Ja dat dacht ik ook maar hoorde dus opeens dat er een stage plek minder was, gisteren. Erg matig wel.quote:Op donderdag 11 april 2013 06:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Je kon toch niet bij RRF aan de bak in je stage?
Dat hebben wel meer mensen in Nederland.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
0,83% loonsverhoging voor de komende 3 jaar is ook wel bizar weinig. Dat dekt niet eens de inflatie...
Een jaar geleden begonnen de opleidingen ook net en was de selectieprocedure al afgelopen. Heb vorige week nog een oud-collega gesproken. Uit de laatste groep is nog niet iedereen inzetbaar op Zwolle - Emmen ivm de benodigde 60 rijdagen. Verder was er een interne vacature beschikbaar voor een functie bij ASL waardoor er naar alle waarschijnlijkheid een machinist verdwijnt. En er zijn al stewards gevraagd of zij geen machinist wilden worden. Ik geloof dat er vooralsnog maar één geschikt bevonden was, maar die start de opleiding pas na de zomervakantie. En zo zijn er nog wel een paar redenen te noemen.quote:Op donderdag 11 april 2013 05:45 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Echt tekort komen ze daar niet hoor. Heb er toevallig een jaar geleden gesolliciteerd. Ze zouden terugbellen als ze mensen nodig hadden. Nooit meer wat gehoord
Staken op 30 april zou echt heel dom zijn. Verder is het loonbod inderdaad laag, maar volgens mij zijn de salarissen bij NS echt niet zo beroerd, en zijn bijvoorbeeld de eisen die gesteld worden aan (in elk geval) machinisten de laatste jaren lager geworden, terwijl de beloning gelijk is gebleven. Met andere woorden: met lagere startcompetenties kun je een niet onaardig loon binnenhalen. En bedenk ook dat de ORT een flink deel van het loon is. De ORT met 5% verhogen en dan ook nog een dikke loonsverhoging vragen, is voor het rijdend personeel dubbel prijs!quote:Op donderdag 11 april 2013 00:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen treinverkeer op die dag gaat voor heel wat herrie in Den Haag zorgen.
Zoals al eerder aangegeven wordt het NS personeel riant betaald en heeft net als ik 48 vrije dagen in het jaar. Nou snap ik wel dat je geld nodig hebt om heel vaak op vakantie te kunnen in die 48 dagen maar ik kan me voorstellen dat de rem er even op moet. Klinkt heel gek, maar ik denk dat NS bewust nu lager gaat zitten om de concurrentiepositie te verstevigen voor later. En wellicht ook om ervoor te zorgen dat al het personeel aan kan blijven en niet bij 3.3% een deel eruit zal moeten, wat ook weer tot stakingen zal lijden.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Den Haag zit ook nog een kliekje invloedrijke mensen. Juist deze 30 april gaat een heel belangrijke datum zijn, het is niet alleen Koninginnedag, maar ook een troonswisseling.
Geen treinverkeer op die dag gaat voor heel wat herrie in Den Haag zorgen.
[..]
Het volk is jammer genoeg de dupe van de starre houding van NS. Dat is heel jammer voor al die mensen die op die dag vervoerd willen worden, maar als een staking de enige manier is om door te dringen tot de top van NS dan moet het helaas maar.
29 april of 1 mei zijn nog veel slechtere dagen, want dan worden miljoenen mensen gedupeerd omdat ze niet meer op tijd op hun werk of school kunnen komen.
Ik vind het trouwens niet zo raar van NS dat ze het ingangsjaar van de oudelullendagen later willen leggen nu iedereen later met pensioen kan. De pensioenleeftijd bij NS was altijd 61, werd even later 62 en zal nu wel 65 zijn neem ik aan? Als je dan al vanaf 57 oudelullendagen mag opnemen, mag de werkgever daar 8 jaar voor boeten.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:06 schreef b2py het volgende:
En daar komen de 'ouwe lullen dagen' nog bovenop, en daar hebben ze er nogal wat van gezien de gemiddelde leeftijd van het personeel.
Pensioenleeftijd weet ik niet, ergens op het net zwerft wel het spoor CAO, daar zou het in moeten staan. Maar dan hebben we de hoeveelheid uitzonderingen nog niet gehadquote:Op donderdag 11 april 2013 09:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens niet zo raar van NS dat ze het ingangsjaar van de oudelullendagen later willen leggen nu iedereen later met pensioen kan. De pensioenleeftijd bij NS was altijd 61, werd even later 62 en zal nu wel 65 zijn neem ik aan? Als je dan al vanaf 57 oudelullendagen mag opnemen, mag de werkgever daar 8 jaar voor boeten.
Lastig. Je kunt op basis van interpretatie voor zowel de "het is zo" als "het is niet zo" keuze gaan. Zeker aangezien de sneltreinen op de oude lijn wel zijn versneld en de Fyra-toeslag niet overdreven hoog is wat het schrappen van de echte IC's wel weer redelijk rechtvaardigd.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
Las net dat ACM (voorheen onder meer NMA) een onderzoek in gaat stellen naar het machtsmisbruik dat de NS in de Randstad toepast. Zo worden reizigers uit de normale trein de 'FYRA' ingejaagd
http://www.voorbeterov.nl/130411.php
http://www.nu.nl/economie(...)lt-ns-tand-fyra.html
-----------------------------
Goed punt om onderzoek naar te doen
ActuTrein voor android.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:34 schreef J.B. het volgende:
Ik zag laatst in dit topic ergens een printscreen van een app voorbij komen waarbij je ook het materieeltype van de trein kon zien, kan iemand mij vertellen hoe die app heet?
Daar heeft het seinhuis een foutje gemaakt.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:44 schreef dennistd het volgende:
Het reformatorisch dagblad heeft een mooie foto bij de verplaatsing van het seinhuis in Roosendaal gevonden:
[ afbeelding ]
echt versneld wil ik het niet noemen, omdat ze bijvoorbeeld de IC Vlissingen - Amsterdam stevig vertraagd hebben door meer stops in te leggen.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Lastig. Je kunt op basis van interpretatie voor zowel de "het is zo" als "het is niet zo" keuze gaan. Zeker aangezien de sneltreinen op de oude lijn wel zijn versneld en de Fyra-toeslag niet overdreven hoog is wat het schrappen van de echte IC's wel weer redelijk rechtvaardigd.
Sneltreinen ?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zeker aangezien de sneltreinen op de oude lijn wel zijn versneld
Het was trouwens op 2 augustus 1968, en het betrof de trein Amsterdam-Dordrecht-Roosendaal (ik zie greavy al gek wordenquote:Op donderdag 11 april 2013 10:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daar heeft het seinhuis een foutje gemaakt.
plant m daar maar neerquote:Op donderdag 11 april 2013 10:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het was trouwens op 2 augustus 1968, en het betrof de trein Amsterdam-Dordrecht-Roosendaal (ik zie greavy al gek worden): http://www.geheugenvannederland.nl/?/nl/items/ANP01:14154966
Pretty anoying, en daarnaast is sinds dienstregeling 2013 de trein Amsterdam - Vlissingen ook nog eens stevig verkort (door extra stops in Zeeland), en daardoor vrijwel altijd vol.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
echt versneld wil ik het niet noemen, omdat ze bijvoorbeeld de IC Vlissingen - Amsterdam stevig vertraagd hebben door meer stops in te leggen.
hebben ze snel gedaan danquote:Op donderdag 11 april 2013 10:58 schreef dennistd het volgende:
De staking is trouwens al van de baan, er is een akkoord: http://nos.nl/artikel/494408-akkoord-over-nieuwe-cao-bij-ns.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |