Wat doet de snelschakelaar dan nog?quote:Op woensdag 10 april 2013 19:11 schreef Hr-Flip het volgende:
De klap die je hoort bij ICM stellen, is het inkomen van de lijnschakelaars, Elke motorgroep heeft een lijnschakelaar, die als een soort veiligheid dient, bij een te hoge motorstroom valt de lijnschakelaar af, in de cabine krijg je dan de melding door middel van de lamp LS die gaat branden.
Inkomen lijnschakelaar bij geven van tractie
uitschakelen lijnschakelaar bij te hoge motorstroom of uitschakelen tractie.
Goed hoor! Al mis ik het beroepsmatig treinen wel. Had toch graag op zo'n ding gezeten de hele dag. Maargoed.... heb er zelf een zootje van gemaakt. Nu 5 dagen in de week een beetje rond scheuren als taxichauffeur in een Renault Traffic.quote:
Dan krijg je hooguit een boete als je door rood rijdtquote:Op woensdag 10 april 2013 20:33 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Goed hoor! Al mis ik het beroepsmatig treinen wel. Had toch graag op zo'n ding gezeten de hele dag. Maargoed.... heb er zelf een zootje van gemaakt. Nu 5 dagen in de week een beetje rond scheuren als taxichauffeur in een Renault Traffic.
Snelschakelaar is voor de hele trein, is wel zo fijn, dat als er 1 motorgroep storing geeft, dat niet de hele trein uitvalt.quote:
Helaas zit het in de achterste doos of zo.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:58 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
[..]
De dag is dus toch gekomen! Fijn dat je speciaal voor het HSL foldertje je H0-baan even opgeruimd hebt! We wachten in spanning af.
Geen ambities meer in rail?quote:Op woensdag 10 april 2013 20:33 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Goed hoor! Al mis ik het beroepsmatig treinen wel. Had toch graag op zo'n ding gezeten de hele dag. Maargoed.... heb er zelf een zootje van gemaakt. Nu 5 dagen in de week een beetje rond scheuren als taxichauffeur in een Renault Traffic.
Maar de lijnschakelaar gaat geen kortsluitstroom uitschakelen.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:36 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Snelschakelaar is voor de hele trein, is wel zo fijn, dat als er 1 motorgroep storing geeft, dat niet de hele trein uitvalt.
quote:Op woensdag 10 april 2013 20:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Helaas zit het in de achterste doos of zo.
OF ZO!quote:Op woensdag 10 april 2013 20:37 schreef Peter het volgende:
[..]Je weet al waar de doos staat! Progress!
In Frankrijk wel, maar daar gaat het 1 keer per jaar een maand dichtquote:Op woensdag 10 april 2013 20:06 schreef Igen het volgende:
[..]
In Engeland hebben ze dat al een keer geprobeerd maar echt een succes was het niet...
Nee, zie het als een meterkast, snelschakelaar is de aardlekschakelaar en een lijnschakelaar is een zekering.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar de lijnschakelaar gaat geen kortsluitstroom uitschakelen.
Dat was ook zo'n ding waar je maar beter de eerste rit kon hebben, want verder kwam het helaas nooit meer. Net als met de Titanic. Of de V250.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:06 schreef Igen het volgende:
[..]
In Engeland hebben ze dat al een keer geprobeerd maar echt een succes was het niet...
OK, dus bij kleinere overstromen gaat de lijnschakelaar, bij grotere (kortsluit-)stromen grijpt de snelschakelaar in. Elektrotechnisch gezien heb je het eerder over een hoofdzekering en de onderverdeling in groepen.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:53 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Nee, zie het als een meterkast, snelschakelaar is de aardlekschakelaar en een lijnschakelaar is een zekering.
Snelschakelaar bij kortsluiting
Lijnschakelaar bij overbelasting
Voor zo'n 4 Mei herdenking zou ik dat persoonlijk wel oké vinden. Al zorg ik altijd dat ik in de stad ben waar de herdenking is.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat rail TV betreft, ik ben heel benieuwd wat dat gaat doen op 4 mei rond 8 uur en op andere data zoals as 30 april en belangrijke voetbalwedstrijden
Ik bedoelde het eigenlijk andersom, even er vanuit gaande dat het een soort moderne kabelkrant is. En het dus standaard geen geluid heeft. Zou het dan op zwart gaan?quote:Op woensdag 10 april 2013 21:02 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Voor zo'n 4 Mei herdenking zou ik dat persoonlijk wel oké vinden. Al zorg ik altijd dat ik in de stad ben waar de herdenking is.
Belangrijk om te zien vind ik. Mocht je dan onverhoopt op een perron staan te wachten, dan kan je het iig even op TV zien.
Nou en?quote:Op woensdag 10 april 2013 21:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Voor voetbal en dergelijke zal het vast wel niet, anders heb je en een rechtenkwestie, en iedereen die de kroeg uit getiefstraald word gaat op het perron hangen...
in 2006 lieten ze op Utrecht Centraal mensen met tv-schermen op de rug rondlopen om de OS van Turijn uit te zenden. Zo heb ik nog een stukje van de 10 kilometer schaatsen kunnen zien.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat rail TV betreft, ik ben heel benieuwd wat dat gaat doen op 4 mei rond 8 uur en op andere data zoals as 30 april en belangrijke voetbalwedstrijden
Ik zat de afgelopen drie jaar met dodenherdenking in de trein...en als klap op de vuurpijl dit jaar in Duitsland.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:02 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Voor zo'n 4 Mei herdenking zou ik dat persoonlijk wel oké vinden. Al zorg ik altijd dat ik in de stad ben waar de herdenking is.
Belangrijk om te zien vind ik. Mocht je dan onverhoopt op een perron staan te wachten, dan kan je het iig even op TV zien.
Gelukkig heb ik een rit met de V250 alvast niet gemist.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was ook zo'n ding waar je maar beter de eerste rit kon hebben, want verder kwam het helaas nooit meer. Net als met de Titanic. Of de V250.
Mooi typerend beeld op 1:00. Zo vol zat-ie inderdaad altijd.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een rit met de V250 alvast niet gemist.
Ze maakten toen ook van iedereen een foto, die dan in een filmpje werd verwerkt dat je per email kreeg toegestuurd. Zo eentje:
(Dit ben ik niet, maar Igen was ook enthousiast over het comfort van de V250.)
Tof! Ben benieuwd. Weet vrij weinig van Ierland op treinen behalve dat er nog veel diesel rijdt, en amper elektrisch materieel.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee mono![]()
Ja vetvetvet![]()
verslag wordt aan gewerkt he
Alleen de DART, zeg maar de S-Bahn van Dublin, is geëlectrificeerd. Alle normale treinen in Ierland zijn diesel.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:03 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Tof! Ben benieuwd. Weet vrij weinig van Ierland op treinen behalve dat er nog veel diesel rijdt, en amper elektrisch materieel.
Loop je nu stage bij NSR inmiddels?quote:Op woensdag 10 april 2013 20:25 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij ook al af ja. Duidelijk. Zit onder het lampje van de treinleiding meen ik.
Tenminste, in de vIRM, ICM nog niet gereden helaas.
Nee, ik denk dat ik Arriva Noord ga doen. Moet alleen wel verhuizen dan denk ikquote:Op woensdag 10 april 2013 22:19 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Loop je nu stage bij NSR inmiddels?
Hoe lang gaat die stage nog duren dan? Zou het er namelijk niet voor over hebben om voor die twee a drie maanden dat je opleiding nog duurt te verhuizen... of hoop je straks ook in die regio werk te krijgen?quote:Op woensdag 10 april 2013 22:22 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ik Arriva Noord ga doen. Moet alleen wel verhuizen dan denk ikIk kijk wel even
Mooi man, lang geleden dat ik daar was!quote:Op woensdag 10 april 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Dublin, vlakbij Connolly station. De Dart. There. I picced it.
[ afbeelding ]
Ik hoop dat ze me een baan aanbieden. Zwolle - Emmen en dan nog eens wat in het noorden erbijquote:Op woensdag 10 april 2013 22:25 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Hoe lang gaat die stage nog duren dan? Zou het er namelijk niet voor over hebben om voor die twee a drie maanden dat je opleiding nog duurt te verhuizen... of hoop je straks ook in die regio werk te krijgen?
Reizigersvervoer? Dat goederenlijntje wat je lopen had is op niks uitgelopen dus?quote:Op woensdag 10 april 2013 22:27 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze me een baan aanbieden. Zwolle - Emmen en dan nog eens wat in het noorden erbij
Qua stage niet, te weinig plekken uiteindelijk. Maar qua baan staat er nog wel wat open.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:34 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Reizigersvervoer? Dat goederenlijntje wat je lopen had is op niks uitgelopen dus?
Naar Emmen begrijp ik, is best een raar hiaat in ons spoornet.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:18 schreef J.B. het volgende:
[..]
Op termijn naar Emmen en Meppen? Komt er dan toch nog een doorgaande trein bij Ter Apel Rijksgrens?
Nee mag niet. Daar zit de Baas van Deventer tussen.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:43 schreef eti het volgende:
Amsterdam-Zwolle-Meppen-Osnabrück? Ik zie het niet zo zitten...
Amsterdam - Berlijn via Zwolle en Nijverdalquote:Op woensdag 10 april 2013 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee mag niet. Daar zit de Baas van Deventer tussen.
Ze hebben in Nijverdal niet voor niets een fatsoenlijk station gebouwd, moet er ook een fatsoenlijke trein stoppen!quote:Op woensdag 10 april 2013 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Amsterdam - Berlijn via Zwolle en Nijverdal
twitter:MCN_Utrecht twitterde op woensdag 10-04-2013 om 14:41:15#NS3,5% 12 maanden, ORT +25% werkgarantie voor al het geüniformeerd personeel!Minder: Geen Kroning!#VVMC @wimeilert #FNVspoor @Regie1968 reageer retweet
twitter:MCN_Utrecht twitterde op woensdag 10-04-2013 om 14:47:59@roel_berghuis @harryns Stil Wordt het ook 30 April op de #Dam als ze niet snel met iets beters komen! 3,5% +25% ORT @wimeilert @Regie1968 reageer retweet
Men lijkt zich niet bewust van de optie "zijn hand overspelen"?quote:Op donderdag 11 april 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:
Een einde voor de problemen is nog niet in zicht, het lijkt erop dat personeel bereid is om het werk neer te leggen.
precies. Veel beter dan dat armzalige Deventer dat onderhand één grote bouwput begint te worden ...quote:Op donderdag 11 april 2013 00:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ze hebben in Nijverdal niet voor niets een fatsoenlijk station gebouwd, moet er ook een fatsoenlijke trein stoppen!![]()
0,83% loonsverhoging voor de komende 3 jaar is ook wel bizar weinig. Dat dekt niet eens de inflatie...quote:Op donderdag 11 april 2013 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Men lijkt zich niet bewust van de optie "zijn hand overspelen"?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |