ben ik niet zo bang voor. Laatste echte staking is al weer even geleden namelijk en 3,5% over 12 maanden is best redelijk, zeker als je het afzet tegenover de inflatie en de prijzen waarmee de NS de kaartjes in de afgelopen jaren verhoogd heeft.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Men lijkt zich niet bewust van de optie "zijn hand overspelen"?
Dat ook. Het is hier geen Belgiëquote:Op donderdag 11 april 2013 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben ik niet zo bang voor. Laatste echte staking is al weer even geleden namelijk
Dat is ook wel zo ja. Waarom moet het per se over 3 jaar gaan?quote:Op donderdag 11 april 2013 00:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
0,83% loonsverhoging voor de komende 3 jaar is ook wel bizar weinig. Dat dekt niet eens de inflatie...
quote:Op donderdag 11 april 2013 00:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Veel beter dan dat armzalige Deventer dat onderhand één grote bouwput begint te worden ...
Dat weet ik niet precies, maar als ik kijk op de website van VVMC zie ik periodes van 3 jaar voor CAO en sociaal plan. Ik denk dat het over de volgende periode gaat (2013 - 2016).quote:Op donderdag 11 april 2013 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo ja. Waarom moet het per se over 3 jaar gaan?
waarom zou je niet een CAO voor een langere periode afspreken? Geeft ook meteen rust in het bedrijf. Iedereen weet waar hij/zij aan toe isquote:Op donderdag 11 april 2013 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo ja. Waarom moet het per se over 3 jaar gaan?
Ja, dat is wel zo idd. Maar dan begrijp ik dat vraag en aanbod ongeveer een factor 10 uit elkaar liggen. Dan wat? Geen treinen op 30 april? OK dan niet, en op wie gaat dat afstralen? Op de NS-directie? Nee hoor. Het volk wil gewoon vervoerd worden en iedereen die dat niet doet en wel van NS is, is dus de lul. Wie doe je daar een plezier mee?quote:Op donderdag 11 april 2013 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben ik niet zo bang voor. Laatste echte staking is al weer even geleden namelijk en 3,5% over 12 maanden is best redelijk, zeker als je het afzet tegenover de inflatie en de prijzen waarmee de NS de kaartjes in de afgelopen jaren verhoogd heeft.
Deventer is gewoon een provinciaal stationnetje, zoals Leeuwarden, Zutphen of Nijmegen. Meer nietquote:Op donderdag 11 april 2013 00:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Ja, maar! Dat wordt straks heel mooi natuurlijk!! Kijk naar al die andere bouwputten: Arnhem, Rotterdam Centraal, Amsterdam Centraal, Zwolle, o wacht, dat is nog lang niet af...
ja, maar het enige signaal dat je met een bod van 0,83 % afgeeft is "wij willen geen rust en al helemaal niet voor langere tijd. Wij willen oorlog."quote:Op donderdag 11 april 2013 00:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarom zou je niet een CAO voor een langere periode afspreken? Geeft ook meteen rust in het bedrijf. Iedereen weet waar hij/zij aan toe is
het is gewoon om een statement te maken. Denk wel dat er op 30 april gereden wordtquote:Op donderdag 11 april 2013 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is wel zo idd. Maar dan begrijp ik dat vraag en aanbod ongeveer een factor 10 uit elkaar liggen. Dan wat? Geen treinen op 30 april? OK dan niet, en op wie gaat dat afstralen? Op de NS-directie? Nee hoor. Het volk wil gewoon vervoerd worden en iedereen die dat niet doet en wel van NS is, is dus de lul. Wie doe je daar een plezier mee?
Ga koeien melken johquote:Op donderdag 11 april 2013 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Deventer is gewoon een provinciaal stationnetje, zoals Leeuwarden, Zutphen of Nijmegen. Meer niet
Lekker statement. "hard blaffen, niet bijten".quote:Op donderdag 11 april 2013 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is gewoon om een statement te maken. Denk wel dat er op 30 april gereden wordt
In Den Haag zit ook nog een kliekje invloedrijke mensen. Juist deze 30 april gaat een heel belangrijke datum zijn, het is niet alleen Koninginnedag, maar ook een troonswisseling.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is wel zo idd. Maar dan begrijp ik dat vraag en aanbod ongeveer een factor 10 uit elkaar liggen. Dan wat? Geen treinen op 30 april? OK dan niet, en op wie gaat dat afstralen? Op de NS-directie? Nee hoor.
Het volk is jammer genoeg de dupe van de starre houding van NS. Dat is heel jammer voor al die mensen die op die dag vervoerd willen worden, maar als een staking de enige manier is om door te dringen tot de top van NS dan moet het helaas maar.quote:Het volk wil gewoon vervoerd worden en iedereen die dat niet doet en wel van NS is, is dus de lul. Wie doe je daar een plezier mee?
zoals gewoonlijk zal het onderhandelingsresultaat wel ergens in het midden liggen.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, maar het enige signaal dat je met een bod van 0,83 % afgeeft is "wij willen geen rust en al helemaal niet voor langere tijd. Wij willen oorlog."
Het oorspronkelijke bod van NS was +0,50%. Dat het inmiddels 0,83% is mag kennelijk al een wonder heten...quote:Op donderdag 11 april 2013 00:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoals gewoonlijk zal het onderhandelingsresultaat wel ergens in het midden liggen.
Met doorbetaalde pauzes en dat soort dingen bedoel je? Dat heb ik vaker gehoord. Het schijnt bij vrijwel alle staatsspoorwegen zo te zijn dat de arbeidsvoorwaarden bij de private concurrentie een stuk minder gunstig zijn.quote:Het is wel zo dat de NS CAO al een stuk beter is dan die van vervoerders als Arriva of Veolia.
zoals James al zegt: in Den Haag zijn ze niet blij als op een belangrijke dag als 30 april geen blauw/geel ijzer over de rails scheurt.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker statement. "hard blaffen, niet bijten".
Kan ook niet natuurlijk.
Treintje rijden moet winstgevend blijven hequote:Op donderdag 11 april 2013 00:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het oorspronkelijke bod van NS was +0,50%. Dat het inmiddels 0,83% is mag kennelijk al een wonder heten...
wat ik begrepen heb is dat verschil in Nederland enkele honderden euro's per maand kan bedragen.quote:Met doorbetaalde pauzes en dat soort dingen bedoel je? Dat heb ik vaker gehoord. Het schijnt bij vrijwel alle staatsspoorwegen zo te zijn dat de arbeidsvoorwaarden bij de private concurrentie een stuk minder gunstig zijn.
Het enige wat me eigenlijk trekt is het machinist zijn. Maar heb er verder eigenlijk ook nooit verder naar gekeken.quote:
Op Zwolle - Emmen komen ze nog steeds wat machinisten te kort naar wat ik gehoord heb.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:27 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze me een baan aanbieden. Zwolle - Emmen en dan nog eens wat in het noorden erbij
Staken kunnen de Fransen als de beste. Gister lag het Louvre platquote:Op donderdag 11 april 2013 00:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Laat ze maar staken de 30ste, ik heb toch al mn busreis Parijs Amsterdam met de Firma Megabus
Uit het jaarverslag:quote:Op donderdag 11 april 2013 00:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Treintje rijden moet winstgevend blijven he
Als er geld is om HTM en Qbuzz te kopen, dan moet er ook geld zijn om je medewerkers van een fatsoenlijke salarisverhoging te voorzien.quote:NS realiseerde in 2012 opbrengsten van ¤ 4.638 miljoen en een bedrijfsresultaat van ¤ 355 miljoen.
Dat is een vrij groot verschil.quote:wat ik begrepen heb is dat verschil in Nederland enkele honderden euro's per maand kan bedragen.
Megabus is Britsquote:Op donderdag 11 april 2013 00:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Staken kunnen de Fransen als de beste. Gister lag het Louvre plat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |