Ik kreeg voor m'n 7e verjaardag een modeltrein, de jaren daarna werd het erger. Mijn ouders zijn er nooit overheen gekomen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Da deed me denke aan het volgende.
Aan welke dingen die je vroeger deed, kan je nu, later, achteraf afleiden dat je een spoorhobbyist in de dop was..
Dwz, Nu vind je jezelf erkend treinhobbyist, maar nu je achteraf terugkijkt op je jeugd, had je toen ook al achteraf bepaalde gewoontes, dat je nu zegt van.. verdomd, dat wasmn pre spoortijdperk?
Voorbeeldje van mezelf: Ik nam vroeger altijd zoveel mogenlijk verschillende folders mee, en deed altijd de meest rare routes invoeren in de NS MS-dos reisplanner...
En jullie?
Mijn ouders hadden ook liever dat ik bankbediende werd, of dierenarts, of tolk....quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kreeg voor m'n 7e verjaardag een modeltrein, de jaren daarna werd het erger. Mijn ouders zijn er nooit overheen gekomen.
HAH! Mijn moeder heeft het kunnen tegenhouden tot ik 12 was. Toen mocht ik voor het eerst geld voor mijn verjaardag vragen en kon ik een Minitrix startset kopen. Hek van de dam en oma was zo vertederd dat er binnen de kortste keren een tweede locje en trafo was. En flexrails. En toen kwam het echt op gang. Ieder weekend bij pa zeuren dat we moesten gaan treinen kijken in 't Harde of Zwolle, iedere maandag met pa mee naar de Veluwse Modelspoor Vereniging en door de week met een vriendje treinenspelletjes spelen op z'n computer. Later heb ik m'n N-baan ingeruild en heb ik samen met die vriend een H0-baan gebouwd bij hem thuis. Liefde is alleen maar erger geworden.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kreeg voor m'n 7e verjaardag een modeltrein, de jaren daarna werd het erger. Mijn ouders zijn er nooit overheen gekomen.
Ik zou eerst Zutphen zeggen, maar dat klopt niet.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:36 schreef bork het volgende:
Kijk mij eens weer eens een foto van een trein maken![]()
[ afbeelding ]
Door al die herinneringen van laatst wilde ik naar mijn HO treinbaan zoeken, blijkt het in een kast achter een andere nog grotere kast te staanquote:Op dinsdag 9 april 2013 21:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kreeg voor m'n 7e verjaardag een modeltrein, de jaren daarna werd het erger. Mijn ouders zijn er nooit overheen gekomen.
Zie het monument bij de brug.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zou eerst Zutphen zeggen, maar dat klopt niet.
Culemborg dacht ikquote:
Sinds gister is dat niet meer verplicht inderdaad.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:46 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet zeker of het hier al voorbij was gekomen: de G1206- en G2000-locomotieven mogen voortaan in de meeste gevallen weer rijden zonder extra wagons.
Zijn dat dan tegewoordig dan de diesellocs van ACTS als ik het goed begrijp?quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:46 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet zeker of het hier al voorbij was gekomen: de G1206- en G2000-locomotieven mogen voortaan in de meeste gevallen weer rijden zonder extra wagons.
Ik citeer:quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:58 schreef greavy het volgende:
ACTS is er niet meer, HTRS nu. HTRS heeft nog maar n G1206. Alle andere G1206'en hebben ze ingeleverd, omdat zij de Blerick-shuttle niet meer rijden. Vroegah hadden zij veel meer G1206'en.
quote:De locomotieven van producent Vossloh zijn in Nederland onder meer in gebruik door ACTS, Strukton Rail, Captrain, ERS Railways en Rotterdam Rail Feeding.
Media snapt het soms niet hoor ...quote:
Je kan beter gewoon de website bezoekenquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is die wekelijkse nieuwsbrief van Spoorpro wat?
Ik ben trouwens nog altijd op zoek voor een goede vervanger van de OV-nieuwsbrief....
Ook ander spoor of OV gerelateerd nieuwbrief werk is welkom
En ACTS?quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Media snapt het soms niet hoor ...
HTRS heeft 1 G1206, Strukton heeft er 4, ERS heeft er 3, en RRF heeft geen G1206.
G2000 heeft HTRS er 3 en RRF 2.
Dan heb je LTE, die heeft tegenwoordig 1 G1206. RTB heeft 4 G2000'en.
Hangt er geen 25KV daar joh?quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:59 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
DBS 6454 + Afvoer DuPont (62023)
Nadat het eindelijk vertrektijd was, kwam de trein enkele ogenblikken later over de Wantijbrug gereden, en mag door naar de Kijfhoek. Het licht is nog maar erg krap, maar ik mag niet klagen.
Wat de fuck staat hierquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:02 schreef greavy het volgende:
[..]
HTRS heeft 1 G1206, Strukton heeft er 4, ERS heeft er 3, en RRF heeft geen G1206.
G2000 heeft HTRS er 3 en RRF 2.
Dan heb je LTE, die heeft tegenwoordig 1 G1206. RTB heeft 4 G2000'en.
G1206: Een type diesellocquote:
Excuus had er de eerste keer over heen gelezen...quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:05 schreef greavy het volgende:
ACTS bestaat niet meer. HTRS is dat tegenwoordig, nadat zij het overgenomen hadden in februari 2011.
Ah......quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedrijven die dat niet zelf doen vallen daar wel onder. Zoals die vage afkorting HTRS terwijl er in koeieletters HUSA op die locomotieven staat.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bedrijven die hun namen zelf afkorten vallen toch niet onder de afkortingen?
Dat zeg ik. Husa.quote:
NSH, niet NSI. Toch is er een wezenlijk verschil. Die bedrijven heten namelijk geen VTN of APN. HTRS is een volledige dochter van Husa Capital nogwat. Mag trouwens DBSRN ook niet meer en moet het Schenker, Railion of Deutsche Bahn Schenker Railion Nederland zijn?quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:55 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Husa.
Maar goed, als jullie het zo graag willen zeg ik voortan wel EIL als ik de trein van Brussel naar Londen bedoel. NSI rijdt tussen Amsterdam en Breda, APN in de Achterhoek en VTN in Limburg.
NS Hispeed is de merknaam waaronder NS Internationaal BV met treintjes rijdt. DB Schenker is de merknaam waaronder DB Schenker Rail Nederland NV met treintjes rijdt. Er is geen wezenlijk verschil.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
NSH, niet NSI. Toch is er een wezenlijk verschil.
Ik neem aan dat je ARF en RRF en NS ook wil verbieden dan? HTRS is een normale afkorting die veel gebruikt wordt in de spoorwereld. Veel meer dan Husa zelfs.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
NS Hispeed is de merknaam waaronder NS Internationaal BV met treintjes rijdt. DB Schenker is de merknaam waaronder DB Schenker Rail Nederland NV met treintjes rijdt. Er is geen wezenlijk verschil.
Veolia Transport Nederland (dat bedrijf heet toch echt zo) is volgens jouw logica VTN. Dan gebruik ik toch liever de korte naam die iedereen snapt.
quote:
quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ARF en RRF en NS ook wil verbieden dan? HTRS is een normale afkorting die veel gebruikt wordt in de spoorwereld. Veel meer dan Husa zelfs.
kinders kinders toch...quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
NS Hispeed is de merknaam waaronder NS Internationaal BV met treintjes rijdt. DB Schenker is de merknaam waaronder DB Schenker Rail Nederland NV met treintjes rijdt. Er is geen wezenlijk verschil.
Veolia Transport Nederland (dat bedrijf heet toch echt zo) is volgens jouw logica VTN. Dan gebruik ik toch liever de korte naam die iedereen snapt.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:36 schreef bork het volgende:
Kijk mij eens weer eens een foto van een trein maken![]()
[ afbeelding ]
Nou, ik heb zo maar de moeite genomen om daar ff wat foto's te maken, dan ben je toch een held?quote:
Dan zijn we allebei een held! Om vast in de stemming te komenquote:Op woensdag 10 april 2013 00:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee hoor, prima![]()
![]()
Ik heb alleen ook weer eens een foto van een trein gemaakt. Ik doe dat ook niet elke dag eigenlijk, vandaar
Gefeliciteerd kerel!quote:Op woensdag 10 april 2013 00:34 schreef Monopoly het volgende:
Vandaag mijn laatste theorie examen voor machinist gedaan en gehaald.
4 uit 4
Alleen nog veiligheids communicatie binnenkort.![]()
Vandaar mijn afwezigheid hier in het topic de laatste tijd, druk druk druk
quote:Op woensdag 10 april 2013 00:24 schreef bork het volgende:
[..]
Dan zijn we allebei een held! Om vast in de stemming te komen![]()
Dat wordt nog wass.
Gratz!quote:Op woensdag 10 april 2013 00:34 schreef Monopoly het volgende:
Vandaag mijn laatste theorie examen voor machinist gedaan en gehaald.
4 uit 4
Alleen nog veiligheids communicatie binnenkort.![]()
Vandaar mijn afwezigheid hier in het topic de laatste tijd, druk druk druk
Goederen was wel pittig vond ik en vergunningen ook.quote:
Gratsquote:Op woensdag 10 april 2013 00:34 schreef Monopoly het volgende:
Vandaag mijn laatste theorie examen voor machinist gedaan en gehaald.
4 uit 4
Alleen nog veiligheids communicatie binnenkort.![]()
Vandaar mijn afwezigheid hier in het topic de laatste tijd, druk druk druk
Een Samsung ookquote:Op woensdag 10 april 2013 01:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Trouwens Thalys is voor mietjes natuurlijk he maar dat wisten jullie al.
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd !quote:Op woensdag 10 april 2013 00:34 schreef Monopoly het volgende:
Vandaag mijn laatste theorie examen voor machinist gedaan en gehaald.
4 uit 4
Gefeliciteerd Monobaasquote:Op woensdag 10 april 2013 00:34 schreef Monopoly het volgende:
Vandaag mijn laatste theorie examen voor machinist gedaan en gehaald.
4 uit 4
Alleen nog veiligheids communicatie binnenkort.![]()
Vandaar mijn afwezigheid hier in het topic de laatste tijd, druk druk druk
goed bezigquote:Op woensdag 10 april 2013 00:34 schreef Monopoly het volgende:
Vandaag mijn laatste theorie examen voor machinist gedaan en gehaald.
4 uit 4
Alleen nog veiligheids communicatie binnenkort.![]()
Vandaar mijn afwezigheid hier in het topic de laatste tijd, druk druk druk
Wilde net hetzelfde posten! Erg interessant. Jammer dat ik er niet bij kan zijn vanuit mijn werk maargoed ik ben elders nodig.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:12 schreef dennistd het volgende:
In Roosendaal wordt vandaag en morgen het seinhuis verplaatst:
http://www.bndestem.nl/re(...)s-seinhuis-1.3757230
Webcam: http://www.prorail.nl/Pub(...)l/Pages/Inbeeld.aspx
kijk ik even, zie ik meteen de excuus-Benelux het beeld binnenschuivenquote:Op woensdag 10 april 2013 09:12 schreef dennistd het volgende:
In Roosendaal wordt vandaag en morgen het seinhuis verplaatst:
http://www.bndestem.nl/re(...)s-seinhuis-1.3757230
Webcam: http://www.prorail.nl/Pub(...)l/Pages/Inbeeld.aspx
Gefeliciteerd! Als je veiligheidscommunicatie 'nieuwe stijl' tijdens je praktijkstages bij he communiceren met de TRDL al goed beheerste is dat peanuts. Hier stelde het bij 'oude stijl' geen flikker voor. Waren paar vragen omtrent welke je termen wanneer gebruikt en ik moest wandklok spellen volgens het NATO-alfabet. Zo'n opgezet veiligheidsgesprek met een fictieve TRDL moet ook makkelijk te doen zijn.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:34 schreef Monopoly het volgende:
Vandaag mijn laatste theorie examen voor machinist gedaan en gehaald.
4 uit 4
Alleen nog veiligheids communicatie binnenkort.![]()
Vandaar mijn afwezigheid hier in het topic de laatste tijd, druk druk druk
Hoe gaat het nu eigenlijk met je?quote:Op woensdag 10 april 2013 09:57 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Als je veiligheidscommunicatie 'nieuwe stijl' tijdens je praktijkstages bij he communiceren met de TRDL al goed beheerste is dat peanuts. Hier stelde het bij 'oude stijl' geen flikker voor. Waren paar vragen omtrent welke je termen wanneer gebruikt en ik moest wandklok spellen volgens het NATO-alfabet. Zo'n opgezet veiligheidsgesprek met een fictieve TRDL moet ook makkelijk te doen zijn.
Daarom staat er ook HTC bovenop mijn foon he, kan je zienquote:
vernummerenquote:Op woensdag 10 april 2013 11:17 schreef b2py het volgende:
Gaat NSR dan ook oefenen in het uit elkaar houden van stellen? Want gegarandeerd dat er dan een niet 3 KV treinstel de grens wordt overgejaagd.
je komt vanzelf stil te staan, zoals de SLT's op de Betuweroute is overkomenquote:Op woensdag 10 april 2013 11:18 schreef V2 het volgende:
Dat vind ik typisch weer een zelfoplossend probleem. Die fout kun je maar een beperkt aantal keren maken
Bij DDAR (stammen met of zonder loc) lukt(e) ze dat ook nooit zo goed. Ondanks verschillende nummertjes.quote:
klopt, maar met wat extra stickertjes kom je een heel eindquote:Op woensdag 10 april 2013 11:32 schreef ReisT het volgende:
[..]
Bij DDAR (stammen met of zonder loc) lukt(e) ze dat ook nooit zo goed. Ondanks verschillende nummertjes.
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:34 schreef Monopoly het volgende:
Vandaag mijn laatste theorie examen voor machinist gedaan en gehaald.
4 uit 4
Alleen nog veiligheids communicatie binnenkort.![]()
Vandaar mijn afwezigheid hier in het topic de laatste tijd, druk druk druk
Nee, er zit geen bewaking op de spanningssluis bij Essen. Als je na de sluis je 1500 V-panto weer opzet, is het plof en voorbij.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je komt vanzelf stil te staan, zoals de SLT's op de Betuweroute is overkomen
ah, meer het 1800-principe dusquote:Op woensdag 10 april 2013 11:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, er zit geen bewaking op de spanningssluis bij Essen. Als je na de sluis je 1500 V-panto weer opzet, is het plof en voorbij.
Oh ja, dat gaat wel goed.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ah, meer het 1800-principe dus
Maar ik dacht meer aan een nog niet omgebouwde VIRM die bij Hoofddorp de HSL opgestuurd werd
Je zult maar in Gasselterboerveenschemond geboren zijnquote:Op woensdag 10 april 2013 11:36 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Hoe zit het examentraject nu eigenlijk in elkaar? 4 examens? met hoeveel vragen?
Toen ik examen deed, was het 60 vragen 19 "harde" vragen en 41 "zachte" vragen.
Als je alle zachte vragen goed had, mocht je 1 harde vraag missen, had alle harde vragen goed, dan kun je rustig 10 zachte vragen fout hebben,
Daarna had je ook nog het veiligheidsgesprek, ik moest mijn geboorteplaats spellen.
Examinator: Je moet je geboortplaats spellen in NATO, waar ben je geboren.
Ik: Oss
Examinator: Ja Ja dat zeggen ze allemaal, ( hij zoekt in de papieren ) Ah zegt, ik zie het al Apeldoorn.
niet als treinen met elkaar verward worden, zoals bij Meteren gebeurdequote:Op woensdag 10 april 2013 12:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je komt de daadwerkelijke HSL niet eens op. Voordat je daar bent kom je een rood sein tegen.
Als dat gewoon gemeente Emmen is valt het wel mee tochquote:Op woensdag 10 april 2013 12:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je zult maar in Gasselterboerveenschemond geboren zijn
Zie reactie psm.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je komt de daadwerkelijke HSL niet eens op. Voordat je daar bent kom je een rood sein tegen.
Op termijn naar Emmen en Meppen? Komt er dan toch nog een doorgaande trein bij Ter Apel Rijksgrens?quote:Op woensdag 10 april 2013 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
in 2017 stoppen er weer passagierstreinen in Stadskanaal
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=119828
Culemborg.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zou eerst Zutphen zeggen, maar dat klopt niet.
Het laatste sein voor de overschakeling komt niet uit de stand stop voordat de MA is opgepakt door de trein.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet als treinen met elkaar verward worden, zoals bij Meteren gebeurde
Nou, dat was dan ook van korte duur:quote:Op woensdag 10 april 2013 16:10 schreef b2py het volgende:
Geen treinen Deventer op last van de politie, lekker dan..
twitter:NS_online twitterde op woensdag 10-04-2013 om 16:13:49De politie heeft de sporen in Deventer vrijgegeven, het treinverkeer wordt hervat. http://t.co/axyyfHsfHm #Dv reageer retweet
quote:
twitter:paololaconi twitterde op woensdag 10-04-2013 om 16:15:37Politie twittert dat ontsnapte psychiatrisch patint in Deventer gezocht wordt, vandaar dat alle treinverkeer naar Deventer stil ligt. reageer retweet
mja, dan blijf ik me verbazen over het feit dat het setje SLT wel door de spanningssluis heen kwam. Helemaal op de hoofdspoorbaan van de Betuweroute kwam het spul uiteraard niet.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het laatste sein voor de overschakeling komt niet uit de stand stop voordat de MA is opgepakt door de trein.
Bezopen om daar het treinverkeer voor stil te leggen. How about lastgeving Voorzichtig Rijden?quote:Op woensdag 10 april 2013 16:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]twitter:paololaconi twitterde op woensdag 10-04-2013 om 16:15:37Politie twittert dat ontsnapte psychiatrisch patint in Deventer gezocht wordt, vandaar dat alle treinverkeer naar Deventer stil ligt. reageer retweet
Zou op het spoor lopen.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:37 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Bezopen om daar het treinverkeer voor stil te leggen. How about lastgeving Voorzichtig Rijden?
Lijkt mij inderdaad meer op zijn plaats eigenlijk.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:37 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Bezopen om daar het treinverkeer voor stil te leggen. How about lastgeving Voorzichtig Rijden?
Maarja, wie ben jij als treindienstleider om dat voor te stellen als de politie roept "stop alle treinen!!!"quote:Op woensdag 10 april 2013 16:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Lijkt mij inderdaad meer op zijn plaats eigenlijk.
YOLOquote:Op woensdag 10 april 2013 16:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Maarja, wie ben jij als treindienstleider om dat voor te stellen als de politie roept "stop alle treinen!!!"
Hier, stuur deze maar mee in je boze mail naar Gout:quote:Op woensdag 10 april 2013 16:37 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Bezopen om daar het treinverkeer voor stil te leggen. How about lastgeving Voorzichtig Rijden?
Is me nou nog nooit opgevallen. Merk je dat bij iedere ICM?quote:Op woensdag 10 april 2013 17:19 schreef arkkey het volgende:
Wat is die enorme klap eigenlijk als zo'n "koploper" vanuit zn vrij in de versnelling gezet wordt? Lijkt wel of iemand een grote hefboom van 100 kilo omdondert ofzo. Bij andere treinen hoor/voel ik dat nooit.
Dat is volgens mij alleen bij de chopperstellen. Daarmee zal het dus ook wel te maken hebben.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:27 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Is me nou nog nooit opgevallen. Merk je dat bij iedere ICM?
Ik neem aan dat je het geluid bedoelt dat te horen is op 0:31 en 3:36 in dit filmpje:quote:Op woensdag 10 april 2013 17:30 schreef arkkey het volgende:
Ja dat merk ik bij iedere ICM, maar ik heb er nog nooit op gelet of het uitmaakt in welke bak je zit eigenlijk, zal daar eens op letten
Het oorzaak-gevolg-spelletje werkt nietquote:Op woensdag 10 april 2013 16:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]twitter:paololaconi twitterde op woensdag 10-04-2013 om 16:15:37Politie twittert dat ontsnapte psychiatrisch patint in Deventer gezocht wordt, vandaar dat alle treinverkeer naar Deventer stil ligt. reageer retweet
Bingoquote:Op woensdag 10 april 2013 17:31 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het geluid bedoelt dat te horen is op 0:31 en 3:36 in dit filmpje:
Ik weet alleen van de HSL zeker dat het zo werkt.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan blijf ik me verbazen over het feit dat het setje SLT wel door de spanningssluis heen kwam. Helemaal op de hoofdspoorbaan van de Betuweroute kwam het spul uiteraard niet.
Dat zal wel het inschakelen van een relais zijn of iets dergelijks.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:31 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het geluid bedoelt dat te horen is op 0:31 en 3:36 in dit filmpje:
Ander woord voor "Kijk het echt onze schuld niet! grgr ProRail"-TV?quote:
Vindt het eigenlijk totaal geen goed idee die tv's op het perron. Volgens mij gaat niemand daar naar staan kijken. Of gaan ze elke dag een nieuw filmpje maken? Want de dagelijkse reiziger heeft het na 1 dag natuurlijk wel gezien...quote:
of misschien het releasen van een parkeerrem ofzo?quote:Op woensdag 10 april 2013 18:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat zal wel het inschakelen van een relais zijn of iets dergelijks.
niet echtquote:Op woensdag 10 april 2013 18:42 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
of misschien het releasen van een parkeerrem ofzo?
dit lijkt er op:quote:Op woensdag 10 april 2013 18:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat zal wel het inschakelen van een relais zijn of iets dergelijks.
Het is positief. Ik vond het wachten in de metro in volgens mij Londen ook aangenamer toen daar beelden werden uitgezonden. En wachten op station wordt nog steeds als drie keer langer ervaren dan reizen met de trein. Charme offensief meer dan effectief iets voor de reiziger.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:40 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Vindt het eigenlijk totaal geen goed idee die tv's op het perron. Volgens mij gaat niemand daar naar staan kijken. Of gaan ze elke dag een nieuw filmpje maken? Want de dagelijkse reiziger heeft het na 1 dag natuurlijk wel gezien...
Ja, dat hoor ik ook regelmatig, maar ook vaak weer niet. Tot nu toe nam ik altijd maar aan dat de motor wellicht een flexibele ophanging heeft of dat het het bewegen van blikpakketten in de stator danwel rotor zou zijn. Ik heb ook wel eens gedacht dat de tractie al in kwam terwijl de remmen nog niet volledig gelost waren, maar eigenlijk heb ik ook geen idee en ben ik ook wel eens benieuwd naar de oorzaak.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:31 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het geluid bedoelt dat te horen is op 0:31 en 3:36 in dit filmpje:
quote:
De dag is dus toch gekomen! Fijn dat je speciaal voor het HSL foldertje je H0-baan even opgeruimd hebt! We wachten in spanning af.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:41 schreef Duvel het volgende:
Op de zolder hier lag een vrij grote H0 baan, maar toen moest ik opruimen. Nu tijdelijk in dozen.
quote:Op woensdag 10 april 2013 19:05 schreef b2py het volgende:
Het bevochtigen van spoorrails in de herfst voorkomt gladheid
Het was vooral info van en over ProRail. Bij EditieNL zag ik een stukje over de schouwtreinen.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:40 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Vindt het eigenlijk totaal geen goed idee die tv's op het perron. Volgens mij gaat niemand daar naar staan kijken. Of gaan ze elke dag een nieuw filmpje maken? Want de dagelijkse reiziger heeft het na 1 dag natuurlijk wel gezien...
Als het nou maar eens regende in de herfst, dan hoefden we de natuur geen handje te helpen. Oh, wacht...quote:Op woensdag 10 april 2013 19:05 schreef b2py het volgende:
Het bevochtigen van spoorrails in de herfst voorkomt gladheid
dat ze dat niet eerder bedacht hebbenquote:Op woensdag 10 april 2013 19:05 schreef b2py het volgende:
Het bevochtigen van spoorrails in de herfst voorkomt gladheid
Moeten die er wel zijnquote:Op woensdag 10 april 2013 19:47 schreef b2py het volgende:
Iedereen aanmoedigen in de trein naar het toilet te gaan.
daar heb je bij een gesloten systeem veel aanquote:Op woensdag 10 april 2013 19:47 schreef b2py het volgende:
Iedereen aanmoedigen in de trein naar het toilet te gaan.
Hebben ze in '53 al gedaan met de badkuipspoorweg (niet te verwarren met het badkuip-trac in de Flevolijn).quote:
Dat vroeg ik mij ook al af ja. Duidelijk. Zit onder het lampje van de treinleiding meen ik.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:11 schreef Hr-Flip het volgende:
De klap die je hoort bij ICM stellen, is het inkomen van de lijnschakelaars, Elke motorgroep heeft een lijnschakelaar, die als een soort veiligheid dient, bij een te hoge motorstroom valt de lijnschakelaar af, in de cabine krijg je dan de melding door middel van de lamp LS die gaat branden.
Inkomen lijnschakelaar bij geven van tractie
uitschakelen lijnschakelaar bij te hoge motorstroom of uitschakelen tractie.
Wat doet de snelschakelaar dan nog?quote:Op woensdag 10 april 2013 19:11 schreef Hr-Flip het volgende:
De klap die je hoort bij ICM stellen, is het inkomen van de lijnschakelaars, Elke motorgroep heeft een lijnschakelaar, die als een soort veiligheid dient, bij een te hoge motorstroom valt de lijnschakelaar af, in de cabine krijg je dan de melding door middel van de lamp LS die gaat branden.
Inkomen lijnschakelaar bij geven van tractie
uitschakelen lijnschakelaar bij te hoge motorstroom of uitschakelen tractie.
Goed hoor! Al mis ik het beroepsmatig treinen wel. Had toch graag op zo'n ding gezeten de hele dag. Maargoed.... heb er zelf een zootje van gemaakt. Nu 5 dagen in de week een beetje rond scheuren als taxichauffeur in een Renault Traffic.quote:
Dan krijg je hooguit een boete als je door rood rijdtquote:Op woensdag 10 april 2013 20:33 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Goed hoor! Al mis ik het beroepsmatig treinen wel. Had toch graag op zo'n ding gezeten de hele dag. Maargoed.... heb er zelf een zootje van gemaakt. Nu 5 dagen in de week een beetje rond scheuren als taxichauffeur in een Renault Traffic.
Snelschakelaar is voor de hele trein, is wel zo fijn, dat als er 1 motorgroep storing geeft, dat niet de hele trein uitvalt.quote:
Helaas zit het in de achterste doos of zo.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:58 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
[..]
De dag is dus toch gekomen! Fijn dat je speciaal voor het HSL foldertje je H0-baan even opgeruimd hebt! We wachten in spanning af.
Geen ambities meer in rail?quote:Op woensdag 10 april 2013 20:33 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Goed hoor! Al mis ik het beroepsmatig treinen wel. Had toch graag op zo'n ding gezeten de hele dag. Maargoed.... heb er zelf een zootje van gemaakt. Nu 5 dagen in de week een beetje rond scheuren als taxichauffeur in een Renault Traffic.
Maar de lijnschakelaar gaat geen kortsluitstroom uitschakelen.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:36 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Snelschakelaar is voor de hele trein, is wel zo fijn, dat als er 1 motorgroep storing geeft, dat niet de hele trein uitvalt.
quote:Op woensdag 10 april 2013 20:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Helaas zit het in de achterste doos of zo.
OF ZO!quote:Op woensdag 10 april 2013 20:37 schreef Peter het volgende:
[..]Je weet al waar de doos staat! Progress!
In Frankrijk wel, maar daar gaat het 1 keer per jaar een maand dichtquote:Op woensdag 10 april 2013 20:06 schreef Igen het volgende:
[..]
In Engeland hebben ze dat al een keer geprobeerd maar echt een succes was het niet...
Nee, zie het als een meterkast, snelschakelaar is de aardlekschakelaar en een lijnschakelaar is een zekering.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar de lijnschakelaar gaat geen kortsluitstroom uitschakelen.
Dat was ook zo'n ding waar je maar beter de eerste rit kon hebben, want verder kwam het helaas nooit meer. Net als met de Titanic. Of de V250.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:06 schreef Igen het volgende:
[..]
In Engeland hebben ze dat al een keer geprobeerd maar echt een succes was het niet...
OK, dus bij kleinere overstromen gaat de lijnschakelaar, bij grotere (kortsluit-)stromen grijpt de snelschakelaar in. Elektrotechnisch gezien heb je het eerder over een hoofdzekering en de onderverdeling in groepen.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:53 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Nee, zie het als een meterkast, snelschakelaar is de aardlekschakelaar en een lijnschakelaar is een zekering.
Snelschakelaar bij kortsluiting
Lijnschakelaar bij overbelasting
Voor zo'n 4 Mei herdenking zou ik dat persoonlijk wel ok vinden. Al zorg ik altijd dat ik in de stad ben waar de herdenking is.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat rail TV betreft, ik ben heel benieuwd wat dat gaat doen op 4 mei rond 8 uur en op andere data zoals as 30 april en belangrijke voetbalwedstrijden
Ik bedoelde het eigenlijk andersom, even er vanuit gaande dat het een soort moderne kabelkrant is. En het dus standaard geen geluid heeft. Zou het dan op zwart gaan?quote:Op woensdag 10 april 2013 21:02 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Voor zo'n 4 Mei herdenking zou ik dat persoonlijk wel ok vinden. Al zorg ik altijd dat ik in de stad ben waar de herdenking is.
Belangrijk om te zien vind ik. Mocht je dan onverhoopt op een perron staan te wachten, dan kan je het iig even op TV zien.
Nou en?quote:Op woensdag 10 april 2013 21:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Voor voetbal en dergelijke zal het vast wel niet, anders heb je en een rechtenkwestie, en iedereen die de kroeg uit getiefstraald word gaat op het perron hangen...
in 2006 lieten ze op Utrecht Centraal mensen met tv-schermen op de rug rondlopen om de OS van Turijn uit te zenden. Zo heb ik nog een stukje van de 10 kilometer schaatsen kunnen zien.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat rail TV betreft, ik ben heel benieuwd wat dat gaat doen op 4 mei rond 8 uur en op andere data zoals as 30 april en belangrijke voetbalwedstrijden
Ik zat de afgelopen drie jaar met dodenherdenking in de trein...en als klap op de vuurpijl dit jaar in Duitsland.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:02 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Voor zo'n 4 Mei herdenking zou ik dat persoonlijk wel ok vinden. Al zorg ik altijd dat ik in de stad ben waar de herdenking is.
Belangrijk om te zien vind ik. Mocht je dan onverhoopt op een perron staan te wachten, dan kan je het iig even op TV zien.
Gelukkig heb ik een rit met de V250 alvast niet gemist.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was ook zo'n ding waar je maar beter de eerste rit kon hebben, want verder kwam het helaas nooit meer. Net als met de Titanic. Of de V250.
Mooi typerend beeld op 1:00. Zo vol zat-ie inderdaad altijd.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een rit met de V250 alvast niet gemist.
Ze maakten toen ook van iedereen een foto, die dan in een filmpje werd verwerkt dat je per email kreeg toegestuurd. Zo eentje:
(Dit ben ik niet, maar Igen was ook enthousiast over het comfort van de V250.)
Tof! Ben benieuwd. Weet vrij weinig van Ierland op treinen behalve dat er nog veel diesel rijdt, en amper elektrisch materieel.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee mono![]()
Ja vetvetvet![]()
verslag wordt aan gewerkt he
Alleen de DART, zeg maar de S-Bahn van Dublin, is gelectrificeerd. Alle normale treinen in Ierland zijn diesel.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:03 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Tof! Ben benieuwd. Weet vrij weinig van Ierland op treinen behalve dat er nog veel diesel rijdt, en amper elektrisch materieel.
Loop je nu stage bij NSR inmiddels?quote:Op woensdag 10 april 2013 20:25 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij ook al af ja. Duidelijk. Zit onder het lampje van de treinleiding meen ik.
Tenminste, in de vIRM, ICM nog niet gereden helaas.
Nee, ik denk dat ik Arriva Noord ga doen. Moet alleen wel verhuizen dan denk ikquote:Op woensdag 10 april 2013 22:19 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Loop je nu stage bij NSR inmiddels?
Hoe lang gaat die stage nog duren dan? Zou het er namelijk niet voor over hebben om voor die twee a drie maanden dat je opleiding nog duurt te verhuizen... of hoop je straks ook in die regio werk te krijgen?quote:Op woensdag 10 april 2013 22:22 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ik Arriva Noord ga doen. Moet alleen wel verhuizen dan denk ikIk kijk wel even
Mooi man, lang geleden dat ik daar was!quote:Op woensdag 10 april 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Dublin, vlakbij Connolly station. De Dart. There. I picced it.
[ afbeelding ]
Ik hoop dat ze me een baan aanbieden. Zwolle - Emmen en dan nog eens wat in het noorden erbijquote:Op woensdag 10 april 2013 22:25 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Hoe lang gaat die stage nog duren dan? Zou het er namelijk niet voor over hebben om voor die twee a drie maanden dat je opleiding nog duurt te verhuizen... of hoop je straks ook in die regio werk te krijgen?
Reizigersvervoer? Dat goederenlijntje wat je lopen had is op niks uitgelopen dus?quote:Op woensdag 10 april 2013 22:27 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze me een baan aanbieden. Zwolle - Emmen en dan nog eens wat in het noorden erbij
Qua stage niet, te weinig plekken uiteindelijk. Maar qua baan staat er nog wel wat open.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:34 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Reizigersvervoer? Dat goederenlijntje wat je lopen had is op niks uitgelopen dus?
Naar Emmen begrijp ik, is best een raar hiaat in ons spoornet.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:18 schreef J.B. het volgende:
[..]
Op termijn naar Emmen en Meppen? Komt er dan toch nog een doorgaande trein bij Ter Apel Rijksgrens?
Nee mag niet. Daar zit de Baas van Deventer tussen.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:43 schreef eti het volgende:
Amsterdam-Zwolle-Meppen-Osnabrck? Ik zie het niet zo zitten...
Amsterdam - Berlijn via Zwolle en Nijverdalquote:Op woensdag 10 april 2013 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee mag niet. Daar zit de Baas van Deventer tussen.
Ze hebben in Nijverdal niet voor niets een fatsoenlijk station gebouwd, moet er ook een fatsoenlijke trein stoppen!quote:Op woensdag 10 april 2013 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Amsterdam - Berlijn via Zwolle en Nijverdal
twitter:MCN_Utrecht twitterde op woensdag 10-04-2013 om 14:41:15#NS3,5% 12 maanden, ORT +25% werkgarantie voor al het geniformeerd personeel!Minder: Geen Kroning!#VVMC @wimeilert #FNVspoor @Regie1968 reageer retweet
twitter:MCN_Utrecht twitterde op woensdag 10-04-2013 om 14:47:59@roel_berghuis @harryns Stil Wordt het ook 30 April op de #Dam als ze niet snel met iets beters komen! 3,5% +25% ORT @wimeilert @Regie1968 reageer retweet
Men lijkt zich niet bewust van de optie "zijn hand overspelen"?quote:Op donderdag 11 april 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:
Een einde voor de problemen is nog niet in zicht, het lijkt erop dat personeel bereid is om het werk neer te leggen.
precies. Veel beter dan dat armzalige Deventer dat onderhand n grote bouwput begint te worden ...quote:Op donderdag 11 april 2013 00:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ze hebben in Nijverdal niet voor niets een fatsoenlijk station gebouwd, moet er ook een fatsoenlijke trein stoppen!![]()
0,83% loonsverhoging voor de komende 3 jaar is ook wel bizar weinig. Dat dekt niet eens de inflatie...quote:Op donderdag 11 april 2013 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Men lijkt zich niet bewust van de optie "zijn hand overspelen"?
ben ik niet zo bang voor. Laatste echte staking is al weer even geleden namelijk en 3,5% over 12 maanden is best redelijk, zeker als je het afzet tegenover de inflatie en de prijzen waarmee de NS de kaartjes in de afgelopen jaren verhoogd heeft.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Men lijkt zich niet bewust van de optie "zijn hand overspelen"?
Dat ook. Het is hier geen Belgiquote:Op donderdag 11 april 2013 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben ik niet zo bang voor. Laatste echte staking is al weer even geleden namelijk
Dat is ook wel zo ja. Waarom moet het per se over 3 jaar gaan?quote:Op donderdag 11 april 2013 00:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
0,83% loonsverhoging voor de komende 3 jaar is ook wel bizar weinig. Dat dekt niet eens de inflatie...
quote:Op donderdag 11 april 2013 00:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Veel beter dan dat armzalige Deventer dat onderhand n grote bouwput begint te worden ...
Dat weet ik niet precies, maar als ik kijk op de website van VVMC zie ik periodes van 3 jaar voor CAO en sociaal plan. Ik denk dat het over de volgende periode gaat (2013 - 2016).quote:Op donderdag 11 april 2013 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo ja. Waarom moet het per se over 3 jaar gaan?
waarom zou je niet een CAO voor een langere periode afspreken? Geeft ook meteen rust in het bedrijf. Iedereen weet waar hij/zij aan toe isquote:Op donderdag 11 april 2013 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo ja. Waarom moet het per se over 3 jaar gaan?
Ja, dat is wel zo idd. Maar dan begrijp ik dat vraag en aanbod ongeveer een factor 10 uit elkaar liggen. Dan wat? Geen treinen op 30 april? OK dan niet, en op wie gaat dat afstralen? Op de NS-directie? Nee hoor. Het volk wil gewoon vervoerd worden en iedereen die dat niet doet en wel van NS is, is dus de lul. Wie doe je daar een plezier mee?quote:Op donderdag 11 april 2013 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben ik niet zo bang voor. Laatste echte staking is al weer even geleden namelijk en 3,5% over 12 maanden is best redelijk, zeker als je het afzet tegenover de inflatie en de prijzen waarmee de NS de kaartjes in de afgelopen jaren verhoogd heeft.
Deventer is gewoon een provinciaal stationnetje, zoals Leeuwarden, Zutphen of Nijmegen. Meer nietquote:Op donderdag 11 april 2013 00:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Ja, maar! Dat wordt straks heel mooi natuurlijk!! Kijk naar al die andere bouwputten: Arnhem, Rotterdam Centraal, Amsterdam Centraal, Zwolle, o wacht, dat is nog lang niet af...
ja, maar het enige signaal dat je met een bod van 0,83 % afgeeft is "wij willen geen rust en al helemaal niet voor langere tijd. Wij willen oorlog."quote:Op donderdag 11 april 2013 00:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarom zou je niet een CAO voor een langere periode afspreken? Geeft ook meteen rust in het bedrijf. Iedereen weet waar hij/zij aan toe is
het is gewoon om een statement te maken. Denk wel dat er op 30 april gereden wordtquote:Op donderdag 11 april 2013 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is wel zo idd. Maar dan begrijp ik dat vraag en aanbod ongeveer een factor 10 uit elkaar liggen. Dan wat? Geen treinen op 30 april? OK dan niet, en op wie gaat dat afstralen? Op de NS-directie? Nee hoor. Het volk wil gewoon vervoerd worden en iedereen die dat niet doet en wel van NS is, is dus de lul. Wie doe je daar een plezier mee?
Ga koeien melken johquote:Op donderdag 11 april 2013 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Deventer is gewoon een provinciaal stationnetje, zoals Leeuwarden, Zutphen of Nijmegen. Meer niet
Lekker statement. "hard blaffen, niet bijten".quote:Op donderdag 11 april 2013 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is gewoon om een statement te maken. Denk wel dat er op 30 april gereden wordt
In Den Haag zit ook nog een kliekje invloedrijke mensen. Juist deze 30 april gaat een heel belangrijke datum zijn, het is niet alleen Koninginnedag, maar ook een troonswisseling.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is wel zo idd. Maar dan begrijp ik dat vraag en aanbod ongeveer een factor 10 uit elkaar liggen. Dan wat? Geen treinen op 30 april? OK dan niet, en op wie gaat dat afstralen? Op de NS-directie? Nee hoor.
Het volk is jammer genoeg de dupe van de starre houding van NS. Dat is heel jammer voor al die mensen die op die dag vervoerd willen worden, maar als een staking de enige manier is om door te dringen tot de top van NS dan moet het helaas maar.quote:Het volk wil gewoon vervoerd worden en iedereen die dat niet doet en wel van NS is, is dus de lul. Wie doe je daar een plezier mee?
zoals gewoonlijk zal het onderhandelingsresultaat wel ergens in het midden liggen.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, maar het enige signaal dat je met een bod van 0,83 % afgeeft is "wij willen geen rust en al helemaal niet voor langere tijd. Wij willen oorlog."
Het oorspronkelijke bod van NS was +0,50%. Dat het inmiddels 0,83% is mag kennelijk al een wonder heten...quote:Op donderdag 11 april 2013 00:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoals gewoonlijk zal het onderhandelingsresultaat wel ergens in het midden liggen.
Met doorbetaalde pauzes en dat soort dingen bedoel je? Dat heb ik vaker gehoord. Het schijnt bij vrijwel alle staatsspoorwegen zo te zijn dat de arbeidsvoorwaarden bij de private concurrentie een stuk minder gunstig zijn.quote:Het is wel zo dat de NS CAO al een stuk beter is dan die van vervoerders als Arriva of Veolia.
zoals James al zegt: in Den Haag zijn ze niet blij als op een belangrijke dag als 30 april geen blauw/geel ijzer over de rails scheurt.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker statement. "hard blaffen, niet bijten".
Kan ook niet natuurlijk.
Treintje rijden moet winstgevend blijven hequote:Op donderdag 11 april 2013 00:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het oorspronkelijke bod van NS was +0,50%. Dat het inmiddels 0,83% is mag kennelijk al een wonder heten...
wat ik begrepen heb is dat verschil in Nederland enkele honderden euro's per maand kan bedragen.quote:Met doorbetaalde pauzes en dat soort dingen bedoel je? Dat heb ik vaker gehoord. Het schijnt bij vrijwel alle staatsspoorwegen zo te zijn dat de arbeidsvoorwaarden bij de private concurrentie een stuk minder gunstig zijn.
Het enige wat me eigenlijk trekt is het machinist zijn. Maar heb er verder eigenlijk ook nooit verder naar gekeken.quote:
Op Zwolle - Emmen komen ze nog steeds wat machinisten te kort naar wat ik gehoord heb.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:27 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze me een baan aanbieden. Zwolle - Emmen en dan nog eens wat in het noorden erbij
Staken kunnen de Fransen als de beste. Gister lag het Louvre platquote:Op donderdag 11 april 2013 00:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Laat ze maar staken de 30ste, ik heb toch al mn busreis Parijs Amsterdam met de Firma Megabus
Uit het jaarverslag:quote:Op donderdag 11 april 2013 00:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Treintje rijden moet winstgevend blijven he
Als er geld is om HTM en Qbuzz te kopen, dan moet er ook geld zijn om je medewerkers van een fatsoenlijke salarisverhoging te voorzien.quote:NS realiseerde in 2012 opbrengsten van 4.638 miljoen en een bedrijfsresultaat van 355 miljoen.
Dat is een vrij groot verschil.quote:wat ik begrepen heb is dat verschil in Nederland enkele honderden euro's per maand kan bedragen.
Megabus is Britsquote:Op donderdag 11 april 2013 00:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Staken kunnen de Fransen als de beste. Gister lag het Louvre plat
Sorry hoor, maar los van die 331 miljoen winst van vorig jaar, die blijkbaar al niet genoeg waren om gewoon afspraken na te komen, profileer je je op deze manier nou ook niet echt als een aantrekkelijke werkgever. Om het heel netjes uit te drukken.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:23 schreef James1988 het volgende:
Het oorspronkelijke bod van NS was +0,50%. Dat het inmiddels 0,83% is mag kennelijk al een wonder heten...
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar los van die 331 miljoen winst van vorig jaar, die blijkbaar al niet genoeg waren om gewoon afspraken na te komen, profileer je je op deze manier nou ook niet echt als een aantrekkelijke werkgever. Om het heel netjes uit te drukken.
En dat zijn we niet van je gewend; dus kom maar op met die oneliners!quote:Op donderdag 11 april 2013 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Om het heel netjes uit te drukken.
Dat is NS Groep he. Dus ook opbrengsten uit andere activiteiten meegerekend.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Uit het jaarverslag:
[..]
Als er geld is om HTM en Qbuzz te kopen, dan moet er ook geld zijn om je medewerkers van een fatsoenlijke salarisverhoging te voorzien.
is het zeker. Daarom is al het personeel van Zwolle - Emmen ook bij de NS gebleven bij de concessiewisseling afgelopen decemberquote:[..]
Dat is een vrij groot verschil.
Een Irisbus komt ook uit Frankrijk... Heb je die weleens met pech langs de weg zien staan?quote:Op donderdag 11 april 2013 00:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar jij komt uit Frankrijk
Heuliez-bakken roesten waar je bij staat.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Een Irisbus komt ook uit Frankrijk... Heb je die weleens met pech langs de weg zien staan?
Klopt, is een groot deel van de reden dat private vervoerders alles zo goedkoop kunnen doen. Hetzelfde zie je in de luchtvaart, een groot deel van het succes van maatschappijen als Easyjet en Ryanair zit hem in de personeelskosten (een overnachting voor de piloot in een 3-sterren in plaats van 5-sterren hotel scheelt al een stuk bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 11 april 2013 00:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het oorspronkelijke bod van NS was +0,50%. Dat het inmiddels 0,83% is mag kennelijk al een wonder heten...
[..]
Met doorbetaalde pauzes en dat soort dingen bedoel je? Dat heb ik vaker gehoord. Het schijnt bij vrijwel alle staatsspoorwegen zo te zijn dat de arbeidsvoorwaarden bij de private concurrentie een stuk minder gunstig zijn.
Niet waar. Een groot deel van de kostenbesparing van de easyjets en de ryanairs van deze wereld zit hem in de eenvormige vloot, waardoor ze alleen maar monteurs in dienst hoeven te hebben die EEN type vliegtuig kunnen onderhouden.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:36 schreef Panthera. het volgende:
Klopt, is een groot deel van de reden dat private vervoerders alles zo goedkoop kunnen doen. Hetzelfde zie je in de luchtvaart, een groot deel van het succes van maatschappijen als Easyjet en Ryanair zit hem in de personeelskosten
En je voor iedere nies die je doet en dus extra zakdoek die je nodig hebt 7.50 doet kosten...quote:Op donderdag 11 april 2013 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet waar. Een groot deel van de kostenbesparing van de easyjets en de ryanairs van deze wereld zit hem in de eenvormige vloot, waardoor ze alleen maar monteurs in dienst hoeven te hebben die EEN type vliegtuig kunnen onderhouden.
dat wordt graag overdreven door nogal wat zeikerds.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En je voor iedere nies die je doet en dus extra zakdoek die je nodig hebt 7.50 doet kosten...
Het was bij wijze van sprekenquote:Op donderdag 11 april 2013 00:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat wordt graag overdreven door nogal wat zeikerds.
Bij een inflatie van? 2,2% ?quote:Op donderdag 11 april 2013 00:44 schreef _serial_ het volgende:
Ah, het lijkt er op dat het bod 0.87% per jaar is
2,97% als ik deze tabel goed begrijpquote:Op donderdag 11 april 2013 00:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij een inflatie van? 2,2% ?
En een jaarlijkse prijsstijging van? 6% ?
Het betreffen verhogingen van het bruto salaris inderdaad, dus stel je salaris is 2000, dan is het een tientje boven op je bruto salaris. eenmalig, dus rijk word je er niet van.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:51 schreef Dr_Flash het volgende:
een half % van wat "eenmalig"?
een half procent van een maandsalaris? Ik bedoel wij hebben iedere vrijdagmiddag een borrel met gratis bier en pizza. Dat is al snel meer waard.
Echt tekort komen ze daar niet hoor. Heb er toevallig een jaar geleden gesolliciteerd. Ze zouden terugbellen als ze mensen nodig hadden. Nooit meer wat gehoordquote:Op donderdag 11 april 2013 00:27 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Op Zwolle - Emmen komen ze nog steeds wat machinisten te kort naar wat ik gehoord heb.
Je kon toch niet bij RRF aan de bak in je stage?quote:Op woensdag 10 april 2013 22:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Qua stage niet, te weinig plekken uiteindelijk. Maar qua baan staat er nog wel wat open.
Ja dat dacht ik ook maar hoorde dus opeens dat er een stage plek minder was, gisteren. Erg matig wel.quote:Op donderdag 11 april 2013 06:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Je kon toch niet bij RRF aan de bak in je stage?
Dat hebben wel meer mensen in Nederland.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
0,83% loonsverhoging voor de komende 3 jaar is ook wel bizar weinig. Dat dekt niet eens de inflatie...
Een jaar geleden begonnen de opleidingen ook net en was de selectieprocedure al afgelopen. Heb vorige week nog een oud-collega gesproken. Uit de laatste groep is nog niet iedereen inzetbaar op Zwolle - Emmen ivm de benodigde 60 rijdagen. Verder was er een interne vacature beschikbaar voor een functie bij ASL waardoor er naar alle waarschijnlijkheid een machinist verdwijnt. En er zijn al stewards gevraagd of zij geen machinist wilden worden. Ik geloof dat er vooralsnog maar n geschikt bevonden was, maar die start de opleiding pas na de zomervakantie. En zo zijn er nog wel een paar redenen te noemen.quote:Op donderdag 11 april 2013 05:45 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Echt tekort komen ze daar niet hoor. Heb er toevallig een jaar geleden gesolliciteerd. Ze zouden terugbellen als ze mensen nodig hadden. Nooit meer wat gehoord
Staken op 30 april zou echt heel dom zijn. Verder is het loonbod inderdaad laag, maar volgens mij zijn de salarissen bij NS echt niet zo beroerd, en zijn bijvoorbeeld de eisen die gesteld worden aan (in elk geval) machinisten de laatste jaren lager geworden, terwijl de beloning gelijk is gebleven. Met andere woorden: met lagere startcompetenties kun je een niet onaardig loon binnenhalen. En bedenk ook dat de ORT een flink deel van het loon is. De ORT met 5% verhogen en dan ook nog een dikke loonsverhoging vragen, is voor het rijdend personeel dubbel prijs!quote:Op donderdag 11 april 2013 00:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen treinverkeer op die dag gaat voor heel wat herrie in Den Haag zorgen.
Zoals al eerder aangegeven wordt het NS personeel riant betaald en heeft net als ik 48 vrije dagen in het jaar. Nou snap ik wel dat je geld nodig hebt om heel vaak op vakantie te kunnen in die 48 dagen maar ik kan me voorstellen dat de rem er even op moet. Klinkt heel gek, maar ik denk dat NS bewust nu lager gaat zitten om de concurrentiepositie te verstevigen voor later. En wellicht ook om ervoor te zorgen dat al het personeel aan kan blijven en niet bij 3.3% een deel eruit zal moeten, wat ook weer tot stakingen zal lijden.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Den Haag zit ook nog een kliekje invloedrijke mensen. Juist deze 30 april gaat een heel belangrijke datum zijn, het is niet alleen Koninginnedag, maar ook een troonswisseling.
Geen treinverkeer op die dag gaat voor heel wat herrie in Den Haag zorgen.
[..]
Het volk is jammer genoeg de dupe van de starre houding van NS. Dat is heel jammer voor al die mensen die op die dag vervoerd willen worden, maar als een staking de enige manier is om door te dringen tot de top van NS dan moet het helaas maar.
29 april of 1 mei zijn nog veel slechtere dagen, want dan worden miljoenen mensen gedupeerd omdat ze niet meer op tijd op hun werk of school kunnen komen.
Ik vind het trouwens niet zo raar van NS dat ze het ingangsjaar van de oudelullendagen later willen leggen nu iedereen later met pensioen kan. De pensioenleeftijd bij NS was altijd 61, werd even later 62 en zal nu wel 65 zijn neem ik aan? Als je dan al vanaf 57 oudelullendagen mag opnemen, mag de werkgever daar 8 jaar voor boeten.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:06 schreef b2py het volgende:
En daar komen de 'ouwe lullen dagen' nog bovenop, en daar hebben ze er nogal wat van gezien de gemiddelde leeftijd van het personeel.
Pensioenleeftijd weet ik niet, ergens op het net zwerft wel het spoor CAO, daar zou het in moeten staan. Maar dan hebben we de hoeveelheid uitzonderingen nog niet gehadquote:Op donderdag 11 april 2013 09:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens niet zo raar van NS dat ze het ingangsjaar van de oudelullendagen later willen leggen nu iedereen later met pensioen kan. De pensioenleeftijd bij NS was altijd 61, werd even later 62 en zal nu wel 65 zijn neem ik aan? Als je dan al vanaf 57 oudelullendagen mag opnemen, mag de werkgever daar 8 jaar voor boeten.
Lastig. Je kunt op basis van interpretatie voor zowel de "het is zo" als "het is niet zo" keuze gaan. Zeker aangezien de sneltreinen op de oude lijn wel zijn versneld en de Fyra-toeslag niet overdreven hoog is wat het schrappen van de echte IC's wel weer redelijk rechtvaardigd.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
Las net dat ACM (voorheen onder meer NMA) een onderzoek in gaat stellen naar het machtsmisbruik dat de NS in de Randstad toepast. Zo worden reizigers uit de normale trein de 'FYRA' ingejaagd
http://www.voorbeterov.nl/130411.php
http://www.nu.nl/economie(...)lt-ns-tand-fyra.html
-----------------------------
Goed punt om onderzoek naar te doen
ActuTrein voor android.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:34 schreef J.B. het volgende:
Ik zag laatst in dit topic ergens een printscreen van een app voorbij komen waarbij je ook het materieeltype van de trein kon zien, kan iemand mij vertellen hoe die app heet?
Daar heeft het seinhuis een foutje gemaakt.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:44 schreef dennistd het volgende:
Het reformatorisch dagblad heeft een mooie foto bij de verplaatsing van het seinhuis in Roosendaal gevonden:
[ afbeelding ]
echt versneld wil ik het niet noemen, omdat ze bijvoorbeeld de IC Vlissingen - Amsterdam stevig vertraagd hebben door meer stops in te leggen.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Lastig. Je kunt op basis van interpretatie voor zowel de "het is zo" als "het is niet zo" keuze gaan. Zeker aangezien de sneltreinen op de oude lijn wel zijn versneld en de Fyra-toeslag niet overdreven hoog is wat het schrappen van de echte IC's wel weer redelijk rechtvaardigd.
Sneltreinen ?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zeker aangezien de sneltreinen op de oude lijn wel zijn versneld
Het was trouwens op 2 augustus 1968, en het betrof de trein Amsterdam-Dordrecht-Roosendaal (ik zie greavy al gek wordenquote:Op donderdag 11 april 2013 10:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daar heeft het seinhuis een foutje gemaakt.
plant m daar maar neerquote:Op donderdag 11 april 2013 10:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het was trouwens op 2 augustus 1968, en het betrof de trein Amsterdam-Dordrecht-Roosendaal (ik zie greavy al gek worden): http://www.geheugenvannederland.nl/?/nl/items/ANP01:14154966
Pretty anoying, en daarnaast is sinds dienstregeling 2013 de trein Amsterdam - Vlissingen ook nog eens stevig verkort (door extra stops in Zeeland), en daardoor vrijwel altijd vol.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
echt versneld wil ik het niet noemen, omdat ze bijvoorbeeld de IC Vlissingen - Amsterdam stevig vertraagd hebben door meer stops in te leggen.
hebben ze snel gedaan danquote:Op donderdag 11 april 2013 10:58 schreef dennistd het volgende:
De staking is trouwens al van de baan, er is een akkoord: http://nos.nl/artikel/494408-akkoord-over-nieuwe-cao-bij-ns.html
Die reactiequote:Op donderdag 11 april 2013 11:03 schreef dennistd het volgende:
NS komt trouwens ook met leuke dienblaadjes: https://www.facebook.com/(...)76242&type=1&theater
quote:Theo Heugen: Is er ook al een Fyra Brussel dienblad? #dienstregelingnietmeernodig
3% over 27 maanden he. Dan kom je er omgerekend wel ongeveer op.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:24 schreef Duvel het volgende:
3% over drie jaar is toch niet 1,33% per jaar?
Jammer, ik had wel zin in wat vuurwerk...quote:Op donderdag 11 april 2013 10:58 schreef dennistd het volgende:
De staking is trouwens al van de baan, er is een akkoord: http://nos.nl/artikel/494408-akkoord-over-nieuwe-cao-bij-ns.html
Een paar middelgrote stations hebben profijt van een frequentieverhoging maar sneller is het er niet op geworden. De SneltreinIntercity rijdt nog steeds in 70 minuten van Rotterdam naar Amsterdam.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Zeker aangezien de sneltreinen op de oude lijn wel zijn versneld
Wat onder het uur zou kunnen zijn...quote:Op donderdag 11 april 2013 11:39 schreef ReisT het volgende:
[..]
Een paar middelgrote stations hebben profijt van een frequentieverhoging maar sneller is het er niet op geworden. De SneltreinIntercity rijdt nog steeds in 70 minuten van Rotterdam naar Amsterdam.
makkelijk. De oude 2100 (Vlissingen - Amsterdam via Schiphol) deed het voor de omklap via Haarlem in 65 minuten en dat was al aan de ruime kant.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat onder het uur zou kunnen zijn...
Hoho.. een IC is geen sneltrein. Bij het versneltreinen van de IC's hebben ze wel moeite gedaan om die sneltreinen zo snel mogelijk te maken als zijnde een sneltrein met het stickertje "IC". De mensen die het hardste klagen over monopoliemisbruik hebben over het algemeen vrij weinig aandacht voor de regionale reiziger die wel weer voordeel heeft gehad van de DRGL 2012.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
echt versneld wil ik het niet noemen, omdat ze bijvoorbeeld de IC Vlissingen - Amsterdam stevig vertraagd hebben door meer stops in te leggen.
Daarom is het goed dat de NS nu met cijfers over de brug moet komen en dat er onderzoek naar gedaan wordt. Het moet namelijk niet zo zijn dat de NS alles bepaalt en dat hierbij de wens van de reiziger genegeerd wordt
Dat zou logisch zijn ja. Gewoon een nieuwe intercitylijn. Ziet de reiziger eindelijk ook eens wat terug van al die tariefstijgingen van de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Toeslag op de HSL laten vervallen, dan zeurt niemand meer over langere reistijden tussen Amsterdam en Rotterdam over het klassieke net
Lulkoek. Het ging er alleen om capaciteit te creeren voor extra Fyra's op dat baanvak.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:47 schreef b2py het volgende:
Ik denk dat uit materieel efficincy de IC uit Amsterdam naar Vlissingen stopt op Sloterdijk en Lelylaan waar vroeger nog een aparte trein voor was ingelegd en de IC daar niet stopte. Mogelijk is er niet genoeg materieel om die dienst nog los uit voeren, los van de capaciteit op het baanvak, die ook ernstig beperkt is.
Dit is dus niet waar. Die sneltrein is ondanks het nieuwe stickertje "IC" niet sneller geworden.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hoho.. een IC is geen sneltrein. Bij het versneltreinen van de IC's hebben ze wel moeite gedaan om die sneltreinen zo snel mogelijk te maken als zijnde een sneltrein met het stickertje "IC".
Zo heel verschrikkelijk veel trager is het nou ook weer niet geworden. Daar gaat het argument voor monopoliemisbruik..quote:Op donderdag 11 april 2013 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
makkelijk. De oude 2100 (Vlissingen - Amsterdam via Schiphol) deed het voor de omklap via Haarlem in 65 minuten en dat was al aan de ruime kant.
De huidige 2600 (Vlissingen - Amsterdam (-Lelydorp) via Schiphol) doet het in 70 minuten ...
Gemiddeld 2 min per stop, doe je dat elke dag is dat toch vervelend, als je weet dat het sneller kan.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Zo heel verschrikkelijk veel trager is het nou ook weer niet geworden. Daar gaat het argument voor monopoliemisbruik..
Ik zeg toch ook wat beschikbare infracapaciteit, mr Lulkoek.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Lulkoek. Het ging er alleen om capaciteit te creeren voor extra Fyra's op dat baanvak.
Gegeven het totaalplaatje is het vrij aardig te verantwoorden. Waar jij er last van hebt, zijn er ook veel reizigers die profijt hebben van die extra stop. Daarnaast kunnen doorgaande reizigers Amsterdam/Schiphol-Rotterdam tegen een beperkte meerprijs substantieel sneller reizen.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gemiddeld 2 min per stop, doe je dat elke dag is dat toch vervelend, als je weet dat het sneller kan.
ik vraag me af wat de rijtijden voor de invoering van dienstregeling 2007 warenquote:Op donderdag 11 april 2013 12:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zo heel verschrikkelijk veel trager is het nou ook weer niet geworden. Daar gaat het argument voor monopoliemisbruik..
En de extra overstap als je van Rotterdam naar Schiphol wilt?quote:Op donderdag 11 april 2013 12:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zo heel verschrikkelijk veel trager is het nou ook weer niet geworden. Daar gaat het argument voor monopoliemisbruik..
Maar dat is geen redelijke vergelijking.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik vraag me af wat de rijtijden voor de invoering van dienstregeling 2007 waren
Da's wel een goeie die gelukkig in 2013 is gerepareerd.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
En de extra overstap als je van Rotterdam naar Schiphol wilt?
twitter:NS_online twitterde op donderdag 11-04-2013 om 12:11:33@Adamski1987_ Een salarisverhoging is niet direct gekoppeld aan prijs van tickets. De klant is bij NS uiterst belangrijk. ^TS reageer retweet
Als melkkoe.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:13 schreef zoem het volgende:
twitter:NS_online twitterde op donderdag 11-04-2013 om 12:11:33@Adamski1987_ Een salarisverhoging is niet direct gekoppeld aan prijs van tickets. De klant is bij NS uiterst belangrijk. ^TS reageer retweet
je kunt wel een indruk krijgen hoe snel de rit kan zijn.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar dat is geen redelijke vergelijking.
Niet uit concurrentie-overwegingen maar vanwege kruisingsvrij plannen in Leiden, toch?quote:Op donderdag 11 april 2013 12:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Da's wel een goeie die gelukkig in 2013 is gerepareerd.
uhuh. Ook de reden waarom Leiden geen mooie 15-15 ligging heeft van de treinen die van/naar Haarlem en Schiphol gaanquote:Op donderdag 11 april 2013 12:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet uit concurrentie-overwegingen maar vanwege kruisingsvrij plannen in Leiden, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |