Ja, Amsterdam Holendrecht ook. Maar dat is natuurlijk geen argument. Dan kun je bij driekwart van alle S-Bahn haltes ook wel IC's laten stoppenquote:Op zondag 9 december 2012 16:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Rotterdam Blaak heeft meer in- en uitstappers dan IC-stations zoals Roosendaal, Sittard of Assen, dus in die zin is een stop wel gerechtvaardigd.
Van Holendrecht zijn toch helemaal geen gegevens bekend?quote:Op zondag 9 december 2012 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, Amsterdam Holendrecht ook. Maar dat is natuurlijk geen argument. Dan kun je bij driekwart van alle S-Bahn haltes ook wel IC's laten stoppen
Vaststellende dat:quote:
En toch moet de IC blijven stoppen te Blaak.quote:Op zondag 9 december 2012 16:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Van Holendrecht zijn toch helemaal geen gegevens bekend?
Afijn, ik ben eens wezen rekenen. Wél een stop op Blaak betekent dat zo'n 93.000 reizigers naar Rotterdam Centraal extra lang in de trein zitten, een minuut of twee. Maakt 186.000 verspilde minuten. Géén stop op Blaak betekent dat 13.000 reizigers de stoptrein ipv. de IC moeten nemen en daar een minuut of 10 langer door onderweg zijn. Maakt 130.000 verspilde minuten. Is natuurlijk allemaal erg grof nattevingerwerk, maar ik denk dat je wel kan concluderen dat een stop op Blaak idd niet zo heel erg nuttig is.
In landen met een erg hoge modal-share voor de trein, zoals Zwitserland, Japan en Frankrijk, stoppen de sneltreinen ook maar op één station in elke stad.
Gelukkig stoppen niet alle IC's daar. Den Haag-Venlo racet nu nog als enige IC door. Voorheen de Benelux ookquote:Op zondag 9 december 2012 16:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Van Holendrecht zijn toch helemaal geen gegevens bekend?
Afijn, ik ben eens wezen rekenen. Wél een stop op Blaak betekent dat zo'n 93.000 reizigers naar Rotterdam Centraal extra lang in de trein zitten, een minuut of twee. Maakt 186.000 verspilde minuten. Géén stop op Blaak betekent dat 13.000 reizigers de stoptrein ipv. de IC moeten nemen en daar een minuut of 10 langer door onderweg zijn. Maakt 130.000 verspilde minuten. Is natuurlijk allemaal erg grof nattevingerwerk, maar ik denk dat je wel kan concluderen dat een stop op Blaak idd niet zo heel erg nuttig is.
In landen met een erg hoge modal-share voor de trein, zoals Zwitserland, Japan en Frankrijk, stoppen de sneltreinen ook maar op één station in elke stad.
zijn dat ic reizigers of reizigers over korte stukjes?quote:Op zondag 9 december 2012 16:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Rotterdam Blaak heeft meer in- en uitstappers dan IC-stations zoals Roosendaal, Sittard of Assen, dus in die zin is een stop wel gerechtvaardigd.
Your logic is impeccable, my childquote:Op zondag 9 december 2012 16:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vaststellende dat:
- ik de foto's kan zien;
- deze browser is ingelogd op facebook;
- jij meerdere malen hebt aangegeven geen facebook te hebben;
- jij de foto's niet kunt zien,
zie ik een causaal verband.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.quote:Op zondag 9 december 2012 16:29 schreef b2py het volgende:
[..]
En toch moet de IC blijven stoppen te Blaak.
Lorem ipsum sid dolorem.quote:Op zondag 9 december 2012 16:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Geen idee. Ik weet ook niet van welke kant (noord, zuid) ze komen.quote:Op zondag 9 december 2012 16:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
zijn dat ic reizigers of reizigers over korte stukjes?
Reizigerspotentie is één ding, maar je moet ook kijken of een IC-stop iets toevoegt aan het systeem. En ik heb, op grond van het snelle berekeningetje van zonet, het idee dat de extra stop op stations als R'dam Blaak, A'dam Sloterdijk etc. de doorgaande reizigers meer hinder oplevert, dan de hinder die je zou veroorzaken door reizigers naar die stations de stoptrein te laten nemen.quote:Op zondag 9 december 2012 16:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Gelukkig stoppen niet alle IC's daar. Den Haag-Venlo racet nu nog als enige IC door. Voorheen de Benelux ook
Feit blijft dat de reizigerspotentie er is voor een IC.
Toen kreeg je allemaal bijdehante fok!kers die bij elke lap tekst gingen roepenquote:WACHT
Tot het rode licht gedoofd is. Er kan NOG een trein komen.
quote:Samenvatting?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Sloterdijk overslaanquote:Op zondag 9 december 2012 16:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Reizigerspotentie is één ding, maar je moet ook kijken of een IC-stop iets toevoegt aan het systeem. En ik heb, op grond van het snelle berekeningetje van zonet, het idee dat de extra stop op stations als R'dam Blaak, A'dam Sloterdijk etc. de doorgaande reizigers meer hinder oplevert, dan de hinder die je zou veroorzaken door reizigers naar die stations de stoptrein te laten nemen.
stationnetje zag er nog niet af uit gisterenquote:Op zondag 9 december 2012 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Nja, je kunt het proberen en kijken wat het wordt
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 9 december 2012 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Vroegah had je:
[..]
Toen kreeg je allemaal bijdehante fok!kers die bij elke lap tekst gingen roepen
[..]WheheheheheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Allé mensen vanuit de kop van Noord Holland, maar ook vanuit Haarlem, stappen in Sloterdijk over op de metro naar de Zuidas en op de treinen naar Schiphol.quote:Op zondag 9 december 2012 16:54 schreef Igen het volgende:
Sloterdijk heeft veel reizigers, maar Centraal heeft nog véél meer reizigers (en die cijfers zijn altijd excl. overstappers). Dus lijkt het me nuttiger om de reizigers zo snel mogelijk naar Centraal te brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |