abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124853366
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik ken een land dat heeft hun complete busnetwerk in 1 remise staan :P
Laat me raden: Monaco?
pi_124853371
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik ken een land dat heeft hun complete busnetwerk in 1 remise staan :P
Liechtenstein?
  woensdag 3 april 2013 @ 21:28:13 #203
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124853388
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Liechtenstein?
Nee, Monaco :D
pi_124853494
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:23 schreef b2py het volgende:

[..]

2 weken aan buitendienststellingen schat ik.
9 en 10 mei 1987 waren voldoende om te verbussen voor de elektrificatie van Zwolle - Emmen. De bus, dat was toen nog spannend.
pi_124853556
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:29 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

9 en 10 mei 1987 waren voldoende om te verbussen voor de elektrificatie van Zwolle - Emmen. De bus, dat was toen nog spannend.
Het hele baanvak? Dat geloof ik niet.
Toen stonden de bovenleiding palen ook al neem ik aan?
pi_124853648
Vanochtend weer gelachen trouwens. Op spoor 11 te Utrecht waren ze die blauwe lamp vergeten, dus de trein rijdt door naar waar niemand staat. Als uiteindelijk iedereen in de trein zit, roept de HC een vertraging om met als reden de reizigers die verkeerd stonden. :/
pi_124853663
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Het hele baanvak? Dat geloof ik niet.
Toen stonden de bovenleiding palen ook al neem ik aan?
Ja en er reed ook één trein per uur en af en toe een sneltrein? Dan kan je tussendoor wel testen uitvoeren.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124853724
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja en er reed ook één trein per uur en af en toe een sneltrein? Dan kan je tussendoor wel testen uitvoeren.
Anno 2013 kan dat met de huidige veiligheidseisen niet meer.
pi_124853744
Toen waren de regels minder streng denk ik. Nu moet de boel al plat als er iemand maar staat te kijken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 21:36:02 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124853855
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:23 schreef b2py het volgende:

[..]

2 weken aan buitendienststellingen schat ik.
de bouw van de waslijn kan redelijk snel gaan. Het testen zal idd de meeste tijd in beslag gaan nemen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124854078
Het weekend was nodig voor het omschakelen van de beveiliging, vervangen van overwegen en het werd gebruikt om Nieuw-Amsterdam aan te passen voor hogere snelheid.

Die waslijn (en gedeeltelijke spoorverdubbelingen) kun je sowieso wel uitvoeren. Controles, spanning erop, met een Hondekop op en neer toeren en klaar was je.
  woensdag 3 april 2013 @ 21:51:22 #212
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_124854820
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:08 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Als er ERTMS neergelegd wordt gelegd zal de investering wel wat hoger zijn, deze berekening is alleen gedaan voor de electrificatie gok ik :P
Ik ben vooral zeer benieuwd of ze uitgaan van het handhaven van het huidige ATB-NG, of dat er ook ATB-EG of ERTMS neergelegd moet gaan worden. Een en ander hangt volgens mij ook zeer sterk samen met het materieel dat er gaat rijden.

Als de provincie de spoorlijn overneemt, neem ik aan dat er geen NS materieel meer komt. In dat geval is het handhaven van ATB-NG met assentellers misschien nog wel de beste optie. Het aansluiten van de retourstroom is op baanvakken met alleen assentellers supereenvoudig. Je koopt een paar GTW-tjes (binnen twee jaar?), zet er een geschikte ATB-kast in en je bent klaar.

Iets duurder, maar wel beter voorbereid op de toekomst is het uitrollen van ERTMS. In dat geval kunnen in de toekomst alle treinen die zijn uitgerust met ERTMS daar gaan rijden.

Nog duurder, en niet voorbereid op de toekomst is het ombouwen naar conventioneel spoor met spoorstroomlopen en ATB-EG. Daarmee kan op korte termijn in een keer al het materieel gebruik maken van het baanvak, maar je hebt wel enorme bouwkosten doordat overal ES-lassen gemaakt moeten worden. Bovendien zit je dan met eventueel lichter materieel weer met aanvullende detectiemaatregelen.
pi_124854955
Ze gaan ATB-NG niet handhaven aangezien er bijna geen elektrisch materieel is wat ATB-NG heeft, behalve alle meuk die STM-ATB op een ERTMS installatie heeft.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 21:54:01 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124854993
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:51 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Ik ben vooral zeer benieuwd of ze uitgaan van het handhaven van het huidige ATB-NG, of dat er ook ATB-EG of ERTMS neergelegd moet gaan worden. Een en ander hangt volgens mij ook zeer sterk samen met het materieel dat er gaat rijden.

Als de provincie de spoorlijn overneemt, neem ik aan dat er geen NS materieel meer komt. In dat geval is het handhaven van ATB-NG met assentellers misschien nog wel de beste optie. Het aansluiten van de retourstroom is op baanvakken met alleen assentellers supereenvoudig. Je koopt een paar GTW-tjes (binnen twee jaar?), zet er een geschikte ATB-kast in en je bent klaar.

Iets duurder, maar wel beter voorbereid op de toekomst is het uitrollen van ERTMS. In dat geval kunnen in de toekomst alle treinen die zijn uitgerust met ERTMS daar gaan rijden.

Nog duurder, en niet voorbereid op de toekomst is het ombouwen naar conventioneel spoor met spoorstroomlopen en ATB-EG. Daarmee kan op korte termijn in een keer al het materieel gebruik maken van het baanvak, maar je hebt wel enorme bouwkosten doordat overal ES-lassen gemaakt moeten worden. Bovendien zit je dan met eventueel lichter materieel weer met aanvullende detectiemaatregelen.
zal wel ERTMS worden denk ik, waarbij het materieel ook voorzien zal zijn van een ATB-module
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 3 april 2013 @ 22:36:13 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124857572
Als het baanvak nu assentellers heeft, zul je een fatsoenlijk retourcircuit moeten bouwen, dat kan alleen in buitendienststellingen. Het zetten van palen kan in de nacht. Je bent sowieso eerst nog wel even zoet om alle kabels boven de grond te halen omdat je anders de paalvoeten op de kabels zet.

Voor het ontwerp van het geheel moet je ook nog wel wat tijd uittrekken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 3 april 2013 @ 23:02:36 #216
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124859149
Je moet vooral tijd uittrekken voor de openbare aanbestedingen van:
* De elektrificatie
* De exploitatie van de nieuwe concessie
* De nieuwe treinen
Dat lukt nooit allemaal binnen 2 jaar.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ze gaan ATB-NG niet handhaven aangezien er bijna geen elektrisch materieel is wat ATB-NG heeft, behalve alle meuk die STM-ATB op een ERTMS installatie heeft.
Gewoon een kwestie van de juiste meuk bestellen dus? Kan je ATB-NG voorlopig gewoon handhaven en staat de overstap op ERTMS (wat uiteindelijk toch wel een keer zal gaan gebeuren) verder los van de elektrificatie.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 23:28:10 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124860653
Volgens http://www.martijnhaman.nl/ zijn de vier ICK-rijtuigen die bedoeld waren voor de FStM door Shunter verkocht aan Leander Eisenbahn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 4 april 2013 @ 00:18:22 #218
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_124862503
Ein Tag an der NIM, 12.07.2011 (o.a.200 km/u regiotrein)

Veel te zien, wel snel!

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 4 april 2013 @ 00:18:54 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124862508
Dat de compensatieregeling van NMBS nou niet echt uitblinkt in gulheid, zal wel redelijk bekend zijn. Dat de ambtelijke molens binnen de NMBS redelijk traag malen moge ook bekend zijn. Wat hier waarschijnlijk niet bekend is, is dat compensaties worden uitbetaald in een elektronische portefeuille (een NMBS-account), dat iedere compensatie maar 1 jaar 'houdbaar' is, en alleen kan worden gebruikt voor de aanschaf van treintickets.

Dat wetende ben ik toch wel tevreden over de Geld terug bij Vertraging-regel van NS. Geen gezeur (ze vergoeding bijna altijd), uitbetaling in geld, en binnen korte tijd (via post 3 weken, via Mijn NS 1 werkweek). Pluspuntje voor NS :)
  donderdag 4 april 2013 @ 08:53:54 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124865655
Er is blijkbaar weer eens een ongedocumenteerde systeem-update geweest. Het was altijd zo dat je om 8.45 al kon inchecken voor daltarief. Dat is niet meer zo. Hoere NS.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124865773
Was altijd 08:55 hoor flashie. Anyways, mag ik aannemen dat NS de overeenkomst met t-mobile verlengd heeft voor wifi in OBIS omdat het nog steeds werkt?
pi_124866037
Ik dacht ook dat het 8:55 was. Vooral omdat ik een keertje met slaapdronken kop om 8:52 incheckte terwijl mijn trein om 8:58 ging :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 4 april 2013 @ 09:34:19 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124866338
Het is eerder wel 845 geweest toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124866525
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 09:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is eerder wel 845 geweest toch?
NS zegt in elk geval al tijden 855
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 10:12:52 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124867206
quote:
11s.gif Op donderdag 4 april 2013 09:17 schreef Litpho het volgende:
Ik dacht ook dat het 8:55 was. Vooral omdat ik een keertje met slaapdronken kop om 8:52 incheckte terwijl mijn trein om 8:58 ging :').
die marge is wel ideaal als je trein iets eerder dan 9.00 uur vertrekt. Kun je mooi gebruik van maken :7
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')