abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 april 2013 @ 11:54:45 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124828732
Ja en op een beetje leesbare resolutie graag, want dit is kut :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 3 april 2013 @ 12:00:41 #102
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124828915
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
"Dames en heren u bevindt zich in de intercity naar Maastricht. We zullen ondertussen voor u stoppen te Amsterdal Amstel, Duivendrecht, Amsterdam Bijlmer ArenA, Kebabcoude, Utrecht Centraal, Geldermalsen, Den Bosch, Boxtel, Eindhoven..." zoiets?
Niks mis mee, zolang je het geen intercity noemt en vooral niet helemaal doorrijdt naar Maastricht (want daar is de IC voor.)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 12:09:32 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124829147
Locov heeft weer een advies uitgebracht: http://locov.nl/Images/Lo(...)14_tcm311-340972.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124829210
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:00 schreef ReisT het volgende:

[..]

Niks mis mee, zolang je het geen intercity noemt en vooral niet helemaal doorrijdt naar Maastricht (want daar is de IC voor.)
Hah! Toch twee dingen mis mee dus :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 3 april 2013 @ 12:27:37 #105
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_124829786
Mansveld heeft geisteren staan liegen in de Kamer over de overdracht van stations naar ProRail.

Voor Beter OV stapt naar de ACM (voorheen NMa):

http://www.voorbeterov.nl/130403.php
  Redactie Sport woensdag 3 april 2013 @ 12:32:25 #106
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124829996
Zo, vanmorgen even een stukje gefietst waarbij ik heel toevallig (ahum) bij het spoor terechtkwam:

DBS 6417 (een winterwegsleeploc) is net de grens overgestoken en is met zestien gesloten wagens en twee ketelwagens onderweg naar Hengelo, waar de gesloten wagens naar Akzo gaan en de ketelwagens door naar Delden (Elementis).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_124830728
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Mansveld heeft geisteren staan liegen in de Kamer over de overdracht van stations naar ProRail.

Voor Beter OV stapt naar de ACM (voorheen NMa):

http://www.voorbeterov.nl/130403.php
Wat heeft ze precies staan liegen?

Edit: Ah, nu zie ik het, dat de overdracht duur zou zijn. Goed, dat zal een rechter dan moeten uitvogelen maar ik denk niet dat je erg sterk staat met je mening. Dit is namelijk een veel te simplistische voorstelling van zaken.

[ Bericht 7% gewijzigd door DeaDLocK2K op 03-04-2013 13:00:01 ]
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 3 april 2013 @ 13:08:56 #108
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_124831259
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wat heeft ze precies staan liegen?

Edit: Ah, nu zie ik het, dat de overdracht duur zou zijn. Goed, dat zal een rechter dan moeten uitvogelen maar ik denk niet dat je erg sterk staat met je mening. Dit is namelijk een veel te simplistische voorstelling van zaken.
Vanmiddag reeds gesprek met de ACM!!! *O*
pi_124831321
Dat is bijzonder rap! Ik ben geen voorstander van het afsplitsen van NS Stations maar ik wens je veel succes ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 3 april 2013 @ 13:19:04 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124831709
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

inscannen dan maar :)
Ooit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 3 april 2013 @ 13:25:12 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124831964
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ooit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 13:26:34 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124832029
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is bijzonder rap! Ik ben geen voorstander van het afsplitsen van NS Stations maar ik wens je veel succes ;)
mja, eens moet er duidelijkheid komen. de eigendommen rond het spoor zitten op dit moment erg ingewikkeld in elkaar. ProRail heeft een deel in bezit en de NS ook. Zo kan het dus zijn dat op de vrije baan het spoor in bezit is van ProRail, maar de spoorberm van de NS.

Het is gewoon een kwestie die bij de splitsing tussen NS en ProRail nooit goed geregeld is geweest.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124832232
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, eens moet er duidelijkheid komen. de eigendommen rond het spoor zitten op dit moment erg ingewikkeld in elkaar. ProRail heeft een deel in bezit en de NS ook. Zo kan het dus zijn dat op de vrije baan het spoor in bezit is van ProRail, maar de spoorberm van de NS.

Het is gewoon een kwestie die bij de splitsing tussen NS en ProRail nooit goed geregeld is geweest.
Okay, fair enough en het lijkt me dat daar ook zeker iets aan moet veranderen. Maar ik vind de opmerking dat er geen level playing field zou zijn bijvoorbeeld vreemd. Dit soort zaken worden bij aanbestedingen toch niet meegenomen? Zo van "Oh jah, NS heeft de meeste faciliteiten te bieden op de stations van Venlo, Roermond en Nijmegen dus 10 punten extra."
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 3 april 2013 @ 13:37:48 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124832492
Nee niet tien punten extra. Heb je het verhaal gelezen? NS heeft een oneerlijk voordeel bij het inschrijven omdat zij wel (en de andere aanbieders niet) voor een lagere prijs kunnen gaan omdat zij wel (en de andere aanbieders niet) dat "gat" wel weer dichtspijkeren vanuit het goddeloos dure slootwater en die andere overpricede stervex troep.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 13:40:44 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124832596
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee niet tien punten extra. Heb je het verhaal gelezen? NS heeft een oneerlijk voordeel bij het inschrijven omdat zij wel (en de andere aanbieders niet) voor een lagere prijs kunnen gaan omdat zij wel (en de andere aanbieders niet) dat "gat" wel weer dichtspijkeren vanuit het goddeloos dure slootwater en die andere overpricede stervex troep.
precies. Dat kan de NS dus een oneigenlijk voordeel geven, maar hoeft niet zo te zijn. Om dat te voorkomen zou je dat met afspraken dicht moeten timmeren dat verliezen bij NSFS, NSR en NSH niet gecompenseerd mogen worden via andere bedrijfsonderdelen. Zo creëer je meer een level playing field.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 3 april 2013 @ 13:43:27 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124832694
Ja maar goed, hoe ga je NS aan zulke afspraken houden? 8)7 Dat is hetzelfde als bij Ajax - PSV zeggen "Joh, we hebben 1 grensrechter minder vandaag. We spreken af dat jullie het gewoon eerlijk zeggen als je buitenspel staat, OK? ^O^ "

Of, nog iets dichter bij de werkelijkheid: Je vraagt 200 renners of ze doping gebruikt hebben en concludeert dan dat er niets aan de hand is O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 13:51:52 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124832993
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja maar goed, hoe ga je NS aan zulke afspraken houden? 8)7 Dat is hetzelfde als bij Ajax - PSV zeggen "Joh, we hebben 1 grensrechter minder vandaag. We spreken af dat jullie het gewoon eerlijk zeggen als je buitenspel staat, OK? ^O^ "

Of, nog iets dichter bij de werkelijkheid: Je vraagt 200 renners of ze doping gebruikt hebben en concludeert dan dat er niets aan de hand is O+
je kunt nu eenmaal niet alles controleren. het enige wat wel kan is de bedrijfsactiviteiten nog meer scheiden dan nu.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124833010
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee niet tien punten extra. Heb je het verhaal gelezen? NS heeft een oneerlijk voordeel bij het inschrijven omdat zij wel (en de andere aanbieders niet) voor een lagere prijs kunnen gaan omdat zij wel (en de andere aanbieders niet) dat "gat" wel weer dichtspijkeren vanuit het goddeloos dure slootwater en die andere overpricede stervex troep.
DB heeft een meer dan tien keer zo grote omzet als de NS en het moederbedrijf van Transdev ook. Daarnaast vraag ik me af of dit wel klopt want in Duitsland, waar de DB van praktisch alle stations de eigenaar is, zie je ook dat kleinere bedrijven echt wel aanbestedingen winnen. Nieuwe partijen zouden het namelijk goedkoper doen ofzo.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124833051
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je kunt nu eenmaal niet alles controleren. het enige wat wel kan is de bedrijfsactiviteiten nog meer scheiden dan nu.
En ik vind het kolder dat je een bedrijf gaat vertellen dat ze nog maar één ding mogen doen en zich niet meer met nevenactiviteiten mogen bemoeien.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124833067
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

DB heeft een meer dan tien keer zo grote omzet als de NS en het moederbedrijf van Transdev komt daar ook in de buurt. Daarnaast vraag ik me af of dit wel klopt want in Duitsland, waar de DB van praktisch alle stations de eigenaar is, zie je ook dat kleinere bedrijven echt wel aanbestedingen winnen. Nieuwe partijen zouden het namelijk goedkoper doen ofzo.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 13:58:20 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124833217
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En ik vind het kolder dat je een bedrijf gaat vertellen dat ze nog maar één ding mogen doen en zich niet meer met nevenactiviteiten mogen bemoeien.
ben ik met je eens. Het moet alleen wel zo zijn dat de kerntaken niet ondergesneeuwd raken en dat het bedrijf vooral op de kerntaken afgerekend wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124833240
Hoe de hell komt die quote daar?

@Peterselieman; Eens. Veiligheid op stations betekent ook winkeltjes open enzo.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 3 april 2013 @ 14:01:22 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124833314
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En ik vind het kolder dat je een bedrijf gaat vertellen dat ze nog maar één ding mogen doen en zich niet meer met nevenactiviteiten mogen bemoeien.
Wel als ze van hun eigen core business een potje maken terwijl ze ook nog een maatschappelijke functie vervullen natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 14:05:58 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124833469
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
@Peterselieman; Eens. Veiligheid op stations betekent ook winkeltjes open enzo.
het gaat er gewoon om dat het klantoordeel leidend is. Mocht het streefcijfer niet gehaald worden dan is er een verdomd goed excuus nodig

Verder mag er op de stations best meer ruimte komen voor lokale ondernemers. Komt de leefbaarheid op de stations alleen maar ten goede.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124833472
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel als ze van hun eigen core business een potje maken terwijl ze ook nog een maatschappelijke functie vervullen natuurlijk.
Ja natuurlijk. Hoezo is dat natuurlijk? "Hey luister, je bent erg goed in tekenen maar we hebben je aangenomen om te schrijven en aangezien dat iets minder gaat mag je dus vanaf nu er niet meer naast ook nog tekenen"

Dat lijkt wel bijna iemand zijn ijsje ontzeggen omdat 'ie z'n bord niet leeg heeft.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 3 april 2013 @ 14:08:29 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124833536
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Hoezo is dat natuurlijk? "Hey luister, je bent erg goed in tekenen maar we hebben je aangenomen om te schrijven en aangezien dat iets minder gaat mag je dus vanaf nu er niet meer naast ook nog tekenen"
Als ie aangenomen is om te schrijven en de maatschappij heeft een aanzienlijk belang dat hij schrijft, dan moet ie eerst zorgen dat ie goedverdoeme GOED en FATSOENLIJK kan schrijven. Voordat er getekend wordt. Laat staan gevingerverfd :{w (vingergevorven? O-) )

quote:
Dat lijkt wel bijna iemand zijn ijsje ontzeggen omdat 'ie z'n bord niet leeg heeft.
Zo is elk normaal Nederlands kind opgevoed. Had ook bij jou moeten gebeuren :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124834284
Natuurlijk niet. De core business van het bedrijf moet in orde zijn
quote:
4s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als ie aangenomen is om te schrijven en de maatschappij heeft een aanzienlijk belang dat hij schrijft, dan moet ie eerst zorgen dat ie goedverdoeme GOED en FATSOENLIJK kan schrijven. Voordat er getekend wordt. Laat staan gevingerverfd :{w (vingergevorven? O-) )
Maar dan is het toch veel eerlijker om daar eisen over neer te leggen? Van okay jongens, dikke boetes want die teringtreinen rijden ondanks de beloftes jaar op jaar nog steeds crap in de winter.

quote:
Zo is elk normaal Nederlands kind opgevoed. Had ook bij jou moeten gebeuren :P
Oh je denkt dat ik er zo'n hekel aan heb omdat mijn ouders dat niet jarenlang geprobeerd hebben? En nee dat is geen normale opvoeding.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124834686
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar dan is het toch veel eerlijker om daar eisen over neer te leggen? Van okay jongens, dikke boetes want die teringtreinen rijden ondanks de beloftes jaar op jaar nog steeds crap in de winter.
Dikke boetes die a) het management wél raakt, b) niet doodgewoon doorberekend wordt aan de reiziger en c) niet afgerekend wordt op het behoorlijk grote deel van het rijdend personeel wat wél zijn best doet om alle imagosteken die Bert en co laten vallen weer op te rapen. Lastig genoeg, zelfs met een politiek verantwoordelijke die wél geinteresseerd is in het OV.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 3 april 2013 @ 14:53:14 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124835113
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh je denkt dat ik er zo'n hekel aan heb omdat mijn ouders dat niet jarenlang geprobeerd hebben? En nee dat is geen normale opvoeding.
Dat wasch eenen garpjen, azijnpisser :*

Qua serieuze deel: Wat Litpho zegt :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124837363
Ik moet zeggen dat ik hele spoorgebeuren pas sinds een half jaartje eigenlijk een beetje aan het volgen ben, maar was die vorige staatssecretaris ook zo'n drama als die Wilma? Lijkt wel of dat mens op de loonlijst van de NS staat ofzo.
pi_124837474
Nieuwe International Rail Journal:
http://www.railjournal.co(...)digital-edition.html
  woensdag 3 april 2013 @ 16:07:19 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124837918
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:52 schreef arkkey het volgende:
Ik moet zeggen dat ik hele spoorgebeuren pas sinds een half jaartje eigenlijk een beetje aan het volgen ben, maar was die vorige staatssecretaris ook zo'n drama als die Wilma? Lijkt wel of dat mens op de loonlijst van de NS staat ofzo.
Voordat Wilma Mansveld de portefeuille 'OV' kreeg werd dit gedaan door Melanie Schultz-van Haegen.

pi_124838516
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:52 schreef arkkey het volgende:
Ik moet zeggen dat ik hele spoorgebeuren pas sinds een half jaartje eigenlijk een beetje aan het volgen ben, maar was die vorige staatssecretaris ook zo'n drama als die Wilma? Lijkt wel of dat mens op de loonlijst van de NS staat ofzo.
Wilma is zowaar stukken beter dan haar voorganger. Op haar goede dagen. Op haar slechte dagen is ze even onzichtbaar/vertoont ze evenveel ontwijkingsgedrag.

Volgens mij is de enige manier om Melanie geinteresseerd te krijgen in het OV aankondigen dat je de spoorwegen wil gaan asfalteren :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 3 april 2013 @ 16:25:18 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124838605
Schultz zei pasgeleden ergens in een interview dat ze het niet erg vindt dat ze het spoor kwijt is, haar passie ligt tenslotte meer bij water.

:W
pi_124838620
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:52 schreef arkkey het volgende:
Ik moet zeggen dat ik hele spoorgebeuren pas sinds een half jaartje eigenlijk een beetje aan het volgen ben, maar was die vorige staatssecretaris ook zo'n drama als die Wilma? Lijkt wel of dat mens op de loonlijst van de NS staat ofzo.
Sinds ik begin jaren '90 de Nederlandse politiek volg zijn er best veel van die randdebielen geweest :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124838701
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Sinds ik begin jaren '90 de Nederlandse politiek volg zijn er best veel van die randdebielen geweest :D
De periodes dat er een capabel iemand op Verkeer en Waterstaat (of de opvolgers) zat zijn aanzienlijk korter, ja.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_124838888
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:25 schreef James1988 het volgende:
Schultz zei pasgeleden ergens in een interview dat ze het niet erg vindt dat ze het spoor kwijt is, haar passie ligt tenslotte meer bij water.

:W
Ik zou op haar plaats moeten zitten. Fuck water! :D
pi_124838955
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zou op haar plaats moeten zitten. Fuck water! :D
Ja, dan kunnen we gewoon meteen jou de schuld geven! :D ^O^
Goed plan!
  woensdag 3 april 2013 @ 17:08:50 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124840625
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:25 schreef James1988 het volgende:
Schultz zei pasgeleden ergens in een interview dat ze het niet erg vindt dat ze het spoor kwijt is, haar passie ligt tenslotte meer bij water.

:W
Moet ze eens opletten hoe geil een molensteen van dichtbij is :~
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 3 april 2013 @ 17:09:41 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124840662
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Sinds ik begin jaren '90 de Nederlandse politiek volg zijn er best veel van die randdebielen geweest :D
Sinds Neelie Smit-Kroes is er niemand meer met een IQ van boven het vriespunt geweest daar nee :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124840862
Met als diepste dieptepunt Maij-Weggen denk ik.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 17:17:44 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124841038
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Moet ze eens opletten hoe geil een molensteen van dichtbij is :~
denk niet dat ze daar om maalt
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 3 april 2013 @ 17:33:09 #143
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_124841641
potverdikkeme jongens,

Het is toch best wel een aardige meid

Kijk haar haar vrolijk dansen in de wind, met haar betoverende lach, verleid ze elke gezonde hollandse jongeman. Kwa aanzien toch veel beter dan die andere heksen, ik zou deze wel eens over de keukentafel heen willen batsen, voor het volk en vaderland en al was het alleen maar omdat ze dan niet bezig is met politiek
pi_124841699
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:33 schreef Hr-Flip het volgende:
potverdikkeme jongens,

Het is toch best wel een aardige meid
[ afbeelding ]
Kijk haar haar vrolijk dansen in de wind, met haar betoverende lach, verleid ze elke gezonde hollandse jongeman. Kwa aanzien toch veel beter dan die andere heksen, ik zou deze wel eens over de keukentafel heen willen batsen, voor het volk en vaderland en al was het alleen maar omdat ze dan niet bezig is met politiek
Dat is ook het enige positieve aan deze minister hoor. Die Mansveld hoef ik niet over de keukentafel :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 17:35:36 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124841751
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:33 schreef Hr-Flip het volgende:
potverdikkeme jongens,

Het is toch best wel een aardige meid
[ afbeelding ]
Kijk haar haar vrolijk dansen in de wind, met haar betoverende lach, verleid ze elke gezonde hollandse jongeman. Kwa aanzien toch veel beter dan die andere heksen, ik zou deze wel eens over de keukentafel heen willen batsen, voor het volk en vaderland en al was het alleen maar omdat ze dan niet bezig is met politiek
te veel koorballen waren je voor. dus ik bedank iig
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 3 april 2013 @ 17:44:11 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124842144
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:33 schreef Hr-Flip het volgende:
potverdikkeme jongens,

Het is toch best wel een aardige meid
[ afbeelding ]
Kijk haar haar vrolijk dansen in de wind, met haar betoverende lach, verleid ze elke gezonde hollandse jongeman. Kwa aanzien toch veel beter dan die andere heksen, ik zou deze wel eens over de keukentafel heen willen batsen, voor het volk en vaderland en al was het alleen maar omdat ze dan niet bezig is met politiek
Ja, dat ze er goed uitziet kun je wel over Schultz zeggen ja :Y
  woensdag 3 april 2013 @ 17:55:52 #147
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_124842617
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:33 schreef Hr-Flip het volgende:
potverdikkeme jongens,

Het is toch best wel een aardige meid
[ afbeelding ]
Kijk haar haar vrolijk dansen in de wind, met haar betoverende lach, verleid ze elke gezonde hollandse jongeman. Kwa aanzien toch veel beter dan die andere heksen, ik zou deze wel eens over de keukentafel heen willen batsen, voor het volk en vaderland en al was het alleen maar omdat ze dan niet bezig is met politiek
Op het spoor ligt haar voorkeur bij de SLT.


Dromend over de toekomst van het spoor


Altijd al van snorren gehouden
pi_124843037
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:44 schreef arkkey het volgende:
Rete-handig, ik kan anders nooit zien of ik op zwolle->roosendaal nu een "koploper" (wifi!) heb of niet. Als ik dan toch zo'n pleuris eind stil moet zitten dan liever MET wifi. :)
Voor alleen het traject Zwolle - Roosendaal kun je beter iNStApp gebruiken. De laatste maand bijzonder betrouwbaar gebleken. De code is 2506.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:15:27 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124843360
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Voor alleen het traject Zwolle - Roosendaal kun je beter iNStApp gebruiken. De laatste maand bijzonder betrouwbaar gebleken. De code is 2506.
Die codes zijn v.z.i.w. slechts éénmalig te gebruiken.
pi_124843708
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die codes zijn v.z.i.w. slechts éénmalig te gebruiken.
Oh apart, heb 'm al aan meerdere mensen gegeven en die hebben geen probleme voor zover ik weet. Ook al meermaals op m'n eigen telefoon (met verschillende roms) geïnstalleerd, maar als het aan device-id is gekoppeld dan kudos voor de ontwikkelaar.
pi_124843829
Code werkt prima hier! :Y
Thanks!
pi_124844090
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:25 schreef b2py het volgende:
Code werkt prima hier! :Y
Thanks!
Sinds wanneer reis jij op Rsd - Zwolle dan :P ?
  woensdag 3 april 2013 @ 18:42:51 #153
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124844501
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 10:23 schreef Peterselieman het volgende:
daarover gesproken: las gister dat Arriva haar aanrijdingstreinen niet meer naar Amsterdam stuurt voor reiniging, maar dat er in de werkplaats in Zutphen ook een spoor geschikt is om de treinen te reinigen.
En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:43:20 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124844521
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 10:28 schreef James1988 het volgende:
Het zal wel gebaseerd zijn op de materieelvoorspellingen die hier staan.
De app is van Rens Bloom, die ook die matvoorspellingen online zet. Ja, dus het is hetzelfde, zegmaar.
  Forum Admin woensdag 3 april 2013 @ 18:44:18 #155
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124844563
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:

[..]

En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.
Er komt hier nog vrij regelmatig leegmat voorbij stomen, richting Zutphen. Laatst ook weer een GTW'tje van Arriva.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 3 april 2013 @ 18:44:53 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124844592
stomen nogalliefst.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Forum Admin woensdag 3 april 2013 @ 18:45:56 #157
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124844632
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
stomen nogalliefst.
Bonken, stomen, knallen. Allemaal synoniemen.

GTW'tjes kunnen wel stomen. Dan moet er vocht in de dieseltank zitten :D _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124844653
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:32 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Sinds wanneer reis jij op Rsd - Zwolle dan :P ?
Niet, maar wel geinig om te hebben ofc.
pi_124844718
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Bonken, stomen, knallen. Allemaal synoniemen.

GTW'tjes kunnen wel stomen. Dan moet er vocht in de dieseltank zitten :D _O-
Beter vocht in de tank dan in je cilinders :P
  woensdag 3 april 2013 @ 18:56:15 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124845110
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Beter vocht in de tank dan in je cilinders :P
Zeg, er lezen ook minderjarigen mee hier he }:|
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124845140
http://www.treinreiziger.(...)erk_verbeterd-145156
ProRail: Stiptheid treinen eind 2015 sterk verbeterd

quote:
Eind 2015 is een vertraagde trein iets bijzonders.
:') ... Dit is er zeker eentje waar we in 2015 hartelijk om kunnen gaan lachen.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:58:32 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124845228
In 1960 werd al verkondigd dat "verwijtbare vertragingen in 1962 niet meer zouden voorkomen". Dus met dit soort gelul reinig ik mijn anus :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124845519
Ik blijf dat nieuwsartikel uit de jaren '60 zo mooi vinden over dat sneeuwproblemen bij het spoor tot het verleden zouden gaan horen. :P

Ook interessant:
http://ave-renfe.edreams.(...)-sus-217-trenes-ave/
70 van de 217 Spaanse hogesnelheidstreinen staan momenteel aan de kant. Volgens mij kunnen we voor Fyra vervangers beter in Spanje gaan shoppen...
  Redactie Sport woensdag 3 april 2013 @ 19:07:54 #164
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124845712
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die codes zijn v.z.i.w. slechts éénmalig te gebruiken.
Bij mij staat er ook 2506 in de handleiding, gewoon een standaardcode dus
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 3 april 2013 @ 19:09:41 #165
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124845804
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:

[..]

En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.
Je zorgt er gewoon voor dat het stel in opzending meegaat naar Geldermalsen, dan leeg naar Tiel, vanaf daar gesleept verder naar Arnhem en dan hoef je alleen nog maar naar Zutphen te gaan.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 3 april 2013 @ 19:28:23 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124846640
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:07 schreef dennistd het volgende:

[..]

Bij mij staat er ook 2506 in de handleiding, gewoon een standaardcode dus
Die werkte inderdaad. Best een geinige app.

* James1988 snapt niet waarom het de vorige keer niet werkte :?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 19:33:25 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124846937
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:

[..]

En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.
wordt iig heel wat gesleep met leeg mat. Het halve land door naar de werkplaats, maar goed, dat gebeurt vaker.

Syntus die materieel in Blerick liet onderhouden en de NS die rustig een lege VIRM van Roosendaal naar Onnen stuurt of een V'tje van Zwolle naar Maastricht :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124847000
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die werkte inderdaad. Best een geinige app.

* James1988 snapt niet waarom het de vorige keer niet werkte :?
De vorige keer werkte het niet omdat je nep iteejer bent.. :P
  Forum Admin woensdag 3 april 2013 @ 19:35:16 #169
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124847047
Sta nu te wachten voor een werktrein @ velperpoort. :D staan voor een rood sein.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124847233
Mijn terugreis ging vanmiddag helemaal zoek. Ik had al de trein die tot Alkmaar reed waardoor ik 10 min moest blauwbekken in de kou. Wist ik allemaal. Vervolgens ging die trein de + in en mocht de IC uit Amsterdam voor de IC uit Haarlem. Toen had ik dus alsnog de IC uit Amsterdam en had ik +4.. :(
Voelde als +30 door de kou. Brr.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 19:38:19 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124847240
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Bonken, stomen, knallen. Allemaal synoniemen.

GTW'tjes kunnen wel stomen. Dan moet er vocht in de dieseltank zitten :D _O-
heb er nog wel een foto van :P

lekke koppakking kan het ook veroorzaken
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 3 april 2013 @ 19:39:56 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124847343
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:38 schreef b2py het volgende:

Voelde als +30 door de kou. Brr.
Heb je je jas nou al gemaakt? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124847397
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb je je jas nou al gemaakt? :P
Nee, maar ik heb meer winterjassen :P
  woensdag 3 april 2013 @ 19:46:25 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124847682
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Syntus die materieel in Blerick liet onderhouden en de NS die rustig een lege VIRM van Roosendaal naar Onnen stuurt of een V'tje van Zwolle naar Maastricht :+
Ach, zo zie je nog eens wat van het land, én ben je op tijd thuis voor de aardappeltjes.

Materieelonderhoud aan de andere kant van het land zie ik in Frankrijk of Duitsland nog niet zo snel gebeuren. :s)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 19:49:41 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124847849
tsja, hier gebeurt het wel, omdat iedere (deel)serie van materieel aan een werkplaats toegewezen is. Dat levert wat gesleep op, maar zo kun je wel beter de onderhoudsgeschiedenis van een stel volgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124847879
En je houdt heel veel kennis op dezelfde plek.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124848059
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En je houdt heel veel kennis op dezelfde plek.
Met goed personeel en goede informatiedeling is dit een drogreden.
pi_124848264
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Met goed personeel en goede informatiedeling is dit een drogreden.
Ook bij goede documentatie en goed personeel kan het lastig zijn om bepaalde scenario's af te handelen. Er is maar een beperkte hoeveelheid kennis die een persoon kan opslaan.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124848336
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ook bij goede documentatie en goed personeel kan het lastig zijn om bepaalde scenario's af te handelen. Er is maar een beperkte hoeveelheid kennis die een persoon kan opslaan.
Je repareert of onderhoudt zo'n ding toch niet alleen?
Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat je wél dingen kan splitsen zonder dat er afwijkingen over ontstaan. Als uniformiteit over de vestigingen en werkmethodiek maar hetzelfde is.
pi_124848511
Welke treinen worden er tegenwoordig onderouden bij Voith Blerick? Zie eigenlijk alleen nog maar Veolia D-GTW en E-GTW staan en af en toe die GTW van Breng. Lintjes al een tijdje niet meer gezien en de Buffels van Syntus al een paar jaar niet meer.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 20:04:29 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124848579
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:03 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Welke treinen worden er tegenwoordig onderouden bij Voith Blerick? Zie eigenlijk alleen nog maar Veolia D-GTW en E-GTW staan en af en toe die GTW van Breng. Lintjes al een tijdje niet meer gezien en de Buffels van Syntus al een paar jaar niet meer.
volgens mij niet meer nee.

Syntus lijkt de Lintjes weer in Hengelo aan onderhoud te onderwerpen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 3 april 2013 @ 20:14:03 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124849025
Ook wel logisch: Zutphen-Blerick is 107km enkele reis, waarbij de kans er ook nog wel is dat het stel in Hengelo staat (Hengelo is immers een handiger plek om stellen te hebben staan dan in Zutphen).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_124849876
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:56 schreef Sandrvich het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)erk_verbeterd-145156
ProRail: Stiptheid treinen eind 2015 sterk verbeterd

[..]

:') ... Dit is er zeker eentje waar we in 2015 hartelijk om kunnen gaan lachen.
Ah, zijn dan alle wissels weggesaneerd? Doen ze sneller dan verwacht.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 20:33:39 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124849936
het doel is mooi, maar niet echt realistisch
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 3 april 2013 @ 20:38:59 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124850202
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:32 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ah, zijn dan alle wissels weggesaneerd? Doen ze sneller dan verwacht.
En alle trajecten tachtigsporig he. ETMET zonder overloopwissels...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124850238
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:

[..]

En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.
Zutphen is toch dichterbij voor de meeste regio's waar Arriva actief is?
pi_124850253
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En alle trajecten tachtigsporig he. ETMET zonder overloopwissels...
Elk traject zijn eigen corridor. Reizigers op elk station laten overstappen, maar man, wat rijden die treintjes toch mooi op tijd O+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 20:43:20 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124850445
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:39 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Zutphen is toch dichterbij voor de meeste regio's waar Arriva actief is?
niet voor de stellen van Dordrecht - Geldermalsen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124851132
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

niet voor de stellen van Dordrecht - Geldermalsen
Dan is het waarschijnlijk goedkoper om leeg materieel een langer stuk te laten rijden dan het onderhoud bij NedTrain te continueren. Ik weet overigens niet waar Arriva al dat materieel stalt, maar het lijkt me dat het vanaf Geldermalsen ongeveer even ver rijden is naar Zutphen als naar Leidschendam. Vanaf Dordrecht is Leidschendam natuurlijk wel dichterbij.
pi_124851891
quote:
"Elektrificatie spoorlijn Zwolle-Wierden sneller uitvoeren"

De elektrificatie van de spoorlijn Zwolle-Wierden moet sneller worden uitgevoerd. Dat is de nadrukkelijke wens van de provinciale politiek.

Het plan is nu om de elektrificatie over 5 jaar af te ronden, maar de politiek neemt daar geen genoegen mee. De PvdA wil zelfs dat elektrificatie al over twee jaar klaar is. Gedeputeerde Kok wil hij ook wel sneller, maar hij zegt dat hij te maken heeft met allerlei procedures. De komende twee weken bekijkt hij of de planning toch nog kan worden aangepast.

Elektrificatie kost 50 miljoen euro
De geschatte kosten van de elektrificatie zijn ongeveer 50 miljoen euro. Om de elektrificatie mogelijk te maken moet de spoorlijn Zwolle-Enschede eerst worden overgenomen van het Rijk. De verwachting is dat de overname eind volgend jaar plaatsvindt.

Treinen kunnen straks veel sneller rijden
Door het spoor te elektrificeren kunnen treinen er veel sneller rijden en gaan er meer mensen gebruik van maken. Daardoor is de exploitatie goedkoper. Ook zijn elektrische treinen beter voor het milieu. De provincie heeft ook onderzocht of er een Intercity tussen Zwolle en Enschede kan gaan rijden. Maar daarvoor is dubbel spoor nodig en de aanlegkosten daarvan zijn 300 miljoen euro. Wel ziet de provincie mogelijkheden in een Intercity die alleen tijdens de spits wordt ingezet.

Nog extra geld nodig
Op dit moment is voor het project 40 miljoen euro beschikbaar. De provincie zoekt nog naar extra financieringsmogelijkheden bij het Rijk of in Europa.
Binnen twee jaar al, dat zie ik nog niet echt gebeuren. En veel sneller rijden zal ook nog wel niet, 140 is de max in Nederland voor zover ik weet.
pi_124852007
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:04 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Binnen twee jaar al, dat zie ik nog niet echt gebeuren. En veel sneller rijden zal ook nog wel niet, 140 is de max in Nederland voor zover ik weet.
Slechts 50 miljoen? Waarom is dat niet eerder gedaan!?

En 160 moet makkelijk kunnen, ertms op neerleggen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124852064
Op de regionale lijnen is meer mogelijk omdat het vaak kleine gebieden zijn die niet van elkaar afhankelijk zijn. Als jij Maastricht - Sittard voor 25 kV geschikt wil maken heb je er last van tot in Alkmaar. Omdat het eilandbedrijfjes zijn kan je relatief makkelijk wijzigingen toepassen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 21:06:59 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124852067
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:54 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dan is het waarschijnlijk goedkoper om leeg materieel een langer stuk te laten rijden dan het onderhoud bij NedTrain te continueren. Ik weet overigens niet waar Arriva al dat materieel stalt, maar het lijkt me dat het vanaf Geldermalsen ongeveer even ver rijden is naar Zutphen als naar Leidschendam. Vanaf Dordrecht is Leidschendam natuurlijk wel dichterbij.
het materieel moet uit Dordrecht komen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124852173
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Slechts 50 miljoen? Waarom is dat niet eerder gedaan!?

En 160 moet makkelijk kunnen, ertms op neerleggen.
Als er ERTMS neergelegd wordt gelegd zal de investering wel wat hoger zijn, deze berekening is alleen gedaan voor de electrificatie gok ik :P
pi_124852254
Maar die ERTMS-investering moet sowieso gedaan worden en komt dus uit andere gelden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 april 2013 @ 21:10:35 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124852302
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:04 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Binnen twee jaar al, dat zie ik nog niet echt gebeuren. En veel sneller rijden zal ook nog wel niet, 140 is de max in Nederland voor zover ik weet.
elektrificeren is wel een reële optie voor deze lijn. Denk trouwens ook dat je moet gaan denken aan perronverlengingen, omdat nu drie stellen de max is en ik verwacht dat dit misschien niet genoeg gaat zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124852468
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

elektrificeren is wel een reële optie voor deze lijn. Denk trouwens ook dat je moet gaan denken aan perronverlengingen, omdat nu drie stellen de max is en ik verwacht dat dit misschien niet genoeg gaat zijn
Mja, binnen twee jaar zie ik nog niet echt gebeuren. Met het normale politieke tempo duurt het nog een jaar of vijf. Perrons zouden nu genoeg zijn voor een ICM-4 ofzo, niet echt veel nee :P
pi_124853016
Hoe lang duurt het technisch gezien om zo'n lijn te elektrificeren? Dus zonder de procedures? Zal ook wel weer de benodigde buitendienststellingen betekenen gok ik zo.

Twee jaar is ook wel erg optimistisch gezien de omslachtige procedures.
pi_124853071
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:22 schreef Viezze het volgende:
Hoe lang duurt het technisch gezien om zo'n lijn te elektrificeren? Dus zonder de procedures? Zal ook wel weer de benodigde buitendienststellingen betekenen gok ik zo.

Twee jaar is ook wel erg optimistisch gezien de omslachtige procedures.
2 weken aan buitendienststellingen schat ik.
  woensdag 3 april 2013 @ 21:26:52 #200
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124853306
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ach, zo zie je nog eens wat van het land, én ben je op tijd thuis voor de aardappeltjes.

Materieelonderhoud aan de andere kant van het land zie ik in Frankrijk of Duitsland nog niet zo snel gebeuren. :s)
Ik ken een land dat heeft hun complete busnetwerk in 1 remise staan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')