Die zijn inderdaad nog een slagje korterquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:24 schreef b2py het volgende:
Zwolle - kampen, Haarlem - Zandvoort, De Haar Aansluiting - Rhenen.
komt ook door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vindenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Apeldoorn - Zutphen, moet haast wel 1 van de kortste trajectjes in het land zijnDaar heb je trouwens ook een mini-race met de sprinter vanuit Nijmegen. Da's tevens dezelfde trein die ik hebben moet. Zit je een beetje glazig de andere mensen aan te staren(spurtjes hebben grote ramen y0)
Ik vind trouwens wel dat die spurt motoren instabiel lopen, maar dat kan zijn omdat ik er als een automonteur naar luister en kijk. Voor mij is het persoonlijk onacceptabel als je de motor voelt bokken en stoten in de cabine. Dat gebeurd in die spurtjes erg veel. In ander diesel-mat ervoer ik dat wel een stuk minder(dm90, lint)
Ze zijn wel rap
Er ligt natuurlijk een veel kortere spoorlijn maar daar vindt geen regulier reizigersvervoer meer op plaats.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad nog een slagje korter![]()
Ik heb trouwens wel eens gelezen dat men een traject wilde aanleggen richting Apeldoorn, vanuit Arnhem, maar hier toch maar vanaf gezien is. Ze gingen liever voor een snelbus
Logisch.. want als ik nu naar Apeldoorn wil vanuit Velp/Arnhem ben ik bijna een uur onderweg, want via Zutphen. Met de auto doe ik er 15 minuten over
Ik zit trouwens even kort te filosoferen naar aanleiding van een gedachte over die powerpacks. Zitten daar sowieso vrijwel alle vitale onderdelen van de Spurt in? Want in dat geval kunnen die treinen wel eens een heel lange levensduur hebben, als je na 20 jaar alleen "even" een nieuw powerpack hoeft te kopen. Als dat nieuwe powerpack dan ook gelijk voldoet aan de nieuwste eisen qua uitstoot en verbruik is dat helemaal prima.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komt ook door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vinden
Ja klopt. De/het (quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
ok door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vinden
Er is onderzoek gedaan naar het activeren en gereed maken voor reizigerstreinen van Dieren naar Apeldoorn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad nog een slagje korter![]()
Ik heb trouwens wel eens gelezen dat men een traject wilde aanleggen richting Apeldoorn, vanuit Arnhem, maar hier toch maar vanaf gezien is. Ze gingen liever voor een snelbus
Logisch.. want als ik nu naar Apeldoorn wil vanuit Velp/Arnhem ben ik bijna een uur onderweg, want via Zutphen. Met de auto doe ik er 15 minuten over
Ligt die daar ja? Als ik op maps kijkt, is een rechtstreeks IC-traject best wel rendabel. Dan ben je misschien in 10 minuten in Apeldoorn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er ligt natuurlijk een veel kortere spoorlijn maar daar vindt geen regulier reizigersvervoer meer op plaats.
Dat hebben ze in deze regio, na heel veel klachtenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:30 schreef arkkey het volgende:
Ja ik vind die spurt dingen ook best geinig (los van het deur-geluid). Gevoelsmatig hebben ze echter veel minder zitplaatsen dan het ns regio materieel. Voor mn gevoel ben je ook veel ruimte/zitplaatsen kwijt omdat ze in het midden een paar meter motor-blok hebben tussen gepropt?
Dat gevoel kan ook wel kloppen hoor. De Spurtjes zijn echter ook een stuk korter. De DM90 is 52 meter, de kortste Spurt 41 meter. Dat is een verschil wat je toch wel merkt en ziet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:30 schreef arkkey het volgende:
Ja ik vind die spurt dingen ook best geinig (los van het deur-geluid). Gevoelsmatig hebben ze echter veel minder zitplaatsen dan het ns regio materieel. Voor mn gevoel ben je ook veel ruimte/zitplaatsen kwijt omdat ze in het midden een paar meter motor-blok hebben tussen gepropt?
Reallyquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Er is onderzoek gedaan naar het activeren en gereed maken voor reizigerstreinen van Dieren naar Apeldoorn.
Kortste treintje waar ik in heb gezeten was een lintje op zondagavond. 2 bakjes geloof ikquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dat gevoel kan ook wel kloppen hoor. De Spurtjes zijn echter ook een stuk korter. De DM90 is 52 meter, de kortste Spurt 41 meter. Dat is een verschil wat je toch wel merkt en ziet.
het motorisch en aandrijfgedeelte zit volledig in het powerpack, iets wat bij het onderhoud best handig is, omdat je er beter bij kunt dan bij treinstellen waar de motoren onder de bak hangenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:31 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik zit trouwens even kort te filosoferen naar aanleiding van een gedachte over die powerpacks. Zitten daar sowieso vrijwel alle vitale onderdelen van de Spurt in? Want in dat geval kunnen die treinen wel eens een heel lange levensduur hebben, als je na 20 jaar alleen "even" een nieuw powerpack hoeft te kopen. Als dat nieuwe powerpack dan ook gelijk voldoet aan de nieuwste eisen qua uitstoot en verbruik is dat helemaal prima.
Ja en je hoeft dan niet meer over te stappen cq terug te rijden. Maar dat gaat ten noordoosten van Arnhem denk ik nooit passen helaas.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Reallyheb er niks over gehoord. Zou voor mij weinig winst opleveren, maar het is in ieder geval iets. Ligt wel mooi temidden van alle steden.
Ja. Weg met die stoomtrein en knallen met een dieseltje en elektrificeren, alhoewel ik vermoed dat dat te duur is. Een snelbus is in dit geval goedkoper, eventueel met aanleg vrije busbaan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Reallyheb er niks over gehoord. Zou voor mij weinig winst opleveren, maar het is in ieder geval iets. Ligt wel mooi temidden van alle steden.
Arriva rommelt iig wel met de motoren om ze zo zuinig mogelijk te laten lopen. Heeft in het noorden al wat defecten opgeleverdquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja klopt. De/het () powerpack ligt in het midden. Ik zat ook te denken of het geen cilinder-uitschakeling kon zijn. Het is namelijk voornamelijk stationair, belast is het er niet meer. In principe is er wel veel ruimte om zulke resonanties/bewegingen door te geven. Het is gelukkig niet oncomfortabel of heel erg merkbaar, maar mij als top of the range kast-autist viel dat op
Ik vind het verder wel geweldige moderne treintjes.
Sprinter Nijmegen - Zutphen uitbuigen vanaf Dieren naar Apeldoorn in plaats van naar Zutphen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja en je hoeft dan niet meer over te stappen cq terug te rijden. Maar dat gaat ten noordoosten van Arnhem denk ik nooit passen helaas.
Sprinter Apeldoorn - Zutphen naar toe brengen, of de ic Roosendaal - Zwolle daar laten stoppen. Of opheffen.quote:
Klopt. Als het een sprinter zou worden zou ik daarmee hier in Velp kunnen opstappen. Dat dat niet gaat passen weet ik wel zeker, want die moet dan ook een stukje over het traject richting Zutphen, door Arnhem, Rheden etc heen. Daar rijd nu, tot half 10 's avonds elk kwartier een trein. Ik denk dat je dan een heleboel babyboomers aan het klagen krijgt hier.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja en je hoeft dan niet meer over te stappen cq terug te rijden. Maar dat gaat ten noordoosten van Arnhem denk ik nooit passen helaas.
Dat wat jij nu zegt is ook het laatst bekende plan. Een snelbus met vrije busbaan op de snelweg. Goedkoper ja of de nee, dat vind ik een kulargument van de NS. Want die presteren het om op zondagavond meerdere malen met 2 praktisch lege SGM-3 aan te komen kakken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja. Weg met die stoomtrein en knallen met een dieseltje en elektrificeren, alhoewel ik vermoed dat dat te duur is. Een snelbus is in dit geval goedkoper, eventueel met aanleg vrije busbaan.
Boer'ngatquote:
Makes me wonder, stopt de sprinter vanuit Apeldoorn dan eerst in Brummen, of eerst in Zutphen?quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Sprinter Apeldoorn - Zutphen naar toe brengen, of de ic Roosendaal - Zwolle daar laten stoppen. Of opheffen.
Of de IC Zwolle-Roosendaal niet meer in Olst, Wijhe, Brummen, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent, Oss & Etten-Leur laten stoppen maar er een echte IC van maken en er een sprinter naast inleggen!quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Sprinter Apeldoorn - Zutphen naar toe brengen, of de ic Roosendaal - Zwolle daar laten stoppen. Of opheffen.
Dat heb ik vaker gehoord ja. Kan me voorstellen dat ze dat hier ook doen. Goedkoop is duurkoop natuurlijk..quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva rommelt iig wel met de motoren om ze zo zuinig mogelijk te laten lopen. Heeft in het noorden al wat defecten opgeleverd
In het noorden wordt bij het keren een van de motoren uitgeschakeld, waarna de andere krachtbron iets meer toeren gaat draaien. Voordeel hiervan is dat de resonantie behoorlijk afneemt.
Dat ding wil ik ook geen IC noemen. Ik verwacht alleen niet dat er ruimte is om dat te doen..quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Of de IC Zwolle-Roosendaal niet meer in Olst, Wijhe, Brummen, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent, Oss & Etten-Leur laten stoppen maar er een echte IC van maken en er een sprinter naast inleggen!
quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kortste treintje waar ik in heb gezeten was een lintje op zondagavond. 2 bakjes geloof ik
Ik weet niet of ze helemaal op schaal zijnquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kortste treintje waar ik in heb gezeten was een lintje op zondagavond. 2 bakjes geloof ik
Daar moet je dan drie extra sprinterdiensten voor inleggen terwijl het nu met 1 'IC' ook kan. Of wou je die sprinter achter de IC aan laten rijden tussen Zwolle en Roosendaal?quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Of de IC Zwolle-Roosendaal niet meer in Olst, Wijhe, Brummen, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent, Oss & Etten-Leur laten stoppen maar er een echte IC van maken en er een sprinter naast inleggen!
De echte bottleneck zit tussen Arnhem en Dieren. Je hebt Velperpoort waar het al bijna uit z'n voegen barst en tussen Velperpoort en Dieren heb je 1 spoor elke kant op, waar elk kwartier al een sprinter danwel IC voorbij komt knallen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je de knoop in Zwolle een beetje ontvlecht zou het moeten kunnen. Of je bouwt er gewoon een vijfde perron bij in Zwolle. Ook bij Arnhem heb je misschien wat moeilijkheden maar ach.
je kunt wel dan op deeltrajecten met stoppers rijden. Stopper (Amsterdam -) Zwolle - Deventer, stopper Zutphen - Wychen, stopper Utrecht - Breda doortrekken tot Roosendaal, etcquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Of de IC Zwolle-Roosendaal niet meer in Olst, Wijhe, Brummen, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent, Oss & Etten-Leur laten stoppen maar er een echte IC van maken en er een sprinter naast inleggen!
Die dive-under vanuit Arnhem naar Dieren komt er in de toekomst toch wel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je de knoop in Zwolle een beetje ontvlecht zou het moeten kunnen. Of je bouwt er gewoon een vijfde perron bij in Zwolle. Ook bij Arnhem heb je misschien wat moeilijkheden maar ach.
Over de Zaanlijn knallen ieder uur 4 intercity's en 4 sprinter per richting het baanvak over. Valt wel mee dus, behalve bij velperbroek aansluiting.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De echte bottleneck zit tussen Arnhem en Dieren. Je hebt Velperpoort waar het al bijna uit z'n voegen barst en tussen Velperpoort en Dieren heb je 1 spoor elke kant op, waar elk kwartier al een sprinter danwel IC voorbij komt knallen.
Zeker in de spits word dat spannend met elk kwartier een trein richting Doetinchem/Winterswijk.
waarom niet eentje vanuit Zevenaar? kan imo net zo goed, zeker als je het goederenvervoer meer over de IJssellijn wilt hebbenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Die dive-under vanuit Arnhem naar Dieren komt er in de toekomst toch wel.
Die combinatie bestaat niet meer sinds drgl2013.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:53 schreef Bitlord het volgende:
Ook een leuk contrast
Noord-Oost
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
VS.
Almelo - Mariënberg / Leeuwarden - Sneek
[ afbeelding ]
ook op Amersfoort - Zwolle reden ze wel. Tot december vorig jaar reed er zelfs een viertienbaks VIRM-trein. Was planmatig nog niet eerder voorgekomen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
15 bakken ben ik alleen maar op Amersfoort-Deventer tegengekomen, nooit op Amersfoort-Zwolle. En dan gingen er in Deventer natuurlijk wel zes bakken af. Ik had iedere dag die trein in 2001.
Maakt allebei niet zoveel uit nee, misschien is die nog wel goedkoper ja.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarom niet eentje vanuit Zevenaar? kan imo net zo goed, zeker als je het goederenvervoer meer over de IJssellijn wilt hebben
is later vervangen door een DH1quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Almelo-Mariënberg reed met DE2 trouwens.
IC naar Groningen regelmatig 14 bakken VIRM gezien inderdaad. En dan was het alsnog staanquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook op Amersfoort - Zwolle reden ze wel. Tot december vorig jaar reed er zelfs een viertienbaks VIRM-trein. Was planmatig nog niet eerder voorgekomen.
Dan is het theoretisch mogelijk ja, maar niet met de huidige drgl met om het kwartier een kuttrein naar het oosten, die allemaal stoppen op Velperpoort.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Over de Zaanlijn knallen ieder uur 4 intercity's en 4 sprinter per richting het baanvak over. Valt wel mee dus, behalve bij velperbroek aansluiting.
Waar zou die moeten komen danquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Die dive-under vanuit Arnhem naar Dieren komt er in de toekomst toch wel.
Is er eigenlijk iets van de wadlopertjes bewaard gebleven in Nederland?quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is later vervangen door een DH1
Dat laatste gaat dus alleen niet gebeuren, tenminste.. dat zijn de geluiden hier in het dorp.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarom niet eentje vanuit Zevenaar? kan imo net zo goed, zeker als je het goederenvervoer meer over de IJssellijn wilt hebben
waren 8 naar Groningen en zes naar Leeuwardenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
IC naar Groningen regelmatig 14 bakken VIRM gezien inderdaad. En dan was het alsnog staan
neen. Alles is het land uit ...quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:58 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Is er eigenlijk iets van de wadlopertjes bewaard gebleven in Nederland?
Die zijn allemaal pleite. Sterker nog, die staan geloof ik ergens in een oostblokland. Zonder gebruikt te wordenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:58 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Is er eigenlijk iets van de wadlopertjes bewaard gebleven in Nederland?
In Polen en Roemenië worden ze wel gebruikt. In Argentinië niet meer ...quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die zijn allemaal pleite. Sterker nog, die staan geloof ik ergens in een oostblokland. Zonder gebruikt te worden
Was het dan Argentinië die ze ook niet afbetaald had? Of was dat met ander materieel..quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In Polen en Roemenië worden ze wel gebruikt. In Argentinië niet meer ...
Vind persoonlijk dat je sowieso 1 of 2 stellen moet behouden van een serie om in een museum op te slaan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:00 schreef GlenSpey het volgende:
Jammer, was toch wel een heel mooi treintje voor in bijvoorbeeld een spoorwegmuseum...
dat waren de wadlopers ja. Daarnaast is de spoorvergunning van het bedrijf dat er mee reed ingetrokken omdat het spoor waarop gereden werd onveilig was.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Was het dan Argentinië die ze ook niet afbetaald had? Of was dat met ander materieel..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |