Laat me raden: Monaco?quote:Op woensdag 3 april 2013 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ken een land dat heeft hun complete busnetwerk in 1 remise staan
Liechtenstein?quote:Op woensdag 3 april 2013 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ken een land dat heeft hun complete busnetwerk in 1 remise staan
9 en 10 mei 1987 waren voldoende om te verbussen voor de elektrificatie van Zwolle - Emmen. De bus, dat was toen nog spannend.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:23 schreef b2py het volgende:
[..]
2 weken aan buitendienststellingen schat ik.
Het hele baanvak? Dat geloof ik niet.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:29 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
9 en 10 mei 1987 waren voldoende om te verbussen voor de elektrificatie van Zwolle - Emmen. De bus, dat was toen nog spannend.
Ja en er reed ook één trein per uur en af en toe een sneltrein? Dan kan je tussendoor wel testen uitvoeren.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Het hele baanvak? Dat geloof ik niet.
Toen stonden de bovenleiding palen ook al neem ik aan?
Anno 2013 kan dat met de huidige veiligheidseisen niet meer.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja en er reed ook één trein per uur en af en toe een sneltrein? Dan kan je tussendoor wel testen uitvoeren.
de bouw van de waslijn kan redelijk snel gaan. Het testen zal idd de meeste tijd in beslag gaan nemenquote:Op woensdag 3 april 2013 21:23 schreef b2py het volgende:
[..]
2 weken aan buitendienststellingen schat ik.
Ik ben vooral zeer benieuwd of ze uitgaan van het handhaven van het huidige ATB-NG, of dat er ook ATB-EG of ERTMS neergelegd moet gaan worden. Een en ander hangt volgens mij ook zeer sterk samen met het materieel dat er gaat rijden.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:08 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Als er ERTMS neergelegd wordt gelegd zal de investering wel wat hoger zijn, deze berekening is alleen gedaan voor de electrificatie gok ik
zal wel ERTMS worden denk ik, waarbij het materieel ook voorzien zal zijn van een ATB-modulequote:Op woensdag 3 april 2013 21:51 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ik ben vooral zeer benieuwd of ze uitgaan van het handhaven van het huidige ATB-NG, of dat er ook ATB-EG of ERTMS neergelegd moet gaan worden. Een en ander hangt volgens mij ook zeer sterk samen met het materieel dat er gaat rijden.
Als de provincie de spoorlijn overneemt, neem ik aan dat er geen NS materieel meer komt. In dat geval is het handhaven van ATB-NG met assentellers misschien nog wel de beste optie. Het aansluiten van de retourstroom is op baanvakken met alleen assentellers supereenvoudig. Je koopt een paar GTW-tjes (binnen twee jaar?), zet er een geschikte ATB-kast in en je bent klaar.
Iets duurder, maar wel beter voorbereid op de toekomst is het uitrollen van ERTMS. In dat geval kunnen in de toekomst alle treinen die zijn uitgerust met ERTMS daar gaan rijden.
Nog duurder, en niet voorbereid op de toekomst is het ombouwen naar conventioneel spoor met spoorstroomlopen en ATB-EG. Daarmee kan op korte termijn in een keer al het materieel gebruik maken van het baanvak, maar je hebt wel enorme bouwkosten doordat overal ES-lassen gemaakt moeten worden. Bovendien zit je dan met eventueel lichter materieel weer met aanvullende detectiemaatregelen.
Gewoon een kwestie van de juiste meuk bestellen dus? Kan je ATB-NG voorlopig gewoon handhaven en staat de overstap op ERTMS (wat uiteindelijk toch wel een keer zal gaan gebeuren) verder los van de elektrificatie.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ze gaan ATB-NG niet handhaven aangezien er bijna geen elektrisch materieel is wat ATB-NG heeft, behalve alle meuk die STM-ATB op een ERTMS installatie heeft.
NS zegt in elk geval al tijden 855quote:
die marge is wel ideaal als je trein iets eerder dan 9.00 uur vertrekt. Kun je mooi gebruik van makenquote:Op donderdag 4 april 2013 09:17 schreef Litpho het volgende:
Ik dacht ook dat het 8:55 was. Vooral omdat ik een keertje met slaapdronken kop om 8:52 incheckte terwijl mijn trein om 8:58 ging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |