Weet ik, ik heb een aardige verzameling van dat spul.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, en bij alle andere merken behalve Trix, is het dus zo dat de + door de linker- en de - door de rechterspoorstaaf gaat. Dan heb je dus geīsoleerde asjes nodig in je wieltjes. Dat hebben Märklintreintjes niet nodig want die hebben de middenrail met sleper.
Oh, okee.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is een bovenleidingschakelaar. Een snelschakelaar staat in een kast in het onderstation.
Nee, meer een soort grote installatieautomaat.quote:
Vergeet je het spanningsverlies niet als je 8000 A levert?quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Holy shit ik lees net op stroomvoorziening.info dat ze tegenwoordig snelschakelaars hebben die tot 8000A gaanDat is 14MW
Meeste verlies zit in de trafo's en de 10kV-kabels naar de onderstations, daar doe je niet zo veel aan...quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Okay, maximum theoretisch vermogen zonder verliesGewoon wat dikkere kabels installeren.
Doel is hetzelfde?quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, meer een soort grote installatieautomaat.
Aardlek is voor lekstromen, zekering voor kortsluiting en overbelasting.quote:
Ik vind het niet geheel vreemd dat mensen dan door rood gaan fietsen/rijden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:47 schreef Peterselieman het volgende:
Deze meneer uit Duiven lijkt niet echt blij te zijn
Ongeduldig zootje daar. Stel je toch eens voor dat je 2 minuten extra moet wachtenquote:Op dinsdag 2 april 2013 23:47 schreef Peterselieman het volgende:
Deze meneer uit Duiven lijkt niet echt blij te zijn
quote:
Dat.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Aardlek is voor lekstromen, zekering voor kortsluiting en overbelasting.
Kan die dan niet gewoon vervallen?quote:Op woensdag 3 april 2013 08:37 schreef b2py het volgende:
Die trein heeft vanochtend een persoon gekopt tussen Meppel en Hoogeveen. Vandaar
Het gebeurt regelmatig dat een aanrijding trein met +150 op de borden staat. Komt het niet doordat de treinen officieel niet meer mogen worden opgeheven sinds nieuwe drgl? Het is tegenwoordig ook verboden om treinen op te heffen met +30 en dan als nieuwe trein inleggen, dit om de vertragingcijfers niet te beīnvloeden. Een extra trein inleggen die in het pad rijdt van de trein die +30 rijdt is wel toegestaan uiteraard. Maar de vertraagde trein moet tegenwoordig het hele traject afleggen met vertraging.quote:Op woensdag 3 april 2013 08:58 schreef James1988 het volgende:
Een trein die een aanrijding heeft gehad wordt opgeheven en afgevoerd voor schoonmaak. Afhankelijk van traject en beschikbaar materieel wordt er vervanging ingepland vanaf verdere stations (vaker niet dan wel). Dat is hier niet gebeurd, maar de trein is zo te zien ook niet goed afgemeld.
Wat is dat voor app die de materieelsoort weergeeft?quote:Op woensdag 3 april 2013 08:32 schreef Fiorano het volgende:
Beste vertraging +175 minuten [ afbeelding ]
Trein is vanaf Amersfoort vervangen door DD-AR.quote:Op woensdag 3 april 2013 08:58 schreef James1988 het volgende:
Een trein die een aanrijding heeft gehad wordt opgeheven en afgevoerd voor schoonmaak. Afhankelijk van traject en beschikbaar materieel wordt er vervanging ingepland vanaf verdere stations (vaker niet dan wel). Dat is hier niet gebeurd, maar de trein is zo te zien ook niet goed afgemeld.
tenzij aanrijdingstrein. Die mag wel worden opgehevenquote:Op woensdag 3 april 2013 09:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Het gebeurt regelmatig dat een aanrijding trein met +150 op de borden staat. Komt het niet doordat de treinen officieel niet meer mogen worden opgeheven sinds nieuwe drgl? Het is tegenwoordig ook verboden om treinen op te heffen met +30 en dan als nieuwe trein inleggen, dit om de vertragingcijfers niet te beīnvloeden. Een extra trein inleggen die in het pad rijdt van de trein die +30 rijdt is wel toegestaan uiteraard. Maar de vertraagde trein moet tegenwoordig het hele traject afleggen met vertraging.
Hij heeft niet altijd gelijk hoor. Maar wel vaak.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:44 schreef arkkey het volgende:
Rete-handig, ik kan anders nooit zien of ik op zwolle->roosendaal nu een "koploper" (wifi!) heb of niet. Als ik dan toch zo'n pleuris eind stil moet zitten dan liever MET wifi.
Krijg vandaag of morgen het blaadje binnen, ben benieuwd.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:33 schreef Peterselieman het volgende:
Goudappel Coffeng ziet niets in de plannen om iedere 10 minuten een intercity tussen de grote steden te laten rijden.
Veel beter zou het zijn om 4 sneltreinen per uur onder de noemer intercity (met extra stops) te laten rijden en 2 per uur die rechtstreeks tussen de steden boenderen met 200 km/h. Buiten de Randstad zou dan met 160 km/h gereden moeten worden.
http://www.treinreiziger.(...)_op_het_spoor-145153
Klopt, maar loopt soms tijden achter.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:28 schreef James1988 het volgende:
Het zal wel gebaseerd zijn op de materieelvoorspellingen die hier staan.
Troll. Als een overweg zo gaat doen dan kan je 2 minuten gaan staan wachten, maar je weet dan al zeker dat je er over een uur nog staat.quote:Op woensdag 3 april 2013 05:49 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ongeduldig zootje daar. Stel je toch eens voor dat je 2 minuten extra moet wachten
Boenderen, dat wil ikquote:Op woensdag 3 april 2013 10:33 schreef Peterselieman het volgende:
Goudappel Coffeng ziet niets in de plannen om iedere 10 minuten een intercity tussen de grote steden te laten rijden.
Veel beter zou het zijn om 4 sneltreinen per uur onder de noemer intercity (met extra stops) te laten rijden en 2 per uur die rechtstreeks tussen de steden boenderen met 200 km/h. Buiten de Randstad zou dan met 160 km/h gereden moeten worden.
http://www.treinreiziger.(...)_op_het_spoor-145153
Hoe moet je de échte Intercity dan noemen?quote:Veel beter zou het zijn om 4 sneltreinen per uur onder de noemer intercity (met extra stops)
Fyra natuurlijkquote:Op woensdag 3 april 2013 11:36 schreef ReisT het volgende:
Mooi plan! Alleen dit stukje begrijp ik niet:
[..]
Hoe moet je de échte Intercity dan noemen?
Intercity Maxquote:Op woensdag 3 april 2013 11:36 schreef ReisT het volgende:
Mooi plan! Alleen dit stukje begrijp ik niet:
[..]
Hoe moet je de échte Intercity dan noemen?
Fyra.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:36 schreef ReisT het volgende:
Mooi plan! Alleen dit stukje begrijp ik niet:
[..]
Hoe moet je de échte Intercity dan noemen?
Zoiets als al jaren doodnormaal is in de Intercity naar Almere Oostvaarders inderdaad ja. Is dat raar?quote:Op woensdag 3 april 2013 11:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
"Dames en heren u bevindt zich in de intercity naar Maastricht. We zullen ondertussen voor u stoppen te Amsterdal Amstel, Duivendrecht, Amsterdam Bijlmer ArenA, Kebabcoude, Utrecht Centraal, Geldermalsen, Den Bosch, Boxtel, Eindhoven..." zoiets?
zoiets bestaat alquote:Op woensdag 3 april 2013 11:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
"Dames en heren u bevindt zich in de intercity naar Maastricht. We zullen ondertussen voor u stoppen te Amsterdal Amstel, Duivendrecht, Amsterdam Bijlmer ArenA, Kebabcoude, Utrecht Centraal, Geldermalsen, Den Bosch, Boxtel, Eindhoven..." zoiets?
quote:Op zondag 9 december 2012 15:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo extreem als dit jaar zal het niet worden
U bevindt zich in de Intercity van Vlissingen naar Groningen welke onderweg nog zal gaan stoppen te Vlissingen-Souburg, Middelburg, Arnemuiden, Goes, Kapelle-Biezelinge, Kruiningen-Yerseke, Krabbendijke, Rilland-Bath, Bergen op Zoom, Roosendaal, Dordrecht, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS, Den Haag Laan v NOI, Leiden Centraal, Schiphol, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Almere Centrum, Lelystad Centrum, Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Beilen, Assen, Haren, Groningen Europapark en eindbestemming Groningen.
Ik herhaal ...
Ja. Dat is namelijk geen intercity. Noem het dan ook niet zo. Er was geen enkele reden om de term sneltrein te laten vervallen.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoiets als al jaren doodnormaal is in de Intercity naar Almere Oostvaarders inderdaad ja. Is dat raar?
IS HET NOU INEENS MIJN SCHULD JA?quote:Op woensdag 3 april 2013 11:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja. Dat is namelijk geen intercity. Noem het dan ook niet zo. Er was geen enkele reden om de term sneltrein te laten vervallen.
Als jij dat graag wilt, is het jouw schuld. Alsjeblieft.quote:
inscannen dan maarquote:Op woensdag 3 april 2013 11:51 schreef Duvel het volgende:
Zoals eerder vermeld heb ik de folder.
Op zolder.
Ergens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |