Ik kreeg voor m'n 7e verjaardag een modeltrein, de jaren daarna werd het erger. Mijn ouders zijn er nooit overheen gekomen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Da deed me denke aan het volgende.
Aan welke dingen die je vroeger deed, kan je nu, later, achteraf afleiden dat je een spoorhobbyist in de dop was..
Dwz, Nu vind je jezelf erkend treinhobbyist, maar nu je achteraf terugkijkt op je jeugd, had je toen ook al achteraf bepaalde gewoontes, dat je nu zegt van.. verdomd, dat wasmn pre spoortijdperk?
Voorbeeldje van mezelf: Ik nam vroeger altijd zoveel mogenlijk verschillende folders mee, en deed altijd de meest rare routes invoeren in de NS MS-dos reisplanner...
En jullie?
Mijn ouders hadden ook liever dat ik bankbediende werd, of dierenarts, of tolk....quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kreeg voor m'n 7e verjaardag een modeltrein, de jaren daarna werd het erger. Mijn ouders zijn er nooit overheen gekomen.
HAH! Mijn moeder heeft het kunnen tegenhouden tot ik 12 was. Toen mocht ik voor het eerst geld voor mijn verjaardag vragen en kon ik een Minitrix startset kopen. Hek van de dam en oma was zo vertederd dat er binnen de kortste keren een tweede locje en trafo was. En flexrails. En toen kwam het echt op gang. Ieder weekend bij pa zeuren dat we moesten gaan treinen kijken in 't Harde of Zwolle, iedere maandag met pa mee naar de Veluwse Modelspoor Vereniging en door de week met een vriendje treinenspelletjes spelen op z'n computer. Later heb ik m'n N-baan ingeruild en heb ik samen met die vriend een H0-baan gebouwd bij hem thuis. Liefde is alleen maar erger geworden.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kreeg voor m'n 7e verjaardag een modeltrein, de jaren daarna werd het erger. Mijn ouders zijn er nooit overheen gekomen.
Ik zou eerst Zutphen zeggen, maar dat klopt niet.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:36 schreef bork het volgende:
Kijk mij eens weer eens een foto van een trein maken![]()
[ afbeelding ]
Door al die herinneringen van laatst wilde ik naar mijn HO treinbaan zoeken, blijkt het in een kast achter een andere nog grotere kast te staanquote:Op dinsdag 9 april 2013 21:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zie het monument bij de brug.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zou eerst Zutphen zeggen, maar dat klopt niet.
Culemborg dacht ikquote:
Sinds gister is dat niet meer verplicht inderdaad.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:46 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet zeker of het hier al voorbij was gekomen: de G1206- en G2000-locomotieven mogen voortaan in de meeste gevallen weer rijden zonder extra wagons.
Zijn dat dan tegewoordig dan de diesellocs van ACTS als ik het goed begrijp?quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:46 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet zeker of het hier al voorbij was gekomen: de G1206- en G2000-locomotieven mogen voortaan in de meeste gevallen weer rijden zonder extra wagons.
Ik citeer:quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:58 schreef greavy het volgende:
ACTS is er niet meer, HTRS nu. HTRS heeft nog maar n G1206. Alle andere G1206'en hebben ze ingeleverd, omdat zij de Blerick-shuttle niet meer rijden. Vroegah hadden zij veel meer G1206'en.
quote:De locomotieven van producent Vossloh zijn in Nederland onder meer in gebruik door ACTS, Strukton Rail, Captrain, ERS Railways en Rotterdam Rail Feeding.
Media snapt het soms niet hoor ...quote:
Je kan beter gewoon de website bezoekenquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is die wekelijkse nieuwsbrief van Spoorpro wat?
Ik ben trouwens nog altijd op zoek voor een goede vervanger van de OV-nieuwsbrief....
Ook ander spoor of OV gerelateerd nieuwbrief werk is welkom
En ACTS?quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Media snapt het soms niet hoor ...
HTRS heeft 1 G1206, Strukton heeft er 4, ERS heeft er 3, en RRF heeft geen G1206.
G2000 heeft HTRS er 3 en RRF 2.
Dan heb je LTE, die heeft tegenwoordig 1 G1206. RTB heeft 4 G2000'en.
Hangt er geen 25KV daar joh?quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:59 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
DBS 6454 + Afvoer DuPont (62023)
Nadat het eindelijk vertrektijd was, kwam de trein enkele ogenblikken later over de Wantijbrug gereden, en mag door naar de Kijfhoek. Het licht is nog maar erg krap, maar ik mag niet klagen.
Wat de fuck staat hierquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:02 schreef greavy het volgende:
[..]
HTRS heeft 1 G1206, Strukton heeft er 4, ERS heeft er 3, en RRF heeft geen G1206.
G2000 heeft HTRS er 3 en RRF 2.
Dan heb je LTE, die heeft tegenwoordig 1 G1206. RTB heeft 4 G2000'en.
G1206: Een type diesellocquote:
Excuus had er de eerste keer over heen gelezen...quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:05 schreef greavy het volgende:
ACTS bestaat niet meer. HTRS is dat tegenwoordig, nadat zij het overgenomen hadden in februari 2011.
Ah......quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedrijven die dat niet zelf doen vallen daar wel onder. Zoals die vage afkorting HTRS terwijl er in koeieletters HUSA op die locomotieven staat.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bedrijven die hun namen zelf afkorten vallen toch niet onder de afkortingen?
Dat zeg ik. Husa.quote:
NSH, niet NSI. Toch is er een wezenlijk verschil. Die bedrijven heten namelijk geen VTN of APN. HTRS is een volledige dochter van Husa Capital nogwat. Mag trouwens DBSRN ook niet meer en moet het Schenker, Railion of Deutsche Bahn Schenker Railion Nederland zijn?quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:55 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Husa.
Maar goed, als jullie het zo graag willen zeg ik voortan wel EIL als ik de trein van Brussel naar Londen bedoel. NSI rijdt tussen Amsterdam en Breda, APN in de Achterhoek en VTN in Limburg.
NS Hispeed is de merknaam waaronder NS Internationaal BV met treintjes rijdt. DB Schenker is de merknaam waaronder DB Schenker Rail Nederland NV met treintjes rijdt. Er is geen wezenlijk verschil.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
NSH, niet NSI. Toch is er een wezenlijk verschil.
Ik neem aan dat je ARF en RRF en NS ook wil verbieden dan? HTRS is een normale afkorting die veel gebruikt wordt in de spoorwereld. Veel meer dan Husa zelfs.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
NS Hispeed is de merknaam waaronder NS Internationaal BV met treintjes rijdt. DB Schenker is de merknaam waaronder DB Schenker Rail Nederland NV met treintjes rijdt. Er is geen wezenlijk verschil.
Veolia Transport Nederland (dat bedrijf heet toch echt zo) is volgens jouw logica VTN. Dan gebruik ik toch liever de korte naam die iedereen snapt.
quote:
quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ARF en RRF en NS ook wil verbieden dan? HTRS is een normale afkorting die veel gebruikt wordt in de spoorwereld. Veel meer dan Husa zelfs.
kinders kinders toch...quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
NS Hispeed is de merknaam waaronder NS Internationaal BV met treintjes rijdt. DB Schenker is de merknaam waaronder DB Schenker Rail Nederland NV met treintjes rijdt. Er is geen wezenlijk verschil.
Veolia Transport Nederland (dat bedrijf heet toch echt zo) is volgens jouw logica VTN. Dan gebruik ik toch liever de korte naam die iedereen snapt.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:36 schreef bork het volgende:
Kijk mij eens weer eens een foto van een trein maken![]()
[ afbeelding ]
Nou, ik heb zo maar de moeite genomen om daar ff wat foto's te maken, dan ben je toch een held?quote:
Dan zijn we allebei een held! Om vast in de stemming te komenquote:Op woensdag 10 april 2013 00:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee hoor, prima![]()
![]()
Ik heb alleen ook weer eens een foto van een trein gemaakt. Ik doe dat ook niet elke dag eigenlijk, vandaar
Gefeliciteerd kerel!quote:Op woensdag 10 april 2013 00:34 schreef Monopoly het volgende:
Vandaag mijn laatste theorie examen voor machinist gedaan en gehaald.
4 uit 4
Alleen nog veiligheids communicatie binnenkort.![]()
Vandaar mijn afwezigheid hier in het topic de laatste tijd, druk druk druk
quote:Op woensdag 10 april 2013 00:24 schreef bork het volgende:
[..]
Dan zijn we allebei een held! Om vast in de stemming te komen![]()
Dat wordt nog wass.
Gratz!quote:Op woensdag 10 april 2013 00:34 schreef Monopoly het volgende:
4 uit 4
Goederen was wel pittig vond ik en vergunningen ook.quote:
Gratsquote:Op woensdag 10 april 2013 00:34 schreef Monopoly het volgende:
4 uit 4
Een Samsung ookquote:Op woensdag 10 april 2013 01:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Trouwens Thalys is voor mietjes natuurlijk he maar dat wisten jullie al.
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd !quote:Op woensdag 10 april 2013 00:34 schreef Monopoly het volgende:
4 uit 4
Gefeliciteerd Monobaasquote:Op woensdag 10 april 2013 00:34 schreef Monopoly het volgende:
4 uit 4
goed bezigquote:Op woensdag 10 april 2013 00:34 schreef Monopoly het volgende:
4 uit 4
Wilde net hetzelfde posten! Erg interessant. Jammer dat ik er niet bij kan zijn vanuit mijn werk maargoed ik ben elders nodig.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:12 schreef dennistd het volgende:
In Roosendaal wordt vandaag en morgen het seinhuis verplaatst:
http://www.bndestem.nl/re(...)s-seinhuis-1.3757230
Webcam: http://www.prorail.nl/Pub(...)l/Pages/Inbeeld.aspx
kijk ik even, zie ik meteen de excuus-Benelux het beeld binnenschuivenquote:Op woensdag 10 april 2013 09:12 schreef dennistd het volgende:
In Roosendaal wordt vandaag en morgen het seinhuis verplaatst:
http://www.bndestem.nl/re(...)s-seinhuis-1.3757230
Webcam: http://www.prorail.nl/Pub(...)l/Pages/Inbeeld.aspx
Gefeliciteerd! Als je veiligheidscommunicatie 'nieuwe stijl' tijdens je praktijkstages bij he communiceren met de TRDL al goed beheerste is dat peanuts. Hier stelde het bij 'oude stijl' geen flikker voor. Waren paar vragen omtrent welke je termen wanneer gebruikt en ik moest wandklok spellen volgens het NATO-alfabet. Zo'n opgezet veiligheidsgesprek met een fictieve TRDL moet ook makkelijk te doen zijn.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:34 schreef Monopoly het volgende:
4 uit 4
Hoe gaat het nu eigenlijk met je?quote:Op woensdag 10 april 2013 09:57 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Als je veiligheidscommunicatie 'nieuwe stijl' tijdens je praktijkstages bij he communiceren met de TRDL al goed beheerste is dat peanuts. Hier stelde het bij 'oude stijl' geen flikker voor. Waren paar vragen omtrent welke je termen wanneer gebruikt en ik moest wandklok spellen volgens het NATO-alfabet. Zo'n opgezet veiligheidsgesprek met een fictieve TRDL moet ook makkelijk te doen zijn.
Daarom staat er ook HTC bovenop mijn foon he, kan je zienquote:
vernummerenquote:Op woensdag 10 april 2013 11:17 schreef b2py het volgende:
Gaat NSR dan ook oefenen in het uit elkaar houden van stellen? Want gegarandeerd dat er dan een niet 3 KV treinstel de grens wordt overgejaagd.
je komt vanzelf stil te staan, zoals de SLT's op de Betuweroute is overkomenquote:Op woensdag 10 april 2013 11:18 schreef V2 het volgende:
Dat vind ik typisch weer een zelfoplossend probleem. Die fout kun je maar een beperkt aantal keren maken
Bij DDAR (stammen met of zonder loc) lukt(e) ze dat ook nooit zo goed. Ondanks verschillende nummertjes.quote:
klopt, maar met wat extra stickertjes kom je een heel eindquote:Op woensdag 10 april 2013 11:32 schreef ReisT het volgende:
[..]
Bij DDAR (stammen met of zonder loc) lukt(e) ze dat ook nooit zo goed. Ondanks verschillende nummertjes.
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:34 schreef Monopoly het volgende:
4 uit 4
Nee, er zit geen bewaking op de spanningssluis bij Essen. Als je na de sluis je 1500 V-panto weer opzet, is het plof en voorbij.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je komt vanzelf stil te staan, zoals de SLT's op de Betuweroute is overkomen
ah, meer het 1800-principe dusquote:Op woensdag 10 april 2013 11:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, er zit geen bewaking op de spanningssluis bij Essen. Als je na de sluis je 1500 V-panto weer opzet, is het plof en voorbij.
Oh ja, dat gaat wel goed.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ah, meer het 1800-principe dus
Maar ik dacht meer aan een nog niet omgebouwde VIRM die bij Hoofddorp de HSL opgestuurd werd
Je zult maar in Gasselterboerveenschemond geboren zijnquote:Op woensdag 10 april 2013 11:36 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Hoe zit het examentraject nu eigenlijk in elkaar? 4 examens? met hoeveel vragen?
Toen ik examen deed, was het 60 vragen 19 "harde" vragen en 41 "zachte" vragen.
Als je alle zachte vragen goed had, mocht je 1 harde vraag missen, had alle harde vragen goed, dan kun je rustig 10 zachte vragen fout hebben,
Daarna had je ook nog het veiligheidsgesprek, ik moest mijn geboorteplaats spellen.
Examinator: Je moet je geboortplaats spellen in NATO, waar ben je geboren.
Ik: Oss
Examinator: Ja Ja dat zeggen ze allemaal, ( hij zoekt in de papieren ) Ah zegt, ik zie het al Apeldoorn.
niet als treinen met elkaar verward worden, zoals bij Meteren gebeurdequote:Op woensdag 10 april 2013 12:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je komt de daadwerkelijke HSL niet eens op. Voordat je daar bent kom je een rood sein tegen.
Als dat gewoon gemeente Emmen is valt het wel mee tochquote:Op woensdag 10 april 2013 12:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je zult maar in Gasselterboerveenschemond geboren zijn
Zie reactie psm.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je komt de daadwerkelijke HSL niet eens op. Voordat je daar bent kom je een rood sein tegen.
Op termijn naar Emmen en Meppen? Komt er dan toch nog een doorgaande trein bij Ter Apel Rijksgrens?quote:Op woensdag 10 april 2013 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
in 2017 stoppen er weer passagierstreinen in Stadskanaal
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=119828
Culemborg.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zou eerst Zutphen zeggen, maar dat klopt niet.
Het laatste sein voor de overschakeling komt niet uit de stand stop voordat de MA is opgepakt door de trein.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet als treinen met elkaar verward worden, zoals bij Meteren gebeurde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |