abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:27:08 #101
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794016
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:24 schreef b2py het volgende:
Zwolle - kampen, Haarlem - Zandvoort, De Haar Aansluiting - Rhenen. ;)
Die zijn inderdaad nog een slagje korter _O-

Ik heb trouwens wel eens gelezen dat men een traject wilde aanleggen richting Apeldoorn, vanuit Arnhem, maar hier toch maar vanaf gezien is. Ze gingen liever voor een snelbus :')

Logisch.. want als ik nu naar Apeldoorn wil vanuit Velp/Arnhem ben ik bijna een uur onderweg, want via Zutphen. Met de auto doe ik er 15 minuten over :{
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:28:40 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124794056
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Apeldoorn - Zutphen, moet haast wel 1 van de kortste trajectjes in het land zijn :+ Daar heb je trouwens ook een mini-race met de sprinter vanuit Nijmegen. Da's tevens dezelfde trein die ik hebben moet. Zit je een beetje glazig de andere mensen aan te staren(spurtjes hebben grote ramen y0)

Ik vind trouwens wel dat die spurt motoren instabiel lopen, maar dat kan zijn omdat ik er als een automonteur naar luister en kijk. Voor mij is het persoonlijk onacceptabel als je de motor voelt bokken en stoten in de cabine. Dat gebeurd in die spurtjes erg veel. In ander diesel-mat ervoer ik dat wel een stuk minder(dm90, lint)

Ze zijn wel rap :)
komt ook door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vinden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124794089
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Die zijn inderdaad nog een slagje korter _O-

Ik heb trouwens wel eens gelezen dat men een traject wilde aanleggen richting Apeldoorn, vanuit Arnhem, maar hier toch maar vanaf gezien is. Ze gingen liever voor een snelbus :')

Logisch.. want als ik nu naar Apeldoorn wil vanuit Velp/Arnhem ben ik bijna een uur onderweg, want via Zutphen. Met de auto doe ik er 15 minuten over :{
Er ligt natuurlijk een veel kortere spoorlijn maar daar vindt geen regulier reizigersvervoer meer op plaats.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124794120
Ja ik vind die spurt dingen ook best geinig (los van het deur-geluid). Gevoelsmatig hebben ze echter veel minder zitplaatsen dan het ns regio materieel. Voor mn gevoel ben je ook veel ruimte/zitplaatsen kwijt omdat ze in het midden een paar meter motor-blok hebben tussen gepropt?
pi_124794158
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

komt ook door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vinden
Ik zit trouwens even kort te filosoferen naar aanleiding van een gedachte over die powerpacks. Zitten daar sowieso vrijwel alle vitale onderdelen van de Spurt in? Want in dat geval kunnen die treinen wel eens een heel lange levensduur hebben, als je na 20 jaar alleen "even" een nieuw powerpack hoeft te kopen. Als dat nieuwe powerpack dan ook gelijk voldoet aan de nieuwste eisen qua uitstoot en verbruik is dat helemaal prima.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:31:27 #106
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794160
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
ok door het ontwerp. Bij de GTW heb je als het ware wagons met een locomotief er tussen in. verder zijn slechts een gering aantal assen aangedreven en hangen de bakken als het ware aan elkaar met slechts draaistellen aan één zijde van de bak, waardoor het bonken wat makkelijker plaats kan vinden
Ja klopt. De/het ( :+) powerpack ligt in het midden. Ik zat ook te denken of het geen cilinder-uitschakeling kon zijn. Het is namelijk voornamelijk stationair, belast is het er niet meer. In principe is er wel veel ruimte om zulke resonanties/bewegingen door te geven. Het is gelukkig niet oncomfortabel of heel erg merkbaar, maar mij als top of the range kast-autist viel dat op :D

Ik vind het verder wel geweldige moderne treintjes.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124794218
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Die zijn inderdaad nog een slagje korter _O-

Ik heb trouwens wel eens gelezen dat men een traject wilde aanleggen richting Apeldoorn, vanuit Arnhem, maar hier toch maar vanaf gezien is. Ze gingen liever voor een snelbus :')

Logisch.. want als ik nu naar Apeldoorn wil vanuit Velp/Arnhem ben ik bijna een uur onderweg, want via Zutphen. Met de auto doe ik er 15 minuten over :{
Er is onderzoek gedaan naar het activeren en gereed maken voor reizigerstreinen van Dieren naar Apeldoorn.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:33:36 #108
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794256
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er ligt natuurlijk een veel kortere spoorlijn maar daar vindt geen regulier reizigersvervoer meer op plaats.
Ligt die daar ja? Als ik op maps kijkt, is een rechtstreeks IC-traject best wel rendabel. Dan ben je misschien in 10 minuten in Apeldoorn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:30 schreef arkkey het volgende:
Ja ik vind die spurt dingen ook best geinig (los van het deur-geluid). Gevoelsmatig hebben ze echter veel minder zitplaatsen dan het ns regio materieel. Voor mn gevoel ben je ook veel ruimte/zitplaatsen kwijt omdat ze in het midden een paar meter motor-blok hebben tussen gepropt?
Dat hebben ze in deze regio, na heel veel klachten :D zachter gezet. Dat was ook belachelijk, want ik soms stonden er 2 of 3 op Arnhem centraal, moet je je voortstellen wat voor teringlawaai het maakt als al die deuren open en dicht blijven gaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124794267
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:30 schreef arkkey het volgende:
Ja ik vind die spurt dingen ook best geinig (los van het deur-geluid). Gevoelsmatig hebben ze echter veel minder zitplaatsen dan het ns regio materieel. Voor mn gevoel ben je ook veel ruimte/zitplaatsen kwijt omdat ze in het midden een paar meter motor-blok hebben tussen gepropt?
Dat gevoel kan ook wel kloppen hoor. De Spurtjes zijn echter ook een stuk korter. De DM90 is 52 meter, de kortste Spurt 41 meter. Dat is een verschil wat je toch wel merkt en ziet.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:34:24 #110
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794285
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Er is onderzoek gedaan naar het activeren en gereed maken voor reizigerstreinen van Dieren naar Apeldoorn.
Really :D heb er niks over gehoord. Zou voor mij weinig winst opleveren, maar het is in ieder geval iets. Ligt wel mooi temidden van alle steden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:35:00 #111
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794305
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Dat gevoel kan ook wel kloppen hoor. De Spurtjes zijn echter ook een stuk korter. De DM90 is 52 meter, de kortste Spurt 41 meter. Dat is een verschil wat je toch wel merkt en ziet.
Kortste treintje waar ik in heb gezeten was een lintje op zondagavond. 2 bakjes geloof ik :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:35:01 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124794307
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:31 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik zit trouwens even kort te filosoferen naar aanleiding van een gedachte over die powerpacks. Zitten daar sowieso vrijwel alle vitale onderdelen van de Spurt in? Want in dat geval kunnen die treinen wel eens een heel lange levensduur hebben, als je na 20 jaar alleen "even" een nieuw powerpack hoeft te kopen. Als dat nieuwe powerpack dan ook gelijk voldoet aan de nieuwste eisen qua uitstoot en verbruik is dat helemaal prima.
het motorisch en aandrijfgedeelte zit volledig in het powerpack, iets wat bij het onderhoud best handig is, omdat je er beter bij kunt dan bij treinstellen waar de motoren onder de bak hangen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124794329
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Really :D heb er niks over gehoord. Zou voor mij weinig winst opleveren, maar het is in ieder geval iets. Ligt wel mooi temidden van alle steden.
Ja en je hoeft dan niet meer over te stappen cq terug te rijden. Maar dat gaat ten noordoosten van Arnhem denk ik nooit passen helaas.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124794374
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Really :D heb er niks over gehoord. Zou voor mij weinig winst opleveren, maar het is in ieder geval iets. Ligt wel mooi temidden van alle steden.
Ja. Weg met die stoomtrein en knallen met een dieseltje en elektrificeren, alhoewel ik vermoed dat dat te duur is. Een snelbus is in dit geval goedkoper, eventueel met aanleg vrije busbaan.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:38:26 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124794437
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja klopt. De/het ( :+) powerpack ligt in het midden. Ik zat ook te denken of het geen cilinder-uitschakeling kon zijn. Het is namelijk voornamelijk stationair, belast is het er niet meer. In principe is er wel veel ruimte om zulke resonanties/bewegingen door te geven. Het is gelukkig niet oncomfortabel of heel erg merkbaar, maar mij als top of the range kast-autist viel dat op :D

Ik vind het verder wel geweldige moderne treintjes.
Arriva rommelt iig wel met de motoren om ze zo zuinig mogelijk te laten lopen. Heeft in het noorden al wat defecten opgeleverd :P

In het noorden wordt bij het keren een van de motoren uitgeschakeld, waarna de andere krachtbron iets meer toeren gaat draaien. Voordeel hiervan is dat de resonantie behoorlijk afneemt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124794491
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja en je hoeft dan niet meer over te stappen cq terug te rijden. Maar dat gaat ten noordoosten van Arnhem denk ik nooit passen helaas.
Sprinter Nijmegen - Zutphen uitbuigen vanaf Dieren naar Apeldoorn in plaats van naar Zutphen.
pi_124794521
En Brummen dan?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124794576
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En Brummen dan?
Sprinter Apeldoorn - Zutphen naar toe brengen, of de ic Roosendaal - Zwolle daar laten stoppen. Of opheffen.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:42:09 #119
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794592
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja en je hoeft dan niet meer over te stappen cq terug te rijden. Maar dat gaat ten noordoosten van Arnhem denk ik nooit passen helaas.
Klopt. Als het een sprinter zou worden zou ik daarmee hier in Velp kunnen opstappen. Dat dat niet gaat passen weet ik wel zeker, want die moet dan ook een stukje over het traject richting Zutphen, door Arnhem, Rheden etc heen. Daar rijd nu, tot half 10 's avonds elk kwartier een trein. Ik denk dat je dan een heleboel babyboomers aan het klagen krijgt hier. :r
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja. Weg met die stoomtrein en knallen met een dieseltje en elektrificeren, alhoewel ik vermoed dat dat te duur is. Een snelbus is in dit geval goedkoper, eventueel met aanleg vrije busbaan.
Dat wat jij nu zegt is ook het laatst bekende plan. Een snelbus met vrije busbaan op de snelweg. Goedkoper ja of de nee, dat vind ik een kulargument van de NS. Want die presteren het om op zondagavond meerdere malen met 2 praktisch lege SGM-3 aan te komen kakken.

Er zijn zoveel lijnen die onrendabel zijn. Volgens mij valt het nog wel mee. Als het spoor er al ligt.. er staat volgens mij nog een zooitje dm90' te rotten ergens in de buurt van Arnhem. :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En Brummen dan?
Boer'ngat :+

Desnoods pak je 2 stellen en splits je bij dieren..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124794607
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Sprinter Apeldoorn - Zutphen naar toe brengen, of de ic Roosendaal - Zwolle daar laten stoppen. Of opheffen.
Makes me wonder, stopt de sprinter vanuit Apeldoorn dan eerst in Brummen, of eerst in Zutphen? :P
In any case moet er dan voor dat klote stukje nog kop gemaakt worden ook
pi_124794694
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Sprinter Apeldoorn - Zutphen naar toe brengen, of de ic Roosendaal - Zwolle daar laten stoppen. Of opheffen.
Of de IC Zwolle-Roosendaal niet meer in Olst, Wijhe, Brummen, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent, Oss & Etten-Leur laten stoppen maar er een echte IC van maken en er een sprinter naast inleggen!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:47:24 #122
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124794809
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Arriva rommelt iig wel met de motoren om ze zo zuinig mogelijk te laten lopen. Heeft in het noorden al wat defecten opgeleverd :P

In het noorden wordt bij het keren een van de motoren uitgeschakeld, waarna de andere krachtbron iets meer toeren gaat draaien. Voordeel hiervan is dat de resonantie behoorlijk afneemt.
Dat heb ik vaker gehoord ja. Kan me voorstellen dat ze dat hier ook doen. Goedkoop is duurkoop natuurlijk.. _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Of de IC Zwolle-Roosendaal niet meer in Olst, Wijhe, Brummen, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent, Oss & Etten-Leur laten stoppen maar er een echte IC van maken en er een sprinter naast inleggen!
Dat ding wil ik ook geen IC noemen. Ik verwacht alleen niet dat er ruimte is om dat te doen..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124794869
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Kortste treintje waar ik in heb gezeten was een lintje op zondagavond. 2 bakjes geloof ik :D
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Kortste treintje waar ik in heb gezeten was een lintje op zondagavond. 2 bakjes geloof ik :D
Ik weet niet of ze helemaal op schaal zijn











Verschil moet er zijn...
pi_124794886
Als je de knoop in Zwolle een beetje ontvlecht zou het moeten kunnen. Of je bouwt er gewoon een vijfde perron bij in Zwolle. Ook bij Arnhem heb je misschien wat moeilijkheden maar ach.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124794891
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Of de IC Zwolle-Roosendaal niet meer in Olst, Wijhe, Brummen, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent, Oss & Etten-Leur laten stoppen maar er een echte IC van maken en er een sprinter naast inleggen!
Daar moet je dan drie extra sprinterdiensten voor inleggen terwijl het nu met 1 'IC' ook kan. Of wou je die sprinter achter de IC aan laten rijden tussen Zwolle en Roosendaal? :P
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:51:31 #126
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124795008
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je de knoop in Zwolle een beetje ontvlecht zou het moeten kunnen. Of je bouwt er gewoon een vijfde perron bij in Zwolle. Ook bij Arnhem heb je misschien wat moeilijkheden maar ach.
De echte bottleneck zit tussen Arnhem en Dieren. Je hebt Velperpoort waar het al bijna uit z'n voegen barst en tussen Velperpoort en Dieren heb je 1 spoor elke kant op, waar elk kwartier al een sprinter danwel IC voorbij komt knallen.

Zeker in de spits word dat spannend met elk kwartier een trein richting Doetinchem/Winterswijk. :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:51:45 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124795022
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Of de IC Zwolle-Roosendaal niet meer in Olst, Wijhe, Brummen, Arnhem-Zuid, Elst, Nijmegen-Lent, Oss & Etten-Leur laten stoppen maar er een echte IC van maken en er een sprinter naast inleggen!
je kunt wel dan op deeltrajecten met stoppers rijden. Stopper (Amsterdam -) Zwolle - Deventer, stopper Zutphen - Wychen, stopper Utrecht - Breda doortrekken tot Roosendaal, etc
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124795079
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je de knoop in Zwolle een beetje ontvlecht zou het moeten kunnen. Of je bouwt er gewoon een vijfde perron bij in Zwolle. Ook bij Arnhem heb je misschien wat moeilijkheden maar ach.
Die dive-under vanuit Arnhem naar Dieren komt er in de toekomst toch wel.
pi_124795096
Ook een leuk contrast

Noord-Oost






VS.

Almelo - Mariënberg / Leeuwarden - Sneek
pi_124795145
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

De echte bottleneck zit tussen Arnhem en Dieren. Je hebt Velperpoort waar het al bijna uit z'n voegen barst en tussen Velperpoort en Dieren heb je 1 spoor elke kant op, waar elk kwartier al een sprinter danwel IC voorbij komt knallen.

Zeker in de spits word dat spannend met elk kwartier een trein richting Doetinchem/Winterswijk. :D
Over de Zaanlijn knallen ieder uur 4 intercity's en 4 sprinter per richting het baanvak over. Valt wel mee dus, behalve bij velperbroek aansluiting.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:54:26 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124795155
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Die dive-under vanuit Arnhem naar Dieren komt er in de toekomst toch wel.
waarom niet eentje vanuit Zevenaar? kan imo net zo goed, zeker als je het goederenvervoer meer over de IJssellijn wilt hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124795161
15 bakken ben ik alleen maar op Amersfoort-Deventer tegengekomen, nooit op Amersfoort-Zwolle. En dan gingen er in Deventer natuurlijk wel zes bakken af. Ik had iedere dag die trein in 2001.

Almelo-Mariënberg reed met DE2 trouwens.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124795175
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:53 schreef Bitlord het volgende:
Ook een leuk contrast

Noord-Oost
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

VS.

Almelo - Mariënberg / Leeuwarden - Sneek
[ afbeelding ]
Die combinatie bestaat niet meer sinds drgl2013.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:55:48 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124795205
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
15 bakken ben ik alleen maar op Amersfoort-Deventer tegengekomen, nooit op Amersfoort-Zwolle. En dan gingen er in Deventer natuurlijk wel zes bakken af. Ik had iedere dag die trein in 2001.
ook op Amersfoort - Zwolle reden ze wel. Tot december vorig jaar reed er zelfs een viertienbaks VIRM-trein. Was planmatig nog niet eerder voorgekomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124795209
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waarom niet eentje vanuit Zevenaar? kan imo net zo goed, zeker als je het goederenvervoer meer over de IJssellijn wilt hebben
Maakt allebei niet zoveel uit nee, misschien is die nog wel goedkoper ja.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:56:40 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124795242
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Almelo-Mariënberg reed met DE2 trouwens.
is later vervangen door een DH1 ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124795267
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ook op Amersfoort - Zwolle reden ze wel. Tot december vorig jaar reed er zelfs een viertienbaks VIRM-trein. Was planmatig nog niet eerder voorgekomen.
IC naar Groningen regelmatig 14 bakken VIRM gezien inderdaad. En dan was het alsnog staan :')
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:57:18 #138
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124795270
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Over de Zaanlijn knallen ieder uur 4 intercity's en 4 sprinter per richting het baanvak over. Valt wel mee dus, behalve bij velperbroek aansluiting.
Dan is het theoretisch mogelijk ja, maar niet met de huidige drgl met om het kwartier een kuttrein naar het oosten, die allemaal stoppen op Velperpoort.
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Die dive-under vanuit Arnhem naar Dieren komt er in de toekomst toch wel.
Waar zou die moeten komen dan :? :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124795309
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is later vervangen door een DH1 ;)
Is er eigenlijk iets van de wadlopertjes bewaard gebleven in Nederland?
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:58:17 #140
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124795311
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waarom niet eentje vanuit Zevenaar? kan imo net zo goed, zeker als je het goederenvervoer meer over de IJssellijn wilt hebben
Dat laatste gaat dus alleen niet gebeuren, tenminste.. dat zijn de geluiden hier in het dorp.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:58:27 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124795319
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

IC naar Groningen regelmatig 14 bakken VIRM gezien inderdaad. En dan was het alsnog staan :')
waren 8 naar Groningen en zes naar Leeuwarden ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 15:58:50 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124795330
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:58 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Is er eigenlijk iets van de wadlopertjes bewaard gebleven in Nederland?
neen. Alles is het land uit ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:59:02 #143
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124795341
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:58 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Is er eigenlijk iets van de wadlopertjes bewaard gebleven in Nederland?
Die zijn allemaal pleite. Sterker nog, die staan geloof ik ergens in een oostblokland. Zonder gebruikt te worden :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124795383
Alleen de wadlopertjes die naar Brazilië zijn gegaan staan er werkeloos bij. Die naar Polen en Roemenië worden dagelijks ingezet.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 16:00:11 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124795386
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Die zijn allemaal pleite. Sterker nog, die staan geloof ik ergens in een oostblokland. Zonder gebruikt te worden :D
In Polen en Roemenië worden ze wel gebruikt. In Argentinië niet meer ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124795411
Nee, geld was op ofzo.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124795418
Jammer, was toch wel een heel mooi treintje voor in bijvoorbeeld een spoorwegmuseum...
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 16:00:48 #148
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124795423
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In Polen en Roemenië worden ze wel gebruikt. In Argentinië niet meer ...
Was het dan Argentinië die ze ook niet afbetaald had? Of was dat met ander materieel..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 16:01:17 #149
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124795445
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:00 schreef GlenSpey het volgende:
Jammer, was toch wel een heel mooi treintje voor in bijvoorbeeld een spoorwegmuseum...
Vind persoonlijk dat je sowieso 1 of 2 stellen moet behouden van een serie om in een museum op te slaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 16:01:58 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124795473
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Was het dan Argentinië die ze ook niet afbetaald had? Of was dat met ander materieel..
dat waren de wadlopers ja. Daarnaast is de spoorvergunning van het bedrijf dat er mee reed ingetrokken omdat het spoor waarop gereden werd onveilig was.

geld om op te knappen is er niet
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')