ik denk dat het morgen wel goed gaat komen. Ik vrees eerder voor zondag en de dagen ernaquote:
Dan worden we net zo van onze Belgische vrienden geïsoleerd als destijds de Oost- en West-Berlijnersquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat het morgen wel goed gaat komen. Ik vrees eerder voor zondag en de dagen erna
Neeeeequote:Op vrijdag 7 december 2012 20:17 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Sneeuwval voorspelling voor komende 15 dagen.. Beetje met korreltje zout nemen maar het lijkt erop dat we volgende week vrijdag weer sneeuw gaan krijgen!
kan niet, want het ontbreken van grenscontrole is niet te vergelijken met defect materieelquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan worden we net zo van onze Belgische vrienden geïsoleerd als destijds de Oost- en West-Berlijners
Limburg wordt morgen overdag -5 tot -9. En daar ga ik heen. ALS de SSN rijdtquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:20 schreef Monopoly het volgende:
-15 voorspeld hier. Ben benieuwd of de wissels aan elkaar vriezen.
"Mocht je in de FYRA zitten, meldt het even. We zijn erg blij om te horen dat hij rijdt."quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:21 schreef greavy het volgende:
Gelijk de OP even bijgewerkt.
- Beneluxtrein alvast verwijderd
- Feestdagen 2013 toegevoegd
Iemand nog een toevoeging voor de Fyra?
dat deze alleen rijdt wanneer de stofzuigerzakken niet vol zittenquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:21 schreef greavy het volgende:
Iemand nog een toevoeging voor de Fyra?
"Nog falender dan Stoptreinmaterieel '90!"quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:21 schreef greavy het volgende:
Gelijk de OP even bijgewerkt.
- Beneluxtrein alvast verwijderd
- Feestdagen 2013 toegevoegd
Iemand nog een toevoeging voor de Fyra?
quote:>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Vanaf 9 December 2012 rijdt er een Fyra tussen Amsterdam en Brussel. Deze trein rijdt alleen wanneer de stofzuigerzakken leeg zijn. Het Stoptreinmaterieel '90 is nog betrouwbaarder.
Indien u met deze trein reist, en hij rijdt, meldt het dan even, want dat is een feestje waardig..
De 487ste jankpost over stilstaan bij Hoofddorp zitten we echt niet meer op te wachtenquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:22 schreef Monopoly het volgende:
[..]
"Mocht je in de FYRA zitten EN HIJ RIJDT, meldt het even. We zijn erg blij om te horen dat hij rijdt."
quote:LELYSTAD/DRONTEN - De speciale treinritten in de historische 'Blokkendoos' gaan zaterdag 8 december tijdens de Open Dag Hanzelijn niet door.
Oude trein op nieuw spoortracé
Dat heeft te maken met het winterse weer. De NS heeft al zijn medewerkers nodig om de gewone dienstregeling te draaien. Daardoor is er geen mankracht om de Blokkendoos winterklaar te maken. In plaats van de Blokkendoos biedt de NS een rit in een nieuw treinstel aan. Mensen met kaartje voor de Blokkendoos, kunnen op vertoon daarvan met dit nieuwe treinstel. Het treinkaartje voor de Blokkendoos moeten ze bewaren. De NS biedt de rit in de Blokkendoos op een later moment aan.
TERUG. NU.quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:21 schreef greavy het volgende:
Gelijk de OP even bijgewerkt.
- Beneluxtrein alvast verwijderd
Het nieuwe materieel, want het oude mat. met loc voorop mag niet naar België, omdat de Belgen het niet HSL-waardig vindenquote:Op vrijdag 7 december 2012 21:08 schreef timp0e het volgende:
Gaat de Fyra naar Brussel al rijden met het nieuwe materieel of nog met dezelfde treinen die nu al rijden van Breda - Rotterdam - Amsterdam?
Ik wens je écht veel plezier James, als ik de mogelijk had gehad had ik je mee gegaanquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:05 schreef James1988 het volgende:
Hanzelijn laat ik even links liggen, ik ga morgen naar Brussel.
Die Hanzelijn ligt er de komende honderd jaar nog wel, een IC van Amsterdam naar Brussel via Roosendaal komt er waarschijnlijk nooit meer.
En de HSL-locs mogen volgens mij ook niet naar België, weer een softwareversiekwestie...quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Het nieuwe materieel, want het oude mat. met loc voorop mag niet naar België, omdat de Belgen het niet HSL-waardig vinden
Niet dat de Stofzuiger dat is, maar toch
Echt een stelletje treinfappers daar, niet normaal zeg, ik dacht dat ik soms obsessief kon doen over treinen maar Somda slaat echt allesquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet dan ook niet te veel met Somda willen hebben. Echt wat daar soms allemaal voorbij komt ...
Ik ben eigenlijk het soort persoon die opzettelijk de trein mist om te gaan kijken op het emplacement van het Hoofdstationquote:Op vrijdag 7 december 2012 21:29 schreef dennistd het volgende:
Het gedrag van een gedeelte van de bezoekers is soms echt om je diep voor te schamen, maar er zit wel heel erg veel kennis bij een aantal mensen. Dus probeer je maar over die mensen waar flodder op duidt heen te lezen.
Ha, dat moet kunnen. Zolang het niet altijd even serieus is kun je hier goed terechtquote:Op vrijdag 7 december 2012 21:31 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk het soort persoon die opzettelijk de trein mist om te gaan kijken op het emplacement van het Hoofdstation
Als ik om 15:30 ofzo aankom op het hoofdstation en de trein gaat om 15:31, ga ik niet als een dolle naar de trein rennen, ik wacht wel op de volgendequote:Op vrijdag 7 december 2012 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ha, dat moet kunnen. Zolang het niet altijd even serieus is kun je hier goed terecht
Dit is alleen een beetje het meest onzekere stuk van de hele kermisquote:
Ja 10 weken geleden nog als extraatje, eigenlijk onderweg naar een weekendje europapark, hoezo?quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:43 schreef bork het volgende:
Darkwing, ben jij wel eens in Cité du train geweest? Per ongeluk ontdekt omdat ik naar de cijfers zocht die Fles wil hebben, niet gevonden btwWel materiaal voor een spreekbeurt over de SBB btw.)
Ik zit binnenkort een dikke week in Freiburg en je kan vrij gemakkelijk met de trein naar Mulhouse tegenwoordig, dus is het een dagtripje waardig?quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja 10 weken geleden nog als extraatje, eigenlijk onderweg naar een weekendje europapark, hoezo?
Moet jij eens raden wat we morgen gaan zeggen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
ik vind dit op de goede manier kritisch, al zou misschien nog iets meer benadrukt kunnen worden dat maandag weer de gewone dienstregeling gehanteerd moet kunnen worden
Dat is dus niet waar. Als het weer gelijk blijft (en dus inderdaad niet aanzienlijk verslechtert) zegt het op zondag overeind blijven van een uitgedunde zondagsdienstregeling vrij weinig over de mogelijkheid om op maandag volle bak te kunnen gaan.quote:Indien ook morgen de treindienst overeind blijft, is er geen reden meer om -zolang het weer niet aanzienlijk verslechtert- de treindienst vanaf zondag nog langer uit te dunnen.
mooi zo. Vandaag is in ieder geval goed gegaan en imo was het gezien de verwachtingen ook logisch om de treindienst uit te dunnen. Het betekent echter niet dat de NS en ProRail op hun lauweren mogen gaan rustenquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:54 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Moet jij eens raden wat we morgen gaan zeggen.
Goh, ik denk dat je voor Franse begrippen niet beter gaat krijgen. Er staat een hal met een mooie collectie oude treinen (o.a. voor de 1e wereldoorlog en ook nog een oud metrostel) En een hal met "Nieuwer" en soms nog ook rijvaardig spul.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:45 schreef bork het volgende:
[..]
Ik zit binnenkort een dikke week in Freiburg en je kan vrij gemakkelijk met de trein naar Mulhouse tegenwoordig, dus is het een dagtripje waardig?
Ben ook in Cite du Train geweest, was wel.een bezoek waard. De tramtrain van Mulhouse reed destijds nog niet, maar dat.lijkt me.ook wel leuk om te doen als de tijd het toelaat.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:43 schreef bork het volgende:
Darkwing, ben jij wel eens in Cité du train geweest? Per ongeluk ontdekt omdat ik naar de cijfers zocht die Fles wil hebben, niet gevonden btw(wel materiaal voor een spreekbeurt over de SBB btw.)
Ja, moek even zoekenquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Art heb jij dat SNCF jingletje niet ergens als WAV?
Jouw beurt dan, want ik ben niet verder gekomen dan het stoten van mijn hoofd aan mn bureau toen ik mn externe HDD Adapater in het stopcontact priktequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vertel me liever wie de rooie griet isquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:34 schreef James1988 het volgende:
Dit blijft ook een gaaf stukje muziek en beeld
Ik vind dat jullie het iets te positief inzien. Ik had vanmiddag mijn ellende hier al gestort maar tussen half 12 en 3-4 is de treindienst tussen utrecht en alkmaar een regelrechte puinhoop geweest. Vertragingen van minimaal 20 minuten, opgeheven treinen vanaf Amsterdam tot het noorden. Ik las nog over veel te korte treinen in de noord oost. Trein normaal met 14 irm nu met 11 icm.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:45 schreef DriekOplopers het volgende:
Sommigen vonden ons te mild, vandaag. Anderen juist te streng.
Graag jullie mening:
http://www.voorbeterov.nl/
Een of ander rustig straatje met arbeiderswoningen in een Waals stadje. Ach, heeft zijn charme. Maar nee dankzij de Wafelijzerpolitiek MOEST en ZOU hier een VERSCHRIKKELIJK GROTE scheepslift komen. Die niemand gebruikt. Maar ja, het geld moest opquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb trouwens uit België ook nog wel van die foto's dat je denkt "Whut?"
qua monster horizonvervuiling
WTFquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een of ander rustig straatje met arbeiderswoningen in een Waals stadje. Ach, heeft zijn charme. Maar nee dankzij de Wafelijzerpolitiek MOEST en ZOU hier een VERSCHRIKKELIJK GROTE scheepslift komen. Die niemand gebruikt. Maar ja, het geld moest op![]()
[ afbeelding ]
Ik kom om half 1 aan op Lelystad, uit Zwolle. Dan een half uur rondkijken en terug, op elk station opnieuw een half uur rondkijken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:45 schreef Bitlord het volgende:
Iemand zin om morgen samen de Hanzelijn te doen? Om half 1 vanaf Lelystad?
Ja, maar een totale Vlag op Modderschuit, net zoals elk wafelijzerproject in Wallonië, waaronder ook station Liège Guillemins.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:43 schreef b2py het volgende:
Die scheepslift is super vet! Ben daar geweest, zeer ingenieus bouwwerk.
OKquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:58 schreef Bitlord het volgende:
Kun je.mosschien je nummer pmen Fles? Vind t wel leuk om ff te meeten met een bak koffie, als jij dat.ook vind
Zondag welquote:
Spuit 11, hebben we al gehad vandaag, @Fles ben ook benieuwd voor zondag. Vannacht kan ook wat worden Het vriest matig tot streng met minima tussen -7 en -10 graden, in de Heuvelrugregio plaatselijk tot -15 graden.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:23 schreef Pino112 het volgende:
Even een crosspost vanuit DASOO
[ afbeelding ]
De Speld: Nauwelijks verkeershinder na eerste sneeuwvlokken
Had al wat pagina's doorgelezen en hem niet gespot, moest nog verder terugkijken.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
ja die was hier al eerder langsgekomen he
als je reist richting het station waar je hebt ingecheckt zit je sowieso al fout en bovendien staat het letterlijk in de gebruiksvoorwaarden van de ov chipkaart dat als je op hetzelfde station uitcheckt als waar je ingecheckt hebt en er meer dan een uur tussenzit de borg niet teruggestort wordt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
omdat het geen kut uit moet maken als je toch weekendVRIJ hebt.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Welk Station
HintHa, NS!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Dan rijdt ie normaal vast via Breda.quote:Op zaterdag 8 december 2012 09:35 schreef b2py het volgende:
Ik zie trouwens dat er vandaag een trein continue Den Helder - Maastricht rijdt, met gratis half uur extra reistijd door omleiding via Utrecht.
quote:AMSTERDAM - Een fusie tussen de NS en Prorail is nu niet verstandig. Dat zegt NS-topman Bert Meerstadt zaterdag in een interview in NRC Handelsblad.
Eerder dit jaar wekte Meerstadt nog de suggestie dat de twee bedrijven juist wel moeten kijken naar een samengaan.
Hij stuurde in juni een brief aan alle politieke partijen dat hij de nadelige effecten van de splitsing, die in 1995 werd doorgevoerd, wil onderzoeken. Hij zei destijds dat de strikte scheiding tussen de twee bedrijven de aanpak van de vele problemen, zoals chaos tijdens winterweer of bij het verhelpen van technische storingen, belemmert.
Structuurwijziging
Meerstadt zegt nu in een interview met NRC Handelsblad dat hij nooit bedoelde dat de NS en Prorail moeten fuseren. "We moeten kijken waar het beter kan, dat stond er in mijn brief", zegt hij.
"Daar is helemaal geen structuurwijziging voor nodig. We zijn een decennium bezig geweest om de effecten van de splitsing weg te nemen. Als je de boel nu weer bij elkaar gooit, ga je opnieuw dat pad op."
Samenwerken
De NS-topman benadrukt wel dat NS en Prorail veel intensiever moeten samenwerken. "Uit onze analyse van de afgelopen winter blijkt bijvoorbeeld dat de bijsturing na verstoringen een stuk beter kan. Dat loopt dwars door de twee organisaties heen: medewerkers, materieel, rails, seinen."
In de Tweede Kamer gaan al langer stemmen op om de NS en Prorail anders te organiseren. Staatssecretaris van Infrastructuur Wilma Mansveld (PvdA) wilde eind vorige maand geen discussie over een mogelijke fusie. Die komt volgens haar vanzelf aan bod als wordt gesproken over de Lange Termijn Spooragenda.
Vrij reizen is vrij reizen. Punt.quote:Op zaterdag 8 december 2012 02:08 schreef Salatrel het volgende:
[..]
als je reist richting het station waar je hebt ingecheckt zit je sowieso al fout en bovendien staat het letterlijk in de gebruiksvoorwaarden van de ov chipkaart dat als je op hetzelfde station uitcheckt als waar je ingecheckt hebt en er meer dan een uur tussenzit de borg niet teruggestort wordt.
daar kun je wat van vinden maar als je het er niet mee eens bent neem je toch lekker geen abo
Hoe wou je anders rijden dan?quote:Op zaterdag 8 december 2012 09:35 schreef b2py het volgende:
Ik zie trouwens dat er vandaag een trein continue Den Helder - Maastricht rijdt, met gratis half uur extra reistijd door omleiding via Utrecht.
Tikfout denk ik. Kreng wordt omgeleid via Hollandsche Radingquote:
Veel, want het schijnt enorm druk te zijn.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Alle hanzelijnpendels rijden volgens plan volgens de reisplannerIk ga zo eens richting Zwolle. Benieuwd wie ik allemaal nog tegenkom vandaag
Gratis vandaag toxh? Ik check zo uit op Lelystad (en vul een Gtbv in voor een halfuur langer Utrecht-Lelystad.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Wel zuur dat je vandaag voor een enkele reis Zwolle - Lelystad nog ¤ 18,80 moet neertellen en morgen slechts ¤ 9,50...
Hanzelijn is gratis vandaag jaquote:Op zaterdag 8 december 2012 11:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Oh dat zou kunnen, maar dat geeft de reisplanner in ieder geval niet aan.
http://www.hanzelijnverbindt.nl/quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Oh dat zou kunnen, maar dat geeft de reisplanner in ieder geval niet aan.
Eensch. Nu maar hopen dat NS en ProRail de problemen eindelijk eens definitief oplossen...quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De 487ste jankpost over stilstaan bij Hoofddorp zitten we echt niet meer op te wachten![]()
Dat dus.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vrij reizen is vrij reizen. Punt.
Waait het zo hard of staat alles zo schuinquote:Op zaterdag 8 december 2012 11:32 schreef Bitlord het volgende:
De eerste nieuwigheid vandaag:
[ afbeelding ]
Telefoonlens en.volle snelheid gaan niet samen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Waait het zo hard of staat alles zo schuin
Ja, je kan alleen geen weekendretours meer kopenquote:Op zaterdag 8 december 2012 12:27 schreef kurk_droog het volgende:
k heb na mijn studie een nieuwe ov-kaart met dat voordeelurenabbo van de NS maar kan ik momenteel nog een papierenkaartje halen met 40% korting en dan bij de conducteur dat voordeelabbo laten zien i.c.m. dat papieren kaartje?
Bedankt, ik heb gelukkig een enkeltje nodig. Wel jammer dat je dat abbo niet op je oude Ov-kaart kan zetten waar nog geld opstaat, beetje omslachtig allemaal.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ja, je kan alleen geen weekendretours meer kopen. Selecteer eerst ik heb geen OV-chipkaart op de kaartautomaat.
Omdat de prijs van een retourtje tegenwoordig de prijs is van twee enkeltjes. Omdat OV-chipkaart, omdat door de strot, omdat hufters, omdat smeerlappen, omdat enz.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ja, je kan alleen geen weekendretours meer kopen
Aai over je bolleke?quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:07 schreef Duvel het volgende:
Oh ja, omdat boeven, omdat tuig, omdat schoften, omdat rapalje.
quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:52 schreef Bitlord het volgende:
Het Fok! en Ovinnederland promotieteam op station Dronten!
[ afbeelding ]
Leuke foto. Maar doe eens wieiswie vlnr?quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:52 schreef Bitlord het volgende:
Het Fok! en Ovinnederland promotieteam op station Dronten!
[ afbeelding ]
je moet die muts iig wel kennenquote:Op zaterdag 8 december 2012 14:13 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Leuke foto. Maar doe eens wieiswie vlnr?
Welkom in Nederland, we kunnen weer iets gratis doen hoorquote:Op zaterdag 8 december 2012 13:56 schreef Bitlord het volgende:
Het perron van Dronten is afgesloten wegens de drukte...
[ afbeelding ]
en terechtquote:Op zaterdag 8 december 2012 14:36 schreef Basekid_NZ het volgende:
die drontenaren willen erg graag weg Zo te zien
Eckte Fok!kers.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:52 schreef Bitlord het volgende:
Het Fok! en Ovinnederland promotieteam op station Dronten!
[ afbeelding ]
Ik ben die enequote:Op zaterdag 8 december 2012 14:13 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Leuke foto. Maar doe eens wieiswie vlnr?
Ik sta achter de camera!quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:13 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Leuke foto. Maar doe eens wieiswie vlnr?
wen er maar aan. En het is waar dat je kolopers van grote afstand kunt horen. Zeker 's avondsquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:52 schreef Piles het volgende:
Zeg, die koplopers door Almere, is dat alleen dit weekend of elke dag ivm Hanzelijn? Pokkeherrie
quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wen er maar aan. En het is waar dat je kolopers van grote afstand kunt horen. Zeker 's avonds
Dat schijnt ja, ik reis amper met de trein, dus het maakt me weinig uitquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
qua comfort zijn koplopers beter
wtf, denk je dat ze je pas na 3 dagen vinden ofzo als je strand?quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:58 schreef James1988 het volgende:
Klaar voor de laatste slag:
[ afbe hgvelding ]
Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/904613quote:Spoorlopers Veenendaal moeten sneeuwruimen
VEENENDAAL - De politie heeft een passende straf bedacht voor vijf jongeren die over treinrails liepen. Agenten troffen de waaghalzen aan op het spoor in Veenendaal.
De politie hield ze vrijdagmiddag aan en bedacht direct een alternatieve straf. Ze zijn aan het werk gezet bij Prorail.
De jongeren moeten helpen met het sneeuwvrij maken van het perron op station Veenendaal-West.
quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
Geniaal dit:
[..]
Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/904613
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 08-12-2012 om 18:22:27Voor de duidelijkheid: morgen start onze nieuwe dienstregeling en zijn de aanpassingen vanwege het winterweer voorbij. #spoorbericht reageer retweet
Ja gozer, ik ben aan t werken. Misschien vannacht nog wat filmpjes.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
't is hier verdacht stil; kom op met die verhalen!
Het idee was om wat te knabbelen mee te nemen. Het enige wat op is gegaan zijn de broodjes en het bier in de koeltas (Warsteiner en Jupiler).quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
wtf, denk je dat ze je pas na 3 dagen vinden ofzo als je strand?
Dat zal ik morgen eens bekijken dan!quote:Op zondag 9 december 2012 09:41 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij zitten onder de stoelen in die stiltecoupé stopcontacten. Althans, dat werd mij verteld tijdens de rondleiding door de werkplaats.
niet bij de prullenbakjes, zoals op de MerwedeLingeLijn?quote:Op zondag 9 december 2012 09:41 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij zitten onder de stoelen in die stiltecoupé stopcontacten. Althans, dat werd mij verteld tijdens de rondleiding door de werkplaats.
Ze zitten, als het goed is althans, ook in de 2e klas onder de stoelen.quote:Op zondag 9 december 2012 09:41 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij zitten onder de stoelen in die stiltecoupé stopcontacten. Althans, dat werd mij verteld tijdens de rondleiding door de werkplaats.
Welke nationaliteit heeft ze.quote:Op zondag 9 december 2012 09:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Antikudo's voor conductrice trouwens. Lijkt wel een viswagen deze trein.
Ik ben geen bierdrinker of kenner, maar Warsteiner is toch wel mijn favorietje als smaakquote:Op zondag 9 december 2012 01:14 schreef James1988 het volgende:
De laatste Benelux zou nu zo ongeveer op z'n eindbestemming moeten zijn aangekomen. Echt het einde van een tijdperk.
[..]
Het idee was om wat te knabbelen mee te nemen. Het enige wat op is gegaan zijn de broodjes en het bier in de koeltas (Warsteiner en Jupiler).
Wat een gaaf perspectief zoquote:Op zondag 9 december 2012 10:43 schreef dennistd het volgende:
Gisteren reed loc 1182 een slag in de Benelux:
[ afbeelding ]
Oh, je was me voor. Wilde vandaag hetzelfde doen, zoals voorgaande jaar.quote:Op zondag 9 december 2012 10:53 schreef dennistd het volgende:
Voor wie graag het hele spoorboekje wil hebben maar niet alle tabellen handmatig wil downloaden. hier een zipje: http://www.spoornieuws.nl/temp/spoorboekje2013.zip
Ze ze al in Brussel? Nee toch, nou dan. Het kan nog....quote:Op zondag 9 december 2012 11:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ieks!!Een stofzuiger gevuld met reizigers die vanaf Schiphol vertrekt met 'Brussel Zuid' op de displays! Het moet niet veel gekker worden zeg
Vanmiddag misschien toch maar even bij de HSL hier om de hoek kijken. Verder een dagje thuis blijven.quote:Op zondag 9 december 2012 11:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ieks!!Een stofzuiger gevuld met reizigers die vanaf Schiphol vertrekt met 'Brussel Zuid' op de displays! Het moet niet veel gekker worden zeg
En ook nog een filmpje:quote:Op zondag 9 december 2012 10:43 schreef dennistd het volgende:
Gisteren reed loc 1182 een slag in de Benelux:
[ afbeelding ]
Maar de trein kwam niet?quote:Op zondag 9 december 2012 11:11 schreef greavy het volgende:
Was mijn bedoeling. Ik zou zelfs met VIRM (ja, ik...) van Dordrecht naar Zwolle gaan rechtstreeks, via Schiphol-Amsterdam en over de Hanzelijn....
Ik moet nog wat voor mijn opleiding afmaken (heb t/m dinsdag, maar ik ken mijzelf, vanavond of morgen na het werk doe ik het niet) dus ben thuis gebleven, en kwam rond 10 uur mijn nest uit rollen. Lag er ook pas om half 2 in, wekker zou om 7 uur al gaanquote:
Waar zat je ergens in de trein? Ik had ook de eerste vanmorgen vanaf emmen zuid, moet dezelfde geweest zijn. Ook zo'n schitterende beker gekregen.quote:Op zondag 9 december 2012 09:38 schreef Zyron het volgende:
Vanochtend met de eerste Arriva-rit op de Emmerlijn meegeweest. Als het goed is, is dit mobiele foto-album openbaar:
https://www.facebook.com/(...)098.583211361&type=1
Beetje geklungel ja. Ben nèt weg uit Zutphen naar Apeldoorn.quote:Op zondag 9 december 2012 12:44 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik zit in een GTW tussen Apeldoorn en Zutphen. Vrij reizen doordat de arriva-palen nog niet werken.
Gelukkig zijn 22.000 andere reizigers dat niet met je eens.. Blaak is hartje Rotterdam man, ideaal als je de stad in wilt. Goede overstap op de metro.quote:Op zondag 9 december 2012 15:24 schreef zoem het volgende:
Zelfde als Rdam Blaak, dat vind ik ook geen IC-waardig station.
Zeeland wilde elk halfuur een verbinding richting de Randstad, rechtstreeks. En de stoptreinstations elk halfuur een trein. Dat kon, maar dan met een gedegradeerde intercity.quote:Op zondag 9 december 2012 15:24 schreef zoem het volgende:
De definitie van Intercity wordt steeds verder uitgehold. Tegenwoordig rijden er in Zeeland geen sprinters meer en stopt de IC ook op alle kleine stations. Zelfde als Rdam Blaak, dat vind ik ook geen IC-waardig station.
Blaak is nog wel te snappen voor enkele IC-series. Een druk station, veel overstappers naar de metro A/B/C. Centraal word overgestapt op metro D/E.quote:Op zondag 9 december 2012 15:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig zijn 22.000 andere reizigers dat niet met je eens.. Blaak is hartje Rotterdam man, ideaal als je de stad in wilt. Goede overstap op de metro.
Dit.quote:Op zondag 9 december 2012 15:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig zijn 22.000 andere reizigers dat niet met je eens.. Blaak is hartje Rotterdam man, ideaal als je de stad in wilt. Goede overstap op de metro.
Tof man! Ziet er goed uitquote:Op zondag 9 december 2012 09:38 schreef Zyron het volgende:
Vanochtend met de eerste Arriva-rit op de Emmerlijn meegeweest. Als het goed is, is dit mobiele foto-album openbaar:
https://www.facebook.com/(...)098.583211361&type=1
Bron: http://www.l1.nl/nieuws/1(...)orwegen#.UMSf66yoGSoquote:Eijsden boos op Belgische spoorwegen
Het Burgerinitiatief Trein Terug in Eijsden TTIE is boos op de Belgische spoorwegen.
Volgens de actiegroep was toegezegd dat met het ingaan van de nieuwe dienstregeling er Belgische kaartjesautomaten op het station in Eijsden zouden komen. Die zijn nog niet geplaatst.
Ook de eerdere belofte dat er dit jaar nieuwe treinstellen zouden gaan rijden tussen Luik en Maastricht is niet ingelost.
Elk jaar weer worden er stations toegevoegd aan de IC van/naar vlissingen. Voor de reizigers die een langere reis moeten maken is het juist vervelend dat er gestopt wordt op elk station. Een IC is in mijn ogen bedoeld voor de grotere stukken. Rdam Blaak ligt immers op steenworpafstand van CS. Voorheen was Blaak volgens mij een sneltreinstation, maar de sneltrein is er niet meer.quote:Op zondag 9 december 2012 15:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig zijn 22.000 andere reizigers dat niet met je eens.. Blaak is hartje Rotterdam man, ideaal als je de stad in wilt. Goede overstap op de metro.
En ga maar eens na hoeveel treinreizigers die lange reis maken, dat houdt niet in verhouding met het aantal reizigers wat wél profiteert van de stop te Rotterdam Blaak.quote:Op zondag 9 december 2012 15:36 schreef zoem het volgende:
[..]
Elk jaar weer worden er stations toegevoegd aan de IC van/naar vlissingen. Voor de reizigers die een langere reis moeten maken is het juist vervelend dat er gestopt wordt op elk station. Een IC is in mijn ogen bedoeld voor de grotere stukken. Rdam Blaak ligt immers op steenworpafstand van CS. Voorheen was Blaak volgens mij een sneltreinstation, maar de sneltrein is er niet meer.
In Zeeland moeten ze eens wat stations durven schrappen. Of maximaal eens per uur aan doen. Gaat nergens over dat Kruiningen altijd nog IC-stations is gebleven na vertrek van de boot. En begin maar niet over Rilland-Bath als stationquote:Op zondag 9 december 2012 15:36 schreef zoem het volgende:
[..]
Elk jaar weer worden er stations toegevoegd aan de IC van/naar vlissingen. Voor de reizigers die een langere reis moeten maken is het juist vervelend dat er gestopt wordt op elk station. Een IC is in mijn ogen bedoeld voor de grotere stukken. Rdam Blaak ligt immers op steenworpafstand van CS. Voorheen was Blaak volgens mij een sneltreinstation, maar de sneltrein is er niet meer.
zo extreem als dit jaar zal het niet wordenquote:Op zondag 9 december 2012 15:36 schreef zoem het volgende:
[..]
Elk jaar weer worden er stations toegevoegd aan de IC van/naar vlissingen. Voor de reizigers die een langere reis moeten maken is het juist vervelend dat er gestopt wordt op elk station. Een IC is in mijn ogen bedoeld voor de grotere stukken. Rdam Blaak ligt immers op steenworpafstand van CS. Voorheen was Blaak volgens mij een sneltreinstation, maar de sneltrein is er niet meer.
Ja, ik snap waar je naar toe wilt, maar waar leg je de grens? Want zo kun je voor elk station wel gaan redeneren dat het wel handig is dat de trein daar ook even stopt.quote:Op zondag 9 december 2012 15:37 schreef b2py het volgende:
[..]
En ga maar eens na hoeveel treinreizigers die lange reis maken, dat houdt niet in verhouding met het aantal reizigers wat wél profiteert van de stop te Rotterdam Blaak.
De trein naar Groningen blijft toch vanaf Zwolle een IC, en Leeuwarden wordt een Stoptrein na Zwolle?quote:Op zondag 9 december 2012 15:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo extreem als dit jaar zal het niet worden
U bevindt zich in de Intercity van Vlissingen naar Groningen welke onderweg nog zal gaan stoppen te Vlissingen-Souburg, Middelburg, Arnemuiden, Goes, Kapelle-Biezelinge, Kruiningen-Yerseke, Krabbendijke, Rilland-Bath, Bergen op Zoom, Roosendaal, Dordrecht, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS, Den Haag Laan v NOI, Leiden Centraal, Schiphol, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Almere Centrum, Lelystad Centrum, Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Beilen, Assen, Haren, Groningen Europapark en eindbestemming Groningen.
Ik herhaal ...
Voor de richting Rotterdam overstappen op Utrecht Centraal.quote:Op zondag 9 december 2012 15:43 schreef b2py het volgende:
Ik snap er niks van, splitst de noord-oost nou wel of niet?
De treinen uit Enschede staan aangegeven naar Den Haag Centraal, vanaf Deventer wordt dat Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal... Wel gecombineerd en gesplitst dus nog te Ut?
niet de trein die om 20.09 uur uit Vlissingen vertrektquote:Op zondag 9 december 2012 15:44 schreef greavy het volgende:
[..]
De trein naar Groningen blijft toch vanaf Zwolle een IC, en Leeuwarden wordt een Stoptrein na Zwolle?
Ok bedankt voor de info. Break is overigens ook al vaker in Maastricht geweest, maar die heb ik alleen in de weekends een enkele keer gezien.quote:Op zondag 9 december 2012 15:37 schreef greavy het volgende:
@JB;
Gister waren ook grijze klassiekjes 709+776 gekoppeld actief in Maastricht. Dezen hebben al TBL1+, dus mogen inmiddels naar Maastricht.
Dat zijn nieuwere treinstellen als de 1xx en 2xx-serie, de rode klassiekers. Maar rood zal daar nog wel komen.
Er is ook sprake geweest van Break naar Maastricht. Voorlopig nog klassieke motorstellen.
Maar vanuit Zwolle staat er niet Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal.quote:Op zondag 9 december 2012 15:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor de richting Rotterdam overstappen op Utrecht Centraal.
Kom je vanuit Zwolle dan is het in Utrecht overstappen voor de richting Den Haag Centraal
oh ja. Dat zal het zijn. Die treinen gaan splitsen en combineren in Gouda. Heeft te maken met DSSU (Doorstroom station Utrecht) en Randstadspoorquote:Op zondag 9 december 2012 15:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar vanuit Zwolle staat er niet Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal.
En op de AV van utrecht C staat om .29 en .59 een IC naar Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal, en niet ook nog om .02 een IC naar Rotterdam Centraal.. Ze staan ook op zelfde spoor te Gouda. Heeft dat te maken met het weekend en die werkzaamheden ofzo?
Rotterdam Blaak heeft meer in- en uitstappers dan IC-stations zoals Roosendaal, Sittard of Assen, dus in die zin is een stop wel gerechtvaardigd.quote:Op zondag 9 december 2012 15:44 schreef zoem het volgende:
[..]
Ja, ik snap waar je naar toe wilt, maar waar leg je de grens? Want zo kun je voor elk station wel gaan redeneren dat het wel handig is dat de trein daar ook even stopt.
Is niet openbaarquote:Op zondag 9 december 2012 09:38 schreef Zyron het volgende:
Vanochtend met de eerste Arriva-rit op de Emmerlijn meegeweest. Als het goed is, is dit mobiele foto-album openbaar:
https://www.facebook.com/(...)098.583211361&type=1
Ja, Amsterdam Holendrecht ook. Maar dat is natuurlijk geen argument. Dan kun je bij driekwart van alle S-Bahn haltes ook wel IC's laten stoppenquote:Op zondag 9 december 2012 16:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Rotterdam Blaak heeft meer in- en uitstappers dan IC-stations zoals Roosendaal, Sittard of Assen, dus in die zin is een stop wel gerechtvaardigd.
Van Holendrecht zijn toch helemaal geen gegevens bekend?quote:Op zondag 9 december 2012 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, Amsterdam Holendrecht ook. Maar dat is natuurlijk geen argument. Dan kun je bij driekwart van alle S-Bahn haltes ook wel IC's laten stoppen
Vaststellende dat:quote:
En toch moet de IC blijven stoppen te Blaak.quote:Op zondag 9 december 2012 16:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Van Holendrecht zijn toch helemaal geen gegevens bekend?
Afijn, ik ben eens wezen rekenen. Wél een stop op Blaak betekent dat zo'n 93.000 reizigers naar Rotterdam Centraal extra lang in de trein zitten, een minuut of twee. Maakt 186.000 verspilde minuten. Géén stop op Blaak betekent dat 13.000 reizigers de stoptrein ipv. de IC moeten nemen en daar een minuut of 10 langer door onderweg zijn. Maakt 130.000 verspilde minuten. Is natuurlijk allemaal erg grof nattevingerwerk, maar ik denk dat je wel kan concluderen dat een stop op Blaak idd niet zo heel erg nuttig is.
In landen met een erg hoge modal-share voor de trein, zoals Zwitserland, Japan en Frankrijk, stoppen de sneltreinen ook maar op één station in elke stad.
Gelukkig stoppen niet alle IC's daar. Den Haag-Venlo racet nu nog als enige IC door. Voorheen de Benelux ookquote:Op zondag 9 december 2012 16:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Van Holendrecht zijn toch helemaal geen gegevens bekend?
Afijn, ik ben eens wezen rekenen. Wél een stop op Blaak betekent dat zo'n 93.000 reizigers naar Rotterdam Centraal extra lang in de trein zitten, een minuut of twee. Maakt 186.000 verspilde minuten. Géén stop op Blaak betekent dat 13.000 reizigers de stoptrein ipv. de IC moeten nemen en daar een minuut of 10 langer door onderweg zijn. Maakt 130.000 verspilde minuten. Is natuurlijk allemaal erg grof nattevingerwerk, maar ik denk dat je wel kan concluderen dat een stop op Blaak idd niet zo heel erg nuttig is.
In landen met een erg hoge modal-share voor de trein, zoals Zwitserland, Japan en Frankrijk, stoppen de sneltreinen ook maar op één station in elke stad.
zijn dat ic reizigers of reizigers over korte stukjes?quote:Op zondag 9 december 2012 16:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Rotterdam Blaak heeft meer in- en uitstappers dan IC-stations zoals Roosendaal, Sittard of Assen, dus in die zin is een stop wel gerechtvaardigd.
Your logic is impeccable, my childquote:Op zondag 9 december 2012 16:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vaststellende dat:
- ik de foto's kan zien;
- deze browser is ingelogd op facebook;
- jij meerdere malen hebt aangegeven geen facebook te hebben;
- jij de foto's niet kunt zien,
zie ik een causaal verband.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.quote:Op zondag 9 december 2012 16:29 schreef b2py het volgende:
[..]
En toch moet de IC blijven stoppen te Blaak.
Lorem ipsum sid dolorem.quote:Op zondag 9 december 2012 16:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Geen idee. Ik weet ook niet van welke kant (noord, zuid) ze komen.quote:Op zondag 9 december 2012 16:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
zijn dat ic reizigers of reizigers over korte stukjes?
Reizigerspotentie is één ding, maar je moet ook kijken of een IC-stop iets toevoegt aan het systeem. En ik heb, op grond van het snelle berekeningetje van zonet, het idee dat de extra stop op stations als R'dam Blaak, A'dam Sloterdijk etc. de doorgaande reizigers meer hinder oplevert, dan de hinder die je zou veroorzaken door reizigers naar die stations de stoptrein te laten nemen.quote:Op zondag 9 december 2012 16:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Gelukkig stoppen niet alle IC's daar. Den Haag-Venlo racet nu nog als enige IC door. Voorheen de Benelux ook
Feit blijft dat de reizigerspotentie er is voor een IC.
Toen kreeg je allemaal bijdehante fok!kers die bij elke lap tekst gingen roepenquote:WACHT
Tot het rode licht gedoofd is. Er kan NOG een trein komen.
quote:Samenvatting?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Sloterdijk overslaanquote:Op zondag 9 december 2012 16:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Reizigerspotentie is één ding, maar je moet ook kijken of een IC-stop iets toevoegt aan het systeem. En ik heb, op grond van het snelle berekeningetje van zonet, het idee dat de extra stop op stations als R'dam Blaak, A'dam Sloterdijk etc. de doorgaande reizigers meer hinder oplevert, dan de hinder die je zou veroorzaken door reizigers naar die stations de stoptrein te laten nemen.
stationnetje zag er nog niet af uit gisterenquote:Op zondag 9 december 2012 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Nja, je kunt het proberen en kijken wat het wordt
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 9 december 2012 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Vroegah had je:
[..]
Toen kreeg je allemaal bijdehante fok!kers die bij elke lap tekst gingen roepen
[..]WheheheheheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Allé mensen vanuit de kop van Noord Holland, maar ook vanuit Haarlem, stappen in Sloterdijk over op de metro naar de Zuidas en op de treinen naar Schiphol.quote:Op zondag 9 december 2012 16:54 schreef Igen het volgende:
Sloterdijk heeft veel reizigers, maar Centraal heeft nog véél meer reizigers (en die cijfers zijn altijd excl. overstappers). Dus lijkt het me nuttiger om de reizigers zo snel mogelijk naar Centraal te brengen.
Duivendrecht is nu nog een belangrijk overstappunt om vanuit Noord- en Oost-Nederland en Flevoland naar het centrum van Amsterdam te gaan. Maar naarmate Amsterdam Zuid meer reizigers trekt en zeker als straks de Noord/Zuidmetro open gaat, dan kun je idd Duivendrecht misschien wel eens gaan overslaan ja.quote:Op zondag 9 december 2012 16:54 schreef dennistd het volgende:
Sloterdijk vind ik wel logisch als IC-stop, maar een station als Duivendrecht mag de IC-status wel kwijtraken..
Ja.quote:Op zondag 9 december 2012 16:52 schreef dennistd het volgende:
Is dat niet een onbewaakt overpad? Dan kun je lang wachten op een gedoofd rood licht, dat is er namelijk niet
Straks kun je met de Noord/Zuidlijn naar de Zuidas en je kan via de Hemboog naar Schiphol.quote:Op zondag 9 december 2012 16:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Allé mensen vanuit de kop van Noord Holland, maar ook vanuit Haarlem, stappen in Sloterdijk over op de metro naar de Zuidas en op de treinen naar Schiphol.
De overstap op de sprinter is echt 10x kut.quote:Op zondag 9 december 2012 16:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Straks kun je met de Noord/Zuidlijn naar de Zuidas en je kan via de Hemboog naar Schiphol.
Vanuit Hoorn is de rechtstreekse sprinter naar Schiphol maar 4 minuten langzamer dan de verbinding met overstap.quote:Op zondag 9 december 2012 17:00 schreef b2py het volgende:
[..]
De overstap op de sprinter is echt 10x kut.
Niet vanuit de regio alkmaar, alleen de IC naar Maastricht sluit er wel redelijk op aan.quote:Op zondag 9 december 2012 17:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Vanuit Hoorn is de rechtstreekse sprinter naar Schiphol maar 4 minuten langzamer dan de verbinding met overstap.
Nee, ik kan niet overal tegelijk zijnquote:Op zondag 9 december 2012 17:00 schreef greavy het volgende:
Fles, heb je al het bordje van het nieuwe station Beringen (BE)? Die is inmiddels ook open
Er zullen in concrete gevallen vast wel onhandigheden in de dienstregeling zitten. Maar als basisprincipe kun je denk ik wel hanteren dat een IC liever alleen op het hoofdstation van een stad moet stoppen.quote:Op zondag 9 december 2012 17:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet vanuit de regio alkmaar, alleen de IC naar Maastricht sluit er wel redelijk op aan.
In Zwitserland stoppen de IC's ook niet op een station als Zürich-Oerlikon. Wie daarheen wil neemt maar de S-Bahn. En dat terwijl het met 110.000 in-, uit- en overstappers in Nederland waarschijnlijk wel de top 5 van drukste stations zou halen. Maar het is blijkbaar belangrijker om de IC-reizigers zo snel mogelijk naar Zürich Hauptbahnhof te krijgen.quote:Op zondag 9 december 2012 17:18 schreef b2py het volgende:
Bijlmer Arena ook maar opheffen als IC station? Amsterdam Zuid? Amsterdam Amstel? Kunnen allemaal wel naar centraal toe. Laan van NOI opheffen..
Ik zeg: Doen!quote:Op zondag 9 december 2012 17:18 schreef b2py het volgende:
Bijlmer Arena ook maar opheffen als IC station? Amsterdam Zuid? Amsterdam Amstel? Kunnen allemaal wel naar centraal toe. Laan van NOI opheffen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |