En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:23 schreef Peterselieman het volgende:
daarover gesproken: las gister dat Arriva haar aanrijdingstreinen niet meer naar Amsterdam stuurt voor reiniging, maar dat er in de werkplaats in Zutphen ook een spoor geschikt is om de treinen te reinigen.
De app is van Rens Bloom, die ook die matvoorspellingen online zet. Ja, dus het is hetzelfde, zegmaar.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:28 schreef James1988 het volgende:
Het zal wel gebaseerd zijn op de materieelvoorspellingen die hier staan.
Er komt hier nog vrij regelmatig leegmat voorbij stomen, richting Zutphen. Laatst ook weer een GTW'tje van Arriva.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
[..]
En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.
Bonken, stomen, knallen. Allemaal synoniemen.quote:
Niet, maar wel geinig om te hebben ofc.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:32 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Sinds wanneer reis jij op Rsd - Zwolle dan?
Beter vocht in de tank dan in je cilindersquote:Op woensdag 3 april 2013 18:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bonken, stomen, knallen. Allemaal synoniemen.
GTW'tjes kunnen wel stomen. Dan moet er vocht in de dieseltank zitten![]()
Zeg, er lezen ook minderjarigen mee hier hequote:Op woensdag 3 april 2013 18:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Beter vocht in de tank dan in je cilinders
quote:Eind 2015 is een vertraagde trein iets bijzonders.
Bij mij staat er ook 2506 in de handleiding, gewoon een standaardcode dusquote:Op woensdag 3 april 2013 18:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die codes zijn v.z.i.w. slechts éénmalig te gebruiken.
Je zorgt er gewoon voor dat het stel in opzending meegaat naar Geldermalsen, dan leeg naar Tiel, vanaf daar gesleept verder naar Arnhem en dan hoef je alleen nog maar naar Zutphen te gaan.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
[..]
En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.
Die werkte inderdaad. Best een geinige app.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bij mij staat er ook 2506 in de handleiding, gewoon een standaardcode dus
wordt iig heel wat gesleep met leeg mat. Het halve land door naar de werkplaats, maar goed, dat gebeurt vaker.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
[..]
En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.
De vorige keer werkte het niet omdat je nep iteejer bent..quote:Op woensdag 3 april 2013 19:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die werkte inderdaad. Best een geinige app.
* James1988 snapt niet waarom het de vorige keer niet werkte
heb er nog wel een foto vanquote:Op woensdag 3 april 2013 18:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bonken, stomen, knallen. Allemaal synoniemen.
GTW'tjes kunnen wel stomen. Dan moet er vocht in de dieseltank zitten![]()
Ach, zo zie je nog eens wat van het land, én ben je op tijd thuis voor de aardappeltjes.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Syntus die materieel in Blerick liet onderhouden en de NS die rustig een lege VIRM van Roosendaal naar Onnen stuurt of een V'tje van Zwolle naar Maastricht
Met goed personeel en goede informatiedeling is dit een drogreden.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En je houdt heel veel kennis op dezelfde plek.
Ook bij goede documentatie en goed personeel kan het lastig zijn om bepaalde scenario's af te handelen. Er is maar een beperkte hoeveelheid kennis die een persoon kan opslaan.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Met goed personeel en goede informatiedeling is dit een drogreden.
Je repareert of onderhoudt zo'n ding toch niet alleen?quote:Op woensdag 3 april 2013 19:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ook bij goede documentatie en goed personeel kan het lastig zijn om bepaalde scenario's af te handelen. Er is maar een beperkte hoeveelheid kennis die een persoon kan opslaan.
volgens mij niet meer nee.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:03 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Welke treinen worden er tegenwoordig onderouden bij Voith Blerick? Zie eigenlijk alleen nog maar Veolia D-GTW en E-GTW staan en af en toe die GTW van Breng. Lintjes al een tijdje niet meer gezien en de Buffels van Syntus al een paar jaar niet meer.
Ah, zijn dan alle wissels weggesaneerd? Doen ze sneller dan verwacht.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:56 schreef Sandrvich het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)erk_verbeterd-145156
ProRail: Stiptheid treinen eind 2015 sterk verbeterd
[..]... Dit is er zeker eentje waar we in 2015 hartelijk om kunnen gaan lachen.
En alle trajecten tachtigsporig he. ETMET zonder overloopwissels...quote:Op woensdag 3 april 2013 20:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ah, zijn dan alle wissels weggesaneerd? Doen ze sneller dan verwacht.
Zutphen is toch dichterbij voor de meeste regio's waar Arriva actief is?quote:Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
[..]
En het contract met NedTrain Leidschendam wordt waarschijnlijk niet verlengd, daar onderhoud in Zutphen voordeliger is. Zelfs met de leegmat-ritten.
Elk traject zijn eigen corridor. Reizigers op elk station laten overstappen, maar man, wat rijden die treintjes toch mooi op tijdquote:Op woensdag 3 april 2013 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En alle trajecten tachtigsporig he. ETMET zonder overloopwissels...
niet voor de stellen van Dordrecht - Geldermalsenquote:Op woensdag 3 april 2013 20:39 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zutphen is toch dichterbij voor de meeste regio's waar Arriva actief is?
Dan is het waarschijnlijk goedkoper om leeg materieel een langer stuk te laten rijden dan het onderhoud bij NedTrain te continueren. Ik weet overigens niet waar Arriva al dat materieel stalt, maar het lijkt me dat het vanaf Geldermalsen ongeveer even ver rijden is naar Zutphen als naar Leidschendam. Vanaf Dordrecht is Leidschendam natuurlijk wel dichterbij.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet voor de stellen van Dordrecht - Geldermalsen
Binnen twee jaar al, dat zie ik nog niet echt gebeuren. En veel sneller rijden zal ook nog wel niet, 140 is de max in Nederland voor zover ik weet.quote:"Elektrificatie spoorlijn Zwolle-Wierden sneller uitvoeren"
De elektrificatie van de spoorlijn Zwolle-Wierden moet sneller worden uitgevoerd. Dat is de nadrukkelijke wens van de provinciale politiek.
Het plan is nu om de elektrificatie over 5 jaar af te ronden, maar de politiek neemt daar geen genoegen mee. De PvdA wil zelfs dat elektrificatie al over twee jaar klaar is. Gedeputeerde Kok wil hij ook wel sneller, maar hij zegt dat hij te maken heeft met allerlei procedures. De komende twee weken bekijkt hij of de planning toch nog kan worden aangepast.
Elektrificatie kost 50 miljoen euro
De geschatte kosten van de elektrificatie zijn ongeveer 50 miljoen euro. Om de elektrificatie mogelijk te maken moet de spoorlijn Zwolle-Enschede eerst worden overgenomen van het Rijk. De verwachting is dat de overname eind volgend jaar plaatsvindt.
Treinen kunnen straks veel sneller rijden
Door het spoor te elektrificeren kunnen treinen er veel sneller rijden en gaan er meer mensen gebruik van maken. Daardoor is de exploitatie goedkoper. Ook zijn elektrische treinen beter voor het milieu. De provincie heeft ook onderzocht of er een Intercity tussen Zwolle en Enschede kan gaan rijden. Maar daarvoor is dubbel spoor nodig en de aanlegkosten daarvan zijn 300 miljoen euro. Wel ziet de provincie mogelijkheden in een Intercity die alleen tijdens de spits wordt ingezet.
Nog extra geld nodig
Op dit moment is voor het project 40 miljoen euro beschikbaar. De provincie zoekt nog naar extra financieringsmogelijkheden bij het Rijk of in Europa.
Slechts 50 miljoen? Waarom is dat niet eerder gedaan!?quote:Op woensdag 3 april 2013 21:04 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Binnen twee jaar al, dat zie ik nog niet echt gebeuren. En veel sneller rijden zal ook nog wel niet, 140 is de max in Nederland voor zover ik weet.
het materieel moet uit Dordrecht komenquote:Op woensdag 3 april 2013 20:54 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dan is het waarschijnlijk goedkoper om leeg materieel een langer stuk te laten rijden dan het onderhoud bij NedTrain te continueren. Ik weet overigens niet waar Arriva al dat materieel stalt, maar het lijkt me dat het vanaf Geldermalsen ongeveer even ver rijden is naar Zutphen als naar Leidschendam. Vanaf Dordrecht is Leidschendam natuurlijk wel dichterbij.
Als er ERTMS neergelegd wordt gelegd zal de investering wel wat hoger zijn, deze berekening is alleen gedaan voor de electrificatie gok ikquote:Op woensdag 3 april 2013 21:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Slechts 50 miljoen? Waarom is dat niet eerder gedaan!?
En 160 moet makkelijk kunnen, ertms op neerleggen.
elektrificeren is wel een reële optie voor deze lijn. Denk trouwens ook dat je moet gaan denken aan perronverlengingen, omdat nu drie stellen de max is en ik verwacht dat dit misschien niet genoeg gaat zijnquote:Op woensdag 3 april 2013 21:04 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Binnen twee jaar al, dat zie ik nog niet echt gebeuren. En veel sneller rijden zal ook nog wel niet, 140 is de max in Nederland voor zover ik weet.
Mja, binnen twee jaar zie ik nog niet echt gebeuren. Met het normale politieke tempo duurt het nog een jaar of vijf. Perrons zouden nu genoeg zijn voor een ICM-4 ofzo, niet echt veel neequote:Op woensdag 3 april 2013 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
elektrificeren is wel een reële optie voor deze lijn. Denk trouwens ook dat je moet gaan denken aan perronverlengingen, omdat nu drie stellen de max is en ik verwacht dat dit misschien niet genoeg gaat zijn
2 weken aan buitendienststellingen schat ik.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:22 schreef Viezze het volgende:
Hoe lang duurt het technisch gezien om zo'n lijn te elektrificeren? Dus zonder de procedures? Zal ook wel weer de benodigde buitendienststellingen betekenen gok ik zo.
Twee jaar is ook wel erg optimistisch gezien de omslachtige procedures.
Ik ken een land dat heeft hun complete busnetwerk in 1 remise staanquote:Op woensdag 3 april 2013 19:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ach, zo zie je nog eens wat van het land, én ben je op tijd thuis voor de aardappeltjes.
Materieelonderhoud aan de andere kant van het land zie ik in Frankrijk of Duitsland nog niet zo snel gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |