Producten met je chipkaartsaldo betalen is helaas inderdaad niet mogelijk.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:50 schreef eti het volgende:
(...) voor de betaling moest ik toch weer m'n pinpas pakken. Heb ik een knopje over het hoofd gezien of kan de betaling van een dergelijk product nog niet met de ov chipkaart?
Dank. Waarom eigenlijk niet? Als je er even over nadenkt, is het niet echt logisch.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Producten met je chipkaartsaldo betalen is helaas inderdaad niet mogelijk.
Mijn trein had geen tussenstation!quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Mijn trein had vanochtend geen vertraging, op alle tussengelegen stations op tijd.
Mja, toen ik in het begin lurkte hier ging het veel meer over treinen zelf en nu gaat het vooral over alles wat er mis is en de bijbehorende politieke poppendansquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ga ook vet positief doen, moest van GlenSpey![]()
Mijn trein had vanochtend geen vertraging, op alle tussengelegen stations op tijd.
Het hangt er net een beetje vanaf volgens mij, de ene keer gaat het een tijd over materieel, de andere keer over wat er wel/niet goed is aan de NS, en misschien gaat het morgen wel over weer wat andersquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mja, toen ik in het begin lurkte hier ging het veel meer over treinen zelf en nu gaat het vooral over alles wat er mis is en de bijbehorende politieke poppendansdus vandaar dat ik mensen een beetje op een ander inzicht hoopte te krijgen. Heeft alleen niet zoveel zin geloof ik.
Iig is de houdbaarheidsdatum van de topics weer langer dan 24 uurquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het hangt er net een beetje vanaf volgens mij, de ene keer gaat het een tijd over materieel, de andere keer over wat er wel/niet goed is aan de NS, en misschien gaat het morgen wel over weer wat anders
Ik zie het als positieve diepgang dan alleen maar te roepen 'Die kuttrein was te laat' maar ook eventueel de achterliggende redenen. Helpt ieders kennis ookquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mja, toen ik in het begin lurkte hier ging het veel meer over treinen zelf en nu gaat het vooral over alles wat er mis is en de bijbehorende politieke poppendansdus vandaar dat ik mensen een beetje op een ander inzicht hoopte te krijgen. Heeft alleen niet zoveel zin geloof ik.
Is ook bedoeld voor NS medewerkers. Daar is de test mee gedaan/wordt gedaanquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:54 schreef eti het volgende:
[..]
Dank. Waarom eigenlijk niet? Als je er even over nadenkt, is het niet echt logisch.
Trouwens wel grappig om te lezen dat de NS OV-chipkaartbetalingen test in o.a. Amersfoort. Ik kom al ruim een halfjaar bijna dagelijks op dat station maar heb er nooit iets van gezien of gehoord.
Dat is nou het grootste probleem van die kaart. Er is niet over nagedacht.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:54 schreef eti het volgende:
[..]
Dank. Waarom eigenlijk niet? Als je er even over nadenkt, is het niet echt logisch.
Ja. Is daar ooit nog wat uitgekomen?quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was dit hier al weleens voorbij gekomen?
http://www.toeps.nl/blog/2012/08/ns-hispeed-oplichters/
Pics!quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:48 schreef J.B. het volgende:
Ik zit momenteel in een Finse dubbeldekker in Helsinki, wat zijn die dingen groot!!! O.o
Sinds wanneer wordt er ultrakrap gepland? Er is de afgelopen 15 jaar juist heel veel extra ruimte in dienstregelingen ingebouwd. Als je niet meer hoeft te splitsen en combineren in Utrecht en Zwolle, waarom dan bijna 10 minuten stilstaan?quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Omdat de NS zich dan niet kan veroorloven om alles ultrakrap te plannen ("maar de trein reed toch op tijd? Half leeg en met gegarandeerd geen aansluiting voor doorgaande reizigers, maar hij REED OP TIJD! DE SYSTEEMAUTISTEN ZIJN GELUKKIG!").
Spoorbreedte zegt niet zo veel over de breedte van de treinen als je misschien zou denken (in Zweden en Denemarken hebben ze bredere treinen, gewoon op normaalspoor.)quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:05 schreef V2 het volgende:
[..]
Pics!
Komt vast omdat ze daar breedspoor hebben, kunnen ze de wagens ook wat breder maken
het is meer dat de infrastructuur rond Zwolle niet berekend is op het goed afhandelen van de hele knoopquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:49 schreef ReisT het volgende:
Keren in Utrecht duurt niet zo vreselijk lang meer tegenwoordig, sommige treinen doen dat in slechts 4 minuten.
In Zwolle draait alles om de knoop. Er stoppen daar nu eigenlijk te veel treinen voor één overstapknoop.
Stapeltje fly-overs er bij en het gaat weer een stuk beter.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is meer dat de infrastructuur rond Zwolle niet berekend is op het goed afhandelen van de hele knoop
In Zweden accepteren ze GA en GB. OPS-NL 25KV is groter. http://en.wikipedia.org/wiki/Loading_gauge#Sweden en http://nl.wikipedia.org/wiki/Omgrenzingsprofiel#Spoorwegen_Europaquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Spoorbreedte zegt niet zo veel over de breedte van de treinen als je misschien zou denken (in Zweden en Denemarken hebben ze bredere treinen, gewoon op normaalspoor.)
Ik zie het ja, Finland is zelfs smaller dan Nederland. Wel 0.6m hoger, dus dat verklaart. Kan me van Litouwen herinneren (ook breedspoor) dat de trein erg breed oogde waar ik in zat. Maar dat heeft dus weinig met de spoorbreedte te maken. Interessante info, dank voor de links.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In Zweden accepteren ze GA en GB. OPS-NL 25KV is groter. http://en.wikipedia.org/wiki/Loading_gauge#Sweden en http://nl.wikipedia.org/wiki/Omgrenzingsprofiel#Spoorwegen_Europa
Over Denemarken kan ik geen cijfers vinden.
Heel mooi! Daar zat ik op te wachten. Niet dat ik er zo vaak iets koop, maar dat maakt betalen wel erg handig en de OV-chipkaart nog multifunctioneler.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:48 schreef James1988 het volgende:
OV-chipkaart wordt betaalmiddel op alle stations
De opvolger van de chipknip
Je opent GreenWheels-auto's met je OV-chipkaart. Moet je natuurlijk wel een abonnement eraan gekoppeld hebben (net als bij OV-fiets).quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:14 schreef Viezze het volgende:
[..]
Volgens het nieuwsbericht straks ook een autoMoet je wel een hoop geld erop zetten
Bij Amersfoort kun je o.a. bij de Broodzaak met je OV-chipkaart betalen, maar alleen voor deelnemers aan de proef helaas.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:54 schreef eti het volgende:
[..]
Dank. Waarom eigenlijk niet? Als je er even over nadenkt, is het niet echt logisch.
Trouwens wel grappig om te lezen dat de NS OV-chipkaartbetalingen test in o.a. Amersfoort. Ik kom al ruim een halfjaar bijna dagelijks op dat station maar heb er nooit iets van gezien of gehoord.
Sure, als je met een NS-bril op kijkt misschien wel ja. 9292 geeft me 5 minuten overstap op bus wat prima te doen is, maar als er dagelijks 3 minuten afgesnoept wordt omdat er op overstappers gewacht wordt kost me dat 30min extra reistijd per dag. Leuk dat het bij de NS allemaal kan, maar hou dan op met reisplanners a la 9292.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het probleem is denk ik dat niet duidelijk is wanneer dat wel en wanneer dat niet kan. Over het algemeen kan het zelfs veel vaker dan er gedacht wordt.
Als de OV-chipkaart een betaalpas wordt - wat schijnbaar zo wordt gezien je ermee op de stations zal kunnen betalen -, wordt dat ook een optie. Of NS plannen heeft dit daadwerkelijk mogelijk te maken is mij onbekend.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:25 schreef eti het volgende:
Ik betaal toch al met die chipkaart. Althans, bij de in en uitcheckpalen... Het zou natuurlijk wel heel handig zijn als je zeker bij het kopen van andere kaartjes uit de automaat niet nog eens een tweede pasje moet pakken en een pincode intypen. Ik wil best ook mijn dagkaart fiets betalen met mijn OV Chipkaart.
De S-tog van Kopenhagen heeft in elk geval wel materieel van 3,6 m breed.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Over Denemarken kan ik geen cijfers vinden.
Het profiel wel maar de treinen niet. Finse treinen zijn 3,2 meter breed, Nederlandse treinen zijn meestal smaller.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:00 schreef V2 het volgende:
[..]
Ik zie het ja, Finland is zelfs smaller dan Nederland.
Da har du ret! Kan ook prima in Nederland ingezet worden aangezien er slechts 1500Volt op de bovenleiding staatquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:37 schreef ReisT het volgende:
[..]
De S-tog van Kopenhagen heeft in elk geval wel materieel van 3,6 m breed.
Weer wat geleerdquote:Het profiel wel maar de treinen niet. Finse treinen zijn 3,2 meter breed, Nederlandse treinen zijn meestal smaller.
Nederland maakt dus niet volledig gebruik van de beschikbare profielruimte, concludeer ik? Waarom niet, eigenlijk, als dat inderdaad zo is?quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:37 schreef ReisT het volgende:
[..]
De S-tog van Kopenhagen heeft in elk geval wel materieel van 3,6 m breed.
[..]
Het profiel wel maar de treinen niet. Finse treinen zijn 3,2 meter breed, Nederlandse treinen zijn meestal smaller.
Dat laatste las ik gisteren ook ergens, maar waar weet ik niet meer..quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:40 schreef James1988 het volgende:
Mijn vermoeden: de Belgen dumpen die treinstellen voorgoed, NS gaat er tóch mee door, of ze ooit nog naar Brussel gaan durf ik niet te zeggen.
De meest recente plannen voor Amsterdam: internationale treinen blijven naar Centraal gaan, de Fyra Amsterdam - Breda gaat naar A'dam Zuid.
Als hij deze keer maar af is om 20:45quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
vanaf 16.00 uur is er weer een commissievergadering over het spoor
Ja half uur pauze om te lezen. Ja het kwam nogal laat laten we direct 45 min eetpauze houden. Zo is het toch ook niks voor de kijker, moeten ze beter organiseren vind ik.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het scheelt wel dat ze niet in de grote zaal zitten
Die zijn inderdaad nog een slagje korterquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:24 schreef b2py het volgende:
Zwolle - kampen, Haarlem - Zandvoort, De Haar Aansluiting - Rhenen.
komt ook door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vindenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Apeldoorn - Zutphen, moet haast wel 1 van de kortste trajectjes in het land zijnDaar heb je trouwens ook een mini-race met de sprinter vanuit Nijmegen. Da's tevens dezelfde trein die ik hebben moet. Zit je een beetje glazig de andere mensen aan te staren(spurtjes hebben grote ramen y0)
Ik vind trouwens wel dat die spurt motoren instabiel lopen, maar dat kan zijn omdat ik er als een automonteur naar luister en kijk. Voor mij is het persoonlijk onacceptabel als je de motor voelt bokken en stoten in de cabine. Dat gebeurd in die spurtjes erg veel. In ander diesel-mat ervoer ik dat wel een stuk minder(dm90, lint)
Ze zijn wel rap
Er ligt natuurlijk een veel kortere spoorlijn maar daar vindt geen regulier reizigersvervoer meer op plaats.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad nog een slagje korter![]()
Ik heb trouwens wel eens gelezen dat men een traject wilde aanleggen richting Apeldoorn, vanuit Arnhem, maar hier toch maar vanaf gezien is. Ze gingen liever voor een snelbus
Logisch.. want als ik nu naar Apeldoorn wil vanuit Velp/Arnhem ben ik bijna een uur onderweg, want via Zutphen. Met de auto doe ik er 15 minuten over
Ik zit trouwens even kort te filosoferen naar aanleiding van een gedachte over die powerpacks. Zitten daar sowieso vrijwel alle vitale onderdelen van de Spurt in? Want in dat geval kunnen die treinen wel eens een heel lange levensduur hebben, als je na 20 jaar alleen "even" een nieuw powerpack hoeft te kopen. Als dat nieuwe powerpack dan ook gelijk voldoet aan de nieuwste eisen qua uitstoot en verbruik is dat helemaal prima.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komt ook door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vinden
Ja klopt. De/het (quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
ok door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vinden
Er is onderzoek gedaan naar het activeren en gereed maken voor reizigerstreinen van Dieren naar Apeldoorn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad nog een slagje korter![]()
Ik heb trouwens wel eens gelezen dat men een traject wilde aanleggen richting Apeldoorn, vanuit Arnhem, maar hier toch maar vanaf gezien is. Ze gingen liever voor een snelbus
Logisch.. want als ik nu naar Apeldoorn wil vanuit Velp/Arnhem ben ik bijna een uur onderweg, want via Zutphen. Met de auto doe ik er 15 minuten over
Ligt die daar ja? Als ik op maps kijkt, is een rechtstreeks IC-traject best wel rendabel. Dan ben je misschien in 10 minuten in Apeldoorn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er ligt natuurlijk een veel kortere spoorlijn maar daar vindt geen regulier reizigersvervoer meer op plaats.
Dat hebben ze in deze regio, na heel veel klachtenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:30 schreef arkkey het volgende:
Ja ik vind die spurt dingen ook best geinig (los van het deur-geluid). Gevoelsmatig hebben ze echter veel minder zitplaatsen dan het ns regio materieel. Voor mn gevoel ben je ook veel ruimte/zitplaatsen kwijt omdat ze in het midden een paar meter motor-blok hebben tussen gepropt?
Dat gevoel kan ook wel kloppen hoor. De Spurtjes zijn echter ook een stuk korter. De DM90 is 52 meter, de kortste Spurt 41 meter. Dat is een verschil wat je toch wel merkt en ziet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:30 schreef arkkey het volgende:
Ja ik vind die spurt dingen ook best geinig (los van het deur-geluid). Gevoelsmatig hebben ze echter veel minder zitplaatsen dan het ns regio materieel. Voor mn gevoel ben je ook veel ruimte/zitplaatsen kwijt omdat ze in het midden een paar meter motor-blok hebben tussen gepropt?
Reallyquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Er is onderzoek gedaan naar het activeren en gereed maken voor reizigerstreinen van Dieren naar Apeldoorn.
Kortste treintje waar ik in heb gezeten was een lintje op zondagavond. 2 bakjes geloof ikquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dat gevoel kan ook wel kloppen hoor. De Spurtjes zijn echter ook een stuk korter. De DM90 is 52 meter, de kortste Spurt 41 meter. Dat is een verschil wat je toch wel merkt en ziet.
het motorisch en aandrijfgedeelte zit volledig in het powerpack, iets wat bij het onderhoud best handig is, omdat je er beter bij kunt dan bij treinstellen waar de motoren onder de bak hangenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:31 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik zit trouwens even kort te filosoferen naar aanleiding van een gedachte over die powerpacks. Zitten daar sowieso vrijwel alle vitale onderdelen van de Spurt in? Want in dat geval kunnen die treinen wel eens een heel lange levensduur hebben, als je na 20 jaar alleen "even" een nieuw powerpack hoeft te kopen. Als dat nieuwe powerpack dan ook gelijk voldoet aan de nieuwste eisen qua uitstoot en verbruik is dat helemaal prima.
Ja en je hoeft dan niet meer over te stappen cq terug te rijden. Maar dat gaat ten noordoosten van Arnhem denk ik nooit passen helaas.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Reallyheb er niks over gehoord. Zou voor mij weinig winst opleveren, maar het is in ieder geval iets. Ligt wel mooi temidden van alle steden.
Ja. Weg met die stoomtrein en knallen met een dieseltje en elektrificeren, alhoewel ik vermoed dat dat te duur is. Een snelbus is in dit geval goedkoper, eventueel met aanleg vrije busbaan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Reallyheb er niks over gehoord. Zou voor mij weinig winst opleveren, maar het is in ieder geval iets. Ligt wel mooi temidden van alle steden.
Arriva rommelt iig wel met de motoren om ze zo zuinig mogelijk te laten lopen. Heeft in het noorden al wat defecten opgeleverdquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja klopt. De/het () powerpack ligt in het midden. Ik zat ook te denken of het geen cilinder-uitschakeling kon zijn. Het is namelijk voornamelijk stationair, belast is het er niet meer. In principe is er wel veel ruimte om zulke resonanties/bewegingen door te geven. Het is gelukkig niet oncomfortabel of heel erg merkbaar, maar mij als top of the range kast-autist viel dat op
Ik vind het verder wel geweldige moderne treintjes.
Sprinter Nijmegen - Zutphen uitbuigen vanaf Dieren naar Apeldoorn in plaats van naar Zutphen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja en je hoeft dan niet meer over te stappen cq terug te rijden. Maar dat gaat ten noordoosten van Arnhem denk ik nooit passen helaas.
Sprinter Apeldoorn - Zutphen naar toe brengen, of de ic Roosendaal - Zwolle daar laten stoppen. Of opheffen.quote:
Klopt. Als het een sprinter zou worden zou ik daarmee hier in Velp kunnen opstappen. Dat dat niet gaat passen weet ik wel zeker, want die moet dan ook een stukje over het traject richting Zutphen, door Arnhem, Rheden etc heen. Daar rijd nu, tot half 10 's avonds elk kwartier een trein. Ik denk dat je dan een heleboel babyboomers aan het klagen krijgt hier.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja en je hoeft dan niet meer over te stappen cq terug te rijden. Maar dat gaat ten noordoosten van Arnhem denk ik nooit passen helaas.
Dat wat jij nu zegt is ook het laatst bekende plan. Een snelbus met vrije busbaan op de snelweg. Goedkoper ja of de nee, dat vind ik een kulargument van de NS. Want die presteren het om op zondagavond meerdere malen met 2 praktisch lege SGM-3 aan te komen kakken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja. Weg met die stoomtrein en knallen met een dieseltje en elektrificeren, alhoewel ik vermoed dat dat te duur is. Een snelbus is in dit geval goedkoper, eventueel met aanleg vrije busbaan.
Boer'ngatquote:
Makes me wonder, stopt de sprinter vanuit Apeldoorn dan eerst in Brummen, of eerst in Zutphen?quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Sprinter Apeldoorn - Zutphen naar toe brengen, of de ic Roosendaal - Zwolle daar laten stoppen. Of opheffen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |