Niks mis mee, zolang je het geen intercity noemt en vooral niet helemaal doorrijdt naar Maastricht (want daar is de IC voor.)quote:Op woensdag 3 april 2013 11:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
"Dames en heren u bevindt zich in de intercity naar Maastricht. We zullen ondertussen voor u stoppen te Amsterdal Amstel, Duivendrecht, Amsterdam Bijlmer ArenA, Kebabcoude, Utrecht Centraal, Geldermalsen, Den Bosch, Boxtel, Eindhoven..." zoiets?
Hah! Toch twee dingen mis mee dusquote:Op woensdag 3 april 2013 12:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niks mis mee, zolang je het geen intercity noemt en vooral niet helemaal doorrijdt naar Maastricht (want daar is de IC voor.)
Wat heeft ze precies staan liegen?quote:Op woensdag 3 april 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Mansveld heeft geisteren staan liegen in de Kamer over de overdracht van stations naar ProRail.
Voor Beter OV stapt naar de ACM (voorheen NMa):
http://www.voorbeterov.nl/130403.php
Vanmiddag reeds gesprek met de ACM!!!quote:Op woensdag 3 april 2013 12:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat heeft ze precies staan liegen?
Edit: Ah, nu zie ik het, dat de overdracht duur zou zijn. Goed, dat zal een rechter dan moeten uitvogelen maar ik denk niet dat je erg sterk staat met je mening. Dit is namelijk een veel te simplistische voorstelling van zaken.
mja, eens moet er duidelijkheid komen. de eigendommen rond het spoor zitten op dit moment erg ingewikkeld in elkaar. ProRail heeft een deel in bezit en de NS ook. Zo kan het dus zijn dat op de vrije baan het spoor in bezit is van ProRail, maar de spoorberm van de NS.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is bijzonder rap! Ik ben geen voorstander van het afsplitsen van NS Stations maar ik wens je veel succes
Okay, fair enough en het lijkt me dat daar ook zeker iets aan moet veranderen. Maar ik vind de opmerking dat er geen level playing field zou zijn bijvoorbeeld vreemd. Dit soort zaken worden bij aanbestedingen toch niet meegenomen? Zo van "Oh jah, NS heeft de meeste faciliteiten te bieden op de stations van Venlo, Roermond en Nijmegen dus 10 punten extra."quote:Op woensdag 3 april 2013 13:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, eens moet er duidelijkheid komen. de eigendommen rond het spoor zitten op dit moment erg ingewikkeld in elkaar. ProRail heeft een deel in bezit en de NS ook. Zo kan het dus zijn dat op de vrije baan het spoor in bezit is van ProRail, maar de spoorberm van de NS.
Het is gewoon een kwestie die bij de splitsing tussen NS en ProRail nooit goed geregeld is geweest.
precies. Dat kan de NS dus een oneigenlijk voordeel geven, maar hoeft niet zo te zijn. Om dat te voorkomen zou je dat met afspraken dicht moeten timmeren dat verliezen bij NSFS, NSR en NSH niet gecompenseerd mogen worden via andere bedrijfsonderdelen. Zo creëer je meer een level playing field.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee niet tien punten extra. Heb je het verhaal gelezen? NS heeft een oneerlijk voordeel bij het inschrijven omdat zij wel (en de andere aanbieders niet) voor een lagere prijs kunnen gaan omdat zij wel (en de andere aanbieders niet) dat "gat" wel weer dichtspijkeren vanuit het goddeloos dure slootwater en die andere overpricede stervex troep.
je kunt nu eenmaal niet alles controleren. het enige wat wel kan is de bedrijfsactiviteiten nog meer scheiden dan nu.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja maar goed, hoe ga je NS aan zulke afspraken houden?Dat is hetzelfde als bij Ajax - PSV zeggen "Joh, we hebben 1 grensrechter minder vandaag. We spreken af dat jullie het gewoon eerlijk zeggen als je buitenspel staat, OK?
"
Of, nog iets dichter bij de werkelijkheid: Je vraagt 200 renners of ze doping gebruikt hebben en concludeert dan dat er niets aan de hand is
DB heeft een meer dan tien keer zo grote omzet als de NS en het moederbedrijf van Transdev ook. Daarnaast vraag ik me af of dit wel klopt want in Duitsland, waar de DB van praktisch alle stations de eigenaar is, zie je ook dat kleinere bedrijven echt wel aanbestedingen winnen. Nieuwe partijen zouden het namelijk goedkoper doen ofzo.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee niet tien punten extra. Heb je het verhaal gelezen? NS heeft een oneerlijk voordeel bij het inschrijven omdat zij wel (en de andere aanbieders niet) voor een lagere prijs kunnen gaan omdat zij wel (en de andere aanbieders niet) dat "gat" wel weer dichtspijkeren vanuit het goddeloos dure slootwater en die andere overpricede stervex troep.
En ik vind het kolder dat je een bedrijf gaat vertellen dat ze nog maar één ding mogen doen en zich niet meer met nevenactiviteiten mogen bemoeien.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt nu eenmaal niet alles controleren. het enige wat wel kan is de bedrijfsactiviteiten nog meer scheiden dan nu.
quote:Op woensdag 3 april 2013 13:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
DB heeft een meer dan tien keer zo grote omzet als de NS en het moederbedrijf van Transdev komt daar ook in de buurt. Daarnaast vraag ik me af of dit wel klopt want in Duitsland, waar de DB van praktisch alle stations de eigenaar is, zie je ook dat kleinere bedrijven echt wel aanbestedingen winnen. Nieuwe partijen zouden het namelijk goedkoper doen ofzo.
ben ik met je eens. Het moet alleen wel zo zijn dat de kerntaken niet ondergesneeuwd raken en dat het bedrijf vooral op de kerntaken afgerekend wordt.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En ik vind het kolder dat je een bedrijf gaat vertellen dat ze nog maar één ding mogen doen en zich niet meer met nevenactiviteiten mogen bemoeien.
Wel als ze van hun eigen core business een potje maken terwijl ze ook nog een maatschappelijke functie vervullen natuurlijk.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En ik vind het kolder dat je een bedrijf gaat vertellen dat ze nog maar één ding mogen doen en zich niet meer met nevenactiviteiten mogen bemoeien.
het gaat er gewoon om dat het klantoordeel leidend is. Mocht het streefcijfer niet gehaald worden dan is er een verdomd goed excuus nodigquote:Op woensdag 3 april 2013 13:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
@Peterselieman; Eens. Veiligheid op stations betekent ook winkeltjes open enzo.
Ja natuurlijk. Hoezo is dat natuurlijk? "Hey luister, je bent erg goed in tekenen maar we hebben je aangenomen om te schrijven en aangezien dat iets minder gaat mag je dus vanaf nu er niet meer naast ook nog tekenen"quote:Op woensdag 3 april 2013 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel als ze van hun eigen core business een potje maken terwijl ze ook nog een maatschappelijke functie vervullen natuurlijk.
Als ie aangenomen is om te schrijven en de maatschappij heeft een aanzienlijk belang dat hij schrijft, dan moet ie eerst zorgen dat ie goedverdoeme GOED en FATSOENLIJK kan schrijven. Voordat er getekend wordt. Laat staan gevingerverfdquote:Op woensdag 3 april 2013 14:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Hoezo is dat natuurlijk? "Hey luister, je bent erg goed in tekenen maar we hebben je aangenomen om te schrijven en aangezien dat iets minder gaat mag je dus vanaf nu er niet meer naast ook nog tekenen"
Zo is elk normaal Nederlands kind opgevoed. Had ook bij jou moeten gebeurenquote:Dat lijkt wel bijna iemand zijn ijsje ontzeggen omdat 'ie z'n bord niet leeg heeft.
Maar dan is het toch veel eerlijker om daar eisen over neer te leggen? Van okay jongens, dikke boetes want die teringtreinen rijden ondanks de beloftes jaar op jaar nog steeds crap in de winter.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als ie aangenomen is om te schrijven en de maatschappij heeft een aanzienlijk belang dat hij schrijft, dan moet ie eerst zorgen dat ie goedverdoeme GOED en FATSOENLIJK kan schrijven. Voordat er getekend wordt. Laat staan gevingerverfd(vingergevorven?
)
Oh je denkt dat ik er zo'n hekel aan heb omdat mijn ouders dat niet jarenlang geprobeerd hebben? En nee dat is geen normale opvoeding.quote:Zo is elk normaal Nederlands kind opgevoed. Had ook bij jou moeten gebeuren
Dikke boetes die a) het management wél raakt, b) niet doodgewoon doorberekend wordt aan de reiziger en c) niet afgerekend wordt op het behoorlijk grote deel van het rijdend personeel wat wél zijn best doet om alle imagosteken die Bert en co laten vallen weer op te rapen. Lastig genoeg, zelfs met een politiek verantwoordelijke die wél geinteresseerd is in het OV.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar dan is het toch veel eerlijker om daar eisen over neer te leggen? Van okay jongens, dikke boetes want die teringtreinen rijden ondanks de beloftes jaar op jaar nog steeds crap in de winter.
Dat wasch eenen garpjen, azijnpisserquote:Op woensdag 3 april 2013 14:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh je denkt dat ik er zo'n hekel aan heb omdat mijn ouders dat niet jarenlang geprobeerd hebben? En nee dat is geen normale opvoeding.
Voordat Wilma Mansveld de portefeuille 'OV' kreeg werd dit gedaan door Melanie Schultz-van Haegen.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:52 schreef arkkey het volgende:
Ik moet zeggen dat ik hele spoorgebeuren pas sinds een half jaartje eigenlijk een beetje aan het volgen ben, maar was die vorige staatssecretaris ook zo'n drama als die Wilma? Lijkt wel of dat mens op de loonlijst van de NS staat ofzo.
Wilma is zowaar stukken beter dan haar voorganger. Op haar goede dagen. Op haar slechte dagen is ze even onzichtbaar/vertoont ze evenveel ontwijkingsgedrag.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:52 schreef arkkey het volgende:
Ik moet zeggen dat ik hele spoorgebeuren pas sinds een half jaartje eigenlijk een beetje aan het volgen ben, maar was die vorige staatssecretaris ook zo'n drama als die Wilma? Lijkt wel of dat mens op de loonlijst van de NS staat ofzo.
Sinds ik begin jaren '90 de Nederlandse politiek volg zijn er best veel van die randdebielen geweestquote:Op woensdag 3 april 2013 15:52 schreef arkkey het volgende:
Ik moet zeggen dat ik hele spoorgebeuren pas sinds een half jaartje eigenlijk een beetje aan het volgen ben, maar was die vorige staatssecretaris ook zo'n drama als die Wilma? Lijkt wel of dat mens op de loonlijst van de NS staat ofzo.
De periodes dat er een capabel iemand op Verkeer en Waterstaat (of de opvolgers) zat zijn aanzienlijk korter, ja.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Sinds ik begin jaren '90 de Nederlandse politiek volg zijn er best veel van die randdebielen geweest
Ik zou op haar plaats moeten zitten. Fuck water!quote:Op woensdag 3 april 2013 16:25 schreef James1988 het volgende:
Schultz zei pasgeleden ergens in een interview dat ze het niet erg vindt dat ze het spoor kwijt is, haar passie ligt tenslotte meer bij water.
Ja, dan kunnen we gewoon meteen jou de schuld geven!quote:Op woensdag 3 april 2013 16:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zou op haar plaats moeten zitten. Fuck water!
Moet ze eens opletten hoe geil een molensteen van dichtbij isquote:Op woensdag 3 april 2013 16:25 schreef James1988 het volgende:
Schultz zei pasgeleden ergens in een interview dat ze het niet erg vindt dat ze het spoor kwijt is, haar passie ligt tenslotte meer bij water.
Sinds Neelie Smit-Kroes is er niemand meer met een IQ van boven het vriespunt geweest daar neequote:Op woensdag 3 april 2013 16:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Sinds ik begin jaren '90 de Nederlandse politiek volg zijn er best veel van die randdebielen geweest
denk niet dat ze daar om maaltquote:Op woensdag 3 april 2013 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet ze eens opletten hoe geil een molensteen van dichtbij is
Dat is ook het enige positieve aan deze minister hoor. Die Mansveld hoef ik niet over de keukentafelquote:Op woensdag 3 april 2013 17:33 schreef Hr-Flip het volgende:
potverdikkeme jongens,
Het is toch best wel een aardige meid
[ afbeelding ]
Kijk haar haar vrolijk dansen in de wind, met haar betoverende lach, verleid ze elke gezonde hollandse jongeman. Kwa aanzien toch veel beter dan die andere heksen, ik zou deze wel eens over de keukentafel heen willen batsen, voor het volk en vaderland en al was het alleen maar omdat ze dan niet bezig is met politiek
te veel koorballen waren je voor. dus ik bedank iigquote:Op woensdag 3 april 2013 17:33 schreef Hr-Flip het volgende:
potverdikkeme jongens,
Het is toch best wel een aardige meid
[ afbeelding ]
Kijk haar haar vrolijk dansen in de wind, met haar betoverende lach, verleid ze elke gezonde hollandse jongeman. Kwa aanzien toch veel beter dan die andere heksen, ik zou deze wel eens over de keukentafel heen willen batsen, voor het volk en vaderland en al was het alleen maar omdat ze dan niet bezig is met politiek
Ja, dat ze er goed uitziet kun je wel over Schultz zeggen jaquote:Op woensdag 3 april 2013 17:33 schreef Hr-Flip het volgende:
potverdikkeme jongens,
Het is toch best wel een aardige meid
[ afbeelding ]
Kijk haar haar vrolijk dansen in de wind, met haar betoverende lach, verleid ze elke gezonde hollandse jongeman. Kwa aanzien toch veel beter dan die andere heksen, ik zou deze wel eens over de keukentafel heen willen batsen, voor het volk en vaderland en al was het alleen maar omdat ze dan niet bezig is met politiek
Op het spoor ligt haar voorkeur bij de SLT.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:33 schreef Hr-Flip het volgende:
potverdikkeme jongens,
Het is toch best wel een aardige meid
[ afbeelding ]
Kijk haar haar vrolijk dansen in de wind, met haar betoverende lach, verleid ze elke gezonde hollandse jongeman. Kwa aanzien toch veel beter dan die andere heksen, ik zou deze wel eens over de keukentafel heen willen batsen, voor het volk en vaderland en al was het alleen maar omdat ze dan niet bezig is met politiek
Voor alleen het traject Zwolle - Roosendaal kun je beter iNStApp gebruiken. De laatste maand bijzonder betrouwbaar gebleken. De code is 2506.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:44 schreef arkkey het volgende:
Rete-handig, ik kan anders nooit zien of ik op zwolle->roosendaal nu een "koploper" (wifi!) heb of niet. Als ik dan toch zo'n pleuris eind stil moet zitten dan liever MET wifi.
Die codes zijn v.z.i.w. slechts éénmalig te gebruiken.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Voor alleen het traject Zwolle - Roosendaal kun je beter iNStApp gebruiken. De laatste maand bijzonder betrouwbaar gebleken. De code is 2506.
Oh apart, heb 'm al aan meerdere mensen gegeven en die hebben geen probleme voor zover ik weet. Ook al meermaals op m'n eigen telefoon (met verschillende roms) geïnstalleerd, maar als het aan device-id is gekoppeld dan kudos voor de ontwikkelaar.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die codes zijn v.z.i.w. slechts éénmalig te gebruiken.
En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:23 schreef Peterselieman het volgende:
daarover gesproken: las gister dat Arriva haar aanrijdingstreinen niet meer naar Amsterdam stuurt voor reiniging, maar dat er in de werkplaats in Zutphen ook een spoor geschikt is om de treinen te reinigen.
De app is van Rens Bloom, die ook die matvoorspellingen online zet. Ja, dus het is hetzelfde, zegmaar.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:28 schreef James1988 het volgende:
Het zal wel gebaseerd zijn op de materieelvoorspellingen die hier staan.
Er komt hier nog vrij regelmatig leegmat voorbij stomen, richting Zutphen. Laatst ook weer een GTW'tje van Arriva.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
[..]
En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.
Bonken, stomen, knallen. Allemaal synoniemen.quote:
Niet, maar wel geinig om te hebben ofc.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:32 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Sinds wanneer reis jij op Rsd - Zwolle dan?
Beter vocht in de tank dan in je cilindersquote:Op woensdag 3 april 2013 18:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bonken, stomen, knallen. Allemaal synoniemen.
GTW'tjes kunnen wel stomen. Dan moet er vocht in de dieseltank zitten![]()
Zeg, er lezen ook minderjarigen mee hier hequote:Op woensdag 3 april 2013 18:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Beter vocht in de tank dan in je cilinders
quote:Eind 2015 is een vertraagde trein iets bijzonders.
Bij mij staat er ook 2506 in de handleiding, gewoon een standaardcode dusquote:Op woensdag 3 april 2013 18:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die codes zijn v.z.i.w. slechts éénmalig te gebruiken.
Je zorgt er gewoon voor dat het stel in opzending meegaat naar Geldermalsen, dan leeg naar Tiel, vanaf daar gesleept verder naar Arnhem en dan hoef je alleen nog maar naar Zutphen te gaan.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
[..]
En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.
Die werkte inderdaad. Best een geinige app.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bij mij staat er ook 2506 in de handleiding, gewoon een standaardcode dus
wordt iig heel wat gesleep met leeg mat. Het halve land door naar de werkplaats, maar goed, dat gebeurt vaker.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
[..]
En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.
De vorige keer werkte het niet omdat je nep iteejer bent..quote:Op woensdag 3 april 2013 19:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die werkte inderdaad. Best een geinige app.
* James1988 snapt niet waarom het de vorige keer niet werkte
heb er nog wel een foto vanquote:Op woensdag 3 april 2013 18:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bonken, stomen, knallen. Allemaal synoniemen.
GTW'tjes kunnen wel stomen. Dan moet er vocht in de dieseltank zitten![]()
Ach, zo zie je nog eens wat van het land, én ben je op tijd thuis voor de aardappeltjes.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Syntus die materieel in Blerick liet onderhouden en de NS die rustig een lege VIRM van Roosendaal naar Onnen stuurt of een V'tje van Zwolle naar Maastricht
Met goed personeel en goede informatiedeling is dit een drogreden.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En je houdt heel veel kennis op dezelfde plek.
Ook bij goede documentatie en goed personeel kan het lastig zijn om bepaalde scenario's af te handelen. Er is maar een beperkte hoeveelheid kennis die een persoon kan opslaan.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Met goed personeel en goede informatiedeling is dit een drogreden.
Je repareert of onderhoudt zo'n ding toch niet alleen?quote:Op woensdag 3 april 2013 19:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ook bij goede documentatie en goed personeel kan het lastig zijn om bepaalde scenario's af te handelen. Er is maar een beperkte hoeveelheid kennis die een persoon kan opslaan.
volgens mij niet meer nee.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:03 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Welke treinen worden er tegenwoordig onderouden bij Voith Blerick? Zie eigenlijk alleen nog maar Veolia D-GTW en E-GTW staan en af en toe die GTW van Breng. Lintjes al een tijdje niet meer gezien en de Buffels van Syntus al een paar jaar niet meer.
Ah, zijn dan alle wissels weggesaneerd? Doen ze sneller dan verwacht.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:56 schreef Sandrvich het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)erk_verbeterd-145156
ProRail: Stiptheid treinen eind 2015 sterk verbeterd
[..]... Dit is er zeker eentje waar we in 2015 hartelijk om kunnen gaan lachen.
En alle trajecten tachtigsporig he. ETMET zonder overloopwissels...quote:Op woensdag 3 april 2013 20:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ah, zijn dan alle wissels weggesaneerd? Doen ze sneller dan verwacht.
Zutphen is toch dichterbij voor de meeste regio's waar Arriva actief is?quote:Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
[..]
En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.
Elk traject zijn eigen corridor. Reizigers op elk station laten overstappen, maar man, wat rijden die treintjes toch mooi op tijdquote:Op woensdag 3 april 2013 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En alle trajecten tachtigsporig he. ETMET zonder overloopwissels...
niet voor de stellen van Dordrecht - Geldermalsenquote:Op woensdag 3 april 2013 20:39 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zutphen is toch dichterbij voor de meeste regio's waar Arriva actief is?
Dan is het waarschijnlijk goedkoper om leeg materieel een langer stuk te laten rijden dan het onderhoud bij NedTrain te continueren. Ik weet overigens niet waar Arriva al dat materieel stalt, maar het lijkt me dat het vanaf Geldermalsen ongeveer even ver rijden is naar Zutphen als naar Leidschendam. Vanaf Dordrecht is Leidschendam natuurlijk wel dichterbij.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet voor de stellen van Dordrecht - Geldermalsen
Binnen twee jaar al, dat zie ik nog niet echt gebeuren. En veel sneller rijden zal ook nog wel niet, 140 is de max in Nederland voor zover ik weet.quote:"Elektrificatie spoorlijn Zwolle-Wierden sneller uitvoeren"
De elektrificatie van de spoorlijn Zwolle-Wierden moet sneller worden uitgevoerd. Dat is de nadrukkelijke wens van de provinciale politiek.
Het plan is nu om de elektrificatie over 5 jaar af te ronden, maar de politiek neemt daar geen genoegen mee. De PvdA wil zelfs dat elektrificatie al over twee jaar klaar is. Gedeputeerde Kok wil hij ook wel sneller, maar hij zegt dat hij te maken heeft met allerlei procedures. De komende twee weken bekijkt hij of de planning toch nog kan worden aangepast.
Elektrificatie kost 50 miljoen euro
De geschatte kosten van de elektrificatie zijn ongeveer 50 miljoen euro. Om de elektrificatie mogelijk te maken moet de spoorlijn Zwolle-Enschede eerst worden overgenomen van het Rijk. De verwachting is dat de overname eind volgend jaar plaatsvindt.
Treinen kunnen straks veel sneller rijden
Door het spoor te elektrificeren kunnen treinen er veel sneller rijden en gaan er meer mensen gebruik van maken. Daardoor is de exploitatie goedkoper. Ook zijn elektrische treinen beter voor het milieu. De provincie heeft ook onderzocht of er een Intercity tussen Zwolle en Enschede kan gaan rijden. Maar daarvoor is dubbel spoor nodig en de aanlegkosten daarvan zijn 300 miljoen euro. Wel ziet de provincie mogelijkheden in een Intercity die alleen tijdens de spits wordt ingezet.
Nog extra geld nodig
Op dit moment is voor het project 40 miljoen euro beschikbaar. De provincie zoekt nog naar extra financieringsmogelijkheden bij het Rijk of in Europa.
Slechts 50 miljoen? Waarom is dat niet eerder gedaan!?quote:Op woensdag 3 april 2013 21:04 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Binnen twee jaar al, dat zie ik nog niet echt gebeuren. En veel sneller rijden zal ook nog wel niet, 140 is de max in Nederland voor zover ik weet.
het materieel moet uit Dordrecht komenquote:Op woensdag 3 april 2013 20:54 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dan is het waarschijnlijk goedkoper om leeg materieel een langer stuk te laten rijden dan het onderhoud bij NedTrain te continueren. Ik weet overigens niet waar Arriva al dat materieel stalt, maar het lijkt me dat het vanaf Geldermalsen ongeveer even ver rijden is naar Zutphen als naar Leidschendam. Vanaf Dordrecht is Leidschendam natuurlijk wel dichterbij.
Als er ERTMS neergelegd wordt gelegd zal de investering wel wat hoger zijn, deze berekening is alleen gedaan voor de electrificatie gok ikquote:Op woensdag 3 april 2013 21:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Slechts 50 miljoen? Waarom is dat niet eerder gedaan!?
En 160 moet makkelijk kunnen, ertms op neerleggen.
elektrificeren is wel een reële optie voor deze lijn. Denk trouwens ook dat je moet gaan denken aan perronverlengingen, omdat nu drie stellen de max is en ik verwacht dat dit misschien niet genoeg gaat zijnquote:Op woensdag 3 april 2013 21:04 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Binnen twee jaar al, dat zie ik nog niet echt gebeuren. En veel sneller rijden zal ook nog wel niet, 140 is de max in Nederland voor zover ik weet.
Mja, binnen twee jaar zie ik nog niet echt gebeuren. Met het normale politieke tempo duurt het nog een jaar of vijf. Perrons zouden nu genoeg zijn voor een ICM-4 ofzo, niet echt veel neequote:Op woensdag 3 april 2013 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
elektrificeren is wel een reële optie voor deze lijn. Denk trouwens ook dat je moet gaan denken aan perronverlengingen, omdat nu drie stellen de max is en ik verwacht dat dit misschien niet genoeg gaat zijn
2 weken aan buitendienststellingen schat ik.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:22 schreef Viezze het volgende:
Hoe lang duurt het technisch gezien om zo'n lijn te elektrificeren? Dus zonder de procedures? Zal ook wel weer de benodigde buitendienststellingen betekenen gok ik zo.
Twee jaar is ook wel erg optimistisch gezien de omslachtige procedures.
Ik ken een land dat heeft hun complete busnetwerk in 1 remise staanquote:Op woensdag 3 april 2013 19:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ach, zo zie je nog eens wat van het land, én ben je op tijd thuis voor de aardappeltjes.
Materieelonderhoud aan de andere kant van het land zie ik in Frankrijk of Duitsland nog niet zo snel gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |