Goh, ik denk dat je voor Franse begrippen niet beter gaat krijgen. Er staat een hal met een mooie collectie oude treinen (o.a. voor de 1e wereldoorlog en ook nog een oud metrostel) En een hal met "Nieuwer" en soms nog ook rijvaardig spul.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:45 schreef bork het volgende:
[..]
Ik zit binnenkort een dikke week in Freiburg en je kan vrij gemakkelijk met de trein naar Mulhouse tegenwoordig, dus is het een dagtripje waardig?
Ben ook in Cite du Train geweest, was wel.een bezoek waard. De tramtrain van Mulhouse reed destijds nog niet, maar dat.lijkt me.ook wel leuk om te doen als de tijd het toelaat.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:43 schreef bork het volgende:
Darkwing, ben jij wel eens in Cité du train geweest? Per ongeluk ontdekt omdat ik naar de cijfers zocht die Fles wil hebben, niet gevonden btw(wel materiaal voor een spreekbeurt over de SBB btw.)
Ja, moek even zoekenquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Art heb jij dat SNCF jingletje niet ergens als WAV?
Jouw beurt dan, want ik ben niet verder gekomen dan het stoten van mijn hoofd aan mn bureau toen ik mn externe HDD Adapater in het stopcontact priktequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vertel me liever wie de rooie griet isquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:34 schreef James1988 het volgende:
Dit blijft ook een gaaf stukje muziek en beeld
Ik vind dat jullie het iets te positief inzien. Ik had vanmiddag mijn ellende hier al gestort maar tussen half 12 en 3-4 is de treindienst tussen utrecht en alkmaar een regelrechte puinhoop geweest. Vertragingen van minimaal 20 minuten, opgeheven treinen vanaf Amsterdam tot het noorden. Ik las nog over veel te korte treinen in de noord oost. Trein normaal met 14 irm nu met 11 icm.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:45 schreef DriekOplopers het volgende:
Sommigen vonden ons te mild, vandaag. Anderen juist te streng.
Graag jullie mening:
http://www.voorbeterov.nl/
Een of ander rustig straatje met arbeiderswoningen in een Waals stadje. Ach, heeft zijn charme. Maar nee dankzij de Wafelijzerpolitiek MOEST en ZOU hier een VERSCHRIKKELIJK GROTE scheepslift komen. Die niemand gebruikt. Maar ja, het geld moest opquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb trouwens uit België ook nog wel van die foto's dat je denkt "Whut?"
qua monster horizonvervuiling
WTFquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een of ander rustig straatje met arbeiderswoningen in een Waals stadje. Ach, heeft zijn charme. Maar nee dankzij de Wafelijzerpolitiek MOEST en ZOU hier een VERSCHRIKKELIJK GROTE scheepslift komen. Die niemand gebruikt. Maar ja, het geld moest op![]()
[ afbeelding ]
Ik kom om half 1 aan op Lelystad, uit Zwolle. Dan een half uur rondkijken en terug, op elk station opnieuw een half uur rondkijken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:45 schreef Bitlord het volgende:
Iemand zin om morgen samen de Hanzelijn te doen? Om half 1 vanaf Lelystad?
Ja, maar een totale Vlag op Modderschuit, net zoals elk wafelijzerproject in Wallonië, waaronder ook station Liège Guillemins.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:43 schreef b2py het volgende:
Die scheepslift is super vet! Ben daar geweest, zeer ingenieus bouwwerk.
OKquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:58 schreef Bitlord het volgende:
Kun je.mosschien je nummer pmen Fles? Vind t wel leuk om ff te meeten met een bak koffie, als jij dat.ook vind
Zondag welquote:
Spuit 11, hebben we al gehad vandaag, @Fles ben ook benieuwd voor zondag. Vannacht kan ook wat worden Het vriest matig tot streng met minima tussen -7 en -10 graden, in de Heuvelrugregio plaatselijk tot -15 graden.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:23 schreef Pino112 het volgende:
Even een crosspost vanuit DASOO
[ afbeelding ]
De Speld: Nauwelijks verkeershinder na eerste sneeuwvlokken
Had al wat pagina's doorgelezen en hem niet gespot, moest nog verder terugkijken.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
ja die was hier al eerder langsgekomen he
als je reist richting het station waar je hebt ingecheckt zit je sowieso al fout en bovendien staat het letterlijk in de gebruiksvoorwaarden van de ov chipkaart dat als je op hetzelfde station uitcheckt als waar je ingecheckt hebt en er meer dan een uur tussenzit de borg niet teruggestort wordt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
omdat het geen kut uit moet maken als je toch weekendVRIJ hebt.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Welk Station
HintHa, NS!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Dan rijdt ie normaal vast via Breda.quote:Op zaterdag 8 december 2012 09:35 schreef b2py het volgende:
Ik zie trouwens dat er vandaag een trein continue Den Helder - Maastricht rijdt, met gratis half uur extra reistijd door omleiding via Utrecht.
quote:AMSTERDAM - Een fusie tussen de NS en Prorail is nu niet verstandig. Dat zegt NS-topman Bert Meerstadt zaterdag in een interview in NRC Handelsblad.
Eerder dit jaar wekte Meerstadt nog de suggestie dat de twee bedrijven juist wel moeten kijken naar een samengaan.
Hij stuurde in juni een brief aan alle politieke partijen dat hij de nadelige effecten van de splitsing, die in 1995 werd doorgevoerd, wil onderzoeken. Hij zei destijds dat de strikte scheiding tussen de twee bedrijven de aanpak van de vele problemen, zoals chaos tijdens winterweer of bij het verhelpen van technische storingen, belemmert.
Structuurwijziging
Meerstadt zegt nu in een interview met NRC Handelsblad dat hij nooit bedoelde dat de NS en Prorail moeten fuseren. "We moeten kijken waar het beter kan, dat stond er in mijn brief", zegt hij.
"Daar is helemaal geen structuurwijziging voor nodig. We zijn een decennium bezig geweest om de effecten van de splitsing weg te nemen. Als je de boel nu weer bij elkaar gooit, ga je opnieuw dat pad op."
Samenwerken
De NS-topman benadrukt wel dat NS en Prorail veel intensiever moeten samenwerken. "Uit onze analyse van de afgelopen winter blijkt bijvoorbeeld dat de bijsturing na verstoringen een stuk beter kan. Dat loopt dwars door de twee organisaties heen: medewerkers, materieel, rails, seinen."
In de Tweede Kamer gaan al langer stemmen op om de NS en Prorail anders te organiseren. Staatssecretaris van Infrastructuur Wilma Mansveld (PvdA) wilde eind vorige maand geen discussie over een mogelijke fusie. Die komt volgens haar vanzelf aan bod als wordt gesproken over de Lange Termijn Spooragenda.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |