abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 december 2012 @ 16:16:12 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_120110809
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Rotterdam Blaak heeft meer in- en uitstappers dan IC-stations zoals Roosendaal, Sittard of Assen, dus in die zin is een stop wel gerechtvaardigd.
Ja, Amsterdam Holendrecht ook. Maar dat is natuurlijk geen argument. Dan kun je bij driekwart van alle S-Bahn haltes ook wel IC's laten stoppen 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 9 december 2012 @ 16:24:04 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120111198
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is niet openbaar :N
Wel zichtbaar voor mensen met FB.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 9 december 2012 @ 16:27:15 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_120111325
quote:
3s.gif Op zondag 9 december 2012 16:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wel zichtbaar voor mensen met FB.
Dat kan zo zijn :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120111355
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, Amsterdam Holendrecht ook. Maar dat is natuurlijk geen argument. Dan kun je bij driekwart van alle S-Bahn haltes ook wel IC's laten stoppen 8)7
Van Holendrecht zijn toch helemaal geen gegevens bekend?

Afijn, ik ben eens wezen rekenen. Wél een stop op Blaak betekent dat zo'n 93.000 reizigers naar Rotterdam Centraal extra lang in de trein zitten, een minuut of twee. Maakt 186.000 verspilde minuten. Géén stop op Blaak betekent dat 13.000 reizigers de stoptrein ipv. de IC moeten nemen en daar een minuut of 10 langer door onderweg zijn. Maakt 130.000 verspilde minuten. Is natuurlijk allemaal erg grof nattevingerwerk, maar ik denk dat je wel kan concluderen dat een stop op Blaak idd niet zo heel erg nuttig is.

In landen met een erg hoge modal-share voor de trein, zoals Zwitserland, Japan en Frankrijk, stoppen de sneltreinen ook maar op één station in elke stad.
  zondag 9 december 2012 @ 16:28:35 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120111380
quote:
14s.gif Op zondag 9 december 2012 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat kan zo zijn :Y
Vaststellende dat:
- ik de foto's kan zien;
- deze browser is ingelogd op facebook;
- jij meerdere malen hebt aangegeven geen facebook te hebben;
- jij de foto's niet kunt zien,
zie ik een causaal verband.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_120111420
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Van Holendrecht zijn toch helemaal geen gegevens bekend?

Afijn, ik ben eens wezen rekenen. Wél een stop op Blaak betekent dat zo'n 93.000 reizigers naar Rotterdam Centraal extra lang in de trein zitten, een minuut of twee. Maakt 186.000 verspilde minuten. Géén stop op Blaak betekent dat 13.000 reizigers de stoptrein ipv. de IC moeten nemen en daar een minuut of 10 langer door onderweg zijn. Maakt 130.000 verspilde minuten. Is natuurlijk allemaal erg grof nattevingerwerk, maar ik denk dat je wel kan concluderen dat een stop op Blaak idd niet zo heel erg nuttig is.

In landen met een erg hoge modal-share voor de trein, zoals Zwitserland, Japan en Frankrijk, stoppen de sneltreinen ook maar op één station in elke stad.
En toch moet de IC blijven stoppen te Blaak.
  zondag 9 december 2012 @ 16:30:09 #257
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120111456
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Van Holendrecht zijn toch helemaal geen gegevens bekend?

Afijn, ik ben eens wezen rekenen. Wél een stop op Blaak betekent dat zo'n 93.000 reizigers naar Rotterdam Centraal extra lang in de trein zitten, een minuut of twee. Maakt 186.000 verspilde minuten. Géén stop op Blaak betekent dat 13.000 reizigers de stoptrein ipv. de IC moeten nemen en daar een minuut of 10 langer door onderweg zijn. Maakt 130.000 verspilde minuten. Is natuurlijk allemaal erg grof nattevingerwerk, maar ik denk dat je wel kan concluderen dat een stop op Blaak idd niet zo heel erg nuttig is.

In landen met een erg hoge modal-share voor de trein, zoals Zwitserland, Japan en Frankrijk, stoppen de sneltreinen ook maar op één station in elke stad.
Gelukkig stoppen niet alle IC's daar. Den Haag-Venlo racet nu nog als enige IC door. Voorheen de Benelux ook

Feit blijft dat de reizigerspotentie er is voor een IC.
  PR/Manusje van alles zondag 9 december 2012 @ 16:31:23 #258
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_120111512
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Rotterdam Blaak heeft meer in- en uitstappers dan IC-stations zoals Roosendaal, Sittard of Assen, dus in die zin is een stop wel gerechtvaardigd.
zijn dat ic reizigers of reizigers over korte stukjes?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 9 december 2012 @ 16:31:40 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_120111521
quote:
6s.gif Op zondag 9 december 2012 16:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vaststellende dat:
- ik de foto's kan zien;
- deze browser is ingelogd op facebook;
- jij meerdere malen hebt aangegeven geen facebook te hebben;
- jij de foto's niet kunt zien,
zie ik een causaal verband.
Your logic is impeccable, my child :7

Maar daarmee is het dus niet "openbaar" zoals beweerd werd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 9 december 2012 @ 16:31:40 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120111523
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:29 schreef b2py het volgende:

[..]

En toch moet de IC blijven stoppen te Blaak.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 9 december 2012 @ 16:34:31 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_120111622
quote:
6s.gif Op zondag 9 december 2012 16:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Lorem ipsum sid dolorem.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 9 december 2012 @ 16:35:04 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_120111647
Nja, je kunt het proberen en kijken wat het wordt :P

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120111696
Die mag even overnieuw denk ik :P
  zondag 9 december 2012 @ 16:39:44 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_120111842
Dat denk ik ook wel :Y

Maar als het in oost-Bulgarije was zou ik hem tellen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120111860
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 16:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

zijn dat ic reizigers of reizigers over korte stukjes?
Geen idee. Ik weet ook niet van welke kant (noord, zuid) ze komen.
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Gelukkig stoppen niet alle IC's daar. Den Haag-Venlo racet nu nog als enige IC door. Voorheen de Benelux ook

Feit blijft dat de reizigerspotentie er is voor een IC.
Reizigerspotentie is één ding, maar je moet ook kijken of een IC-stop iets toevoegt aan het systeem. En ik heb, op grond van het snelle berekeningetje van zonet, het idee dat de extra stop op stations als R'dam Blaak, A'dam Sloterdijk etc. de doorgaande reizigers meer hinder oplevert, dan de hinder die je zou veroorzaken door reizigers naar die stations de stoptrein te laten nemen.

Je zou kunnen bedenken dat je dan misschien bijv. Assen ook zou kunnen overslaan. Maar 2 minuten extra reistijd voor 32.000 reizigers naar Groningen is ~64.000 verspilde minuten, en 8 minuten extra reistijd (in de stoptrein) voor 8000 reizigers naar Assen is óók ~64.000 verspilde minuten.

Om maar even aan te geven dat het aantal reizigers an sich nog geen uitsluitsel geeft of een station IC-waardig is of niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2012 16:40:57 ]
  zondag 9 december 2012 @ 16:48:38 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_120112193
Vroegah had je:

quote:
WACHT
Tot het rode licht gedoofd is. Er kan NOG een trein komen.
Toen kreeg je allemaal bijdehante fok!kers die bij elke lap tekst gingen roepen

quote:
Samenvatting? :?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 9 december 2012 @ 16:52:33 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120112372
Is dat niet een onbewaakt overpad? Dan kun je lang wachten op een gedoofd rood licht, dat is er namelijk niet :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120112375
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:40 schreef Igen het volgende:
[..]

Reizigerspotentie is één ding, maar je moet ook kijken of een IC-stop iets toevoegt aan het systeem. En ik heb, op grond van het snelle berekeningetje van zonet, het idee dat de extra stop op stations als R'dam Blaak, A'dam Sloterdijk etc. de doorgaande reizigers meer hinder oplevert, dan de hinder die je zou veroorzaken door reizigers naar die stations de stoptrein te laten nemen.

Sloterdijk overslaan 8)7
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 december 2012 @ 16:53:27 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120112421
Sloterdijk zorgt juist voor een betere bereikbaarheid voor de kop van Noord-Holland
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 9 december 2012 @ 16:54:17 #270
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120112447
Sloterdijk vind ik wel logisch als IC-stop, maar een station als Duivendrecht mag de IC-status wel kwijtraken..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120112467
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Nja, je kunt het proberen en kijken wat het wordt :P

[ afbeelding ]
stationnetje zag er nog niet af uit gisteren :9
pi_120112470
Sloterdijk heeft veel reizigers, maar Centraal heeft nog véél meer reizigers (en die cijfers zijn altijd excl. overstappers). Dus lijkt het me nuttiger om de reizigers zo snel mogelijk naar Centraal te brengen.
  zondag 9 december 2012 @ 16:55:53 #273
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120112519
Sloterdijk is een overstapstation, dus daar zijn IC's wel handig. Dat bespaart veel veel reizigers weer kostbare minuten om naar naar Centraal te gaan oid.
  zondag 9 december 2012 @ 16:55:57 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120112523
quote:
10s.gif Op zondag 9 december 2012 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Vroegah had je:

[..]

Toen kreeg je allemaal bijdehante fok!kers die bij elke lap tekst gingen roepen

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whehehehehe :D
pi_120112568
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:54 schreef Igen het volgende:
Sloterdijk heeft veel reizigers, maar Centraal heeft nog véél meer reizigers (en die cijfers zijn altijd excl. overstappers). Dus lijkt het me nuttiger om de reizigers zo snel mogelijk naar Centraal te brengen.
Allé mensen vanuit de kop van Noord Holland, maar ook vanuit Haarlem, stappen in Sloterdijk over op de metro naar de Zuidas en op de treinen naar Schiphol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')