Gelukkig zijn 22.000 andere reizigers dat niet met je eens.. Blaak is hartje Rotterdam man, ideaal als je de stad in wilt. Goede overstap op de metro.quote:Op zondag 9 december 2012 15:24 schreef zoem het volgende:
Zelfde als Rdam Blaak, dat vind ik ook geen IC-waardig station.
Zeeland wilde elk halfuur een verbinding richting de Randstad, rechtstreeks. En de stoptreinstations elk halfuur een trein. Dat kon, maar dan met een gedegradeerde intercity.quote:Op zondag 9 december 2012 15:24 schreef zoem het volgende:
De definitie van Intercity wordt steeds verder uitgehold. Tegenwoordig rijden er in Zeeland geen sprinters meer en stopt de IC ook op alle kleine stations. Zelfde als Rdam Blaak, dat vind ik ook geen IC-waardig station.
Blaak is nog wel te snappen voor enkele IC-series. Een druk station, veel overstappers naar de metro A/B/C. Centraal word overgestapt op metro D/E.quote:Op zondag 9 december 2012 15:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig zijn 22.000 andere reizigers dat niet met je eens.. Blaak is hartje Rotterdam man, ideaal als je de stad in wilt. Goede overstap op de metro.
Dit.quote:Op zondag 9 december 2012 15:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig zijn 22.000 andere reizigers dat niet met je eens.. Blaak is hartje Rotterdam man, ideaal als je de stad in wilt. Goede overstap op de metro.
Tof man! Ziet er goed uitquote:Op zondag 9 december 2012 09:38 schreef Zyron het volgende:
Vanochtend met de eerste Arriva-rit op de Emmerlijn meegeweest. Als het goed is, is dit mobiele foto-album openbaar:
https://www.facebook.com/(...)098.583211361&type=1
Bron: http://www.l1.nl/nieuws/1(...)orwegen#.UMSf66yoGSoquote:Eijsden boos op Belgische spoorwegen
Het Burgerinitiatief Trein Terug in Eijsden TTIE is boos op de Belgische spoorwegen.
Volgens de actiegroep was toegezegd dat met het ingaan van de nieuwe dienstregeling er Belgische kaartjesautomaten op het station in Eijsden zouden komen. Die zijn nog niet geplaatst.
Ook de eerdere belofte dat er dit jaar nieuwe treinstellen zouden gaan rijden tussen Luik en Maastricht is niet ingelost.
Elk jaar weer worden er stations toegevoegd aan de IC van/naar vlissingen. Voor de reizigers die een langere reis moeten maken is het juist vervelend dat er gestopt wordt op elk station. Een IC is in mijn ogen bedoeld voor de grotere stukken. Rdam Blaak ligt immers op steenworpafstand van CS. Voorheen was Blaak volgens mij een sneltreinstation, maar de sneltrein is er niet meer.quote:Op zondag 9 december 2012 15:27 schreef b2py het volgende:
[..]
En ga maar eens na hoeveel treinreizigers die lange reis maken, dat houdt niet in verhouding met het aantal reizigers wat wél profiteert van de stop te Rotterdam Blaak.quote:Op zondag 9 december 2012 15:36 schreef zoem het volgende:
[..]
Elk jaar weer worden er stations toegevoegd aan de IC van/naar vlissingen. Voor de reizigers die een langere reis moeten maken is het juist vervelend dat er gestopt wordt op elk station. Een IC is in mijn ogen bedoeld voor de grotere stukken. Rdam Blaak ligt immers op steenworpafstand van CS. Voorheen was Blaak volgens mij een sneltreinstation, maar de sneltrein is er niet meer.
In Zeeland moeten ze eens wat stations durven schrappen. Of maximaal eens per uur aan doen. Gaat nergens over dat Kruiningen altijd nog IC-stations is gebleven na vertrek van de boot. En begin maar niet over Rilland-Bath als stationquote:Op zondag 9 december 2012 15:36 schreef zoem het volgende:
[..]
Elk jaar weer worden er stations toegevoegd aan de IC van/naar vlissingen. Voor de reizigers die een langere reis moeten maken is het juist vervelend dat er gestopt wordt op elk station. Een IC is in mijn ogen bedoeld voor de grotere stukken. Rdam Blaak ligt immers op steenworpafstand van CS. Voorheen was Blaak volgens mij een sneltreinstation, maar de sneltrein is er niet meer.
zo extreem als dit jaar zal het niet wordenquote:Op zondag 9 december 2012 15:36 schreef zoem het volgende:
[..]
Ja, ik snap waar je naar toe wilt, maar waar leg je de grens? Want zo kun je voor elk station wel gaan redeneren dat het wel handig is dat de trein daar ook even stopt.quote:Op zondag 9 december 2012 15:37 schreef b2py het volgende:
[..]
En ga maar eens na hoeveel treinreizigers die lange reis maken, dat houdt niet in verhouding met het aantal reizigers wat wél profiteert van de stop te Rotterdam Blaak.
De trein naar Groningen blijft toch vanaf Zwolle een IC, en Leeuwarden wordt een Stoptrein na Zwolle?quote:Op zondag 9 december 2012 15:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo extreem als dit jaar zal het niet worden
U bevindt zich in de Intercity van Vlissingen naar Groningen welke onderweg nog zal gaan stoppen te Vlissingen-Souburg, Middelburg, Arnemuiden, Goes, Kapelle-Biezelinge, Kruiningen-Yerseke, Krabbendijke, Rilland-Bath, Bergen op Zoom, Roosendaal, Dordrecht, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS, Den Haag Laan v NOI, Leiden Centraal, Schiphol, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Almere Centrum, Lelystad Centrum, Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Beilen, Assen, Haren, Groningen Europapark en eindbestemming Groningen.
Ik herhaal ...
Voor de richting Rotterdam overstappen op Utrecht Centraal.quote:Op zondag 9 december 2012 15:43 schreef b2py het volgende:
Ik snap er niks van, splitst de noord-oost nou wel of niet?
De treinen uit Enschede staan aangegeven naar Den Haag Centraal, vanaf Deventer wordt dat Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal... Wel gecombineerd en gesplitst dus nog te Ut?
niet de trein die om 20.09 uur uit Vlissingen vertrektquote:Op zondag 9 december 2012 15:44 schreef greavy het volgende:
[..]
De trein naar Groningen blijft toch vanaf Zwolle een IC, en Leeuwarden wordt een Stoptrein na Zwolle?
Ok bedankt voor de info. Break is overigens ook al vaker in Maastricht geweest, maar die heb ik alleen in de weekends een enkele keer gezien.quote:Op zondag 9 december 2012 15:37 schreef greavy het volgende:
@JB;
Gister waren ook grijze klassiekjes 709+776 gekoppeld actief in Maastricht. Dezen hebben al TBL1+, dus mogen inmiddels naar Maastricht.
Dat zijn nieuwere treinstellen als de 1xx en 2xx-serie, de rode klassiekers. Maar rood zal daar nog wel komen.
Er is ook sprake geweest van Break naar Maastricht. Voorlopig nog klassieke motorstellen.
Maar vanuit Zwolle staat er niet Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal.quote:Op zondag 9 december 2012 15:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor de richting Rotterdam overstappen op Utrecht Centraal.
Kom je vanuit Zwolle dan is het in Utrecht overstappen voor de richting Den Haag Centraal
oh ja. Dat zal het zijn. Die treinen gaan splitsen en combineren in Gouda. Heeft te maken met DSSU (Doorstroom station Utrecht) en Randstadspoorquote:Op zondag 9 december 2012 15:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar vanuit Zwolle staat er niet Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal.
En op de AV van utrecht C staat om .29 en .59 een IC naar Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal, en niet ook nog om .02 een IC naar Rotterdam Centraal.. Ze staan ook op zelfde spoor te Gouda. Heeft dat te maken met het weekend en die werkzaamheden ofzo?
Rotterdam Blaak heeft meer in- en uitstappers dan IC-stations zoals Roosendaal, Sittard of Assen, dus in die zin is een stop wel gerechtvaardigd.quote:Op zondag 9 december 2012 15:44 schreef zoem het volgende:
[..]
Ja, ik snap waar je naar toe wilt, maar waar leg je de grens? Want zo kun je voor elk station wel gaan redeneren dat het wel handig is dat de trein daar ook even stopt.
Is niet openbaarquote:Op zondag 9 december 2012 09:38 schreef Zyron het volgende:
Vanochtend met de eerste Arriva-rit op de Emmerlijn meegeweest. Als het goed is, is dit mobiele foto-album openbaar:
https://www.facebook.com/(...)098.583211361&type=1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |