Bedoel, die streetview foto is van juni 2012 en die foto van bovenaf is van 2013.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar er staat Fotodatum Juni 2012
quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Even een stom iets he
Maar wat Arriva is van Deutsche Bahn, is zoals Abellio van NS? Die situatie kan je met elkaar vergelijken?
Dat gaan de vakbonden niet vreten...quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:12 schreef James1988 het volgende:
Een teken aan de wand dat toekomstige inschrijvingen van NS op aanbestedingen in Nederland via Abellio gaan lopen, zodat personeel niet onder de dure NS-CAO valt?
Sowieso, niets zo goed voor de sfeer in een bedrijf als oudere werknemers en tweederangs werknemersquote:
quote:PvdA wil NS afrekenen op vertraging reiziger
De Nederlandse Spoorwegen moeten er voor zorgen dat een reiziger zo min mogelijk vertraging heeft. Of de treinen precies op tijd rijden is dan minder belangrijk.
Dat stelt PvdA-Kamerlid Duco Hoogland dinsdag.
Hij wil dat staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) met de NS afspraken gaat maken over het aantal reizigers dat op tijd reist.
''Als je een half uur moet wachten omdat je net je aansluiting hebt gemist, heb je er niks aan dat die trein op tijd is vertrokken'', vindt Hoogland.
En daarom moeten de afspraken grondig op de schop. ''De NS staart zich nu te veel blind op de dienstregeling omdat ze daar ook op afgerekend worden'', aldus de PvdA'er.
''De reiziger moet kunnen rekenen op een minimum serviceniveau. Wij hebben liever dat de trein reizigers meeneemt dan dat het spoorboekje precies gevolgd wordt en de reiziger nog net de achterlichten van de trein kan zien.''
Ook als er problemen zijn op het spoor, bijvoorbeeld door een mankement of door winters weer, zou de NS zich meer moeten richten op de service aan de reiziger dan op de statistieken. ''Door in deze situaties een iets flexibelere dienstregeling te gebruiken, nemen we veel ergernis bij reizigers weg.''
Hoogland gaat zijn plan dinsdag voorstellen aan Mansveld. De Tweede Kamer spreekt dan met de staatssecretaris over de toekomst van het spoor.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:10 schreef James1988 het volgende:
45 seconden voor geplande vertrektijd ging het treinpersoneel even een deurentest doen. Reizigers sarren voor gevorderden
Hoezo is dat goed? Al die mensen die gewoon in de trein zitten kunnen het zich wel veroorloven dat hun trein minuten later weggaat?quote:
Hangt er natuurlijk een beetje vanaf, je kan natuurlijk ook de lijn 4 pakken op station Chatelet die zonbeetje boven het trein station zit 1 haltje meepakken naar metrostation Les Halles, en dan overstappen, dan heb je die lange wandeltunnel niet, of zijn er dan weer teveel overstappenquote:Op dinsdag 2 april 2013 09:06 schreef b2py het volgende:
Ik vond Les Halles al zo'n incompetent station vergeleken met de rest. Sowieso werd ik al moe van die vele kilometers aan ondergrondse wandeltunnels van de ene naar de andere metrolijn. Nog erger dan in Londen.
Dat soort handigheidjes staan natuurlijk niet op de toeristische metro kaart.:(quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk een beetje vanaf, je kan natuurlijk ook de lijn 4 pakken op station Chatelet die zonbeetje boven het trein station zit 1 haltje meepakken naar metrostation Les Halles, en dan overstappen, dan heb je die lange wandeltunnel niet, of zijn er dan weer teveel overstappen
quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat soort handigheidjes staan natuurlijk niet op de toeristische metro kaart.:(
Omdat de NS zich dan niet kan veroorloven om alles ultrakrap te plannen ("maar de trein reed toch op tijd? Half leeg en met gegarandeerd geen aansluiting voor doorgaande reizigers, maar hij REED OP TIJD! DE SYSTEEMAUTISTEN ZIJN GELUKKIG!").quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo is dat goed? Al die mensen die gewoon in de trein zitten kunnen het zich wel veroorloven dat hun trein minuten later weggaat?
Gevolg: minder treinen. Gevolg: gezeik over minder treinen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Omdat de NS zich dan niet kan veroorloven om alles ultrakrap te plannen ("maar de trein reed toch op tijd? Half leeg en met gegarandeerd geen aansluiting voor doorgaande reizigers, maar hij REED OP TIJD! DE SYSTEEMAUTISTEN ZIJN GELUKKIG!").
dat was gewoon NS, maar er zat personeel op dat deels zelfstandig kon opereren, zoals verantwoordelijk voor kleinschalig onderhoud, zelf met de personeelsroosters aan de slag kon, etc. Hierdoor zat bijvoorbeeld niet op iedere trein meer een conducteur, was het toilet afgesloten en was de koersfilm vervangen door een koersbord.quote:
keihandig ...quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er is weer een geweldige situatie ontstaan in in Parijs![]()
Station Chatelet les Halles is tot begin 2014 niet meer per lift vanaf de straat bereikbaar. (gehandicapten)
Dwz, alle liften inpandig werken, je kan alleen niet meer naar het straatoppervlak.
Als alternatief word een overstap.. heu overrol met lijn 14 aangeboden zodat je dus een station eerder of later kan uitrollen. (te weten, lijn 14 is de lijn met de langste gemiddelde stationsafstand van heel Parijs)
Dit komt nog bovenop de situatie die er al jaren heerst op dit station met het laten uitrollen van Gehandicapten:
Normalerwijs word de rolstoel altijd bij de eerste deur naar binnen gerold, zodat het personeel precies weet waar ze klaar moeten staan. Echter op station chatelet les halles staat er een pilaar pal voor die deur zodat er geen ruimte is voor de rolstoelbrug. Over de hele lijn hangen bordjes voor de RATP medewerkers dat als een rolstoeler uit moet rollen in Chatelet les Halles, dat dat dan via de 2e deur gaat. Maar dat heb ik al regelmatig gezien dat dat vergeten is....en dat uitrollen dus niet gaat
Station Chatelet les halles is een van de belangrijkste stations voor lokaalverkeer in Parijs, en het grootste ondergrondse station ter wereld http://www.recensiekoning.nl/2010/11/7085/chatelet-les-halles
Goed voorstel van de PvdA. Enige nadeel is dat reizigerspunctualiteit minder goed te meten valt dan vertrek of aankomstpunctualiteit.quote:
Dit inderdaad. Heb ik gisteren ook nog uitgelegd hier maar men is veel te veel met zichzelf bezig. Een trein die later vertrekt op station A betekent ook een trein die later aankomt op station B. Dat heeft weer gevolgen voor trein 2 en 3 etc.quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo is dat goed? Al die mensen die gewoon in de trein zitten kunnen het zich wel veroorloven dat hun trein minuten later weggaat?
Er zit al een tijdje zo'n ding in de kiosk op Amersfoort. Heb een keer gevraagd of ik er mee kom betalen, maar was toen nog in test. Best handigquote:Op dinsdag 2 april 2013 10:48 schreef James1988 het volgende:
OV-chipkaart wordt betaalmiddel op alle stations
De opvolger van de chipknip
De vervoerder dus, ja. En zonder een andere meetmethode dan "de treintjes rijden op tijd, wie maakt zich druk om het self-loading cargo" heeft de NS gewoon aantoonbaar die prikkel niet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:58 schreef arkkey het volgende:
Als je het niet redt dan plan je het maar realistischer.
Het suffe is dat een dergelijk systeem al lang in gebruik is in andere landen. In Australië bijvoorbeeld kon ik met mijn Australisch pinpas ook m'n pas voor een lezer houden en werd het bedrag rechtstreeks afgeschreven (met een max van 25AUD volgens mij).quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:48 schreef James1988 het volgende:
OV-chipkaart wordt betaalmiddel op alle stations
De opvolger van de chipknip
Je kan niet alles 100% op elkaar aan laten sluiten. Daar is het spoor te vol voor en dat ga je gewoon never nooit redden qua planning. Er zullen altijd aansluitingen zijn die gewoon niet lekker in elkaar stekenquote:Op dinsdag 2 april 2013 10:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
De vervoerder dus, ja. En zonder een andere meetmethode dan "de treintjes rijden op tijd, wie maakt zich druk om het self-loading cargo" heeft de NS gewoon aantoonbaar die prikkel niet.
Ik kan tegenwoordig een Fiets huren met mijn Chipkaartquote:Op dinsdag 2 april 2013 10:51 schreef Viezze het volgende:
[..]
Er zit al een tijdje zo'n ding in de kiosk op Amersfoort. Heb een keer gevraagd of ik er mee kom betalen, maar was toen nog in test. Best handig
Alles perfect op elkaar aansluiten is natuurlijk een illusie, maar waar het voornamelijk om gaat is het overnemen van geplande aansluitingen als een trein een kleine vertraging heeft.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Je kan niet alles 100% op elkaar aan laten sluiten. Daar is het spoor te vol voor en dat ga je gewoon never nooit redden qua planning. Er zullen altijd aansluitingen zijn die gewoon niet lekker in elkaar stekenen dat geldt natuurlijk ook voor de bussen
Klopt. Maar zoals het nu is heeft de NS gewoon reizigersaansluitingen duidelijk ondergeschikt gemaakt aan treintjespunctualiteit. Dat is uiteraard logisch gegeven de perverse prikkel die uitgaat van de meetmethode die de overheid oplegt, maar niet wenselijk. Dat je niet iedereen blij kan maken is ook logisch, maar zoals PSM hierboven al aangeeft, iets minder "regels is regels" is wel praktisch. Zeker als je nagaat dat de NS op dit moment meer een imago dan technisch probleem heeft.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Je kan niet alles 100% op elkaar aan laten sluiten. Daar is het spoor te vol voor en dat ga je gewoon never nooit redden qua planning. Er zullen altijd aansluitingen zijn die gewoon niet lekker in elkaar stekenen dat geldt natuurlijk ook voor de bussen
Volgens het nieuwsbericht straks ook een autoquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik kan tegenwoordig een Fiets huren met mijn Chipkaart
Ik vind het geen reden om over deze situatie, hoewel het niet tof is, te gaan miepen, dit gebeurd honderden keren per dag op diverse RER stations... En je hoort er nooit iemand over, behalve eens je schouders ophalenquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alles perfect op elkaar aansluiten is natuurlijk een illusie, maar waar het voornamelijk om gaat is het overnemen van geplande aansluitingen als een trein een kleine vertraging heeft.
Je ziet regelmatig gebeuren dat een trein net de deuren sluit op het moment dat een iets vertraagde trein het station binnen komt rijden. Dat is een voorbeeld van iets dat veel ergernis bij de reizigers oproept. Hun aansluitende trein weg zien rijden terwijl ze net uit de andere trein stappen.
haha ja, maar de frequentie van de treinen is wel even iets anders. Als je max 10 minuten moet wachten is het geen probleem, anders wordt het als het plots +30 wordt ...quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik vind het geen reden om over deze situatie, hoewel het niet tof is, te gaan miepen, dit gebeurd honderden keren per dag op diverse RER stations... En je hoort er nooit iemand over, behalve eens je schouders ophalen
Dat is het domino-effect. Want als jij trein 2 laat wachten op de vertraagde trein 1 dan heeft trein 2 dus ook vertraging. Het is ook niet zo dat je die vertraging op ieder willekeurig traject er zomaar uit kan rijden. De vertraagde trein 2 kan dus zomaar weer vele gevolgen hebben voor trein 3 die twee minuten achter trein 2 zit en voor trein 4 die het station niet binnen kan komen omdat trein 2 daar nog staat etc.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alles perfect op elkaar aansluiten is natuurlijk een illusie, maar waar het voornamelijk om gaat is het overnemen van geplande aansluitingen als een trein een kleine vertraging heeft.
Je ziet regelmatig gebeuren dat een trein net de deuren sluit op het moment dat een iets vertraagde trein het station binnen komt rijden. Dat is een voorbeeld van iets dat veel ergernis bij de reizigers oproept. Hun aansluitende trein weg zien rijden terwijl ze net uit de andere trein stappen.
Ik doe het niet graag, maar ik ga je een beetje tegenspreken,want wie overdags richting Tournan (E) of Malesherbes of Creil (D)wil heeft minimaal +30 of meer aan zn broek,quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
haha ja, maar de frequentie van de treinen is wel even iets anders. Als je max 10 minuten moet wachten is het geen probleem, anders wordt het als het plots +30 wordt ...
Dat kun je ook zien als een verlenging van de reisbeleving.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:18 schreef dennistd het volgende:
Of nog erger: +60 omdat je ook nog eens een bus mist die aansluiting heeft op de gemiste trein.
Op een station als -pak m beet- lage zwaluwe moet je dan wel wat te beleven hebben...quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kun je ook zien als een verlenging van de reisbeleving.
Je kunt kijken naar passerende Thalyssen en luisteren naar de vogeltjes.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Op een station als -pak m beet- lage zwaluwe moet je dan wel wat te beleven hebben...
Er zijn in Nederland maar een paar trajecten waar het echt druk is. Op het overgrote deel van het net zit die rek er wel in. Die één of twee minuten is echt wel op te vangen, alleen op een stuk als Amsterdam Centraal - Uitgeest wordt het wat lastiger bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:18 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat is het domino-effect. Want als jij trein 2 laat wachten op de vertraagde trein 1 dan heeft trein 2 dus ook vertraging. Het is ook niet zo dat je die vertraging op ieder willekeurig traject er zomaar uit kan rijden. De vertraagde trein 2 kan dus zomaar weer vele gevolgen hebben voor trein 3 die twee minuten achter trein 2 zit en voor trein 4 die het station niet binnen kan komen omdat trein 2 daar nog staat etc.
vaak gaat het goed, maar waar het kan zou het wel consequent moeten gebeuren. Vaak bestaan hier lokaal ook al afspraken over en waar nodig moet gekeken worden of die verbeterd kunnen worden, zodat de reiziger nog meer voorop komt te staan.quote:Het is zo makkelijk gedacht dat alles maar even moet wachten op elkaar want het is gewoon niet altijd mogelijk. Daar wil ik aan toevoegen dat het op trajecten waar dit wel mogelijk is ook al regelmatig ziet gebeuren, dat treinen net even een minuutje langer wachten.
Ik kan volgensmij nog heel veel van jou leren qua optimismequote:Op dinsdag 2 april 2013 11:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je kunt kijken naar passerende Thalyssen en luisteren naar de vogeltjes.
Goed, even een voorbeeld: De IC Enschede-Schiphol heeft 3 minuten vertraging en komt daardoor om 12.41u binnen in Amersfoort, ipv om 12.38u. De IC Schothorst-Den Haag hoort te vertrekken om 12.40, maar wacht nu 2 minuten om de mensen uit de vertraagde IC alsnog de overstap te bieden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:18 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat is het domino-effect. Want als jij trein 2 laat wachten op de vertraagde trein 1 dan heeft trein 2 dus ook vertraging. Het is ook niet zo dat je die vertraging op ieder willekeurig traject er zomaar uit kan rijden. De vertraagde trein 2 kan dus zomaar weer vele gevolgen hebben voor trein 3 die twee minuten achter trein 2 zit en voor trein 4 die het station niet binnen kan komen omdat trein 2 daar nog staat etc.
Het is zo makkelijk gedacht dat alles maar even moet wachten op elkaar want het is gewoon niet altijd mogelijk. Daar wil ik aan toevoegen dat het op trajecten waar dit wel mogelijk is ook al regelmatig ziet gebeuren, dat treinen net even een minuutje langer wachten.
Ik moet toegeven dat ik een beetje overdrijf hoor, ook ik ben wel eens chagrijnig als die kuttrein weer eens veel te laat aan komt zetten, en ook nog eens stampvol is omdat het ding uit 4 bakjes bestaat i.p.v. 10.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik kan volgensmij nog heel veel van jou leren qua optimisme
Is het dan ook doordeweeks gratis?quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:48 schreef James1988 het volgende:
OV-chipkaart wordt betaalmiddel op alle stations
De opvolger van de chipknip
Ik ga ook vet positief doen, moest van GlenSpeyquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik een beetje overdrijf hoor, ook ik ben wel eens chagrijnig als die kuttrein weer eens veel te laat aan komt zetten, en ook nog eens stampvol is omdat het ding uit 4 bakjes bestaat i.p.v. 10.
Over het algemeen probeer ik wel om het positieve van dingen in te zien, dat is ook veel beter voor m'n eigen gemoedsrust.
Het probleem is denk ik dat niet duidelijk is wanneer dat wel en wanneer dat niet kan. Over het algemeen kan het zelfs veel vaker dan er gedacht wordt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Goed, even een voorbeeld: De IC Enschede-Schiphol heeft 3 minuten vertraging en komt daardoor om 12.41u binnen in Amersfoort, ipv om 12.38u. De IC Schothorst-Den Haag hoort te vertrekken om 12.40, maar wacht nu 2 minuten om de mensen uit de vertraagde IC alsnog de overstap te bieden.
De IC naar Den Haag vertrekt daardoor pas om 12.42u. De eerstvolgende achteropkomende trein is de SPR naar Utrecht om 12.47u, die hier dus geen enkele last van heeft. De rijtijd naar Utrecht is 15 minuten, waar nog een speling van 5% zeker in zit. Aankomst in Utrecht is daardoor maar één minuut te laat (12.56u). Genoeg tijd nog om op tijd (12.59u) naar Den Haag te vertrekken, en ook de eerstvolgende overstapmogelijkheid (de sprinter naar Breukelen van 13.02) is nog prima te halen.
Leg mij dan eens uit waarom men er dan toch vaak voor kiest om niet even die twee minuten te wachten in Amersfoort en maar gewoon weg te gaan?
Producten met je chipkaartsaldo betalen is helaas inderdaad niet mogelijk.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:50 schreef eti het volgende:
(...) voor de betaling moest ik toch weer m'n pinpas pakken. Heb ik een knopje over het hoofd gezien of kan de betaling van een dergelijk product nog niet met de ov chipkaart?
Dank. Waarom eigenlijk niet? Als je er even over nadenkt, is het niet echt logisch.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Producten met je chipkaartsaldo betalen is helaas inderdaad niet mogelijk.
Mijn trein had geen tussenstation!quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Mijn trein had vanochtend geen vertraging, op alle tussengelegen stations op tijd.
Mja, toen ik in het begin lurkte hier ging het veel meer over treinen zelf en nu gaat het vooral over alles wat er mis is en de bijbehorende politieke poppendansquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ga ook vet positief doen, moest van GlenSpey![]()
Mijn trein had vanochtend geen vertraging, op alle tussengelegen stations op tijd.
Het hangt er net een beetje vanaf volgens mij, de ene keer gaat het een tijd over materieel, de andere keer over wat er wel/niet goed is aan de NS, en misschien gaat het morgen wel over weer wat andersquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mja, toen ik in het begin lurkte hier ging het veel meer over treinen zelf en nu gaat het vooral over alles wat er mis is en de bijbehorende politieke poppendansdus vandaar dat ik mensen een beetje op een ander inzicht hoopte te krijgen. Heeft alleen niet zoveel zin geloof ik.
Iig is de houdbaarheidsdatum van de topics weer langer dan 24 uurquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het hangt er net een beetje vanaf volgens mij, de ene keer gaat het een tijd over materieel, de andere keer over wat er wel/niet goed is aan de NS, en misschien gaat het morgen wel over weer wat anders
Ik zie het als positieve diepgang dan alleen maar te roepen 'Die kuttrein was te laat' maar ook eventueel de achterliggende redenen. Helpt ieders kennis ookquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mja, toen ik in het begin lurkte hier ging het veel meer over treinen zelf en nu gaat het vooral over alles wat er mis is en de bijbehorende politieke poppendansdus vandaar dat ik mensen een beetje op een ander inzicht hoopte te krijgen. Heeft alleen niet zoveel zin geloof ik.
Is ook bedoeld voor NS medewerkers. Daar is de test mee gedaan/wordt gedaanquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:54 schreef eti het volgende:
[..]
Dank. Waarom eigenlijk niet? Als je er even over nadenkt, is het niet echt logisch.
Trouwens wel grappig om te lezen dat de NS OV-chipkaartbetalingen test in o.a. Amersfoort. Ik kom al ruim een halfjaar bijna dagelijks op dat station maar heb er nooit iets van gezien of gehoord.
Dat is nou het grootste probleem van die kaart. Er is niet over nagedacht.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:54 schreef eti het volgende:
[..]
Dank. Waarom eigenlijk niet? Als je er even over nadenkt, is het niet echt logisch.
Ja. Is daar ooit nog wat uitgekomen?quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was dit hier al weleens voorbij gekomen?
http://www.toeps.nl/blog/2012/08/ns-hispeed-oplichters/
Pics!quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:48 schreef J.B. het volgende:
Ik zit momenteel in een Finse dubbeldekker in Helsinki, wat zijn die dingen groot!!! O.o
Sinds wanneer wordt er ultrakrap gepland? Er is de afgelopen 15 jaar juist heel veel extra ruimte in dienstregelingen ingebouwd. Als je niet meer hoeft te splitsen en combineren in Utrecht en Zwolle, waarom dan bijna 10 minuten stilstaan?quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Omdat de NS zich dan niet kan veroorloven om alles ultrakrap te plannen ("maar de trein reed toch op tijd? Half leeg en met gegarandeerd geen aansluiting voor doorgaande reizigers, maar hij REED OP TIJD! DE SYSTEEMAUTISTEN ZIJN GELUKKIG!").
Spoorbreedte zegt niet zo veel over de breedte van de treinen als je misschien zou denken (in Zweden en Denemarken hebben ze bredere treinen, gewoon op normaalspoor.)quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:05 schreef V2 het volgende:
[..]
Pics!
Komt vast omdat ze daar breedspoor hebben, kunnen ze de wagens ook wat breder maken
het is meer dat de infrastructuur rond Zwolle niet berekend is op het goed afhandelen van de hele knoopquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:49 schreef ReisT het volgende:
Keren in Utrecht duurt niet zo vreselijk lang meer tegenwoordig, sommige treinen doen dat in slechts 4 minuten.
In Zwolle draait alles om de knoop. Er stoppen daar nu eigenlijk te veel treinen voor één overstapknoop.
Stapeltje fly-overs er bij en het gaat weer een stuk beter.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is meer dat de infrastructuur rond Zwolle niet berekend is op het goed afhandelen van de hele knoop
In Zweden accepteren ze GA en GB. OPS-NL 25KV is groter. http://en.wikipedia.org/wiki/Loading_gauge#Sweden en http://nl.wikipedia.org/wiki/Omgrenzingsprofiel#Spoorwegen_Europaquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Spoorbreedte zegt niet zo veel over de breedte van de treinen als je misschien zou denken (in Zweden en Denemarken hebben ze bredere treinen, gewoon op normaalspoor.)
Ik zie het ja, Finland is zelfs smaller dan Nederland. Wel 0.6m hoger, dus dat verklaart. Kan me van Litouwen herinneren (ook breedspoor) dat de trein erg breed oogde waar ik in zat. Maar dat heeft dus weinig met de spoorbreedte te maken. Interessante info, dank voor de links.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In Zweden accepteren ze GA en GB. OPS-NL 25KV is groter. http://en.wikipedia.org/wiki/Loading_gauge#Sweden en http://nl.wikipedia.org/wiki/Omgrenzingsprofiel#Spoorwegen_Europa
Over Denemarken kan ik geen cijfers vinden.
Heel mooi! Daar zat ik op te wachten. Niet dat ik er zo vaak iets koop, maar dat maakt betalen wel erg handig en de OV-chipkaart nog multifunctioneler.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:48 schreef James1988 het volgende:
OV-chipkaart wordt betaalmiddel op alle stations
De opvolger van de chipknip
Je opent GreenWheels-auto's met je OV-chipkaart. Moet je natuurlijk wel een abonnement eraan gekoppeld hebben (net als bij OV-fiets).quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:14 schreef Viezze het volgende:
[..]
Volgens het nieuwsbericht straks ook een autoMoet je wel een hoop geld erop zetten
Bij Amersfoort kun je o.a. bij de Broodzaak met je OV-chipkaart betalen, maar alleen voor deelnemers aan de proef helaas.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:54 schreef eti het volgende:
[..]
Dank. Waarom eigenlijk niet? Als je er even over nadenkt, is het niet echt logisch.
Trouwens wel grappig om te lezen dat de NS OV-chipkaartbetalingen test in o.a. Amersfoort. Ik kom al ruim een halfjaar bijna dagelijks op dat station maar heb er nooit iets van gezien of gehoord.
Sure, als je met een NS-bril op kijkt misschien wel ja. 9292 geeft me 5 minuten overstap op bus wat prima te doen is, maar als er dagelijks 3 minuten afgesnoept wordt omdat er op overstappers gewacht wordt kost me dat 30min extra reistijd per dag. Leuk dat het bij de NS allemaal kan, maar hou dan op met reisplanners a la 9292.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het probleem is denk ik dat niet duidelijk is wanneer dat wel en wanneer dat niet kan. Over het algemeen kan het zelfs veel vaker dan er gedacht wordt.
Als de OV-chipkaart een betaalpas wordt - wat schijnbaar zo wordt gezien je ermee op de stations zal kunnen betalen -, wordt dat ook een optie. Of NS plannen heeft dit daadwerkelijk mogelijk te maken is mij onbekend.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:25 schreef eti het volgende:
Ik betaal toch al met die chipkaart. Althans, bij de in en uitcheckpalen... Het zou natuurlijk wel heel handig zijn als je zeker bij het kopen van andere kaartjes uit de automaat niet nog eens een tweede pasje moet pakken en een pincode intypen. Ik wil best ook mijn dagkaart fiets betalen met mijn OV Chipkaart.
De S-tog van Kopenhagen heeft in elk geval wel materieel van 3,6 m breed.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Over Denemarken kan ik geen cijfers vinden.
Het profiel wel maar de treinen niet. Finse treinen zijn 3,2 meter breed, Nederlandse treinen zijn meestal smaller.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:00 schreef V2 het volgende:
[..]
Ik zie het ja, Finland is zelfs smaller dan Nederland.
Da har du ret! Kan ook prima in Nederland ingezet worden aangezien er slechts 1500Volt op de bovenleiding staatquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:37 schreef ReisT het volgende:
[..]
De S-tog van Kopenhagen heeft in elk geval wel materieel van 3,6 m breed.
Weer wat geleerdquote:Het profiel wel maar de treinen niet. Finse treinen zijn 3,2 meter breed, Nederlandse treinen zijn meestal smaller.
Nederland maakt dus niet volledig gebruik van de beschikbare profielruimte, concludeer ik? Waarom niet, eigenlijk, als dat inderdaad zo is?quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:37 schreef ReisT het volgende:
[..]
De S-tog van Kopenhagen heeft in elk geval wel materieel van 3,6 m breed.
[..]
Het profiel wel maar de treinen niet. Finse treinen zijn 3,2 meter breed, Nederlandse treinen zijn meestal smaller.
Dat laatste las ik gisteren ook ergens, maar waar weet ik niet meer..quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:40 schreef James1988 het volgende:
Mijn vermoeden: de Belgen dumpen die treinstellen voorgoed, NS gaat er tóch mee door, of ze ooit nog naar Brussel gaan durf ik niet te zeggen.
De meest recente plannen voor Amsterdam: internationale treinen blijven naar Centraal gaan, de Fyra Amsterdam - Breda gaat naar A'dam Zuid.
Als hij deze keer maar af is om 20:45quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
vanaf 16.00 uur is er weer een commissievergadering over het spoor
Ja half uur pauze om te lezen. Ja het kwam nogal laat laten we direct 45 min eetpauze houden. Zo is het toch ook niks voor de kijker, moeten ze beter organiseren vind ik.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het scheelt wel dat ze niet in de grote zaal zitten
Die zijn inderdaad nog een slagje korterquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:24 schreef b2py het volgende:
Zwolle - kampen, Haarlem - Zandvoort, De Haar Aansluiting - Rhenen.
komt ook door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vindenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Apeldoorn - Zutphen, moet haast wel 1 van de kortste trajectjes in het land zijnDaar heb je trouwens ook een mini-race met de sprinter vanuit Nijmegen. Da's tevens dezelfde trein die ik hebben moet. Zit je een beetje glazig de andere mensen aan te staren(spurtjes hebben grote ramen y0)
Ik vind trouwens wel dat die spurt motoren instabiel lopen, maar dat kan zijn omdat ik er als een automonteur naar luister en kijk. Voor mij is het persoonlijk onacceptabel als je de motor voelt bokken en stoten in de cabine. Dat gebeurd in die spurtjes erg veel. In ander diesel-mat ervoer ik dat wel een stuk minder(dm90, lint)
Ze zijn wel rap
Er ligt natuurlijk een veel kortere spoorlijn maar daar vindt geen regulier reizigersvervoer meer op plaats.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad nog een slagje korter![]()
Ik heb trouwens wel eens gelezen dat men een traject wilde aanleggen richting Apeldoorn, vanuit Arnhem, maar hier toch maar vanaf gezien is. Ze gingen liever voor een snelbus
Logisch.. want als ik nu naar Apeldoorn wil vanuit Velp/Arnhem ben ik bijna een uur onderweg, want via Zutphen. Met de auto doe ik er 15 minuten over
Ik zit trouwens even kort te filosoferen naar aanleiding van een gedachte over die powerpacks. Zitten daar sowieso vrijwel alle vitale onderdelen van de Spurt in? Want in dat geval kunnen die treinen wel eens een heel lange levensduur hebben, als je na 20 jaar alleen "even" een nieuw powerpack hoeft te kopen. Als dat nieuwe powerpack dan ook gelijk voldoet aan de nieuwste eisen qua uitstoot en verbruik is dat helemaal prima.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komt ook door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vinden
Ja klopt. De/het (quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
ok door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vinden
Er is onderzoek gedaan naar het activeren en gereed maken voor reizigerstreinen van Dieren naar Apeldoorn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad nog een slagje korter![]()
Ik heb trouwens wel eens gelezen dat men een traject wilde aanleggen richting Apeldoorn, vanuit Arnhem, maar hier toch maar vanaf gezien is. Ze gingen liever voor een snelbus
Logisch.. want als ik nu naar Apeldoorn wil vanuit Velp/Arnhem ben ik bijna een uur onderweg, want via Zutphen. Met de auto doe ik er 15 minuten over
Ligt die daar ja? Als ik op maps kijkt, is een rechtstreeks IC-traject best wel rendabel. Dan ben je misschien in 10 minuten in Apeldoorn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er ligt natuurlijk een veel kortere spoorlijn maar daar vindt geen regulier reizigersvervoer meer op plaats.
Dat hebben ze in deze regio, na heel veel klachtenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:30 schreef arkkey het volgende:
Ja ik vind die spurt dingen ook best geinig (los van het deur-geluid). Gevoelsmatig hebben ze echter veel minder zitplaatsen dan het ns regio materieel. Voor mn gevoel ben je ook veel ruimte/zitplaatsen kwijt omdat ze in het midden een paar meter motor-blok hebben tussen gepropt?
Dat gevoel kan ook wel kloppen hoor. De Spurtjes zijn echter ook een stuk korter. De DM90 is 52 meter, de kortste Spurt 41 meter. Dat is een verschil wat je toch wel merkt en ziet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:30 schreef arkkey het volgende:
Ja ik vind die spurt dingen ook best geinig (los van het deur-geluid). Gevoelsmatig hebben ze echter veel minder zitplaatsen dan het ns regio materieel. Voor mn gevoel ben je ook veel ruimte/zitplaatsen kwijt omdat ze in het midden een paar meter motor-blok hebben tussen gepropt?
Reallyquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Er is onderzoek gedaan naar het activeren en gereed maken voor reizigerstreinen van Dieren naar Apeldoorn.
Kortste treintje waar ik in heb gezeten was een lintje op zondagavond. 2 bakjes geloof ikquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dat gevoel kan ook wel kloppen hoor. De Spurtjes zijn echter ook een stuk korter. De DM90 is 52 meter, de kortste Spurt 41 meter. Dat is een verschil wat je toch wel merkt en ziet.
het motorisch en aandrijfgedeelte zit volledig in het powerpack, iets wat bij het onderhoud best handig is, omdat je er beter bij kunt dan bij treinstellen waar de motoren onder de bak hangenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:31 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik zit trouwens even kort te filosoferen naar aanleiding van een gedachte over die powerpacks. Zitten daar sowieso vrijwel alle vitale onderdelen van de Spurt in? Want in dat geval kunnen die treinen wel eens een heel lange levensduur hebben, als je na 20 jaar alleen "even" een nieuw powerpack hoeft te kopen. Als dat nieuwe powerpack dan ook gelijk voldoet aan de nieuwste eisen qua uitstoot en verbruik is dat helemaal prima.
Ja en je hoeft dan niet meer over te stappen cq terug te rijden. Maar dat gaat ten noordoosten van Arnhem denk ik nooit passen helaas.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Reallyheb er niks over gehoord. Zou voor mij weinig winst opleveren, maar het is in ieder geval iets. Ligt wel mooi temidden van alle steden.
Ja. Weg met die stoomtrein en knallen met een dieseltje en elektrificeren, alhoewel ik vermoed dat dat te duur is. Een snelbus is in dit geval goedkoper, eventueel met aanleg vrije busbaan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Reallyheb er niks over gehoord. Zou voor mij weinig winst opleveren, maar het is in ieder geval iets. Ligt wel mooi temidden van alle steden.
Arriva rommelt iig wel met de motoren om ze zo zuinig mogelijk te laten lopen. Heeft in het noorden al wat defecten opgeleverdquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja klopt. De/het () powerpack ligt in het midden. Ik zat ook te denken of het geen cilinder-uitschakeling kon zijn. Het is namelijk voornamelijk stationair, belast is het er niet meer. In principe is er wel veel ruimte om zulke resonanties/bewegingen door te geven. Het is gelukkig niet oncomfortabel of heel erg merkbaar, maar mij als top of the range kast-autist viel dat op
Ik vind het verder wel geweldige moderne treintjes.
Sprinter Nijmegen - Zutphen uitbuigen vanaf Dieren naar Apeldoorn in plaats van naar Zutphen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja en je hoeft dan niet meer over te stappen cq terug te rijden. Maar dat gaat ten noordoosten van Arnhem denk ik nooit passen helaas.
Sprinter Apeldoorn - Zutphen naar toe brengen, of de ic Roosendaal - Zwolle daar laten stoppen. Of opheffen.quote:
Klopt. Als het een sprinter zou worden zou ik daarmee hier in Velp kunnen opstappen. Dat dat niet gaat passen weet ik wel zeker, want die moet dan ook een stukje over het traject richting Zutphen, door Arnhem, Rheden etc heen. Daar rijd nu, tot half 10 's avonds elk kwartier een trein. Ik denk dat je dan een heleboel babyboomers aan het klagen krijgt hier.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja en je hoeft dan niet meer over te stappen cq terug te rijden. Maar dat gaat ten noordoosten van Arnhem denk ik nooit passen helaas.
Dat wat jij nu zegt is ook het laatst bekende plan. Een snelbus met vrije busbaan op de snelweg. Goedkoper ja of de nee, dat vind ik een kulargument van de NS. Want die presteren het om op zondagavond meerdere malen met 2 praktisch lege SGM-3 aan te komen kakken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja. Weg met die stoomtrein en knallen met een dieseltje en elektrificeren, alhoewel ik vermoed dat dat te duur is. Een snelbus is in dit geval goedkoper, eventueel met aanleg vrije busbaan.
Boer'ngatquote:
Makes me wonder, stopt de sprinter vanuit Apeldoorn dan eerst in Brummen, of eerst in Zutphen?quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Sprinter Apeldoorn - Zutphen naar toe brengen, of de ic Roosendaal - Zwolle daar laten stoppen. Of opheffen.
Of de IC Zwolle-Roosendaal niet meer in Olst, Wijhe, Brummen, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent, Oss & Etten-Leur laten stoppen maar er een echte IC van maken en er een sprinter naast inleggen!quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Sprinter Apeldoorn - Zutphen naar toe brengen, of de ic Roosendaal - Zwolle daar laten stoppen. Of opheffen.
Dat heb ik vaker gehoord ja. Kan me voorstellen dat ze dat hier ook doen. Goedkoop is duurkoop natuurlijk..quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva rommelt iig wel met de motoren om ze zo zuinig mogelijk te laten lopen. Heeft in het noorden al wat defecten opgeleverd
In het noorden wordt bij het keren een van de motoren uitgeschakeld, waarna de andere krachtbron iets meer toeren gaat draaien. Voordeel hiervan is dat de resonantie behoorlijk afneemt.
Dat ding wil ik ook geen IC noemen. Ik verwacht alleen niet dat er ruimte is om dat te doen..quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Of de IC Zwolle-Roosendaal niet meer in Olst, Wijhe, Brummen, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent, Oss & Etten-Leur laten stoppen maar er een echte IC van maken en er een sprinter naast inleggen!
quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kortste treintje waar ik in heb gezeten was een lintje op zondagavond. 2 bakjes geloof ik
Ik weet niet of ze helemaal op schaal zijnquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kortste treintje waar ik in heb gezeten was een lintje op zondagavond. 2 bakjes geloof ik
Daar moet je dan drie extra sprinterdiensten voor inleggen terwijl het nu met 1 'IC' ook kan. Of wou je die sprinter achter de IC aan laten rijden tussen Zwolle en Roosendaal?quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Of de IC Zwolle-Roosendaal niet meer in Olst, Wijhe, Brummen, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent, Oss & Etten-Leur laten stoppen maar er een echte IC van maken en er een sprinter naast inleggen!
De echte bottleneck zit tussen Arnhem en Dieren. Je hebt Velperpoort waar het al bijna uit z'n voegen barst en tussen Velperpoort en Dieren heb je 1 spoor elke kant op, waar elk kwartier al een sprinter danwel IC voorbij komt knallen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je de knoop in Zwolle een beetje ontvlecht zou het moeten kunnen. Of je bouwt er gewoon een vijfde perron bij in Zwolle. Ook bij Arnhem heb je misschien wat moeilijkheden maar ach.
je kunt wel dan op deeltrajecten met stoppers rijden. Stopper (Amsterdam -) Zwolle - Deventer, stopper Zutphen - Wychen, stopper Utrecht - Breda doortrekken tot Roosendaal, etcquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Of de IC Zwolle-Roosendaal niet meer in Olst, Wijhe, Brummen, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent, Oss & Etten-Leur laten stoppen maar er een echte IC van maken en er een sprinter naast inleggen!
Die dive-under vanuit Arnhem naar Dieren komt er in de toekomst toch wel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je de knoop in Zwolle een beetje ontvlecht zou het moeten kunnen. Of je bouwt er gewoon een vijfde perron bij in Zwolle. Ook bij Arnhem heb je misschien wat moeilijkheden maar ach.
Over de Zaanlijn knallen ieder uur 4 intercity's en 4 sprinter per richting het baanvak over. Valt wel mee dus, behalve bij velperbroek aansluiting.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De echte bottleneck zit tussen Arnhem en Dieren. Je hebt Velperpoort waar het al bijna uit z'n voegen barst en tussen Velperpoort en Dieren heb je 1 spoor elke kant op, waar elk kwartier al een sprinter danwel IC voorbij komt knallen.
Zeker in de spits word dat spannend met elk kwartier een trein richting Doetinchem/Winterswijk.
waarom niet eentje vanuit Zevenaar? kan imo net zo goed, zeker als je het goederenvervoer meer over de IJssellijn wilt hebbenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Die dive-under vanuit Arnhem naar Dieren komt er in de toekomst toch wel.
Die combinatie bestaat niet meer sinds drgl2013.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:53 schreef Bitlord het volgende:
Ook een leuk contrast
Noord-Oost
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
VS.
Almelo - Mariënberg / Leeuwarden - Sneek
[ afbeelding ]
ook op Amersfoort - Zwolle reden ze wel. Tot december vorig jaar reed er zelfs een viertienbaks VIRM-trein. Was planmatig nog niet eerder voorgekomen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
15 bakken ben ik alleen maar op Amersfoort-Deventer tegengekomen, nooit op Amersfoort-Zwolle. En dan gingen er in Deventer natuurlijk wel zes bakken af. Ik had iedere dag die trein in 2001.
Maakt allebei niet zoveel uit nee, misschien is die nog wel goedkoper ja.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarom niet eentje vanuit Zevenaar? kan imo net zo goed, zeker als je het goederenvervoer meer over de IJssellijn wilt hebben
is later vervangen door een DH1quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Almelo-Mariënberg reed met DE2 trouwens.
IC naar Groningen regelmatig 14 bakken VIRM gezien inderdaad. En dan was het alsnog staanquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook op Amersfoort - Zwolle reden ze wel. Tot december vorig jaar reed er zelfs een viertienbaks VIRM-trein. Was planmatig nog niet eerder voorgekomen.
Dan is het theoretisch mogelijk ja, maar niet met de huidige drgl met om het kwartier een kuttrein naar het oosten, die allemaal stoppen op Velperpoort.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Over de Zaanlijn knallen ieder uur 4 intercity's en 4 sprinter per richting het baanvak over. Valt wel mee dus, behalve bij velperbroek aansluiting.
Waar zou die moeten komen danquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Die dive-under vanuit Arnhem naar Dieren komt er in de toekomst toch wel.
Is er eigenlijk iets van de wadlopertjes bewaard gebleven in Nederland?quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is later vervangen door een DH1
Dat laatste gaat dus alleen niet gebeuren, tenminste.. dat zijn de geluiden hier in het dorp.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarom niet eentje vanuit Zevenaar? kan imo net zo goed, zeker als je het goederenvervoer meer over de IJssellijn wilt hebben
waren 8 naar Groningen en zes naar Leeuwardenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
IC naar Groningen regelmatig 14 bakken VIRM gezien inderdaad. En dan was het alsnog staan
neen. Alles is het land uit ...quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:58 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Is er eigenlijk iets van de wadlopertjes bewaard gebleven in Nederland?
Die zijn allemaal pleite. Sterker nog, die staan geloof ik ergens in een oostblokland. Zonder gebruikt te wordenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:58 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Is er eigenlijk iets van de wadlopertjes bewaard gebleven in Nederland?
In Polen en Roemenië worden ze wel gebruikt. In Argentinië niet meer ...quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die zijn allemaal pleite. Sterker nog, die staan geloof ik ergens in een oostblokland. Zonder gebruikt te worden
Was het dan Argentinië die ze ook niet afbetaald had? Of was dat met ander materieel..quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In Polen en Roemenië worden ze wel gebruikt. In Argentinië niet meer ...
Vind persoonlijk dat je sowieso 1 of 2 stellen moet behouden van een serie om in een museum op te slaan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:00 schreef GlenSpey het volgende:
Jammer, was toch wel een heel mooi treintje voor in bijvoorbeeld een spoorwegmuseum...
dat waren de wadlopers ja. Daarnaast is de spoorvergunning van het bedrijf dat er mee reed ingetrokken omdat het spoor waarop gereden werd onveilig was.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Was het dan Argentinië die ze ook niet afbetaald had? Of was dat met ander materieel..
14 naar Groningen past niet langs de meeste perrons. Al weet ik zo uit mijn hoofd niet hoeveel Assen kan hebben.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
IC naar Groningen regelmatig 14 bakken VIRM gezien inderdaad. En dan was het alsnog staan
Er is al een capaciteitsvergrotingsplan gemaakt, 1-3-2013 op de ProRail site gezet: http://www.prorail.nl/Ver(...)m%20-%20Zevenaar.pdfquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan is het theoretisch mogelijk ja, maar niet met de huidige drgl met om het kwartier een kuttrein naar het oosten, die allemaal stoppen op Velperpoort.
Hier: http://goo.gl/maps/9tBBfquote:[..]
Waar zou die moeten komen dan![]()
Klopt, er gingen er 10 of 8 door naar Groningen, de rest naar Leeuwarden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
14 naar Groningen past niet langs de meeste perrons. Al weet ik zo uit mijn hoofd niet hoeveel Assen kan hebben.
Wel weer echt een SP overhemd heeft die vent aan, die van De Rouwe is een stuk mooier!quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
Bashir is weer eens bezig
Hij stelt grappend voor om de NS ieder jaar een boete op te leggen, zodat de topbestuurders van het bedrijf geen bonus meer kunnen krijgen
Hij is gewoon zenuwachtig voor het schoolreisje vrijdag!quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
Bashir is weer eens bezig
Hij stelt grappend voor om de NS ieder jaar een boete op te leggen, zodat de topbestuurders van het bedrijf geen bonus meer kunnen krijgen
In het buitenland bewaren ze vrij veel hoor. Het probleem in Nederland is dat er weinig plaats is om iets te bewaren, en niemand heeft het geld om meer ruimte te laten bouwen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:22 schreef arkkey het volgende:
Lijkt me ook eigenlijk niet te doen om van alles maar eentje te bewaren, dan moet je wel achterlijk veel ruimte over hebben. Kan je onderhand beter de mallen bewaren, dan kan je er nog eens eentje bij laten drukken als je later de behoefte aan zo'n ding hebt
De nieuwste trend is daarom materieel stallen in het buitenland. Er zijn al twee NS-locs naar Duitse musea verhuist.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
In het buitenland bewaren ze vrij veel hoor. Het probleem in Nederland is dat er weinig plaats is om iets te bewaren,
niet echt. Er was nog een opslag bij Utrecht, maar daar is nu weinig meer van over.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:49 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Is er dan buiten Amersfoort en Blerick geen geschikt depot?
Als ik dan niet hoef te werken ben ik wel in België. 27 April zit ik in Duitsland. De groeten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:24 schreef b2py het volgende:
http://www.nsvanbnaara.nl/
'Ga mee van Beatrix naar Alexander'
Die opslag bij die motorrijschool waar ook de koninklijke trein staat (stond?)?quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet echt. Er was nog een opslag bij Utrecht, maar daar is nu weinig meer van over.
Meer ruimte is wenselijk, maar waar en tegen welke kosten?
daar ja. de koninklijke trein staat tegenwoordig in Amersfoortquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die opslag bij die motorrijschool waar ook de koninklijke trein staat (stond?)?
ProRail is redelijk schappelijk qua prijzen, alleen blijft er steeds minder stallingsruimte voor omdat veel ongebruikte sporen weggesaneerd worden en met name in de randstad de rest door de vervoerders behoorlijk benut wordt.quote:Opstelspoor is inderdaad niet goedkoop maar valt er met ProRail niet iets te regelen over de kosten als het gaat om museummaterieel?
Jup de Veenexxpressquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is later vervangen door een DH1
quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:58 schreef greavy het volgende:
DB heeft 12 vierdelige dubbeldeks EMU's besteld bij Bombardier van het type Twindexx Vario ter waarde van 113 miljoen euro. Deze treinstellen gaan ingezet worden op de Main-Spessart verbinding, tussen Bamberg, Würzburg, Aschaffenburg en Frankfurt. DB heeft deze aanbesteding voor een periode van 2015 t/m 2027. Per treinstel kunnen er 48(!!) fietsen mee, lagevloers instap. Zie ook Railway Gazette
[ afbeelding ]
Edit: nee deadlock, dat is geen FLIRT.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:09 schreef b2py het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Dit zijn ook Twindexxen maar deze vind ik véél mooier dan die meuk die DB er van heeft gemaakt..
Dat is de expressversie. De DB heeft de varioversie gekocht.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:09 schreef b2py het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Dit zijn ook Twindexxen maar deze vind ik véél mooier dan die meuk die DB er van heeft gemaakt..
Hmm ok.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:11 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dat is de expressversie. De DB heeft de varioversie gekocht.
Een lightrail tussen Enschede en Oldenzaal? Daar tussen ligt helemaal niets!quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:14 schreef b2py het volgende:
‘Nederland krijgt 80 nieuwe lightrail-trajecten in 2040′
Gepubliceerd op 02-04-2013 om 16:52
Grote lap tekst
Een Lightrail tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch..quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:18 schreef remcoP het volgende:
[..]
Een lightrail tussen Enschede en Oldenzaal? Daar tussen ligt helemaal niets!
Die nog wel ja. Arnhem - Nijmegen was ook wel leuk. Gewoon ter vervanging van alle sprinters een lightrail. Zo kan ik ook nieuwe verbindingen maken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Een Lightrail tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch..
De enige die kansen geef is die rond Den Haag - Leiden en Almelo - Enschede. Zeker richting de Campus.
Als je die over nieuwe infrastructuur laat rijden los je wel gezeik het een en ander aan knelpunten opquote:Op dinsdag 2 april 2013 17:25 schreef remcoP het volgende:
[..]
Die nog wel ja. Arnhem - Nijmegen was ook wel leuk. Gewoon ter vervanging van alle sprinters een lightrail. Zo kan ik ook nieuwe verbindingen maken.
Ja ik kreeg er ook een beetje dit idee bij:quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:28 schreef Eenskijken het volgende:
Rofl, NS item op 1vandaag, over te drukke treinen/slechte dienstregeling/slecht in het algemeen. Komt er ff zo'n NS muts die vertelt dat het allemaal beter wordt. dat er geen enorme problemen zijn etc... daar kan ik echt kwaad om worden. Ik sta ook elke dag in de spits, overvolle treinen, veel vertragingen, te weinig materieel en ga maar door..
Ik blijft dat zo'n raar iets vinden he. Enorme loc, grote aslast, wordt niet gedetecteerd. En dan zo'n los licht wagentje wel? Mysterieus.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:24 schreef greavy het volgende:
[...] Omdat de G1206'en detectieproblemen (kunnen) hebben, moet er een extra wagen meegenomen worden bij losseloc ritten op de hoofdbaan. [...]
Fleischmann locje op een Märklin baan he. Gaat ook niet. Plastic asjesquote:Op dinsdag 2 april 2013 18:54 schreef V2 het volgende:
[..]
Ik blijft dat zo'n raar iets vinden he. Enorme loc, grote aslast, wordt niet gedetecteerd. En dan zo'n los licht wagentje wel? Mysterieus.
Nee. Dan krijg je kortsluiting. Heb ik zelf gehadquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Andersom gaat trouwens prima als de Märklinmodellen tenminste een respectabele leeftijd hebben bereikt van zo'n dertig jaar. Er moet geen elektronica inzitten
Is het nee kan niet of nee klopt kan wel maar niet als er elektronica inzit?quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Dan krijg je kortsluiting. Heb ik zelf gehad
Als dat inderdaad op die wijze werd gezegd, is dat ook niet bepaald waarheidsgetrouw. Ik maak het zelf zelden tot nooit mee in ieder geval en ik reis op diverse trajecten en diverse tijdstippen. Wil niet zeggen dat er nergens (structureel) problemen zijn, maar altijd "te drukke treinen te slechte dienstregeling slecht slecht slecht" is ook onzin. Zoals een paar pagina's terug (of in het vorige deel) werd gezegd: NS is zo'n slechte vervoerder nog niet. Alleen hoor je vooral het negatieve om een of andere reden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:28 schreef Eenskijken het volgende:
Rofl, NS item op 1vandaag, over te drukke treinen/slechte dienstregeling/slecht in het algemeen.
Nee, Märklin karretjes op een Fleischmann baan kan niet. Die asjes zijn niet geïsoleerd en dan krijg je kortsluiting. Wat de gevolgen voor eventuele electronica aan boord zijn weet ik niet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Is het nee kan niet of nee klopt kan wel maar niet als er elektronica inzit?
in theorie klopt het, maar de beleving van de reiziger is toch echt andersquote:Op dinsdag 2 april 2013 18:28 schreef Eenskijken het volgende:
Rofl, NS item op 1vandaag, over te drukke treinen/slechte dienstregeling/slecht in het algemeen. Komt er ff zo'n NS muts die vertelt dat het allemaal beter wordt. dat er geen enorme problemen zijn etc... daar kan ik echt kwaad om worden. Ik sta ook elke dag in de spits, overvolle treinen, veel vertragingen, te weinig materieel en ga maar door..
Ik had vanmorgen negen bakken naar Utrecht, om tien over half zeven. Alle volgende zijn korter.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:28 schreef Eenskijken het volgende:
Rofl, NS item op 1vandaag, over te drukke treinen/slechte dienstregeling/slecht in het algemeen. Komt er ff zo'n NS muts die vertelt dat het allemaal beter wordt. dat er geen enorme problemen zijn etc... daar kan ik echt kwaad om worden. Ik sta ook elke dag in de spits, overvolle treinen, veel vertragingen, te weinig materieel en ga maar door..
Een Märklin-loc heeft een sleper, de Fleischmann baan niet, er gebeurt niks met de loc.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, Märklin karretjes op een Fleischmann baan kan niet. Die asjes zijn niet geïsoleerd en dan krijg je kortsluiting. Wat de gevolgen voor eventuele electronica aan boord zijn weet ik niet.
Ja, en bij alle andere merken behalve Trix, is het dus zo dat de + door de linker- en de - door de rechterspoorstaaf gaat. Dan heb je dus geïsoleerde asjes nodig in je wieltjes. Dat hebben Märklintreintjes niet nodig want die hebben de middenrail met sleper.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een Märklin-loc heeft een sleper, de Fleischmann baan niet, er gebeurt niks met de loc.
Wat kom je hier doenquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee, zaterdag ga ik naar Almelo retour
Ik mis de spoorlijn Zwolle-Wierden heel erg. Vroeger ging ik toch twee keer per week via Almelo en Hengelo naar Goor, laatste jaren altijd via Zutphen. Zin in!quote:
Nee. Mijn probleem is alweer een dikke kwart eeuw geleden opgelost met behulp van een zich bereidwillig opensperrende vuilnisbakquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:29 schreef dennistd het volgende:
Hier moet je zijn: PTA / Modelspoor, deel IX
Ah zo, het is bij Nijverdal erg mooi geworden vind ik, gisteren zelf Almelo - Zwolle gedaan en terug.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik mis de spoorlijn Zwolle-Wierden heel erg. Vroeger ging ik toch twee keer per week via Almelo en Hengelo naar Goor, laatste jaren altijd via Zutphen. Zin in!
Aah nee joh, ik stelde de vraag oprecht goedbedoeld.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Altijd aardig voor hun mede-Nederlanders die Almelo'ers
Nope, ik ben van plan om zaterdag wat kilometers door Duitsland te jakkeren.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
net besloten dat ik op zeker zaterdag een kijkje ga nemen in het Spoorwegmuseum.
Nog meer mensen die er die dag heen gaan?
Er is toch altijd juist gezegd dat Zwolle-Wierden in aanmerking komt voor elektrificatie vanwege de hoge reizigersaantallen?quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:39 schreef RichardHammond het volgende:
Wel weer wennen die drukte als je in Nijverdal instapt, de trein zat vandaag bij Nijverdal al vol. En dan zeggen ze dat de spoorlijn niet rendabel genoeg is. Zowel op de heen- en terugweg en volle trein en dan ook nog midden op de middag.
Station Nijverdal.
Zou best kunnen, maar heb ook al verhalen gehoord dat het tegen zou vallen, maar dat heb ik mij nog nooit voor kunnen stellen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er is toch altijd juist gezegd dat Zwolle-Wierden in aanmerking komt voor elektrificatie vanwege de hoge reizigersaantallen?
Ik ben gisteren geweestquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
net besloten dat ik op zeker zaterdag een kijkje ga nemen in het Spoorwegmuseum.
Nog meer mensen die er die dag heen gaan?
Wat is daar nou weer te doen dan!?quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik dacht dat je naar Leeuwarden zou
je kunt onderweg de contouren van de Haak om Leeuwarden zien en op het station de bijna af zijnde lift bewonderenquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:44 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat is daar nou weer te doen dan!?
De bus naar Dokkum nemen, goed idee, doe ik ook altijd.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:44 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat is daar nou weer te doen dan!?
Ik ga morgen denk ik van Wierden naar Zwolle. Moet toch even naar of Zwolle of Enschede maar op deze manier kunnen we direct de vernieuwde lijn testen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:39 schreef RichardHammond het volgende:
Wel weer wennen die drukte als je in Nijverdal instapt, de trein zat vandaag bij Nijverdal al vol. En dan zeggen ze dat de spoorlijn niet rendabel genoeg is. Zowel op de heen- en terugweg en volle trein en dan ook nog midden op de middag.
Station Nijverdal.
Oke, dat is één uurtje. Moet ik nog minstens 2 uur daar door brengen voor m'n reistijd "terugverdiend" isquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt onderweg de contouren van de Haak om Leeuwarden zien en op het station de bijna af zijnde lift bewonderen
En verder in de stad zelf het opgeknapte Wilhelminaplein met daaraan het gloednieuwe gebouw van het Fries Museum.
moeten ze er al een stelletje bij gaan plakken?quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:39 schreef RichardHammond het volgende:
Wel weer wennen die drukte als je in Nijverdal instapt, de trein zat vandaag bij Nijverdal al vol. En dan zeggen ze dat de spoorlijn niet rendabel genoeg is. Zowel op de heen- en terugweg en volle trein en dan ook nog midden op de middag.
Station Nijverdal.
Er loopt op dit moment een studie van de provincie Overijssel naar het opwaarderen van Zwolle - Enschede met grote delen dubbelspoor en elektrificatie inderdaad.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er is toch altijd juist gezegd dat Zwolle-Wierden in aanmerking komt voor elektrificatie vanwege de hoge reizigersaantallen?
als het mooi weer is dan is het terras van de Dikke van Dale aan te raden. Op zomerse dagen vergeet je dan de tijdquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Oke, dat is één uurtje. Moet ik nog minstens 2 uur daar door brengen voor m'n reistijd "terugverdiend" is
Hebben ze daar ook een Dikke van Dale ja? Ik in Deventer nog wel eens gezeten op het terras van de Dikke van Dalequote:Op dinsdag 2 april 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als het mooi weer is dan is het terras van de Dikke van Dale aan te raden. Op zomerse dagen vergeet je dan de tijd
Niet studeren, gelijk beginnen!quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:50 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Er loopt op dit moment een studie van de provincie Overijssel naar het opwaarderen van Zwolle - Enschede met grote delen dubbelspoor en elektrificatie inderdaad.
Co'Co op een VIRMquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:48 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zou dat soms ook het idee geweest zijn bij deze zesassige motorwagen?
[ afbeelding ]
Ja, op de heenweg was het een stelletje en op de terugweg werd er een bijgeplaatst. Maar twee overdag en drie in de spits is wat mij betreft geen overbodige luxe.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
moeten ze er al een stelletje bij gaan plakken?
Neequote:Op dinsdag 2 april 2013 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik dacht dat je naar Leeuwarden zou
Dat zal wel gebeuren met het eerstvolgende wijzigingsblad (8 april)quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:53 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ja, op de heenweg was het een stelletje en op de terugweg werd er een bijgeplaatst. Maar twee overdag en drie in de spits is wat mij betreft geen overbodige luxe.
Wat wel apart is is de reisinfo van de NS. Op de borden in Zwolle geven ze aan dat de trein naar Nijverdal West vervalt en dat de (stop)trein sprinter naar Enschede een extra trein is. Veel verwarde gezichten vandaag in Zwolle. Gewoon Nijverdal West uit de info halen en Enschede als reguliere trein aangeven. Mensen zullen er een keer aan moeten wennen.
uhuh. De laatste keer dat ik er op het terras zat stikte het er van de mooie damesquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hebben ze daar ook een Dikke van Dale ja? Ik in Deventer nog wel eens gezeten op het terras van de Dikke van Dale
Nog een beetje onbekend met de materie zeker? Doorgaans wordt het geldt eerst opgestudeerd om dan te zeggen dat het niet zonder extra financiële injectie door kan gaan.quote:
Op de terugweg zag ik gisteren in Hengelo sprinter Nijverdal staan, met in kleine lettertjes eronder "rijdt verder naar Zwolle"quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:53 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ja, op de heenweg was het een stelletje en op de terugweg werd er een bijgeplaatst. Maar twee overdag en drie in de spits is wat mij betreft geen overbodige luxe.
Wat wel apart is is de reisinfo van de NS. Op de borden in Zwolle geven ze aan dat de trein naar Nijverdal West vervalt en dat de (stop)trein sprinter naar Enschede een extra trein is. Veel verwarde gezichten vandaag in Zwolle. Gewoon Nijverdal West uit de info halen en Enschede als reguliere trein aangeven. Mensen zullen er een keer aan moeten wennen.
De investering betaalt zichzelf wel terug. Ze zitten boven die grens van zoveel duizend reizigers per dag en helemaal nu de subsidie op diesel is afgeschaft voor alles wat niet door een kanaal vaart.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:54 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Nog een beetje onbekend met de materie zeker? Doorgaans wordt het geldt eerst opgestudeerd om dan te zeggen dat het niet zonder extra financiële injectie door kan gaan.
denk ik ook ja. Dan wordt er weer een grote update in de systemen doorgevoerdquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zal wel gebeuren met het eerstvolgende wijzigingsblad (8 april)
Als ik zaterdag niet hoef te werken (dat weer ik morgen of vrijdag pasquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee, zaterdag ga ik naar Almelo retour
Meteen even verdubbelen als ze toch bezig zijn. Kan er een keer een fatsoenlijke IC rijden. Oh, en een flyover bij Wierden niet vergeten natuurlijk, anders zit je daar nog krap.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er is toch altijd juist gezegd dat Zwolle-Wierden in aanmerking komt voor elektrificatie vanwege de hoge reizigersaantallen?
NRW? Zit ik 27 april. Snel Nederland ontvluchten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nope, ik ben van plan om zaterdag wat kilometers door Duitsland te jakkeren.
Flash en ik zullen naar je zwaaien.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:58 schreef greavy het volgende:
[..]
NRW? Zit ik 27 april. Snel Nederland ontvluchten.
Sowieso, want hoe de sprinter nu naar Nijverdal afbuigt bij Wierden is nogal koddig.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:58 schreef Q. het volgende:
[..]
Meteen even verdubbelen als ze toch bezig zijn. Kan er een keer een fatsoenlijke IC rijden. Oh, en een flyover bij Wierden niet vergeten natuurlijk, anders zit je daar nog krap.
traject pak ik zaterdag ook nog ff mee. Utrecht - Almelo en dan terugstekenquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Als ik zaterdag niet hoef te werken (dat weer ik morgen of vrijdag pas) ga ik zaterdag Zwolle-Enschede ff rechtstreeks buffelen.
Past daar überhaupt wel een flyover midden in het dorp?quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:58 schreef Q. het volgende:
[..]
Meteen even verdubbelen als ze toch bezig zijn. Kan er een keer een fatsoenlijke IC rijden. Oh, en een flyover bij Wierden niet vergeten natuurlijk, anders zit je daar nog krap.
Ook in Duitsland? Niet alleen maar treingerelateerd voor mij. Met een paar vrienden ff richting de Rheinstrecke en dan in Keulen een terrasje pakken, en de één na laatste trein huiswaarts de grens over ri huis.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Flash en ik zullen naar je zwaaien.
Als we OOIT nog wat over die kaartjes horen bedoel je.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Flash en ik zullen naar je zwaaien.
Bij Oldenzaal of Enschede de grens over en bij Venlo terug het land in, denk ik. Valt dat allemaal onder NRW?quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:58 schreef greavy het volgende:
[..]
NRW? Zit ik 27 april. Snel Nederland ontvluchten.
Als het donker is kun je de ISO best omhoog gooien, 200 is niet zo heel hoogquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Gisteren dus even naar die tentoonstelling "Sporen naar het Front" geweest in het Spoorwegmuseum. Hier wat plaatjes.
Plaatjes
Enjoy
Voor de foto was RSP (Rechterspoor) idd wat fraaier.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wat ik van de huidige situatie bij Nijverdal niet snap is waarom ze nog steeds (net als vroeger) linkerspoor rijden.
Vroeger was dat vanwege de overweg naar het perron toe die zo niet overdreven lang dicht hoefde te liggen. Maar nu ligt er een tunnel en is er van overwegen helemaal geen sprake meer.
Of met langere sluitertijden gaan werken. Maar daar heb je veelal een statief nodig, en het NSM is daar niet zo happig omquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:06 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Als het donker is kun je de ISO best omhoog gooien, 200 is niet zo heel hoog
Gisteren geweest! Wel erg leuk hoorquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
net besloten dat ik op zeker zaterdag een kijkje ga nemen in het Spoorwegmuseum.
Nog meer mensen die er die dag heen gaan?
Daar past prima 2x2 met vangrail ertussen doorheen!quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Mooie plaat. Terug naar de tekentafel want daar past nooit een A35 doorheen
Ah, dankjewel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:04 schreef greavy het volgende:
Als je bij Enschede de grens over gaat heb je geen aanvullende ticket nodig. Bij Oldenzaal wel, want dan ga je een stuk(je) door Niedersachsen.
Bij Enschede de grens over is vanaf Enschede je NRW-ticket oid geldig.
Edit: Ja, bij Venlo ook niet nodig.
Anders moeten ze maar gewoon dat dorp slopen, gaat niemand missen. Kunnen ze meteen dat station opdoeken, scheelt weer reistijd.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:01 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Past daar überhaupt wel een flyover midden in het dorp?
I know thatquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:06 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Als het donker is kun je de ISO best omhoog gooien, 200 is niet zo heel hoog
quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
I know that![]()
Maar verder wat greavy zegt. Statief + rondrennende kinderen = janken en bloed en onwelvoeglijke praat uit mond van Dr_Flash en al dat soort onwenselijkheden meer
Hij was best lief gisteren! Hij had namelijk een kater van hier tot aan Maastricht.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Dat lukt zonder statief ook wel hoor!
Dat is ook een mogelijkheid ja, maar die zal vast niet bij iedereen in de smaak vallenquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:12 schreef Q. het volgende:
[..]
Anders moeten ze maar gewoon dat dorp slopen, gaat niemand missen. Kunnen ze meteen dat station opdoeken, scheelt weer reistijd.
Heuy, niks tegen Wierden!quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:12 schreef Q. het volgende:
[..]
Anders moeten ze maar gewoon dat dorp slopen, gaat niemand missen. Kunnen ze meteen dat station opdoeken, scheelt weer reistijd.
Abellio Lint? Waar zijn die treinen dan voor?quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:24 schreef greavy het volgende:
De eerste nieuwe Abellio LINT is inmiddels afgeleverd ...
[ afbeelding ]
Weet ik veel? Misschien wel voor trajecten waar Abellio rijdt?quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:26 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Abellio Lint? Waar zijn die treinen dan voor?
Ik dacht even: 'Wat zijn dat voor radar dingen op het dak van die trein?' Maar het bleek gelukkig perron verlichting te zijn..quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:24 schreef greavy het volgende:
De eerste nieuwe Abellio LINT is inmiddels afgeleverd ...
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik dacht even: 'Wat zijn dat voor radar dingen op het dak van die trein?' Maar het bleek gelukkig perron verlichting te zijn..
Het was trouwens best een aardige gelegenheid geweest om eens wat met ISO te spelen idd. Gewoon eens kijken tot waar het acceptabel blijft. Heb deze cam nog niet zo lang..quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:06 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Als het donker is kun je de ISO best omhoog gooien, 200 is niet zo heel hoog
zo te zien voor RB47 die ze vanaf december dit jaar gaan berijdenquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Dat vraag ik mij ook af. Ik dacht dat Abellio alleen nog maar Flirts had besteld de afgelopen jaren.
Rijdt hij al in de dienstregeling? Zat vanmorgen nog in zo'n oude kreng.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:07 schreef Bitlord het volgende:
Hadden we hier al goede foto's van?
[ afbeelding ]
Eehm JA, volgens onze collegae van Somda is hij vanmiddag in elk geval gezien in de pendel Amersfoort - Barneveld.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:08 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Rijdt hij al in de dienstregeling? Zat vanmorgen nog in zo'n oude kreng.
het stel vervangt het stelletje Plan V dat nog op de Kippenlijn rijdtquote:Op dinsdag 2 april 2013 21:17 schreef o.us2.0 het volgende:
Zou jammer als die GTW de Protos zou vervangen. Ik vind de Protos oprecht een zeer mooie trein (van binnen en buiten). Jammer dat FTD failliet is gegaan.
Er reed nog een Plan V bij Connexxion (eentje). Die ene wordt nu vervangen door de GTW.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:17 schreef o.us2.0 het volgende:
Zou jammer als die GTW de Protos zou vervangen. Ik vind de Protos oprecht een zeer mooie trein (van binnen en buiten). Jammer dat FTD failliet is gegaan.
Maar kan er dan uberhaubt nog een onderhoudsschema gedraaid worden?quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het stel vervangt het stelletje Plan V dat nog op de Kippenlijn rijdt
Door dat vee'tje wel jaquote:Op dinsdag 2 april 2013 21:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar kan er dan uberhaubt nog een onderhoudsschema gedraaid worden?
Vanwege de plaats waar die GTW onderhouden moet worden? Want er verandert verder toch niet wezenlijk iets?quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar kan er dan uberhaubt nog een onderhoudsschema gedraaid worden?
Heuy, in dat treinstel heb ik de reis van Zwolle naar Nijverdal op de terugweg gemaakt. Hij is dus al vanuit Nijverdal met vertraging vertrokken. Op de terugweg ook al +5 te pakken.quote:
Dankzij de extra bak dezelfde capaciteit. Een 2-delige GTW is nogal kort vergeleken met een Protos dus moest er een bakje bij.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:20 schreef Bitlord het volgende:
[..]
De 2-delige protos heeft trouwens 170 zitplaatsen, de 3-delige GTW (152+19 klapzittingen=) 17 zitplaatsen. Ondanks de extra bak dus dezelfde capaciteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |