Zelf ben ik achter de SSN-stoomtrein aan geweest en later nog naar Brussel voor de Benelux'en (ook de 1182). Leuk rondje Zwijndrecht-Rotterdam-Tilburg-Den Bosch-Maastricht-Eys (bus vanaf Maastricht)-Heerlen-Maastricht-Luik-Brussel-Rotterdam-Zwijndrecht
Luik-Brussel met 200kmh over de HSL in een IC zonder toeslag... Daar kan het!
SMMR 2225 met de SSNVelen lijken deze rit even vergeten te zijn, maar ik niet. Vandaag was ik een dagje vrij, dus ben op pad gegaan. Hier is de SMMR 2225 met de Bm-rijtuigen en achterop 01 1075 net Rotterdam Centraal binnengekomen. SMMR 2225 gaat deze dag mee om niet te hoeven omlopen in Rotterdam en Maastricht.
Na ongeveer een 20 minuten zal de trein met de stoomlocomotief weer vertrekken richting Zuid-Limburg, met stops te Gouda, Woerden en Utrecht. In Maastricht en Valkenburg kunnen reizigers vervolgens de trein verlaten.
SSN 01 1075+rijtuigen+SMMR 2225
SSN 01 1075+rijtuigen+SMMR 2225 mit Volldampf durch Den Bosch
ZLSM 1040 met KerstritNa Den Bosch heb ik mij per trein en bus naar Eys gehaast. Pal naast deze fraaie fotostek ligt een bushalte van lijn 21, dus kon hier prima heen. Nog geen kwartier na aankomst kwam de ZLSM al aanstomen, en kon deze ook even geplaat worden. Hier kwam ik uiteraard voor de SSN.
ZLSM is onderweg van Valkenburg naar Simpelveld.
SMMR 2225 met de SSN-rijtuigen en 01 1075Even later kwam de SSN al aan, althans, zo zou het moeten. Door een vertraging onderweg kwam SSN ook vertraagd hier. Tegen ieders verwachtingen in kwam de SSN nog voor de ZLSM langs, want de ZLSM moest al uit Simpelveld weg zijn. SSN hoefde dus toch niet op Wijlre te wachten.
Met een luid brommende motor heeft de SMMR 2225 het nog lastig om naar boven te komen. De 01 1075 duwt niet mee.
De dieselloc zit voorop vanwege beperkter spoorgebruik in Maastricht en het daardoor niet kunnen omlopen van de stoomlocomotief.
Zo, dat was het voor nu even. Later volgen de andere foto's nog.