Ja, Amsterdam Holendrecht ook. Maar dat is natuurlijk geen argument. Dan kun je bij driekwart van alle S-Bahn haltes ook wel IC's laten stoppenquote:Op zondag 9 december 2012 16:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Rotterdam Blaak heeft meer in- en uitstappers dan IC-stations zoals Roosendaal, Sittard of Assen, dus in die zin is een stop wel gerechtvaardigd.
Van Holendrecht zijn toch helemaal geen gegevens bekend?quote:Op zondag 9 december 2012 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, Amsterdam Holendrecht ook. Maar dat is natuurlijk geen argument. Dan kun je bij driekwart van alle S-Bahn haltes ook wel IC's laten stoppen
Vaststellende dat:quote:
En toch moet de IC blijven stoppen te Blaak.quote:Op zondag 9 december 2012 16:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Van Holendrecht zijn toch helemaal geen gegevens bekend?
Afijn, ik ben eens wezen rekenen. Wél een stop op Blaak betekent dat zo'n 93.000 reizigers naar Rotterdam Centraal extra lang in de trein zitten, een minuut of twee. Maakt 186.000 verspilde minuten. Géén stop op Blaak betekent dat 13.000 reizigers de stoptrein ipv. de IC moeten nemen en daar een minuut of 10 langer door onderweg zijn. Maakt 130.000 verspilde minuten. Is natuurlijk allemaal erg grof nattevingerwerk, maar ik denk dat je wel kan concluderen dat een stop op Blaak idd niet zo heel erg nuttig is.
In landen met een erg hoge modal-share voor de trein, zoals Zwitserland, Japan en Frankrijk, stoppen de sneltreinen ook maar op één station in elke stad.
Gelukkig stoppen niet alle IC's daar. Den Haag-Venlo racet nu nog als enige IC door. Voorheen de Benelux ookquote:Op zondag 9 december 2012 16:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Van Holendrecht zijn toch helemaal geen gegevens bekend?
Afijn, ik ben eens wezen rekenen. Wél een stop op Blaak betekent dat zo'n 93.000 reizigers naar Rotterdam Centraal extra lang in de trein zitten, een minuut of twee. Maakt 186.000 verspilde minuten. Géén stop op Blaak betekent dat 13.000 reizigers de stoptrein ipv. de IC moeten nemen en daar een minuut of 10 langer door onderweg zijn. Maakt 130.000 verspilde minuten. Is natuurlijk allemaal erg grof nattevingerwerk, maar ik denk dat je wel kan concluderen dat een stop op Blaak idd niet zo heel erg nuttig is.
In landen met een erg hoge modal-share voor de trein, zoals Zwitserland, Japan en Frankrijk, stoppen de sneltreinen ook maar op één station in elke stad.
zijn dat ic reizigers of reizigers over korte stukjes?quote:Op zondag 9 december 2012 16:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Rotterdam Blaak heeft meer in- en uitstappers dan IC-stations zoals Roosendaal, Sittard of Assen, dus in die zin is een stop wel gerechtvaardigd.
Your logic is impeccable, my childquote:Op zondag 9 december 2012 16:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vaststellende dat:
- ik de foto's kan zien;
- deze browser is ingelogd op facebook;
- jij meerdere malen hebt aangegeven geen facebook te hebben;
- jij de foto's niet kunt zien,
zie ik een causaal verband.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.quote:Op zondag 9 december 2012 16:29 schreef b2py het volgende:
[..]
En toch moet de IC blijven stoppen te Blaak.
Lorem ipsum sid dolorem.quote:Op zondag 9 december 2012 16:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Geen idee. Ik weet ook niet van welke kant (noord, zuid) ze komen.quote:Op zondag 9 december 2012 16:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
zijn dat ic reizigers of reizigers over korte stukjes?
Reizigerspotentie is één ding, maar je moet ook kijken of een IC-stop iets toevoegt aan het systeem. En ik heb, op grond van het snelle berekeningetje van zonet, het idee dat de extra stop op stations als R'dam Blaak, A'dam Sloterdijk etc. de doorgaande reizigers meer hinder oplevert, dan de hinder die je zou veroorzaken door reizigers naar die stations de stoptrein te laten nemen.quote:Op zondag 9 december 2012 16:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Gelukkig stoppen niet alle IC's daar. Den Haag-Venlo racet nu nog als enige IC door. Voorheen de Benelux ook
Feit blijft dat de reizigerspotentie er is voor een IC.
Toen kreeg je allemaal bijdehante fok!kers die bij elke lap tekst gingen roepenquote:WACHT
Tot het rode licht gedoofd is. Er kan NOG een trein komen.
quote:Samenvatting?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Sloterdijk overslaanquote:Op zondag 9 december 2012 16:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Reizigerspotentie is één ding, maar je moet ook kijken of een IC-stop iets toevoegt aan het systeem. En ik heb, op grond van het snelle berekeningetje van zonet, het idee dat de extra stop op stations als R'dam Blaak, A'dam Sloterdijk etc. de doorgaande reizigers meer hinder oplevert, dan de hinder die je zou veroorzaken door reizigers naar die stations de stoptrein te laten nemen.
stationnetje zag er nog niet af uit gisterenquote:Op zondag 9 december 2012 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Nja, je kunt het proberen en kijken wat het wordt
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 9 december 2012 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Vroegah had je:
[..]
Toen kreeg je allemaal bijdehante fok!kers die bij elke lap tekst gingen roepen
[..]WheheheheheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Allé mensen vanuit de kop van Noord Holland, maar ook vanuit Haarlem, stappen in Sloterdijk over op de metro naar de Zuidas en op de treinen naar Schiphol.quote:Op zondag 9 december 2012 16:54 schreef Igen het volgende:
Sloterdijk heeft veel reizigers, maar Centraal heeft nog véél meer reizigers (en die cijfers zijn altijd excl. overstappers). Dus lijkt het me nuttiger om de reizigers zo snel mogelijk naar Centraal te brengen.
Duivendrecht is nu nog een belangrijk overstappunt om vanuit Noord- en Oost-Nederland en Flevoland naar het centrum van Amsterdam te gaan. Maar naarmate Amsterdam Zuid meer reizigers trekt en zeker als straks de Noord/Zuidmetro open gaat, dan kun je idd Duivendrecht misschien wel eens gaan overslaan ja.quote:Op zondag 9 december 2012 16:54 schreef dennistd het volgende:
Sloterdijk vind ik wel logisch als IC-stop, maar een station als Duivendrecht mag de IC-status wel kwijtraken..
Ja.quote:Op zondag 9 december 2012 16:52 schreef dennistd het volgende:
Is dat niet een onbewaakt overpad? Dan kun je lang wachten op een gedoofd rood licht, dat is er namelijk niet
Straks kun je met de Noord/Zuidlijn naar de Zuidas en je kan via de Hemboog naar Schiphol.quote:Op zondag 9 december 2012 16:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Allé mensen vanuit de kop van Noord Holland, maar ook vanuit Haarlem, stappen in Sloterdijk over op de metro naar de Zuidas en op de treinen naar Schiphol.
De overstap op de sprinter is echt 10x kut.quote:Op zondag 9 december 2012 16:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Straks kun je met de Noord/Zuidlijn naar de Zuidas en je kan via de Hemboog naar Schiphol.
Vanuit Hoorn is de rechtstreekse sprinter naar Schiphol maar 4 minuten langzamer dan de verbinding met overstap.quote:Op zondag 9 december 2012 17:00 schreef b2py het volgende:
[..]
De overstap op de sprinter is echt 10x kut.
Niet vanuit de regio alkmaar, alleen de IC naar Maastricht sluit er wel redelijk op aan.quote:Op zondag 9 december 2012 17:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Vanuit Hoorn is de rechtstreekse sprinter naar Schiphol maar 4 minuten langzamer dan de verbinding met overstap.
Nee, ik kan niet overal tegelijk zijnquote:Op zondag 9 december 2012 17:00 schreef greavy het volgende:
Fles, heb je al het bordje van het nieuwe station Beringen (BE)? Die is inmiddels ook open
Er zullen in concrete gevallen vast wel onhandigheden in de dienstregeling zitten. Maar als basisprincipe kun je denk ik wel hanteren dat een IC liever alleen op het hoofdstation van een stad moet stoppen.quote:Op zondag 9 december 2012 17:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet vanuit de regio alkmaar, alleen de IC naar Maastricht sluit er wel redelijk op aan.
In Zwitserland stoppen de IC's ook niet op een station als Zürich-Oerlikon. Wie daarheen wil neemt maar de S-Bahn. En dat terwijl het met 110.000 in-, uit- en overstappers in Nederland waarschijnlijk wel de top 5 van drukste stations zou halen. Maar het is blijkbaar belangrijker om de IC-reizigers zo snel mogelijk naar Zürich Hauptbahnhof te krijgen.quote:Op zondag 9 december 2012 17:18 schreef b2py het volgende:
Bijlmer Arena ook maar opheffen als IC station? Amsterdam Zuid? Amsterdam Amstel? Kunnen allemaal wel naar centraal toe. Laan van NOI opheffen..
Ik zeg: Doen!quote:Op zondag 9 december 2012 17:18 schreef b2py het volgende:
Bijlmer Arena ook maar opheffen als IC station? Amsterdam Zuid? Amsterdam Amstel? Kunnen allemaal wel naar centraal toe. Laan van NOI opheffen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |