Laat me raden: Monaco?quote:Op woensdag 3 april 2013 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ken een land dat heeft hun complete busnetwerk in 1 remise staan
Liechtenstein?quote:Op woensdag 3 april 2013 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ken een land dat heeft hun complete busnetwerk in 1 remise staan
9 en 10 mei 1987 waren voldoende om te verbussen voor de elektrificatie van Zwolle - Emmen. De bus, dat was toen nog spannend.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:23 schreef b2py het volgende:
[..]
2 weken aan buitendienststellingen schat ik.
Het hele baanvak? Dat geloof ik niet.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:29 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
9 en 10 mei 1987 waren voldoende om te verbussen voor de elektrificatie van Zwolle - Emmen. De bus, dat was toen nog spannend.
Ja en er reed ook één trein per uur en af en toe een sneltrein? Dan kan je tussendoor wel testen uitvoeren.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Het hele baanvak? Dat geloof ik niet.
Toen stonden de bovenleiding palen ook al neem ik aan?
Anno 2013 kan dat met de huidige veiligheidseisen niet meer.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja en er reed ook één trein per uur en af en toe een sneltrein? Dan kan je tussendoor wel testen uitvoeren.
de bouw van de waslijn kan redelijk snel gaan. Het testen zal idd de meeste tijd in beslag gaan nemenquote:Op woensdag 3 april 2013 21:23 schreef b2py het volgende:
[..]
2 weken aan buitendienststellingen schat ik.
Ik ben vooral zeer benieuwd of ze uitgaan van het handhaven van het huidige ATB-NG, of dat er ook ATB-EG of ERTMS neergelegd moet gaan worden. Een en ander hangt volgens mij ook zeer sterk samen met het materieel dat er gaat rijden.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:08 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Als er ERTMS neergelegd wordt gelegd zal de investering wel wat hoger zijn, deze berekening is alleen gedaan voor de electrificatie gok ik
zal wel ERTMS worden denk ik, waarbij het materieel ook voorzien zal zijn van een ATB-modulequote:Op woensdag 3 april 2013 21:51 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ik ben vooral zeer benieuwd of ze uitgaan van het handhaven van het huidige ATB-NG, of dat er ook ATB-EG of ERTMS neergelegd moet gaan worden. Een en ander hangt volgens mij ook zeer sterk samen met het materieel dat er gaat rijden.
Als de provincie de spoorlijn overneemt, neem ik aan dat er geen NS materieel meer komt. In dat geval is het handhaven van ATB-NG met assentellers misschien nog wel de beste optie. Het aansluiten van de retourstroom is op baanvakken met alleen assentellers supereenvoudig. Je koopt een paar GTW-tjes (binnen twee jaar?), zet er een geschikte ATB-kast in en je bent klaar.
Iets duurder, maar wel beter voorbereid op de toekomst is het uitrollen van ERTMS. In dat geval kunnen in de toekomst alle treinen die zijn uitgerust met ERTMS daar gaan rijden.
Nog duurder, en niet voorbereid op de toekomst is het ombouwen naar conventioneel spoor met spoorstroomlopen en ATB-EG. Daarmee kan op korte termijn in een keer al het materieel gebruik maken van het baanvak, maar je hebt wel enorme bouwkosten doordat overal ES-lassen gemaakt moeten worden. Bovendien zit je dan met eventueel lichter materieel weer met aanvullende detectiemaatregelen.
Gewoon een kwestie van de juiste meuk bestellen dus? Kan je ATB-NG voorlopig gewoon handhaven en staat de overstap op ERTMS (wat uiteindelijk toch wel een keer zal gaan gebeuren) verder los van de elektrificatie.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ze gaan ATB-NG niet handhaven aangezien er bijna geen elektrisch materieel is wat ATB-NG heeft, behalve alle meuk die STM-ATB op een ERTMS installatie heeft.
NS zegt in elk geval al tijden 855quote:
die marge is wel ideaal als je trein iets eerder dan 9.00 uur vertrekt. Kun je mooi gebruik van makenquote:Op donderdag 4 april 2013 09:17 schreef Litpho het volgende:
Ik dacht ook dat het 8:55 was. Vooral omdat ik een keertje met slaapdronken kop om 8:52 incheckte terwijl mijn trein om 8:58 ging.
Die marge is pure noodzaak! Ik zit regelmatig in de trein van 18:31. En zonder paaltjes op het perron is het redelijk onmogelijk om anders om 18:30 in te checken en toch de trein te halenquote:Op donderdag 4 april 2013 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die marge is wel ideaal als je trein iets eerder dan 9.00 uur vertrekt. Kun je mooi gebruik van maken
Ik moest een keer op Leiden Lammenschans werken tijdens de ochtendspits. Er vertrekt daar om 08:56 een trein naar Utrecht Centraal. Nog nooit zoveel mensen voor de incheckpaal daar zien wachtenquote:Op donderdag 4 april 2013 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die marge is wel ideaal als je trein iets eerder dan 9.00 uur vertrekt. Kun je mooi gebruik van maken
Het heeft dan ook maar één perron.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:16 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Ik moest een keer op Leiden Lammenschans werken tijdens de ochtendspits. Er vertrekt daar om 08:56 een trein naar Utrecht Centraal. Nog nooit zoveel mensen voor de incheckpaal daar zien wachten(Ook een ideaal station daarvoor, omdat je direct bij de trein bent.)
nice.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:16 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Ik moest een keer op Leiden Lammenschans werken tijdens de ochtendspits. Er vertrekt daar om 08:56 een trein naar Utrecht Centraal. Nog nooit zoveel mensen voor de incheckpaal daar zien wachten(Ook een ideaal station daarvoor, omdat je direct bij de trein bent.)
Zelfs Geerdijk en Daarlerveen hebben er nog twee!quote:
dat zijn dan ook IC-waardige stations. Dan heb je dat wel nodig, want het perron puilt er iedere dag uitquote:Op donderdag 4 april 2013 10:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zelfs Geerdijk en Daarlerveen hebben er nog twee!
Toch jammer dat Geerdijk gaat sluiten. Daarlerveen blijft blijkbaar wel open, die is bijna net zo nuttig.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zelfs Geerdijk en Daarlerveen hebben er nog twee!
broek53 is vrij betrouwbaar, alleen vraag ik me af hoe de NS dat wil doen nu er al veel materieel wegvalt. Mijn vermoeden is dat het klaar zijn van het werk aan de VIRMs en de revisie van DD-AR naar DDZ het allemaal op moet vangen.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:25 schreef KnightSolaire het volgende:
Op Somda las ik dat er schijnbaar voor 2014 geen Mat '64 meer rondrijdt (in de omlopen gepland, ongetwijfeld wel als reservemateriaal).
Weet niet hoe betrouwbaar het is, maar hoop doet leven.
Ik hoop het.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:25 schreef KnightSolaire het volgende:
Op Somda las ik dat er schijnbaar voor 2014 geen Mat '64 meer rondrijdt (in de omlopen gepland, ongetwijfeld wel als reservemateriaal).
Weet niet hoe betrouwbaar het is, maar hoop doet leven.
Precies.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die marge is wel ideaal als je trein iets eerder dan 9.00 uur vertrekt. Kun je mooi gebruik van maken
Ik weet het!quote:Op donderdag 4 april 2013 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
broek53 is vrij betrouwbaar, alleen vraag ik me af hoe de NS dat wil doen nu er al veel materieel wegvalt. Mijn vermoeden is dat het klaar zijn van het werk aan de VIRMs en de revisie van DD-AR naar DDZ het allemaal op moet vangen.
42 is de oplossing voor allesquote:Op donderdag 4 april 2013 11:05 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik weet het!
Kortere treinen! De oplossing voor (bijna) alles
De aloude wisselwerking tussen de reiziger "De NS luistert niet naar de klant" en NS "De klant is veel te negatief, daar willen we niet naar luisteren" is wel voorspelbaar, ja.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:17 schreef James1988 het volgende:
En dan wordt NS erop afgerekend in de beoordelingen, waarna NS gaat klagen dat de reiziger veel te negatief is omdat alles prima rijdt en hoogfrequent is enzo. Je kunt het gewoon nu al voorspellen.
daarom moet het klantoordeel ook leidend worden. Dwingt de NS wel om een stapje meer te zetten, zeker als de concessieverlener eindelijk haar tanden eens gaat tonen en vanwege te kort schietend beleid mensen naar huis begint te sturen.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:17 schreef James1988 het volgende:
En dan wordt NS erop afgerekend in de beoordelingen, waarna NS gaat klagen dat de reiziger veel te negatief is omdat alles prima rijdt en hoogfrequent is enzo. Je kunt het gewoon nu al voorspellen.
komt omdat de systemen nog niet aangepast zijn aan de weer doorrijdende treinen. Gebeurt komende maandag pasquote:Op donderdag 4 april 2013 11:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De NS roept om dat er treinen rijden naar Enschede in Zwolle
Als Mansveld te veel boetes gaat uitdelen benadeelt dit de bottom line en dus ook de dividenduitkering aan het ministerie van Financiën. En dan krijgt ze weer kritiek vanuit de oppositie ("symboolpolitiek!") en zal het ministerie van Financiën wel gaan piepen.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daarom moet het klantoordeel ook leidend worden. Dwingt de NS wel om een stapje meer te zetten, zeker als de concessieverlener eindelijk haar tanden eens gaat tonen
daarom moet ze ook directieleden naar huis gaan sturen. Hun bonus inhouden is niet genoeg als het mis gaat.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als Mansveld te veel boetes gaat uitdelen benadeelt dit de bottom line en dus ook de dividenduitkering aan het ministerie van Financiën. En dan krijgt ze weer kritiek vanuit de oppositie ("symboolpolitiek!") en zal het ministerie van Financiën wel gaan piepen.
En zie daar, een prima voorbeeld van de perverse situatie die er rondom NS hangt.
En/of tariefsverhogingen tegenhouden.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daarom moet ze ook directieleden naar huis gaan sturen. Hun bonus inhouden is niet genoeg als het mis gaat.
Dat is toch "vestzak, broekzak"? Of het geld nou door Verkeer & Waterstaat wordt afgeroomd of door Financiën, wat is het verschil? Dat kunnen ze onderling wel weer verrekenen.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als Mansveld te veel boetes gaat uitdelen benadeelt dit de bottom line en dus ook de dividenduitkering aan het ministerie van Financiën. En dan krijgt ze weer kritiek vanuit de oppositie ("symboolpolitiek!") en zal het ministerie van Financiën wel gaan piepen.
En zie daar, een prima voorbeeld van de perverse situatie die er rondom NS hangt.
tegenhouden is wel een goede, maar het moet dan wel tijdelijk zijn, zodat er wel een prikkel bestaat om snel verbeteringen door te voeren.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
En/of tariefsverhogingen tegenhouden.
Duidelijke meetmomenten invoeren. Dus niet de Ansaldo-"over drie maanden zien we wel of er een plan is gemaakt om te overleggen of er een comité opgericht moet worden"-Breda oplossing.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tegenhouden is wel een goede, maar het moet dan wel tijdelijk zijn, zodat er wel een prikkel bestaat om snel verbeteringen door te voeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |