abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124847879
En je houdt heel veel kennis op dezelfde plek.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124848059
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En je houdt heel veel kennis op dezelfde plek.
Met goed personeel en goede informatiedeling is dit een drogreden.
pi_124848264
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Met goed personeel en goede informatiedeling is dit een drogreden.
Ook bij goede documentatie en goed personeel kan het lastig zijn om bepaalde scenario's af te handelen. Er is maar een beperkte hoeveelheid kennis die een persoon kan opslaan.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124848336
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ook bij goede documentatie en goed personeel kan het lastig zijn om bepaalde scenario's af te handelen. Er is maar een beperkte hoeveelheid kennis die een persoon kan opslaan.
Je repareert of onderhoudt zo'n ding toch niet alleen?
Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat je wél dingen kan splitsen zonder dat er afwijkingen over ontstaan. Als uniformiteit over de vestigingen en werkmethodiek maar hetzelfde is.
pi_124848511
Welke treinen worden er tegenwoordig onderouden bij Voith Blerick? Zie eigenlijk alleen nog maar Veolia D-GTW en E-GTW staan en af en toe die GTW van Breng. Lintjes al een tijdje niet meer gezien en de Buffels van Syntus al een paar jaar niet meer.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 20:04:29 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124848579
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:03 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Welke treinen worden er tegenwoordig onderouden bij Voith Blerick? Zie eigenlijk alleen nog maar Veolia D-GTW en E-GTW staan en af en toe die GTW van Breng. Lintjes al een tijdje niet meer gezien en de Buffels van Syntus al een paar jaar niet meer.
volgens mij niet meer nee.

Syntus lijkt de Lintjes weer in Hengelo aan onderhoud te onderwerpen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 3 april 2013 @ 20:14:03 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124849025
Ook wel logisch: Zutphen-Blerick is 107km enkele reis, waarbij de kans er ook nog wel is dat het stel in Hengelo staat (Hengelo is immers een handiger plek om stellen te hebben staan dan in Zutphen).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_124849876
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:56 schreef Sandrvich het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)erk_verbeterd-145156
ProRail: Stiptheid treinen eind 2015 sterk verbeterd

[..]

:') ... Dit is er zeker eentje waar we in 2015 hartelijk om kunnen gaan lachen.
Ah, zijn dan alle wissels weggesaneerd? Doen ze sneller dan verwacht.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 20:33:39 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124849936
het doel is mooi, maar niet echt realistisch
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 3 april 2013 @ 20:38:59 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124850202
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:32 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ah, zijn dan alle wissels weggesaneerd? Doen ze sneller dan verwacht.
En alle trajecten tachtigsporig he. ETMET zonder overloopwissels...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124850238
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:

[..]

En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.
Zutphen is toch dichterbij voor de meeste regio's waar Arriva actief is?
pi_124850253
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En alle trajecten tachtigsporig he. ETMET zonder overloopwissels...
Elk traject zijn eigen corridor. Reizigers op elk station laten overstappen, maar man, wat rijden die treintjes toch mooi op tijd O+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 20:43:20 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124850445
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:39 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Zutphen is toch dichterbij voor de meeste regio's waar Arriva actief is?
niet voor de stellen van Dordrecht - Geldermalsen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124851132
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

niet voor de stellen van Dordrecht - Geldermalsen
Dan is het waarschijnlijk goedkoper om leeg materieel een langer stuk te laten rijden dan het onderhoud bij NedTrain te continueren. Ik weet overigens niet waar Arriva al dat materieel stalt, maar het lijkt me dat het vanaf Geldermalsen ongeveer even ver rijden is naar Zutphen als naar Leidschendam. Vanaf Dordrecht is Leidschendam natuurlijk wel dichterbij.
pi_124851891
quote:
"Elektrificatie spoorlijn Zwolle-Wierden sneller uitvoeren"

De elektrificatie van de spoorlijn Zwolle-Wierden moet sneller worden uitgevoerd. Dat is de nadrukkelijke wens van de provinciale politiek.

Het plan is nu om de elektrificatie over 5 jaar af te ronden, maar de politiek neemt daar geen genoegen mee. De PvdA wil zelfs dat elektrificatie al over twee jaar klaar is. Gedeputeerde Kok wil hij ook wel sneller, maar hij zegt dat hij te maken heeft met allerlei procedures. De komende twee weken bekijkt hij of de planning toch nog kan worden aangepast.

Elektrificatie kost 50 miljoen euro
De geschatte kosten van de elektrificatie zijn ongeveer 50 miljoen euro. Om de elektrificatie mogelijk te maken moet de spoorlijn Zwolle-Enschede eerst worden overgenomen van het Rijk. De verwachting is dat de overname eind volgend jaar plaatsvindt.

Treinen kunnen straks veel sneller rijden
Door het spoor te elektrificeren kunnen treinen er veel sneller rijden en gaan er meer mensen gebruik van maken. Daardoor is de exploitatie goedkoper. Ook zijn elektrische treinen beter voor het milieu. De provincie heeft ook onderzocht of er een Intercity tussen Zwolle en Enschede kan gaan rijden. Maar daarvoor is dubbel spoor nodig en de aanlegkosten daarvan zijn 300 miljoen euro. Wel ziet de provincie mogelijkheden in een Intercity die alleen tijdens de spits wordt ingezet.

Nog extra geld nodig
Op dit moment is voor het project 40 miljoen euro beschikbaar. De provincie zoekt nog naar extra financieringsmogelijkheden bij het Rijk of in Europa.
Binnen twee jaar al, dat zie ik nog niet echt gebeuren. En veel sneller rijden zal ook nog wel niet, 140 is de max in Nederland voor zover ik weet.
pi_124852007
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:04 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Binnen twee jaar al, dat zie ik nog niet echt gebeuren. En veel sneller rijden zal ook nog wel niet, 140 is de max in Nederland voor zover ik weet.
Slechts 50 miljoen? Waarom is dat niet eerder gedaan!?

En 160 moet makkelijk kunnen, ertms op neerleggen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124852064
Op de regionale lijnen is meer mogelijk omdat het vaak kleine gebieden zijn die niet van elkaar afhankelijk zijn. Als jij Maastricht - Sittard voor 25 kV geschikt wil maken heb je er last van tot in Alkmaar. Omdat het eilandbedrijfjes zijn kan je relatief makkelijk wijzigingen toepassen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 21:06:59 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124852067
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:54 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dan is het waarschijnlijk goedkoper om leeg materieel een langer stuk te laten rijden dan het onderhoud bij NedTrain te continueren. Ik weet overigens niet waar Arriva al dat materieel stalt, maar het lijkt me dat het vanaf Geldermalsen ongeveer even ver rijden is naar Zutphen als naar Leidschendam. Vanaf Dordrecht is Leidschendam natuurlijk wel dichterbij.
het materieel moet uit Dordrecht komen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124852173
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Slechts 50 miljoen? Waarom is dat niet eerder gedaan!?

En 160 moet makkelijk kunnen, ertms op neerleggen.
Als er ERTMS neergelegd wordt gelegd zal de investering wel wat hoger zijn, deze berekening is alleen gedaan voor de electrificatie gok ik :P
pi_124852254
Maar die ERTMS-investering moet sowieso gedaan worden en komt dus uit andere gelden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 21:10:35 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124852302
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:04 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Binnen twee jaar al, dat zie ik nog niet echt gebeuren. En veel sneller rijden zal ook nog wel niet, 140 is de max in Nederland voor zover ik weet.
elektrificeren is wel een reële optie voor deze lijn. Denk trouwens ook dat je moet gaan denken aan perronverlengingen, omdat nu drie stellen de max is en ik verwacht dat dit misschien niet genoeg gaat zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124852468
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

elektrificeren is wel een reële optie voor deze lijn. Denk trouwens ook dat je moet gaan denken aan perronverlengingen, omdat nu drie stellen de max is en ik verwacht dat dit misschien niet genoeg gaat zijn
Mja, binnen twee jaar zie ik nog niet echt gebeuren. Met het normale politieke tempo duurt het nog een jaar of vijf. Perrons zouden nu genoeg zijn voor een ICM-4 ofzo, niet echt veel nee :P
pi_124853016
Hoe lang duurt het technisch gezien om zo'n lijn te elektrificeren? Dus zonder de procedures? Zal ook wel weer de benodigde buitendienststellingen betekenen gok ik zo.

Twee jaar is ook wel erg optimistisch gezien de omslachtige procedures.
pi_124853071
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:22 schreef Viezze het volgende:
Hoe lang duurt het technisch gezien om zo'n lijn te elektrificeren? Dus zonder de procedures? Zal ook wel weer de benodigde buitendienststellingen betekenen gok ik zo.

Twee jaar is ook wel erg optimistisch gezien de omslachtige procedures.
2 weken aan buitendienststellingen schat ik.
  woensdag 3 april 2013 @ 21:26:52 #200
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124853306
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ach, zo zie je nog eens wat van het land, én ben je op tijd thuis voor de aardappeltjes.

Materieelonderhoud aan de andere kant van het land zie ik in Frankrijk of Duitsland nog niet zo snel gebeuren. :s)
Ik ken een land dat heeft hun complete busnetwerk in 1 remise staan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')