecretaris.

NS stapelde fout op fout en kan niet meer als serieus te nemen HSL-exploitant worden beschouwd.

Lees hier de uitvoerige brief:

http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Je zou de website mobiel moeten maken, dit is voor mij althans geen lezen ;).
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:10:40 #86
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_127391471
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Indien Wilma Mansveld de HSL-concessie niet intrekt is er sprake van kartelvorming en stapt MVBOV naar Brussel. MVBOV had al eerder geklaagd bij de ACM en nu dus ook bij de staatssecretaris.

NS stapelde fout op fout en kan niet meer als serieus te nemen HSL-exploitant worden beschouwd.

Lees hier de uitvoerige brief:

http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Als je het goed doet, zet je meteen de vraag uit om ambtenaren van een slechte concessieverlenende overheid te laten ontslaan.

Verder moet je toch eens uitleggen hoe een vervoerder zonder materieel een vervoersdienst moet leveren. Dat is mij niet helemaal duidelijk.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:14:35 #87
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127391530
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:

Verder moet je toch eens uitleggen hoe een vervoerder zonder materieel een vervoersdienst moet leveren. Dat is mij niet helemaal duidelijk.
NS heeft dat probleem zelf feitelijk genegeerd.

1. NS heeft onvoldoende toezicht gehouden op de bouw

2. NS heeft zich doof gehouden voor alle waarschuwingen, met name ook om de Benelux niet op te heffen voordat V250 zijn betrouwbaarheid had bewezen

Dusssss.
pi_127391651
Grappig, er mogen geen testritten meer gedaan worden met de Fyra. Ze gaan kijken wanneer die weer gestart mogen worden. Beetje overbodig?
AJAX AMSTERDAM!
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:28:28 #89
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_127391792
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 02:36 schreef Bitlord het volgende:
Mijn afkeer jegens NS Hispeed begon na deze video

http://nos.nl/video/lq/44(...)nen-beneluxlijn.html
Dit was ook bij mij het omslagpunt, geholpen door James, want die zei, en ik citeer:
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 21:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ze babbelt, ze voert het woord... en ze is volkomen van de pot gerukt en staat met een grote grijns te vertellen dat veel reizigers in de stront kunnen zakken.

  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:31:15 #90
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127391839
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Indien Wilma Mansveld de HSL-concessie niet intrekt is er sprake van kartelvorming en stapt MVBOV naar Brussel. MVBOV had al eerder geklaagd bij de ACM en nu dus ook bij de staatssecretaris.

NS stapelde fout op fout en kan niet meer als serieus te nemen HSL-exploitant worden beschouwd.

Lees hier de uitvoerige brief:

http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Is het voor de reiziger niet beter integratie met het HRN te bepleiten? Daar hebben veel meer reizigers baat bij dan een losse concessie.

Ja, het is misschien zuur omdat het lijkt alsof je NS altijd maar beschermt ongeacht de prestaties. Maar de verantwoordelijkheid voor het gedoe met de V250 ligt niet alleen bij NS. Zoals hier de afgelopen dagen meermaals is langsgekomen was het eerste plan van NS eigenlijk erg goed (met de Intercity Max), maar dat werd destijds afgeschoten door de minister. Een nieuwe Intercity Max-plan lijkt mij de beste oplossing voor de reiziger.

Ik weet niet in hoeverre e.e.a. juridisch mogelijk is, maar aanbesteding van de diensten Amsterdam - Brussel en Amsterdam - Breda in combinatie met de mogelijkheid voor NS om binnenlandse diensten (deels) over de HSL te laten rijden is voor mij ook een prima optie. Dan heb je misschien het beste van twee werelden.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:31:56 #91
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_127391853
Gisteren ging het grootste deel van "Met het oog op morgen" van Radio over de Fyra, terugluisteren kan http://www.radio1.nl/terugluisteren?on=2013-06-03 om 23 uur...
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:47:16 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127392231
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:31 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Is het voor de reiziger niet beter integratie met het HRN te bepleiten? Daar hebben veel meer reizigers baat bij dan een losse concessie.

Ja, het is misschien zuur omdat het lijkt alsof je NS altijd maar beschermt ongeacht de prestaties. Maar de verantwoordelijkheid voor het gedoe met de V250 ligt niet alleen bij NS. Zoals hier de afgelopen dagen meermaals is langsgekomen was het eerste plan van NS eigenlijk erg goed (met de Intercity Max), maar dat werd destijds afgeschoten door de minister. Een nieuwe Intercity Max-plan lijkt mij de beste oplossing voor de reiziger.

Ik weet niet in hoeverre e.e.a. juridisch mogelijk is, maar aanbesteding van de diensten Amsterdam - Brussel en Amsterdam - Breda in combinatie met de mogelijkheid voor NS om binnenlandse diensten (deels) over de HSL te laten rijden is voor mij ook een prima optie. Dan heb je misschien het beste van twee werelden.
Of je bedenkt een nieuwe IC Max-constructie die je in zijn geheel aanbesteedt. De rest is dan voor NS.
pi_127392248
Ik denk trouwens dat alle V250 op een vrachtwagen het land uit gaan, daar ik denk dat de veiligheid dermate in het geding komt bij slepen. De ironie, trein over de weg, die is er altijd voor je.
pi_127392370
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:31 schreef KnightSolaire het volgende:
Is het voor de reiziger niet beter integratie met het HRN te bepleiten? Daar hebben veel meer reizigers baat bij dan een losse concessie.
Ik denk dat het voor de reiziger eerder beter is om de "boehoehoe, anderen rijden binnenlandse diensten op het HSL-tracé"-clausule te laten vallen. Zolang men van plan is om het HSL-tracé alleen in te zetten voor toeslagtreinen is een integratie met het HRN volgens mij sowieso niet nodig, behalve dan om de NS te belonen met nog minder ondernemersrisico.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 4 juni 2013 @ 10:00:48 #95
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127392610
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:21 schreef bloodysunday het volgende:
Grappig, er mogen geen testritten meer gedaan worden met de Fyra. Ze gaan kijken wanneer die weer gestart mogen worden. Beetje overbodig?
Dat verbod werd gevraagd door MVBOV en uitgevaardigd door ILT voordat de NS bekendmaakte, de stekker eruit te trekken. Dus.
pi_127392733
Het rijverbod van de IL&T stelt ook bijster weinig voor zeg. Volgens de Televaag kijken ze donderdag of het rijverbod gehandhaafd blijft en testritten hervat mogen worden. Of dat überhaupt nog zin heeft....
  dinsdag 4 juni 2013 @ 10:06:11 #97
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_127392780
Ik snap dat hele rijverbod niet, die dingen moeten uiteindelijk ergens heen, bij het aanvragen van een rijverbod heeft niemand baat.

Want wie wint er nou wat mee... -O-
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 juni 2013 @ 10:12:48 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127392969
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Of je bedenkt een nieuwe IC Max-constructie die je in zijn geheel aanbesteedt. De rest is dan voor NS.
of een IC Max-idee dat bij het binnenlandse net gaat en dan de diensten naar België aanbesteden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 juni 2013 @ 10:26:48 #99
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_127393386
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 10:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

of een IC Max-idee dat bij het binnenlandse net gaat en dan de diensten naar België aanbesteden.
Dat laatste is juridisch-economisch erg lastig. Je kan geen monopolie op basis van een concessie voor Amsterdam-Brussel vestigen door Europese regels. Daarmee komt de economische positie van een inschrijver in gevaar omdat die zomaar geconfronteerd kan worden met concurrentie over dezelfde HSL. Het gevolg is een risicoreservering in het bod van de aanbesteding die je terug gaat zien via of een slecht aanbod of en lage inschrijfprijs.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 juni 2013 @ 10:36:06 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127393666
klopt, maar de hoofdprijs gaat het ministerie zeker niet meer krijgen. Het gaat voor een aantal partijen pas interessant worden wanneer de gebruikersvergoeding omlaag gaat. Deze is nu veel te hoog om een meer hoogfrequentere en tegelijk ook rendabele dienst op te zetten.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')