Duivendrecht is nu nog een belangrijk overstappunt om vanuit Noord- en Oost-Nederland en Flevoland naar het centrum van Amsterdam te gaan. Maar naarmate Amsterdam Zuid meer reizigers trekt en zeker als straks de Noord/Zuidmetro open gaat, dan kun je idd Duivendrecht misschien wel eens gaan overslaan ja.quote:Op zondag 9 december 2012 16:54 schreef dennistd het volgende:
Sloterdijk vind ik wel logisch als IC-stop, maar een station als Duivendrecht mag de IC-status wel kwijtraken..
Ja.quote:Op zondag 9 december 2012 16:52 schreef dennistd het volgende:
Is dat niet een onbewaakt overpad? Dan kun je lang wachten op een gedoofd rood licht, dat is er namelijk niet
Straks kun je met de Noord/Zuidlijn naar de Zuidas en je kan via de Hemboog naar Schiphol.quote:Op zondag 9 december 2012 16:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Allé mensen vanuit de kop van Noord Holland, maar ook vanuit Haarlem, stappen in Sloterdijk over op de metro naar de Zuidas en op de treinen naar Schiphol.
De overstap op de sprinter is echt 10x kut.quote:Op zondag 9 december 2012 16:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Straks kun je met de Noord/Zuidlijn naar de Zuidas en je kan via de Hemboog naar Schiphol.
Vanuit Hoorn is de rechtstreekse sprinter naar Schiphol maar 4 minuten langzamer dan de verbinding met overstap.quote:Op zondag 9 december 2012 17:00 schreef b2py het volgende:
[..]
De overstap op de sprinter is echt 10x kut.
Niet vanuit de regio alkmaar, alleen de IC naar Maastricht sluit er wel redelijk op aan.quote:Op zondag 9 december 2012 17:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Vanuit Hoorn is de rechtstreekse sprinter naar Schiphol maar 4 minuten langzamer dan de verbinding met overstap.
Nee, ik kan niet overal tegelijk zijnquote:Op zondag 9 december 2012 17:00 schreef greavy het volgende:
Fles, heb je al het bordje van het nieuwe station Beringen (BE)? Die is inmiddels ook open
Er zullen in concrete gevallen vast wel onhandigheden in de dienstregeling zitten. Maar als basisprincipe kun je denk ik wel hanteren dat een IC liever alleen op het hoofdstation van een stad moet stoppen.quote:Op zondag 9 december 2012 17:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet vanuit de regio alkmaar, alleen de IC naar Maastricht sluit er wel redelijk op aan.
In Zwitserland stoppen de IC's ook niet op een station als Zürich-Oerlikon. Wie daarheen wil neemt maar de S-Bahn. En dat terwijl het met 110.000 in-, uit- en overstappers in Nederland waarschijnlijk wel de top 5 van drukste stations zou halen. Maar het is blijkbaar belangrijker om de IC-reizigers zo snel mogelijk naar Zürich Hauptbahnhof te krijgen.quote:Op zondag 9 december 2012 17:18 schreef b2py het volgende:
Bijlmer Arena ook maar opheffen als IC station? Amsterdam Zuid? Amsterdam Amstel? Kunnen allemaal wel naar centraal toe. Laan van NOI opheffen..
Ik zeg: Doen!quote:Op zondag 9 december 2012 17:18 schreef b2py het volgende:
Bijlmer Arena ook maar opheffen als IC station? Amsterdam Zuid? Amsterdam Amstel? Kunnen allemaal wel naar centraal toe. Laan van NOI opheffen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |