abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124853366
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik ken een land dat heeft hun complete busnetwerk in 1 remise staan :P
Laat me raden: Monaco?
pi_124853371
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik ken een land dat heeft hun complete busnetwerk in 1 remise staan :P
Liechtenstein?
  woensdag 3 april 2013 @ 21:28:13 #203
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124853388
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Liechtenstein?
Nee, Monaco :D
pi_124853494
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:23 schreef b2py het volgende:

[..]

2 weken aan buitendienststellingen schat ik.
9 en 10 mei 1987 waren voldoende om te verbussen voor de elektrificatie van Zwolle - Emmen. De bus, dat was toen nog spannend.
pi_124853556
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:29 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

9 en 10 mei 1987 waren voldoende om te verbussen voor de elektrificatie van Zwolle - Emmen. De bus, dat was toen nog spannend.
Het hele baanvak? Dat geloof ik niet.
Toen stonden de bovenleiding palen ook al neem ik aan?
pi_124853648
Vanochtend weer gelachen trouwens. Op spoor 11 te Utrecht waren ze die blauwe lamp vergeten, dus de trein rijdt door naar waar niemand staat. Als uiteindelijk iedereen in de trein zit, roept de HC een vertraging om met als reden de reizigers die verkeerd stonden. :/
pi_124853663
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Het hele baanvak? Dat geloof ik niet.
Toen stonden de bovenleiding palen ook al neem ik aan?
Ja en er reed ook één trein per uur en af en toe een sneltrein? Dan kan je tussendoor wel testen uitvoeren.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124853724
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja en er reed ook één trein per uur en af en toe een sneltrein? Dan kan je tussendoor wel testen uitvoeren.
Anno 2013 kan dat met de huidige veiligheidseisen niet meer.
pi_124853744
Toen waren de regels minder streng denk ik. Nu moet de boel al plat als er iemand maar staat te kijken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 21:36:02 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124853855
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:23 schreef b2py het volgende:

[..]

2 weken aan buitendienststellingen schat ik.
de bouw van de waslijn kan redelijk snel gaan. Het testen zal idd de meeste tijd in beslag gaan nemen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124854078
Het weekend was nodig voor het omschakelen van de beveiliging, vervangen van overwegen en het werd gebruikt om Nieuw-Amsterdam aan te passen voor hogere snelheid.

Die waslijn (en gedeeltelijke spoorverdubbelingen) kun je sowieso wel uitvoeren. Controles, spanning erop, met een Hondekop op en neer toeren en klaar was je.
  woensdag 3 april 2013 @ 21:51:22 #212
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_124854820
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:08 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Als er ERTMS neergelegd wordt gelegd zal de investering wel wat hoger zijn, deze berekening is alleen gedaan voor de electrificatie gok ik :P
Ik ben vooral zeer benieuwd of ze uitgaan van het handhaven van het huidige ATB-NG, of dat er ook ATB-EG of ERTMS neergelegd moet gaan worden. Een en ander hangt volgens mij ook zeer sterk samen met het materieel dat er gaat rijden.

Als de provincie de spoorlijn overneemt, neem ik aan dat er geen NS materieel meer komt. In dat geval is het handhaven van ATB-NG met assentellers misschien nog wel de beste optie. Het aansluiten van de retourstroom is op baanvakken met alleen assentellers supereenvoudig. Je koopt een paar GTW-tjes (binnen twee jaar?), zet er een geschikte ATB-kast in en je bent klaar.

Iets duurder, maar wel beter voorbereid op de toekomst is het uitrollen van ERTMS. In dat geval kunnen in de toekomst alle treinen die zijn uitgerust met ERTMS daar gaan rijden.

Nog duurder, en niet voorbereid op de toekomst is het ombouwen naar conventioneel spoor met spoorstroomlopen en ATB-EG. Daarmee kan op korte termijn in een keer al het materieel gebruik maken van het baanvak, maar je hebt wel enorme bouwkosten doordat overal ES-lassen gemaakt moeten worden. Bovendien zit je dan met eventueel lichter materieel weer met aanvullende detectiemaatregelen.
pi_124854955
Ze gaan ATB-NG niet handhaven aangezien er bijna geen elektrisch materieel is wat ATB-NG heeft, behalve alle meuk die STM-ATB op een ERTMS installatie heeft.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 21:54:01 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124854993
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:51 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Ik ben vooral zeer benieuwd of ze uitgaan van het handhaven van het huidige ATB-NG, of dat er ook ATB-EG of ERTMS neergelegd moet gaan worden. Een en ander hangt volgens mij ook zeer sterk samen met het materieel dat er gaat rijden.

Als de provincie de spoorlijn overneemt, neem ik aan dat er geen NS materieel meer komt. In dat geval is het handhaven van ATB-NG met assentellers misschien nog wel de beste optie. Het aansluiten van de retourstroom is op baanvakken met alleen assentellers supereenvoudig. Je koopt een paar GTW-tjes (binnen twee jaar?), zet er een geschikte ATB-kast in en je bent klaar.

Iets duurder, maar wel beter voorbereid op de toekomst is het uitrollen van ERTMS. In dat geval kunnen in de toekomst alle treinen die zijn uitgerust met ERTMS daar gaan rijden.

Nog duurder, en niet voorbereid op de toekomst is het ombouwen naar conventioneel spoor met spoorstroomlopen en ATB-EG. Daarmee kan op korte termijn in een keer al het materieel gebruik maken van het baanvak, maar je hebt wel enorme bouwkosten doordat overal ES-lassen gemaakt moeten worden. Bovendien zit je dan met eventueel lichter materieel weer met aanvullende detectiemaatregelen.
zal wel ERTMS worden denk ik, waarbij het materieel ook voorzien zal zijn van een ATB-module
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 3 april 2013 @ 22:36:13 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124857572
Als het baanvak nu assentellers heeft, zul je een fatsoenlijk retourcircuit moeten bouwen, dat kan alleen in buitendienststellingen. Het zetten van palen kan in de nacht. Je bent sowieso eerst nog wel even zoet om alle kabels boven de grond te halen omdat je anders de paalvoeten op de kabels zet.

Voor het ontwerp van het geheel moet je ook nog wel wat tijd uittrekken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 3 april 2013 @ 23:02:36 #216
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124859149
Je moet vooral tijd uittrekken voor de openbare aanbestedingen van:
* De elektrificatie
* De exploitatie van de nieuwe concessie
* De nieuwe treinen
Dat lukt nooit allemaal binnen 2 jaar.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ze gaan ATB-NG niet handhaven aangezien er bijna geen elektrisch materieel is wat ATB-NG heeft, behalve alle meuk die STM-ATB op een ERTMS installatie heeft.
Gewoon een kwestie van de juiste meuk bestellen dus? Kan je ATB-NG voorlopig gewoon handhaven en staat de overstap op ERTMS (wat uiteindelijk toch wel een keer zal gaan gebeuren) verder los van de elektrificatie.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 23:28:10 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124860653
Volgens http://www.martijnhaman.nl/ zijn de vier ICK-rijtuigen die bedoeld waren voor de FStM door Shunter verkocht aan Leander Eisenbahn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 4 april 2013 @ 00:18:22 #218
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_124862503
Ein Tag an der NIM, 12.07.2011 (o.a.200 km/u regiotrein)

Veel te zien, wel snel!

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 4 april 2013 @ 00:18:54 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124862508
Dat de compensatieregeling van NMBS nou niet echt uitblinkt in gulheid, zal wel redelijk bekend zijn. Dat de ambtelijke molens binnen de NMBS redelijk traag malen moge ook bekend zijn. Wat hier waarschijnlijk niet bekend is, is dat compensaties worden uitbetaald in een elektronische portefeuille (een NMBS-account), dat iedere compensatie maar 1 jaar 'houdbaar' is, en alleen kan worden gebruikt voor de aanschaf van treintickets.

Dat wetende ben ik toch wel tevreden over de Geld terug bij Vertraging-regel van NS. Geen gezeur (ze vergoeding bijna altijd), uitbetaling in geld, en binnen korte tijd (via post 3 weken, via Mijn NS 1 werkweek). Pluspuntje voor NS :)
  donderdag 4 april 2013 @ 08:53:54 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124865655
Er is blijkbaar weer eens een ongedocumenteerde systeem-update geweest. Het was altijd zo dat je om 8.45 al kon inchecken voor daltarief. Dat is niet meer zo. Hoere NS.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124865773
Was altijd 08:55 hoor flashie. Anyways, mag ik aannemen dat NS de overeenkomst met t-mobile verlengd heeft voor wifi in OBIS omdat het nog steeds werkt?
pi_124866037
Ik dacht ook dat het 8:55 was. Vooral omdat ik een keertje met slaapdronken kop om 8:52 incheckte terwijl mijn trein om 8:58 ging :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 4 april 2013 @ 09:34:19 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124866338
Het is eerder wel 845 geweest toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124866525
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 09:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is eerder wel 845 geweest toch?
NS zegt in elk geval al tijden 855
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 10:12:52 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124867206
quote:
11s.gif Op donderdag 4 april 2013 09:17 schreef Litpho het volgende:
Ik dacht ook dat het 8:55 was. Vooral omdat ik een keertje met slaapdronken kop om 8:52 incheckte terwijl mijn trein om 8:58 ging :').
die marge is wel ideaal als je trein iets eerder dan 9.00 uur vertrekt. Kun je mooi gebruik van maken :7
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124867274
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

die marge is wel ideaal als je trein iets eerder dan 9.00 uur vertrekt. Kun je mooi gebruik van maken :7
Die marge is pure noodzaak! Ik zit regelmatig in de trein van 18:31. En zonder paaltjes op het perron is het redelijk onmogelijk om anders om 18:30 in te checken en toch de trein te halen :)
  donderdag 4 april 2013 @ 10:16:15 #227
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_124867280
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

die marge is wel ideaal als je trein iets eerder dan 9.00 uur vertrekt. Kun je mooi gebruik van maken :7
Ik moest een keer op Leiden Lammenschans werken tijdens de ochtendspits. Er vertrekt daar om 08:56 een trein naar Utrecht Centraal. Nog nooit zoveel mensen voor de incheckpaal daar zien wachten :P (Ook een ideaal station daarvoor, omdat je direct bij de trein bent.)
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  donderdag 4 april 2013 @ 10:17:29 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124867305
quote:
99s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:16 schreef AllesWatWas het volgende:

[..]

Ik moest een keer op Leiden Lammenschans werken tijdens de ochtendspits. Er vertrekt daar om 08:56 een trein naar Utrecht Centraal. Nog nooit zoveel mensen voor de incheckpaal daar zien wachten :P (Ook een ideaal station daarvoor, omdat je direct bij de trein bent.)
Het heeft dan ook maar één perron. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 10:18:38 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124867333
quote:
99s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:16 schreef AllesWatWas het volgende:

[..]

Ik moest een keer op Leiden Lammenschans werken tijdens de ochtendspits. Er vertrekt daar om 08:56 een trein naar Utrecht Centraal. Nog nooit zoveel mensen voor de incheckpaal daar zien wachten :P (Ook een ideaal station daarvoor, omdat je direct bij de trein bent.)
nice.

Deed het zelf altijd in Leeuwarden met een trein die om 8.59 uur vertrok.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 4 april 2013 @ 10:18:49 #230
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124867336
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het heeft dan ook maar één perron. :{
Zelfs Geerdijk en Daarlerveen hebben er nog twee!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 10:20:12 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124867390
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:18 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zelfs Geerdijk en Daarlerveen hebben er nog twee!
dat zijn dan ook IC-waardige stations. Dan heb je dat wel nodig, want het perron puilt er iedere dag uit :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 4 april 2013 @ 10:25:04 #232
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_124867511
Op Somda las ik dat er schijnbaar voor 2014 geen Mat '64 meer rondrijdt (in de omlopen gepland, ongetwijfeld wel als reservemateriaal).

Weet niet hoe betrouwbaar het is, maar hoop doet leven ;).
  donderdag 4 april 2013 @ 10:29:42 #233
141482 Q.
JurassiQ
pi_124867634
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:18 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zelfs Geerdijk en Daarlerveen hebben er nog twee!
Toch jammer dat Geerdijk gaat sluiten. Daarlerveen blijft blijkbaar wel open, die is bijna net zo nuttig.
For great justice!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 10:46:57 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124868092
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:25 schreef KnightSolaire het volgende:
Op Somda las ik dat er schijnbaar voor 2014 geen Mat '64 meer rondrijdt (in de omlopen gepland, ongetwijfeld wel als reservemateriaal).

Weet niet hoe betrouwbaar het is, maar hoop doet leven ;).
broek53 is vrij betrouwbaar, alleen vraag ik me af hoe de NS dat wil doen nu er al veel materieel wegvalt. Mijn vermoeden is dat het klaar zijn van het werk aan de VIRMs en de revisie van DD-AR naar DDZ het allemaal op moet vangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 4 april 2013 @ 10:47:28 #235
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_124868108
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:25 schreef KnightSolaire het volgende:
Op Somda las ik dat er schijnbaar voor 2014 geen Mat '64 meer rondrijdt (in de omlopen gepland, ongetwijfeld wel als reservemateriaal).

Weet niet hoe betrouwbaar het is, maar hoop doet leven ;).
Ik hoop het.
Museummat is leuk, maar niet in de dagelijkse dienst.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 4 april 2013 @ 10:50:55 #236
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_124868211
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

die marge is wel ideaal als je trein iets eerder dan 9.00 uur vertrekt. Kun je mooi gebruik van maken :7
Precies.
18.25 sharp inklokken, bakkie leut halen, trein van 18.32 in. En dat allemaal lekker relaxed.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_124868698
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

broek53 is vrij betrouwbaar, alleen vraag ik me af hoe de NS dat wil doen nu er al veel materieel wegvalt. Mijn vermoeden is dat het klaar zijn van het werk aan de VIRMs en de revisie van DD-AR naar DDZ het allemaal op moet vangen.
Ik weet het!

Kortere treinen! De oplossing voor (bijna) alles
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 11:06:57 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124868740
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:05 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik weet het!

Kortere treinen! De oplossing voor (bijna) alles
42 is de oplossing voor alles :P

maar goed, op papier zal alles wel kloppen, maar de beleving van de reiziger is gewoon anders
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 4 april 2013 @ 11:17:53 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124869057
En dan wordt NS erop afgerekend in de beoordelingen, waarna NS gaat klagen dat de reiziger veel te negatief is omdat alles prima rijdt en hoogfrequent is enzo. Je kunt het gewoon nu al voorspellen. :')
pi_124869199
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:17 schreef James1988 het volgende:
En dan wordt NS erop afgerekend in de beoordelingen, waarna NS gaat klagen dat de reiziger veel te negatief is omdat alles prima rijdt en hoogfrequent is enzo. Je kunt het gewoon nu al voorspellen. :')
De aloude wisselwerking tussen de reiziger "De NS luistert niet naar de klant" en NS "De klant is veel te negatief, daar willen we niet naar luisteren" is wel voorspelbaar, ja.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 11:24:06 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124869278
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:17 schreef James1988 het volgende:
En dan wordt NS erop afgerekend in de beoordelingen, waarna NS gaat klagen dat de reiziger veel te negatief is omdat alles prima rijdt en hoogfrequent is enzo. Je kunt het gewoon nu al voorspellen. :')
daarom moet het klantoordeel ook leidend worden. Dwingt de NS wel om een stapje meer te zetten, zeker als de concessieverlener eindelijk haar tanden eens gaat tonen en vanwege te kort schietend beleid mensen naar huis begint te sturen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124869284
De NS roept om dat er treinen rijden naar Enschede in Zwolle :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 11:25:02 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124869308
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De NS roept om dat er treinen rijden naar Enschede in Zwolle :D
komt omdat de systemen nog niet aangepast zijn aan de weer doorrijdende treinen. Gebeurt komende maandag pas :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 4 april 2013 @ 11:26:09 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124869337
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daarom moet het klantoordeel ook leidend worden. Dwingt de NS wel om een stapje meer te zetten, zeker als de concessieverlener eindelijk haar tanden eens gaat tonen
Als Mansveld te veel boetes gaat uitdelen benadeelt dit de bottom line en dus ook de dividenduitkering aan het ministerie van Financiën. En dan krijgt ze weer kritiek vanuit de oppositie ("symboolpolitiek!") en zal het ministerie van Financiën wel gaan piepen.

En zie daar, een prima voorbeeld van de perverse situatie die er rondom NS hangt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 11:27:56 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124869390
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als Mansveld te veel boetes gaat uitdelen benadeelt dit de bottom line en dus ook de dividenduitkering aan het ministerie van Financiën. En dan krijgt ze weer kritiek vanuit de oppositie ("symboolpolitiek!") en zal het ministerie van Financiën wel gaan piepen.

En zie daar, een prima voorbeeld van de perverse situatie die er rondom NS hangt.
daarom moet ze ook directieleden naar huis gaan sturen. Hun bonus inhouden is niet genoeg als het mis gaat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124869739
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daarom moet ze ook directieleden naar huis gaan sturen. Hun bonus inhouden is niet genoeg als het mis gaat.
En/of tariefsverhogingen tegenhouden.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_124869889
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als Mansveld te veel boetes gaat uitdelen benadeelt dit de bottom line en dus ook de dividenduitkering aan het ministerie van Financiën. En dan krijgt ze weer kritiek vanuit de oppositie ("symboolpolitiek!") en zal het ministerie van Financiën wel gaan piepen.

En zie daar, een prima voorbeeld van de perverse situatie die er rondom NS hangt.
Dat is toch "vestzak, broekzak"? Of het geld nou door Verkeer & Waterstaat wordt afgeroomd of door Financiën, wat is het verschil? Dat kunnen ze onderling wel weer verrekenen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 11:43:10 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124869893
quote:
6s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:38 schreef Litpho het volgende:

[..]

En/of tariefsverhogingen tegenhouden.
tegenhouden is wel een goede, maar het moet dan wel tijdelijk zijn, zodat er wel een prikkel bestaat om snel verbeteringen door te voeren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124869945
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

tegenhouden is wel een goede, maar het moet dan wel tijdelijk zijn, zodat er wel een prikkel bestaat om snel verbeteringen door te voeren.
Duidelijke meetmomenten invoeren. Dus niet de Ansaldo-"over drie maanden zien we wel of er een plan is gemaakt om te overleggen of er een comité opgericht moet worden"-Breda oplossing.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 11:46:56 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124870033
probleem is dat de NS-lobby op dit moment zeer machtig is en een flinke voet tussen de deur bij het ministerie heeft. Hierdoor zullen veel van de goede voorstellen behoorlijk afgezwakt worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124870388
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:43 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dat is toch "vestzak, broekzak"? Of het geld nou door Verkeer & Waterstaat wordt afgeroomd of door Financiën, wat is het verschil? Dat kunnen ze onderling wel weer verrekenen.
Het verschil zit hem er uiteraard in dat men, naar goed Amerikaans voorbeeld, ministeries een eigen budget geeft. Dit zou efficiëntie bevorderen doordat er gezonde concurrentie tussen de afdelingen ontstaat.

In de praktijk blokkeert het vooral dit soort "gezond boerenverstand" oplossingen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_124870591
quote:
6s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:57 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het verschil zit hem er uiteraard in dat men, naar goed Amerikaans voorbeeld, ministeries een eigen budget geeft. Dit zou efficiëntie bevorderen doordat er gezonde concurrentie tussen de afdelingen ontstaat.

In de praktijk blokkeert het vooral dit soort "gezond boerenverstand" oplossingen.
Het bevordert vooral het opmaken van het budget, want geld overhouden betekent dat je het jaar erop gekort wordt.

Concurrentie tussen verschillende overheidsinstanties is nieuw voor mij. Dat lijkt mij ook totaal overbodig. Je hebt alleen iemand nodig met visie die weet waar er gesnoeid kan worden en waar er geld bij moet.
  donderdag 4 april 2013 @ 12:07:34 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124870686
Concurrentie tussen overheidsinstanties is totale bullshit. Die instanties moeten een bepaalde taak vervullen en daar geld voor krijgen, meer niet. Ze opereren tenslotte niet in een markt en hoeven ook niet als dusdanig met elkaar te concurreren.
pi_124870896
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:07 schreef James1988 het volgende:
Concurrentie tussen overheidsinstanties is totale bullshit. Die instanties moeten een bepaalde taak vervullen en daar geld voor krijgen, meer niet. Ze opereren tenslotte niet in een markt en hoeven ook niet als dusdanig met elkaar te concurreren.
Eens. En zolang er maar één vervoerder per baanvak mag zijn, mag je van mij ook "vervoerders" invullen waar je "overheidsinstanties" hebt staan. Hoe graag de NS af en toe het hoedje "marktbedrijf" opzet.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_124871022
Open access zoals in Duitsland is hier voor personenvervoer niet te realiseren.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124871078
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Open access zoals in Duitsland is hier voor personenvervoer niet te realiseren.
Prima. Maar laat dan de illusie weg dat eens in de tien jaar een aanbesteding concurrentie betekent.

En nee, het feit dat je het ook per fiets, auto, roeiboot, etc. kan doen wil niet zeggen dat de OV-reiziger een betekenisvolle keuze heeft.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 4 april 2013 @ 12:20:25 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124871119
Het hele idee van aanbesteden is juist om een voor jouw eisen zo gunstig mogelijk aanbod te krijgen. De lange looptijden (10 tot 15 jaar) zijn nodig i.v.m. de hoge investeringen.
pi_124871135
Hoho, dat ben ik helemaal met je eens. Er vindt bij aanbesteden alleen concurrentie plaats in de aanbestedingsfase en veel mogelijk rechtszakengezeik na gunning. Dus lekker afschaffen dat aanbesteden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124871179
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:20 schreef James1988 het volgende:
Het hele idee van aanbesteden is juist om een voor jouw eisen zo gunstig mogelijk aanbod te krijgen. De lange looptijden (10 tot 15 jaar) zijn nodig i.v.m. de hoge investeringen.
Dat is het idee, ja. De praktijk is dat men zich eigenlijk alleen maar druk maakt om de concessie (mede dankzij de uiterst lakse controlerende overheid) in een "verkiezingsjaar". Wat nog even buiten beschouwing laat dat "zo gunstig mogelijk" zelden de reiziger überhaupt noemt, laat staan met een hoofdletter :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_124871213
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoho, dat ben ik helemaal met je eens. Er vindt bij aanbesteden alleen concurrentie plaats in de aanbestedingsfase en veel mogelijk rechtszakengezeik na gunning. Dus lekker afschaffen dat aanbesteden.
Rutte: "Ja, maar moet van Europa of zo!?!"

:').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_124871247
En ik kan nog veel slechter tegen dat gejank van een of andere halve zool als Anne Hettema, die zelf onderdeel is van een van de grootste staatsbedrijven van Europa.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 4 april 2013 @ 12:25:08 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124871301
Ik raak dat gekonkel van NS ook wel beu. Bij alles wat verkeerd gaat wijzen naar 'de splitsing' en 'Europa', maar als het kan er zelf net zo hard aan meedoen (Abellio) of zelfs het proces dusdanig frustreren (HSA) dat er geen sprake meer is van 'fairness'.
pi_124871353
In het geval van HSA is het zo dat de concessieverlener al veel eerder koppen had moeten laten rollen. Ze wisten intern al jarenlang dat het fout zou gaan. Natuurlijk is de NS hier ook debet aan, maar de aandeelhouder heeft hier een zeer belangrijke rol.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124871483
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In het geval van HSA is het zo dat de concessieverlener al veel eerder koppen had moeten laten rollen. Ze wisten intern al jarenlang dat het fout zou gaan.
Voor iets met maatschappelijk belang heeft "elk redelijk bod" ook een bovengrens. Zeker als dat geld van een overheidsbedrijf af komt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_124874583
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In het geval van HSA is het zo dat de concessieverlener al veel eerder koppen had moeten laten rollen. Ze wisten intern al jarenlang dat het fout zou gaan. Natuurlijk is de NS hier ook debet aan, maar de aandeelhouder heeft hier een zeer belangrijke rol.
Dat krijg je als ambtenarij en minister niet de neuzen dezelfde kant op hebben staan. Door wat ik over de HSA-concessie heb gelezen heb ik de indruk gekregen dat het financiële plaatje kloppend is gemaakt door met onrealistische bezettingsgraden te rekenen. Zulke miskleunen zouden misschien te voorkomen zijn als men rekent verschillende scenario's: bijvoorbeeld een met gemiddelde bezettingsgraad, een met een 50% hogere bezettingsgraad en een met een 50% lagere bezettingsgraad. Dan kan men zich minder makkelijk "rijk rekenen".
pi_124874814
We zijn in Nederland roomser dan de Paus. In alle omringende landen is infra en trein 1 holding, in Nederland niet.
  donderdag 4 april 2013 @ 14:21:17 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124875314
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:06 schreef b2py het volgende:
We zijn in Nederland roomser dan de Paus. In alle omringende landen is infra en trein 1 holding, in Nederland niet.
Dat is allesbehalve waarheid.
pi_124875442
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is allesbehalve waarheid.
Hij denkt alleen aan België en Duitsland denk ik ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 4 april 2013 @ 14:29:23 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124875617
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hij denkt alleen aan België en Duitsland denk ik ;)
Waarschijnlijk, ja.

- België: momenteel holding, gaat gesplitst worden
- Frankrijk: RFF staat volledig los van SNCF
- Spanje: ADIF staat los van Renfe
- Portugal: REFER heeft geen banden met CP anders dan zakelijk
- Tsjechië: idem
- Engeland: idem
- Scandinavië: idem

Holdingstructuren voor spoorwegen zijn niet zo heel erg gebruikelijk.
pi_124875669
Vanochtend tijdens stage alsnog DD-AR voor het eerst mee mogen maken. Sad but true, dat het waarschijnlijk ook gelijk de laatste keer is geweest. RIP DAR!
pi_124876175
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hij denkt alleen aan België en Duitsland denk ik ;)
Meer landen hebben we toch niet?
  donderdag 4 april 2013 @ 14:43:05 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124876189
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Meer landen hebben we toch niet?
Engeland? Noorwegen?
pi_124876316
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Engeland? Noorwegen?
Engeland kan ik nog wat voor vinden. In ieder geval, ik dacht dat dus dat dat aantal hoger lag. Is het dan in Frankrijk en al die andere landen ook zo'n puinhoop als bij ons?
pi_124876854
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk, ja.

- België: momenteel holding, gaat gesplitst worden
- Frankrijk: RFF staat volledig los van SNCF
- Spanje: ADIF staat los van Renfe
- Portugal: REFER heeft geen banden met CP anders dan zakelijk
- Tsjechië: idem
- Engeland: idem
- Scandinavië: idem

Holdingstructuren voor spoorwegen zijn niet zo heel erg gebruikelijk.
Holdingstructuren zijn zeer gebruikelijk voor spoorwegen. RFF wordt trouwens geherintegreerd in SNCF.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 4 april 2013 @ 15:07:48 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124877149
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Holdingstructuren zijn zeer gebruikelijk voor spoorwegen.
Nee, dat zijn ze niet.
quote:
RFF wordt trouwens geherintegreerd in SNCF.
Dat is een voorstel van een Franse socialistische minister. Er is veel kritiek op, uit binnen- en buitenland. Het is nog niet zeker dat dat doorgaat.
pi_124877437
quote:
9s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:30 schreef GlenSpey het volgende:
Vanochtend tijdens stage alsnog DD-AR voor het eerst mee mogen maken. Sad but true, dat het waarschijnlijk ook gelijk de laatste keer is geweest. RIP DAR!
Had je mDDM of een stuurstand + loc? En verandert er zoveel aan DD-AR voor de machinist als het wordt omgebouwd naar NID/DDZ?
pi_124877453
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, dat zijn ze niet.

[..]

Dat is een voorstel van een Franse socialistische minister. Er is veel kritiek op, uit binnen- en buitenland. Het is nog niet zeker dat dat doorgaat.
Okay, hoe definieer je holding dan? Want ik ken meer dan een dozijn nationale spoorwegmaatschappijen die grossieren in de dochtermaatschappijen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124877502
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:16 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Had je mDDM of een stuurstand + loc? En verandert er zoveel aan DD-AR voor de machinist als het wordt omgebouwd naar NID/DDZ?
Al het DDAR+loc staat als het goed is uit z'n neus te eten en wordt niet meer ingezet. Maar de vraag is hoe dat in de praktijk ook daadwerkelijk uitgevoerd is ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 4 april 2013 @ 15:22:47 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124877716
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Okay, hoe definieer je holding dan? Want ik ken meer dan een dozijn nationale spoorwegmaatschappijen die grossieren in de dochtermaatschappijen.
Vrijwel alle grote bedrijven (AkzoNobel, Philips, NS, DSM, enz) hebben dochterbedrijven (werkmaatschappijen) om verschillende redenen.

De situatie waar we het hier over hebben is die waarbij de landelijke infrastructuurbeheerder en de nationale (reizigers)vervoerder in dezelfde holdingmaatschappij zitten, zoals het geval is bij DB AG, NMBS of ÖBB.
  donderdag 4 april 2013 @ 15:25:59 #280
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124877831
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

Maar de vraag is hoe dat in de praktijk ook daadwerkelijk uitgevoerd is ;)
Dat is geen vraag, ik zie nog regelmatig DDAR+loc voorbij rijden. Dat is dus gewoon nog (deels) in dienst.
pi_124877859
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:25 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat is geen vraag, ik zie nog regelmatig DDAR+loc voorbij rijden. Dat is dus gewoon nog (deels) in dienst.
Na 7 april is het afgelopen voor DD-AR als het goed is, zou natuurlijk kunnen dat er hier en daar nog eens een stelletje opduikt ivm materieelgebrek ;)
pi_124877895
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:16 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Had je mDDM of een stuurstand + loc? En verandert er zoveel aan DD-AR voor de machinist als het wordt omgebouwd naar NID/DDZ?
Beide en daar ben ik heel blij mee, want ook mDDM is een zeldzaamheid aan het worden nu steeds meer stellen tot DDZ zijn veranderd. Aan de cabine veranderd vrijwel niets tho :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 15:33:00 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124878078
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:27 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Beide en daar ben ik heel blij mee, want ook mDDM is een zeldzaamheid aan het worden nu steeds meer stellen tot DDZ zijn veranderd. Aan de cabine veranderd vrijwel niets tho :P
behalve de komst van fluitruitjes :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124878170
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:27 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Beide en daar ben ik heel blij mee, want ook mDDM is een zeldzaamheid aan het worden nu steeds meer stellen tot DDZ zijn veranderd. Aan de cabine veranderd vrijwel niets tho :P
Vooral de locs gaan steeds meer een zeldzaamheid worden en dat is nogal jammer naar mijn mening.
Voor zover ik het wijzigingsblad goed kan beoordelen zal er alleen nog tussen Nijmegen en Deurne af en toe een slag DD-AR met loc rijden. mDDM zal ook op dat traject en in de sprinter tussen Utrecht en Zwolle ingezet worden.
pi_124878360
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:35 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Vooral de locs gaan steeds meer een zeldzaamheid worden en dat is nogal jammer naar mijn mening.
Voor zover ik het wijzigingsblad goed kan beoordelen zal er alleen nog tussen Nijmegen en Deurne af en toe een slag DD-AR met loc rijden. mDDM zal ook op dat traject en in de sprinter tussen Utrecht en Zwolle ingezet worden.
Volgens mij is het plan om nergens nog DD-AR met loc in te zetten. Ik vind het in ieder geval niet meer terug op de roosters vanaf 8 april...
mDDM zal inderdaad nog wel blijven rijden voor zover dat er nog is, diensten die met mDDM zijn ingelegd kunnen ook al DDZ of zelfs mat64 om de oren krijgen

De locs kunnen gelukkig nog gevonden worden aan de ICRm stammetjes en voor de liefhebber aan de internationale treinen (CNL en EuroNight)

[ Bericht 7% gewijzigd door GlenSpey op 04-04-2013 15:47:23 ]
  donderdag 4 april 2013 @ 16:01:15 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124879139
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:40 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

De locs kunnen gelukkig nog gevonden worden aan de ICRm stammetjes en voor de liefhebber aan de internationale treinen (CNL en EuroNight)
De inzet van 1700-locs voor internationale treinen zal binnen enkele jaren vrijwel geheel voorbij zijn. Vanaf 2016 zou ICx moeten instromen en daarmee het getrokken materieel uit de IC Berlijn vervangen, en op Zevenaar - Emmerich zal de bovenleiding worden veranderd naar 25 kV.
pi_124879249
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

De inzet van 1700-locs voor internationale treinen zal binnen enkele jaren vrijwel geheel voorbij zijn. Vanaf 2016 zou ICx moeten instromen en daarmee het getrokken materieel uit de IC Berlijn vervangen, en op Zevenaar - Emmerich zal de bovenleiding worden veranderd naar 25 kV.
Blijf het zonde vinden dat alles wordt vervangen door treinstellen. Gelukkig is 2016 nog een paar jaar verderop en kan ik straks als mcn nog even genieten van die geweldige 1700's :D
pi_124879299
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

De inzet van 1700-locs voor internationale treinen zal binnen enkele jaren vrijwel geheel voorbij zijn. Vanaf 2016 zou ICx moeten instromen en daarmee het getrokken materieel uit de IC Berlijn vervangen, en op Zevenaar - Emmerich zal de bovenleiding worden veranderd naar 25 kV.
CNL?
  donderdag 4 april 2013 @ 16:07:33 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124879371
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:05 schreef b2py het volgende:

[..]

CNL?
Gaat ook over Emmerich.
pi_124879682
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gaat ook over Emmerich.
Ik had je zin niet afgelezen, matig van mij. 186'ers ervoor?
pi_124879728
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik had je zin niet afgelezen, matig van mij. 186'ers ervoor?
Denk het, of 189'ers.
  donderdag 4 april 2013 @ 16:16:20 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124879749
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik had je zin niet afgelezen, matig van mij. 186'ers ervoor?
189 is waarschijnlijker, daar heeft DB er vrij veel van. BR189 heeft al eerder voor de CityNightLine gereden, ook.
pi_124880358
Morgen moet ik naar Helmond, over het altijd vertragingsgevoelige stukje Eindhoven - Venlo. Ben benieuwd!
pi_124880440
Venlo was vroeger pure porno als klein jongetje :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 4 april 2013 @ 16:34:54 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124880603
Bij een sluiting van de Betuweroute of onderhoud tussen Emmerich en Duisburg is het in Emmerich nog altijd dolle pret. ICE's, nachttreinen, allerlei goederentreinen, er komt van alles langs. :s)
pi_124880683
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:34 schreef James1988 het volgende:
Bij een sluiting van de Betuweroute of onderhoud tussen Emmerich en Duisburg is het in Emmerich Venlo nog altijd dolle pret. ICE's, nachttreinen, allerlei goederentreinen, er komt van alles langs. :s)
^O^
pi_124880795
Ik heb niks met cargo's.. :P
  donderdag 4 april 2013 @ 16:44:02 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124880946
quote:
7s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

^O^
Eh, ja, natuurlijk. Goedzo James.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:40 schreef b2py het volgende:
Ik heb niks met cargo's.. :P
Ik ook niet, het enige interessante eraan vind ik de e-loc die ervoor hangt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 16:50:23 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124881201
De spitstreinen naar Enkhuizen rijden vandaag niet. De reden: een wisselstoring aan de westzijde van Amsterdam CS, waardoor niet alle wissels gebruikt kunnen worden. Blijven nog genoeg bruikbare wissels over zou je zeggen, maar nee, de spitspendel wordt er gewoon uitgegooid :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124882068
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:50 schreef Peterselieman het volgende:
De spitstreinen naar Enkhuizen rijden vandaag niet. De reden: een wisselstoring aan de westzijde van Amsterdam CS, waardoor niet alle wissels gebruikt kunnen worden. Blijven nog genoeg bruikbare wissels over zou je zeggen, maar nee, de spitspendel wordt er gewoon uitgegooid :')
Anticiperen op de saneerwoede van Prorail? Heeft de treinleider alvast software zonder die wissels waarna Prorail kan claimen dat ze toch nooit gebruikt worden? :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')