abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 april 2013 @ 11:51:09 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124786859
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:50 schreef eti het volgende:
(...) voor de betaling moest ik toch weer m'n pinpas pakken. Heb ik een knopje over het hoofd gezien of kan de betaling van een dergelijk product nog niet met de ov chipkaart?
Producten met je chipkaartsaldo betalen is helaas inderdaad niet mogelijk.
pi_124786949
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

Producten met je chipkaartsaldo betalen is helaas inderdaad niet mogelijk.
Dank. Waarom eigenlijk niet? Als je er even over nadenkt, is het niet echt logisch.

Trouwens wel grappig om te lezen dat de NS OV-chipkaartbetalingen test in o.a. Amersfoort. Ik kom al ruim een halfjaar bijna dagelijks op dat station maar heb er nooit iets van gezien of gehoord.
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:00:50 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124787126
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Mijn trein had vanochtend geen vertraging, op alle tussengelegen stations op tijd. :D
Mijn trein had geen tussenstation! *O*
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 2 april 2013 @ 12:02:13 #64
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124787174
Het was al eventjes geleden, maar het is weer raak bij Herfte -O-.
pi_124787301
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik ga ook vet positief doen, moest van GlenSpey O+
Mijn trein had vanochtend geen vertraging, op alle tussengelegen stations op tijd. :D
Mja, toen ik in het begin lurkte hier ging het veel meer over treinen zelf en nu gaat het vooral over alles wat er mis is en de bijbehorende politieke poppendans :P dus vandaar dat ik mensen een beetje op een ander inzicht hoopte te krijgen. Heeft alleen niet zoveel zin geloof ik.
  Redactie Sport dinsdag 2 april 2013 @ 12:07:56 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124787372
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:06 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Mja, toen ik in het begin lurkte hier ging het veel meer over treinen zelf en nu gaat het vooral over alles wat er mis is en de bijbehorende politieke poppendans :P dus vandaar dat ik mensen een beetje op een ander inzicht hoopte te krijgen. Heeft alleen niet zoveel zin geloof ik.
Het hangt er net een beetje vanaf volgens mij, de ene keer gaat het een tijd over materieel, de andere keer over wat er wel/niet goed is aan de NS, en misschien gaat het morgen wel over weer wat anders :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:14:06 #67
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124787584
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:07 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het hangt er net een beetje vanaf volgens mij, de ene keer gaat het een tijd over materieel, de andere keer over wat er wel/niet goed is aan de NS, en misschien gaat het morgen wel over weer wat anders :P
Iig is de houdbaarheidsdatum van de topics weer langer dan 24 uur :P

Dat fyra debacel bracht het ene topic na het andere. lijkt me leuk om in een grafiekje terug te zien... :P
pi_124787977
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:06 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Mja, toen ik in het begin lurkte hier ging het veel meer over treinen zelf en nu gaat het vooral over alles wat er mis is en de bijbehorende politieke poppendans :P dus vandaar dat ik mensen een beetje op een ander inzicht hoopte te krijgen. Heeft alleen niet zoveel zin geloof ik.
Ik zie het als positieve diepgang dan alleen maar te roepen 'Die kuttrein was te laat' maar ook eventueel de achterliggende redenen. Helpt ieders kennis ook :)
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:39:03 #69
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_124788341
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:54 schreef eti het volgende:

[..]

Dank. Waarom eigenlijk niet? Als je er even over nadenkt, is het niet echt logisch.

Trouwens wel grappig om te lezen dat de NS OV-chipkaartbetalingen test in o.a. Amersfoort. Ik kom al ruim een halfjaar bijna dagelijks op dat station maar heb er nooit iets van gezien of gehoord.
Is ook bedoeld voor NS medewerkers. Daar is de test mee gedaan/wordt gedaan
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:49:41 #70
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124788659
Was dit hier al weleens voorbij gekomen?
http://www.toeps.nl/blog/2012/08/ns-hispeed-oplichters/
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:54:48 #71
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124788819
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:54 schreef eti het volgende:

[..]

Dank. Waarom eigenlijk niet? Als je er even over nadenkt, is het niet echt logisch.
Dat is nou het grootste probleem van die kaart. Er is niet over nagedacht.
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:56:54 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124788902
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was dit hier al weleens voorbij gekomen?
http://www.toeps.nl/blog/2012/08/ns-hispeed-oplichters/
Ja. Is daar ooit nog wat uitgekomen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:02:15 #73
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124789079
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja. Is daar ooit nog wat uitgekomen?
Niet dat ik weet, behalve dat het heel veel page views blijft houden...
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:05:14 #74
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_124789182
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:48 schreef J.B. het volgende:
Ik zit momenteel in een Finse dubbeldekker in Helsinki, wat zijn die dingen groot!!! O.o
Pics!
Komt vast omdat ze daar breedspoor hebben, kunnen ze de wagens ook wat breder maken ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_124790251
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:28 schreef Litpho het volgende:

[..]

Omdat de NS zich dan niet kan veroorloven om alles ultrakrap te plannen ("maar de trein reed toch op tijd? Half leeg en met gegarandeerd geen aansluiting voor doorgaande reizigers, maar hij REED OP TIJD! DE SYSTEEMAUTISTEN ZIJN GELUKKIG!").
Sinds wanneer wordt er ultrakrap gepland? Er is de afgelopen 15 jaar juist heel veel extra ruimte in dienstregelingen ingebouwd. Als je niet meer hoeft te splitsen en combineren in Utrecht en Zwolle, waarom dan bijna 10 minuten stilstaan?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:49:01 #76
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124790751
Keren in Utrecht duurt niet zo vreselijk lang meer tegenwoordig, sommige treinen doen dat in slechts 4 minuten.

In Zwolle draait alles om de knoop. Er stoppen daar nu eigenlijk te veel treinen voor één overstapknoop.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:50:05 #77
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124790776
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:05 schreef V2 het volgende:

[..]

Pics!
Komt vast omdat ze daar breedspoor hebben, kunnen ze de wagens ook wat breder maken ;)
Spoorbreedte zegt niet zo veel over de breedte van de treinen als je misschien zou denken (in Zweden en Denemarken hebben ze bredere treinen, gewoon op normaalspoor.)

De Finse dubbeldekkers zijn vooral erg hóóg.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 13:51:43 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124790827
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:49 schreef ReisT het volgende:
Keren in Utrecht duurt niet zo vreselijk lang meer tegenwoordig, sommige treinen doen dat in slechts 4 minuten.

In Zwolle draait alles om de knoop. Er stoppen daar nu eigenlijk te veel treinen voor één overstapknoop.
het is meer dat de infrastructuur rond Zwolle niet berekend is op het goed afhandelen van de hele knoop
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:57:38 #79
141482 Q.
JurassiQ
pi_124790988
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het is meer dat de infrastructuur rond Zwolle niet berekend is op het goed afhandelen van de hele knoop
Stapeltje fly-overs er bij en het gaat weer een stuk beter.
For great justice!
pi_124791029
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:50 schreef ReisT het volgende:

[..]

Spoorbreedte zegt niet zo veel over de breedte van de treinen als je misschien zou denken (in Zweden en Denemarken hebben ze bredere treinen, gewoon op normaalspoor.)
In Zweden accepteren ze GA en GB. OPS-NL 25KV is groter. http://en.wikipedia.org/wiki/Loading_gauge#Sweden en http://nl.wikipedia.org/wiki/Omgrenzingsprofiel#Spoorwegen_Europa

Over Denemarken kan ik geen cijfers vinden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:00:52 #81
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_124791081
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In Zweden accepteren ze GA en GB. OPS-NL 25KV is groter. http://en.wikipedia.org/wiki/Loading_gauge#Sweden en http://nl.wikipedia.org/wiki/Omgrenzingsprofiel#Spoorwegen_Europa

Over Denemarken kan ik geen cijfers vinden.
Ik zie het ja, Finland is zelfs smaller dan Nederland. Wel 0.6m hoger, dus dat verklaart. Kan me van Litouwen herinneren (ook breedspoor) dat de trein erg breed oogde waar ik in zat. Maar dat heeft dus weinig met de spoorbreedte te maken. Interessante info, dank voor de links.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:03:09 #82
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_124791145
quote:
Heel mooi! Daar zat ik op te wachten. Niet dat ik er zo vaak iets koop, maar dat maakt betalen wel erg handig en de OV-chipkaart nog multifunctioneler.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:14 schreef Viezze het volgende:

[..]

Volgens het nieuwsbericht straks ook een auto :D Moet je wel een hoop geld erop zetten :')
Je opent GreenWheels-auto's met je OV-chipkaart. Moet je natuurlijk wel een abonnement eraan gekoppeld hebben (net als bij OV-fiets).

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:54 schreef eti het volgende:

[..]

Dank. Waarom eigenlijk niet? Als je er even over nadenkt, is het niet echt logisch.

Trouwens wel grappig om te lezen dat de NS OV-chipkaartbetalingen test in o.a. Amersfoort. Ik kom al ruim een halfjaar bijna dagelijks op dat station maar heb er nooit iets van gezien of gehoord.
Bij Amersfoort kun je o.a. bij de Broodzaak met je OV-chipkaart betalen, maar alleen voor deelnemers aan de proef helaas.
pi_124791317
Ik weet niet of ik er wel zo blij mee ben dat de chipknip gebruikt kan worden als e-wallet. Die chip die er in die kaart zit vertrouw ik voor geen meter.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124791793
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het probleem is denk ik dat niet duidelijk is wanneer dat wel en wanneer dat niet kan. Over het algemeen kan het zelfs veel vaker dan er gedacht wordt.
Sure, als je met een NS-bril op kijkt misschien wel ja. 9292 geeft me 5 minuten overstap op bus wat prima te doen is, maar als er dagelijks 3 minuten afgesnoept wordt omdat er op overstappers gewacht wordt kost me dat 30min extra reistijd per dag. Leuk dat het bij de NS allemaal kan, maar hou dan op met reisplanners a la 9292.
pi_124791830
Ik betaal toch al met die chipkaart. Althans, bij de in en uitcheckpalen... Het zou natuurlijk wel heel handig zijn als je zeker bij het kopen van andere kaartjes uit de automaat niet nog eens een tweede pasje moet pakken en een pincode intypen. Ik wil best ook mijn dagkaart fiets betalen met mijn OV Chipkaart.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:32:01 #86
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_124792055
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:25 schreef eti het volgende:
Ik betaal toch al met die chipkaart. Althans, bij de in en uitcheckpalen... Het zou natuurlijk wel heel handig zijn als je zeker bij het kopen van andere kaartjes uit de automaat niet nog eens een tweede pasje moet pakken en een pincode intypen. Ik wil best ook mijn dagkaart fiets betalen met mijn OV Chipkaart.
Als de OV-chipkaart een betaalpas wordt - wat schijnbaar zo wordt gezien je ermee op de stations zal kunnen betalen -, wordt dat ook een optie. Of NS plannen heeft dit daadwerkelijk mogelijk te maken is mij onbekend.

Op dit moment mag de OV-chipkaart uitsluitend gebruikt worden om treinreizen mee te betalen. Vandaar ook dat de kosten van bv. het huren van een OV-fiets niet van het saldo op de OV-chipkaart wordt betaald, maar via je bankrekening.
pi_124792129
Maar valt het kopen van treinkaartjes dan niet onder treinreizen betalen?
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:37:37 #88
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124792234
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

Over Denemarken kan ik geen cijfers vinden.
De S-tog van Kopenhagen heeft in elk geval wel materieel van 3,6 m breed.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:00 schreef V2 het volgende:

[..]

Ik zie het ja, Finland is zelfs smaller dan Nederland.
Het profiel wel maar de treinen niet. Finse treinen zijn 3,2 meter breed, Nederlandse treinen zijn meestal smaller.
pi_124792289
De 3 maanden termijn van Fyra begint langzamrhand toch eindelijk dichtbij te komen. Ik heb m'n hoop maar wederom gevestigd op de belgen, van Wilma hoef je denk ik niks te verwachten en al helemaal niet voor eind van de maand schat ik. Ben wel heel benieuwd wat er uit gaat komen. Blijven ze rijden met dat italiaans oud ijzer dan mogen ze wel een half jaartje gratis reizen introduceren om wat goodwill te kweken voor zover dat nog mogelijk is.
pi_124792307
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:37 schreef ReisT het volgende:

[..]

De S-tog van Kopenhagen heeft in elk geval wel materieel van 3,6 m breed.
Da har du ret! Kan ook prima in Nederland ingezet worden aangezien er slechts 1500Volt op de bovenleiding staat :D

quote:
Het profiel wel maar de treinen niet. Finse treinen zijn 3,2 meter breed, Nederlandse treinen zijn meestal smaller.
Weer wat geleerd :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:40:41 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124792324
Mijn vermoeden: de Belgen dumpen die treinstellen voorgoed, NS gaat er tóch mee door, of ze ooit nog naar Brussel gaan durf ik niet te zeggen.

De meest recente plannen voor Amsterdam: internationale treinen blijven naar Centraal gaan, de Fyra Amsterdam - Breda gaat naar A'dam Zuid.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:49:49 #92
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_124792603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:37 schreef ReisT het volgende:

[..]

De S-tog van Kopenhagen heeft in elk geval wel materieel van 3,6 m breed.

[..]

Het profiel wel maar de treinen niet. Finse treinen zijn 3,2 meter breed, Nederlandse treinen zijn meestal smaller.
Nederland maakt dus niet volledig gebruik van de beschikbare profielruimte, concludeer ik? Waarom niet, eigenlijk, als dat inderdaad zo is?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_124793142
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:40 schreef James1988 het volgende:
Mijn vermoeden: de Belgen dumpen die treinstellen voorgoed, NS gaat er tóch mee door, of ze ooit nog naar Brussel gaan durf ik niet te zeggen.

De meest recente plannen voor Amsterdam: internationale treinen blijven naar Centraal gaan, de Fyra Amsterdam - Breda gaat naar A'dam Zuid.
Dat laatste las ik gisteren ook ergens, maar waar weet ik niet meer..
pi_124793518
In Bangladesh laten ze tenminste goed merken dat ze ontevreden zijn :+

Demonstranten laten passagierstrein ontsporen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:13:26 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124793533
vanaf 16.00 uur is er weer een commissievergadering over het spoor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124793725
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
vanaf 16.00 uur is er weer een commissievergadering over het spoor
Als hij deze keer maar af is om 20:45 :+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:19:27 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124793753
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Als hij deze keer maar af is om 20:45 :+
het scheelt wel dat ze niet in de grote zaal zitten :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124793805
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het scheelt wel dat ze niet in de grote zaal zitten :P
Ja half uur pauze om te lezen. Ja het kwam nogal laat laten we direct 45 min eetpauze houden. Zo is het toch ook niks voor de kijker, moeten ze beter organiseren vind ik.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:22:10 #99
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124793854
Apeldoorn - Zutphen, moet haast wel 1 van de kortste trajectjes in het land zijn :+ Daar heb je trouwens ook een mini-race met de sprinter vanuit Nijmegen. Da's tevens dezelfde trein die ik hebben moet. Zit je een beetje glazig de andere mensen aan te staren(spurtjes hebben grote ramen y0)

Ik vind trouwens wel dat die spurt motoren instabiel lopen, maar dat kan zijn omdat ik er als een automonteur naar luister en kijk. Voor mij is het persoonlijk onacceptabel als je de motor voelt bokken en stoten in de cabine. Dat gebeurd in die spurtjes erg veel. In ander diesel-mat ervoer ik dat wel een stuk minder(dm90, lint)

Ze zijn wel rap :)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124793936
Zwolle - kampen, Haarlem - Zandvoort, De Haar Aansluiting - Rhenen. ;)
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:27:08 #101
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794016
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:24 schreef b2py het volgende:
Zwolle - kampen, Haarlem - Zandvoort, De Haar Aansluiting - Rhenen. ;)
Die zijn inderdaad nog een slagje korter _O-

Ik heb trouwens wel eens gelezen dat men een traject wilde aanleggen richting Apeldoorn, vanuit Arnhem, maar hier toch maar vanaf gezien is. Ze gingen liever voor een snelbus :')

Logisch.. want als ik nu naar Apeldoorn wil vanuit Velp/Arnhem ben ik bijna een uur onderweg, want via Zutphen. Met de auto doe ik er 15 minuten over :{
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:28:40 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124794056
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Apeldoorn - Zutphen, moet haast wel 1 van de kortste trajectjes in het land zijn :+ Daar heb je trouwens ook een mini-race met de sprinter vanuit Nijmegen. Da's tevens dezelfde trein die ik hebben moet. Zit je een beetje glazig de andere mensen aan te staren(spurtjes hebben grote ramen y0)

Ik vind trouwens wel dat die spurt motoren instabiel lopen, maar dat kan zijn omdat ik er als een automonteur naar luister en kijk. Voor mij is het persoonlijk onacceptabel als je de motor voelt bokken en stoten in de cabine. Dat gebeurd in die spurtjes erg veel. In ander diesel-mat ervoer ik dat wel een stuk minder(dm90, lint)

Ze zijn wel rap :)
komt ook door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vinden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124794089
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Die zijn inderdaad nog een slagje korter _O-

Ik heb trouwens wel eens gelezen dat men een traject wilde aanleggen richting Apeldoorn, vanuit Arnhem, maar hier toch maar vanaf gezien is. Ze gingen liever voor een snelbus :')

Logisch.. want als ik nu naar Apeldoorn wil vanuit Velp/Arnhem ben ik bijna een uur onderweg, want via Zutphen. Met de auto doe ik er 15 minuten over :{
Er ligt natuurlijk een veel kortere spoorlijn maar daar vindt geen regulier reizigersvervoer meer op plaats.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124794120
Ja ik vind die spurt dingen ook best geinig (los van het deur-geluid). Gevoelsmatig hebben ze echter veel minder zitplaatsen dan het ns regio materieel. Voor mn gevoel ben je ook veel ruimte/zitplaatsen kwijt omdat ze in het midden een paar meter motor-blok hebben tussen gepropt?
pi_124794158
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

komt ook door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vinden
Ik zit trouwens even kort te filosoferen naar aanleiding van een gedachte over die powerpacks. Zitten daar sowieso vrijwel alle vitale onderdelen van de Spurt in? Want in dat geval kunnen die treinen wel eens een heel lange levensduur hebben, als je na 20 jaar alleen "even" een nieuw powerpack hoeft te kopen. Als dat nieuwe powerpack dan ook gelijk voldoet aan de nieuwste eisen qua uitstoot en verbruik is dat helemaal prima.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:31:27 #106
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794160
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
ok door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vinden
Ja klopt. De/het ( :+) powerpack ligt in het midden. Ik zat ook te denken of het geen cilinder-uitschakeling kon zijn. Het is namelijk voornamelijk stationair, belast is het er niet meer. In principe is er wel veel ruimte om zulke resonanties/bewegingen door te geven. Het is gelukkig niet oncomfortabel of heel erg merkbaar, maar mij als top of the range kast-autist viel dat op :D

Ik vind het verder wel geweldige moderne treintjes.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124794218
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Die zijn inderdaad nog een slagje korter _O-

Ik heb trouwens wel eens gelezen dat men een traject wilde aanleggen richting Apeldoorn, vanuit Arnhem, maar hier toch maar vanaf gezien is. Ze gingen liever voor een snelbus :')

Logisch.. want als ik nu naar Apeldoorn wil vanuit Velp/Arnhem ben ik bijna een uur onderweg, want via Zutphen. Met de auto doe ik er 15 minuten over :{
Er is onderzoek gedaan naar het activeren en gereed maken voor reizigerstreinen van Dieren naar Apeldoorn.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:33:36 #108
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794256
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er ligt natuurlijk een veel kortere spoorlijn maar daar vindt geen regulier reizigersvervoer meer op plaats.
Ligt die daar ja? Als ik op maps kijkt, is een rechtstreeks IC-traject best wel rendabel. Dan ben je misschien in 10 minuten in Apeldoorn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:30 schreef arkkey het volgende:
Ja ik vind die spurt dingen ook best geinig (los van het deur-geluid). Gevoelsmatig hebben ze echter veel minder zitplaatsen dan het ns regio materieel. Voor mn gevoel ben je ook veel ruimte/zitplaatsen kwijt omdat ze in het midden een paar meter motor-blok hebben tussen gepropt?
Dat hebben ze in deze regio, na heel veel klachten :D zachter gezet. Dat was ook belachelijk, want ik soms stonden er 2 of 3 op Arnhem centraal, moet je je voortstellen wat voor teringlawaai het maakt als al die deuren open en dicht blijven gaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124794267
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:30 schreef arkkey het volgende:
Ja ik vind die spurt dingen ook best geinig (los van het deur-geluid). Gevoelsmatig hebben ze echter veel minder zitplaatsen dan het ns regio materieel. Voor mn gevoel ben je ook veel ruimte/zitplaatsen kwijt omdat ze in het midden een paar meter motor-blok hebben tussen gepropt?
Dat gevoel kan ook wel kloppen hoor. De Spurtjes zijn echter ook een stuk korter. De DM90 is 52 meter, de kortste Spurt 41 meter. Dat is een verschil wat je toch wel merkt en ziet.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:34:24 #110
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794285
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Er is onderzoek gedaan naar het activeren en gereed maken voor reizigerstreinen van Dieren naar Apeldoorn.
Really :D heb er niks over gehoord. Zou voor mij weinig winst opleveren, maar het is in ieder geval iets. Ligt wel mooi temidden van alle steden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:35:00 #111
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794305
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Dat gevoel kan ook wel kloppen hoor. De Spurtjes zijn echter ook een stuk korter. De DM90 is 52 meter, de kortste Spurt 41 meter. Dat is een verschil wat je toch wel merkt en ziet.
Kortste treintje waar ik in heb gezeten was een lintje op zondagavond. 2 bakjes geloof ik :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:35:01 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124794307
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:31 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik zit trouwens even kort te filosoferen naar aanleiding van een gedachte over die powerpacks. Zitten daar sowieso vrijwel alle vitale onderdelen van de Spurt in? Want in dat geval kunnen die treinen wel eens een heel lange levensduur hebben, als je na 20 jaar alleen "even" een nieuw powerpack hoeft te kopen. Als dat nieuwe powerpack dan ook gelijk voldoet aan de nieuwste eisen qua uitstoot en verbruik is dat helemaal prima.
het motorisch en aandrijfgedeelte zit volledig in het powerpack, iets wat bij het onderhoud best handig is, omdat je er beter bij kunt dan bij treinstellen waar de motoren onder de bak hangen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124794329
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Really :D heb er niks over gehoord. Zou voor mij weinig winst opleveren, maar het is in ieder geval iets. Ligt wel mooi temidden van alle steden.
Ja en je hoeft dan niet meer over te stappen cq terug te rijden. Maar dat gaat ten noordoosten van Arnhem denk ik nooit passen helaas.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124794374
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Really :D heb er niks over gehoord. Zou voor mij weinig winst opleveren, maar het is in ieder geval iets. Ligt wel mooi temidden van alle steden.
Ja. Weg met die stoomtrein en knallen met een dieseltje en elektrificeren, alhoewel ik vermoed dat dat te duur is. Een snelbus is in dit geval goedkoper, eventueel met aanleg vrije busbaan.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:38:26 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124794437
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja klopt. De/het ( :+) powerpack ligt in het midden. Ik zat ook te denken of het geen cilinder-uitschakeling kon zijn. Het is namelijk voornamelijk stationair, belast is het er niet meer. In principe is er wel veel ruimte om zulke resonanties/bewegingen door te geven. Het is gelukkig niet oncomfortabel of heel erg merkbaar, maar mij als top of the range kast-autist viel dat op :D

Ik vind het verder wel geweldige moderne treintjes.
Arriva rommelt iig wel met de motoren om ze zo zuinig mogelijk te laten lopen. Heeft in het noorden al wat defecten opgeleverd :P

In het noorden wordt bij het keren een van de motoren uitgeschakeld, waarna de andere krachtbron iets meer toeren gaat draaien. Voordeel hiervan is dat de resonantie behoorlijk afneemt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124794491
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja en je hoeft dan niet meer over te stappen cq terug te rijden. Maar dat gaat ten noordoosten van Arnhem denk ik nooit passen helaas.
Sprinter Nijmegen - Zutphen uitbuigen vanaf Dieren naar Apeldoorn in plaats van naar Zutphen.
pi_124794521
En Brummen dan?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124794576
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En Brummen dan?
Sprinter Apeldoorn - Zutphen naar toe brengen, of de ic Roosendaal - Zwolle daar laten stoppen. Of opheffen.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:42:09 #119
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794592
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja en je hoeft dan niet meer over te stappen cq terug te rijden. Maar dat gaat ten noordoosten van Arnhem denk ik nooit passen helaas.
Klopt. Als het een sprinter zou worden zou ik daarmee hier in Velp kunnen opstappen. Dat dat niet gaat passen weet ik wel zeker, want die moet dan ook een stukje over het traject richting Zutphen, door Arnhem, Rheden etc heen. Daar rijd nu, tot half 10 's avonds elk kwartier een trein. Ik denk dat je dan een heleboel babyboomers aan het klagen krijgt hier. :r
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja. Weg met die stoomtrein en knallen met een dieseltje en elektrificeren, alhoewel ik vermoed dat dat te duur is. Een snelbus is in dit geval goedkoper, eventueel met aanleg vrije busbaan.
Dat wat jij nu zegt is ook het laatst bekende plan. Een snelbus met vrije busbaan op de snelweg. Goedkoper ja of de nee, dat vind ik een kulargument van de NS. Want die presteren het om op zondagavond meerdere malen met 2 praktisch lege SGM-3 aan te komen kakken.

Er zijn zoveel lijnen die onrendabel zijn. Volgens mij valt het nog wel mee. Als het spoor er al ligt.. er staat volgens mij nog een zooitje dm90' te rotten ergens in de buurt van Arnhem. :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En Brummen dan?
Boer'ngat :+

Desnoods pak je 2 stellen en splits je bij dieren..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124794607
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Sprinter Apeldoorn - Zutphen naar toe brengen, of de ic Roosendaal - Zwolle daar laten stoppen. Of opheffen.
Makes me wonder, stopt de sprinter vanuit Apeldoorn dan eerst in Brummen, of eerst in Zutphen? :P
In any case moet er dan voor dat klote stukje nog kop gemaakt worden ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')