Weet ik, ik heb een aardige verzameling van dat spul.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, en bij alle andere merken behalve Trix, is het dus zo dat de + door de linker- en de - door de rechterspoorstaaf gaat. Dan heb je dus geīsoleerde asjes nodig in je wieltjes. Dat hebben Märklintreintjes niet nodig want die hebben de middenrail met sleper.
Oh, okee.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is een bovenleidingschakelaar. Een snelschakelaar staat in een kast in het onderstation.
Nee, meer een soort grote installatieautomaat.quote:
Vergeet je het spanningsverlies niet als je 8000 A levert?quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Holy shit ik lees net op stroomvoorziening.info dat ze tegenwoordig snelschakelaars hebben die tot 8000A gaanDat is 14MW
Meeste verlies zit in de trafo's en de 10kV-kabels naar de onderstations, daar doe je niet zo veel aan...quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Okay, maximum theoretisch vermogen zonder verliesGewoon wat dikkere kabels installeren.
Doel is hetzelfde?quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, meer een soort grote installatieautomaat.
Aardlek is voor lekstromen, zekering voor kortsluiting en overbelasting.quote:
Ik vind het niet geheel vreemd dat mensen dan door rood gaan fietsen/rijden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:47 schreef Peterselieman het volgende:
Deze meneer uit Duiven lijkt niet echt blij te zijn
Ongeduldig zootje daar. Stel je toch eens voor dat je 2 minuten extra moet wachtenquote:Op dinsdag 2 april 2013 23:47 schreef Peterselieman het volgende:
Deze meneer uit Duiven lijkt niet echt blij te zijn
quote:
Dat.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Aardlek is voor lekstromen, zekering voor kortsluiting en overbelasting.
Kan die dan niet gewoon vervallen?quote:Op woensdag 3 april 2013 08:37 schreef b2py het volgende:
Die trein heeft vanochtend een persoon gekopt tussen Meppel en Hoogeveen. Vandaar
Het gebeurt regelmatig dat een aanrijding trein met +150 op de borden staat. Komt het niet doordat de treinen officieel niet meer mogen worden opgeheven sinds nieuwe drgl? Het is tegenwoordig ook verboden om treinen op te heffen met +30 en dan als nieuwe trein inleggen, dit om de vertragingcijfers niet te beīnvloeden. Een extra trein inleggen die in het pad rijdt van de trein die +30 rijdt is wel toegestaan uiteraard. Maar de vertraagde trein moet tegenwoordig het hele traject afleggen met vertraging.quote:Op woensdag 3 april 2013 08:58 schreef James1988 het volgende:
Een trein die een aanrijding heeft gehad wordt opgeheven en afgevoerd voor schoonmaak. Afhankelijk van traject en beschikbaar materieel wordt er vervanging ingepland vanaf verdere stations (vaker niet dan wel). Dat is hier niet gebeurd, maar de trein is zo te zien ook niet goed afgemeld.
Wat is dat voor app die de materieelsoort weergeeft?quote:Op woensdag 3 april 2013 08:32 schreef Fiorano het volgende:
Beste vertraging +175 minuten [ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |