Beter om 's morgens standaard met drie treinstellen te gaan rijden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:17 schreef thats-me het volgende:
Het was mooi druk in nijverdal vanmorgen getuige deze foto op Twitter
[ afbeelding ]
https://mobile.twitter.com/tomvanteinde
Vanaf aanstaande maandag de ritten die rond 08:14 in Enschede en Zwolle aankomen met 3x DM'90, als ik het goed onthouden heb.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:26 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Beter om 's morgens standaard met drie treinstellen te gaan rijden.
Dat is nu mijn vraag eigenlijk, ze ruilen die Vtje in voor die GTW en dan? Gaat dat Vtje dan nog als reserve staan, want die protossen moeten toch ook weer eens aan de kant voor t een of ander, langere tijd...quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Vanwege de plaats waar die GTW onderhouden moet worden? Want er verandert verder toch niet wezenlijk iets?
Die daarvoor en daarna moeten ook echt met 6 bakken gereden worden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Vanaf aanstaande maandag de ritten die rond 08:14 in Enschede en Zwolle aankomen met 3x DM'90, als ik het goed onthouden heb.
Ze hebben één meer dan nodig voor de dienst. Dat was eerst die plan V. Nu een GTW. Door slim te wisselen kan je onderhoud doen en de rest op de baan hebben. Staan er een trein stuk dan wordt het onderhoud in de daluren gedaan zodat dan de korte pendel Amersfoort-Barneveld tijdelijk opgeheven moet worden. Die rijdt dan in de spits weer.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat is nu mijn vraag eigenlijk, ze ruilen die Vtje in voor die GTW en dan? Gaat dat Vtje dan nog als reserve staan, want die protossen moeten toch ook weer eens aan de kant voor t een of ander, langere tijd...
NS doet nu even een dakannie.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die daarvoor en daarna moeten ook echt met 6 bakken gereden worden.
Materieel is er genoeg.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Laat me raden, geen materieel? Niet genoeg reizigers?
5x ICM-III. En op vraag twee geen idee.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En ik heb nog wellicht een stomme vraag.
Wat is het maximum aantal treinstellen wat je achter elkaar kan hebben en met wel materieel is dat? (Dus niet getrokken mat met een loc)
En waarom is die max er dan?
Weggehaald door ProRail, reden "werd toch niet gebruikt, kost geld, weg ermee."quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:39 schreef dennistd het volgende:
Op somda lees ik dat er niet genoeg depotvoedingen zouden zijn... Vier jaar geleden kon het nog wel, dus dat lijkt me toch geen argument
Die max is er vanwege de stroomvoorziening (15 bakken ICM-III is 6300KW) en vanwege perronlengtes en sommig materieel kan gewoon niet meer dan zoveel units in treinschakeling.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En ik heb nog wellicht een stomme vraag.
Wat is het maximum aantal treinstellen wat je achter elkaar kan hebben en met wel materieel is dat? (Dus niet getrokken mat met een loc)
En waarom is die max er dan?
Terug? Die hebben er altijd al gereden, op het korte stukje Nijverdal - Nijverdal West na hoor! Alleen korter omdat minder reizigers, doorgaande reizigers gingen allemaal via Deventerquote:Op dinsdag 2 april 2013 22:48 schreef AverageJoe het volgende:
DM90 zijn definitief terug in dienst getreden voor het traject Nijverdal? Opzich is er ook niet veel ander dieselmateriaal, maar wellicht wordt de lijn nog van bovenleiding voorzien.
DM'90 is er ook gewoon blijven rijden (op Enschede-Nijverdal en Nijverdal West-Zwolle. Tot er een aanbesteding is blijft het er ook gewoon rijden, maar die zijn ze nog aan het voorbereiden (en zolang de elektrificatie nog niet zeker is wordt het ook nog niet aanbesteedt volgens mij)quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:48 schreef AverageJoe het volgende:
DM90 zijn definitief terug in dienst getreden voor het traject Nijverdal? Opzich is er ook niet veel ander dieselmateriaal, maar wellicht wordt de lijn nog van bovenleiding voorzien.
Oh oke, nooit geweten. Waren het voorheen Syntus DM90's of wel de NS?quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
DM'90 is er ook gewoon blijven rijden (op Enschede-Nijverdal en Nijverdal West-Zwolle. Tot er een aanbesteding is blijft het er ook gewoon rijden, maar die zijn ze nog aan het voorbereiden (en zolang de elektrificatie nog niet zeker is wordt het ook nog niet aanbesteedt volgens mij)
Was gewoon NS. De Syntus DM'90's reden gedeeltelijk de dienst op Winterswijk-Arnhem en volledig op Arnhem-Tiel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:53 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Oh oke, nooit geweten. Waren het voorheen Syntus DM90's of wel de NS?
http://www.trein-kaart.nl/ Ondanks niet helemaal up-to-date, kun je zien dat dat NS is inderdaad. Buffels waren goeie dingen btwquote:Op dinsdag 2 april 2013 22:53 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Oh oke, nooit geweten. Waren het voorheen Syntus DM90's of wel de NS?
De Hanzelijn staat er niet op, en daar staat dan 2013 boven?quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:58 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
http://www.trein-kaart.nl/ Ondanks niet helemaal up-to-date, kun je zien dat dat NS is inderdaad. Buffels waren goeie dingen btw
Buffeltjes hoeven toch niet per se aan de depotvoeding te staan? Staat me iets van bij dat ze vrij zuinig met de stroom omgaan en een koude start wel aan kunnen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:39 schreef dennistd het volgende:
Op somda lees ik dat er niet genoeg depotvoedingen zouden zijn... Vier jaar geleden kon het nog wel, dus dat lijkt me toch geen argument
Nu GTW's voor in de plaatsquote:
Klopt wel meer niet inderdaad.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Hanzelijn staat er niet op, en daar staat dan 2013 boven?
Dan zijn ze alleen elektrisch gekoppeld en niet pneumatisch. Oftewel op sleep.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Volgens mij is er trouwens bij ICM niet per definitie een max en moet het ook mogelijk zijn om 5x4 of 10x4 te koppelen.
Ook met 5xICM-IV? Waarom heb ik ooit mijn materieelgidsen weggepleurdquote:Op dinsdag 2 april 2013 23:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan zijn ze alleen elektrisch gekoppeld en niet pneumatisch. Oftewel op sleep.
Ye, een trein mag niet langer zijn dan het perron, tenzij sleep.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ook met 5xICM-IV? Waarom heb ik ooit mijn materieelgidsen weggepleurd
Het zal wel op "perronlengte" rijmen of zoquote:
volgens mij zit er bijna geen grens aan het elektrisch koppelen van ICM-stellen. Slechts de afname van stroom beperkt dit. Daarom ook de grens van 15 bakken. Zeventien bakken zou misschien nog net kunnen, maar daarboven heb je een redelijke kans dat het onderstation er uit kan klappen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan zijn ze alleen elektrisch gekoppeld en niet pneumatisch. Oftewel op sleep.
Ja ho eens. Dat was niet mijn vraagquote:Op dinsdag 2 april 2013 23:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Ye, een trein mag niet langer zijn dan het perron, tenzij sleep.
Niet het onderstation hoor, maar een snelschakelaar. Er zijn ook nog tegentreinen die ook vermogen vragenquote:Op dinsdag 2 april 2013 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgens mij zit er bijna geen grens aan het elektrisch koppelen van ICM-stellen. Slechts de afname van stroom beperkt dit. Daarom ook de grens van 15 bakken. Zeventien bakken zou misschien nog net kunnen, maar daarboven heb je een redelijke kans dat het onderstation er uit kan klappen.
Een loc mag voorbij het perron staan, als het sein ver genoeg staat.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Ye, een trein mag niet langer zijn dan het perron, tenzij sleep.
pneumatisch is er meer mogelijk, zolang er maar genoeg tractie voor hangt en de beremming aan de eisen voldoetquote:Op dinsdag 2 april 2013 23:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja ho eens. Dat was niet mijn vraagKan het of niet? Ook pneumatisch dus.
Ja het kan. Wenselijk?quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja ho eens. Dat was niet mijn vraagKan het of niet? Ook pneumatisch dus.
Ja dat dacht ik dus ook. Die onderstations hebben nog wel wat speling maar als er dan een 1600/1800 in de andere richting gaat optrekken is er wel een probleem.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgens mij zit er bijna geen grens aan het elektrisch koppelen van ICM-stellen. Slechts de afname van stroom beperkt dit. Daarom ook de grens van 15 bakken. Zeventien bakken zou misschien nog net kunnen, maar daarboven heb je een redelijke kans dat het onderstation er uit kan klappen.
Staat toch weer anders in de ontwerpvoorschriften, ook loc of deur machinist moet naast het perron staan..quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een loc mag voorbij het perron staan, als het sein ver genoeg staat.
we bedoelen hetzelfde iigquote:Op dinsdag 2 april 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet het onderstation hoor, maar een snelschakelaar. Er zijn ook nog tegentreinen die ook vermogen vragen
Soort aardlek jaquote:Op dinsdag 2 april 2013 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Snelschakelaars kun je met de hand om zetten toch?
lijkt me op bliksemafleiderquote:Op dinsdag 2 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag in Utrecht gisteren dit:
[ afbeelding ]
En dan zat er onderaan op bedienhoogte een hendel waarmee je klats boem die schakelaar om kan gooien. Dat is dit toch, een snelschakelaar?
Dat is een bovenleidingschakelaar. Een snelschakelaar staat in een kast in het onderstation.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag in Utrecht gisteren dit:
[ afbeelding ]
En dan zat er onderaan op bedienhoogte een hendel waarmee je klats boem die schakelaar om kan gooien. Dat is dit toch, een snelschakelaar?
Weet ik, ik heb een aardige verzameling van dat spul.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, en bij alle andere merken behalve Trix, is het dus zo dat de + door de linker- en de - door de rechterspoorstaaf gaat. Dan heb je dus geïsoleerde asjes nodig in je wieltjes. Dat hebben Märklintreintjes niet nodig want die hebben de middenrail met sleper.
Oh, okee.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is een bovenleidingschakelaar. Een snelschakelaar staat in een kast in het onderstation.
Nee, meer een soort grote installatieautomaat.quote:
Vergeet je het spanningsverlies niet als je 8000 A levert?quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Holy shit ik lees net op stroomvoorziening.info dat ze tegenwoordig snelschakelaars hebben die tot 8000A gaanDat is 14MW
Meeste verlies zit in de trafo's en de 10kV-kabels naar de onderstations, daar doe je niet zo veel aan...quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Okay, maximum theoretisch vermogen zonder verliesGewoon wat dikkere kabels installeren.
Doel is hetzelfde?quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, meer een soort grote installatieautomaat.
Ik vind het niet geheel vreemd dat mensen dan door rood gaan fietsen/rijden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:47 schreef Peterselieman het volgende:
Deze meneer uit Duiven lijkt niet echt blij te zijn
Ongeduldig zootje daar. Stel je toch eens voor dat je 2 minuten extra moet wachtenquote:Op dinsdag 2 april 2013 23:47 schreef Peterselieman het volgende:
Deze meneer uit Duiven lijkt niet echt blij te zijn
quote:
Dat.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Aardlek is voor lekstromen, zekering voor kortsluiting en overbelasting.
Kan die dan niet gewoon vervallen?quote:Op woensdag 3 april 2013 08:37 schreef b2py het volgende:
Die trein heeft vanochtend een persoon gekopt tussen Meppel en Hoogeveen. Vandaar
Het gebeurt regelmatig dat een aanrijding trein met +150 op de borden staat. Komt het niet doordat de treinen officieel niet meer mogen worden opgeheven sinds nieuwe drgl? Het is tegenwoordig ook verboden om treinen op te heffen met +30 en dan als nieuwe trein inleggen, dit om de vertragingcijfers niet te beïnvloeden. Een extra trein inleggen die in het pad rijdt van de trein die +30 rijdt is wel toegestaan uiteraard. Maar de vertraagde trein moet tegenwoordig het hele traject afleggen met vertraging.quote:Op woensdag 3 april 2013 08:58 schreef James1988 het volgende:
Een trein die een aanrijding heeft gehad wordt opgeheven en afgevoerd voor schoonmaak. Afhankelijk van traject en beschikbaar materieel wordt er vervanging ingepland vanaf verdere stations (vaker niet dan wel). Dat is hier niet gebeurd, maar de trein is zo te zien ook niet goed afgemeld.
Wat is dat voor app die de materieelsoort weergeeft?quote:Op woensdag 3 april 2013 08:32 schreef Fiorano het volgende:
Beste vertraging +175 minuten [ afbeelding ]
Trein is vanaf Amersfoort vervangen door DD-AR.quote:Op woensdag 3 april 2013 08:58 schreef James1988 het volgende:
Een trein die een aanrijding heeft gehad wordt opgeheven en afgevoerd voor schoonmaak. Afhankelijk van traject en beschikbaar materieel wordt er vervanging ingepland vanaf verdere stations (vaker niet dan wel). Dat is hier niet gebeurd, maar de trein is zo te zien ook niet goed afgemeld.
tenzij aanrijdingstrein. Die mag wel worden opgehevenquote:Op woensdag 3 april 2013 09:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Het gebeurt regelmatig dat een aanrijding trein met +150 op de borden staat. Komt het niet doordat de treinen officieel niet meer mogen worden opgeheven sinds nieuwe drgl? Het is tegenwoordig ook verboden om treinen op te heffen met +30 en dan als nieuwe trein inleggen, dit om de vertragingcijfers niet te beïnvloeden. Een extra trein inleggen die in het pad rijdt van de trein die +30 rijdt is wel toegestaan uiteraard. Maar de vertraagde trein moet tegenwoordig het hele traject afleggen met vertraging.
Hij heeft niet altijd gelijk hoor. Maar wel vaak.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:44 schreef arkkey het volgende:
Rete-handig, ik kan anders nooit zien of ik op zwolle->roosendaal nu een "koploper" (wifi!) heb of niet. Als ik dan toch zo'n pleuris eind stil moet zitten dan liever MET wifi.
Krijg vandaag of morgen het blaadje binnen, ben benieuwd.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:33 schreef Peterselieman het volgende:
Goudappel Coffeng ziet niets in de plannen om iedere 10 minuten een intercity tussen de grote steden te laten rijden.
Veel beter zou het zijn om 4 sneltreinen per uur onder de noemer intercity (met extra stops) te laten rijden en 2 per uur die rechtstreeks tussen de steden boenderen met 200 km/h. Buiten de Randstad zou dan met 160 km/h gereden moeten worden.
http://www.treinreiziger.(...)_op_het_spoor-145153
Klopt, maar loopt soms tijden achter.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:28 schreef James1988 het volgende:
Het zal wel gebaseerd zijn op de materieelvoorspellingen die hier staan.
Troll. Als een overweg zo gaat doen dan kan je 2 minuten gaan staan wachten, maar je weet dan al zeker dat je er over een uur nog staat.quote:Op woensdag 3 april 2013 05:49 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ongeduldig zootje daar. Stel je toch eens voor dat je 2 minuten extra moet wachten
Boenderen, dat wil ikquote:Op woensdag 3 april 2013 10:33 schreef Peterselieman het volgende:
Goudappel Coffeng ziet niets in de plannen om iedere 10 minuten een intercity tussen de grote steden te laten rijden.
Veel beter zou het zijn om 4 sneltreinen per uur onder de noemer intercity (met extra stops) te laten rijden en 2 per uur die rechtstreeks tussen de steden boenderen met 200 km/h. Buiten de Randstad zou dan met 160 km/h gereden moeten worden.
http://www.treinreiziger.(...)_op_het_spoor-145153
Hoe moet je de échte Intercity dan noemen?quote:Veel beter zou het zijn om 4 sneltreinen per uur onder de noemer intercity (met extra stops)
Fyra natuurlijkquote:Op woensdag 3 april 2013 11:36 schreef ReisT het volgende:
Mooi plan! Alleen dit stukje begrijp ik niet:
[..]
Hoe moet je de échte Intercity dan noemen?
Intercity Maxquote:Op woensdag 3 april 2013 11:36 schreef ReisT het volgende:
Mooi plan! Alleen dit stukje begrijp ik niet:
[..]
Hoe moet je de échte Intercity dan noemen?
Fyra.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:36 schreef ReisT het volgende:
Mooi plan! Alleen dit stukje begrijp ik niet:
[..]
Hoe moet je de échte Intercity dan noemen?
Zoiets als al jaren doodnormaal is in de Intercity naar Almere Oostvaarders inderdaad ja. Is dat raar?quote:Op woensdag 3 april 2013 11:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
"Dames en heren u bevindt zich in de intercity naar Maastricht. We zullen ondertussen voor u stoppen te Amsterdal Amstel, Duivendrecht, Amsterdam Bijlmer ArenA, Kebabcoude, Utrecht Centraal, Geldermalsen, Den Bosch, Boxtel, Eindhoven..." zoiets?
zoiets bestaat alquote:Op woensdag 3 april 2013 11:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
"Dames en heren u bevindt zich in de intercity naar Maastricht. We zullen ondertussen voor u stoppen te Amsterdal Amstel, Duivendrecht, Amsterdam Bijlmer ArenA, Kebabcoude, Utrecht Centraal, Geldermalsen, Den Bosch, Boxtel, Eindhoven..." zoiets?
quote:Op zondag 9 december 2012 15:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo extreem als dit jaar zal het niet worden
U bevindt zich in de Intercity van Vlissingen naar Groningen welke onderweg nog zal gaan stoppen te Vlissingen-Souburg, Middelburg, Arnemuiden, Goes, Kapelle-Biezelinge, Kruiningen-Yerseke, Krabbendijke, Rilland-Bath, Bergen op Zoom, Roosendaal, Dordrecht, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS, Den Haag Laan v NOI, Leiden Centraal, Schiphol, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Almere Centrum, Lelystad Centrum, Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Beilen, Assen, Haren, Groningen Europapark en eindbestemming Groningen.
Ik herhaal ...
Ja. Dat is namelijk geen intercity. Noem het dan ook niet zo. Er was geen enkele reden om de term sneltrein te laten vervallen.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoiets als al jaren doodnormaal is in de Intercity naar Almere Oostvaarders inderdaad ja. Is dat raar?
IS HET NOU INEENS MIJN SCHULD JA?quote:Op woensdag 3 april 2013 11:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja. Dat is namelijk geen intercity. Noem het dan ook niet zo. Er was geen enkele reden om de term sneltrein te laten vervallen.
Als jij dat graag wilt, is het jouw schuld. Alsjeblieft.quote:
inscannen dan maarquote:Op woensdag 3 april 2013 11:51 schreef Duvel het volgende:
Zoals eerder vermeld heb ik de folder.
Op zolder.
Ergens.
Niks mis mee, zolang je het geen intercity noemt en vooral niet helemaal doorrijdt naar Maastricht (want daar is de IC voor.)quote:Op woensdag 3 april 2013 11:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
"Dames en heren u bevindt zich in de intercity naar Maastricht. We zullen ondertussen voor u stoppen te Amsterdal Amstel, Duivendrecht, Amsterdam Bijlmer ArenA, Kebabcoude, Utrecht Centraal, Geldermalsen, Den Bosch, Boxtel, Eindhoven..." zoiets?
Hah! Toch twee dingen mis mee dusquote:Op woensdag 3 april 2013 12:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niks mis mee, zolang je het geen intercity noemt en vooral niet helemaal doorrijdt naar Maastricht (want daar is de IC voor.)
Wat heeft ze precies staan liegen?quote:Op woensdag 3 april 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Mansveld heeft geisteren staan liegen in de Kamer over de overdracht van stations naar ProRail.
Voor Beter OV stapt naar de ACM (voorheen NMa):
http://www.voorbeterov.nl/130403.php
Vanmiddag reeds gesprek met de ACM!!!quote:Op woensdag 3 april 2013 12:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat heeft ze precies staan liegen?
Edit: Ah, nu zie ik het, dat de overdracht duur zou zijn. Goed, dat zal een rechter dan moeten uitvogelen maar ik denk niet dat je erg sterk staat met je mening. Dit is namelijk een veel te simplistische voorstelling van zaken.
mja, eens moet er duidelijkheid komen. de eigendommen rond het spoor zitten op dit moment erg ingewikkeld in elkaar. ProRail heeft een deel in bezit en de NS ook. Zo kan het dus zijn dat op de vrije baan het spoor in bezit is van ProRail, maar de spoorberm van de NS.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is bijzonder rap! Ik ben geen voorstander van het afsplitsen van NS Stations maar ik wens je veel succes
Okay, fair enough en het lijkt me dat daar ook zeker iets aan moet veranderen. Maar ik vind de opmerking dat er geen level playing field zou zijn bijvoorbeeld vreemd. Dit soort zaken worden bij aanbestedingen toch niet meegenomen? Zo van "Oh jah, NS heeft de meeste faciliteiten te bieden op de stations van Venlo, Roermond en Nijmegen dus 10 punten extra."quote:Op woensdag 3 april 2013 13:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, eens moet er duidelijkheid komen. de eigendommen rond het spoor zitten op dit moment erg ingewikkeld in elkaar. ProRail heeft een deel in bezit en de NS ook. Zo kan het dus zijn dat op de vrije baan het spoor in bezit is van ProRail, maar de spoorberm van de NS.
Het is gewoon een kwestie die bij de splitsing tussen NS en ProRail nooit goed geregeld is geweest.
precies. Dat kan de NS dus een oneigenlijk voordeel geven, maar hoeft niet zo te zijn. Om dat te voorkomen zou je dat met afspraken dicht moeten timmeren dat verliezen bij NSFS, NSR en NSH niet gecompenseerd mogen worden via andere bedrijfsonderdelen. Zo creëer je meer een level playing field.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee niet tien punten extra. Heb je het verhaal gelezen? NS heeft een oneerlijk voordeel bij het inschrijven omdat zij wel (en de andere aanbieders niet) voor een lagere prijs kunnen gaan omdat zij wel (en de andere aanbieders niet) dat "gat" wel weer dichtspijkeren vanuit het goddeloos dure slootwater en die andere overpricede stervex troep.
je kunt nu eenmaal niet alles controleren. het enige wat wel kan is de bedrijfsactiviteiten nog meer scheiden dan nu.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja maar goed, hoe ga je NS aan zulke afspraken houden?Dat is hetzelfde als bij Ajax - PSV zeggen "Joh, we hebben 1 grensrechter minder vandaag. We spreken af dat jullie het gewoon eerlijk zeggen als je buitenspel staat, OK?
"
Of, nog iets dichter bij de werkelijkheid: Je vraagt 200 renners of ze doping gebruikt hebben en concludeert dan dat er niets aan de hand is
DB heeft een meer dan tien keer zo grote omzet als de NS en het moederbedrijf van Transdev ook. Daarnaast vraag ik me af of dit wel klopt want in Duitsland, waar de DB van praktisch alle stations de eigenaar is, zie je ook dat kleinere bedrijven echt wel aanbestedingen winnen. Nieuwe partijen zouden het namelijk goedkoper doen ofzo.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee niet tien punten extra. Heb je het verhaal gelezen? NS heeft een oneerlijk voordeel bij het inschrijven omdat zij wel (en de andere aanbieders niet) voor een lagere prijs kunnen gaan omdat zij wel (en de andere aanbieders niet) dat "gat" wel weer dichtspijkeren vanuit het goddeloos dure slootwater en die andere overpricede stervex troep.
En ik vind het kolder dat je een bedrijf gaat vertellen dat ze nog maar één ding mogen doen en zich niet meer met nevenactiviteiten mogen bemoeien.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt nu eenmaal niet alles controleren. het enige wat wel kan is de bedrijfsactiviteiten nog meer scheiden dan nu.
quote:Op woensdag 3 april 2013 13:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
DB heeft een meer dan tien keer zo grote omzet als de NS en het moederbedrijf van Transdev komt daar ook in de buurt. Daarnaast vraag ik me af of dit wel klopt want in Duitsland, waar de DB van praktisch alle stations de eigenaar is, zie je ook dat kleinere bedrijven echt wel aanbestedingen winnen. Nieuwe partijen zouden het namelijk goedkoper doen ofzo.
ben ik met je eens. Het moet alleen wel zo zijn dat de kerntaken niet ondergesneeuwd raken en dat het bedrijf vooral op de kerntaken afgerekend wordt.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En ik vind het kolder dat je een bedrijf gaat vertellen dat ze nog maar één ding mogen doen en zich niet meer met nevenactiviteiten mogen bemoeien.
Wel als ze van hun eigen core business een potje maken terwijl ze ook nog een maatschappelijke functie vervullen natuurlijk.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En ik vind het kolder dat je een bedrijf gaat vertellen dat ze nog maar één ding mogen doen en zich niet meer met nevenactiviteiten mogen bemoeien.
het gaat er gewoon om dat het klantoordeel leidend is. Mocht het streefcijfer niet gehaald worden dan is er een verdomd goed excuus nodigquote:Op woensdag 3 april 2013 13:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
@Peterselieman; Eens. Veiligheid op stations betekent ook winkeltjes open enzo.
Ja natuurlijk. Hoezo is dat natuurlijk? "Hey luister, je bent erg goed in tekenen maar we hebben je aangenomen om te schrijven en aangezien dat iets minder gaat mag je dus vanaf nu er niet meer naast ook nog tekenen"quote:Op woensdag 3 april 2013 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel als ze van hun eigen core business een potje maken terwijl ze ook nog een maatschappelijke functie vervullen natuurlijk.
Als ie aangenomen is om te schrijven en de maatschappij heeft een aanzienlijk belang dat hij schrijft, dan moet ie eerst zorgen dat ie goedverdoeme GOED en FATSOENLIJK kan schrijven. Voordat er getekend wordt. Laat staan gevingerverfdquote:Op woensdag 3 april 2013 14:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Hoezo is dat natuurlijk? "Hey luister, je bent erg goed in tekenen maar we hebben je aangenomen om te schrijven en aangezien dat iets minder gaat mag je dus vanaf nu er niet meer naast ook nog tekenen"
Zo is elk normaal Nederlands kind opgevoed. Had ook bij jou moeten gebeurenquote:Dat lijkt wel bijna iemand zijn ijsje ontzeggen omdat 'ie z'n bord niet leeg heeft.
Maar dan is het toch veel eerlijker om daar eisen over neer te leggen? Van okay jongens, dikke boetes want die teringtreinen rijden ondanks de beloftes jaar op jaar nog steeds crap in de winter.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als ie aangenomen is om te schrijven en de maatschappij heeft een aanzienlijk belang dat hij schrijft, dan moet ie eerst zorgen dat ie goedverdoeme GOED en FATSOENLIJK kan schrijven. Voordat er getekend wordt. Laat staan gevingerverfd(vingergevorven?
)
Oh je denkt dat ik er zo'n hekel aan heb omdat mijn ouders dat niet jarenlang geprobeerd hebben? En nee dat is geen normale opvoeding.quote:Zo is elk normaal Nederlands kind opgevoed. Had ook bij jou moeten gebeuren
Dikke boetes die a) het management wél raakt, b) niet doodgewoon doorberekend wordt aan de reiziger en c) niet afgerekend wordt op het behoorlijk grote deel van het rijdend personeel wat wél zijn best doet om alle imagosteken die Bert en co laten vallen weer op te rapen. Lastig genoeg, zelfs met een politiek verantwoordelijke die wél geinteresseerd is in het OV.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar dan is het toch veel eerlijker om daar eisen over neer te leggen? Van okay jongens, dikke boetes want die teringtreinen rijden ondanks de beloftes jaar op jaar nog steeds crap in de winter.
Dat wasch eenen garpjen, azijnpisserquote:Op woensdag 3 april 2013 14:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh je denkt dat ik er zo'n hekel aan heb omdat mijn ouders dat niet jarenlang geprobeerd hebben? En nee dat is geen normale opvoeding.
Voordat Wilma Mansveld de portefeuille 'OV' kreeg werd dit gedaan door Melanie Schultz-van Haegen.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:52 schreef arkkey het volgende:
Ik moet zeggen dat ik hele spoorgebeuren pas sinds een half jaartje eigenlijk een beetje aan het volgen ben, maar was die vorige staatssecretaris ook zo'n drama als die Wilma? Lijkt wel of dat mens op de loonlijst van de NS staat ofzo.
Wilma is zowaar stukken beter dan haar voorganger. Op haar goede dagen. Op haar slechte dagen is ze even onzichtbaar/vertoont ze evenveel ontwijkingsgedrag.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:52 schreef arkkey het volgende:
Ik moet zeggen dat ik hele spoorgebeuren pas sinds een half jaartje eigenlijk een beetje aan het volgen ben, maar was die vorige staatssecretaris ook zo'n drama als die Wilma? Lijkt wel of dat mens op de loonlijst van de NS staat ofzo.
Sinds ik begin jaren '90 de Nederlandse politiek volg zijn er best veel van die randdebielen geweestquote:Op woensdag 3 april 2013 15:52 schreef arkkey het volgende:
Ik moet zeggen dat ik hele spoorgebeuren pas sinds een half jaartje eigenlijk een beetje aan het volgen ben, maar was die vorige staatssecretaris ook zo'n drama als die Wilma? Lijkt wel of dat mens op de loonlijst van de NS staat ofzo.
De periodes dat er een capabel iemand op Verkeer en Waterstaat (of de opvolgers) zat zijn aanzienlijk korter, ja.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Sinds ik begin jaren '90 de Nederlandse politiek volg zijn er best veel van die randdebielen geweest
Ik zou op haar plaats moeten zitten. Fuck water!quote:Op woensdag 3 april 2013 16:25 schreef James1988 het volgende:
Schultz zei pasgeleden ergens in een interview dat ze het niet erg vindt dat ze het spoor kwijt is, haar passie ligt tenslotte meer bij water.
Ja, dan kunnen we gewoon meteen jou de schuld geven!quote:Op woensdag 3 april 2013 16:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zou op haar plaats moeten zitten. Fuck water!
Moet ze eens opletten hoe geil een molensteen van dichtbij isquote:Op woensdag 3 april 2013 16:25 schreef James1988 het volgende:
Schultz zei pasgeleden ergens in een interview dat ze het niet erg vindt dat ze het spoor kwijt is, haar passie ligt tenslotte meer bij water.
Sinds Neelie Smit-Kroes is er niemand meer met een IQ van boven het vriespunt geweest daar neequote:Op woensdag 3 april 2013 16:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Sinds ik begin jaren '90 de Nederlandse politiek volg zijn er best veel van die randdebielen geweest
denk niet dat ze daar om maaltquote:Op woensdag 3 april 2013 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet ze eens opletten hoe geil een molensteen van dichtbij is
Dat is ook het enige positieve aan deze minister hoor. Die Mansveld hoef ik niet over de keukentafelquote:Op woensdag 3 april 2013 17:33 schreef Hr-Flip het volgende:
potverdikkeme jongens,
Het is toch best wel een aardige meid
[ afbeelding ]
Kijk haar haar vrolijk dansen in de wind, met haar betoverende lach, verleid ze elke gezonde hollandse jongeman. Kwa aanzien toch veel beter dan die andere heksen, ik zou deze wel eens over de keukentafel heen willen batsen, voor het volk en vaderland en al was het alleen maar omdat ze dan niet bezig is met politiek
te veel koorballen waren je voor. dus ik bedank iigquote:Op woensdag 3 april 2013 17:33 schreef Hr-Flip het volgende:
potverdikkeme jongens,
Het is toch best wel een aardige meid
[ afbeelding ]
Kijk haar haar vrolijk dansen in de wind, met haar betoverende lach, verleid ze elke gezonde hollandse jongeman. Kwa aanzien toch veel beter dan die andere heksen, ik zou deze wel eens over de keukentafel heen willen batsen, voor het volk en vaderland en al was het alleen maar omdat ze dan niet bezig is met politiek
Ja, dat ze er goed uitziet kun je wel over Schultz zeggen jaquote:Op woensdag 3 april 2013 17:33 schreef Hr-Flip het volgende:
potverdikkeme jongens,
Het is toch best wel een aardige meid
[ afbeelding ]
Kijk haar haar vrolijk dansen in de wind, met haar betoverende lach, verleid ze elke gezonde hollandse jongeman. Kwa aanzien toch veel beter dan die andere heksen, ik zou deze wel eens over de keukentafel heen willen batsen, voor het volk en vaderland en al was het alleen maar omdat ze dan niet bezig is met politiek
Op het spoor ligt haar voorkeur bij de SLT.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:33 schreef Hr-Flip het volgende:
potverdikkeme jongens,
Het is toch best wel een aardige meid
[ afbeelding ]
Kijk haar haar vrolijk dansen in de wind, met haar betoverende lach, verleid ze elke gezonde hollandse jongeman. Kwa aanzien toch veel beter dan die andere heksen, ik zou deze wel eens over de keukentafel heen willen batsen, voor het volk en vaderland en al was het alleen maar omdat ze dan niet bezig is met politiek
Voor alleen het traject Zwolle - Roosendaal kun je beter iNStApp gebruiken. De laatste maand bijzonder betrouwbaar gebleken. De code is 2506.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:44 schreef arkkey het volgende:
Rete-handig, ik kan anders nooit zien of ik op zwolle->roosendaal nu een "koploper" (wifi!) heb of niet. Als ik dan toch zo'n pleuris eind stil moet zitten dan liever MET wifi.
Die codes zijn v.z.i.w. slechts éénmalig te gebruiken.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Voor alleen het traject Zwolle - Roosendaal kun je beter iNStApp gebruiken. De laatste maand bijzonder betrouwbaar gebleken. De code is 2506.
Oh apart, heb 'm al aan meerdere mensen gegeven en die hebben geen probleme voor zover ik weet. Ook al meermaals op m'n eigen telefoon (met verschillende roms) geïnstalleerd, maar als het aan device-id is gekoppeld dan kudos voor de ontwikkelaar.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die codes zijn v.z.i.w. slechts éénmalig te gebruiken.
En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:23 schreef Peterselieman het volgende:
daarover gesproken: las gister dat Arriva haar aanrijdingstreinen niet meer naar Amsterdam stuurt voor reiniging, maar dat er in de werkplaats in Zutphen ook een spoor geschikt is om de treinen te reinigen.
De app is van Rens Bloom, die ook die matvoorspellingen online zet. Ja, dus het is hetzelfde, zegmaar.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:28 schreef James1988 het volgende:
Het zal wel gebaseerd zijn op de materieelvoorspellingen die hier staan.
Er komt hier nog vrij regelmatig leegmat voorbij stomen, richting Zutphen. Laatst ook weer een GTW'tje van Arriva.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
[..]
En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.
Bonken, stomen, knallen. Allemaal synoniemen.quote:
Niet, maar wel geinig om te hebben ofc.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:32 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Sinds wanneer reis jij op Rsd - Zwolle dan?
Beter vocht in de tank dan in je cilindersquote:Op woensdag 3 april 2013 18:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bonken, stomen, knallen. Allemaal synoniemen.
GTW'tjes kunnen wel stomen. Dan moet er vocht in de dieseltank zitten![]()
Zeg, er lezen ook minderjarigen mee hier hequote:Op woensdag 3 april 2013 18:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Beter vocht in de tank dan in je cilinders
quote:Eind 2015 is een vertraagde trein iets bijzonders.
Bij mij staat er ook 2506 in de handleiding, gewoon een standaardcode dusquote:Op woensdag 3 april 2013 18:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die codes zijn v.z.i.w. slechts éénmalig te gebruiken.
Je zorgt er gewoon voor dat het stel in opzending meegaat naar Geldermalsen, dan leeg naar Tiel, vanaf daar gesleept verder naar Arnhem en dan hoef je alleen nog maar naar Zutphen te gaan.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
[..]
En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.
Die werkte inderdaad. Best een geinige app.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bij mij staat er ook 2506 in de handleiding, gewoon een standaardcode dus
wordt iig heel wat gesleep met leeg mat. Het halve land door naar de werkplaats, maar goed, dat gebeurt vaker.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
[..]
En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.
De vorige keer werkte het niet omdat je nep iteejer bent..quote:Op woensdag 3 april 2013 19:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die werkte inderdaad. Best een geinige app.
* James1988 snapt niet waarom het de vorige keer niet werkte
heb er nog wel een foto vanquote:Op woensdag 3 april 2013 18:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bonken, stomen, knallen. Allemaal synoniemen.
GTW'tjes kunnen wel stomen. Dan moet er vocht in de dieseltank zitten![]()
Ach, zo zie je nog eens wat van het land, én ben je op tijd thuis voor de aardappeltjes.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Syntus die materieel in Blerick liet onderhouden en de NS die rustig een lege VIRM van Roosendaal naar Onnen stuurt of een V'tje van Zwolle naar Maastricht
Met goed personeel en goede informatiedeling is dit een drogreden.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En je houdt heel veel kennis op dezelfde plek.
Ook bij goede documentatie en goed personeel kan het lastig zijn om bepaalde scenario's af te handelen. Er is maar een beperkte hoeveelheid kennis die een persoon kan opslaan.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Met goed personeel en goede informatiedeling is dit een drogreden.
Je repareert of onderhoudt zo'n ding toch niet alleen?quote:Op woensdag 3 april 2013 19:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ook bij goede documentatie en goed personeel kan het lastig zijn om bepaalde scenario's af te handelen. Er is maar een beperkte hoeveelheid kennis die een persoon kan opslaan.
volgens mij niet meer nee.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:03 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Welke treinen worden er tegenwoordig onderouden bij Voith Blerick? Zie eigenlijk alleen nog maar Veolia D-GTW en E-GTW staan en af en toe die GTW van Breng. Lintjes al een tijdje niet meer gezien en de Buffels van Syntus al een paar jaar niet meer.
Ah, zijn dan alle wissels weggesaneerd? Doen ze sneller dan verwacht.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:56 schreef Sandrvich het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)erk_verbeterd-145156
ProRail: Stiptheid treinen eind 2015 sterk verbeterd
[..]... Dit is er zeker eentje waar we in 2015 hartelijk om kunnen gaan lachen.
En alle trajecten tachtigsporig he. ETMET zonder overloopwissels...quote:Op woensdag 3 april 2013 20:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ah, zijn dan alle wissels weggesaneerd? Doen ze sneller dan verwacht.
Zutphen is toch dichterbij voor de meeste regio's waar Arriva actief is?quote:Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
[..]
En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.
Elk traject zijn eigen corridor. Reizigers op elk station laten overstappen, maar man, wat rijden die treintjes toch mooi op tijdquote:Op woensdag 3 april 2013 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En alle trajecten tachtigsporig he. ETMET zonder overloopwissels...
niet voor de stellen van Dordrecht - Geldermalsenquote:Op woensdag 3 april 2013 20:39 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zutphen is toch dichterbij voor de meeste regio's waar Arriva actief is?
Dan is het waarschijnlijk goedkoper om leeg materieel een langer stuk te laten rijden dan het onderhoud bij NedTrain te continueren. Ik weet overigens niet waar Arriva al dat materieel stalt, maar het lijkt me dat het vanaf Geldermalsen ongeveer even ver rijden is naar Zutphen als naar Leidschendam. Vanaf Dordrecht is Leidschendam natuurlijk wel dichterbij.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet voor de stellen van Dordrecht - Geldermalsen
Binnen twee jaar al, dat zie ik nog niet echt gebeuren. En veel sneller rijden zal ook nog wel niet, 140 is de max in Nederland voor zover ik weet.quote:"Elektrificatie spoorlijn Zwolle-Wierden sneller uitvoeren"
De elektrificatie van de spoorlijn Zwolle-Wierden moet sneller worden uitgevoerd. Dat is de nadrukkelijke wens van de provinciale politiek.
Het plan is nu om de elektrificatie over 5 jaar af te ronden, maar de politiek neemt daar geen genoegen mee. De PvdA wil zelfs dat elektrificatie al over twee jaar klaar is. Gedeputeerde Kok wil hij ook wel sneller, maar hij zegt dat hij te maken heeft met allerlei procedures. De komende twee weken bekijkt hij of de planning toch nog kan worden aangepast.
Elektrificatie kost 50 miljoen euro
De geschatte kosten van de elektrificatie zijn ongeveer 50 miljoen euro. Om de elektrificatie mogelijk te maken moet de spoorlijn Zwolle-Enschede eerst worden overgenomen van het Rijk. De verwachting is dat de overname eind volgend jaar plaatsvindt.
Treinen kunnen straks veel sneller rijden
Door het spoor te elektrificeren kunnen treinen er veel sneller rijden en gaan er meer mensen gebruik van maken. Daardoor is de exploitatie goedkoper. Ook zijn elektrische treinen beter voor het milieu. De provincie heeft ook onderzocht of er een Intercity tussen Zwolle en Enschede kan gaan rijden. Maar daarvoor is dubbel spoor nodig en de aanlegkosten daarvan zijn 300 miljoen euro. Wel ziet de provincie mogelijkheden in een Intercity die alleen tijdens de spits wordt ingezet.
Nog extra geld nodig
Op dit moment is voor het project 40 miljoen euro beschikbaar. De provincie zoekt nog naar extra financieringsmogelijkheden bij het Rijk of in Europa.
Slechts 50 miljoen? Waarom is dat niet eerder gedaan!?quote:Op woensdag 3 april 2013 21:04 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Binnen twee jaar al, dat zie ik nog niet echt gebeuren. En veel sneller rijden zal ook nog wel niet, 140 is de max in Nederland voor zover ik weet.
het materieel moet uit Dordrecht komenquote:Op woensdag 3 april 2013 20:54 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dan is het waarschijnlijk goedkoper om leeg materieel een langer stuk te laten rijden dan het onderhoud bij NedTrain te continueren. Ik weet overigens niet waar Arriva al dat materieel stalt, maar het lijkt me dat het vanaf Geldermalsen ongeveer even ver rijden is naar Zutphen als naar Leidschendam. Vanaf Dordrecht is Leidschendam natuurlijk wel dichterbij.
Als er ERTMS neergelegd wordt gelegd zal de investering wel wat hoger zijn, deze berekening is alleen gedaan voor de electrificatie gok ikquote:Op woensdag 3 april 2013 21:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Slechts 50 miljoen? Waarom is dat niet eerder gedaan!?
En 160 moet makkelijk kunnen, ertms op neerleggen.
elektrificeren is wel een reële optie voor deze lijn. Denk trouwens ook dat je moet gaan denken aan perronverlengingen, omdat nu drie stellen de max is en ik verwacht dat dit misschien niet genoeg gaat zijnquote:Op woensdag 3 april 2013 21:04 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Binnen twee jaar al, dat zie ik nog niet echt gebeuren. En veel sneller rijden zal ook nog wel niet, 140 is de max in Nederland voor zover ik weet.
Mja, binnen twee jaar zie ik nog niet echt gebeuren. Met het normale politieke tempo duurt het nog een jaar of vijf. Perrons zouden nu genoeg zijn voor een ICM-4 ofzo, niet echt veel neequote:Op woensdag 3 april 2013 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
elektrificeren is wel een reële optie voor deze lijn. Denk trouwens ook dat je moet gaan denken aan perronverlengingen, omdat nu drie stellen de max is en ik verwacht dat dit misschien niet genoeg gaat zijn
2 weken aan buitendienststellingen schat ik.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:22 schreef Viezze het volgende:
Hoe lang duurt het technisch gezien om zo'n lijn te elektrificeren? Dus zonder de procedures? Zal ook wel weer de benodigde buitendienststellingen betekenen gok ik zo.
Twee jaar is ook wel erg optimistisch gezien de omslachtige procedures.
Ik ken een land dat heeft hun complete busnetwerk in 1 remise staanquote:Op woensdag 3 april 2013 19:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ach, zo zie je nog eens wat van het land, én ben je op tijd thuis voor de aardappeltjes.
Materieelonderhoud aan de andere kant van het land zie ik in Frankrijk of Duitsland nog niet zo snel gebeuren.
Laat me raden: Monaco?quote:Op woensdag 3 april 2013 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ken een land dat heeft hun complete busnetwerk in 1 remise staan
Liechtenstein?quote:Op woensdag 3 april 2013 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ken een land dat heeft hun complete busnetwerk in 1 remise staan
9 en 10 mei 1987 waren voldoende om te verbussen voor de elektrificatie van Zwolle - Emmen. De bus, dat was toen nog spannend.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:23 schreef b2py het volgende:
[..]
2 weken aan buitendienststellingen schat ik.
Het hele baanvak? Dat geloof ik niet.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:29 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
9 en 10 mei 1987 waren voldoende om te verbussen voor de elektrificatie van Zwolle - Emmen. De bus, dat was toen nog spannend.
Ja en er reed ook één trein per uur en af en toe een sneltrein? Dan kan je tussendoor wel testen uitvoeren.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Het hele baanvak? Dat geloof ik niet.
Toen stonden de bovenleiding palen ook al neem ik aan?
Anno 2013 kan dat met de huidige veiligheidseisen niet meer.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja en er reed ook één trein per uur en af en toe een sneltrein? Dan kan je tussendoor wel testen uitvoeren.
de bouw van de waslijn kan redelijk snel gaan. Het testen zal idd de meeste tijd in beslag gaan nemenquote:Op woensdag 3 april 2013 21:23 schreef b2py het volgende:
[..]
2 weken aan buitendienststellingen schat ik.
Ik ben vooral zeer benieuwd of ze uitgaan van het handhaven van het huidige ATB-NG, of dat er ook ATB-EG of ERTMS neergelegd moet gaan worden. Een en ander hangt volgens mij ook zeer sterk samen met het materieel dat er gaat rijden.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:08 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Als er ERTMS neergelegd wordt gelegd zal de investering wel wat hoger zijn, deze berekening is alleen gedaan voor de electrificatie gok ik
zal wel ERTMS worden denk ik, waarbij het materieel ook voorzien zal zijn van een ATB-modulequote:Op woensdag 3 april 2013 21:51 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ik ben vooral zeer benieuwd of ze uitgaan van het handhaven van het huidige ATB-NG, of dat er ook ATB-EG of ERTMS neergelegd moet gaan worden. Een en ander hangt volgens mij ook zeer sterk samen met het materieel dat er gaat rijden.
Als de provincie de spoorlijn overneemt, neem ik aan dat er geen NS materieel meer komt. In dat geval is het handhaven van ATB-NG met assentellers misschien nog wel de beste optie. Het aansluiten van de retourstroom is op baanvakken met alleen assentellers supereenvoudig. Je koopt een paar GTW-tjes (binnen twee jaar?), zet er een geschikte ATB-kast in en je bent klaar.
Iets duurder, maar wel beter voorbereid op de toekomst is het uitrollen van ERTMS. In dat geval kunnen in de toekomst alle treinen die zijn uitgerust met ERTMS daar gaan rijden.
Nog duurder, en niet voorbereid op de toekomst is het ombouwen naar conventioneel spoor met spoorstroomlopen en ATB-EG. Daarmee kan op korte termijn in een keer al het materieel gebruik maken van het baanvak, maar je hebt wel enorme bouwkosten doordat overal ES-lassen gemaakt moeten worden. Bovendien zit je dan met eventueel lichter materieel weer met aanvullende detectiemaatregelen.
Gewoon een kwestie van de juiste meuk bestellen dus? Kan je ATB-NG voorlopig gewoon handhaven en staat de overstap op ERTMS (wat uiteindelijk toch wel een keer zal gaan gebeuren) verder los van de elektrificatie.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ze gaan ATB-NG niet handhaven aangezien er bijna geen elektrisch materieel is wat ATB-NG heeft, behalve alle meuk die STM-ATB op een ERTMS installatie heeft.
NS zegt in elk geval al tijden 855quote:
die marge is wel ideaal als je trein iets eerder dan 9.00 uur vertrekt. Kun je mooi gebruik van makenquote:Op donderdag 4 april 2013 09:17 schreef Litpho het volgende:
Ik dacht ook dat het 8:55 was. Vooral omdat ik een keertje met slaapdronken kop om 8:52 incheckte terwijl mijn trein om 8:58 ging.
Die marge is pure noodzaak! Ik zit regelmatig in de trein van 18:31. En zonder paaltjes op het perron is het redelijk onmogelijk om anders om 18:30 in te checken en toch de trein te halenquote:Op donderdag 4 april 2013 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die marge is wel ideaal als je trein iets eerder dan 9.00 uur vertrekt. Kun je mooi gebruik van maken
Ik moest een keer op Leiden Lammenschans werken tijdens de ochtendspits. Er vertrekt daar om 08:56 een trein naar Utrecht Centraal. Nog nooit zoveel mensen voor de incheckpaal daar zien wachtenquote:Op donderdag 4 april 2013 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die marge is wel ideaal als je trein iets eerder dan 9.00 uur vertrekt. Kun je mooi gebruik van maken
Het heeft dan ook maar één perron.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:16 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Ik moest een keer op Leiden Lammenschans werken tijdens de ochtendspits. Er vertrekt daar om 08:56 een trein naar Utrecht Centraal. Nog nooit zoveel mensen voor de incheckpaal daar zien wachten(Ook een ideaal station daarvoor, omdat je direct bij de trein bent.)
nice.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:16 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Ik moest een keer op Leiden Lammenschans werken tijdens de ochtendspits. Er vertrekt daar om 08:56 een trein naar Utrecht Centraal. Nog nooit zoveel mensen voor de incheckpaal daar zien wachten(Ook een ideaal station daarvoor, omdat je direct bij de trein bent.)
Zelfs Geerdijk en Daarlerveen hebben er nog twee!quote:
dat zijn dan ook IC-waardige stations. Dan heb je dat wel nodig, want het perron puilt er iedere dag uitquote:Op donderdag 4 april 2013 10:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zelfs Geerdijk en Daarlerveen hebben er nog twee!
Toch jammer dat Geerdijk gaat sluiten. Daarlerveen blijft blijkbaar wel open, die is bijna net zo nuttig.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zelfs Geerdijk en Daarlerveen hebben er nog twee!
broek53 is vrij betrouwbaar, alleen vraag ik me af hoe de NS dat wil doen nu er al veel materieel wegvalt. Mijn vermoeden is dat het klaar zijn van het werk aan de VIRMs en de revisie van DD-AR naar DDZ het allemaal op moet vangen.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:25 schreef KnightSolaire het volgende:
Op Somda las ik dat er schijnbaar voor 2014 geen Mat '64 meer rondrijdt (in de omlopen gepland, ongetwijfeld wel als reservemateriaal).
Weet niet hoe betrouwbaar het is, maar hoop doet leven.
Ik hoop het.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:25 schreef KnightSolaire het volgende:
Op Somda las ik dat er schijnbaar voor 2014 geen Mat '64 meer rondrijdt (in de omlopen gepland, ongetwijfeld wel als reservemateriaal).
Weet niet hoe betrouwbaar het is, maar hoop doet leven.
Precies.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die marge is wel ideaal als je trein iets eerder dan 9.00 uur vertrekt. Kun je mooi gebruik van maken
Ik weet het!quote:Op donderdag 4 april 2013 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
broek53 is vrij betrouwbaar, alleen vraag ik me af hoe de NS dat wil doen nu er al veel materieel wegvalt. Mijn vermoeden is dat het klaar zijn van het werk aan de VIRMs en de revisie van DD-AR naar DDZ het allemaal op moet vangen.
42 is de oplossing voor allesquote:Op donderdag 4 april 2013 11:05 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik weet het!
Kortere treinen! De oplossing voor (bijna) alles
De aloude wisselwerking tussen de reiziger "De NS luistert niet naar de klant" en NS "De klant is veel te negatief, daar willen we niet naar luisteren" is wel voorspelbaar, ja.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:17 schreef James1988 het volgende:
En dan wordt NS erop afgerekend in de beoordelingen, waarna NS gaat klagen dat de reiziger veel te negatief is omdat alles prima rijdt en hoogfrequent is enzo. Je kunt het gewoon nu al voorspellen.
daarom moet het klantoordeel ook leidend worden. Dwingt de NS wel om een stapje meer te zetten, zeker als de concessieverlener eindelijk haar tanden eens gaat tonen en vanwege te kort schietend beleid mensen naar huis begint te sturen.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:17 schreef James1988 het volgende:
En dan wordt NS erop afgerekend in de beoordelingen, waarna NS gaat klagen dat de reiziger veel te negatief is omdat alles prima rijdt en hoogfrequent is enzo. Je kunt het gewoon nu al voorspellen.
komt omdat de systemen nog niet aangepast zijn aan de weer doorrijdende treinen. Gebeurt komende maandag pasquote:Op donderdag 4 april 2013 11:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De NS roept om dat er treinen rijden naar Enschede in Zwolle
Als Mansveld te veel boetes gaat uitdelen benadeelt dit de bottom line en dus ook de dividenduitkering aan het ministerie van Financiën. En dan krijgt ze weer kritiek vanuit de oppositie ("symboolpolitiek!") en zal het ministerie van Financiën wel gaan piepen.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daarom moet het klantoordeel ook leidend worden. Dwingt de NS wel om een stapje meer te zetten, zeker als de concessieverlener eindelijk haar tanden eens gaat tonen
daarom moet ze ook directieleden naar huis gaan sturen. Hun bonus inhouden is niet genoeg als het mis gaat.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als Mansveld te veel boetes gaat uitdelen benadeelt dit de bottom line en dus ook de dividenduitkering aan het ministerie van Financiën. En dan krijgt ze weer kritiek vanuit de oppositie ("symboolpolitiek!") en zal het ministerie van Financiën wel gaan piepen.
En zie daar, een prima voorbeeld van de perverse situatie die er rondom NS hangt.
En/of tariefsverhogingen tegenhouden.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daarom moet ze ook directieleden naar huis gaan sturen. Hun bonus inhouden is niet genoeg als het mis gaat.
Dat is toch "vestzak, broekzak"? Of het geld nou door Verkeer & Waterstaat wordt afgeroomd of door Financiën, wat is het verschil? Dat kunnen ze onderling wel weer verrekenen.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als Mansveld te veel boetes gaat uitdelen benadeelt dit de bottom line en dus ook de dividenduitkering aan het ministerie van Financiën. En dan krijgt ze weer kritiek vanuit de oppositie ("symboolpolitiek!") en zal het ministerie van Financiën wel gaan piepen.
En zie daar, een prima voorbeeld van de perverse situatie die er rondom NS hangt.
tegenhouden is wel een goede, maar het moet dan wel tijdelijk zijn, zodat er wel een prikkel bestaat om snel verbeteringen door te voeren.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
En/of tariefsverhogingen tegenhouden.
Duidelijke meetmomenten invoeren. Dus niet de Ansaldo-"over drie maanden zien we wel of er een plan is gemaakt om te overleggen of er een comité opgericht moet worden"-Breda oplossing.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tegenhouden is wel een goede, maar het moet dan wel tijdelijk zijn, zodat er wel een prikkel bestaat om snel verbeteringen door te voeren.
Het verschil zit hem er uiteraard in dat men, naar goed Amerikaans voorbeeld, ministeries een eigen budget geeft. Dit zou efficiëntie bevorderen doordat er gezonde concurrentie tussen de afdelingen ontstaat.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:43 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat is toch "vestzak, broekzak"? Of het geld nou door Verkeer & Waterstaat wordt afgeroomd of door Financiën, wat is het verschil? Dat kunnen ze onderling wel weer verrekenen.
Het bevordert vooral het opmaken van het budget, want geld overhouden betekent dat je het jaar erop gekort wordt.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het verschil zit hem er uiteraard in dat men, naar goed Amerikaans voorbeeld, ministeries een eigen budget geeft. Dit zou efficiëntie bevorderen doordat er gezonde concurrentie tussen de afdelingen ontstaat.
In de praktijk blokkeert het vooral dit soort "gezond boerenverstand" oplossingen.
Eens. En zolang er maar één vervoerder per baanvak mag zijn, mag je van mij ook "vervoerders" invullen waar je "overheidsinstanties" hebt staan. Hoe graag de NS af en toe het hoedje "marktbedrijf" opzet.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:07 schreef James1988 het volgende:
Concurrentie tussen overheidsinstanties is totale bullshit. Die instanties moeten een bepaalde taak vervullen en daar geld voor krijgen, meer niet. Ze opereren tenslotte niet in een markt en hoeven ook niet als dusdanig met elkaar te concurreren.
Prima. Maar laat dan de illusie weg dat eens in de tien jaar een aanbesteding concurrentie betekent.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Open access zoals in Duitsland is hier voor personenvervoer niet te realiseren.
Dat is het idee, ja. De praktijk is dat men zich eigenlijk alleen maar druk maakt om de concessie (mede dankzij de uiterst lakse controlerende overheid) in een "verkiezingsjaar". Wat nog even buiten beschouwing laat dat "zo gunstig mogelijk" zelden de reiziger überhaupt noemt, laat staan met een hoofdletterquote:Op donderdag 4 april 2013 12:20 schreef James1988 het volgende:
Het hele idee van aanbesteden is juist om een voor jouw eisen zo gunstig mogelijk aanbod te krijgen. De lange looptijden (10 tot 15 jaar) zijn nodig i.v.m. de hoge investeringen.
Rutte: "Ja, maar moet van Europa of zo!?!"quote:Op donderdag 4 april 2013 12:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoho, dat ben ik helemaal met je eens. Er vindt bij aanbesteden alleen concurrentie plaats in de aanbestedingsfase en veel mogelijk rechtszakengezeik na gunning. Dus lekker afschaffen dat aanbesteden.
Voor iets met maatschappelijk belang heeft "elk redelijk bod" ook een bovengrens. Zeker als dat geld van een overheidsbedrijf af komt.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In het geval van HSA is het zo dat de concessieverlener al veel eerder koppen had moeten laten rollen. Ze wisten intern al jarenlang dat het fout zou gaan.
Dat krijg je als ambtenarij en minister niet de neuzen dezelfde kant op hebben staan. Door wat ik over de HSA-concessie heb gelezen heb ik de indruk gekregen dat het financiële plaatje kloppend is gemaakt door met onrealistische bezettingsgraden te rekenen. Zulke miskleunen zouden misschien te voorkomen zijn als men rekent verschillende scenario's: bijvoorbeeld een met gemiddelde bezettingsgraad, een met een 50% hogere bezettingsgraad en een met een 50% lagere bezettingsgraad. Dan kan men zich minder makkelijk "rijk rekenen".quote:Op donderdag 4 april 2013 12:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In het geval van HSA is het zo dat de concessieverlener al veel eerder koppen had moeten laten rollen. Ze wisten intern al jarenlang dat het fout zou gaan. Natuurlijk is de NS hier ook debet aan, maar de aandeelhouder heeft hier een zeer belangrijke rol.
Dat is allesbehalve waarheid.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:06 schreef b2py het volgende:
We zijn in Nederland roomser dan de Paus. In alle omringende landen is infra en trein 1 holding, in Nederland niet.
Waarschijnlijk, ja.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hij denkt alleen aan België en Duitsland denk ik
Meer landen hebben we toch niet?quote:Op donderdag 4 april 2013 14:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hij denkt alleen aan België en Duitsland denk ik
Engeland kan ik nog wat voor vinden. In ieder geval, ik dacht dat dus dat dat aantal hoger lag. Is het dan in Frankrijk en al die andere landen ook zo'n puinhoop als bij ons?quote:
Holdingstructuren zijn zeer gebruikelijk voor spoorwegen. RFF wordt trouwens geherintegreerd in SNCF.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk, ja.
- België: momenteel holding, gaat gesplitst worden
- Frankrijk: RFF staat volledig los van SNCF
- Spanje: ADIF staat los van Renfe
- Portugal: REFER heeft geen banden met CP anders dan zakelijk
- Tsjechië: idem
- Engeland: idem
- Scandinavië: idem
Holdingstructuren voor spoorwegen zijn niet zo heel erg gebruikelijk.
Nee, dat zijn ze niet.quote:Op donderdag 4 april 2013 15:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Holdingstructuren zijn zeer gebruikelijk voor spoorwegen.
Dat is een voorstel van een Franse socialistische minister. Er is veel kritiek op, uit binnen- en buitenland. Het is nog niet zeker dat dat doorgaat.quote:RFF wordt trouwens geherintegreerd in SNCF.
Had je mDDM of een stuurstand + loc? En verandert er zoveel aan DD-AR voor de machinist als het wordt omgebouwd naar NID/DDZ?quote:Op donderdag 4 april 2013 14:30 schreef GlenSpey het volgende:
Vanochtend tijdens stage alsnog DD-AR voor het eerst mee mogen maken. Sad but true, dat het waarschijnlijk ook gelijk de laatste keer is geweest. RIP DAR!
Okay, hoe definieer je holding dan? Want ik ken meer dan een dozijn nationale spoorwegmaatschappijen die grossieren in de dochtermaatschappijen.quote:Op donderdag 4 april 2013 15:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, dat zijn ze niet.
[..]
Dat is een voorstel van een Franse socialistische minister. Er is veel kritiek op, uit binnen- en buitenland. Het is nog niet zeker dat dat doorgaat.
Al het DDAR+loc staat als het goed is uit z'n neus te eten en wordt niet meer ingezet. Maar de vraag is hoe dat in de praktijk ook daadwerkelijk uitgevoerd isquote:Op donderdag 4 april 2013 15:16 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Had je mDDM of een stuurstand + loc? En verandert er zoveel aan DD-AR voor de machinist als het wordt omgebouwd naar NID/DDZ?
Vrijwel alle grote bedrijven (AkzoNobel, Philips, NS, DSM, enz) hebben dochterbedrijven (werkmaatschappijen) om verschillende redenen.quote:Op donderdag 4 april 2013 15:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Okay, hoe definieer je holding dan? Want ik ken meer dan een dozijn nationale spoorwegmaatschappijen die grossieren in de dochtermaatschappijen.
Dat is geen vraag, ik zie nog regelmatig DDAR+loc voorbij rijden. Dat is dus gewoon nog (deels) in dienst.quote:Op donderdag 4 april 2013 15:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar de vraag is hoe dat in de praktijk ook daadwerkelijk uitgevoerd is
Na 7 april is het afgelopen voor DD-AR als het goed is, zou natuurlijk kunnen dat er hier en daar nog eens een stelletje opduikt ivm materieelgebrekquote:Op donderdag 4 april 2013 15:25 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is geen vraag, ik zie nog regelmatig DDAR+loc voorbij rijden. Dat is dus gewoon nog (deels) in dienst.
Beide en daar ben ik heel blij mee, want ook mDDM is een zeldzaamheid aan het worden nu steeds meer stellen tot DDZ zijn veranderd. Aan de cabine veranderd vrijwel niets thoquote:Op donderdag 4 april 2013 15:16 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Had je mDDM of een stuurstand + loc? En verandert er zoveel aan DD-AR voor de machinist als het wordt omgebouwd naar NID/DDZ?
behalve de komst van fluitruitjesquote:Op donderdag 4 april 2013 15:27 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Beide en daar ben ik heel blij mee, want ook mDDM is een zeldzaamheid aan het worden nu steeds meer stellen tot DDZ zijn veranderd. Aan de cabine veranderd vrijwel niets tho
Vooral de locs gaan steeds meer een zeldzaamheid worden en dat is nogal jammer naar mijn mening.quote:Op donderdag 4 april 2013 15:27 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Beide en daar ben ik heel blij mee, want ook mDDM is een zeldzaamheid aan het worden nu steeds meer stellen tot DDZ zijn veranderd. Aan de cabine veranderd vrijwel niets tho
Volgens mij is het plan om nergens nog DD-AR met loc in te zetten. Ik vind het in ieder geval niet meer terug op de roosters vanaf 8 april...quote:Op donderdag 4 april 2013 15:35 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Vooral de locs gaan steeds meer een zeldzaamheid worden en dat is nogal jammer naar mijn mening.
Voor zover ik het wijzigingsblad goed kan beoordelen zal er alleen nog tussen Nijmegen en Deurne af en toe een slag DD-AR met loc rijden. mDDM zal ook op dat traject en in de sprinter tussen Utrecht en Zwolle ingezet worden.
De inzet van 1700-locs voor internationale treinen zal binnen enkele jaren vrijwel geheel voorbij zijn. Vanaf 2016 zou ICx moeten instromen en daarmee het getrokken materieel uit de IC Berlijn vervangen, en op Zevenaar - Emmerich zal de bovenleiding worden veranderd naar 25 kV.quote:Op donderdag 4 april 2013 15:40 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
De locs kunnen gelukkig nog gevonden worden aan de ICRm stammetjes en voor de liefhebber aan de internationale treinen (CNL en EuroNight)
Blijf het zonde vinden dat alles wordt vervangen door treinstellen. Gelukkig is 2016 nog een paar jaar verderop en kan ik straks als mcn nog even genieten van die geweldige 1700'squote:Op donderdag 4 april 2013 16:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
De inzet van 1700-locs voor internationale treinen zal binnen enkele jaren vrijwel geheel voorbij zijn. Vanaf 2016 zou ICx moeten instromen en daarmee het getrokken materieel uit de IC Berlijn vervangen, en op Zevenaar - Emmerich zal de bovenleiding worden veranderd naar 25 kV.
CNL?quote:Op donderdag 4 april 2013 16:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
De inzet van 1700-locs voor internationale treinen zal binnen enkele jaren vrijwel geheel voorbij zijn. Vanaf 2016 zou ICx moeten instromen en daarmee het getrokken materieel uit de IC Berlijn vervangen, en op Zevenaar - Emmerich zal de bovenleiding worden veranderd naar 25 kV.
Denk het, of 189'ers.quote:Op donderdag 4 april 2013 16:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik had je zin niet afgelezen, matig van mij. 186'ers ervoor?
189 is waarschijnlijker, daar heeft DB er vrij veel van. BR189 heeft al eerder voor de CityNightLine gereden, ook.quote:Op donderdag 4 april 2013 16:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik had je zin niet afgelezen, matig van mij. 186'ers ervoor?
quote:Op donderdag 4 april 2013 16:34 schreef James1988 het volgende:
Bij een sluiting van de Betuweroute of onderhoud tussen Emmerich en Duisburg is het in Emmerich Venlo nog altijd dolle pret. ICE's, nachttreinen, allerlei goederentreinen, er komt van alles langs.
Eh, ja, natuurlijk. Goedzo James.quote:
Ik ook niet, het enige interessante eraan vind ik de e-loc die ervoor hangt.quote:
Anticiperen op de saneerwoede van Prorail? Heeft de treinleider alvast software zonder die wissels waarna Prorail kan claimen dat ze toch nooit gebruikt worden?quote:Op donderdag 4 april 2013 16:50 schreef Peterselieman het volgende:
De spitstreinen naar Enkhuizen rijden vandaag niet. De reden: een wisselstoring aan de westzijde van Amsterdam CS, waardoor niet alle wissels gebruikt kunnen worden. Blijven nog genoeg bruikbare wissels over zou je zeggen, maar nee, de spitspendel wordt er gewoon uitgegooid
een deel van de wissels is geklemd, dus niet bruikbaar, maar dan blijft er nog genoeg over.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Anticiperen op de saneerwoede van Prorail? Heeft de treinleider alvast software zonder die wissels waarna Prorail kan claimen dat ze toch nooit gebruikt worden?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |