O dat zal best, moet gewoon om die club lachen. Er kan nooit wat positiefs van af. Gedurende de 10 jaar dat ik met de trein ga nog nooit een probleem gehad.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat doe je bijdehand? Het is gewoon zo.
[ afbeelding ]
Waarom denk je dat dat rapport niet onafhankelijk is?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De Belgen hebben de problemen met de treinen als excuus gebruikt om er vanaf te komen, ik vermoed zelfs dat ze heel blij zijn dat ze dit (niet onafhankelijke) rapport hiervoor konden gebruiken.,
Waarom? Heb je die foto's niet gezien?quote:Ik heb er grote vraagtekens bij of de treinen zo slecht zijn als gesuggereerd,
Waarom denk je dat?quote:hier zijn andere belangen in het geding.
Nou, niet door AB in ieder geval. En al zouden alle huidige problemen opgelost worden, dannog wordt het onderhoud een heidens karwei aangezien al die treinen op een andere manier in elkaar gestoken zijn. Of geloof je dat ook niet?quote:Ik hoop dat dit ook uit die parlementaire enquete komt. Natuurlijk zijn er problemen met de treinen, maar ik geloof niet dat die niet oplosbaar zijn.
Oh, mooi. Laat die parlementaire enquête maar zitten, internetgebruiker BloodhoundFromHell weet het alquote:De ware schuldigen van dit debacle zijn de politici uit de jaren 90 (Netelenbos en co) die door de aanbestedingsprocedures en het verkopen van de concessie van het Nederlandse HSL spoor onverantwoorde risico's hebben genomen.
Heel eerlijk gezegd, ben ik best wel een beetje trots op dit plaatje.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat doe je bijdehand? Het is gewoon zo.
[ afbeelding ]
O nee?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:53 schreef Travel. het volgende:
[..]
O dat zal best, moet gewoon om die club lachen. Er kan nooit wat positiefs van af. (...)Alleen maar klagen op de NS, dat is wat die kan.
Fyra +1 = Fem.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:47 schreef KnightSolaire het volgende:
NS Hispeed stopt inderdaad met gebruik van de naam Fyra.
[..]
Nou jongens en meisjes, verzin 's een mooie nieuwe naam.
De ETR 500 is gebouwd nog voordat Ansaldo en Breda fuseerden, en hierbij waren ook andere partijen betrokken. Bij de V300 doet AnsaldoBreda weinig meer dan assemblage, de engineering en kwaliteitscontrole worden gedaan door Bombardier. Dat AnsaldoBreda ermee 'mag' pronken is omdat dit goede reclame is voor Italië en Italiaanse producten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ze maken ,weliswaar in samenwerking met andere fabrikanten, onder andere ook de etr500 en v300, die snelheden kan halen tot 380 km/h , deze treinen zijn gewoon in bedrijf.
Nou, de Pendolino's voor Cisalpino (ETR 470) zijn behoorlijk brak en gaan vervroegd uit dienst. Ook de 2e generatie Pendolino (ETR 600/610) kende redelijk wat problemen. Virgin schijnt wel heel tevreden te zijn over hun Pendolino'squote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:24 schreef Duvel het volgende:
Goede HST's worden in Italië gebouwd bij FIAT, toch?
Prachtige treinen van Alstom en Bombardier zijn dat inderdaad.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ze maken ,weliswaar in samenwerking met andere fabrikanten, onder andere ook de etr500 en v300, die snelheden kan halen tot 380 km/h
als ze van Bombardier de assemblage mogen doen van de V300 en ze maakten voor de fusie de betrouwbare etr500 dan hebben ze genoeg kennis en ervaring om de V250 te maken lijkt me. Geen reden om de fabrikant ongeschikt te verklaren. De problemen met de V250 zijn gewoon binnen redelijke tijd oplosbaar en deze trein kan dan ook gewoon ingezet worden. Het besluit de 9 treinen af te schrijven is paniekvoetbal, ingegeven door de chantage van de Belgen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ETR 500 is gebouwd nog voordat Ansaldo en Breda fuseerden, en hierbij waren ook andere partijen betrokken. Bij de V300 doet AnsaldoBreda weinig meer dan assemblage, de engineering en kwaliteitscontrole worden gedaan door Bombardier. Dat AnsaldoBreda ermee 'mag' pronken is omdat dit goede reclame is voor Italië en Italiaanse producten.
Kinderziektes zijn er altijd inderdaad, maar ze zijn nu al een aantal jaar te laat, hebben een product afgeleverd dat op verscheidene punten ver tekortschiet(understatement), en hebben het in een paar maanden blijkbaar nog niet opgelost, terwijl ze zelf zeiden dat het in een kortere tijd gefixt zou zijn en het zal nog steeds een poos duren voor ze bedrijfsklaar zijn(2 jaar). Aan de hand van de foto's en uitkomsten van rapporten kun je m.i. één ding zeggen en dat is dat het prutswerk isquote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De Belgen hebben belang bij het stoppen van de Fyra en hebben een onderzoek laten doen waarvan de uitkomst al vast stond, zodat zij er op die basis de stekker uit konden trekken. Natuurlijk waren er problemen aan de trein, maar die zijn zeker niet onoplosbaar. Ansaldobreda heeft wel degelijk kennis on huis van hogesnelheidslijnen. Ze maken ,weliswaar in samenwerking met andere fabrikanten, onder andere ook de etr500 en v300, die snelheden kan halen tot 380 km/h , deze treinen zijn gewoon in bedrijf. Verder hebben alle nieuwe producten problemen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de defensiematerieelprojecten zoals de NH90, JSF .
Ook de ICE's en TGV's hebben de nodige problemen gehad tijdens de opstart. Als je weet dat je een nieuw ontwikkeld product koopt, dan weet je ook dat jaren vertraging en kinderziektes gebruikelijk zijn, er is een bewust risico genomen. Nu de treinen al deels geleverd worden, moet je de fabrikant ook fatsoenlijk de tijd geven deze op te lossen en niet na een paar maanden de stekker eruit trekken. De Belgen spelen een raar spel, want zij hebben geen kosten en door het verbod van de trein op hun rails dwingen ze als het ware af dat de NS er ook maar mee moet stoppen, terwijl die al 9 treinen hebben die dan in 1 klap waardeloos worden. Hier wordt een spel gespeeld, waar de Belgen wat dat betreft veel slimmer in zijn dan wij. In een veel eerder stadium, werd de bestelling al teruggeschroeft van 11 naar 3 treinen, toen had er bij de NS al een lampje moeten gaan branden dat de Belgen dit wel eens op deze manier zouden kunnen gaan spelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cancel dan het contract voor de overige treinen en laat ansaldobreda zonder gezichtsverlies de V250's opknappen, dan heb je in ieder straks geval 9 rijdende treinen rijden die toch al betaald zijn. Nu worden er zulke stellingen ingenomen dat de verliezen vele malen groter zullen zijn, er ellenlange juridische procedures gaan volgen en de 9 treinen nooit meer afgemaakt zullen worden. Ik vind het vrij dom om zo makkelijk de Belgen te volgen terwijl je weet dat die hele andere belangen hebben. Van dit soort spelletjes hebben we in Nederland echt weinig kaas gegeten lijkt het.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:28 schreef James1988 het volgende:
Assemblage betekent componenten in elkaar klikken. Het engineering-proces ("hoe moet dit werken? hoe stevig moet die plaat zijn? hoe wordt het geplaatst? hoe reduceer ik het gewicht?") hebben ze niet begrepen.
De problemen met de V250 zijn wel oplosbaar, maar dit gaat jaren duren. Daar wilden NS en NMBS niet meer op wachten.
De NMBS wilde al heel lang van de V250 af ;-)quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:28 schreef James1988 het volgende:
Assemblage betekent componenten in elkaar klikken. Het engineering-proces ("hoe moet dit werken? hoe stevig moet die plaat zijn? hoe wordt het geplaatst? hoe reduceer ik het gewicht?") hebben ze niet begrepen.
De problemen met de V250 zijn wel oplosbaar, maar dit gaat jaren duren. Daar wilden NS en NMBS niet meer op wachten.
De NS kan zelf reservedelen monteren en hebben een uitgebreide technische dienst, ze hebben een bewust risico genomen door met een relatief kleine speler in zee te gaan, ze hadden de treinen ook kunnen kopen bij een bedrijf waar ze al zaken mee deden.. De vraag of de NS überhaupt wel hogesnelheidstreinen nodig heeft voor dat kleine stukje spoor moet natuurlijk ook gesteld worden. Je zou dit eventuele probleem ook met de Italiaanse overheid kunnen bespreken, zij kunnen gewoon dat bedrijf overeind houden, of het kan worden overgenomen door een grote fabrikant als Fiat of Bombardier.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:34 schreef James1988 het volgende:
Het probleem met de 9 treinen die al geleverd zijn, is dat ze allemaal afwijkend zijn gebouwd. Bij trein A zit een draadje aan de linkerkant vastgeschroefd, bij trein B aan de rechterkant en bij trein C ontbreekt dat draadje helemaal. Volgens Meerstadt en het rapport van Mott MacDonald zou iedere trein z'n eigen onderhoudsboekje nodig hebben.
Onderdelen verslijten erg snel, en gezien de financiële positie van AnsaldoHoogezandSappemeer is het onzeker of het bedrijf over 5 jaar nog bestaat, wat de levering van reserveonderdelen zou bemoeilijken. Ik kan me voorstellen dat NS er weinig voor voelt om een vloot van 9 dure treinen aan te houden, die om de haverklap defect zijn en bijna 24/7 aandacht nodig hebben.
Om nog maar niet te spreken over de tekortkomingen als het laagspanningsnet dat totaal opnieuw opgebouwd moet worden, of de batterijbranden die er zijn geweest.
tot op welke hoogte is iedere trein anders, ook dit punt wordt schromelijk overdreven.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:47 schreef James1988 het volgende:
Het monteren van reserveonderdelen is geen probleem, NedTrain doet niet anders. Wat wel van belang is, is dat de treinen uniform zijn van opbouw zodat reparaties snel kunnen worden uitgevoerd en de opleiding van een monteur van toepassing is op alle treinen. Als iedere trein anders is wordt het veel moeilijker en duurder om goed onderhoud uit te voeren.
Zoals Dr_Flash eerder ook al vroeg, waarom denk je dit? Heb je informatie die wij niet hebben?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
tot op welke hoogte is iedere trein anders, ook dit punt wordt schromelijk overdreven.
Uit de NMBS-presentatie is op te maken dat iedere monteur er een eigen werkwijze op nahield en onderdelen monteerde of aansloot daar waar hij 't vond passen. Dat geintje hebben ze ook geflikt bij de Deense IC4's.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
tot op welke hoogte is iedere trein anders, ook dit punt wordt schromelijk overdreven.
Ik neem aan dat jij je dan ook onthoudt van verder commentaar en anderen er ook op zal wijzen dat ze niets mogen zeggen/geen mening mogen hebben totdat de parlementaire enquête afgelopen is? Ik heb alle vertrouwen in de intelligentie van onze volksvertegenwoordigers, ministers en staatssecretarissenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, mooi. Laat die parlementaire enquête maar zitten, internetgebruiker BloodhoundFromHell weet het al
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |