ben ik niet zo bang voor. Laatste echte staking is al weer even geleden namelijk en 3,5% over 12 maanden is best redelijk, zeker als je het afzet tegenover de inflatie en de prijzen waarmee de NS de kaartjes in de afgelopen jaren verhoogd heeft.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Men lijkt zich niet bewust van de optie "zijn hand overspelen"?
Dat ook. Het is hier geen Belgiëquote:Op donderdag 11 april 2013 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben ik niet zo bang voor. Laatste echte staking is al weer even geleden namelijk
Dat is ook wel zo ja. Waarom moet het per se over 3 jaar gaan?quote:Op donderdag 11 april 2013 00:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
0,83% loonsverhoging voor de komende 3 jaar is ook wel bizar weinig. Dat dekt niet eens de inflatie...
quote:Op donderdag 11 april 2013 00:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Veel beter dan dat armzalige Deventer dat onderhand één grote bouwput begint te worden ...
Dat weet ik niet precies, maar als ik kijk op de website van VVMC zie ik periodes van 3 jaar voor CAO en sociaal plan. Ik denk dat het over de volgende periode gaat (2013 - 2016).quote:Op donderdag 11 april 2013 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo ja. Waarom moet het per se over 3 jaar gaan?
waarom zou je niet een CAO voor een langere periode afspreken? Geeft ook meteen rust in het bedrijf. Iedereen weet waar hij/zij aan toe isquote:Op donderdag 11 april 2013 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo ja. Waarom moet het per se over 3 jaar gaan?
Ja, dat is wel zo idd. Maar dan begrijp ik dat vraag en aanbod ongeveer een factor 10 uit elkaar liggen. Dan wat? Geen treinen op 30 april? OK dan niet, en op wie gaat dat afstralen? Op de NS-directie? Nee hoor. Het volk wil gewoon vervoerd worden en iedereen die dat niet doet en wel van NS is, is dus de lul. Wie doe je daar een plezier mee?quote:Op donderdag 11 april 2013 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben ik niet zo bang voor. Laatste echte staking is al weer even geleden namelijk en 3,5% over 12 maanden is best redelijk, zeker als je het afzet tegenover de inflatie en de prijzen waarmee de NS de kaartjes in de afgelopen jaren verhoogd heeft.
Deventer is gewoon een provinciaal stationnetje, zoals Leeuwarden, Zutphen of Nijmegen. Meer nietquote:Op donderdag 11 april 2013 00:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Ja, maar! Dat wordt straks heel mooi natuurlijk!! Kijk naar al die andere bouwputten: Arnhem, Rotterdam Centraal, Amsterdam Centraal, Zwolle, o wacht, dat is nog lang niet af...
ja, maar het enige signaal dat je met een bod van 0,83 % afgeeft is "wij willen geen rust en al helemaal niet voor langere tijd. Wij willen oorlog."quote:Op donderdag 11 april 2013 00:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarom zou je niet een CAO voor een langere periode afspreken? Geeft ook meteen rust in het bedrijf. Iedereen weet waar hij/zij aan toe is
het is gewoon om een statement te maken. Denk wel dat er op 30 april gereden wordtquote:Op donderdag 11 april 2013 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is wel zo idd. Maar dan begrijp ik dat vraag en aanbod ongeveer een factor 10 uit elkaar liggen. Dan wat? Geen treinen op 30 april? OK dan niet, en op wie gaat dat afstralen? Op de NS-directie? Nee hoor. Het volk wil gewoon vervoerd worden en iedereen die dat niet doet en wel van NS is, is dus de lul. Wie doe je daar een plezier mee?
Ga koeien melken johquote:Op donderdag 11 april 2013 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Deventer is gewoon een provinciaal stationnetje, zoals Leeuwarden, Zutphen of Nijmegen. Meer niet
Lekker statement. "hard blaffen, niet bijten".quote:Op donderdag 11 april 2013 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is gewoon om een statement te maken. Denk wel dat er op 30 april gereden wordt
In Den Haag zit ook nog een kliekje invloedrijke mensen. Juist deze 30 april gaat een heel belangrijke datum zijn, het is niet alleen Koninginnedag, maar ook een troonswisseling.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is wel zo idd. Maar dan begrijp ik dat vraag en aanbod ongeveer een factor 10 uit elkaar liggen. Dan wat? Geen treinen op 30 april? OK dan niet, en op wie gaat dat afstralen? Op de NS-directie? Nee hoor.
Het volk is jammer genoeg de dupe van de starre houding van NS. Dat is heel jammer voor al die mensen die op die dag vervoerd willen worden, maar als een staking de enige manier is om door te dringen tot de top van NS dan moet het helaas maar.quote:Het volk wil gewoon vervoerd worden en iedereen die dat niet doet en wel van NS is, is dus de lul. Wie doe je daar een plezier mee?
zoals gewoonlijk zal het onderhandelingsresultaat wel ergens in het midden liggen.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, maar het enige signaal dat je met een bod van 0,83 % afgeeft is "wij willen geen rust en al helemaal niet voor langere tijd. Wij willen oorlog."
Het oorspronkelijke bod van NS was +0,50%. Dat het inmiddels 0,83% is mag kennelijk al een wonder heten...quote:Op donderdag 11 april 2013 00:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoals gewoonlijk zal het onderhandelingsresultaat wel ergens in het midden liggen.
Met doorbetaalde pauzes en dat soort dingen bedoel je? Dat heb ik vaker gehoord. Het schijnt bij vrijwel alle staatsspoorwegen zo te zijn dat de arbeidsvoorwaarden bij de private concurrentie een stuk minder gunstig zijn.quote:Het is wel zo dat de NS CAO al een stuk beter is dan die van vervoerders als Arriva of Veolia.
zoals James al zegt: in Den Haag zijn ze niet blij als op een belangrijke dag als 30 april geen blauw/geel ijzer over de rails scheurt.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker statement. "hard blaffen, niet bijten".
Kan ook niet natuurlijk.
Treintje rijden moet winstgevend blijven hequote:Op donderdag 11 april 2013 00:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het oorspronkelijke bod van NS was +0,50%. Dat het inmiddels 0,83% is mag kennelijk al een wonder heten...
wat ik begrepen heb is dat verschil in Nederland enkele honderden euro's per maand kan bedragen.quote:Met doorbetaalde pauzes en dat soort dingen bedoel je? Dat heb ik vaker gehoord. Het schijnt bij vrijwel alle staatsspoorwegen zo te zijn dat de arbeidsvoorwaarden bij de private concurrentie een stuk minder gunstig zijn.
Het enige wat me eigenlijk trekt is het machinist zijn. Maar heb er verder eigenlijk ook nooit verder naar gekeken.quote:
Op Zwolle - Emmen komen ze nog steeds wat machinisten te kort naar wat ik gehoord heb.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:27 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze me een baan aanbieden. Zwolle - Emmen en dan nog eens wat in het noorden erbij
Staken kunnen de Fransen als de beste. Gister lag het Louvre platquote:Op donderdag 11 april 2013 00:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Laat ze maar staken de 30ste, ik heb toch al mn busreis Parijs Amsterdam met de Firma Megabus
Uit het jaarverslag:quote:Op donderdag 11 april 2013 00:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Treintje rijden moet winstgevend blijven he
Als er geld is om HTM en Qbuzz te kopen, dan moet er ook geld zijn om je medewerkers van een fatsoenlijke salarisverhoging te voorzien.quote:NS realiseerde in 2012 opbrengsten van ¤ 4.638 miljoen en een bedrijfsresultaat van ¤ 355 miljoen.
Dat is een vrij groot verschil.quote:wat ik begrepen heb is dat verschil in Nederland enkele honderden euro's per maand kan bedragen.
Megabus is Britsquote:Op donderdag 11 april 2013 00:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Staken kunnen de Fransen als de beste. Gister lag het Louvre plat
Sorry hoor, maar los van die 331 miljoen winst van vorig jaar, die blijkbaar al niet genoeg waren om gewoon afspraken na te komen, profileer je je op deze manier nou ook niet echt als een aantrekkelijke werkgever. Om het heel netjes uit te drukken.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:23 schreef James1988 het volgende:
Het oorspronkelijke bod van NS was +0,50%. Dat het inmiddels 0,83% is mag kennelijk al een wonder heten...
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar los van die 331 miljoen winst van vorig jaar, die blijkbaar al niet genoeg waren om gewoon afspraken na te komen, profileer je je op deze manier nou ook niet echt als een aantrekkelijke werkgever. Om het heel netjes uit te drukken.
En dat zijn we niet van je gewend; dus kom maar op met die oneliners!quote:Op donderdag 11 april 2013 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Om het heel netjes uit te drukken.
Dat is NS Groep he. Dus ook opbrengsten uit andere activiteiten meegerekend.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Uit het jaarverslag:
[..]
Als er geld is om HTM en Qbuzz te kopen, dan moet er ook geld zijn om je medewerkers van een fatsoenlijke salarisverhoging te voorzien.
is het zeker. Daarom is al het personeel van Zwolle - Emmen ook bij de NS gebleven bij de concessiewisseling afgelopen decemberquote:[..]
Dat is een vrij groot verschil.
Een Irisbus komt ook uit Frankrijk... Heb je die weleens met pech langs de weg zien staan?quote:Op donderdag 11 april 2013 00:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar jij komt uit Frankrijk
Heuliez-bakken roesten waar je bij staat.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Een Irisbus komt ook uit Frankrijk... Heb je die weleens met pech langs de weg zien staan?
Klopt, is een groot deel van de reden dat private vervoerders alles zo goedkoop kunnen doen. Hetzelfde zie je in de luchtvaart, een groot deel van het succes van maatschappijen als Easyjet en Ryanair zit hem in de personeelskosten (een overnachting voor de piloot in een 3-sterren in plaats van 5-sterren hotel scheelt al een stuk bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 11 april 2013 00:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Met doorbetaalde pauzes en dat soort dingen bedoel je? Dat heb ik vaker gehoord. Het schijnt bij vrijwel alle staatsspoorwegen zo te zijn dat de arbeidsvoorwaarden bij de private concurrentie een stuk minder gunstig zijn.
Niet waar. Een groot deel van de kostenbesparing van de easyjets en de ryanairs van deze wereld zit hem in de eenvormige vloot, waardoor ze alleen maar monteurs in dienst hoeven te hebben die EEN type vliegtuig kunnen onderhouden.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:36 schreef Panthera. het volgende:
Klopt, is een groot deel van de reden dat private vervoerders alles zo goedkoop kunnen doen. Hetzelfde zie je in de luchtvaart, een groot deel van het succes van maatschappijen als Easyjet en Ryanair zit hem in de personeelskosten
En je voor iedere nies die je doet en dus extra zakdoek die je nodig hebt 7.50 doet kosten...quote:Op donderdag 11 april 2013 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet waar. Een groot deel van de kostenbesparing van de easyjets en de ryanairs van deze wereld zit hem in de eenvormige vloot, waardoor ze alleen maar monteurs in dienst hoeven te hebben die EEN type vliegtuig kunnen onderhouden.
dat wordt graag overdreven door nogal wat zeikerds.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En je voor iedere nies die je doet en dus extra zakdoek die je nodig hebt 7.50 doet kosten...
Het was bij wijze van sprekenquote:Op donderdag 11 april 2013 00:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat wordt graag overdreven door nogal wat zeikerds.
Bij een inflatie van? 2,2% ?quote:Op donderdag 11 april 2013 00:44 schreef _serial_ het volgende:
Ah, het lijkt er op dat het bod 0.87% per jaar is
2,97% als ik deze tabel goed begrijpquote:Op donderdag 11 april 2013 00:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij een inflatie van? 2,2% ?
En een jaarlijkse prijsstijging van? 6% ?
Het betreffen verhogingen van het bruto salaris inderdaad, dus stel je salaris is 2000, dan is het een tientje boven op je bruto salaris. eenmalig, dus rijk word je er niet van.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:51 schreef Dr_Flash het volgende:
een half % van wat "eenmalig"?
een half procent van een maandsalaris? Ik bedoel wij hebben iedere vrijdagmiddag een borrel met gratis bier en pizza. Dat is al snel meer waard.
Echt tekort komen ze daar niet hoor. Heb er toevallig een jaar geleden gesolliciteerd. Ze zouden terugbellen als ze mensen nodig hadden. Nooit meer wat gehoordquote:Op donderdag 11 april 2013 00:27 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Op Zwolle - Emmen komen ze nog steeds wat machinisten te kort naar wat ik gehoord heb.
Je kon toch niet bij RRF aan de bak in je stage?quote:Op woensdag 10 april 2013 22:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Qua stage niet, te weinig plekken uiteindelijk. Maar qua baan staat er nog wel wat open.
Ja dat dacht ik ook maar hoorde dus opeens dat er een stage plek minder was, gisteren. Erg matig wel.quote:Op donderdag 11 april 2013 06:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Je kon toch niet bij RRF aan de bak in je stage?
Dat hebben wel meer mensen in Nederland.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
0,83% loonsverhoging voor de komende 3 jaar is ook wel bizar weinig. Dat dekt niet eens de inflatie...
Een jaar geleden begonnen de opleidingen ook net en was de selectieprocedure al afgelopen. Heb vorige week nog een oud-collega gesproken. Uit de laatste groep is nog niet iedereen inzetbaar op Zwolle - Emmen ivm de benodigde 60 rijdagen. Verder was er een interne vacature beschikbaar voor een functie bij ASL waardoor er naar alle waarschijnlijkheid een machinist verdwijnt. En er zijn al stewards gevraagd of zij geen machinist wilden worden. Ik geloof dat er vooralsnog maar één geschikt bevonden was, maar die start de opleiding pas na de zomervakantie. En zo zijn er nog wel een paar redenen te noemen.quote:Op donderdag 11 april 2013 05:45 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Echt tekort komen ze daar niet hoor. Heb er toevallig een jaar geleden gesolliciteerd. Ze zouden terugbellen als ze mensen nodig hadden. Nooit meer wat gehoord
Staken op 30 april zou echt heel dom zijn. Verder is het loonbod inderdaad laag, maar volgens mij zijn de salarissen bij NS echt niet zo beroerd, en zijn bijvoorbeeld de eisen die gesteld worden aan (in elk geval) machinisten de laatste jaren lager geworden, terwijl de beloning gelijk is gebleven. Met andere woorden: met lagere startcompetenties kun je een niet onaardig loon binnenhalen. En bedenk ook dat de ORT een flink deel van het loon is. De ORT met 5% verhogen en dan ook nog een dikke loonsverhoging vragen, is voor het rijdend personeel dubbel prijs!quote:Op donderdag 11 april 2013 00:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen treinverkeer op die dag gaat voor heel wat herrie in Den Haag zorgen.
Zoals al eerder aangegeven wordt het NS personeel riant betaald en heeft net als ik 48 vrije dagen in het jaar. Nou snap ik wel dat je geld nodig hebt om heel vaak op vakantie te kunnen in die 48 dagen maar ik kan me voorstellen dat de rem er even op moet. Klinkt heel gek, maar ik denk dat NS bewust nu lager gaat zitten om de concurrentiepositie te verstevigen voor later. En wellicht ook om ervoor te zorgen dat al het personeel aan kan blijven en niet bij 3.3% een deel eruit zal moeten, wat ook weer tot stakingen zal lijden.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Den Haag zit ook nog een kliekje invloedrijke mensen. Juist deze 30 april gaat een heel belangrijke datum zijn, het is niet alleen Koninginnedag, maar ook een troonswisseling.
Geen treinverkeer op die dag gaat voor heel wat herrie in Den Haag zorgen.
[..]
Het volk is jammer genoeg de dupe van de starre houding van NS. Dat is heel jammer voor al die mensen die op die dag vervoerd willen worden, maar als een staking de enige manier is om door te dringen tot de top van NS dan moet het helaas maar.
29 april of 1 mei zijn nog veel slechtere dagen, want dan worden miljoenen mensen gedupeerd omdat ze niet meer op tijd op hun werk of school kunnen komen.
Ik vind het trouwens niet zo raar van NS dat ze het ingangsjaar van de oudelullendagen later willen leggen nu iedereen later met pensioen kan. De pensioenleeftijd bij NS was altijd 61, werd even later 62 en zal nu wel 65 zijn neem ik aan? Als je dan al vanaf 57 oudelullendagen mag opnemen, mag de werkgever daar 8 jaar voor boeten.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:06 schreef b2py het volgende:
En daar komen de 'ouwe lullen dagen' nog bovenop, en daar hebben ze er nogal wat van gezien de gemiddelde leeftijd van het personeel.
Pensioenleeftijd weet ik niet, ergens op het net zwerft wel het spoor CAO, daar zou het in moeten staan. Maar dan hebben we de hoeveelheid uitzonderingen nog niet gehadquote:Op donderdag 11 april 2013 09:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens niet zo raar van NS dat ze het ingangsjaar van de oudelullendagen later willen leggen nu iedereen later met pensioen kan. De pensioenleeftijd bij NS was altijd 61, werd even later 62 en zal nu wel 65 zijn neem ik aan? Als je dan al vanaf 57 oudelullendagen mag opnemen, mag de werkgever daar 8 jaar voor boeten.
Lastig. Je kunt op basis van interpretatie voor zowel de "het is zo" als "het is niet zo" keuze gaan. Zeker aangezien de sneltreinen op de oude lijn wel zijn versneld en de Fyra-toeslag niet overdreven hoog is wat het schrappen van de echte IC's wel weer redelijk rechtvaardigd.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
Las net dat ACM (voorheen onder meer NMA) een onderzoek in gaat stellen naar het machtsmisbruik dat de NS in de Randstad toepast. Zo worden reizigers uit de normale trein de 'FYRA' ingejaagd
http://www.voorbeterov.nl/130411.php
http://www.nu.nl/economie(...)lt-ns-tand-fyra.html
-----------------------------
Goed punt om onderzoek naar te doen
ActuTrein voor android.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:34 schreef J.B. het volgende:
Ik zag laatst in dit topic ergens een printscreen van een app voorbij komen waarbij je ook het materieeltype van de trein kon zien, kan iemand mij vertellen hoe die app heet?
Daar heeft het seinhuis een foutje gemaakt.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:44 schreef dennistd het volgende:
Het reformatorisch dagblad heeft een mooie foto bij de verplaatsing van het seinhuis in Roosendaal gevonden:
[ afbeelding ]
echt versneld wil ik het niet noemen, omdat ze bijvoorbeeld de IC Vlissingen - Amsterdam stevig vertraagd hebben door meer stops in te leggen.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Lastig. Je kunt op basis van interpretatie voor zowel de "het is zo" als "het is niet zo" keuze gaan. Zeker aangezien de sneltreinen op de oude lijn wel zijn versneld en de Fyra-toeslag niet overdreven hoog is wat het schrappen van de echte IC's wel weer redelijk rechtvaardigd.
Sneltreinen ?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zeker aangezien de sneltreinen op de oude lijn wel zijn versneld
Het was trouwens op 2 augustus 1968, en het betrof de trein Amsterdam-Dordrecht-Roosendaal (ik zie greavy al gek wordenquote:Op donderdag 11 april 2013 10:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daar heeft het seinhuis een foutje gemaakt.
plant m daar maar neerquote:Op donderdag 11 april 2013 10:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het was trouwens op 2 augustus 1968, en het betrof de trein Amsterdam-Dordrecht-Roosendaal (ik zie greavy al gek worden): http://www.geheugenvannederland.nl/?/nl/items/ANP01:14154966
Pretty anoying, en daarnaast is sinds dienstregeling 2013 de trein Amsterdam - Vlissingen ook nog eens stevig verkort (door extra stops in Zeeland), en daardoor vrijwel altijd vol.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
echt versneld wil ik het niet noemen, omdat ze bijvoorbeeld de IC Vlissingen - Amsterdam stevig vertraagd hebben door meer stops in te leggen.
hebben ze snel gedaan danquote:Op donderdag 11 april 2013 10:58 schreef dennistd het volgende:
De staking is trouwens al van de baan, er is een akkoord: http://nos.nl/artikel/494408-akkoord-over-nieuwe-cao-bij-ns.html
Die reactiequote:Op donderdag 11 april 2013 11:03 schreef dennistd het volgende:
NS komt trouwens ook met leuke dienblaadjes: https://www.facebook.com/(...)76242&type=1&theater
quote:Theo Heugen: Is er ook al een Fyra Brussel dienblad? #dienstregelingnietmeernodig
3% over 27 maanden he. Dan kom je er omgerekend wel ongeveer op.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:24 schreef Duvel het volgende:
3% over drie jaar is toch niet 1,33% per jaar?
Jammer, ik had wel zin in wat vuurwerk...quote:Op donderdag 11 april 2013 10:58 schreef dennistd het volgende:
De staking is trouwens al van de baan, er is een akkoord: http://nos.nl/artikel/494408-akkoord-over-nieuwe-cao-bij-ns.html
Een paar middelgrote stations hebben profijt van een frequentieverhoging maar sneller is het er niet op geworden. De SneltreinIntercity rijdt nog steeds in 70 minuten van Rotterdam naar Amsterdam.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Zeker aangezien de sneltreinen op de oude lijn wel zijn versneld
Wat onder het uur zou kunnen zijn...quote:Op donderdag 11 april 2013 11:39 schreef ReisT het volgende:
[..]
Een paar middelgrote stations hebben profijt van een frequentieverhoging maar sneller is het er niet op geworden. De SneltreinIntercity rijdt nog steeds in 70 minuten van Rotterdam naar Amsterdam.
makkelijk. De oude 2100 (Vlissingen - Amsterdam via Schiphol) deed het voor de omklap via Haarlem in 65 minuten en dat was al aan de ruime kant.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat onder het uur zou kunnen zijn...
Hoho.. een IC is geen sneltrein. Bij het versneltreinen van de IC's hebben ze wel moeite gedaan om die sneltreinen zo snel mogelijk te maken als zijnde een sneltrein met het stickertje "IC". De mensen die het hardste klagen over monopoliemisbruik hebben over het algemeen vrij weinig aandacht voor de regionale reiziger die wel weer voordeel heeft gehad van de DRGL 2012.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
echt versneld wil ik het niet noemen, omdat ze bijvoorbeeld de IC Vlissingen - Amsterdam stevig vertraagd hebben door meer stops in te leggen.
Daarom is het goed dat de NS nu met cijfers over de brug moet komen en dat er onderzoek naar gedaan wordt. Het moet namelijk niet zo zijn dat de NS alles bepaalt en dat hierbij de wens van de reiziger genegeerd wordt
Dat zou logisch zijn ja. Gewoon een nieuwe intercitylijn. Ziet de reiziger eindelijk ook eens wat terug van al die tariefstijgingen van de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Toeslag op de HSL laten vervallen, dan zeurt niemand meer over langere reistijden tussen Amsterdam en Rotterdam over het klassieke net
Lulkoek. Het ging er alleen om capaciteit te creeëren voor extra Fyra's op dat baanvak.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:47 schreef b2py het volgende:
Ik denk dat uit materieel efficiëncy de IC uit Amsterdam naar Vlissingen stopt op Sloterdijk en Lelylaan waar vroeger nog een aparte trein voor was ingelegd en de IC daar niet stopte. Mogelijk is er niet genoeg materieel om die dienst nog los uit voeren, los van de capaciteit op het baanvak, die ook ernstig beperkt is.
Dit is dus niet waar. Die sneltrein is ondanks het nieuwe stickertje "IC" niet sneller geworden.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hoho.. een IC is geen sneltrein. Bij het versneltreinen van de IC's hebben ze wel moeite gedaan om die sneltreinen zo snel mogelijk te maken als zijnde een sneltrein met het stickertje "IC".
Zo heel verschrikkelijk veel trager is het nou ook weer niet geworden. Daar gaat het argument voor monopoliemisbruik..quote:Op donderdag 11 april 2013 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
makkelijk. De oude 2100 (Vlissingen - Amsterdam via Schiphol) deed het voor de omklap via Haarlem in 65 minuten en dat was al aan de ruime kant.
De huidige 2600 (Vlissingen - Amsterdam (-Lelydorp) via Schiphol) doet het in 70 minuten ...
Gemiddeld 2 min per stop, doe je dat elke dag is dat toch vervelend, als je weet dat het sneller kan.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Zo heel verschrikkelijk veel trager is het nou ook weer niet geworden. Daar gaat het argument voor monopoliemisbruik..
Ik zeg toch ook wat beschikbare infracapaciteit, mr Lulkoek.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Lulkoek. Het ging er alleen om capaciteit te creeëren voor extra Fyra's op dat baanvak.
Gegeven het totaalplaatje is het vrij aardig te verantwoorden. Waar jij er last van hebt, zijn er ook veel reizigers die profijt hebben van die extra stop. Daarnaast kunnen doorgaande reizigers Amsterdam/Schiphol-Rotterdam tegen een beperkte meerprijs substantieel sneller reizen.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gemiddeld 2 min per stop, doe je dat elke dag is dat toch vervelend, als je weet dat het sneller kan.
ik vraag me af wat de rijtijden voor de invoering van dienstregeling 2007 warenquote:Op donderdag 11 april 2013 12:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zo heel verschrikkelijk veel trager is het nou ook weer niet geworden. Daar gaat het argument voor monopoliemisbruik..
En de extra overstap als je van Rotterdam naar Schiphol wilt?quote:Op donderdag 11 april 2013 12:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar dat is geen redelijke vergelijking.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik vraag me af wat de rijtijden voor de invoering van dienstregeling 2007 waren
Da's wel een goeie die gelukkig in 2013 is gerepareerd.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
En de extra overstap als je van Rotterdam naar Schiphol wilt?
twitter:NS_online twitterde op donderdag 11-04-2013 om 12:11:33@Adamski1987_ Een salarisverhoging is niet direct gekoppeld aan prijs van tickets. De klant is bij NS uiterst belangrijk. ^TS reageer retweet
Als melkkoe.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:13 schreef zoem het volgende:
twitter:NS_online twitterde op donderdag 11-04-2013 om 12:11:33@Adamski1987_ Een salarisverhoging is niet direct gekoppeld aan prijs van tickets. De klant is bij NS uiterst belangrijk. ^TS reageer retweet
je kunt wel een indruk krijgen hoe snel de rit kan zijn.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar dat is geen redelijke vergelijking.
Niet uit concurrentie-overwegingen maar vanwege kruisingsvrij plannen in Leiden, toch?quote:Op donderdag 11 april 2013 12:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Da's wel een goeie die gelukkig in 2013 is gerepareerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |