Niks mis mee, zolang je het geen intercity noemt en vooral niet helemaal doorrijdt naar Maastricht (want daar is de IC voor.)quote:Op woensdag 3 april 2013 11:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
"Dames en heren u bevindt zich in de intercity naar Maastricht. We zullen ondertussen voor u stoppen te Amsterdal Amstel, Duivendrecht, Amsterdam Bijlmer ArenA, Kebabcoude, Utrecht Centraal, Geldermalsen, Den Bosch, Boxtel, Eindhoven..." zoiets?
Hah! Toch twee dingen mis mee dusquote:Op woensdag 3 april 2013 12:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niks mis mee, zolang je het geen intercity noemt en vooral niet helemaal doorrijdt naar Maastricht (want daar is de IC voor.)
Wat heeft ze precies staan liegen?quote:Op woensdag 3 april 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Mansveld heeft geisteren staan liegen in de Kamer over de overdracht van stations naar ProRail.
Voor Beter OV stapt naar de ACM (voorheen NMa):
http://www.voorbeterov.nl/130403.php
Vanmiddag reeds gesprek met de ACM!!!quote:Op woensdag 3 april 2013 12:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat heeft ze precies staan liegen?
Edit: Ah, nu zie ik het, dat de overdracht duur zou zijn. Goed, dat zal een rechter dan moeten uitvogelen maar ik denk niet dat je erg sterk staat met je mening. Dit is namelijk een veel te simplistische voorstelling van zaken.
mja, eens moet er duidelijkheid komen. de eigendommen rond het spoor zitten op dit moment erg ingewikkeld in elkaar. ProRail heeft een deel in bezit en de NS ook. Zo kan het dus zijn dat op de vrije baan het spoor in bezit is van ProRail, maar de spoorberm van de NS.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is bijzonder rap! Ik ben geen voorstander van het afsplitsen van NS Stations maar ik wens je veel succes
Okay, fair enough en het lijkt me dat daar ook zeker iets aan moet veranderen. Maar ik vind de opmerking dat er geen level playing field zou zijn bijvoorbeeld vreemd. Dit soort zaken worden bij aanbestedingen toch niet meegenomen? Zo van "Oh jah, NS heeft de meeste faciliteiten te bieden op de stations van Venlo, Roermond en Nijmegen dus 10 punten extra."quote:Op woensdag 3 april 2013 13:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, eens moet er duidelijkheid komen. de eigendommen rond het spoor zitten op dit moment erg ingewikkeld in elkaar. ProRail heeft een deel in bezit en de NS ook. Zo kan het dus zijn dat op de vrije baan het spoor in bezit is van ProRail, maar de spoorberm van de NS.
Het is gewoon een kwestie die bij de splitsing tussen NS en ProRail nooit goed geregeld is geweest.
precies. Dat kan de NS dus een oneigenlijk voordeel geven, maar hoeft niet zo te zijn. Om dat te voorkomen zou je dat met afspraken dicht moeten timmeren dat verliezen bij NSFS, NSR en NSH niet gecompenseerd mogen worden via andere bedrijfsonderdelen. Zo creëer je meer een level playing field.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee niet tien punten extra. Heb je het verhaal gelezen? NS heeft een oneerlijk voordeel bij het inschrijven omdat zij wel (en de andere aanbieders niet) voor een lagere prijs kunnen gaan omdat zij wel (en de andere aanbieders niet) dat "gat" wel weer dichtspijkeren vanuit het goddeloos dure slootwater en die andere overpricede stervex troep.
je kunt nu eenmaal niet alles controleren. het enige wat wel kan is de bedrijfsactiviteiten nog meer scheiden dan nu.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja maar goed, hoe ga je NS aan zulke afspraken houden?Dat is hetzelfde als bij Ajax - PSV zeggen "Joh, we hebben 1 grensrechter minder vandaag. We spreken af dat jullie het gewoon eerlijk zeggen als je buitenspel staat, OK?
"
Of, nog iets dichter bij de werkelijkheid: Je vraagt 200 renners of ze doping gebruikt hebben en concludeert dan dat er niets aan de hand is
DB heeft een meer dan tien keer zo grote omzet als de NS en het moederbedrijf van Transdev ook. Daarnaast vraag ik me af of dit wel klopt want in Duitsland, waar de DB van praktisch alle stations de eigenaar is, zie je ook dat kleinere bedrijven echt wel aanbestedingen winnen. Nieuwe partijen zouden het namelijk goedkoper doen ofzo.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee niet tien punten extra. Heb je het verhaal gelezen? NS heeft een oneerlijk voordeel bij het inschrijven omdat zij wel (en de andere aanbieders niet) voor een lagere prijs kunnen gaan omdat zij wel (en de andere aanbieders niet) dat "gat" wel weer dichtspijkeren vanuit het goddeloos dure slootwater en die andere overpricede stervex troep.
En ik vind het kolder dat je een bedrijf gaat vertellen dat ze nog maar één ding mogen doen en zich niet meer met nevenactiviteiten mogen bemoeien.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt nu eenmaal niet alles controleren. het enige wat wel kan is de bedrijfsactiviteiten nog meer scheiden dan nu.
quote:Op woensdag 3 april 2013 13:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
DB heeft een meer dan tien keer zo grote omzet als de NS en het moederbedrijf van Transdev komt daar ook in de buurt. Daarnaast vraag ik me af of dit wel klopt want in Duitsland, waar de DB van praktisch alle stations de eigenaar is, zie je ook dat kleinere bedrijven echt wel aanbestedingen winnen. Nieuwe partijen zouden het namelijk goedkoper doen ofzo.
ben ik met je eens. Het moet alleen wel zo zijn dat de kerntaken niet ondergesneeuwd raken en dat het bedrijf vooral op de kerntaken afgerekend wordt.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En ik vind het kolder dat je een bedrijf gaat vertellen dat ze nog maar één ding mogen doen en zich niet meer met nevenactiviteiten mogen bemoeien.
Wel als ze van hun eigen core business een potje maken terwijl ze ook nog een maatschappelijke functie vervullen natuurlijk.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En ik vind het kolder dat je een bedrijf gaat vertellen dat ze nog maar één ding mogen doen en zich niet meer met nevenactiviteiten mogen bemoeien.
het gaat er gewoon om dat het klantoordeel leidend is. Mocht het streefcijfer niet gehaald worden dan is er een verdomd goed excuus nodigquote:Op woensdag 3 april 2013 13:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
@Peterselieman; Eens. Veiligheid op stations betekent ook winkeltjes open enzo.
Ja natuurlijk. Hoezo is dat natuurlijk? "Hey luister, je bent erg goed in tekenen maar we hebben je aangenomen om te schrijven en aangezien dat iets minder gaat mag je dus vanaf nu er niet meer naast ook nog tekenen"quote:Op woensdag 3 april 2013 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel als ze van hun eigen core business een potje maken terwijl ze ook nog een maatschappelijke functie vervullen natuurlijk.
Als ie aangenomen is om te schrijven en de maatschappij heeft een aanzienlijk belang dat hij schrijft, dan moet ie eerst zorgen dat ie goedverdoeme GOED en FATSOENLIJK kan schrijven. Voordat er getekend wordt. Laat staan gevingerverfdquote:Op woensdag 3 april 2013 14:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Hoezo is dat natuurlijk? "Hey luister, je bent erg goed in tekenen maar we hebben je aangenomen om te schrijven en aangezien dat iets minder gaat mag je dus vanaf nu er niet meer naast ook nog tekenen"
Zo is elk normaal Nederlands kind opgevoed. Had ook bij jou moeten gebeurenquote:Dat lijkt wel bijna iemand zijn ijsje ontzeggen omdat 'ie z'n bord niet leeg heeft.
Maar dan is het toch veel eerlijker om daar eisen over neer te leggen? Van okay jongens, dikke boetes want die teringtreinen rijden ondanks de beloftes jaar op jaar nog steeds crap in de winter.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als ie aangenomen is om te schrijven en de maatschappij heeft een aanzienlijk belang dat hij schrijft, dan moet ie eerst zorgen dat ie goedverdoeme GOED en FATSOENLIJK kan schrijven. Voordat er getekend wordt. Laat staan gevingerverfd(vingergevorven?
)
Oh je denkt dat ik er zo'n hekel aan heb omdat mijn ouders dat niet jarenlang geprobeerd hebben? En nee dat is geen normale opvoeding.quote:Zo is elk normaal Nederlands kind opgevoed. Had ook bij jou moeten gebeuren
Dikke boetes die a) het management wél raakt, b) niet doodgewoon doorberekend wordt aan de reiziger en c) niet afgerekend wordt op het behoorlijk grote deel van het rijdend personeel wat wél zijn best doet om alle imagosteken die Bert en co laten vallen weer op te rapen. Lastig genoeg, zelfs met een politiek verantwoordelijke die wél geinteresseerd is in het OV.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar dan is het toch veel eerlijker om daar eisen over neer te leggen? Van okay jongens, dikke boetes want die teringtreinen rijden ondanks de beloftes jaar op jaar nog steeds crap in de winter.
Dat wasch eenen garpjen, azijnpisserquote:Op woensdag 3 april 2013 14:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh je denkt dat ik er zo'n hekel aan heb omdat mijn ouders dat niet jarenlang geprobeerd hebben? En nee dat is geen normale opvoeding.
Voordat Wilma Mansveld de portefeuille 'OV' kreeg werd dit gedaan door Melanie Schultz-van Haegen.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:52 schreef arkkey het volgende:
Ik moet zeggen dat ik hele spoorgebeuren pas sinds een half jaartje eigenlijk een beetje aan het volgen ben, maar was die vorige staatssecretaris ook zo'n drama als die Wilma? Lijkt wel of dat mens op de loonlijst van de NS staat ofzo.
Wilma is zowaar stukken beter dan haar voorganger. Op haar goede dagen. Op haar slechte dagen is ze even onzichtbaar/vertoont ze evenveel ontwijkingsgedrag.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:52 schreef arkkey het volgende:
Ik moet zeggen dat ik hele spoorgebeuren pas sinds een half jaartje eigenlijk een beetje aan het volgen ben, maar was die vorige staatssecretaris ook zo'n drama als die Wilma? Lijkt wel of dat mens op de loonlijst van de NS staat ofzo.
Sinds ik begin jaren '90 de Nederlandse politiek volg zijn er best veel van die randdebielen geweestquote:Op woensdag 3 april 2013 15:52 schreef arkkey het volgende:
Ik moet zeggen dat ik hele spoorgebeuren pas sinds een half jaartje eigenlijk een beetje aan het volgen ben, maar was die vorige staatssecretaris ook zo'n drama als die Wilma? Lijkt wel of dat mens op de loonlijst van de NS staat ofzo.
De periodes dat er een capabel iemand op Verkeer en Waterstaat (of de opvolgers) zat zijn aanzienlijk korter, ja.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Sinds ik begin jaren '90 de Nederlandse politiek volg zijn er best veel van die randdebielen geweest
Ik zou op haar plaats moeten zitten. Fuck water!quote:Op woensdag 3 april 2013 16:25 schreef James1988 het volgende:
Schultz zei pasgeleden ergens in een interview dat ze het niet erg vindt dat ze het spoor kwijt is, haar passie ligt tenslotte meer bij water.
Ja, dan kunnen we gewoon meteen jou de schuld geven!quote:Op woensdag 3 april 2013 16:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zou op haar plaats moeten zitten. Fuck water!
Moet ze eens opletten hoe geil een molensteen van dichtbij isquote:Op woensdag 3 april 2013 16:25 schreef James1988 het volgende:
Schultz zei pasgeleden ergens in een interview dat ze het niet erg vindt dat ze het spoor kwijt is, haar passie ligt tenslotte meer bij water.
Sinds Neelie Smit-Kroes is er niemand meer met een IQ van boven het vriespunt geweest daar neequote:Op woensdag 3 april 2013 16:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Sinds ik begin jaren '90 de Nederlandse politiek volg zijn er best veel van die randdebielen geweest
denk niet dat ze daar om maaltquote:Op woensdag 3 april 2013 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet ze eens opletten hoe geil een molensteen van dichtbij is
Dat is ook het enige positieve aan deze minister hoor. Die Mansveld hoef ik niet over de keukentafelquote:Op woensdag 3 april 2013 17:33 schreef Hr-Flip het volgende:
potverdikkeme jongens,
Het is toch best wel een aardige meid
[ afbeelding ]
Kijk haar haar vrolijk dansen in de wind, met haar betoverende lach, verleid ze elke gezonde hollandse jongeman. Kwa aanzien toch veel beter dan die andere heksen, ik zou deze wel eens over de keukentafel heen willen batsen, voor het volk en vaderland en al was het alleen maar omdat ze dan niet bezig is met politiek
te veel koorballen waren je voor. dus ik bedank iigquote:Op woensdag 3 april 2013 17:33 schreef Hr-Flip het volgende:
potverdikkeme jongens,
Het is toch best wel een aardige meid
[ afbeelding ]
Kijk haar haar vrolijk dansen in de wind, met haar betoverende lach, verleid ze elke gezonde hollandse jongeman. Kwa aanzien toch veel beter dan die andere heksen, ik zou deze wel eens over de keukentafel heen willen batsen, voor het volk en vaderland en al was het alleen maar omdat ze dan niet bezig is met politiek
Ja, dat ze er goed uitziet kun je wel over Schultz zeggen jaquote:Op woensdag 3 april 2013 17:33 schreef Hr-Flip het volgende:
potverdikkeme jongens,
Het is toch best wel een aardige meid
[ afbeelding ]
Kijk haar haar vrolijk dansen in de wind, met haar betoverende lach, verleid ze elke gezonde hollandse jongeman. Kwa aanzien toch veel beter dan die andere heksen, ik zou deze wel eens over de keukentafel heen willen batsen, voor het volk en vaderland en al was het alleen maar omdat ze dan niet bezig is met politiek
Op het spoor ligt haar voorkeur bij de SLT.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:33 schreef Hr-Flip het volgende:
potverdikkeme jongens,
Het is toch best wel een aardige meid
[ afbeelding ]
Kijk haar haar vrolijk dansen in de wind, met haar betoverende lach, verleid ze elke gezonde hollandse jongeman. Kwa aanzien toch veel beter dan die andere heksen, ik zou deze wel eens over de keukentafel heen willen batsen, voor het volk en vaderland en al was het alleen maar omdat ze dan niet bezig is met politiek
Voor alleen het traject Zwolle - Roosendaal kun je beter iNStApp gebruiken. De laatste maand bijzonder betrouwbaar gebleken. De code is 2506.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:44 schreef arkkey het volgende:
Rete-handig, ik kan anders nooit zien of ik op zwolle->roosendaal nu een "koploper" (wifi!) heb of niet. Als ik dan toch zo'n pleuris eind stil moet zitten dan liever MET wifi.
Die codes zijn v.z.i.w. slechts éénmalig te gebruiken.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Voor alleen het traject Zwolle - Roosendaal kun je beter iNStApp gebruiken. De laatste maand bijzonder betrouwbaar gebleken. De code is 2506.
Oh apart, heb 'm al aan meerdere mensen gegeven en die hebben geen probleme voor zover ik weet. Ook al meermaals op m'n eigen telefoon (met verschillende roms) geïnstalleerd, maar als het aan device-id is gekoppeld dan kudos voor de ontwikkelaar.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die codes zijn v.z.i.w. slechts éénmalig te gebruiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |