abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120108891
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:24 schreef zoem het volgende:
Zelfde als Rdam Blaak, dat vind ik ook geen IC-waardig station.
Gelukkig zijn 22.000 andere reizigers dat niet met je eens.. Blaak is hartje Rotterdam man, ideaal als je de stad in wilt. Goede overstap op de metro.
  zondag 9 december 2012 @ 15:27:33 #227
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120108894
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:24 schreef zoem het volgende:
De definitie van Intercity wordt steeds verder uitgehold. Tegenwoordig rijden er in Zeeland geen sprinters meer en stopt de IC ook op alle kleine stations. Zelfde als Rdam Blaak, dat vind ik ook geen IC-waardig station.
Zeeland wilde elk halfuur een verbinding richting de Randstad, rechtstreeks. En de stoptreinstations elk halfuur een trein. Dat kon, maar dan met een gedegradeerde intercity.
  zondag 9 december 2012 @ 15:28:23 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120108921
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Gelukkig zijn 22.000 andere reizigers dat niet met je eens.. Blaak is hartje Rotterdam man, ideaal als je de stad in wilt. Goede overstap op de metro.
Blaak is nog wel te snappen voor enkele IC-series. Een druk station, veel overstappers naar de metro A/B/C. Centraal word overgestapt op metro D/E.
pi_120108923
quote:

[..]

Dit.
pi_120109029
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:38 schreef Zyron het volgende:
Vanochtend met de eerste Arriva-rit op de Emmerlijn meegeweest. Als het goed is, is dit mobiele foto-album openbaar:
https://www.facebook.com/(...)098.583211361&type=1
Tof man! Ziet er goed uit :)
pi_120109082

De dag begon gisteren met een foto van de TB7 waarop vandaag stond dat de trein uit Den Helder in 1 keer door ging naar Maastricht.

Vervolgens langs Amsterdam Werkplaats Zuid waar voor een zaterdag erg veel materieel stond opgesteld.

Een foto nabij Swifterbant, grote leegtes die je bijna niet meer ziet...

Een sterves druk Dronten waar gratis friet werd uitgedeeld en waar een of andere retard had bedacht dat het leuk is als we kindermuziek gaan draaien. Mét het walibi entertainment team. (Ontbreekt op foto)

De dag werd vervolgd in Zwolle, waar eerst in een pitoreske kroeg de Wi-Fi gerepareerd moest worden, iedere vervolgens bijna lam was en we naar de chinees zijn geweest. Wat overigens echt fantastisch was, onbeperkt kanen voor ¤19.50. Uiteindelijk terug naar het station om richting huis te gaan, waarbij ik nog de laatste momenten van een NS Sneltrein heb gefotografeerd op de TB14. Het was een mooie en bijzonder gezellige dag!
pi_120109154
quote:
Eijsden boos op Belgische spoorwegen

Het Burgerinitiatief Trein Terug in Eijsden TTIE is boos op de Belgische spoorwegen.

Volgens de actiegroep was toegezegd dat met het ingaan van de nieuwe dienstregeling er Belgische kaartjesautomaten op het station in Eijsden zouden komen. Die zijn nog niet geplaatst.

Ook de eerdere belofte dat er dit jaar nieuwe treinstellen zouden gaan rijden tussen Luik en Maastricht is niet ingelost.
Bron: http://www.l1.nl/nieuws/1(...)orwegen#.UMSf66yoGSo

Weet iemand toevallig hoe het met die treinen zit? Toen de Maastricht-Brussel Expres verdween gaf de NMBS aan dat er vanaf ongeveer april Desiro's zouden gaan rijden. Die heb ik één keer zien proefrijden op dat traject maar toen is kennelijk gebleken dat die treinen (lees computersystemen) totaal niet overweg kunnen met 1.5 kV. De klassiekjes die ik afgelopen week dat traject heb zijn rijden hebben de nummers 176 en 234, ik heb geen idee wanneer die uit dienst genomen worden. Overigens mag daar wel wat groters gaan rijden, die dingen zitten (zeker op Luik-Wezet) echt propvol.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2012 15:36:37 ]
pi_120109224
quote:

[..]

Elk jaar weer worden er stations toegevoegd aan de IC van/naar vlissingen. Voor de reizigers die een langere reis moeten maken is het juist vervelend dat er gestopt wordt op elk station. Een IC is in mijn ogen bedoeld voor de grotere stukken. Rdam Blaak ligt immers op steenworpafstand van CS. Voorheen was Blaak volgens mij een sneltreinstation, maar de sneltrein is er niet meer.
  zondag 9 december 2012 @ 15:37:12 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120109234
@JB;
Gister waren ook grijze klassiekjes 709+776 gekoppeld actief in Maastricht. Dezen hebben al TBL1+, dus mogen inmiddels naar Maastricht.
Dat zijn nieuwere treinstellen als de 1xx en 2xx-serie, de rode klassiekers. Maar rood zal daar nog wel komen.
Er is ook sprake geweest van Break naar Maastricht. Voorlopig nog klassieke motorstellen.
pi_120109253
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 15:36 schreef zoem het volgende:

[..]

Elk jaar weer worden er stations toegevoegd aan de IC van/naar vlissingen. Voor de reizigers die een langere reis moeten maken is het juist vervelend dat er gestopt wordt op elk station. Een IC is in mijn ogen bedoeld voor de grotere stukken. Rdam Blaak ligt immers op steenworpafstand van CS. Voorheen was Blaak volgens mij een sneltreinstation, maar de sneltrein is er niet meer.
En ga maar eens na hoeveel treinreizigers die lange reis maken, dat houdt niet in verhouding met het aantal reizigers wat wél profiteert van de stop te Rotterdam Blaak.
pi_120109307
quote:

[..]

In Zeeland moeten ze eens wat stations durven schrappen. Of maximaal eens per uur aan doen. Gaat nergens over dat Kruiningen altijd nog IC-stations is gebleven na vertrek van de boot. En begin maar niet over Rilland-Bath als station :')
pi_120109472
Ik snap er niks van, splitst de noord-oost nou wel of niet?
De treinen uit Enschede staan aangegeven naar Den Haag Centraal, vanaf Deventer wordt dat Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal... Wel gecombineerd en gesplitst dus nog te Ut?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 december 2012 @ 15:44:07 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120109484
quote:

[..]

zo extreem als dit jaar zal het niet worden :P

U bevindt zich in de Intercity van Vlissingen naar Groningen welke onderweg nog zal gaan stoppen te Vlissingen-Souburg, Middelburg, Arnemuiden, Goes, Kapelle-Biezelinge, Kruiningen-Yerseke, Krabbendijke, Rilland-Bath, Bergen op Zoom, Roosendaal, Dordrecht, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS, Den Haag Laan v NOI, Leiden Centraal, Schiphol, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Almere Centrum, Lelystad Centrum, Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Beilen, Assen, Haren, Groningen Europapark en eindbestemming Groningen.

Ik herhaal ... :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120109509
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:37 schreef b2py het volgende:

[..]

En ga maar eens na hoeveel treinreizigers die lange reis maken, dat houdt niet in verhouding met het aantal reizigers wat wél profiteert van de stop te Rotterdam Blaak.
Ja, ik snap waar je naar toe wilt, maar waar leg je de grens? Want zo kun je voor elk station wel gaan redeneren dat het wel handig is dat de trein daar ook even stopt.
  zondag 9 december 2012 @ 15:44:57 #240
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120109512
quote:
12s.gif Op zondag 9 december 2012 15:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zo extreem als dit jaar zal het niet worden :P

U bevindt zich in de Intercity van Vlissingen naar Groningen welke onderweg nog zal gaan stoppen te Vlissingen-Souburg, Middelburg, Arnemuiden, Goes, Kapelle-Biezelinge, Kruiningen-Yerseke, Krabbendijke, Rilland-Bath, Bergen op Zoom, Roosendaal, Dordrecht, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS, Den Haag Laan v NOI, Leiden Centraal, Schiphol, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Almere Centrum, Lelystad Centrum, Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Beilen, Assen, Haren, Groningen Europapark en eindbestemming Groningen.

Ik herhaal ... :P
De trein naar Groningen blijft toch vanaf Zwolle een IC, en Leeuwarden wordt een Stoptrein na Zwolle?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 december 2012 @ 15:45:00 #241
Maffe Fries
pi_120109514
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:43 schreef b2py het volgende:
Ik snap er niks van, splitst de noord-oost nou wel of niet?
De treinen uit Enschede staan aangegeven naar Den Haag Centraal, vanaf Deventer wordt dat Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal... Wel gecombineerd en gesplitst dus nog te Ut?
Voor de richting Rotterdam overstappen op Utrecht Centraal.

Kom je vanuit Zwolle dan is het in Utrecht overstappen voor de richting Den Haag Centraal
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 december 2012 @ 15:45:39 #242
Maffe Fries
pi_120109535
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:44 schreef greavy het volgende:

[..]

De trein naar Groningen blijft toch vanaf Zwolle een IC, en Leeuwarden wordt een Stoptrein na Zwolle?
niet de trein die om 20.09 uur uit Vlissingen vertrekt :P
pi_120109567
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:37 schreef greavy het volgende:
@JB;
Gister waren ook grijze klassiekjes 709+776 gekoppeld actief in Maastricht. Dezen hebben al TBL1+, dus mogen inmiddels naar Maastricht.
Dat zijn nieuwere treinstellen als de 1xx en 2xx-serie, de rode klassiekers. Maar rood zal daar nog wel komen.
Er is ook sprake geweest van Break naar Maastricht. Voorlopig nog klassieke motorstellen.
Ok bedankt voor de info. Break is overigens ook al vaker in Maastricht geweest, maar die heb ik alleen in de weekends een enkele keer gezien.
pi_120109614
quote:
14s.gif Op zondag 9 december 2012 15:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voor de richting Rotterdam overstappen op Utrecht Centraal.

Kom je vanuit Zwolle dan is het in Utrecht overstappen voor de richting Den Haag Centraal
Maar vanuit Zwolle staat er niet Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal.
En op de AV van utrecht C staat om .29 en .59 een IC naar Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal, en niet ook nog om .02 een IC naar Rotterdam Centraal.. Ze staan ook op zelfde spoor te Gouda. Heeft dat te maken met het weekend en die werkzaamheden ofzo?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 december 2012 @ 15:49:47 #245
Maffe Fries
pi_120109711
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Maar vanuit Zwolle staat er niet Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal.
En op de AV van utrecht C staat om .29 en .59 een IC naar Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal, en niet ook nog om .02 een IC naar Rotterdam Centraal.. Ze staan ook op zelfde spoor te Gouda. Heeft dat te maken met het weekend en die werkzaamheden ofzo?
oh ja. Dat zal het zijn. Die treinen gaan splitsen en combineren in Gouda. Heeft te maken met DSSU (Doorstroom station Utrecht) en Randstadspoor
pi_120109755
Hmm, de NS-reisplanner werkt nog niet helemaal volledig :?
Ik plan Amsterdam Zuid -> Almere Centrum, en hij laat de optie met overstap in Weesp maar gewoon niet zien, terwijl dat nog prima optie volgens mij.
En rare kwartiersdienst, .12 + .19 + .42 + .49
  zondag 9 december 2012 @ 15:53:34 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120109844

Adieu Benelux met de NMBS HLE11.8 1182 voorop
Mijn "afscheids"plaat van de Benelux. NMBS 1182 met een Prio-stam op sleep is net in Brussel-Zuid gearriveerd. Na enkele ogenblikken wordt de locomotief naar spoor 22 afgerangeerd, en gaat deze stam met een Traxx retour Nederland.

De Laatste Keer
Voor de laatste keer 2 maal een Benelux naastelkaar aan hetzelfde perron. Op dit tijdstip is de treinenloop al zwaar uitgestorven, dus kan de Benelux aan het perron keren. Hier nog een allerlaatste mogelijkheid van deze allerlaatste gebeurtenis.

De Aller Laatste Benelux
De allerlaatste Benelux kwam aanrijden met de Olympische Prio-stam. Deze trein is de laatste Benelux die zal eindigen op het eindpunt, in dit geval Schiphol. Voor de reizigers naar Amsterdam werd doorgereden naar Sloterdijk.

Een prachtige huisrit gehad naar Rotterdam, waar mijn laatste rit ophield. Ik heb de afgelopen jaren met plezier deze trein mogen gebruiken, en - zoals velen - vind ik het jammer dat deze nu definitief verdwijnt.

Zondag 9 December zijn de Traxx'en al retour België gegaan en de ICRm-Prio rijtuigen aan de kant gezet, om weer terug te keren naar NS Reizigers.
pi_120109925
NS kan niet garanderen dat het goed blijft gaan
AMSTERDAM - De NS kan niet garanderen dat de treinen bij stevige sneeuwbuien ook volgens schema blijven rijden.

Dat zei president-directeur Bert Meerstadt zondag in Buitenhof.
De afgelopen dagen had het treinverkeer weinig te lijden onder het winterweer, maar het spoor blijft volgens hem een 'kwetsbaar product'. "Het bemoedigt me wel dat het op dit moment goed is gegaan", zei hij.

In de Randstad reden de treinen volgens een aangepast schema. Dat was volgens Meerstadt hard nodig om problemen op te vangen. "Er is altijd wel een trein die ergens blijft staan of een wissel die het niet doet." Dan is er volgens hem ruimte nodig om het probleem op te lossen.
"Er was genoeg sneeuw en het waaide hard genoeg om echt op je hoede te moeten zijn. Het is verstandig dat wij voor een aangepaste dienstregeling hebben gekozen." Als hier niet voor was gekozen was het volgens hem mis gegaan.

Fyra
Ook zei Meerstadt in het prograamma dat treinreizigers met een abonnement binnenkort alleen nog maar een toeslag hoeven te betalen voor de gebruik van de hogesnelheidstrein Fyra die tussen Amsterdam en Brussel rijdt.
De NS komt daarmee tegemoet aan kritiek van reizigersvereniging Rover. Die beschuldigde de NS van kunstmatige prijsopdrijving en misbruik van een monopoliepositie. Abonnementhouders zouden meer dan het dubbele voor de treinreis kwijt zijn dan nu het geval is op het traject.

Toeslag
Meerstadt zei niet wanneer de nieuwe maatregel van kracht wordt. Hij zei alleen dat treinreizigers in Nederland en België ''zo rap mogelijk'' gebruik kunnen gaan maken van hun abonnement.
Ze betalen dan alleen een toeslag voor het gebruik van het stuk hogesnelheidslijn, liet Meerstadt weten. Die toeslag is hetzelfde wat andere gebruikers betalen.
Over de hogesnelheidslijn is 11 jaar gesteggel geweest tussen Nederland en België. De kwestie werd pas begin deze maand opgelost. Met de invoering zondag van de nieuwe dienstregeling van de NS is ook de nieuwe Fyra gaan rijden.
Vanuit Amsterdam zijn reizigers met de Fyra voortaan bijna een uur eerder in Brussel dan met de huidige Beneluxtrein het geval is.

bron
pi_120110731
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 15:44 schreef zoem het volgende:

[..]

Ja, ik snap waar je naar toe wilt, maar waar leg je de grens? Want zo kun je voor elk station wel gaan redeneren dat het wel handig is dat de trein daar ook even stopt.
Rotterdam Blaak heeft meer in- en uitstappers dan IC-stations zoals Roosendaal, Sittard of Assen, dus in die zin is een stop wel gerechtvaardigd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2012 16:15:03 ]
  zondag 9 december 2012 @ 16:14:35 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_120110751
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:38 schreef Zyron het volgende:
Vanochtend met de eerste Arriva-rit op de Emmerlijn meegeweest. Als het goed is, is dit mobiele foto-album openbaar:
https://www.facebook.com/(...)098.583211361&type=1
Is niet openbaar :N

Ik kreeg trouwens een leuke Thermo mok aangeboden van Arriva op de Vechtdallijn :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')